και μένα μου έκανε κάπως το σχόλιο περι αισθητικής
κάποια αρσενικά πουλιά ειναι καλλωπιστές, μεγάλοι καλωπιστές
η αισθητική ειναι πολύ παλαιότερη , διαισθάνομαι
τώρα, η 'ΤΕΧΝΗ', ειναι καταδική μας
η εξανθρώπιση του πιθήκου και η ενανθρώπιση του Θεού
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Εντυπωσιακό Στράτο το βίντεο με τους μπαμπουίνους. Εξημέρωση ζώων για μελλοντική χρήση ως φύλακες από άλλο πρωτεύον εκτός από τον άνθρωπο! Βέβαια είναι σαφές πως όποιος γνωρίζει τα στοιχειώδη της διαδικασίας της εξέλιξης μέσω φυσικής επιλογής δεν θα πρέπει να εκπλήσσεται φιλοσοφικά από τέτοια φαινόμενα αν και όταν τα βλέπεις παραμένουν εντυπωσιακά. Είναι σαφές ότι αυτά που καθιστούν τον άνθρωπο άνθρωπο εμφανίζονται σε κάποια πρωτόλεια μορφή και στους εξελικτικούς του "γείτονες".
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
η έκπληξη, το δέος, ο θαυμασμός ειναι στοιχεία εξέλιξης και αυτά.
και λένε οτι έχουν σχέση με το μανιτάρι.
ειναι κάτι που έχουμε σε πολύ εντονότερο βαθμό απο τους προγόνους μας
η φιλοσοφία έρχεται τώρα να αναζητήσει άλλα, και δεν έχουμε όλοι την ίδια χρήση στην φιλοσοφία.
κοινώς για όποιον το φιλοσοφεί λιγάκι η φράση " δε θα πρέπει εκπλήσσεται φιλοσοφικά" δύσκολα θα αποκτήσει κάποιο νόημα . Απλά κάποιοι το φιλοσοφούνε λιγότερο, κάποιοι περισσότερο, κάποιοι έτσι κάποιοι γιουβέτσι και ούτω καθεξής.
Θυμάσαι την ιστορία του Dtango?
μπορει με εκείνον τον τρόπο να εξανθρωπιστήκαμε. Φαντάζεσαι να έχει δίκιο?
και λένε οτι έχουν σχέση με το μανιτάρι.
ειναι κάτι που έχουμε σε πολύ εντονότερο βαθμό απο τους προγόνους μας
η φιλοσοφία έρχεται τώρα να αναζητήσει άλλα, και δεν έχουμε όλοι την ίδια χρήση στην φιλοσοφία.
κοινώς για όποιον το φιλοσοφεί λιγάκι η φράση " δε θα πρέπει εκπλήσσεται φιλοσοφικά" δύσκολα θα αποκτήσει κάποιο νόημα . Απλά κάποιοι το φιλοσοφούνε λιγότερο, κάποιοι περισσότερο, κάποιοι έτσι κάποιοι γιουβέτσι και ούτω καθεξής.
Θυμάσαι την ιστορία του Dtango?
μπορει με εκείνον τον τρόπο να εξανθρωπιστήκαμε. Φαντάζεσαι να έχει δίκιο?
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Ε βρε πούστη μου κόλλημα με το μανιτάρι...Και τι γίνεται με όσους λαούς-ομάδες ανθρώπων-φυλές δεν είχαν πρόσβαση στο περιβάλλον τους σε παραισθησιογόνα μανιτάρια;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
δεν παίζει αυτό. αλλα δεν έχω κάποιο κόλλημα. Απλά πιστεύω ακράδαντα οτι έχει σχέση με το θέμα.
ο homo sapiens, σύμφωνα με το επιστημονικό consensus εμφανίστηκε στην Αφρική που τότε ήταν πολύ πιο υγρή. αρα αυτή η διαδικασία (η θεωρία του McKenna) υποτίθεται διαδραματίζεται εκεί. Η παρουσία χορτοφάγων και το οτι οι homo κυνηγούσαν χορτοφάγα σε ομάδες καθώς και το γεγονός οτι αρκετά δραστικά είδη αυτού του γένους των μανιταριών ειναι κοπρόφιλα, δηλαδή εμφαβνίζονται στις σκατιές φυτοφάγων, το κάνει ακόμα πιο βέβαιο οτι κάποια στιγμή θα το συνάντησαν.
Πάντως και άλλες ερευνες, τεκμηριώνουν οχι μόνο την παρουσία του μανιταριού σε όλες τις ηπείρους, στα μοντερνα χρόνια (κάτι που δε λέει πολλά, αφού τα σπόρια των μανιταριών ειναι airborne, αλλα υπάρχει και paper που είχε δώσει ο patroklos δείχνει οτι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι κατα πάσα πιθανότητα ξέραν να καλλιεργούν τα μανιτάρια αυτά - κάτι που απαιτει τουλάχιστον εξοικείωση με το μανιτάρι. Προσφάτως επίσης βρέθηκαν ενδείξεις θρησκείας μανιταριών και στην ευρώπη.
Πραγματικά, πιστεύω βαθύτητα οτι κάποιος που αγνοεί ή επιλέγει να αγνοεί τη φυσική πραγματικότητα των ψυχοδραστικών αλλα και ιδιαίτερα των ψυχεδελικών φυτών, μανιταριών και ζώων, δε μπορει να έχει συνολική εικόνα του πως και γιατι εξανθρωπιστήκαμε.
Προσθέτω οτι ένα περίδρομο ζώα πολύ 'κατώτερα' απο τον χιμπατζή, όπως πουλιά γουστάρουνε να πίνουνε αλκοολ (εμφανίζεται στη φύση) και διάφορα άλλα ψυχοενεργτά που θα βρεθούν στο δρομο τους.
Όποιος θέλει να διαβάσει περισσότερα για αυτό συνιστάται απαραιτήτως το βιβλίο
Intoxication : the universal drive for mind-altering substances
Ronald K. Siegel, PhD
ο homo sapiens, σύμφωνα με το επιστημονικό consensus εμφανίστηκε στην Αφρική που τότε ήταν πολύ πιο υγρή. αρα αυτή η διαδικασία (η θεωρία του McKenna) υποτίθεται διαδραματίζεται εκεί. Η παρουσία χορτοφάγων και το οτι οι homo κυνηγούσαν χορτοφάγα σε ομάδες καθώς και το γεγονός οτι αρκετά δραστικά είδη αυτού του γένους των μανιταριών ειναι κοπρόφιλα, δηλαδή εμφαβνίζονται στις σκατιές φυτοφάγων, το κάνει ακόμα πιο βέβαιο οτι κάποια στιγμή θα το συνάντησαν.
Πάντως και άλλες ερευνες, τεκμηριώνουν οχι μόνο την παρουσία του μανιταριού σε όλες τις ηπείρους, στα μοντερνα χρόνια (κάτι που δε λέει πολλά, αφού τα σπόρια των μανιταριών ειναι airborne, αλλα υπάρχει και paper που είχε δώσει ο patroklos δείχνει οτι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι κατα πάσα πιθανότητα ξέραν να καλλιεργούν τα μανιτάρια αυτά - κάτι που απαιτει τουλάχιστον εξοικείωση με το μανιτάρι. Προσφάτως επίσης βρέθηκαν ενδείξεις θρησκείας μανιταριών και στην ευρώπη.
Πραγματικά, πιστεύω βαθύτητα οτι κάποιος που αγνοεί ή επιλέγει να αγνοεί τη φυσική πραγματικότητα των ψυχοδραστικών αλλα και ιδιαίτερα των ψυχεδελικών φυτών, μανιταριών και ζώων, δε μπορει να έχει συνολική εικόνα του πως και γιατι εξανθρωπιστήκαμε.
Προσθέτω οτι ένα περίδρομο ζώα πολύ 'κατώτερα' απο τον χιμπατζή, όπως πουλιά γουστάρουνε να πίνουνε αλκοολ (εμφανίζεται στη φύση) και διάφορα άλλα ψυχοενεργτά που θα βρεθούν στο δρομο τους.
Όποιος θέλει να διαβάσει περισσότερα για αυτό συνιστάται απαραιτήτως το βιβλίο
Intoxication : the universal drive for mind-altering substances
Ronald K. Siegel, PhD
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Off Topic
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Off Topic
Μάλλον τότε δεν αποστηθίσει καλά την λέξη παπαγαλίαAoratiMelani έγραψε:μου θύμισες την περσινή δασκάλα της κόρης μου, που ισχυριζόταν ότι δεν ζητά από τα παιδιά 'παπαγαλία" αλλά "αποστήθιση". Όταν τη ρώτησα τι διαφορά έχουν αυτά τα δύο, είπε ότι η παπαγαλία είναι να το μαθαίνεις απέξω, ενώ αποστήθιση είναι να μαθαίνεις το νόημα.
