"ανθρωπιστικών επιστημών"...
Δεν ξέρω, προσωπικά δεν θα μπορούσα να τις χαρακτηρίσω έτσι. Τι το ανθρωπιστικό έχουν;
Η θρησκειολογία, όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι, θα ήταν απλά ένα μέσο αντικειμενικής φιλοσοφικής συζήτησης όχι στα αυστηρά πλαίσια εκμάθησης της ιστορίας των θρησκειών (όπως π.χ. γίνεται αντίστοιχα με την ιστορία της τέχνης), αλλά στη διεύρυνση των οριζόντων των παιδιών όσον αφορά το Θείο, με απώτερο στόχο όχι τόσο (ή, μάλλον, καθόλου) να μάθουν τα δεδομένα των εκάστοτε "μεγάλων και γνωστών" θρησκειών, όσο να καταλάβουν τι ακριβώς πραγματεύεται η καθεμιά, προκειμένου ν' αποτελέσει αυτό έναν μπούσουλα για την προσωπική κοσμοθεωρία και οριστική καταστάλαξη του καθενός τους όσον αφορά τη θρησκευτική του επιλογή. Το να το τοποθετήσεις στο σύνηθες πλαίσιο της βαθμοθηρίας πιστεύω ότι θα απέβαινε εις βάρος της ουσίας, αφού τα παιδιά αντί να προβληματιστούν και να κάτσουν να σκεφτούν περί του τι πραγματικά τους αντιπροσωπεύει, θα αναλώνονταν στο πόσο καλά έμαθε το καθένα περί των θεωριών και στοιχείων των θρησκειών. Εξάλλου θα πρότεινα να είναι ως επί το πλείστον μάθημα συζήτησης, τουλάχιστον σε αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό εν σχέσει με το κομμάτι της παράδοσης/ανάγνωσης.
Από κει και πέρα όμως δεν είμαι καθόλου απόλυτος επ' αυτού και κατανοώ πλήρως και τη δική σου σκοπιά, η οποία από την πλευρά σου είναι εξίσου σωστή. Στο κάτω-κάτω είναι τμήμα του ευρύτερου θέματος της ορθής διδαχής/εκμάθησης/βαθμολογίας όλων των μαθημάτων γενικά, το οποίο, ως γνωστόν, "πονάει" πολύ και είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης.
Αυτό όμως που είναι το σημαντικότερο είναι ότι μιλάμε 100% θεωρητικά και απέχουμε πιστεύω πάρα πολλά χρόνια από την πρακτική εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου (αντικειμενική/συγκριτική εκμάθηση/παραλληλισμός πολλών θρησκειών απαλλαγμένη εξ ολοκλήρου από δογματισμούς) εδώ στο ελλαδιστάν, συνεπώς δεν χρήζει καν περαιτέρω συζήτησης/αντιπαράθεσης, αφού κάτι τέτοιο θα είχε νόημα αποκλειστικά και μόνο επί του πρακτέου, καθώς, ανάλογα με την επιλογή της ύλης του μαθήματος και του τρόπου διδασκαλίας του, θα διαμόρφωνε ο καθείς μας και πιο στέρεες απόψεις (μ' άλλα λόγια θα μπορούσα κάλλιστα να ενστερνιστώ τη δική σου, αν μου άρεσε η δομή και τα περιεχόμενα του/των βιβλίου/ων και τα θεωρούσα αντίστοιχα άξια εκμάθησης).