Δημιουργία φορέα.

rePublic
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 20:50
Όνομα Ιστότοπου: Mortgage rePublic
Επικοινωνία:

Είμαι υπέρ του δημόσιου φορέα και επιθυμώ να είμαι επώνυμο μέλος της όποιας ανάλογης προσπάθειας
Ιωάννης Μάριος Δικαιάκος
Αν η άποψή μου σας είναι κατ οιονδήποτε τρόπο χρήσιμη, θα μου επιτρέψετε λίγο χρόνο να διαβάσω το παρόν τόπικ και να την εκθέσω όταν είναι ώριμη και ικανή...
Ευχαριστώ.
(Φυσικά στο Clan είναι κι άλλοι φίλοι που επιθυμούν το ίδιο είτε επώνυμα είτε ανώνυμα.)
Άβαταρ μέλους
Διαγόρας ο Μήλιος
Δημοσιεύσεις: 857
Εγγραφή: 24 Φεβ 2009 19:03
Όνομα Ιστότοπου: Διαγόρας ο Μήλιος
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Για να προχωράμε χωρίς πολλή γραφειοκρατία νομίζω πως μπορούμε να λάβουμε ως δεδομένο ότι η κατεύθυνση που θα θέλαμε να πάρουμε είναι αυτή που σχηματίζεται κοιτώντας τη γενική εικόνα που δίνουν διάφοροι ξένοι οργανισμοί όπως το American Humanist Association (W), το Center for Inquiry (W), το Freedom From Religion Foundation (W), το Richard Dawkins Foundation for Reason and Science (W), και λοιπά τέτοιου είδους. Μπορούμε επίσης (ελπίζω να συμφωνούν αρκετοί με αυτό) να συμπεριλάβουμε στον χαρακτήρα του επιχειρήματός μας την καυστική και ανεπίσημη έκφραση που αντιπροσωπεύουν ορισμένες λαμπρές προσωπικότητες όπως ο Pat Condell και ο Edward Current. Αν τα θέσουμε αυτά ως βάσεις, τότε εγώ μπορώ από τώρα να πω ότι θα συμμετάσχω επώνυμα ως ιδρυτικό μέλος, κι ας μην έχουμε ακόμα κατασταλάξει στις λεπτομέρειες. Αν υπάρχουν αντιρρήσεις στα παραπάνω, ή αν κάποιοι πιστεύουν ότι τα παραπάνω περιγράφουν ένα υπερβολικά ευρύ φάσμα έκφρασης και δραστηριότητας, (δεκτόν,) τότε θα πρέπει να αναβάλλω τη δήλωση της συμμετοχής μου μέχρι να κατασταλάξουμε κάπως καλύτερα στο τι θέλουμε να κάνουμε.

Εν τω μεταξύ, μερικές ιδέες για να γίνεται κάποια πρόοδος προς την συγκεκριμενοποίηση των στόχων μας:

1. Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους.
1.1. Αναθεώρηση των επίμαχων διατάξεων του συντάγματος. (anatheorisi.org)
1.2. Αλλαγή της νομικής υπόστασης της εκκλησίας από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.
1.3. Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει η εκκλησία.
1.4. Φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
(δεν συμπεριλαμβάνω τη δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας, γιατί αυτή είναι ακόμα πολύ ακραία ως πρόταση, και γιατί έχει ήδη δοκιμαστεί και έχει αποτύχει, αν και το ζήτημα αξίζει μελέτης, καθώς πάω στοίχημα ότι η προηγούμενη απόπειρα έγινε με μπουνταλάδικο τρόπο, ίσως ακόμα και εσκεμμένα ώστε να αποτύχει.)
1.5 Γενικά εφαρμογή της αρχής της ισονομίας και για την εκκλησία.
2. Υπεράσπιση των δικαιωμάτων των άθεων / σκεπτικιστών / (όπως αλλιώς τους ονομάσουμε) δια της νομικής οδού.
3. Περαιτέρω ανάπτυξη της αθεϊστικής / σκεπτικιστικής / (όπως αλλιώς την ονομάσουμε) κοινότητας.
4. Πολιτιστική, μορφωτική και παιδαγωγική δράση.
4.1. Παροχή πληροφοριακού υλικού προς το κοινό σχετικά με τα δικαιώματά του.
4.2. Ανάδειξη του σκεπτικισμού και κατάδειξη της παντός είδους δεισιδαιμονίας.
4.3. Διάφορες εκστρατείες με συγκεκριμένα θέματα, όπως ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα αίσχη της Βίβλου, δημόσια προσβολή του δόγματος ορθοδοξία = ελληνισμός, κλπ.
4.4. (Ενδεχομένως) προβολή και υποστήριξη της θρησκείας του Ιπτάμενου Σπαγετοθήριου (Flying Spaghetti Monster)

Μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά που πιστεύω πως θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει (και να διακηρύσσει δημόσια πως έχει) το επιχείρημά μας:

1. Πίστη σε, και τήρηση των, αρχών της μη-βίαιης δράσης. Αυτό βέβαια εξυπακούεται, αλλά πολλές φορές είναι χρήσιμο να δηλώνονται ακόμα και τα ευκόλως εννοούμενα. (Άλλωστε σε κάποια από τις πρώτες συναντήσεις άθεων είχε παραστεί ένα άτομο που δήλωνε διατεθειμένος και ορεξάτος να παίξει μπουνιές με παπάδες. Καλό θα ήταν να καθιστούμε σαφές το που στεκόμαστε, έτσι ώστε, αν μη τι άλλο, άτομα που θα ήταν ικανά να κάνουν τέτοιου είδους άστοχες δηλώσεις να γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι καλύτερα να τις αποφύγουν ενώπιόν μας.)

2. Ιεραρχική δομή με Διοικητικό Συμβούλιο και μέλη, όπου η γνώμη των μελών του διοικητικού συμβουλίου θα έχει προτεραιότητα έναντι της γνώμης των υπολοίπων επωνύμων μελών της οργάνωσης, των οποίων η γνώμη θα έχει με τη σειρά της προτεραιότητα έναντι των ανωνύμων μελών της οργάνωσης. Αυτό είναι σημαντικό για να μην μείνουν κάποιοι με την εντύπωση ότι θα πρόκειται για κάποια δημοκρατική οργάνωση, και να μην σχηματίσουν προσδοκίες οι οποίες μοιραία θα καταστραφούν. Ενόσω το μόνο που κάνουμε είναι να συζητάμε, χωρίς να προβαίνουμε σε καμία απολύτως δράση, όλοι είναι ίσοι ενώπιον ίσων, και ο καθένας μπορεί να λέει το μακρύ του και το κοντό του, το οποίο σε τελική ανάλυση δεν έχει καμία επίπτωση στο οτιδήποτε. Όταν όμως αρχίζουν να γίνονται ενέργειες, (οι οποίες μερικές φορές συνεπάγονται και νομική ευθύνη,) όταν υπάρχουν έξοδα, έσοδα, προϋπολογισμός, περιορισμένοι ανθρώπινοι και υλικοί πόροι, κλπ. τότε οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από κάποιο κεντρικό όργανο το οποίο οφείλει μεν να αφουγκράζεται τη γνώμη του κυρίου σώματος των μελών της οργάνωσης, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από τις συζητήσεις στην αγορά, αλλά δεν οφείλει να την ακολουθεί κατά γράμμα. Σε περιπτώσεις μάλιστα που αφορούν την επικαιρότητα, όπου χρειάζεται άμεση δράση, δεν οφείλει καν να περιμένει μέχρι αυτή η γνώμη να σχηματιστεί και να κατασταλάξει. Έχω κάποιο παρελθόν σε μη-κυβερνητικές οργανώσεις, και μπορώ να πω εκ πείρας και με σιγουριά ότι η δημοκρατία δεν είναι το κατάλληλο μοντέλο για τη λειτουργία μιας μικρής οργάνωσης. Φυσικά η βασική αρχή της Δημοκρατίας μπορεί κουτσά-στραβά να τηρηθεί μέσω του μηχανισμού της εκλογής των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

3. Παντελής έλλειψη οποιουδήποτε πολιτικού χρωματισμού. Το ότι οι Φιλελεύθεροι τυγχάνουν να είναι επίσης υπέρ του διαχωρισμού σημαίνει απλά ότι συμφωνούμε σε ένα πράγμα με τους Φιλελεύθερους. Είμαι βέβαιος ότι αν το ψάξουμε, θα μπορέσουμε να βρούμε κάποιο πράγμα με το οποίο να συμφωνούμε ακόμα και με τον Καρατζαφέρη. Αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς θα υποστηρίξουμε το οποιοδήποτε κόμμα, ή ότι θα δεχθούμε την οποιαδήποτε υποστήριξη από το οποιοδήποτε κόμμα. Αντιθέτως, θα πρέπει να αποφύγουμε την οποιαδήποτε ανάμειξη όπως η γάτα το νερό.