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
στη μελάνη. Κι εγώ σ' εκείνη τη φράση στάθηκα πριν ακόμη δω το ποστ σου.
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
" πιστεύω ακράδαντα οτι έχει σχέση με το θέμα" είπα. για το θέμα μιλάω. και εσύ μου μιλάς για τη φράση "πιστεύω ακράδαντα" . υπάρχει αλλού νομίζω θέμα για τη σημειολογία και την ανατομία της πίστης , έτσι?
και λέω εγώ τώρα: κάποιος περιγράφει μια θεωρία. Ειναι επιχείρημα κατά της θεωρίας, το οτι ο κάποιος πιστεύει ακράδαντα οτι η θεωρία έχει σχέση με το θέμα, ή έστω, οτι έχει κόλλημα με αυτή τη θεωρία? (που δεν έχω, απλά τη βρίσκω συναρπαστική , και αρκετά πιθανή)
ο καθένας διαλέγει ποτε θα ασχοληθεί με την σημειολογία και ποτε με την ουσία και αν.
και λέω εγώ τώρα: κάποιος περιγράφει μια θεωρία. Ειναι επιχείρημα κατά της θεωρίας, το οτι ο κάποιος πιστεύει ακράδαντα οτι η θεωρία έχει σχέση με το θέμα, ή έστω, οτι έχει κόλλημα με αυτή τη θεωρία? (που δεν έχω, απλά τη βρίσκω συναρπαστική , και αρκετά πιθανή)
ο καθένας διαλέγει ποτε θα ασχοληθεί με την σημειολογία και ποτε με την ουσία και αν.
Off Topic
Και αυτό το πιστεύω ακράδαντα. Συγγώμη κι όλας, δεν ήξερα οτι απαγορεύεται και το να πιστεύουμε ακράδαντα σε μια αποψη μας ή να εκφράζουμε αυτή την πίστη μας - α ξέχασα, εχουμε δικαίωμα να πιστεύουμε ακράδαντα σε κάτι μόνο οταν το λέει το επιστημονικό consensus και έχουμε αποδείξεις. Κάποτε μάθαμε σε αυτό το φόρουμ οτι το να πιστεύεις ακράδαντα οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ειναι επιστημονικό ατόπημα
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Earliest Evidence of Using Flower Beds for Burial Found in Raqefet Cave in Mt. CarmelThe earliest evidence of using flower beds for burial, dating back to 13,700 years ago, was discovered in Raqefet Cave in Mt. Carmel (northern Israel), during excavations led by the University of Haifa. In four different graves from the Natufian period, dating back to 13,700-11,700 years ago, dozens of impressions of Salvia plants and other species of sedges and mints (the Lamiaceae family), were found under human skeletons.
Markets are never wrong, opinions often are. - Jesse Livermore
Panics do not destroy capital—they merely reveal the extent to which it has previously been destroyed by its betrayal in hopelessly unproductive works. - John Stuart Mill
Panics do not destroy capital—they merely reveal the extent to which it has previously been destroyed by its betrayal in hopelessly unproductive works. - John Stuart Mill
Markets are never wrong, opinions often are. - Jesse Livermore
Panics do not destroy capital—they merely reveal the extent to which it has previously been destroyed by its betrayal in hopelessly unproductive works. - John Stuart Mill
Panics do not destroy capital—they merely reveal the extent to which it has previously been destroyed by its betrayal in hopelessly unproductive works. - John Stuart Mill
Θεωρώ πως οι θρησκείες σίγουρα είχαν ένα νόημα παλιότερα. Ναι, όταν ο άνθρωπος δεν καταλάβαινε τίποτα για τον κόσμο γύρω του έβρισκε παρηγοριά σε μια θεϊκή δύναμη και καλά έκανε. Είναι ανούσιο να απαξιώνουμε την αξία της θρησκείας στο παρελθόν επειδή είμαστε άθεοι. Εξίσου ανούσιο είναι να της προσδίδουμε αξία και σεβασμό σήμερα επειδή την είχε κάποτε.
Σήμερα καταλαβαίνουμε 2 πράγματα παραπάνω, έχουμε δει ότι η επιστήμη βρίσκει εξηγήσεις, έχουμε την δυνατότητα να αντιληφθούμε διαφορετικά τον κόσμο. Γι'αυτό και είναι απαραίτητο να επαναπροσδιορίσουμε την θέση της θρησκείας στην κοινωνία μας.
