Ελπίζω η κατηγορία να θεωρηθεί ταιριαστή. Δε θεωρώ το θέμα αμιγώς πολιτικό γιατί έχει να κάνει με την κοσμικότητα ενός κράτους και την ουδετερότητά του απέναντι στη θρησκεία.
Η Ελλάδα αναγνωρίζει μία μειονότητα στη Θράκη βάσει της συνθήκης της Λωζάνης του 1923 υπό το όνομα "μουσουλμανική". Σε αυτήν περιλαμβάνονται Τούρκοι, Πομάκοι και Τσιγγάνοι. Αντίθετα, οι χριστιανοί που απέμειναν στην Κωνσταντινούπολη και την Ίμβρο και Τένεδο χαρακτηρίστηκαν όλοι Έλληνες και αργότερα ξεκληρίστηκαν ή αναγκάστηκαν να φύγουν εξαιτίας του κλίματος τρομοκρατίας εναντίον τους.
Στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου η μειονότητα, και ειδικά τα λεγόμενα πομακοχώρια με τις περίφημες μπάρες - εσωτερικά σύνορα, αντιμετωπίστηκε ως εχθρική οντότητα και οι κάτοικοί της ως κατά τεκμήριο ένοχοι για μειοδοσία. Ακόμα χειρότερα, οι σλαβόφωνοι μουσουλμάνοι της περιοχής (Πομάκοι) ενθαρρύνθηκαν να γίνουν εθνικά Τούρκοι γιατί η πολιτική της εποχής έθετε ως πρώτο και κύριο εχθρό τους Σλάβους των βόρειων σοσιαλιστικών χωρών. Καταπιεστική πολιτική και φυσικά κοντόφθαλμη αν σκεφτεί κανείς ότι (και) η Τουρκία πολλές φορές κάνει εξωτερική πολιτική χρησιμοποιώντας μειονότητες (βλέπε Βουλγαρία).
Σήμερα η κατάσταση έχει ως εξής: πολλοί Πομάκοι έχουν εκτουρκιστεί πλέον ενώ υπάρχουν άλλοι που δε θέλουν κάτι τέτοιο και αντιμετωπίζουν τόσο την αδιαφορία της κεντρικής κυβέρνησης όσο και καταπίεση από τους Τούρκους που είναι η πλειοψηφία εντός της "μουσουλμανικής μειονότητας" (50% πλέον έναντι 35% Πομάκων και 15% Τσιγγάνων). Μειονότητα στο τετράγωνο δηλαδή. Επίσης, η παρουσία του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή είναι γνωστό ότι δεν αφορά μόνο την εξυπηρέτηση των Τούρκων της μειονότητας αλλά το χειρισμό τους από την Τουρκία και την περαιτέρω επέκταση της τουρκικής συνείδησης εντός των μουσουλμάνων. Όλα αυτά τη στιγμή που το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει ως ενιαία οντότητα όλους τους μουσουλμάνους και τους βάζει να μαθαίνουν όλους τούρκικα απ' το δημοτικό, βοηθώντας έτσι άθελά του και αυτό στην όλη διαδικασία εκτουρκισμού. Σε αυτό είναι που θέλω να σταθώ.
Η αναγνώριση μειονότητας σε θρησκευτική βάση ισοπεδώνει τις εθνοτικές διαφορές και γίνεται πηγή καταπίεσης. Στις περιπτώσεις όπου τα θρησκευτικά όρια ταυτίζονται με τα εθνικά το πρόβλημα δε φαίνεται. Εδώ όμως φαίνεται ξεκάθαρα. Υπό το πρίσμα του αιτήματος της κοσμικότητας του κράτους, η αναγνώριση ενιαίας μουσουλμανικής μειονότητας είναι λάθος για ακόμα ένα λόγο: γίνεται διάκριση των πολιτών με βάση το θρήσκευμα. Η δικαιολογία ότι έτσι γράφει η συνθήκη της Λωζάνης κατά τη γνώμη μου είναι ευάλωτη σε σοβαρή κριτική και η ωφελιμότητα μιας "μουσουλμανικής πολιτικής" αμφίβολη: χρειάζεται επειγόντως αλλαγή που να παραβλέπει το θρησκευτικό στοιχείο και να τονίζει το εθνοτικό. Έτσι το κράτος και δείχνει ότι λειτουργεί με κοσμικιστικά κριτήρια και όχι θρησκευτικά (αυτό που μας νοιάζει) και προστατεύει τις εθνικές ιδιαιτερότητες της περιοχής εμποδίζοντας ταυτόχρονα τη χειραγώγηση όλων των μουσουλμάνων από μια χώρα με την οποία οι σχέσεις δεν έχουν ομαλοποιηθεί (δε μας νοιάζει άμεσα ή έστω δε μας νοιάζει με βάση την ιδιότητά μας ως αθέων).
Η πρότασή μου θα ήταν η εξής: αναγνώριση εθνικής τουρκικής μειονότητας κι εθνικής πομακικής μειονότητας. Δύο μειονότητες αντί για μία. Η καθεμιά θα λαμβάνει τη δική της εκπαίδευση ενώ θα υπάρξει μέριμνα ειδικά για τους Πομάκους που δεν έχουν κάποιο κράτος να τους στηρίζει να υπάρξουν πομακικά ΜΜΕ ή κι έδρα - κλάδος πομακικών σπουδών σε κάποιο πανεπιστήμιο ή σε κάποια προϋπάρχουσα σχολή. Οι Τσιγγάνοι μπορούν είτε να ενσωματωθούν στη μία είτε στην άλλη μειονότητα είτε να συνεχίζουν τις ζωές τους ως Έλληνες μουσουλμάνοι με αμιγώς ελληνική εκπαίδευση και με το θρήσκευμα να μην παίζει κανένα ρόλο στην αντιμετώπισή τους. Έτσι ακριβώς γίνεται με τους υπόλοιπους Τσιγγάνους στην Ελλάδα. Δεν αντιμετωπίζονται επισήμως πουθενά ως μειονότητα μιας και ποτέ δεν ήθελαν να έχουν δική τους εθνική συνείδηση αλλά αρκούνταν στην υιοθέτηση της ελληνικής εθνικής ταυτότητας αναδεικνύοντας μάλιστα και ορισμένες προσωπικότητες πχ Προκόπης Παυλόπουλος. Τελοσπάντων, το ζήτημα των Τσιγγάνων και των μικροκοινωνιών τους όπως και η διάκριση Τσιγγάνου και γύφτου που κάνουν οι ίδιοι είναι άλλο ζήτημα και δε μας ενδιαφέρει άμεσα.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα έχει πολλές πτυχές πέραν της θρησκευτικής. Δεν αρκεί απλά το κράτος να αρχίσει να σκέφτεται κοσμικιστικά. Θα πρέπει να αντιμετωπίσει ακανθώδη ζητήματα δεκαετιών που έχουν να κάνουν με την αντίληψη των μειονοτήτων ως όπλο εξωτερικής πολιτικής.
Η "μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης"
Παρότι η πρόταση σου ακούγετε καλή στην πράξη είναι πολύ λάθος και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα ενώ δεν θα λύσει κανένα...
Επίσης δεν υπάρχει "πομακικό" έθνος ώστε να αναγνωριστεί... μόνο το Τουρκικό μπορείς να αναγνωρίσεις αλλά αν κάνεις κάτι τέτοιο τότε θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα..
Η λύση είναι να μην παρέχεις Τουρκική εκπαίδευση σε μια μη εθνική αλλά θρησκευτική μειονότητα.. το λάθος μας είναι ότι την παρέχουμε ενώ δεν έχουμε υποχρέωση για αυτό...
Επίσης δεν υπάρχει "πομακικό" έθνος ώστε να αναγνωριστεί... μόνο το Τουρκικό μπορείς να αναγνωρίσεις αλλά αν κάνεις κάτι τέτοιο τότε θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα..
Η λύση είναι να μην παρέχεις Τουρκική εκπαίδευση σε μια μη εθνική αλλά θρησκευτική μειονότητα.. το λάθος μας είναι ότι την παρέχουμε ενώ δεν έχουμε υποχρέωση για αυτό...
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Νομίζω πως η μόνη λύση είναι η κατάργηση των μειονοτικών σχολείων.
Στις πόλεις, οι περισσότεροι μουσουλμάνοι μαθητές επιλέγουν ούτως ή άλλως να φοιτήσουν σε ελληνικό δημόσιο σχολείο. Το πρόβλημα βρίσκεται στα πομακοχώρια και τα χωριά των ρομά όπου συνήθως υπάρχει ένα μόνο σχολείο και αυτό μειονοτικό. Σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές δεν γνωρίζουν ούτε τουρκικά ούτε ελληνικά πριν πάνε στο σχολείο και εφόσον δίνεται μεγαλύτερη βάση στην τουρκική αναπόφευκτα εκτουρκίζονται.
Επομένως….υποχρεωτική φοίτηση σε ελληνικό δημόσιο σχολείο με ταυτόχρονη κατάργηση διδασκαλίας των θρησκευτικών. Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και παντελής παράβλεψη του θρησκευτικού στοιχείου…
Εαν υπάρξει και μέριμνα για την ίδρυση ξεχωριστών σχολείων όπου θα μπορούν να διδάσκονται τη γλώσσα και τις παραδόσεις τους, η αναγνώριση τους ως ενιαία μουσουλμανική μειονότητα δεν θα έχει πια τόση σημασία.
Στις πόλεις, οι περισσότεροι μουσουλμάνοι μαθητές επιλέγουν ούτως ή άλλως να φοιτήσουν σε ελληνικό δημόσιο σχολείο. Το πρόβλημα βρίσκεται στα πομακοχώρια και τα χωριά των ρομά όπου συνήθως υπάρχει ένα μόνο σχολείο και αυτό μειονοτικό. Σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές δεν γνωρίζουν ούτε τουρκικά ούτε ελληνικά πριν πάνε στο σχολείο και εφόσον δίνεται μεγαλύτερη βάση στην τουρκική αναπόφευκτα εκτουρκίζονται.
Επομένως….υποχρεωτική φοίτηση σε ελληνικό δημόσιο σχολείο με ταυτόχρονη κατάργηση διδασκαλίας των θρησκευτικών. Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και παντελής παράβλεψη του θρησκευτικού στοιχείου…
Εαν υπάρξει και μέριμνα για την ίδρυση ξεχωριστών σχολείων όπου θα μπορούν να διδάσκονται τη γλώσσα και τις παραδόσεις τους, η αναγνώριση τους ως ενιαία μουσουλμανική μειονότητα δεν θα έχει πια τόση σημασία.
Φωτιά στη συνήθεια να μάθεις να βάζεις κι εκεί που όλα μοιάζουν με τάξη φτιαγμένα, εσύ να τ'αλλάζεις.
@Panos
Μια χαρά υπάρχει πομακική εθνότητα (όχι έθνος με τη σύγχρονη έννοια). Έχουν τη δική τους διάλεκτο και δικές τους παραδόσεις. Ακόμα και αν παραβλέψουμε τα περί πολιτισμικού πλούτου κτλ. , ως αντίβαρο στην τουρκική προπαγάνδα θα ήταν χρήσιμη η στήριξη των Πομάκων.
