η βάπτιση είναι θεμα διαπαιδαγωγησης, οχι θεμα υγειας. Για αυτο το θεμα την ευθυνη επιβολης την εχουν οι γονεις. Νομιζω οτι ειναι σωστο / δόκιμο, ενας παπας να μην επιθυμει την μεταθεση της επιβολης σε αυτον.
Πχ ενα παιδι δεν θελει να μεταλαβει. Η μητερα του θελει και το παει στο παπα.
Αυτος ειναι σωστο να ανοιξει με το ζορι το στομα του παιδιου και να το μεταλαβει;
Τιθεται ζητημα κακοποιησης του παιδιου.
Μπορει ενα παιδι να μην εχει την ευθυνη και την ωριμοτητα, αλλα εχει συνειδηση και σκεψη και μνημη.
Δεν ειναι βρεφος.
Καλα εκανε ο παπας. Εφοσον το παιδι λεει "δεν θελω", τελος. Οταν θελησει, εδω ειμαστε. Δεν θα του δημιουργησω τραυματικη εμπειρια στη πρωτη επαφη με το χριστιανισμο, ουτε θα γινω στα ματια του καποιος μουσατος βασανιστης.
Η μικρή Λυδία δεν θέλει να βαπτιστεί…
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Μπα; Για φαντάσου! Ας το θυμηθεί αυτό και όταν πάει να εισπράξει τον επόμενο μισθό.Ιοκάστη έγραψε: ...μου έδωσε την εντύπωση πως βασίζεται σε αισθητικούς λόγους και είναι δικαίωμά του. Ας μην ξεχνάμε ότι θεωρήτικά δεν ασκεί επάγγελμα οπότε δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει ότι του λέει το αφεντικό του ...
Βεβαίως και είναι επάγγελμα και μάλιστα κρατικοδίαιτο. Το αν είναι αναγκαίο ή περιττό ή παρασιτικό είναι άλλο θέμα. Αλλά είναι επάγγελμα και έχει υποχρεώσεις. Για πήγαινε εσύ να κάνεις ό,τι γουστάρεις πάνω στη δουλειά σου για αισθητικούς λόγους και να μη δώσεις λογαριασμό στο αφεντικό και να δούμε τι θα γίνει.
Βέβαια. Και με τον άλλο παπά τι άλλαξε δηλαδή; Όπως λέει η νονά, το πήρε με το καλό το παιδί και το έπεισε να θέλει. Το παιδί αν δεν το ρωτούσαν καν αλλά απλώς του λέγανε "έλα τώρα να σταθείς εκεί και να κάνεις αυτό" δεν θα το έκανε θέμα. Αυτός μάλλον δεν είχε ιδέα από νήπια και το πώς τα χειρίζονται.kapages έγραψε:Καλα εκανε ο παπας. Εφοσον το παιδι λεει "δεν θελω", τελος. Οταν θελησει, εδω ειμαστε. Δεν θα του δημιουργησω τραυματικη εμπειρια στη πρωτη επαφη με το χριστιανισμο, ουτε θα γινω στα ματια του καποιος μουσατος βασανιστης.
Ίσως σας φαίνεται παράξενο που επιμένω τόσο - μοιάζει σα να λέω ότι θα ήθελα να το βαπτίσει. Όχι. Θα ήθελα να μην βαπτίσει κανένα ανήλικο ποτέ. Αλλά θεωρώ τη βάπτιση αρκετά σημαντική ώστε να μην αφήνουμε την απόφαση στα κέφια του νηπίου ή στις αισθητικές προτιμήσεις οποιουδήποτε - ακόμη και του ιερέα ή μάλλον ιδίως του ιερέα.
Το παιδάκι μπορεί να επιλέξει αν θα παίξει με πλαστελίνη ή με κούκλες, αν θα πάει στην παιδική χαρά ή θα κάτσει σπίτι (μη σας πω μερικές φορές ούτε καν αυτό). Δεν μπορεί να επιλέξει αν θα βαπτιστεί διότι δεν ξέρει τι είναι η βάπτιση. Δεν μπορεί να κρίνουμε εμείς με βάσει τα κέφια του παιδιού. Εδώ το αν θα βάλει μπουφάν δεν αφήνουμε να επιλέξει και αφήνουμε το αν θα βαπτιστεί; Κουλά πράματα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
kapages έγραψε:η βάπτιση είναι θεμα διαπαιδαγωγησης, οχι θεμα υγειας. Για αυτο το θεμα την ευθυνη επιβολης την εχουν οι γονεις. Νομιζω οτι ειναι σωστο / δόκιμο, ενας παπας να μην επιθυμει την μεταθεση της επιβολης σε αυτον.
Αυτό βασικά. Τα υπόλοιπα περιττεύουν. Υπάρχει μετάθεση ευθύνης στον παπά, καθώς και εξουσία επιβολής του με την άδεια των γονέων. Από την στιγμή που το παιδί μπορεί να απαντήσει ότι δεν θέλει, τελειώνει εκεί.