Σήμερα καταλαβαίνουμε 2 πράγματα παραπάνω, έχουμε δει ότι η επιστήμη βρίσκει εξηγήσεις, έχουμε την δυνατότητα να αντιληφθούμε διαφορετικά τον κόσμο. Γι'αυτό και είναι απαραίτητο να επαναπροσδιορίσουμε την θέση της θρησκείας στην κοινωνία μας.
http://iocaste.wordpress.com
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Άψογο απόσπασμα + link , Godless!
From a rational or practical standpoint the human need for ritual appears strange. Returning to or lingering at locales of death and tragedy hardly seems adaptive. Yet we are repulsed by the thought of not doing something. To simply go on as before without some ritualized remembrance of the people, the place and the event leaves an open wound. Words unsaid and gestures unmade haunt us. So we go back. We perform ritual. We remember. And then we go on.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
με συγχωρείς αλλά νομίζω, πως οι θρησκείες είχαν, έχουν, και θα συνεχίσουν να έχουν νόημα.Ιοκάστη έγραψε:Θεωρώ πως οι θρησκείες σίγουρα είχαν ένα νόημα παλιότερα. Ναι, όταν ο άνθρωπος δεν καταλάβαινε τίποτα για τον κόσμο γύρω του έβρισκε παρηγοριά σε μια θεϊκή δύναμη και καλά έκανε. Είναι ανούσιο να απαξιώνουμε την αξία της θρησκείας στο παρελθόν επειδή είμαστε άθεοι. Εξίσου ανούσιο είναι να της προσδίδουμε αξία και σεβασμό σήμερα επειδή την είχε κάποτε.
μόνο που τα νοήματα σε κάθε εποχή ήταν διαφορετικά, και αυτό εξαρτιόταν από την ανάπτυξη του πολιτισμού και της επιστήμης, αλλά ποτέ δεν έπαψαν οι θρησκείες να αποτελούν αντικείμενο εσωτερικής περισυλλογής ενασχόλησης του αρχαίου και του σύγχρονου ανθρώπου με τον εαυτό του.
επίσης δεν είναι ζήτημα νομίζω απαξίωσης η πίστη στο Θείον και το ιερό τότε και τώρα αλλά θέμα προσαρμογής από πλευράς του πιστού σε ένα ζωώδη και εχθρικό κόσμο τότε, και ένα άτομο σε έναν κόσμο αποξενωμένο σήμερα.
ο πιστός δεν είναι κανένα είδος ηλίθιου πλάσματος, έχει λογική, ορθολογισμό, σχεδιάζει, βάσει σχεδίου αλλά πιστεύει και στον Θεό.
οι επιστημονικές εξηγήσεις για φυσικά φαινόμενα μόνο από φανατισμένους θρήσκους δεν είναι αποδεκτές.Σήμερα καταλαβαίνουμε 2 πράγματα παραπάνω, έχουμε δει ότι η επιστήμη βρίσκει εξηγήσεις, έχουμε την δυνατότητα να αντιληφθούμε διαφορετικά τον κόσμο. Γι'αυτό και είναι απαραίτητο να επαναπροσδιορίσουμε την θέση της θρησκείας στην κοινωνία μας.
η θρησκεία μπορεί να περιοριστεί στα δικά της χωράφια μετά από την παντογνωσία πολλών αιώνων που δεν είναι άλλα από την ηθική και την ψυχολογία, οτιδήποτε πέρα από αυτά, είναι παπατζιλίκι.
+με συγχωρείς αλλά νομίζω, πως οι θρησκείες είχαν, έχουν, και θα συνεχίσουν να έχουν νόημα.
σωστός, συμφωνώοι επιστημονικές εξηγήσεις για φυσικά φαινόμενα μόνο από φανατισμένους θρήσκους δεν είναι αποδεκτές.
η θρησκεία μπορεί να περιοριστεί στα δικά της χωράφια μετά από την παντογνωσία πολλών αιώνων που δεν είναι άλλα από την ηθική και την ψυχολογία, οτιδήποτε πέρα από αυτά, είναι παπατζιλίκι.
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Εδώ συμφωνώ και διαφωνώ. Θεωρώ αυτονόητο πως δεν όλοι οι πιστοί είναι ηλίθιοι και παράλογοι προφανώς, όμως θεωρώ πως όλοι βάζουν στην άκρη τη λογική τους στο θέμα της ένταξης σε μια οργανωμένη θρησκεία.Θεόφιλος έγραψε:ο πιστός δεν είναι κανένα είδος ηλίθιου πλάσματος, έχει λογική, ορθολογισμό, σχεδιάζει, βάσει σχεδίου αλλά πιστεύει και στον Θεό.