Το ίδιο λέμε για την εκπαίδευση. Το κράτος κακώς δίνει τουρκική παιδεία σε μουσουλμάνους που δεν είναι όλοι Τούρκοι. Ξέρουμε ότι οι Τούρκοι έχουν τους μηχανισμούς στην περιοχή για να μαθαίνουν τη γλώσσα τους ακόμα και αν αύριο καταργούνταν η διδασκαλία των τουρκικών, κάτι που παρεμπιπτόντως τυπικά θα ήταν απολύτως θεμιτό μιας και δεν υπάρχει τουρκική εθνική μειονότητα στην περιοχή αλλά μόνο μουσουλμάνοι διάφορων καταγωγών. Έχουν το προξενείο στην Κομοτηνή και κατ' επέκταση το τουρκικό κράτος να τους στηρίζει. Οι Πομάκοι αντίθετα δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια. Δεν υπάρχει πομακικό κράτος και υπάρχει σιωπηρή συμφωνία με τη Βουλγαρία για μη ανακίνηση μειονοτικών θεμάτων (οι Πομάκοι μιλάνε μια σλαβική διάλεκτο συγγενική των βουλγαρικών).
Το ελληνικό κράτος μπορεί είτε να τους βοηθήσει να αποκτήσουν μια αυτόνομη, φιλελληνικής κατεύθυνσης εθνοτική συνείδηση (όχι εθνική με τη σύγχρονη έννοια, κάτι τέτοιο θα σήμαινε αιτήματα αυτονομίας κτλ.), έχοντας κατά νου να τους έχει ως αντίβαρο στην τουρκική προπαγάνδα, είτε να τους εντάξει και ψυχικά στο ελληνικό έθνος και η πομακική τους παράδοση να θεωρηθεί τμήμα της ελληνικής ιστορίας όπως θεωρείται πχ η ιστορία των Αρβανιτών, των Ελλαδιτών Βλάχων ή των σλαβόφωνων χριστιανών Ελλήνων της Βόρειας Ελλάδας. Όλοι οι παραπάνω είναι Έλληνες με τοπικές παραδόσεις και τίποτε άλλο. Προς το παρόν ένα μεγάλο κομμάτι των Πομάκων νιώθει ψυχικά αποκομμένο απ' την Ελλάδα.
Η πρόταση που έκανα είναι μια λύση του πρώτου τύπου. Δε θα έλεγα όχι σε μια βιώσιμη πρόταση του δεύτερου τύπου. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι να πάψουμε να αναγνωρίζουμε αυτό το περίεργο πράγμα που λέγεται "μουσουλμανική μειονότητα".
@αφηρημένη
Έχεις δίκαιο, τυπικά το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να δώσει ξεχωριστή εκπαίδευση σε πολίτες του που υποτίθεται ότι στο μόνο που διαφέρουν είναι η θρησκεία και μόνο (εκτός αν λέγεσαι Ελλάδα και φοβάσαι παθολογικά την Τουρκία). Το πρόβλημα είναι ότι η μειονότητα αυτή αναγνωρίζεται με θρησκευτικούς όρους και τα θρησκευτικά όρια δεν ταυτίζονται με τα εθνικά ενώ η πρακτική παγκοσμίως είναι η αναγνώριση μειονοτήτων με εθνικούς όρους, κάτι που κάθε κοσμικό κράτος οφείλει να κάνει στο θέμα αυτό.
Δε γνωρίζω άλλη τέτοια περίπτωση αναγνωρισμένης μειονότητας. Ξέρουμε ότι η θρησκεία μπορεί να αποτελέσει παράγοντα εθνικού διαχωρισμού πχ Βόσνιοι - Κροάτες - Σέρβοι, Ιρλανδοί, Ινδοί - Πακιστανοί κτλ. αλλά για θρησκευτική πολυεθνοτική μειονότητα δεν έχω κάτι άλλο υπόψη. Αν κάποιος ξέρει κάτι, ευχαρίστως να το ακούσω για να δω πώς διαχειρίζονται το πρόβλημα των διπλά μειονοτικών όπως οι Πομάκοι (μειονότητα ως προς την Ελλάδα ΚΑΙ μειονότητα ως προς τη... μουσουλμανική μειονότητα και την τουρκική της πλειοψηφία του 50%).
Μια χαρά υπάρχει πομακική εθνότητα (όχι έθνος με τη σύγχρονη έννοια). Έχουν τη δική τους διάλεκτο και δικές τους παραδόσεις. Ακόμα και αν παραβλέψουμε τα περί πολιτισμικού πλούτου κτλ. , ως αντίβαρο στην τουρκική προπαγάνδα θα ήταν χρήσιμη η στήριξη των Πομάκων.
Το ίδιο λέμε για την εκπαίδευση. Το κράτος κακώς δίνει τουρκική παιδεία σε μουσουλμάνους που δεν είναι όλοι Τούρκοι. Ξέρουμε ότι οι Τούρκοι έχουν τους μηχανισμούς στην περιοχή για να μαθαίνουν τη γλώσσα τους ακόμα και αν αύριο καταργούνταν η διδασκαλία των τουρκικών, κάτι που παρεμπιπτόντως τυπικά θα ήταν απολύτως θεμιτό μιας και δεν υπάρχει τουρκική εθνική μειονότητα στην περιοχή αλλά μόνο μουσουλμάνοι διάφορων καταγωγών. Έχουν το προξενείο στην Κομοτηνή και κατ' επέκταση το τουρκικό κράτος να τους στηρίζει. Οι Πομάκοι αντίθετα δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια. Δεν υπάρχει πομακικό κράτος και υπάρχει σιωπηρή συμφωνία με τη Βουλγαρία για μη ανακίνηση μειονοτικών θεμάτων (οι Πομάκοι μιλάνε μια σλαβική διάλεκτο συγγενική των βουλγαρικών).
Το ελληνικό κράτος μπορεί είτε να τους βοηθήσει να αποκτήσουν μια αυτόνομη, φιλελληνικής κατεύθυνσης εθνοτική συνείδηση (όχι εθνική με τη σύγχρονη έννοια, κάτι τέτοιο θα σήμαινε αιτήματα αυτονομίας κτλ.), έχοντας κατά νου να τους έχει ως αντίβαρο στην τουρκική προπαγάνδα, είτε να τους εντάξει και ψυχικά στο ελληνικό έθνος και η πομακική τους παράδοση να θεωρηθεί τμήμα της ελληνικής ιστορίας όπως θεωρείται πχ η ιστορία των Αρβανιτών, των Ελλαδιτών Βλάχων ή των σλαβόφωνων χριστιανών Ελλήνων της Βόρειας Ελλάδας. Όλοι οι παραπάνω είναι Έλληνες με τοπικές παραδόσεις και τίποτε άλλο. Προς το παρόν ένα μεγάλο κομμάτι των Πομάκων νιώθει ψυχικά αποκομμένο απ' την Ελλάδα.
Η πρόταση που έκανα είναι μια λύση του πρώτου τύπου. Δε θα έλεγα όχι σε μια βιώσιμη πρόταση του δεύτερου τύπου. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι να πάψουμε να αναγνωρίζουμε αυτό το περίεργο πράγμα που λέγεται "μουσουλμανική μειονότητα".
@αφηρημένη
Έχεις δίκαιο, τυπικά το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να δώσει ξεχωριστή εκπαίδευση σε πολίτες του που υποτίθεται ότι στο μόνο που διαφέρουν είναι η θρησκεία και μόνο (εκτός αν λέγεσαι Ελλάδα και φοβάσαι παθολογικά την Τουρκία). Το πρόβλημα είναι ότι η μειονότητα αυτή αναγνωρίζεται με θρησκευτικούς όρους και τα θρησκευτικά όρια δεν ταυτίζονται με τα εθνικά ενώ η πρακτική παγκοσμίως είναι η αναγνώριση μειονοτήτων με εθνικούς όρους, κάτι που κάθε κοσμικό κράτος οφείλει να κάνει στο θέμα αυτό.
Δε γνωρίζω άλλη τέτοια περίπτωση αναγνωρισμένης μειονότητας. Ξέρουμε ότι η θρησκεία μπορεί να αποτελέσει παράγοντα εθνικού διαχωρισμού πχ Βόσνιοι - Κροάτες - Σέρβοι, Ιρλανδοί, Ινδοί - Πακιστανοί κτλ. αλλά για θρησκευτική πολυεθνοτική μειονότητα δεν έχω κάτι άλλο υπόψη. Αν κάποιος ξέρει κάτι, ευχαρίστως να το ακούσω για να δω πώς διαχειρίζονται το πρόβλημα των διπλά μειονοτικών όπως οι Πομάκοι (μειονότητα ως προς την Ελλάδα ΚΑΙ μειονότητα ως προς τη... μουσουλμανική μειονότητα και την τουρκική της πλειοψηφία του 50%).
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Φίλε Ευθύμη συμφωνώ ότι η Πομακική μειονότητα πρέπει να στηριχθεί.. δεν είναι κάτι νέο αυτή η θέση, είναι πολύ παλιά και από πολλούς κύκλους ιδίως από την περιοχή της Θράκης.. πάραυτα δεν υπάρχει Ελληνικό κράτος εκεί και δεν φαίνεται να υπάρχει θέληση για κάποια αλλαγή.. προς το καλύτερο τουλάχιστον γιατί προς το χειρότερο υπάρχουν πολλές επίσημες τάσεις και προτάσεις..
Το πρόβλημα όπως είπες και εσύ είναι ότι έχουμε μια απόλυτα παθητική, έως δουλοπρεπή, στάση απέναντι στην Τουρκία, μαζί με μια γενικότερη έλλειψη συντονισμένης εξωτερικής πολιτικής και γεωπολιτικού σχεδιασμού... αν δεν αλλάξει αυτό και δεν αποκτήσουμε εθνική στρατηγική στην εξωτερική μας πολιτική και γεωπολιτικούς στόχους, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα..
Αν σε ενδιαφέρει το θέμα της μειονότητας και τα εθνικά υπάρχουν μερικά πολύ καλά blog:
Ας μιλήσουμε επιτέλους: http://kostasxan.blogspot.com/
Παρατηρητήριο Μετέ: http://ahmetmete.wordpress.com/
Παρατηρητήριο Τουρκίας: http://paratiritirio-tourkias.blogspot.com/
LoMak's Blog: http://lomak.blogspot.com/
Τουρκικά Νέα: http://tourkikanea.wordpress.com/
Και για Αμυντικά θέματα και Ελληνοτουρκικά το Εν Κρυπτώ: http://www.enkripto.com/
Το πρόβλημα όπως είπες και εσύ είναι ότι έχουμε μια απόλυτα παθητική, έως δουλοπρεπή, στάση απέναντι στην Τουρκία, μαζί με μια γενικότερη έλλειψη συντονισμένης εξωτερικής πολιτικής και γεωπολιτικού σχεδιασμού... αν δεν αλλάξει αυτό και δεν αποκτήσουμε εθνική στρατηγική στην εξωτερική μας πολιτική και γεωπολιτικούς στόχους, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα..
Αν σε ενδιαφέρει το θέμα της μειονότητας και τα εθνικά υπάρχουν μερικά πολύ καλά blog:
Ας μιλήσουμε επιτέλους: http://kostasxan.blogspot.com/
Παρατηρητήριο Μετέ: http://ahmetmete.wordpress.com/
Παρατηρητήριο Τουρκίας: http://paratiritirio-tourkias.blogspot.com/
LoMak's Blog: http://lomak.blogspot.com/
Τουρκικά Νέα: http://tourkikanea.wordpress.com/
Και για Αμυντικά θέματα και Ελληνοτουρκικά το Εν Κρυπτώ: http://www.enkripto.com/
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Ναι, δεν είπα ότι η θέση μου είναι πρωτότυπη, υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Απλά τυχαίνει να συμβαδίζει με την οπτική πολλών αθέων που θέλουν κοσμικό κράτος.
Σε ευχαριστώ για τις παραπομπές!
Σε ευχαριστώ για τις παραπομπές!
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Ο παράγοντας ανωμαλίας στην περιοχή της Θράκης έχει όνομα: τουρκικό προξενείο Κομοτηνής.Για ποιό λόγο υπάρχει εκεί και δεν κλείνει επιτέλους; Οσον αφορά τα μειονοτικά σχολεία:
1)Εκμάθηση της Πομακικής στα πομακοχώρια αντί της Τουρκικής που κακώς διδάσκεται σε όλους τους μουσουλμάνους.
2)Αυστηρές ποινές σε όσους θέλουν να επιβάλουν με το ζόρι τον παντουρκισμο.
1)Εκμάθηση της Πομακικής στα πομακοχώρια αντί της Τουρκικής που κακώς διδάσκεται σε όλους τους μουσουλμάνους.
2)Αυστηρές ποινές σε όσους θέλουν να επιβάλουν με το ζόρι τον παντουρκισμο.
Το κράτος ΔΕΝ έχει δικαίωμα να στερήσει τους μουσουλμάνους Ελληνες από την δυνατότητα να διδαχθούν την ισλαμική πίστη. Σαν Πομακος ΕΛΛΗΝΑΣ μουσουλμανος εχω δικαιωμα να διδαχτω την πιστη μου.Η μειονότητα που ανήκω είναι θρησκευτική. Αυτό που πρέπει να καταργηθεί είναι η τουρκική στα μειονοτικά σχολεία να καταργηθεί δηλαδή ο τουρκικός εθνικός χαρακτήρας τους.Να παραμείνει ο θρησκευτικός χαρακτήρας μόνο όπως αναγνωρίζεται από τη συνθήκη της Λωζάννης.Αλλα για να γίνει αυτό θέλει ελληνικό κράτος το οποίο είναι τόσο άχρηστο που επέστρεψε στους Τούρκους να εκτουρκισουν ακόμα και μεγάλο τμήμα των Γκαγκαούζων παρόλο που αυτοί είναι Ορθόδοξοι χριστιανοί: http://tourkikanea.gr/2012/05/gagavuz/αφηρημενη έγραψε:Νομίζω πως η μόνη λύση είναι η κατάργηση των μειονοτικών σχολείων.
Στις πόλεις, οι περισσότεροι μουσουλμάνοι μαθητές επιλέγουν ούτως ή άλλως να φοιτήσουν σε ελληνικό δημόσιο σχολείο. Το πρόβλημα βρίσκεται στα πομακοχώρια και τα χωριά των ρομά όπου συνήθως υπάρχει ένα μόνο σχολείο και αυτό μειονοτικό. Σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές δεν γνωρίζουν ούτε τουρκικά ούτε ελληνικά πριν πάνε στο σχολείο και εφόσον δίνεται μεγαλύτερη βάση στην τουρκική αναπόφευκτα εκτουρκίζονται.
Επομένως….υποχρεωτική φοίτηση σε ελληνικό δημόσιο σχολείο με ταυτόχρονη κατάργηση διδασκαλίας των θρησκευτικών. Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και παντελής παράβλεψη του θρησκευτικού στοιχείου…
Εαν υπάρξει και μέριμνα για την ίδρυση ξεχωριστών σχολείων όπου θα μπορούν να διδάσκονται τη γλώσσα και τις παραδόσεις τους, η αναγνώριση τους ως ενιαία μουσουλμανική μειονότητα δεν θα έχει πια τόση σημασία.
, http://tourkikanea.gr/2013/09/gagavuz-2/ ,
http://tourkikanea.gr/2015/03/gagavuz-4/
, http://tourkikanea.gr/2011/11/kktc-4/ ,
http://tourkikanea.gr/2015/03/gagavuz-3/ ,
http://tourkikanea.gr/2012/11/anton/ ,
http://tourkikanea.gr/2013/09/gagavuz-2/
Ούτε εμας τους Ελληνες Πομάκους μουσουλμάνους δεν μπορεί να προστατεύσει το ελληνικό κράτος: http://mignatiou.com/2016/06/i-distichi ... n-tourkia/
Το συγκεκριμένο ζήτημα, όπως πολύ σωστά αναφέρατε δεν αποτελεί μόνο πολιτικό αλλά και θρησκευτικό πρόβλημα. Μιλάω και αναφέρομαι σε αυτό το κομμάτι ως πρόβλημα διότι μόνον έτσι θα μπορούσε να το δει κάποιος κατά την προσωπική μου άποψη. Το ζήτημα αυτό ξεκίνησε από την περιβόητη ανταλλαγή πληθυσμών με την γνωστή συνθήκη σε όλους μας ως συνθήκη των Σεβρών. Σύμφωνα με αυτή κάθε μουσουλμάνος της Θράκης έπρεπε να μετακινηθεί στην Τουρκία και κάθε Χριστιανός σε Τουρκικό έδαφος, θα έπρεπε να μετακινηθεί στην νεοσύστατη τότε Ελλάδα. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι δεν ερεύνησε ποτέ κανείς το ζήτημα ότι υπήρχαν μουσουλμάνοι Έλληνες και αντίστοιχα χριστιανοί Τούρκοι και καθ αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκαν οι μειονότητες στην περιοχή της Θράκης. Στο σημερινό πλαίσιο το ζήτημα αυτό είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα. Όταν επί συναπτές δεκαετίες η Ορθόδοξη εκκλησία αποφάσιζε σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής της χώρας είναι λογικό να αντιμετωπίζει το Ελληνικό κράτος το συγκεκριμένο θέμα. Θεωρώ επίσης ότι είναι ακόμη πιο λογική η συμπεριφορά των μειονοτήτων οι οποίοι ξεκάθαρα επιλέγουν την Τούρκικη πλευρά. Όταν φωνάζεις τόσα χρόνια ότι είσαι Έλληνας και απλά η Εκκλησία αποφασίζει ότι επειδή είσαι μουσουλμάνος δεν είσαι Έλληνας, κάποια στιγμή θα βαρεθεί και είναι λογικό να κοιτάξεις και την καλύτερη ζωή που σου προσφέρεται. Στην ουσία σήμερα η Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει άλλο ένα πρόβλημα το οποίο έχει βαθιά τις ρίζες του στην Θρησκεία.
Στην Θράκη το 67% είναι χριστιανοί και το 33% είναι μουσουλμάνοι. Συγκεκριμένα στη Ροδόπη το 55% είναι μουσουλμάνοι με 45% χριστιανους,στην Ξάνθη το 50% είναι μουσουλμάνοι με 50% χριστιανους και στον Εβρο το 5% είναι μουσουλμάνοι.Το πρόβλημα δεν είναι στη θρησκεία. Σίγουρα για τον Ελληνισμό η Ορθόδοξη εκκλησία έχει σημαντικό ρόλο αυτό δεν το αρνουμαστε οι Πομάκοι Ελληνες μουσουλμάνοι.Το πρόβλημα ξεκίνησε από κάτι άλλο:το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής. Η μουσουλμανική μειονότητα αντιμετώπιζε (σε κάποια χωριά αντιμετωπιζει και τώρα) φτώχεια.Αυτό σε συνδυασμό με τον αποκλεισμό για σειρά ετών των μουσουλμάνων Πομάκων της Θράκης από το δημόσιο κι άλλες υπηρεσίες (σε συνδυασμό με τις μπάρες που επιβλήθηκαν και απομόνωσαν τα πομακοχώρια-αληθεια τι φοβόταν από εμάς;- από το 1936-1995) περιθωριοποιησε την μουσουλμανική μειονότητα.Ομως διακρίσεις υπέστησαν και οι Καθολικοί Ελληνες που σε κάποια νησιά ιδίως σε Συρο και Τήνο έχουν σημαντικούς πλυθησμούς.Γιατί λοιπόν δεν υπήρξε πρόβλημα και με αυτούς; Γιατί αυτοί δεν είχαν τουρκικό προξενείο. Το προξενείο διχάζει την μειονότητα και πολεμά την ειρηνική συνύπαρξη μουσουλμάνων και χριστιανών.Τα Πομακοχώρια σήμερα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τα τουρκόφιλα(εκτουρκισνενα) και τα ελληνοφιλα(από χωριό αυτής της κατηγορίας είμαι).Θυμάμαι μικρός στο χωριό μου είχαμε μία εκκλησία δίπλα στο τζαμί του χωριού για τους Ορθόδοξους δημόσιους υπαλλήλους που δούλευαν εκεί. Να ηξερες με τι ευσέβεια και ευλάβεια συμπεριφερομασταν στην εκκλησία.Μάλιστα ο ιμάμης μας πήγαινε και μιλούσε με τον ορθόδοξο ιερέα μαζί την καθάριζαν κτλ.Μερικές φορές κατέβαινα παιδί ακόμα με τον πατέρα μου στην Κομοτηνή όπου είχα και ένα χριστιανό φίλο. Κλίμα ενότητας κι εκεί. Μαζί παίζαμε.Οταν ερχόταν η ώρα αυτος στην εκκλησία εγώ στο τζαμί.Ομως είμασταν ενωμένοι.Δυστυχώς οι κρατικές υπηρεσίες δεν φέρθηκαν τόσο ευγενικά σε εμάς.Το ελληνικό κράτος έχει αποτύχει. Δες το παράδειγμα των Γκαγκαουζηδων.Χριστιανοι Ορθόδοξοι οι γκαγκαουζηδες και μάλιστα με μεγάλη προσκόλληση στην εκκλησία και ομως η Τουρκία τους εκτουρκισε τουλαχιστον την πλειοψηφια τους λόγω απουσίας του ελληνικού κράτους το οποίο καθώς μιλούσαν Τουρκικά τους θεώρησε Τούρκους(!!!) παρόλο που είναι φανατικοί Ορθόδοξοι και τους παρέδωσε στην Τουρκία που τους εκτουρκισε μέσω υποτροφιών να σπουδάσουν σε τουρκικα παν/μια,τους έδωσε λεφτά, τους βοήθησε κτλ ε,δεν θέλει πολύ εκτουρκιστηκαν σε ένα σημαντικό βαθμό.Αρκεί να δει κανεις τις παραπομπές μου επάνω.Για τους Πομάκους τα πράγματα είναι καλύτερα. Σε σχέση με παλιότερα περισσότεροι νέοι Πομάκοι επιλέγουν να σπουδάσουν σε ελληνικά πανεπιστήμια αντί σε Τουρκικά σε σχέση με παλιότερα.Εχουμε ιδρυσει Πομακικους συλλογους,εχουμε ιδρυσει Πομακικες εφημεριδες κτλ.Δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν και Τούρκοι και Ρομά στην Θράκη.Τα μειονοτικά σχολεία δε γίνεται να καταργηθούν λόγω της Συνθήκης της Λωζάννης η οποία προβλέπει μουσουλμανικη κι όχι τουρκική μειονότητα. Να καταργηθεί επομένως η τουρκική γλώσσα στα μειονοτικά σχολεία και να παραμείνει μόνο η διδασκαλία της ισλαμικής πίστης η οποία είναι σημαντική για την μειονότητα μας.Να κλείσει το προξενείο η πηγή της ανωμαλίας στην περιοχή.babis23 έγραψε:Το συγκεκριμένο ζήτημα, όπως πολύ σωστά αναφέρατε δεν αποτελεί μόνο πολιτικό αλλά και θρησκευτικό πρόβλημα. Μιλάω και αναφέρομαι σε αυτό το κομμάτι ως πρόβλημα διότι μόνον έτσι θα μπορούσε να το δει κάποιος κατά την προσωπική μου άποψη. Το ζήτημα αυτό ξεκίνησε από την περιβόητη ανταλλαγή πληθυσμών με την γνωστή συνθήκη σε όλους μας ως συνθήκη των Σεβρών. Σύμφωνα με αυτή κάθε μουσουλμάνος της Θράκης έπρεπε να μετακινηθεί στην Τουρκία και κάθε Χριστιανός σε Τουρκικό έδαφος, θα έπρεπε να μετακινηθεί στην νεοσύστατη τότε Ελλάδα. Το πρόβλημα όμως ήταν ότι δεν