Re: Η ειρωνεία είναι το μόνο “επιχείρημα” των άθεων;
Δημοσιεύτηκε: 21 Οκτ 2010 23:04
Πως ορίζεις την ψυχή?Ορθόδοξος έγραψε: ο πνευματικός αγώνας που θα σου ανοίξει κυριολεκτικά τα μάτια της ψυχής σου
Πως ορίζεις την ψυχή?Ορθόδοξος έγραψε: ο πνευματικός αγώνας που θα σου ανοίξει κυριολεκτικά τα μάτια της ψυχής σου
Αυτό είναι ερώτηση για εντελώς χωριστό thread.L3o ΧΞΣ έγραψε:Πως ορίζεις την ψυχή?
Ναι αγαπητέ μου ο στόχος σου είναι προφανής. Προσπαθείς να εκθέσεις τους αθεϊστές. Το αποτέλεσμα είναι άλλο από το επιδιωκόμενο βέβαια.ορθόδοξος έγραψε:Όχι αγαπητέ, δεν έχω σκοπό να εκθέσω κανένα άνθρωπο μπαίνοντας σε αυτό τον χώρο και μπορώ να σου πω κάλλιστα ότι αυτή τη στιγμή μόνος σου “βγάζεις τα μάτια σου” με τις κατηγορίες αυτές. Εγώ προσπαθώ να κάνω έναν πολιτισμένο διάλογο με εσάς και τίποτα παραπάνω. Δεν είμαι βέβαια εγώ τίποτα το σημαντικό για την Ορθοδοξία, μπορεί να είμαι και ο μεγαλύτερος αμαρτωλός … πιστεύω όμως στην ύπαρξη του Θεού. Αυτό δεν είναι το θέμα μας εδώ πέρα; Το θέμα μας δεν είναι ο Θεός;
Μην βλέπεις συνεχώς εχθρούς! Αυτή σου η εμμονή φανερώνει αρνητικά στοιχεία για τον χαρακτήρα σου και δεν ευθύνομαι εγώ τώρα που σου το αναφέρω, με αναγκάζεις. Δεν υπάρχουν εχθροί εδώ μέσα, δεν βλέπω εγώ εχθρικά κανένα και δεν έχω σκοπό να προσβάλω κανένα. Φροντίστε όμως και εσείς να κάνετε το ίδιο για να έχουμε έναν όμορφο διάλογο.
Δεν νομίζω ότι είναι αντιχριστιανικό το να ζητάω λίγο σεβασμό προς χάριν της συζήτησης, εάν εσύ το βλέπεις διαφορετικά, ….
Άρα το μίσος σου απέναντι στους αθεϊστές είναι αυτονόητο βάσει των γραφών που θεωρείς ιερές.Εάν τις έρχηται προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου.
μου θύμισε την κυριολεκτική "βόμβα τριών πόντων" που έλεγε κι ένας σπίκερ...ο πνευματικός αγώνας που θα σου ανοίξει κυριολεκτικά τα μάτια της ψυχής σου
φίλε ορθόδοξε σε βρίσκω εδώ λίγο ''απόλυτο''.Ορθόδοξος έγραψε: Όχι βέβαια !!!!
Αυτοί ανήκουν σε αιρέσεις. Δεν το βιώνουν καν …
Μου κάνει εντύπωση το εξής. Δεν έχεις απαντήσει ούτε σε μία ερώτηση, μα ούτε σε μία, και σε όλες μας παραπέμπεις σε πνευματικό. Γιατί δεν ρώτησες τον δικό σου πνευματικό και να μας μεταφέρεις μία απάντηση έτσι ρε αδερφέ για να μας αποδείξεις την αξία του πνευματικού?ορθόδοξος έγραψε:Δεν γνωρίζω όμως τα πάντα, δεν είμαι ούτε πνευματικός ούτε και θεολόγος. Έτσι όταν δεν έχω εγώ την απάντηση σε κάτι, σας παραπέμπω σε μια πηγή γνώσης, είναι φυσιολογικό αυτό.
EvanT έγραψε:Η σιγουριά σου είναι που σκοτώνει. Να σε βάλω με ένα γνωστό μου Γιαχωβά να σου λέει πως τα χριστιανικά βιώματα είναι "απλές οδοντόκρεμες" (όπως έλεγε) και γνώρισε την αληθινή θεϊκή αγάπη μόνο αφού άλλαξε ομολογία, να σου φύγει το καφάσι. Χώρια ότι κερδίζει bonus points ως διωκόμενος για την πίστη του. Θα του έλεγα να μπει στο Φόρουμ, αλλά φοβάμαι μην το κάνετε american bar τα δυο σας.
Άρατος ο Σολεύς έγραψε:Ναι αγαπητέ μου ο στόχος σου είναι προφανής. Προσπαθείς να εκθέσεις τους αθεϊστές. Το αποτέλεσμα είναι άλλο από το επιδιωκόμενο βέβαια.ορθόδοξος έγραψε:Όχι αγαπητέ, δεν έχω σκοπό να εκθέσω κανένα άνθρωπο μπαίνοντας σε αυτό τον χώρο και μπορώ να σου πω κάλλιστα ότι αυτή τη στιγμή μόνος σου “βγάζεις τα μάτια σου” με τις κατηγορίες αυτές. Εγώ προσπαθώ να κάνω έναν πολιτισμένο διάλογο με εσάς και τίποτα παραπάνω. Δεν είμαι βέβαια εγώ τίποτα το σημαντικό για την Ορθοδοξία, μπορεί να είμαι και ο μεγαλύτερος αμαρτωλός … πιστεύω όμως στην ύπαρξη του Θεού. Αυτό δεν είναι το θέμα μας εδώ πέρα; Το θέμα μας δεν είναι ο Θεός;
Μην βλέπεις συνεχώς εχθρούς! Αυτή σου η εμμονή φανερώνει αρνητικά στοιχεία για τον χαρακτήρα σου και δεν ευθύνομαι εγώ τώρα που σου το αναφέρω, με αναγκάζεις. Δεν υπάρχουν εχθροί εδώ μέσα, δεν βλέπω εγώ εχθρικά κανένα και δεν έχω σκοπό να προσβάλω κανένα. Φροντίστε όμως και εσείς να κάνετε το ίδιο για να έχουμε έναν όμορφο διάλογο.
Δεν νομίζω ότι είναι αντιχριστιανικό το να ζητάω λίγο σεβασμό προς χάριν της συζήτησης, εάν εσύ το βλέπεις διαφορετικά, ….
Το ότι απαντάς με δυο αράδες στον καθένα και μάλιστα επιλεκτικά σε όσα νομίζεις ότι μπορείς να εφορμόσεις την πολιτική της κασέτας σου είναι η απόδειξη για την παραπάνω φράση μου.
Εσύ βλέπεις παντού εχθρούς και αντιστρέφεις την πραγματικότητα. Εξ'άλλου ο Ιησούς μίλησε για μίσος που πρέπει να έχετε όλοι σας απέναντι στην οικογένειά σας αλλά και τους τρίτους για να γίνετε "μαθητές" του. Επαναλαμβάνω τα λόγια του: (διερωτόμενος γιατί τα έκανες γαργάρα λίγο πιο πίσω στον διάλογό μας)Άρα το μίσος σου απέναντι στους αθεϊστές είναι αυτονόητο βάσει των γραφών που θεωρείς ιερές.Εάν τις έρχηται προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου.
Δεν είμαι εγώ πνευματικός ούτε και θεολόγος για να τα γνωρίζω αυτά με ακρίβεια. Βρες ένα πνευματικό εάν πραγματικά σε ενδιαφέρει το θέμα.SinneR έγραψε:φίλε ορθόδοξε σε βρίσκω εδώ λίγο ''απόλυτο''.Ορθόδοξος έγραψε: Όχι βέβαια !!!!
Αυτοί ανήκουν σε αιρέσεις. Δεν το βιώνουν καν …
πές μου, τί είναι αυτό που κατατάσσει πχ τους ευαγγελικούς στην τάξη των αιρετικών.
ανέφερε μου δογματικές διαφορές απο την εκκλησία των αποστόλων και του χριστού με τους ευαγγελικούς.
η πολιτική τα συμφέροντα και τα πάθη οδηγούν στην διχόνοια.
ακόμα και το σχίσμα έγινε καθαρά για πολιτικούς λόγους.
μέχρι το 1054 η ανατολική εκκλησία υπάγονταν στον πάπα.
karakitsossecurity έγραψε:Μου κάνει εντύπωση το εξής. Δεν έχεις απαντήσει ούτε σε μία ερώτηση, μα ούτε σε μία, και σε όλες μας παραπέμπεις σε πνευματικό. Γιατί δεν ρώτησες τον δικό σου πνευματικό και να μας μεταφέρεις μία απάντηση έτσι ρε αδερφέ για να μας αποδείξεις την αξία του πνευματικού?ορθόδοξος έγραψε:Δεν γνωρίζω όμως τα πάντα, δεν είμαι ούτε πνευματικός ούτε και θεολόγος. Έτσι όταν δεν έχω εγώ την απάντηση σε κάτι, σας παραπέμπω σε μια πηγή γνώσης, είναι φυσιολογικό αυτό.
Ο γνωστός μου είναι λίγο πιο μυστήριος για Γιαχωβάς. Συνήθως λατρεύουν να ευαγγελίζουν, αλλά αυτός αποφεύγει να ανοίγει θεολογικές συζητήσεις με αιρετικούς. Εμένα με πρήζει βέβαια γιατί είμαι άθεος (άλλο που δε θέλω κι εγώ).Έχω συζητήσει αγαπητέ EvanT με μάρτυρες του ιεχωβά και κατάλαβαν το λάθος τους αμέσως.
Ελάτε ρε παιδιά. Σοβαρευτείτε λίγο. Αυτό το εδάφιο είναι από τα λίγα στα οποία η κλασσική απολογητική που ανέφερε ο Ορθόδοξος είναι εντός λογικών πλαισίων (ήτοι λογοτεχνική υπερβολή). Το έχετε ψοφήσει το συγκεκριμένο.Εάν τις έρχηται προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου.
Γι'αυτό σε ρωτάνε τα παιδιά να μεταφέρεις απαντήσεις του, για να ελέγξουν την αξία του. Το "η αξία είναι δεδομένη" είναι άχρηστη χωρίς αποδείξεις περί αυτού. Επαναλαμβάνω ότι προσπαθείς να πουλήσεις παγάκια σε εσκιμώους. Πρώτα πρέπει να πείσεις τον εσκιμώο ότι χρειάζεται παγάκια και ότι ο δικός σου είναι καλύτερος από του άλλου πωλητή που πουλάει τριμμένο πάγο και του τρίτου που πουλάει χιόνι.Η αξία του πνευματικού αγαπητέ, είναι δεδομένη.
Γιατί;Η αξία του πνευματικού αγαπητέ, είναι δεδομένη.
Γιατί;Το θέμα μας είναι ότι εσείς δεν την γνωρίζετε και είναι απαραίτητο να την γνωρίσετε.
Γιατί;Με το να ρωτάω εγώ τον πνευματικό μου και να σας απαντάω, δεν θα κερδίσετε τίποτα.
Γιατί;Χρειάζεται πνευματικός αγώνας από την πλευρά σας.
Γιατί?Δε δέχομαι άκριτα δεδομένα.Τα δεδομένα προκύπτουν ως λογική απόρροια κάποιου συλλογισμού που βασίζεται σε παρατηρήσεις και υποθέσεις.Πως προκύπτει λοιπόν το δεδομένο της αξίας του πνευματικού?Ορθόδοξος έγραψε: Η αξία του πνευματικού αγαπητέ, είναι δεδομένη.
Είναι προφανής η προσπάθεια σου να εκθέσεις τους αθεϊστές και αποδεικνύεται από τα γραπτά σου.ορθόδοξος έγραψε:Ο στόχος μου – του δήθεν να σας εκθέσω - αγαπητέ είναι προφανής μόνο κατά την κρίση σου … η πραγματικότητα διαφέρει και σου το ξανά αναφέρω.
Δεν έχω καμιά πρόθεση να μειώσω κανένα άνθρωπο. Απλή συζήτηση κάνουμε.
Εσύ όμως νομίζω ότι προσπαθείς να εκθέσεις εμένα και τώρα καταλαβαίνω πολύ καλύτερα τον λόγο, μας τον δείχνεις εσύ. Δυστυχώς όπως βλέπω μέσα από την άγνοια σου για την Ορθοδοξία, παρερμηνεύεις κάθε τι που ακούς και που διαβάζεις. Έτσι και σε αυτά που μου παραθέτεις …
Μα τι κάνεις τώρα Άρατε; Γιατί τον κολάζεις τον ορθόδοξο; Γι' αυτούς τους ανθρώπους η γνώση είναι εχθρός, και το να αναπτύξουν τη σκέψη τους είναι σαν να πέφτουν στις αγκάλες του σατανά.Άρατος ο Σολεύς έγραψε:Γι'αυτό τον λόγο σε παραπέμπω όχι σε πνευματικό αλλά σε διάβασμα.
Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς. Εννοείς πως πίστευα πως προσέγγιζα σωστά τον χριστιανισμό, αλλά στην πραγματικότητα δεν τον προσέγγιζα σωστά, επειδή στο τέλος με αηδίασε κι έφυγα από τα λημέρια του; Δεν λέω, ίσως να ήμουν ψεύτης με τον ίδιο μου τον εαυτό, ίσως να είχα πλανηθεί, αλλά έκανα όλα όσα έπρεπε να κάνει κάθε χριστιανός και το χειρότερο, αχ, το χειρότερο ήταν οι τύψεις που ένιωθα. Τύψεις, όταν αμφισβητούσα, τύψεις, όταν έβλεπα μια γυναίκα αλλιώς, τύψεις, όταν νευρίαζα με κάποιον.Ορθόδοξος έγραψε:
Αγαπητέ μου, έχει κάνει όλα τα παραπάνω σωστά σύμφωνα με τη δική σου κρίση!
Καταλαβαίνεις τι εννοώ;
Ορθόδοξε, ή φέρε τον πνευματικό σου εδώ να μας απαντήσει 5 πράγματα, ή σταμάτα πιά να τραβάς ένα διάλογο από τα μαλλιά, σηκώνοντας τα χέρια ψηλά μόλις σου πουν κάτι που δεν ξέρεις (δηλαδή, σχεδόν ο,τιδήποτε )Ορθόδοξος έγραψε:Δεν είμαι εγώ πνευματικός ούτε και θεολόγος για να τα γνωρίζω αυτά με ακρίβεια. Βρες ένα πνευματικό εάν πραγματικά σε ενδιαφέρει το θέμα.
Ποιος μας την έδωσε?Ορθόδοξος έγραψε:Η αξία του πνευματικού αγαπητέ, είναι δεδομένη.
Α ναι και μην ξεχάσω:Το ιερό έθιμο οφείλει την κινητήρια δύναμή του σε φυλογενετικά εξελιγμένα σχήματα συμπεριφοράς, δύο από τα οποία έχουν ιδιαίτερη σπουδαιότητα: το ένα είναι η αντίδραση του αγωνιστικού ενθουσιασμού με τον οποίο η κάθε ομάδα υπερασπίζεται τους δικούς της κοινωνικούς κανόνες και τυπικά [...]. Το άλλο είναι ο σκληρός σαρκασμός της ομάδας προς όποια από τα μέλη της αποτυγχάνουν να προσαρμοστούν στην "καλή μορφή" συμπεριφοράς. [...]
Δεν έχομε καμμιά άμεση γνώση της λειτουργίας ή/και της αξίας σε επιβίωση των περισσότερων από τα καθιερωμένα έθιμά μας, παρά τη συκγινησιακή μας πεποίθηση πως πραγματικά συνιστούν υψηλές αξίες.