4. Παντελής έλλειψη οποιουδήποτε θρησκευτικού χρωματισμού, (ο εχθρός του εχθρού μου δεν είναι αναγκαστικά και φίλος μου,) έμφαση στην αθεϊστική / αγνωστικιστική / σκεπτικιστική / ανθρωπιστική κοσμοθεώρηση, και περιορισμός των δραστηριοτήτων μας στα πλαίσια που εφάπτονται του αντικειμένου μας. (Για παράδειγμα, η άρνηση στράτευσης ως ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν μας αφορά γιατί αντικείμενό μας δεν είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα γενικώς, παρά μόνο αυτά που έχουν να κάνουν με τη θρησκεία, και ως ζήτημα θρησκευτικό δεν μας αφορά γιατί είναι πρόβλημα των Μαρτύρων του Ιεχωβά, όχι δικό μας.) Το αν θα υποστηρίξουμε φανερά εκκλησίες - παρωδίες όπως το flying spaghetti monster είναι ζήτημα προς συζήτηση.
http://diagoras.wordpress.com
«Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα»

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στείλτε μου email. Μην μου στέλνετε ΠΟΤΕ προσωπικό μήνυμα μέσω της αγοράς. Τέτοιου είδους μηνύματα συνήθως δεν τα διαβάζω, κι αν τα διαβάσω δεν τα απαντάω.
Qatar
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 12 Ιαν 2010 20:09
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν κρατήθηκα. Μετά την ανάγνωση αυτών των σοφών λόγων, θα πω την ταπεινή γνώμη μου και ας πάει στράφι. Εσύ αγαπητέ Διαγόρα δεν θέλεις μία ένωση πολιτών, άθεων ή ότι άλλο προκύψει στην πορεία, αλλά ένα groupuscule να κάνεις την δουλειά σου. Ένας αρχηγός να διατάζει και τα groupuscυλα να εκτελούν τις εντολές άνευ αντιρρήσεως. Αυτό που θάμπωσα περισσότερο είναι που ενώ αρχικά αρνείσαι και απεχθάνεσαι κάθε είδους δημοκρατική διαδικασίας, στο τέλος ανέχεσαι τις συζητήσεις. Εκτός αν αυτή η υποχώρηση περιορίζετε μόνο στο θέμα του «σπαγετοθηρίου».

Και με αυτά τα ταπεινά μου λόγια αποχωρώ από αυτή την αγορά. Ήταν μία ευχάριστη εμπειρία, τουλάχιστον εκ μέρους μου.
tiresias09
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 06 Οκτ 2009 19:51
Όνομα Ιστότοπου: Τειρεσίας
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε: Θυμάμαι τις περσινές συναντήσεις μας, οι οποίες οδήγησαν στην ίδρυση του μπλογκ και αυτού εδώ το φόρουμ. Και τότε είχαμε συζητήσει πολύ για την επωνυμία, περάσαμε από ορθολογισμό, σκεπτικισμό, ουμανισμό, κοσμικισμό και δε συμμαζεύεται, και καταλήξαμε στο Αθεϊα, με το απλό σκεπτικό ότι άθεοι είμαστε, για την αθεϊα μιλάμε, τι τις θέλουμε τις φιοριτούρες. Τι άλλαξε από τότε; Γιατί τώρα θέλουμε κάτι διαφορετικό; Δεν έχω κατασταλάξει ακόμη, ήθελα όμως να μοιραστώ αυτές τις σκέψεις.
:D
Ιοκάστη έγραψε: Δεν καταλαβαίνω γιατί από την στιγμή που έχουμε κοινό σκοπό με κάποια άτομα θα πρέπει να μην συνεργαστούμε απλά και μόνο επειδή έχουμε κάποιο διαφορετικό χαρακτηριστικό. Πάντα αυτό γίνεται, μπαίνουν στην μέση λόγοι, που προσωπικά θεωρώ λίγο εγωιστικούς και διασπάται μια ομάδα που θα μπορούσε να είναι μεγάλη και ισχυρή..
*** *** *
Όσον αφορά το όνομα, και το ουμανιστές και το κοσμικιστές και το ανθρωπιστές μου φαίνονται λίγο άκυρα για την ελλάδα γιατί η γενικότερη αντίδραση του κόσμου πιστεύω πως θα είναι "ε;". Δεν θέλουμε να τους μπερδέψουμε, καλύτερα να φαίνονται ξεκάθαρα οι σκοποί μας.
:clap:
Μόνο από τους Επικούρειους δεν περάσατε!
Α, κρίμα!
Κι αυτοί άθεοι είναι κι έχουν να σας πουν μερικά πράγματα – όπως κι εσείς φαντάζομαι θα έχετε να τους πείτε αρκετά! - Να γίνουν ζυμώσεις! ;)
Γιατί δεν φτιάχνετε έναν Επικούρειο Κήπο να τελειώνουμε;

Ουπς... Ξέχασα ότι τους θεωρείτε ελληνόπληκτους όλους αυτούς και στο ίδιο τσουβάλι ... κλπ ... κλπ

-Αλήθεια ξέρει κανείς τι είναι ο Επικούρειος Κήπος;
-Α! Σε παρακαλώ Τειρεσία εμείς δεν είμαστε Εθνικοί!
-Ε, και τι σημαίνει εθνικός ρε παιδιά αν όχι ο διεθνής άνθρωπος;
-Όχι, όχι Τειρεσία! Ο εθνικός είναι ο εθνικιστής και ο δωδεκαθεϊστής, φτου – φτου – φτου!!!

:lol: :lol: :lol:
Τειρεσίας
Άβαταρ μέλους
Darkchilde
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
Τοποθεσία: Lost in the Night
Επικοινωνία:

Διαγόρας ο Μήλιος έγραψε:Για να προχωράμε χωρίς πολλή γραφειοκρατία νομίζω πως μπορούμε να λάβουμε ως δεδομένο ότι η κατεύθυνση που θα θέλαμε να πάρουμε είναι αυτή που σχηματίζεται κοιτώντας τη γενική εικόνα που δίνουν διάφοροι ξένοι οργανισμοί όπως το American Humanist Association (W), το Center for Inquiry (W), το Freedom From Religion Foundation (W), το Richard Dawkins Foundation for Reason and Science (W), και λοιπά τέτοιου είδους. Μπορούμε επίσης (ελπίζω να συμφωνούν αρκετοί με αυτό) να συμπεριλάβουμε στον χαρακτήρα του επιχειρήματός μας την καυστική και ανεπίσημη έκφραση που αντιπροσωπεύουν ορισμένες λαμπρές προσωπικότητες όπως ο Pat Condell και ο Edward Current. Αν τα θέσουμε αυτά ως βάσεις, τότε εγώ μπορώ από τώρα να πω ότι θα συμμετάσχω επώνυμα ως ιδρυτικό μέλος, κι ας μην έχουμε ακόμα κατασταλάξει στις λεπτομέρειες. Αν υπάρχουν αντιρρήσεις στα παραπάνω, ή αν κάποιοι πιστεύουν ότι τα παραπάνω περιγράφουν ένα υπερβολικά ευρύ φάσμα έκφρασης και δραστηριότητας, (δεκτόν,) τότε θα πρέπει να αναβάλλω τη δήλωση της συμμετοχής μου μέχρι να κατασταλάξουμε κάπως καλύτερα στο τι θέλουμε να κάνουμε.

Εν τω μεταξύ, μερικές ιδέες για να γίνεται κάποια πρόοδος προς την συγκεκριμενοποίηση των στόχων μας:

1. Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους.
1.1. Αναθεώρηση των επίμαχων διατάξεων του συντάγματος. (anatheorisi.org)
1.2. Αλλαγή της νομικής υπόστασης της εκκλησίας από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.
1.3. Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει η εκκλησία.
1.4. Φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
(δεν συμπεριλαμβάνω τη δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας, γιατί αυτή είναι ακόμα πολύ ακραία ως πρόταση, και γιατί έχει ήδη δοκιμαστεί και έχει αποτύχει, αν και το ζήτημα αξίζει μελέτης, καθώς πάω στοίχημα ότι η προηγούμενη απόπειρα έγινε με μπουνταλάδικο τρόπο, ίσως ακόμα και εσκεμμένα ώστε να αποτύχει.)
1.5 Γενικά εφαρμογή της αρχής της ισονομίας και για την εκκλησία.
2. Υπεράσπιση των δικαιωμάτων των άθεων / σκεπτικιστών / (όπως αλλιώς τους ονομάσουμε) δια της νομικής οδού.
3. Περαιτέρω ανάπτυξη της αθεϊστικής / σκεπτικιστικής / (όπως αλλιώς την ονομάσουμε) κοινότητας.
4. Πολιτιστική, μορφωτική και παιδαγωγική δράση.
4.1. Παροχή πληροφοριακού υλικού προς το κοινό σχετικά με τα δικαιώματά του.
4.2. Ανάδειξη του σκεπτικισμού και κατάδειξη της παντός είδους δεισιδαιμονίας.
4.3. Διάφορες εκστρατείες με συγκεκριμένα θέματα, όπως ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα αίσχη της Βίβλου, δημόσια προσβολή του δόγματος ορθοδοξία = ελληνισμός, κλπ.
4.4. (Ενδεχομένως) προβολή και υποστήριξη της θρησκείας του Ιπτάμενου Σπαγετοθήριου (Flying Spaghetti Monster)

Μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά που πιστεύω πως θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει (και να διακηρύσσει δημόσια πως έχει) το επιχείρημά μας:

1. Πίστη σε, και τήρηση των, αρχών της μη-βίαιης δράσης. Αυτό βέβαια εξυπακούεται, αλλά πολλές φορές είναι χρήσιμο να δηλώνονται ακόμα και τα ευκόλως εννοούμενα. (Άλλωστε σε κάποια από τις πρώτες συναντήσεις άθεων είχε παραστεί ένα άτομο που δήλωνε διατεθειμένος και ορεξάτος να παίξει μπουνιές με παπάδες. Καλό θα ήταν να καθιστούμε σαφές το που στεκόμαστε, έτσι ώστε, αν μη τι άλλο, άτομα που θα ήταν ικανά να κάνουν τέτοιου είδους άστοχες δηλώσεις να γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι καλύτερα να τις αποφύγουν ενώπιόν μας.)

2. Ιεραρχική δομή με Διοικητικό Συμβούλιο και μέλη, όπου η γνώμη των μελών του διοικητικού συμβουλίου θα έχει προτεραιότητα έναντι της γνώμης των υπολοίπων επωνύμων μελών της οργάνωσης, των οποίων η γνώμη θα έχει με τη σειρά της προτεραιότητα έναντι των ανωνύμων μελών της οργάνωσης. Αυτό είναι σημαντικό για να μην μείνουν κάποιοι με την εντύπωση ότι θα πρόκειται για κάποια δημοκρατική οργάνωση, και να μην σχηματίσουν προσδοκίες οι οποίες μοιραία θα καταστραφούν. Ενόσω το μόνο που κάνουμε είναι να συζητάμε, χωρίς να προβαίνουμε σε καμία απολύτως δράση, όλοι είναι ίσοι ενώπιον ίσων, και ο καθένας μπορεί να λέει το μακρύ του και το κοντό του, το οποίο σε τελική ανάλυση δεν έχει καμία επίπτωση στο οτιδήποτε. Όταν όμως αρχίζουν να γίνονται ενέργειες, (οι οποίες μερικές φορές συνεπάγονται και νομική ευθύνη,) όταν υπάρχουν έξοδα, έσοδα, προϋπολογισμός, περιορισμένοι ανθρώπινοι και υλικοί πόροι, κλπ. τότε οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από κάποιο κεντρικό όργανο το οποίο οφείλει μεν να αφουγκράζεται τη γνώμη του κυρίου σώματος των μελών της οργάνωσης, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από τις συζητήσεις στην αγορά, αλλά δεν οφείλει να την ακολουθεί κατά γράμμα. Σε περιπτώσεις μάλιστα που αφορούν την επικαιρότητα, όπου χρειάζεται άμεση δράση, δεν οφείλει καν να περιμένει μέχρι αυτή η γνώμη να σχηματιστεί και να κατασταλάξει. Έχω κάποιο παρελθόν σε μη-κυβερνητικές οργανώσεις, και μπορώ να πω εκ πείρας και με σιγουριά ότι η δημοκρατία δεν είναι το κατάλληλο μοντέλο για τη λειτουργία μιας μικρής οργάνωσης. Φυσικά η βασική αρχή της Δημοκρατίας μπορεί κουτσά-στραβά να τηρηθεί μέσω του μηχανισμού της εκλογής των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

3. Παντελής έλλειψη οποιουδήποτε πολιτικού χρωματισμού. Το ότι οι Φιλελεύθεροι τυγχάνουν να είναι επίσης υπέρ του διαχωρισμού σημαίνει απλά ότι συμφωνούμε σε ένα πράγμα με τους Φιλελεύθερους. Είμαι βέβαιος ότι αν το ψάξουμε, θα μπορέσουμε να βρούμε κάποιο πράγμα με το οποίο να συμφωνούμε ακόμα και με τον Καρατζαφέρη. Αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς θα υποστηρίξουμε το οποιοδήποτε κόμμα, ή ότι θα δεχθούμε την οποιαδήποτε υποστήριξη από το οποιοδήποτε κόμμα. Αντιθέτως, θα πρέπει να αποφύγουμε την οποιαδήποτε ανάμειξη όπως η γάτα το νερό.

4. Παντελής έλλειψη οποιουδήποτε θρησκευτικού χρωματισμού, (ο εχθρός του εχθρού μου δεν είναι αναγκαστικά και φίλος μου,) έμφαση στην αθεϊστική / αγνωστικιστική / σκεπτικιστική / ανθρωπιστική κοσμοθεώρηση, και περιορισμός των δραστηριοτήτων μας στα πλαίσια που εφάπτονται του αντικειμένου μας. (Για παράδειγμα, η άρνηση στράτευσης ως ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν μας αφορά γιατί αντικείμενό μας δεν είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα γενικώς, παρά μόνο αυτά που έχουν να κάνουν με τη θρησκεία, και ως ζήτημα θρησκευτικό δεν μας αφορά γιατί είναι πρόβλημα των Μαρτύρων του Ιεχωβά, όχι δικό μας.) Το αν θα υποστηρίξουμε φανερά εκκλησίες - παρωδίες όπως το flying spaghetti monster είναι ζήτημα προς συζήτηση.
Διαγόρα συμφωνώ απολύτως με όσα λες.
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net

Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

sfrang έγραψε:Παρέλειψα να γράψω ότι δέχομαι να είμαι ιδρυτικό μέλος (20 αρχικοί): sfrang Η υπογραφή του καταστατικού από τα 20 αρχικά μέλη (πρέπει να επισυναφθεί λίστα υπογραφών στην αίτηση στο Πρωτοδικείο) να συνοδευτεί με οινοποσία στην Πλάκα.
Στέλιο κατά πάσα πιθανότητα, κατόπιν συμβουλής του Παναγιώτη Δημητρά, θα συστήσουμε Ένωση Προσώπων, που δεν χρειάζεται πρωτοδικείο ούτε έχει ελάχιστο αριθμό μελών, και όχι Σύλλογο. Αλλά αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε σε οινοποσία στην Πλάκα!
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
tiresias09
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 06 Οκτ 2009 19:51
Όνομα Ιστότοπου: Τειρεσίας
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε: Αλλά αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε σε οινοποσία στην Πλάκα!
Οινοποσία Επικουρείων;
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Μίλησα προ ολίγου με τον Simon Davis, η γυναίκα του οποίου εργάζεται στο Center For Inquiry, στην Washington. Εκείνος είναι της γνώμης ότι θα μας ωφελούσε πολύ να γινόμασταν παράρτημα του CFI στην Ελλάδα, γιατί θα είχαμε τη υποστήριξη ενός μεγάλου διεθνούς οργανισμού, τις γνώσεις και τις διασυνδέσεις του, χάρη στις οποίες θα μπορούσαμε να κάνουμε μεγαλύτερη πρόοδο σε μικρότερο χρονικό διάστημα παρά αν ξεκινήσουμε μόνοι μας ως ανεξάρτητος οργανισμός.
Του ανέφερα το ενδεχόμενο να γίνουμε μέλη του European Humanist Federation και μου απάντησε ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
Προσωπικά δεν έχω καταλήξει ως προς το θέμα αυτό, αλλά ήθελα να τα θέσω υπ' όψη σας αυτά. Ελπίζω να τα γράψει κι ο ίδιος ο Σάιμον που θα τα διατυπώσει καλύτερα, φαντάζομαι.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:Μίλησα προ ολίγου με τον Simon Davis, η γυναίκα του οποίου εργάζεται στο Center For Inquiry, στην Washington. Εκείνος είναι της γνώμης ότι θα μας ωφελούσε πολύ να γινόμασταν παράρτημα του CFI στην Ελλάδα, γιατί θα είχαμε τη υποστήριξη ενός μεγάλου διεθνούς οργανισμού, τις γνώσεις και τις διασυνδέσεις του, χάρη στις οποίες θα μπορούσαμε να κάνουμε μεγαλύτερη πρόοδο σε μικρότερο χρονικό διάστημα παρά αν ξεκινήσουμε μόνοι μας ως ανεξάρτητος οργανισμός.
Παράρτημα ενός υπάρχοντος της Αμερικής, sounds appealing... :think:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Διαγόρας ο Μήλιος έγραψε: […]
4.3. Διάφορες εκστρατείες με συγκεκριμένα θέματα, όπως ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα αίσχη της Βίβλου,
[…]
Αγαπητέ Διαγόρα, διαφωνώ μόνο με την παραπάνω παράγραφο 4.3 επειδή γνωρίζω ότι λέγοντας Βίβλο εννοείς την Παλαιά Διαθήκη.
Τα αίσχη της Π.Δ. θα μπορούσαν να κατηγορηθούν αν αποτελούσαν αποκύημα φαντασίας κάποιων φιλοσόφων, όπως συμβαίνει με την Καινή Διαθήκη. Η Π.Δ. όμως αποτελεί την καταγραμμένη παράδοση ενός λαού και δεν φέρει καμιά ευθύνη για την χρήση που της επιφύλαξαν οι χριστιανοί και, βεβαίως, δεν δικαιούμεθα να καταφερόμαστε κατά των ιερών βιβλίων του Ιουδαϊσμού ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας.

Θα ήθελα επίσης ένα άρθρο του καταστατικού να εγγυάται την ύπαρξη ενός χώρου στο φόρουμ όπου τα μέλη της ένωσης θα μπορούν να υποβάλουν προτάσεις και να σχολιάζουν τις επιλογές/αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