συμφωνώ ότι η απόφαση δεν ανήκει στο παιδί, δεν αμφισβητειται αυτο.
Αυτο που αμφισβητω ειναι η υποχρεωση ενος τριτου να ασκει βια σε ενα παιδι με συνειδηση, επειδη ο γονιος του λεει "εχεις αυτο το δικαιωμα". Και εφερα και το παραδειγμα της μεταληψης για να ειναι πιο κατανοητο αυτο που λεω.
Αν θελει ο γονιος να ασκησει βια στο παιδι του (προφανως εως καποια ορια), ας το κανει μονος του.
Αυτο που αμφισβητω ειναι η υποχρεωση ενος τριτου να ασκει βια σε ενα παιδι με συνειδηση, επειδη ο γονιος του λεει "εχεις αυτο το δικαιωμα". Και εφερα και το παραδειγμα της μεταληψης για να ειναι πιο κατανοητο αυτο που λεω.
Αν θελει ο γονιος να ασκησει βια στο παιδι του (προφανως εως καποια ορια), ας το κανει μονος του.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Θα έλεγες το ίδιο εάν το ερώτημα αφορούσε μια ένεση με φάρμακο που θα του σώσει τη ζωή; Ας πούμε ότι το δάγκωσε φίδι και πρέπει να πάρει αντιοφικό ορό άμεσα. Το παιδί τσιρίζει και δεν θέλει. Θεωρείς ότι ο γιατρός δεν πρέπει να ασκήσει βία;
Το λεπτό σημείο εδώ, που προσπαθώ να αναδείξω, είναι το σε τι επίπεδο αναγκαιότητας ιεραρχούμε τη βάπτιση τελικά.
Το να λέμε ότι σε περίπτωση που το παιδάκι δεν έχει όρεξη δεν πρέπει να το ζορίζουμε, σημαίνει ότι την τοποθετούμε στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με το αν θα παίξουμε τρενάκι ή κουτσό. Πιο χαμηλά από τη ζώνη ασφαλείας, πιο χαμηλά κι από το αν θα πλύνει τα δόντια του, αν θα πάει για ύπνο ή αν θα φορέσει ζακετάκι.
Εμείς ως άθεοι είναι λογικό να το ιεραρχούμε εκεί ή και παρακάτω. Ο παπάς όμως είναι λογικό να το αξιολογεί έτσι;
Κι επιπλέον, αν το καλοσκεφτείς, κι εμείς ως άθεοι κακώς το ιεραρχούμε έτσι. Διότι αν δέχεσαι να μη γίνει η βάπτιση όταν στραβώνει το παιδάκι, αυτό σημαίνει ότι δέχεσαι επίσης να γίνει η βάπτιση όταν το παιδάκι είναι χαρούμενο και θέλει - παρόλο που ξέρεις ότι το παιδάκι δεν είναι σε θέση να ξέρει τι πραγματικά του κάνουν εκείνη τη στιγμή. Και αυτό είναι μια τελείως άστοχη ιεράρχηση. Είναι ακριβώς το ίδιο με το να δέχεσαι να εκμεταλλευτούν σεξουαλικά ένα παιδάκι, με τον όρο να εξασφαλίσουν ότι θα είναι χαρούμενο και ευδιάθετο - πράγμα που μπορεί να εξασφαλιστεί με κατάλληλη χειραγώγηση και δωροδοκία (ξέρω προσωπικά περίπτωση, το λέω για να μην ανοίξει κι αυτό το θέμα, το αν γίνεται ή όχι: γίνεται).
Για μένα, το παιδάκι δεν θα πρέπει να βαπτίζεται, ό,τι διάθεση κι αν έχει.
Και ο παπάς που τάχαμου δε βαπτίζει το τρίχρονο επειδή λέει δε θέλω αλλά χώνει ανενδοίαστα στην κολυμπήθρα το εξαμηνίτικο μωρό που σκούζει, είναι είτε υποκριτής είτε ανόητος είτε και τα δύο.
Το λεπτό σημείο εδώ, που προσπαθώ να αναδείξω, είναι το σε τι επίπεδο αναγκαιότητας ιεραρχούμε τη βάπτιση τελικά.
Το να λέμε ότι σε περίπτωση που το παιδάκι δεν έχει όρεξη δεν πρέπει να το ζορίζουμε, σημαίνει ότι την τοποθετούμε στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με το αν θα παίξουμε τρενάκι ή κουτσό. Πιο χαμηλά από τη ζώνη ασφαλείας, πιο χαμηλά κι από το αν θα πλύνει τα δόντια του, αν θα πάει για ύπνο ή αν θα φορέσει ζακετάκι.