ερεύνησε ποτέ κανείς το ζήτημα ότι υπήρχαν μουσουλμάνοι Έλληνες και αντίστοιχα χριστιανοί Τούρκοι και καθ αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκαν οι μειονότητες στην περιοχή της Θράκης. Στο σημερινό πλαίσιο το ζήτημα αυτό είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα. Όταν επί συναπτές δεκαετίες η Ορθόδοξη εκκλησία αποφάσιζε σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής της χώρας είναι λογικό να αντιμετωπίζει το Ελληνικό κράτος το συγκεκριμένο θέμα. Θεωρώ επίσης ότι είναι ακόμη πιο λογική η συμπεριφορά των μειονοτήτων οι οποίοι ξεκάθαρα επιλέγουν την Τούρκικη πλευρά. Όταν φωνάζεις τόσα χρόνια ότι είσαι Έλληνας και απλά η Εκκλησία αποφασίζει ότι επειδή είσαι μουσουλμάνος δεν είσαι Έλληνας, κάποια στιγμή θα βαρεθεί και είναι λογικό να κοιτάξεις και την καλύτερη ζωή που σου προσφέρεται. Στην ουσία σήμερα η Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει άλλο ένα πρόβλημα το οποίο έχει βαθιά τις ρίζες του στην Θρησκεία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Anti την 13 Σεπ 2017 21:48, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Και κάτι ακόμα:η ανωμαλία της περιοχής λόγω προξενείο φαίνεται στις εκλογές.Στις τελευταίες εκλογές η Ροδόπη δεν εξέλεξε ούτε ένα χριστιανό βουλευτή και οι 3 έδρες του νομού πήγαν στο προξενείο και τους ανθρώπους του+η έδρα του Ζεϊμπέκ Χουσείν στην Ξάνθη(4 έδρες λοιπόν το προξενείο). Το σωστό θα ήταν από 3 έδρες που έχει η Ροδόπη 1 να πάει σε χριστιανό, 1 σε Τούρκο και 1 σε Πομάκο το ίδιο και με τις 3 έδρες στην Ξάνθη. Ομως τα κόμματα βάζουν στο ψηφοδέλτιο τους μετά από συμφωνία μόνο ανθρώπους(Τούρκους) του προξενείου ποτέ Πομάκους ή Ρομά.Οι άλλες δύο ομάδες της μειονότητας(Πομάκοι και Ρομά) γιατί δεν έχουν υποψηφίους στα ψηφοδέλτια; Δεν τους θέλουν τα ελληνικά κόμματα; Προφανώς αυτό ισχύει. Και βγαίνουν μετά όλα τα τοπικά ΜΜΕ να αναρωτιούνται τι πήγε στραβά και δεν έβγαλε χριστιανό βουλευτή η Ροδόπη. Βγαίνει ξι ο Στυλιανίδης ο οποίος εκλεγόταν τόσο καιρό επικαλούμενος κίνδυνο μη εκπροσώπησης των χριστιανών της Ροδόπης τρομοκρατούσε τους χριστιανούς κι έβγαινε βουλευτής αργότερα έγινε και υπουργός και ηγετικό στέλεχος της ΝΔ.Είχε άλλες φορές και τη βοήθεια της τοπικής εκκλησίας μόνο που τώρα στις τελευταίες εκλογές ο μητροπολίτης Μαρώνειας και Κομοτηνής όπως και ο Ξάνθης τήρησαν ουδετερότητα δεν επενέβησαν στην εκλογική διαδικασία ξεχνώντας ότι στην ευαίσθητη Θράκη επιβάλεται να επεμβαίνουν στην τοπική πολιτική για να αναχαιτίσουν το προξενείο.Φυσικά δεν επενέβησαν ούτε οι νόμιμοι μουφτήδες. Και ο Στυλιανίδης στη Ροδόπη και ο Κοντός στην Ξάνθη δεν επαιξαν αυτή τη φορά(μάλλον εσκεμμένα για να αφήσουν την τοπική κοινωνία να αναλάβει τις ευθύνες της για το αποτέλεσμα και να ταρακουνησουν την τοπική κοινότητα) το χαρτι του κινδυνου μη εκπροσωπησης των χριστιανων της περιοχης στην Βουλή έμειναν εκτός βουλής (και οι δύο πρώην υπουργοί επί ΝΔ).Αντίθετα με τους Μητροπολιτες Ροδόπης/Ξάνθης και τους νόμιμους μουφτήδες που κράτησαν ουδετερότητα κατά την προεκλογική περίοδο οι ψευτομουφτηδες υποστήριξαν σθεναρά τους υποψηφίους του προξενείου οι οποίοι τελικά εκλέχτηκαν βουλευτές.Ολοι τους φερέφωνα του προξενείου ούτε ένας Πομάκος, ούτε ένας Ρομά, ούτε ένας χριστιανός! Μάλιστα ένας εκ των μουσουλμανων βουλευτών που εκλέχτηκαν στην Θράκη (όλοι τους άνθρωποι του προξενείου) έχει αλλάξει 6 κόμματα σε 7 χρόνια ναι στον Ιλχάν Αχμέτ αναφέρομαι που τώρα ανήκει στο ΠΑΣΟΚ(να τον χαίρονται) αφού άλλαξε πιο πριν άλλα 5 κόμματα.Τι χρειάζεται η Θράκη; Κλείσιμο του προξενείου κι ανάπτυξη. Κι όταν λέω ανάπτυξη δεν εννοώ Πανεπιστήμια άλλωστε η Κομοτηνή ήδη είναι Πανεπιστημιούπολη με ένα σωρό φοιτητές από όλη την Ελλάδα.Εννοώ έργα ουσιαστικού αντίικρισνατος που θα βελτιώσουν την τοπική κοινωνία και τους μουσουλμάνους και τους χριστιανούς συμπατριώτες μας.
Υ.Γ:για τον Ιλχάν Αχμέτ σε ένα βαθμό συμφωνω μαζί του ας πούμε διατηρεί επαφή με τον μητροπολίτη Μαρώνειας και Κομοτηνής: http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/ ... -maroneias και αυτό είναι καλό γιατί σαν μουσουλμάνοι πρέπει να διατηρούμε αδερφικες σχέσεις με τους χριστιανούς συντοπίτες και συμπατριώτες μας.Ομως στο σημείο που ελέγχεται από το προξενείο και στηρίχτηκε προεκλογικά όχι από τον νόμιμο μουφτή αλλά από τον ψευτομουφτη εκεί τα χαλάει.
Υ.Γ:για τον Ιλχάν Αχμέτ σε ένα βαθμό συμφωνω μαζί του ας πούμε διατηρεί επαφή με τον μητροπολίτη Μαρώνειας και Κομοτηνής: http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/ ... -maroneias και αυτό είναι καλό γιατί σαν μουσουλμάνοι πρέπει να διατηρούμε αδερφικες σχέσεις με τους χριστιανούς συντοπίτες και συμπατριώτες μας.Ομως στο σημείο που ελέγχεται από το προξενείο και στηρίχτηκε προεκλογικά όχι από τον νόμιμο μουφτή αλλά από τον ψευτομουφτη εκεί τα χαλάει.
Θα ανεβασω εδώ μερικά ελληνικά πατριωτικά sites.
Πομακική Εφημερίδα Ζαγαλισα: http://zagalisa.gr
Ελληνικό πατριωτικό Πομακικό blog:
http://pomakohoria.blogspot.gr/?m=1
Οι Ελληνες Πομάκοι καταγγέλλουν την Τουρκία σε συνέδριο: http://rodopinews.gr/47844
Τα παιδιά των Πομάκων στην Αθήνα: https://www.enetpress.gr/ta-paidia-ton- ... in-athina/
Πομακική Εφημερίδα Ζαγαλισα: http://zagalisa.gr
Ελληνικό πατριωτικό Πομακικό blog:
http://pomakohoria.blogspot.gr/?m=1
Οι Ελληνες Πομάκοι καταγγέλλουν την Τουρκία σε συνέδριο: http://rodopinews.gr/47844
Τα παιδιά των Πομάκων στην Αθήνα: https://www.enetpress.gr/ta-paidia-ton- ... in-athina/
Επίσης για τη μειονότητα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη. Ας πούμε οι βάσεις εισαγωγής σε παν/μια.Εχω ακούσει χριστιανού να διαμαρτυρονται που οι χριστιανοί φοιτητές εισάγονται με πιο υψηλές βάσεις από τους μουσουλμάνους φοιτητές. Αυτό λένε είναι άδικο. Ομως πρέπει να δίνεται κίνητρο στους μουσουλμάνους της μειονότητας να σπουδάσουν στην Ελλάδα κι όχι στην Τουρκία: http://www.newsbeast.gr/greece/ekpaideu ... les-vaseis
Κατάσταση τραγική εκεί που ζούνε οι Πομάκοι. Τι λένε δύο Ελληνίδες Πομακες δασκάλες που ζούνε πλέον στην Αθήνα: http://www.kathimerini.gr/863888/articl ... oi-pomakoiAnti έγραψε:Θα ανεβασω εδώ μερικά ελληνικά πατριωτικά sites.
Πομακική Εφημερίδα Ζαγαλισα: http://zagalisa.gr
Ελληνικό πατριωτικό Πομακικό blog:
http://pomakohoria.blogspot.gr/?m=1
Οι Ελληνες Πομάκοι καταγγέλλουν την Τουρκία σε συνέδριο: http://rodopinews.gr/47844
Τα παιδιά των Πομάκων στην Αθήνα: https://www.enetpress.gr/ta-paidia-ton- ... in-athina/
Ευχαριστήρια επιστολή Πομάκων στην υφυπυργο Μακεδονιας-Θρακης: http://www.xanthitimes.gr/2016/06/29/o- ... -tsaroucha
http://www.xanthinea.gr/2016/06/stin-at ... i.html?m=1 , http://www.xanthinea.gr/2016/06/stin-at ... i.html?m=1
https://olympia.gr/2016/06/29/κίνηση-ρο ... όλλια-τσα/
http://www.xanthinea.gr/2016/06/stin-at ... i.html?m=1 , http://www.xanthinea.gr/2016/06/stin-at ... i.html?m=1
https://olympia.gr/2016/06/29/κίνηση-ρο ... όλλια-τσα/
-
- Δημοσιεύσεις: 121
- Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
- Όνομα Ιστότοπου: -
Η μουσουλμανική μειονότητα Θράκης σαφώς περιέχει και άθεους όπως ο μειονοτικός αριστερός δημοσιογράφος Μουσταφά Τσολάκ http://www.lifo.gr/articles/greece_articles/172438 (ανήκει στους τουρκογενείς μία από τις τρεις μειονοτικές ομάδες μαζί με Πομάκους και Ρομά και επειδή τον έχω ακούσει σε ομιλία του αυτοπροσδιορίζεται ως Τούρκος κι όχι σαν μουσουλμάνος αφού δεν είναι θρησκευόμενος άλλωστε) ενώ μη θρησκευόμενος είναι και βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Μουσταφά Μουσταφά που είναι κομμουνιστής.