Έριξα και εγώ το μαύρο μου στο μάθημα(;).
Και αρχίζω από εδώ ακριβώς.
Τι μαθαίνεις;
Ποιό είναι το γνωστικό πεδίο του;
Ποια είναι τα απαραίτητα εφόδια που παρέχει στην εκπαίδευση του τέκνου;
Αν και ρητορικά τα ερωτήματα θα αποτολμήσω μια συνολική απάντηση: σκοπός της κατήχησης (δεν μπορώ να το αποκαλώ μάθημα), είναι η παραγωγή πελατών στο μονοπώλιο της (κυρίως) οικονομικής εκμετάλλευσης, τη δογματικής πειθαρχίας και φυσικά της πίστης στο γνωστό τρίπτυχο. Επίσης, όπως είναι γνωστό τοις πάσει, οι πιστοί χριστιανοί θα είναι και (εν δυνάμει) πιστοί ψηφοφόροι.
Εκτιμώ ότι το καλύτερο θα ήταν η θρησκεία να είναι ακατάλληλη για ανηλίκους, και να επιτρέπεται μόνο μετά την ενηλικίωση. Κάτι σαν τα τσιγάρα και το ποτό: ξέρεις ότι θα σου κάνει κακό, αλλά έστω και αν σε έχει προειδοποιήσει το αρμόδιο υπουργείο, εσύ μπορείς να πληρώνεις ακριβά και να τη «χρησιμοποιήσεις»!
Επίσης εκτιμώ ότι η επιλεκτική διδασκαλία - παρουσίαση, των θρησκειών είναι ουτοπία, διότι απαιτεί ένα εκπρόσωπο από κάθε θρησκεία για να την αναλύει αντικειμενικά. Δε πιστεύω να περιμένει κανείς από τον «χομεϊνί δάσκαλο» να εξηγήσει αντικειμενικά τι λέει ο ισλαμισμός!
Astron, εγώ θυμάμαι το δάσκαλο σε εκείνη την απείρου κάλλους χρονιά, με το μάθημα «εισαγωγή στις θρησκείες» (ή κάτι παρόμοιο τέλος πάντων), να μας εξηγεί σε κάθε μάθημα γιατί ο χριστιανισμός είναι ανώτερος από τη θρησκεία που παρουσίαζε εκείνη την ώρα.
Προτείνω λοιπόν την καθολική κατάργηση της κατήχησης, διότι την κρίνω επιβλαβή για το μυαλό και τη ψυχική ισορροπία του μαθητή. Και ναι, δε θέλω να τη δοκιμάσει το παιδί μου, όπως δε θέλω να δοκιμάσει και την ηρωίνη. Ο μόνος λόγος που εκτιμώ, ότι θα αναγκαστώ να ρίξω πολύ νερό στο κρασί μου, και τελικά δε θα τον αποσύρω από την κατήχηση, είναι διότι δε θα θελήσω να τον απομονώσω από το σύνολο.
Μελάνη, πιστεύω ότι τα μικρά παιδιά είναι πολύ σκληρά, και ψάχνουν τον εύκολο στόχο για να κάνουν τη καζούρα τους. Στο Λύκειο μπορεί να θεωρείσαι cool, δε θα το αρνηθώ, αλλά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού...
Υπό αυτό το πρίσμα και μόνο, αν και δε θέλω να δοκιμάσει το προϊόν, μάλλον δε θα το αποφύγω. Θα το παλέψω όμως να μη δηλητηριαστεί. Άλλωστε θυμάμαι και τον εαυτό μου στο σχολείο να είμαι μονίμως μαλωμένος με το θεολόγο γιατί τον «έπρηζα» στις «περίεργες» ερωτήσεις. Μάλλον προς τα εκεί θα το σπρώξω, να σαμποτάρει από μέσα το «μαγαζί» και να ενημερώνεται πλήρως από το μπαμπά και τη μαμά. Δυοίν κακοίς, το μη χείρον, βέλτιστον...
Φίλε Ομαδεόν, μην απορείς για το σύγχρονο Στυλιανίδη. Να σου υπενθυμίσω εγώ ότι υπάρχει πολύ πιό παλιός νόμος, ο οποίος και παραβιάζεται προτού καν δημιουργηθεί η ΕΕ: «Απαγορεύεται ο προσηλυτισμός!»
Και για να παραφράσω το ποίημα του Καββαδία:
«Θυμάμαι ως τώρα να 'τανε, το γέρο» παπά, όταν πήρα το τηλέφωνο και τον προειδοποίησα να φύγει γιατί θα καλέσω την την αστυνομία να τον μαζέψει για προσηλυτισμό! Το τι καυγάς επακολούθησε ήταν άλλο πράγμα! Κρίμα που δεν είχα κάμερα!
Εν κατακλείδι: όσο σε αυτό το τόπο οι τρεις εξουσίες δεν θα είναι ανεξάρτητες και θα εξακολουθεί να ισχύει το «Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει», τόσο οι πολιτικοί θα τα έχουν καλά με την εκκλησία, γιατί το καλύτερο εργοστάσιο ψηφοφόρων είναι η εκκλησιά, και το καλύτερο εργοστάσιο παραγωγής πιστών είναι η κρατική βοήθεια (επίσημη - επικρατούσα θρησκεία).
Άρα πιο επίκαιρο βρίσκω το δημοψήφισμα: να διαχωρισθεί η εκκλησία από το κράτος και να καταργηθεί το «μάθημα» των χριστιανικών από το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων;
Και αρχίζω από εδώ ακριβώς.