Εμείς ως άθεοι είναι λογικό να το ιεραρχούμε εκεί ή και παρακάτω. Ο παπάς όμως είναι λογικό να το αξιολογεί έτσι;
Κι επιπλέον, αν το καλοσκεφτείς, κι εμείς ως άθεοι κακώς το ιεραρχούμε έτσι. Διότι αν δέχεσαι να μη γίνει η βάπτιση όταν στραβώνει το παιδάκι, αυτό σημαίνει ότι δέχεσαι επίσης να γίνει η βάπτιση όταν το παιδάκι είναι χαρούμενο και θέλει - παρόλο που ξέρεις ότι το παιδάκι δεν είναι σε θέση να ξέρει τι πραγματικά του κάνουν εκείνη τη στιγμή. Και αυτό είναι μια τελείως άστοχη ιεράρχηση. Είναι ακριβώς το ίδιο με το να δέχεσαι να εκμεταλλευτούν σεξουαλικά ένα παιδάκι, με τον όρο να εξασφαλίσουν ότι θα είναι χαρούμενο και ευδιάθετο - πράγμα που μπορεί να εξασφαλιστεί με κατάλληλη χειραγώγηση και δωροδοκία (ξέρω προσωπικά περίπτωση, το λέω για να μην ανοίξει κι αυτό το θέμα, το αν γίνεται ή όχι: γίνεται).
Για μένα, το παιδάκι δεν θα πρέπει να βαπτίζεται, ό,τι διάθεση κι αν έχει.
Και ο παπάς που τάχαμου δε βαπτίζει το τρίχρονο επειδή λέει δε θέλω αλλά χώνει ανενδοίαστα στην κολυμπήθρα το εξαμηνίτικο μωρό που σκούζει, είναι είτε υποκριτής είτε ανόητος είτε και τα δύο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
ναι, δέχομαι ότι ένα παιδί με συνειδηση (οχι βρεφος), αν θέλει να βαπτιστει/μεταληφθει απο εναν παπα, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτο βρισκεται στα πλαισια της ηθικης διαπαιδαγωγησης. Ο γονεας εχει δικαιωμα μεταθεσης της ενεργειας σε τριτο, εφοσον το παιδι συμφωνει.
Και εγω σαν αθεος, θελω να εχω δικαιωμα να πω στο παιδι μου οτι δεν υπαρχει Θεος και να μην του λεω "αυτα ειναι θεματα που θα τα αποφασισεις οταν μεγαλωσεις".
Συνοπτικά:
Α.Σημαντικότητα ζητηματος/Β.Ορθοτητα γονικης ασκησης επιβολης (εως λογικα ορια)/Γ.Συνειδηση του παιδιου/Δ.Μεταθεση επιβολης σε τριτον
1. Υγεια / ΝΑΙ / Ασχετως/Μεταθεση ΟΚ(γιατρο)
2. Μορφωση / ΝΑΙ / Ασχετως /Μεταθεση ΟΚ(δασκαλο)
3. Ηθικη διαπαιδαγωγηση(θρησκεια/αρχες) /ΝΑΙ / Αναλογικά με το βαθμο συνειδησης / Μεταθεση οχι πχ παπα (εκτος και αν ειναι βρεφος)
4. Μικροπράγματα / ΟΧΙ (σε λιγοτερο βαθμο) / Αναλογικά με το βαθμο
(χρωμα ρουχων, φιλοι κλπ) συνειδησης/Μεταθεση οχι(εκτος και αν ειναι βρεφος)
Και εγω σαν αθεος, θελω να εχω δικαιωμα να πω στο παιδι μου οτι δεν υπαρχει Θεος και να μην του λεω "αυτα ειναι θεματα που θα τα αποφασισεις οταν μεγαλωσεις".
Συνοπτικά:
Α.Σημαντικότητα ζητηματος/Β.Ορθοτητα γονικης ασκησης επιβολης (εως λογικα ορια)/Γ.Συνειδηση του παιδιου/Δ.Μεταθεση επιβολης σε τριτον
1. Υγεια / ΝΑΙ / Ασχετως/Μεταθεση ΟΚ(γιατρο)
2. Μορφωση / ΝΑΙ / Ασχετως /Μεταθεση ΟΚ(δασκαλο)
3. Ηθικη διαπαιδαγωγηση(θρησκεια/αρχες) /ΝΑΙ / Αναλογικά με το βαθμο συνειδησης / Μεταθεση οχι πχ παπα (εκτος και αν ειναι βρεφος)
4. Μικροπράγματα / ΟΧΙ (σε λιγοτερο βαθμο) / Αναλογικά με το βαθμο
(χρωμα ρουχων, φιλοι κλπ) συνειδησης/Μεταθεση οχι(εκτος και αν ειναι βρεφος)
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Τι θες να πεις , ότι αφού διακυβεύεται το αν θα πάει ή όχι στην κόλαση η "συνέπεια" επιτάσσει την χρήση ακόμα και της πιο σκληρής βίας ?AoratiMelani έγραψε:Εμείς ως άθεοι είναι λογικό να το ιεραρχούμε εκεί ή και παρακάτω. Ο παπάς όμως είναι λογικό να το αξιολογεί έτσι;
Δεν ξέρω γιατί κολλήσατε , το θέμα είναι ότι υπήρχε καλύτερος και αποτελεσματικότερος τρόπος να συμπεριφερθεί ο παπάς σε ένα παιδί και δεν το έκανε (ώστε και να γίνει η βάφτιση και να μην φαίνεται ότι γίνεται με το στανιό , (ή ακόμα και να μετατεθεί ήρεμα για μια άλλη στιγμή στο μέλλον)). Από κει και πέρα μιλάμε πάντα για ανθρώπους με ένα μίνιμουμ σοβαρότητας . Αν τώρα κάποιος ερεθίζεται από την ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ή πιστεύει πραγματικά στην κόλαση και κρίνει ανάλογα για το πόσο βία αξίζει η αποτροπή της , δεν νομίζω πως αξίζει να το συζητήσουμε . Συνοψίζοντας , είτε είσαι φανατικός είτε όχι , έχεις να κάνεις με ένα παιδί και πρέπει να το λάβεις υπόψιν σου , επιπλέον , και σε περίπτωση που ετίθετο το ζήτημα βία ή κόλαση , να την χέσω την συνέπεια . Στους καθυστερημένους η ασυνέπεια είναι αρετή
Δεν νομιζω οτι αυτο εννοει η Μελανι, ειναι απο τις περιπτωσεις που απαιτουν ζωντανη κουβεντα για να μπορεσουμε αμφοτεροι να γινουμε κατανοητοι...
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Θέλω να πω ότι αν σέβεται τόσο το παιδί ώστε να μην ασκεί βία στο τρίχρονο επειδή μιλάει και λέει έναρθρα το "όχι", οφείλει να σεβαστεί και το εξαμηνίτικο κι ας μην μιλάει κι ας μην είναι σε θέση να πει έναρθρα το "όχι" του. Να περιμένει να ενηλικιωθούν.stratos έγραψε:Τι θες να πεις , ότι αφού διακυβεύεται το αν θα πάει ή όχι στην κόλαση η "συνέπεια" επιτάσσει την χρήση ακόμα και της πιο σκληρής βίας ?
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Απο τα συμφραζομενα Μελανι, βλεπω οτι ιεραρχεις τη βαπτιση πολυ πιο πανω απο "το αν θα παίξουμε τρενάκι ή κουτσό".
Αλλιως δεν θα επρεπε προφανως να σε νοιαζει αν ενα νηπιο χειραγωγειται ωστε να παιξει "τρενακι".
Και μάλιστα την ιεραρχεις σαν τοσο σημαντικη πραξη, που με κοινο στοιχειο τη χειραγωγηση ενος νηπιου, τη βαζεις στην ιδια προταση με τη παιδοφιλικη κακοποιηση.
Υποννοεις επισης, οτι σε οτι αφορα τη βαπτιση, ενα νηπιο και ενα βρεφος δεν εχουν αλλη διαφορα, περα απο την ικανοτητα να πουν εναρθρα το οχι τους. Αρα, φυσιολογικα καταληγεις, οτι ανεξαρτητως νηπιακης ή βρεφικης ηλικιας "Για μένα, το παιδάκι δεν θα πρέπει να βαπτίζεται, ό,τι διάθεση κι αν έχει. ",
προφανως, αν ισχυουν τα παραπανω.
Επειδη μαλλον ομως ειναι υπερβολικα ολα αυτα, θεωρω οτι ο εντονος αρνητισμος δεν προκυπτει απο την ιδια τη βιαιοτητα; δολιοτητα; της πραξης της βαπτισης, αλλα απο το θρησκευτικο προσηλυτισμο σε μικρη ηλικια που αυτη συνεπαγεται.
Ουτε και εμενα φυσικα μου αρεσει, αλλα το θεωρω αναγκαιο κακο, εφοσον θελουμε οι γονεις να ειναι ελευθεροι να μεταδιδουν στα παιδια τους τις αξιες και τα πιστευω που αυτοι κρινουν σωστα.
Θα δοκιμασω να δωσω ενα ακομα παραδειγμα (αφου το παραδειγμα της μεταληψης πηγε απατο).
Αν εγω ημουν κουρεας και μου εφερναν ενα τριχρονο να το κουρεψω, θα προσπαθουσα να το παρω με το καλο. Αν το παιδι δεν ηθελε με τιποτα, προφανως και δεν θα δεχομουν μια σκηνη οπου ο πατερας το κραταει ακινητο, αυτο να κλαιει γοερα, και εγω να το κουρευω με το ζορι.
Αν ομως ημουν κουρεας και μου εφερναν ενα εξαμηνιτικο να το κουρεψω, δεν θα ειχα προβλημα ακομα και να εκλαιγε και να μην ηθελε (παροτι και παλι θα εκανα οτι μπορουσα να το καθησυχασω).
Αυτη ειναι μια καλη αναλογια εδω, και οχι η αναλογια της σεξουαλικης κακοποιησης, ή της ιατρικης αναγκαιοτητας.
τελος, οπως λεει και ο Στρατος, στην ερωτηση σου "Ο παπάς όμως είναι λογικό να το αξιολογεί έτσι; (ΣτΜ:Σαν τρενακι;),
δεν θα μπω στο κοπο να αναλυσω, πως θα επρεπε ο παπας να ιεραρχει τη βαπτιση απο θεολογικη αποψη. Απο θεολογικη αποψη, καλο ειναι να σκοτωσουμε το αναμαρτητο βρεφος ωστε να κερδισει σιγουρα μια θεση στο παραδεισο. Δεν θα ηθελα να μπλεξω με αυτο το παραλογισμο....μου αρκει που ενας παπας επιδεικνυει μια αλφα ευαισθησια.
Αλλιως δεν θα επρεπε προφανως να σε νοιαζει αν ενα νηπιο χειραγωγειται ωστε να παιξει "τρενακι".
Και μάλιστα την ιεραρχεις σαν τοσο σημαντικη πραξη, που με κοινο στοιχειο τη χειραγωγηση ενος νηπιου, τη βαζεις στην ιδια προταση με τη παιδοφιλικη κακοποιηση.
Υποννοεις επισης, οτι σε οτι αφορα τη βαπτιση, ενα νηπιο και ενα βρεφος δεν εχουν αλλη διαφορα, περα απο την ικανοτητα να πουν εναρθρα το οχι τους. Αρα, φυσιολογικα καταληγεις, οτι ανεξαρτητως νηπιακης ή βρεφικης ηλικιας "Για μένα, το παιδάκι δεν θα πρέπει να βαπτίζεται, ό,τι διάθεση κι αν έχει. ",
προφανως, αν ισχυουν τα παραπανω.
Επειδη μαλλον ομως ειναι υπερβολικα ολα αυτα, θεωρω οτι ο εντονος αρνητισμος δεν προκυπτει απο την ιδια τη βιαιοτητα; δολιοτητα; της πραξης της βαπτισης, αλλα απο το θρησκευτικο προσηλυτισμο σε μικρη ηλικια που αυτη συνεπαγεται.
Ουτε και εμενα φυσικα μου αρεσει, αλλα το θεωρω αναγκαιο κακο, εφοσον θελουμε οι γονεις να ειναι ελευθεροι να μεταδιδουν στα παιδια τους τις αξιες και τα πιστευω που αυτοι κρινουν σωστα.
Θα δοκιμασω να δωσω ενα ακομα παραδειγμα (αφου το παραδειγμα της μεταληψης πηγε απατο).
Αν εγω ημουν κουρεας και μου εφερναν ενα τριχρονο να το κουρεψω, θα προσπαθουσα να το παρω με το καλο. Αν το παιδι δεν ηθελε με τιποτα, προφανως και δεν θα δεχομουν μια σκηνη οπου ο πατερας το κραταει ακινητο, αυτο να κλαιει γοερα, και εγω να το κουρευω με το ζορι.
Αν ομως ημουν κουρεας και μου εφερναν ενα εξαμηνιτικο να το κουρεψω, δεν θα ειχα προβλημα ακομα και να εκλαιγε και να μην ηθελε (παροτι και παλι θα εκανα οτι μπορουσα να το καθησυχασω).
Αυτη ειναι μια καλη αναλογια εδω, και οχι η αναλογια της σεξουαλικης κακοποιησης, ή της ιατρικης αναγκαιοτητας.
τελος, οπως λεει και ο Στρατος, στην ερωτηση σου "Ο παπάς όμως είναι λογικό να το αξιολογεί έτσι; (ΣτΜ:Σαν τρενακι;),
δεν θα μπω στο κοπο να αναλυσω, πως θα επρεπε ο παπας να ιεραρχει τη βαπτιση απο θεολογικη αποψη. Απο θεολογικη αποψη, καλο ειναι να σκοτωσουμε το αναμαρτητο βρεφος ωστε να κερδισει σιγουρα μια θεση στο παραδεισο. Δεν θα ηθελα να μπλεξω με αυτο το παραλογισμο....μου αρκει που ενας παπας επιδεικνυει μια αλφα ευαισθησια.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
Μερικές σκέψεις
Αν το μωρό δε θέλει να κουρευτεί, χτυπιέται και σκούζει, μπορεί να του καρφωθεί το ψαλίδι στο κρανίο.
Αν το μωρό χτυπιέται με τη βελόνα μπορεί επίσης να πάθει σοβαρό ατύχημα.
Αν το μωρό κλαίει στο βάπτισμα, και ο ιερέας θέλει να το κάνει παραδοσιακά (πατητή), μπορεί να πνιγεί.
