Μου αρέσει ο τρόπος που απαντάς.
Δε θα απαντήσω στο πρώτο μισό, που θεωρώ οτι μιλάς περισσότερο για διαδικαστικά ζητήματα και παίρνεις και το χρόνο σου για να συνέλθεις από το θράσος μου να ανοίξω θέμα για την Θεωρία σου για τους Θεούς.
Η πραγματικότητα είναι πως το φέρνεις απο δω, το φέρνεις απο κει, και ουσιαστικά απέφυγες [μέχρι τώρα] να απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα, εμένα δε με ενδιαφέρει [ακόμα] η ενιαία θεωρία σου και ασφαλώς μπορώ να διαλέξω τι με ενδιαφέρει και τι θα ρωτήσω.
Η κοσμολογία σου, και το πλάσμα, για τα οποία δεν έχω ιδέα ούτε γνώσεις, μου φαίνονται μια χαρά, ούτε τα δέχομαι, ούτε τα αρνούμαι αλλά έχεις αρχίσει και με πείθεις - εξάλλου είναι γνωστή η απέχθεια μου για την δογματική προσκόλληση σε μια και μόνο οπτική γωνία... οπότε είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα να μάθω πως υπάρχει και άλλη άποψη, την οποια προφανώς οι επιστημονιστές σπεύδουν να στιλιτεύσουν ως άλλη Ιερά εξέταση...
Αλλά ακόμα και έτσι, ρωτάω, δεν δηλώνω όντας άσχετος διάφορα, οπως έκανες σε άλλα θέματα εσύ [ψυχεδελικά, ελευσίνεια] που άπτονται συγκυριακά με το θέμα [τα είπα 'αδελφές' συζητήσεις διότι γεννήθηκαν στο ίδιο thread μαμα, πριν αυτονομηθούν
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
- μη φοβάσαι δεν έχω τη διάθεση να μπασταρδέψω τη θεωρία σου με θεωρίες ψυχεδελικών με το ζόρι!]
αν θέλεις πάραυτα να σου απαντήσω σε όλες αυτές τις ρητορικές ερωτήσεις [πρώτο μέρος], ευχαρίστως...
εξάλλου, στο δεύτερο μέρος της δημοσίευσής σου, δείχνεις οτι έχεις καταλάβει μια χαρά τι ρώτησα και μάλιστα για πρώτη φορά απαντάς καθαρά και με σαφήνεια στο θέμα 'απτοί θεοί' - άρα η πρωτοβουλία [και το θράσος μου] ήταν σωστή, αφού έφερε καθαρό αποτέλεσμα.
ούτε και νομίζω ότι αγωνιά ιδιαίτερα κανένας για να ακούσει την άποψη μου περί Θεών..
κάνεις λάθος, εγώ αγωνιώ και νομίζω και πως η Ιοκάστη εξέφρασε ενδιαφέρον για το κομμάτι που αφορά τους θεούς.
Μη θεωρείς λοιπόν οτι αυτή μου η πρωτοβουλία είναι κίνδυνος για τη θεωρία σου, επειδή την πάει στο 'τέλος', δεν υπαρχει τέλος και αρχή σε αυτά τα πράγματα, ούτως η άλλως, μια μεγάλη θεωρία, αν είναι τόσο τεράστια όσο ισχυρίζεσαι μόνο τεμαχισμένη θα μπορούμε να τη δούμε και να την κατανοήσουμε.
Ξέρεις αυτή την ατάκα που λέει 'πρόσεχε θα βρεις'? Τη λέμε για άτομα που τα παίρνουν όλα μονοκόμματα πεισμένοι οτι η φοβερή και τρομερή θεωρία τους, εφόσον σχηματίστηκε από μικρά μικρά κομματάκια, δεν πρέπει να ξαναποδομηθεί. Είναι καθαρά θέμα όγκου. Αν πας να κάνεις οτιδήποτε με μια τεράστια ενοποιημένη έτοιμη θεωρία, θα δεις οτι δε μπορείς, δε χωράει πουθενά και δε φταίνε όλοι οι άλλοι για αυτό, φταίει ο τρόπος που ο εμπνευστής της τη χειρίζεται [χαρακτηριστικό το παράδειγμα του dtango] - είναι απλά ο 'όγκος' της θεωρίας όπως είπα, γιαυτό και λέμε "ώπα, θα βρεις", "πάρτο αλλιώς" κτλ
Εμένα λοιπόν με απασχολούν πολύ οι διφορούμενοι ισχυρισμοί σου περι θεών και όχι όλη η κοσμολογία επι τοις παρούσης [το σκότωσα?] , μιας και ούτε με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα πολύ μακρινά 'γιατι' [μακρινά ως προς το ότι δε επηρεάζουν τη ζωή, τη ζωή μου και η γνώση τους δεν έχουν ιδιαίτερη πρακτική αξία για μένα] ούτε και έχω γνώσεις ή τρομερή όρεξη να διαβάζω αστρονομία και κβαντική φυσική και ξερω γω τι άλλο καλοκαιριάτικα
στο θέμα μας λοιπον
προσωπικά θεωρώ ότι οι Θεοί που συναντάμε στις ανά τον κόσμο μυθολογίες ήταν οι Πλανήτες..
Όλοι? Πάντα?
απο πότε μέχρι πότε? Πότε εμφανίζεται ο πρώτος πλανητικός θεός και πότε ο τελευταίος [χρονικό εύρος στο οποίο αναφέρεσαι]
προφανώς αναφέρεσαι στους μυθολογικούς θεούς. Τι συμβαίνει λοιπόν με όλους τους υπολοιπους θεούς? Ή δεν υπάρχουν μη-μυθολογικοί θεοί, παλαιότεροι ή νεότεροι?
Θεωρείς δηλαδή πως η έννοια θεός πρωτοδημιουργήθηκε και συνέχισε να υφίσταται σε σχέση με πλανήτες και όλες οι άλλες εκδοχές θεών και θρησκευτικών λατρειών είναι εκφυλισμένες μορφές αυτών των πρώτων θεών?
οπότε οι λατρείες του θείου, δεν είναι θρησκείες, αλλά εκφυλισμένες εκδοχές των αυθεντικών θρησκειών των θεών πλανητών?
Ακόμα μου χρωστάς εκείνο το διαχωρισμό θειου και θεού...
Οι Θεοί λοιπόν ήταν οι Πλανήτες και δεν αποτελούσαν θρησκεία αρχικά αλλά αντικείμενα θαυμασμού, σεβασμού και φόβου που καθόριζαν τις ζωές των ανθρώπων.. ήταν ορατοί, υλικότατοι, αλληλεπιδρούσαν και μερικές φορές έφερναν την καταστροφή.. το ότι με τον καιρό εκφυλίστηκαν σε θρησκείες και σε αυτό που έχουμε σήμερα είναι αποτέλεσμα της άγνοιας μας σχετικά με εκείνη την εποχή και τα δεδομένα της.. οπότε μην έχοντας εικόνα ανάγουμε τα πράγματα σε φανταστικές οντότητες..
μπορεί να είναι χαζές οι ερωτήσεις που ακολουθούν αλλά ας όψεται η άγνοια μου στα αστρονομικά. λες ήταν ορατοί.
μιλάμε για παρατήρηση με γυμνό μάτι ή μιλάμε και για εποχές και λαούς που είχαν τηλεσκόπια? μιλάμε για συνεχή παρατήρηση ή στη χάση και στη φέξη [που λέει ο λόγος?]
Αναφέρεσαι αν δεν κάνω λάθος σε φαινόμενα που η κυρίαρχη αστρονομία αγνοεί ή θάβει, και τα οποία συνέβαιναν απο πάντα {?}, δηλαδή φαινόμενα σχετικα με ουράνια σώματα, πλανήτες και διάφορα τέτοια τα οποία δεν ξέρω και πως να τα πω. Δηλαδή σε παλαιότερες εποχές, ο ουρανός έκανε τέτοια 'σχέδια' - ενώ τώρα όχι ?
Πως οι θρησκείες αυτές έγιναν τόσο δημοφιλείς, δηλαδή, πόσο ισχυρό είναι το επιχείρημα της παρατήρησης εφόσον τα φαινόμενα αυτά ήταν σχετικά σπάνια και άρα οι θεάσεις αυτές αραιές? Ή δεν ήταν τόσο σπάνια όσο φαντάζομαι.