Μα όλες οι οργανωμένες θρησκείες είναι παπατζιλίκι. Επίσης δεν θεωρώ πως η θρησκεία έχει κάνει καλή δουλειά όσον αφορά στην ηθική και στην ψυχολογία ως τώρα, πως έχει γνώση αιώνων στο θέμα και πως είναι δικά της χωράφια αυτά. Παρόλα αυτά καταλαβαίνω τι μπορεί να δώσει σε έναν άνθρωπο που ο ψυχολόγος δεν μπορεί – το θεωρώ δεκανίκι αλλά όπως βολεύεται ο καθένας, σε κάτι τέτοιο χωρίς τους Φαρισαίους από δίπλα δεν θα αντιδρούσα.Θεόφιλος έγραψε:η θρησκεία μπορεί να περιοριστεί στα δικά της χωράφια μετά από την παντογνωσία πολλών αιώνων που δεν είναι άλλα από την ηθική και την ψυχολογία, οτιδήποτε πέρα από αυτά, είναι παπατζιλίκι.
http://iocaste.wordpress.com
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
δεν νομίζω να βάζουν στην άκρη την λογική, απλώς αφήνονται στο συναίσθημα την ώρα που θρησκεύονται. επίσης γνωρίζουν πως όταν υποστηρίζουν με βεβαιότητα την ύπαρξη ενός υπέρτατου όντος πως στα λεγόμενα τους υπάρχει μιαν έστω και αδιόρατη αμφιβολία για αυτό που ισχυρίζονται, γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για μια τέτοια ύπαρξη, απλώς το πιστεύει για διάφορους και προσωπικούς λόγους.Ιοκάστη έγραψε: Εδώ συμφωνώ και διαφωνώ. Θεωρώ αυτονόητο πως δεν όλοι οι πιστοί είναι ηλίθιοι και παράλογοι προφανώς, όμως θεωρώ πως όλοι βάζουν στην άκρη τη λογική τους στο θέμα της ένταξης σε μια οργανωμένη θρησκεία.
υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα στις θρησκείες που δεν με βρίσκουν σύμφωνο. ένα από αυτά είναι η απόλυτη επιρροή που μπορεί να ασκήσουν σε άτομα που δεν κάθησαν να σκεφθούν πως η θρησκεία που πιστεύουν είναι ένα σύνολο που αποτελείται από αυτούς τους ίδιους και όχι το αντίστροφο. δηλαδή η θρησκεία είναι το αποτέλεσμα κοινών αντιλήψεων και πρακτικών που θέλουν να πιστεύουν και να εφαρμόζουν τα άτομα που αποτελούν την κάθε θρησκεία, και όχι γιατί τους το ζήτησε να το πιστεύουν και να το πράττουν η ίδια η θρησκεία η εν πάση περιπτώσει η ηγεσία της.Μα όλες οι οργανωμένες θρησκείες είναι παπατζιλίκι. Επίσης δεν θεωρώ πως η θρησκεία έχει κάνει καλή δουλειά όσον αφορά στην ηθική και στην ψυχολογία ως τώρα, πως έχει γνώση αιώνων στο θέμα και πως είναι δικά της χωράφια αυτά. Παρόλα αυτά καταλαβαίνω τι μπορεί να δώσει σε έναν άνθρωπο που ο ψυχολόγος δεν μπορεί – το θεωρώ δεκανίκι αλλά όπως βολεύεται ο καθένας, σε κάτι τέτοιο χωρίς τους Φαρισαίους από δίπλα δεν θα αντιδρούσα.
όποιος θεωρεί το αντίστροφο βαδίζει σε επικίνδυνα μονοπάτια της μισαλλοδοξίας και του σκοταδισμού.
η ψυχολογία και η ηθική υποβοηθούνται από τις θρησκείες αλλά είναι μεγάλο λάθος να βασιστείς αποκλειστικά στην θρησκεία για τα δύο παραπάνω. με λίγα λόγια, η έμπνευση δεν γράφει τραγούδια η στίχους, είναι η αναλαμπή για να γραφτούν από όλους εμάς. κάτι ανάλογο είναι και η θρησκεία για την ψυχολογία και την ηθική.