(γνωρίζω από διεθνή ειδησεογραφία τουλάχιστον 2 περιπτώσεις μωρού που πνίγηκε στο βάπτισμα), (πόσα δε ξέρουμε η πόσα τα γλύτωσαν, το παιδί μπορεί να μείνει χωρίς τις αισθήσεις του πολύ περισσότερο από τον ενήλικα, 15 λεπτά νομίζω, σε σχέση με τα 3-4, άρα ευκολότερο να γλυτώσει από πνιγμό.)
Το 6μηνο μωρό που χτυπιέται, το κάνεις πιο εύκολα ζάφτι από ότι το 2χρονο που χτυπιέται.
Έχει το 2χρονο/3χρονο , 8χρονο την πνευματική ικανότητα να κρίνει τι είναι «σωστό» για το ίδιο; Όχι.
Έχει δικαίωμα ο πατέρας να το σαπίσει στο ξύλο για να του μεταδώσει τις αξίες του; Όχι. Έχει δικαίωμα η μητέρα να το αφήσει μια εβδομάδα νηστικό γιαοποιοδήποτε λόγονα κοινωνήσει; Όχι. (Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ΟΗΕ).
Το καλό/κακό με τα παιδιά είναι ότι μπορείς να τα πείσεις να κάνουν τα παραπάνω με το καλό, χωρίς χρήση βίας η διαμαρτυρίας, πχ με τη δωροδοκία. Βέβαια αν το παρακάνεις, όταν θα γίνουν 15 θα περιμένουν να τα δωροδοκήσεις για να κάνουν οτιδήποτε, εάν δε έχεις συνδυάσει τη δωροδοκία με ξύλο, θα σε βαράνε αν δεν τα δωροδοκείς (karma is a bitch).
Όπως το βλέπω εγώ, αν πρόκειται για ιδεολογικές προκαταλήψεις των γονέων, δεν έχουν δικαίωμα να βασανίζουν το παιδί για να τις εφαρμόσουν. Δεν είμαι σίγουρος για το ηθικό του να τα επιτυγχάνεις με δωροδοκία και μπράβο κλπ, καθώς αυτό έχει κακές συνέπειες στην ψυχοσύνθεση του αργότερα (δεν κάνουμε τίποτα αν δεν μας λένε όλοι μπράβο). Είναι δικαίωμα του παιδιού η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, είναι αυτόνομο άτομο και όχι ιδιοκτησία των γονέων του για να προσπαθούν να ενσταλάξουν με κάθε μέσο τις απόψεις τους σε αυτό.
Για θέματα υγείας, όπως το εμβόλιο, λειτουργώ στη λογική του λιγότερο κακού.
Βέβαια, σε αυτές τις περιπτώσεις προσπαθώ να θυμάμαι το υπάρχουν 2 κατηγορίες ανθρώπων οι γονείς, και οι υποψήφιοι γονείς, στη θεωρία καλά τα λέμε (σχεδόν) όλοι.
Αν το μωρό δε θέλει να κουρευτεί, χτυπιέται και σκούζει, μπορεί να του καρφωθεί το ψαλίδι στο κρανίο.
Αν το μωρό χτυπιέται με τη βελόνα μπορεί επίσης να πάθει σοβαρό ατύχημα.
Αν το μωρό κλαίει στο βάπτισμα, και ο ιερέας θέλει να το κάνει παραδοσιακά (πατητή), μπορεί να πνιγεί.
(γνωρίζω από διεθνή ειδησεογραφία τουλάχιστον 2 περιπτώσεις μωρού που πνίγηκε στο βάπτισμα), (πόσα δε ξέρουμε η πόσα τα γλύτωσαν, το παιδί μπορεί να μείνει χωρίς τις αισθήσεις του πολύ περισσότερο από τον ενήλικα, 15 λεπτά νομίζω, σε σχέση με τα 3-4, άρα ευκολότερο να γλυτώσει από πνιγμό.)
Το 6μηνο μωρό που χτυπιέται, το κάνεις πιο εύκολα ζάφτι από ότι το 2χρονο που χτυπιέται.
Έχει το 2χρονο/3χρονο , 8χρονο την πνευματική ικανότητα να κρίνει τι είναι «σωστό» για το ίδιο; Όχι.
Έχει δικαίωμα ο πατέρας να το σαπίσει στο ξύλο για να του μεταδώσει τις αξίες του; Όχι. Έχει δικαίωμα η μητέρα να το αφήσει μια εβδομάδα νηστικό για
Το καλό/κακό με τα παιδιά είναι ότι μπορείς να τα πείσεις να κάνουν τα παραπάνω με το καλό, χωρίς χρήση βίας η διαμαρτυρίας, πχ με τη δωροδοκία. Βέβαια αν το παρακάνεις, όταν θα γίνουν 15 θα περιμένουν να τα δωροδοκήσεις για να κάνουν οτιδήποτε, εάν δε έχεις συνδυάσει τη δωροδοκία με ξύλο, θα σε βαράνε αν δεν τα δωροδοκείς (karma is a bitch).