Τι μαθαίνεις;
Ποιό είναι το γνωστικό πεδίο του;
Ποια είναι τα απαραίτητα εφόδια που παρέχει στην εκπαίδευση του τέκνου;
Αν και ρητορικά τα ερωτήματα θα αποτολμήσω μια συνολική απάντηση: σκοπός της κατήχησης (δεν μπορώ να το αποκαλώ μάθημα), είναι η παραγωγή πελατών στο μονοπώλιο της (κυρίως) οικονομικής εκμετάλλευσης, τη δογματικής πειθαρχίας και φυσικά της πίστης στο γνωστό τρίπτυχο. Επίσης, όπως είναι γνωστό τοις πάσει, οι πιστοί χριστιανοί θα είναι και (εν δυνάμει) πιστοί ψηφοφόροι.
Εκτιμώ ότι το καλύτερο θα ήταν η θρησκεία να είναι ακατάλληλη για ανηλίκους, και να επιτρέπεται μόνο μετά την ενηλικίωση. Κάτι σαν τα τσιγάρα και το ποτό: ξέρεις ότι θα σου κάνει κακό, αλλά έστω και αν σε έχει προειδοποιήσει το αρμόδιο υπουργείο, εσύ μπορείς να πληρώνεις ακριβά και να τη «χρησιμοποιήσεις»!
Επίσης εκτιμώ ότι η επιλεκτική διδασκαλία - παρουσίαση, των θρησκειών είναι ουτοπία, διότι απαιτεί ένα εκπρόσωπο από κάθε θρησκεία για να την αναλύει αντικειμενικά. Δε πιστεύω να περιμένει κανείς από τον «χομεϊνί δάσκαλο» να εξηγήσει αντικειμενικά τι λέει ο ισλαμισμός!
Astron, εγώ θυμάμαι το δάσκαλο σε εκείνη την απείρου κάλλους χρονιά, με το μάθημα «εισαγωγή στις θρησκείες» (ή κάτι παρόμοιο τέλος πάντων), να μας εξηγεί σε κάθε μάθημα γιατί ο χριστιανισμός είναι ανώτερος από τη θρησκεία που παρουσίαζε εκείνη την ώρα.
Προτείνω λοιπόν την καθολική κατάργηση της κατήχησης, διότι την κρίνω επιβλαβή για το μυαλό και τη ψυχική ισορροπία του μαθητή. Και ναι, δε θέλω να τη δοκιμάσει το παιδί μου, όπως δε θέλω να δοκιμάσει και την ηρωίνη. Ο μόνος λόγος που εκτιμώ, ότι θα αναγκαστώ να ρίξω πολύ νερό στο κρασί μου, και τελικά δε θα τον αποσύρω από την κατήχηση, είναι διότι δε θα θελήσω να τον απομονώσω από το σύνολο.
Μελάνη, πιστεύω ότι τα μικρά παιδιά είναι πολύ σκληρά, και ψάχνουν τον εύκολο στόχο για να κάνουν τη καζούρα τους. Στο Λύκειο μπορεί να θεωρείσαι cool, δε θα το αρνηθώ, αλλά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού...
Υπό αυτό το πρίσμα και μόνο, αν και δε θέλω να δοκιμάσει το προϊόν, μάλλον δε θα το αποφύγω. Θα το παλέψω όμως να μη δηλητηριαστεί. Άλλωστε θυμάμαι και τον εαυτό μου στο σχολείο να είμαι μονίμως μαλωμένος με το θεολόγο γιατί τον «έπρηζα» στις «περίεργες» ερωτήσεις. Μάλλον προς τα εκεί θα το σπρώξω, να σαμποτάρει από μέσα το «μαγαζί» και να ενημερώνεται πλήρως από το μπαμπά και τη μαμά. Δυοίν κακοίς, το μη χείρον, βέλτιστον...
Φίλε Ομαδεόν, μην απορείς για το σύγχρονο Στυλιανίδη. Να σου υπενθυμίσω εγώ ότι υπάρχει πολύ πιό παλιός νόμος, ο οποίος και παραβιάζεται προτού καν δημιουργηθεί η ΕΕ: «Απαγορεύεται ο προσηλυτισμός!»
Και για να παραφράσω το ποίημα του Καββαδία:
«Θυμάμαι ως τώρα να 'τανε, το γέρο» παπά, όταν πήρα το τηλέφωνο και τον προειδοποίησα να φύγει γιατί θα καλέσω την την αστυνομία να τον μαζέψει για προσηλυτισμό! Το τι καυγάς επακολούθησε ήταν άλλο πράγμα! Κρίμα που δεν είχα κάμερα!
Εν κατακλείδι: όσο σε αυτό το τόπο οι τρεις εξουσίες δεν θα είναι ανεξάρτητες και θα εξακολουθεί να ισχύει το «Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει», τόσο οι πολιτικοί θα τα έχουν καλά με την εκκλησία, γιατί το καλύτερο εργοστάσιο ψηφοφόρων είναι η εκκλησιά, και το καλύτερο εργοστάσιο παραγωγής πιστών είναι η κρατική βοήθεια (επίσημη - επικρατούσα θρησκεία).
Άρα πιο επίκαιρο βρίσκω το δημοψήφισμα: να διαχωρισθεί η εκκλησία από το κράτος και να καταργηθεί το «μάθημα» των χριστιανικών από το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων;