Ωραίο post EvanT !
EvanT έγραψε:Αν ως μη Χριστιανός δεν είσαι σε θέση να αποδείξεις σε Χριστιανό συνομιλητή ότι κατέχεις τα του Χριστιανισμού πολύ καλύτερα από εκείνον, απλά θα απορριφθείς ως επιπόλαιος. Ξέρω ότι ακούγεται αστείο, αλλά χέστηκαν οι τριγύρω μας για τα περίπλοκα φιλοσοφικά μας επιχειρήματα που ακούγονται ως ξένα στ'αυτιά τους. Αν δεν μπορείς να αναμετρηθείς στις λεπτομέρειες το παιχνίδι είναι χαμένο (όχι για να τους πείσεις και να τους κάνεις άθεους, αλλά μόνο και μόνο για να τους πείσεις ότι γνώριζες καλά τι απέρριπτες, όταν το απέρριψες).
Δε λέω ότι πρέπει να αποκτήσουμε όλοι πτυχίο θεολογίας ή να ξέρουμε απ'έξω τους εκκλησιαστικούς πατέρες, αλλά κάποια στοιχειώδη πράγματα Λειτουργικής και Κατήχησης πρέπει να τα ξέρουμε.
Πράγματι έχει βάση αυτό που λες. Υποψιάζομαι όμως (χωρίς να μπορώ να το αποδείξω δηλαδή), ότι είναι πολύ μικρή η ωφέλεια σε σχέση με το κόστος (σόρρυ, μιλάει ο οικονομολόγος τώρα).
Πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί άθεοι που δεν έχουν την ίδια "πολεμική" διάθεση με μάς που μαζευομαστε εδώ, μιλάμε και γράφουμε για τις ιδέες μας στο νετ και στον μικρόκοσμό μας.
Κι αυτοί οι άθεοι δεν νιώθουν πως χρειάζονται το λεπτομερές οπλοστάσιο γνώσεων γύρω από το δόγμα, για να το χρησιμοποιήσουν κάπου.
Τους αρκεί η λογική κατάληξη ότι το δόγμα είναι αντιφατικό, παράλογο και ανθρώπινο δημιούργημα.
Πιστεύω πως οι άθεοι που έχουν το κουράγιο και την όρεξη για πολεμική δράση, έτσι κι αλλιώς θα επενδύσουν χρόνο για να διαβάσουν τον "αντίπαλο".
Κι αυτό με κάνει να πιστεύω πως η παραπάνω (μικρή) ωφέλεια δεν αντισταθμίζεται με το κόστος σε σχολικό χρόνο, συν το κόστος της "επισημοποίησης" της θρησκείας στις σχολικές αίθουσες ως ισότιμη έννοια με τα υπόλοιπα μαθήματα.
EvanT έγραψε:Η θλιβερή μειοψηφία στέλνει ΗΔΗ τα παιδιά του σε κατηχητικά (εκκλησίες, ΓΕΧΑ κλπ). Τώρα αν κοπούν τα θρησκευτικά απ'το σχολείο, είμαι σχεδόν βέβαιως ότι πολύ εύκολα θα φανατιστούν οι περισσότεροι να στείλουν τα παιδιά τους κατηχητικό. Εδώ έμασαν 3 εκατομμύρια υπογραφές για να απεμπολήσει ο κόσμος ατομικά δικαιώματα, δεν μπορέσουν νομίζεις να τους πείσουν ότι το κατηχητικό είναι ο μόνος τρόπος άμυνας σε ένα αντίχριστο και ισοπεδωτικό κράτος; Μη σου πω ότι θα φροντίσουν να γίνεται κατηχητικό και στις σχολικές αίθουσες αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος!
Έχεις πολύ δίκιο. Πράγματι αναγνωρίζω αυτή την πιθανότητα.
Αλλά αν ήταν στο χέρι μου, I am willing to take that chance, που λένε και οι βλαχοαμερικάνοι.
EvanT έγραψε:2. Είδα αρκετά σχόλια περί "άχρηστων γνώσεων" και τα τοιαύτα. Για μένα "άχρηστες", "περιττές" γνώσεις δεν υπάρχουν. Και πριν βιαστείτε να απαντήσετε, σκεφτείτε πόσα από αυτά που κάνατε (και έκανα) στο Λύκειο (π.χ. ανώτερα μαθηματικά, χημεία) σας είναι χρήσιμα καθημερινά και πόσο τα έχετε αξιοποιήσει (αν δεν τα έχουμε ξεχάσει). Ή κατά πόσον του είναι χρήσιμα του "αμόρφωτου" Αμερικανού (που δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από την πόλη του,) στοιχεία παγκόσμιας γεωγραφίας.
Κοίτα, πίστευα ότι ήμουν σαφής πριν, αλλά μάλλον ήταν κακόηχη η διατύπωσή μου και σου εντυπώθηκε αρνητικά.
Η γνώση ενδυναμώνει, η γνώση έχει πλάκα, η γνώση για πράγματα που μπορεί να μην τα χρειαστείς στη ζωή σου έχουν αξία ως εκγύμναση του μυαλού.
Αναντίρρητα.
Αλλά δεν έχουμε όλο τον χρόνο στο σύμπαν.
Κι όπως στη δουλειά σου, όταν σκάνε ένα σωρό θέματα, βάζεις προτεραιότητα στα πιο σημαντικά, έτσι πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και στο σχολείο.
Εκτός αν πιστεύεις ότι δεν υπάρχουν πράγματα που να είναι πιο σημαντικά από τα θρησκευτικά για την παιδεία ενός νέου, και παρόλα αυτά απουσιάζουν από τη σχολική πραγματικότητα.
Τραβώντας τη λογική σου (το οποίο είναι ίσως άδικο, μιας κι εσύ δεν το έκανες), νιώθω σαν να λες ότι έπρεπε να διδάσκεται ο ψυχολόγος και το ξεμάτιασμα και τον εξορκισμό.
Και ο παθολόγος να διδασκόταν όλα όσα το δόγμα πιστεύει για την ωφέλεια της προσευχής.
Κλείνοντας να πω άλλη μία φορά, πως δεν διεκδικώ τη βεβαιότητα με τις θέσεις μου.
Διαισθητικά πιστεύω πως η θέση μου έχει ένα πρακτικό κοινωνικό πλεονέκτημα, έναντι της δικής σου.
Μπορεί να κάνω και λάθος.