Όπως το βλέπω εγώ, αν πρόκειται για ιδεολογικές προκαταλήψεις των γονέων, δεν έχουν δικαίωμα να βασανίζουν το παιδί για να τις εφαρμόσουν. Δεν είμαι σίγουρος για το ηθικό του να τα επιτυγχάνεις με δωροδοκία και μπράβο κλπ, καθώς αυτό έχει κακές συνέπειες στην ψυχοσύνθεση του αργότερα (δεν κάνουμε τίποτα αν δεν μας λένε όλοι μπράβο). Είναι δικαίωμα του παιδιού η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, είναι αυτόνομο άτομο και όχι ιδιοκτησία των γονέων του για να προσπαθούν να ενσταλάξουν με κάθε μέσο τις απόψεις τους σε αυτό.
Για θέματα υγείας, όπως το εμβόλιο, λειτουργώ στη λογική του λιγότερο κακού.
Βέβαια, σε αυτές τις περιπτώσεις προσπαθώ να θυμάμαι το υπάρχουν 2 κατηγορίες ανθρώπων οι γονείς, και οι υποψήφιοι γονείς, στη θεωρία καλά τα λέμε (σχεδόν) όλοι.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
νομιζω οτι συνιστα υπερβολη ειτε να συγκρινουμε το βαπτισμα βρεφους με βασανισμο, ειτε να παρουμε στα σοβαρα τη πιθανοτητα πνιγμου.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
Δεν είναι βασανισμός λες ε; χμ. Εγώ πιστεύω ότι το μόνο που σώνει τον ιερέα από στραγγάλισμα από τη μάνα η τον πατέρα, είναι η στολή που φοράει και το κοινωνικό κύρος που του αποδίδεται λόγω θρησκείας. Στη θάλασσα, ζήτα από ένα ζευγάρι το μωρό τους να το βουτήξεις στο νερό κρατώντας του μύτη και στόμα. Ακόμα καλύτερα, πιάσε ξαφνικά ένα παιδάκι εκεί που κολυμπάει με μπρατσάκια κλπ και κάντο πατητή (στα ξέβαθα, βεβαίως) χωρίς προειδοποίηση, και πες μου τις συνέπειες. Αν θέλεις μπορείς να ψέλνεις εκείνη την ώρα.
τρελό ε;
...Επαναλάβετε τρις αν προλάβετε.
έντιτ
Αν θέλεις να πεις ως επιχείρημα το ότι το κάνεις συχνά και δεν παθαίνουν τίποτα (τα παιδάκια) το αφήνω στη διακριτική σου ευχέρεια.
τρελό ε;
...Επαναλάβετε τρις αν προλάβετε.
έντιτ
Αν θέλεις να πεις ως επιχείρημα το ότι το κάνεις συχνά και δεν παθαίνουν τίποτα (τα παιδάκια) το αφήνω στη διακριτική σου ευχέρεια.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
kapages στην συγκεκριμένη βάφτιση το παιδί σε καμία περίπτωση δεν έκλαιγε γοερά οπότε σίγουρα δεν ήταν η συμπόνια ο λόγος που δεν συνέχισε την βάφτιση ο παπάς. Αυτό που κατάλαβα εγώ ότι περίπου σκεφτόταν εκείνη την στιγμή είναι "Μου έχεις βγάλει την πίστη μαλακισμένο με το να κουνιέσαι συνέχεια και να γκρινιάζεις. Κάνεις εμένα και την τελετή μου να φαινόμαστε γελοίοι. Αν δεν θέλεις εσύ μία εγώ δεν θέλω εκατό, γι' αυτό ας σου διδάξουν πειθαρχία οι ανεύθυνοι γονείς σου και θα το σκεφτώ αν αργότερα σας κάνω την χάρη να σε βαφτίσω"
Καλά ρε παίδες το πλαίσιο δεν παίζει ρόλο ? Τα προφανή δεν τα βλέπεται ? Συγκρίνετε τώρα τον άγνωστο με τις άγνωστες προθέσεις στο πιο άκυρο κλίμα με τα όσα γίνονται στην βάφτιση ?
vesid νομίζω πως πέρα από αυτά που λες , έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην όλη κατάσταση και το είδος του εκνευρισμού που γεννάται στους θρησκόληπτους λόγο προσκόλλησης και φοβικής στάσης προς την αμαρτία .
Απ' όσο θυμάμαι (και είδα λίγο στο youtube) , τα παιδιά απλώς τα βρέχουν στο κεφάλι. Ακόμα όμως και να είναι μωρά και να τα βουτούν ολόκληρα στο νερό , υπάρχει το αντανακλαστικό κράτημα της αναπνοής και δεν χρειάζεται προστασία από τον παπά και σε κάθε περίπτωση δεν είναι επικίνδυνο . Μην ξεχνάς πως βαφτίζονται εκατομμύρια και δεν ακούστηκε κανένας θάνατος .apeleytheros έγραψε:Στη θάλασσα, ζήτα από ένα ζευγάρι το μωρό τους να το βουτήξεις στο νερό κρατώντας του μύτη και στόμα.
vesid νομίζω πως πέρα από αυτά που λες , έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην όλη κατάσταση και το είδος του εκνευρισμού που γεννάται στους θρησκόληπτους λόγο προσκόλλησης και φοβικής στάσης προς την αμαρτία .
Αν θυμάμαι καλά είχε αναφερθεί ένας πνιγμός (κάπου στη Μολδαβία;) και είχε γίνει ντόρος. Η εγκυρότητα της είδησης ελέγχεται, αλλά δε μου φαίνεται και απίθανο.
UPDATE: Αυτό βρήκα.
UPDATE: Αυτό βρήκα.
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
stratos για το ίδιο το παιδί που αντιστέκεται το πλαίσιο δεν παίζει κανένα ρόλο. Κάποιοι ιερείς κάνουν το βρέξιμο στο κεφάλι, κάποιο το βάζουν ολόκληρο μέσα και ας σκούζει.
Συζητάμε αν είναι βασανισμός αυτό. Το γεγονός ότι οι ίδιοι γονείς θεωρούν την ίδια διαδικασία βασανισμό αρκεί να μην είναι στο συγκεκριμένο πλαίσιο, στηρίζει τον ισχυρισμό ότι είναι βασανισμός και στο συγκεκριμένο, απλώς το δικαιολογούν. Μας ενδιαφέρει αν είναι βασανισμός για το παιδί, όχι για το αν στεναχωριούνται οι γονείς που κάποιος προσπαθεί να πνίξει το βλαστάρι τους.
Συζητάμε αν είναι βασανισμός αυτό. Το γεγονός ότι οι ίδιοι γονείς θεωρούν την ίδια διαδικασία βασανισμό αρκεί να μην είναι στο συγκεκριμένο πλαίσιο, στηρίζει τον ισχυρισμό ότι είναι βασανισμός και στο συγκεκριμένο, απλώς το δικαιολογούν. Μας ενδιαφέρει αν είναι βασανισμός για το παιδί, όχι για το αν στεναχωριούνται οι γονείς που κάποιος προσπαθεί να πνίξει το βλαστάρι τους.
Off Topic
stratos, από κάτι ταλιμπάν της διατροφής σαν εσένα που ισχυρίζονται ότι πρέπει να δίνουμε αμυγδαλόζουμο στα παιδιά αντί για γάλα και ότι είναι το ίδιο, δεν περιμένω κατανόηση για το γιατί η στέρηση αγαπημένων και απαραίτητων στοιχείων για τη διατροφή για μια εβδομάδα (η για 40 ημέρες, εξαρτάται από τον παλαβό) από ένα παιδί είναι βασανιστήριο.
Για την ιστορία, οι μέρες νηστείας σύμφωνα με την ορθόδοξη εκκλησία είναι περί τις 180 ανά έτος.
Για την ιστορία, οι μέρες νηστείας σύμφωνα με την ορθόδοξη εκκλησία είναι περί τις 180 ανά έτος.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Off Topic
Από πότε βρε παπάρα έγινε το αγελαδινό γάλα απαραίτητο για τον άνθρωπο και με λες ταλιμπάν?
Εν πάσι περιπτώσει αν νομίζεις ότι η εφταήμερη χριστιανική νηστεία "στερεί από ένα παιδί απαραίτητα στοιχεία για την διατροφή του" και πως είναι "βασανιστήριο" , τότε είσαι τόσο άσχετος και delusional που δεν συζητώ μαζί σου.
Εν πάσι περιπτώσει αν νομίζεις ότι η εφταήμερη χριστιανική νηστεία "στερεί από ένα παιδί απαραίτητα στοιχεία για την διατροφή του" και πως είναι "βασανιστήριο" , τότε είσαι τόσο άσχετος και delusional που δεν συζητώ μαζί σου.
Στο κάτω κάτω 20 δευτερόλεπτα κλάμα είναι και θα γίνει και ΜΙΑ μόνο φορά στην ζωή του , μην το παραχέζετε
διαφωνουμε προφανως ως προς την εννοια του βασανιστηριου.
Εφοσον θεωρεις αυτα σαν βασανιστηριο, καλως και μπραβο που εισαι υπερ της απαγορευσης των βαπτισεων.
Και εγω αν κατι το θεωρω βασανιστηριο , ειμαι υπερ της απαγορευσης του, και αγνοω το γονικο δικαιωμα (πχ κλειτοριδεκτομη).
Εφοσον θεωρεις αυτα σαν βασανιστηριο, καλως και μπραβο που εισαι υπερ της απαγορευσης των βαπτισεων.
Και εγω αν κατι το θεωρω βασανιστηριο , ειμαι υπερ της απαγορευσης του, και αγνοω το γονικο δικαιωμα (πχ κλειτοριδεκτομη).
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...