Εξήγησέ μας λοιπόν φίλε Πάνο πως αντιλαμβάνεσαι την έννοια του Θεού, που τον βλέπεις ως κάτι υπαρκτό και πως τη διαχωρίζεις από την έννοια του θείου. Μέχρι τότε
Πάνος
ΡαντιΕπίσης αυτό που εσύ αποκαλείς θρησκεία εγώ το βλέπω κάπως διαφορετικά.. και κάνω και ένα διαχωρισμό ανάμεσα στο θείο και τον θεό που δεν βλέπω να κάνεις..
Πάνοςδιαχωρισμό ακούω και διαχωρισμό δε βλέπω. θα το μοιραστείς ή [...] αποφάσισες πως δε θα κάνεις διάλογο μαζί μου?
όντως, παρακάτω κάνεις ένα διαχωρισμό, απλά ανακοινώνεις όμως το διαχωρισμό. Οι γενικόλογίες που ακολουθούν, στην επόμενη παράθεση συνιστούν μη απάντησηΡε Randi πίνεις όταν γράφεις; αφού από κάτω κάνω αυτόν τον διαχωρισμό και τον σχολιάζεις κιόλας..
Πάνος
πες μας λοιπόν, υπαρκτό, δηλαδή τι? Τι ήταν οι Θεοί? Και ποιά η λατρεία τουςΓια εμένα οι αρχαίοι έβλεπαν τους θεούς ως κάτι υπαρκτό, μη αντιμετωπίσιμο από τους ίδιους και επειδή ήξεραν την επιρροή τους πάνω στην ζωή τους ήθελαν την εύνοια τους.. η όλη "λατρεία" τους ήταν με την λογική που κάνεις δώρο σε κάποιον που χρειάζεσαι και φοβάσαι.. τίποτα παραπάνω..
Ραντι
αυτά βέβαια είναι ερωτήσεις για να δω τι ακριβώς εννοείς κι αν όντως επαληθεύεται αυτό που ισχυρίζεσαι, πως είσαι ανοιχτόμυαλός συζητητής και μη-δογματικός [σε κατηγόρησαν άλλοι και το αρνήθηκες]. Και μιας που άρχισες να απαξιώνεις το άλλο αδελφό-θέμα [δε το γνωρίζεις και δε σε ενδιαφέρει, λες] παίρνω την πρωτοβουλία να μιλήσω μαζί σου πάνω σε ένα θέμα που σε ενδιαφέρει εφόσον πρόκειται για τη θεωρία σου.ποιοί αρχαίοι? οι αρχαίοι έλληνες? οι αρχαιοι λαοί? σε ποιες χρονικές περιόδους αναφέρεσαι, π.χ. για όλη την ιστορία και προϊστορία της ανθρωπότητας?
υποθέτω μιλάς για τους πλανήτες και τα λοιπά? Το φόβο τον καταλαβαίνω, η χρησιμότητα/ανάγκη?
>ΛΟΙΠΟΝ. Μιλάς για όλους του θεούς? Οι δικοί σου θεοί ήταν οι πραγματικοί θεοί και όλες οι άλλες θρησκείες τις υποβαθμίζεις σε λατρείες του απρώσωπου θείου?
Τι ακριβώς εννοείς λοιπόν, μη μας κρατάς σε αγωνία!
Πάνος
Ωπα! Ξεκινώ από το τέλος. Εδώ συμφωνούμε [περι σοδειών], και άλλωστε και τα ελευσίνεια [ ] έχουν βαθεία σχέση με την γεωργία, και εφόσον μιλάμε για κτηνοτροφία, ψάρεμο, γεωργία κτλ, ασφαλώς και τα στοιχεία της φύσης απο τα οποία εξαρτιόταν η καρποφορίες και ευμερία της καλλιεργητικής/κτηνοτροφικής σαιζόν, έχουν θεοποιηθεί κατα κόρον καθαυτές ή/και προσωποποιηθεί σε νέες ή παλαιότερες θεότητες κτλ κτλΟι αρχαίοι λαοί γενικότερα.. και αναφέρομαι κυρίως στα προ-ιστορικά χρόνια (πριν το 600 π.χ)
Τώρα το ότι κάποια ιερατεία μπορεί να εκμεταλλεύονταν αυτή την κατάσταση είναι άλλο ανέκδοτο.. κάθε φόβο με τον καιρό κάποιος θα βρεθεί να τον εκμεταλλευτεί..
Η χρησιμότητα που ανέφερα έχει να κάνει με τις σοδειές και τον καιρό τους.. ξέραν ότι επηρεάζουν τον καιρό και η ζωή τους ήταν άμεσα εξαρτημένη από αυτό..
ΟΜΩΣ
Το γεγονός οτι χαρακτηρίζεις άλλο ανέκδοτο το ότι τα ιερατεία μπορεί [σημ: ?!?!] να εκμεταλεύονταν αυτήν την κατάσταση με ξενίζει, διότι αφενός μεν φαίνεται να υπονοείς πως μπορείς με τρομερή ευκολία να ξεχωρίζεις τη γνήσια πίστη, γνήσια λατρεία, να διαχωρίζεις θεούς από θείο από τις παραποιήσεις και πατροναρίσματα ιερέων και ειδικών/μεσολαβητών/εξουσιαστών της κάθε τύπου θρησκείας {ΠΩΣ?} και εφετέρου φαίνεται να μην θεωρείς την επίδραση των τελευταίων ιδιαίτερα σημαντικές επιρροές στην ιστορία των θρησκειών και των θεών {!??!??!}
σε ρωτάω επίσης ποτε και που και απαντάς
πιο αόριστος ρε μάγκα δε μπορούσες να γίνεις... τα πάντα όλα δηλαδή? Μου αρέσει και το 'κυρίως'. Δηλαδή μιλάς για πάντα και για παντού? Αυτή είναι μια εντυπωσιακή δήλωση που πρέπει να την εξηγήσεις περαιτέρω.Οι αρχαίοι λαοί γενικότερα.. και αναφέρομαι κυρίως στα προ-ιστορικά χρόνια (πριν το 600 π.χ)
Πως τα αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά? θεωρείς δηλαδή πως η έννοια θεός [καθώς τη διαχωρίζεις απο το θείο] έχει κάποια συγκεκριμένη ρίζα, ανεξάρτητη από τις θρησκείες και τις λατρείες τους που επιβίωσε μέρι και σήμερα διαστρεβλωμένη? Αν ναι [νομίζω πως πλησιάζω] ποιά είναι αυτή?
Δηλαδή φίλε, απάντα
λες 'άλλο το ένα και άλλο το άλλο'
ε, τι είναι το ένα και τι είναι το άλλο?