Κάνω λάθος ή αυτή η θεωρία υπονοεί οτι η αστρονομία ήταν ανεπτυγμένη 'επιστήμη' παντού όπου συνένησαν αυτές οι θεάσεις και θεοποιήσεις?
θες να μας πεις μερικά απλά [περιληπτικά] παραδείγματα για συγκεκριμένα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν και έχουν αφήσει το στίγμα τους στη μυθολογία και τη θρησκεια των πλανητών?
Δε βρίσκεις οτι οι πλανήτες είναι λίγοι για τους τόσους θεούς που εφτιαξε ο άνθρωπος κατα τη διάρκεια της ιστορίας του?
είπες επισης πως πρόκειται για φαινόμενα που αλληλεπιδρούσαν έντονα με τους ανθρώπους. Θέλεις να πεις μερικά τετοια παραδειγματα αλληλεπίδρασης, πέρα απο τα αυτονόητα, ήλιος, σελήνη [οχι και τόσο αυτονόητο η σελήνη, αλλά ας μην υποτιμάμε την παρατήρηση των αρχαίων] ?
Είχαμε π.χ. βομβαρδισμούς της γης με ουράνια σώματα? ["οι θεοί ήρθαν να μας σκοτώσουν!"]
******
Τι μορφή πήρε, και πως εξελίχτηκε η λατρεία των πλανητών? Είναι οι γνωστές συμπεριφορές, απλά αλλάζει το αντικείμενο λατρείας, φόβου και θαυμασμού?
υπάρχει σύνδεση της θεωρίας των πλανητοθεών με την αστρολογία?
Για να φτάσουμε όμως σε αυτό το συμπέρασμα (γιατί αυτό είναι το συμπέρασμα, όχι η Θεωρία) θα πρέπει να πούμε πάρα πολλά.. και αυτό δεν γίνετε φίλε Radi με τον τρόπο και τους όρους σου..
καθόλου δε συμφωνώ. ίσα ίσα, μια χαρα γίνεται και μη σου πω έτσι γινόταν πάντα: πρώτα διαβάζουμε το abstract, την περίληψη την οποία δε νομίζω να έκανες.
Βλέπεις,
αν η θεωρία , ο τίτλος της είναι π.χ. "Η μπανάνα είναι προτιμότερη από το ροδάκινο" τότε πρέπει να το ξέρουμε από πριν , πριν αρχίσει ο εμπνευστής της θεωρίας να εισέρχεται στην σκληρή επιστήμη και τεμηρίωση. Τι γούστο [και τι σκοπιμότητα] θα είχε να υποστεί κάποιος το να ακούσει όλη την τεκμηρίωση και επιχειρηματολογία για μια θεωρία, εφόσον δεν αμφισβητεί κατ' ανάγκιν τα συγκεκριμένα σημεία?
Εξάλλου όπως είπες, οι περισσότεροι 'επιστημονιστές' κοντράρισαν τη θεωρία με το πλάσμα δογματικά.
Προφανώς, για να έχεις μείνει ακόμα εδώ, έχεις βρει και κάποιους που είναι πιο κοντά στα δικά σου 'πλαίσια έρευνας' ή εν πάσει περιπτώσει κάνεις κάποιο γούστο. Ελπίζω πραγματικά να συζητήσουμε και ευελπιστώ οτι θα πάρεις μερικές λεκτικές μου εξάρσεις περισσότερο ως τεχνάσματα και προτροπές παρά για προσβολές
Α! Όταν συζητάνε δυο άνθρωποι, δεν καθορίζει ο ένας απο τους δυο τους όρους και τον τρόπο της συζήτησης. Μη σου πως οτι οταν η συζήτηση αφορά αμφιλεγόμενες θεωρίες, επιβάλλεται τους όρους και τον τρόπο να τους θέτει ένας [αντικειμενικός βεβαίως βεβαίως] τρίτος, σε ένα πλαίσιο που όπως είπες αλλού
οφείλει να έχει τη διάθεση να ακούσει, και να εξετάσει, ακόμα και να πειστεί.