bozonio έγραψε:Βασικά με το "δικαίωμα τους είναι να κάνουν ότι θέλουν" ξεχνάς το σημαντικό κομμάτι της επιβολής που υπάρχει στην συγκεκριμένη κοινωνία. Δηλαδή επιβάλλεται στις γυναίκες το έθιμο αυτό χωρίς να το επιλέγουν. Με το σκεπτικό σου χάνεις την έννοια της ατομικότητας στην κοινωνία και βάζεις το "εμείς και αυτοί" ενώ η ουσία είναι στον συγκεκριμένο άνθρωπο που καταπιέζεται.
Έχω πει πουθενά ότι υποστηρίζω το έθιμο ή ότι δεν το θεωρώ βάρβαρο και καταπιεστικό?Αυτό που έχω πει είναι ότι αφού καταπιέζονται,ας υπάρξουν μαζικές κινητοποιήσεις. Τότε θα τις συνδράμω.
bozonio έγραψε: Όσο για τα έθιμα δε με απασχολεί και τόσο. Κάποια θα μείνουν, κάποια θα χαθούν, κάποια θα διαδοθούν. Δεν είναι η στατικότητα το ιδανικό. Δεν είναι δυνατό ένας λαός που έρχεται σε επαφή με άλλες κουλτούρες να διατηρήσει ανέπαφη τη δικία του. (που άλλωστε και αυτή είναι μίξη)
Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές ότι άλλο πράγμα η φυσική εξέλιξη και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των λαών,που οδηγούν προοδευτικά στο να χαθούν κάποια έθιμα,άλλα να διατηρηθούν,άλλα να μεταβληθούν επηρεασμένα απ’τους άλλους πολιτισμούς,άλλα να μείνουν απλώς ως τυπικές γιορτές,άλλα να έρθουν κλπ,και άλλο η
δια της βίας ισοπέδωση ενός πολιτισμού για χάρη ενός άλλου.Δεν εξέφρασα καμία αντίρρηση για το πρώτο.Το δεύτερο είναι που μ’ενοχλεί.
bozonio έγραψε:Συμφωνώ σε αυτό αλλά πραγματικά πιστεύεις ότι σε πολλές γυναίκες αρέσει η καταστασή και ενώ μπορούν να έχουν κάτι άλλο το απορρίπτουν;
Σε καμία περίπτωση.Αλλά νομίζω ότι ειδικά σ’αυτό το φόρουμ είναι παραπάνω από προφανές στο ότι δε βασίζομαι ιδιαίτερα στο τι «πιστεύω»,αλλά σε συγκεκριμένες αποδείξεις.
bozonio έγραψε:Νομίζω πέφτεις σε ένα λογικό σφάλμα με αυτή τη θεωρία. Πιατεύεις ότι ο «εκμεταλλευτής» είναι έτσι γιατί είναι τέτοιος άνθρωπος οπότε σκοτώνοντας τον λύνουμε το πρόβλημα. Το θέμα όμως είναι ότι όλοι (ή τελοσπάντον πολλοί) άνθρωποι στην ίδια θέση θα έκαναν το ίδιο. Δηλαδή το βασικό δεν είναι το άτομο αλλά η θέση και η εξουσία ή η δύναμη που έχει. Συμφωνώ σαφώς ότι η άσκηση εξουσίας είναι μια μορφή βίας ωστόσο η άσκηση αντιβίας στα άτομα που την ασκούν δεν είναι απάντηση ακριβώς γιατί χτυπάς τα άτομα (που έχουν και άλλες πτυχές στη ζωή τους) και όχι το σύστημα. Ακόμα με την άσκηση βίας ασκείς και εσύ καταπίεση με αποτέλεσμα να ακυρώνεις με το μέσο που χρησιμοποιείς τον ίδιο το στόχο.
Funny,υπάρχει ακριβώς ένα ωραιότατο συνθηματάκι που χρησιμοποιούμε που σου δίνει την απάντηση: «Κάτω οι πάνω,πάνω κανείς». Είμαι πεπεισμένος ότι όλοι μας σε θέσεις εξουσίας,θα ήμαστε,περισσότερο ή λιγότερο,καθίκια.Η εξουσία διαφθείρει τον άνθρωπο.Γι’αυτό και δε θέλω εξουσία.Αλλά όταν λες στον εκμεταλλευτή «ξες,κάτι,δε σε θέλω,δε θέλω καν να υπάρχει το πόστο σου»,τι,θα συμφωνήσει και θα πει «οκ παίδες,ας ζήσουμε χωρίς εξουσία,θα δώσω όλα τα προνόμια και τη χλίδα που έχω»?Δεν το νομίζω.Γι’αυτό πολύ απλά,αν θες να εξαλείψεις την εξουσία,θα πρέπει να εξαλείψεις και τους τελευταίους που κατέχουν αυτές τις θέσεις.Οπότε ναι,χτυπάω τα άτομα,χωρίς καμία τύψη.Γιατί αυτοί αποτελούν την προσωποποίηση της εξουσίας,γιατί αυτοί είναι συνειδητά εξουσιαστές.Δεν είναι λύση το να σκοτώσω έναν εκμεταλλευτή,είναι λύση το να πάνε στο διάολο όλοι τους.
Btw,δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου στο τέλος.Αμύνομαι,δεν επιτίθεμαι.Ασκώ βία (και καταπιέζω όπως λες) επειδή αναγκάζομαι να το κάνω,όπως και ο κάθε αμυνόμενος (που έχει σώας τας φρένας και δεν υπομένει τις σφαλιάρες επειδή πιστεύει ότι μετά γι’αυτό θα τρώει χαβιάρι στον παράδεισο).
Ιοκάστη έγραψε:Δεν το λέω για σένα συγκεκριμένα μιας και δεν ξέρω τι κάνεις και τι δεν κάνεις, όμως οι περισσότεροι άνθρωποι (όχι όλοι, μην σκαλώσουμε στις λέξεις πάλι) απλά γκρινιάζουν γιατί τους ξινίζουν όλα όμως μιας και δεν έχουν καμία αντιπρόταση κάθονται στα σπιτάκια τους και βλέπουν τηλεόραση. Δικαίωμά τους βέβαια (αν και συμφωνώ με αυτό που είπες «Η σιωπή και η αδιαφορία αποτελεί επίσης συνενοχή» και αυτοί είναι και σιωπηλοί ουσιαστικά και αδιάφοροι). Το χειρότερο όμως στην συμπεριφορά τους είναι που ενώ οι ίδιοι δεν κάνουν τίποτα απολύτως, κατακρίνουν τον άλλον που προσπαθεί να κάνει κάτι (έστω κι αν αυτό που προσπαθεί να κάνει δεν είναι και το πιο αποτελεσματικό).
Συμφωνώ 100% σ’αυτό.Και η ίδια όμως το λες ότι αυτοί γκρινιάζουν γενικά και αόριστα περί ανέμων και υδάτων.Εγώ διαμαρτύρομαι για τις ΜΚΟ για συγκεκριμένους λόγους που έχω αναφέρει (πρώτον,γιατί όχι απλά δεν αποτελούν λύση,αλλά διαιωνίζουν το πρόβλημα,καθώς «νταντεύοντας» τους λαούς του Τρίτου Κόσμου δεν τους δίνουν την ευκαιρία να εξεγερθούν από μόνοι τους αγανακτισμένοι και δεύτερον επειδή λειτουργούν ως «ναρκωτικά» για τους δυτικούς,καθησυχάζοντας τις συνειδήσεις τους ότι κάνουν κάτι,αποτρέποντας μ’αυτόν τον τρόπο την πραγματική δράση από μέρους τους)
patroklos έγραψε:1) Η επιβολή της ενημέρωσης ή η επιβολή της ισότητας σε ενοχλεί?
Ήμουν σαφής νομίζω.Έχω ταχθεί υπέρ της ενημέρωσης,η επιβολή γενικώς του οτιδήποτε μ’ενοχλεί.
Οι ανάγκες μας υπάρχουν απ’τη φύση μας,τη βιολογία μας.Τα «ανθρώπινα δικαιώματα»,απ’την άλλη,τα έχουμε κατασκευάσει.
patroklos έγραψε:2) Άσε αυτό το παράδειγμα διότι η λογική του μου δίνει δικαίωμα πχ να σε δέσω σε ένα κρεβάτι ναρκωμένο με ενα ισχυρότατο ηδονικό κοκτέιλ , να σου κόψω τα χέρια και τα πόδια, να σου βγάλω τα μάτια, να σε ταίζω, ποτίζω και συντηρώ, και να σε αυτώνω στο μπρούμυτο κάθε μέρα στις 16¨00
Η συνέντευξή σου θα ήταν «δεν παραπονιέμαι , τουλάχιστον έχω την ευκαιρία της ανθρώπινης επαφής το απόγευμα , ενώ στις μοντέρνες πόλεις αποξενώνεσαι»
Το παράδειγμά σου,δυστυχώς,είναι ατυχές.Αν όπως λες μου κόψεις τα χέρια και τα πόδια και μου βγάλεις τα μάτια,όντως δε θα παραπονιέμαι,γιατί και ελεύθερο να μ’αφήσεις,η ζωή μου θα είναι ένα αφόρητο βάσανο.
patroklos έγραψε:Είναι απαραίτητο να γνωρίζεις την λύση του προβλήματος αν προτίθεσαι να αξιολογείς και να πετάς στα σκουπίδια προσπάθειες ενός μαθητή. Ξέρεις ότι το παίζεις δάσκαλος και δικαστής? Αν ναι, έχεις εκπαιδευτεί καταλλήλως?
Μα δε μίλησα ούτε για αξιολόγηση,ούτε για μαθητές,ούτε τίποτα.Έφερα ένα ωραιότατο παράδειγμα που αποδεικνύει το πώς δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις ποια είναι η λύση,για να γνωρίζεις ποια δεν είναι.Εκτός και αν μπορείς να βρεις κάτι λάθος στο παράδειγμά μου,τα υπόλοιπα είναι περιττά.
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)