GordonGR έγραψε:Μπορώ όμως να ασχοληθώ με γραμματειακά θέματα και δη με θέματα ηλεκτρονικής γραμματείας (λ.χ. μπορώ να στήσω ένα σάιτ κι ένα φόρουμ). Για την ονομασία, θα προτιμούσα την ύπαρξη της λέξης «κοσμικός» αντί του «ουμανισμού», αλλά δεν έχω καμιά αντίρρηση.
Gordon, καλωσήλθες κι ευχαριστούμε για την προσφορά. Μαζί με το Τεμπελόσκυλο έχουμε δύο εθελοντές για το site, καθόλου άσχημα θα έλεγα! Κι εγώ προτιμώ το "κοσμικός", αλλά ως φαίνεται οι άλλοι θα μας πετάνε γαρύφαλλα :D.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
sfrang
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 12:12
Όνομα Ιστότοπου: sfrang
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:Μίλησα προ ολίγου με τον Simon Davis, η γυναίκα του οποίου εργάζεται στο Center For Inquiry, στην Washington. Εκείνος είναι της γνώμης ότι θα μας ωφελούσε πολύ να γινόμασταν παράρτημα του CFI στην Ελλάδα, γιατί θα είχαμε τη υποστήριξη ενός μεγάλου διεθνούς οργανισμού, τις γνώσεις και τις διασυνδέσεις του, χάρη στις οποίες θα μπορούσαμε να κάνουμε μεγαλύτερη πρόοδο σε μικρότερο χρονικό διάστημα παρά αν ξεκινήσουμε μόνοι μας ως ανεξάρτητος οργανισμός. Του ανέφερα το ενδεχόμενο να γίνουμε μέλη του European Humanist Federation και μου απάντησε ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Προσωπικά δεν έχω καταλήξει ως προς το θέμα αυτό, αλλά ήθελα να τα θέσω υπ' όψη σας αυτά. Ελπίζω να τα γράψει κι ο ίδιος ο Σάιμον που θα τα διατυπώσει καλύτερα, φαντάζομαι.
Κι εγώ συμφωνώ με την προοπτική που περιγράφει η Αόρατη! Τώρα, αν θα λέγεται παράρτημα ή θα υπάρχει κάτι αυτόνομο που θα έχει στενή συνεργασία είναι υπό εξέταση. Προτείνω και σύνδεση με την Giordano-Bruno-Stiftung (GBS) που έχει σημαντική δραστηριότητα στο γερμανόφωνο χώρο και ο σημαντικότερος εκπρόσωπός της Dr. Michael Schmidt-Salomon είναι πολύ δραστήριος και δηλωμένος αντίπαλος όλων των επισκόπων, καθολικών τε και προτεσταντών, 1-2 τους έχει στείλει στα δικαστήρια. Σημειωτέον ότι με την GBS συνεργάζεται στενά και ο γνωστός συγγραφέας Karlheinz Deschner (Εγκληματική Ιστορία του Χριστιανισμού, ΚΑΚΤΟΣ).

Ο συγκεκριμένος ξεκίνησε στη Γερμανία την καμπάνια να αντικατασταθεί η χριστιανική γιορτή της σαρλαταν-μαγικής Αναλήψεως με μια κοσμική γιορτή για την Εξέλιξη, στην οποία δεν θα λατρεύεται κάτι, αλλά θα διαδίδονται η ιδέα και οι επιπτώσεις της Εξέλιξης των Ειδών. Σ' εμάς θα μπορούσαμε να βάλουμε σταθερό στόχο να αντικατασταθεί η γιορτή των ανθελλήνων τριών ιεραρχών με μια γιορτή για την επιστήμη, κι αν θέλουμε και κάποια προσωποποίηση, να τιμάται η δολοφονημένη μαθηματικός και φιλόσοφος Υπατία.
"Είτε υπάρχει κακό στη ζωή, είτε υπάρχει θεός!" (Επίκουρος)
mitsakos
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 14 Ιαν 2010 08:51
Όνομα Ιστότοπου: Στο φαλιμέντο
Επικοινωνία:

Γεια σας ρε παιδιά! Πήρα χαμπάρι την ύπαρξη του φόρουμ από mail του Διαγόρα (thanks) και εις το εξής θα το επισκέπτομαι συχνά. Νομίζω ότι όλοι θα βγούμε αρκετά κερδισμένοι από την ύπαρξη του. Για την ίδρυση ενός φορέα με τα χαρακτηριστικά που αρχίζουν να περιγράφονται εδώ: Μια ένωση ανθρώπων ενάντια στο θρησκευτικό σκοταδισμό είναι καταρχήν κάτι καλό και στο οποίο θα ήθελα να συμμετάσχω έστω και με το περιορισμένο χρόνο που διαθέτω. Από κει και πέρα δεν μπορώ να πάρω μέρος σε οποιαδήποτε συλλογικότητα που απαρνείται τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και την προσπάθεια για ομοφωνία και μάλιστα το κάνει και βασική αρχή της. Όπως και δεν μπορώ να δεχτώ ότι εκ προοιμίου επιχειρείται καταδικαστικό διάγγελμα ενάντια στις πολιτικές πεποιθήσεις και εκφράσεις φίλων και εχθρών. Σε όλο το κόσμο και ειδικά σε αυτή τη θεοκρατική χούντα του νεοελληνισμού, η πολιτική είναι άμεσα και "φυσικά" συνδεδεμένη με κάθε τι στραβό ή ίσιο που συμβαίνει. Ενδεχομένως με τον Καρατζαφέρη ή την Παπαρήγα να συμφωνώ προσωπικά σε 2-3 πράγματα όπως το ότι τα windows7 είναι καλύτερα από τα vista ή να πίνουμε τον ίδιο καφέ αλλά αυτό δεν με κάνει στον ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο να ακλουθώ ουδέτερη στάση απέναντι τους. Αναφέρομαι σε παραπάνω post του Διαγόρα γιατί καταλαβαίνω ότι είναι ανάμεσα στα άτομα που έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία του φορέα και για να μην παρεξηγηθώ λέω ότι είναι φυσικό και αναγκαίο κάποιοι να πάρουν την πρωτοβουλία και κάποιοι να ακολουθήσουν. Λέω ακόμα ότι δεν καταδικάζω προθέσεις αρχηγισμών και εξουσιαστικής συμπεριφοράς γιατί δεν τις ξέρω, αλλά κάνω κριτική σε λεγόμενα. Αυτά προς το παρών, θα προσπαθήσω να παρακολουθήσω στενά την συζήτηση εδώ αλλά και στο υπόλοιπο φόρουμ.
Άβαταρ μέλους
Διαγόρας ο Μήλιος
Δημοσιεύσεις: 857
Εγγραφή: 24 Φεβ 2009 19:03
Όνομα Ιστότοπου: Διαγόρας ο Μήλιος
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Αγαπητέ Μητσάκο, πολύ σωστά διάβασες αυτά που έγραψα για τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, και δικαιούσαι βέβαια να έχεις τη γνώμη σου. Για πες μας όμως σε παρακαλώ, συμμετείχες ποτέ σε καμία οργάνωση στην οποία εφαρμοζόντουσαν πραγματικά αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και η οποία κατάφερε ποτέ κάτι; (Εκτός από συναντήσεις για διαβουλεύσεις, εννοώ.) Εγώ όχι μόνο αμφιβάλλω κατά πόσο μια οργάνωση με αμεσοδημοκρατική δομή λειτουργίας θα μπορούσε ποτέ να κατορθώσει το παραμικρό, (πέρα από συναντήσεις για διαβουλεύσεις, βέβαια,) αλλά δεν έχω ακούσει καν να υπήρξε ποτέ καμία τέτοια οργάνωση. Αντιθέτως οι περισσότερες οργανώσεις που έχω υπόψιν μου δουλεύουν με βάση το μοντέλο της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, το οποίο πρότεινα στο σχόλιό μου, ενώ υπάρχουν και μερικές, (οι πιο ευέλικτες και πιο αποτελεσματικές, θα μπορούσα να πω, μια από τις οποίες έχω ζήσει από κοντά,) οι οποίες λειτουργούν βάσει διαδικασιών οι οποίες είναι δεδηλωμένα όχι μόνο μη-αμεσοδημοκρατικές, αλλά ούτε καν δημοκρατικές. Και δουλεύουν «ρολόι» και καταφέρνουν πράγματα.

Όσο για αυτά που έγραψα για τα πολιτικά κόμματα, πολύ φοβάμαι πως δεν διάβασες σωστά αυτά που έγραψα.
επιχειρείται καταδικαστικό διάγγελμα ενάντια στις πολιτικές πεποιθήσεις και εκφράσεις φίλων
Που το βρήκες αυτό;

Εν πάση περιπτώσει, κι εδώ δικαιούσαι την άποψή σου.

Για να καταλάβουμε όμως ποιά ακριβώς είναι η άποψή σου, μήπως θα ήθελες να μας την εξηγήσεις; Μήπως θα ήθελες δηλαδή να αντιπροτείνεις κάτι; Έγραψες δύο πράγματα που φτάνουν κοντά στο να αντιπροτείνουν κάτι αλλά σταματάνε ένα βήμα πριν το κάνουν: το ένα είναι εκεί που λες «η πολιτική είναι άμεσα και "φυσικά" συνδεδεμένη με κάθε τι στραβό ή ίσιο που συμβαίνει» και το άλλο είναι εκεί που λες «αυτό δεν με κάνει στον ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο να ακλουθώ ουδέτερη στάση απέναντι τους». Πες μας λοιπόν σε παρακαλώ, τι προτείνεις εσύ, αντί για την αυστηρά ουδέτερη στάση που πρότεινα εγώ;
http://diagoras.wordpress.com
«Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα»

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στείλτε μου email. Μην μου στέλνετε ΠΟΤΕ προσωπικό μήνυμα μέσω της αγοράς. Τέτοιου είδους μηνύματα συνήθως δεν τα διαβάζω, κι αν τα διαβάσω δεν τα απαντάω.
Άβαταρ μέλους
Darkchilde
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
Τοποθεσία: Lost in the Night
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:Μίλησα προ ολίγου με τον Simon Davis, η γυναίκα του οποίου εργάζεται στο Center For Inquiry, στην Washington. Εκείνος είναι της γνώμης ότι θα μας ωφελούσε πολύ να γινόμασταν παράρτημα του CFI στην Ελλάδα, γιατί θα είχαμε τη υποστήριξη ενός μεγάλου διεθνούς οργανισμού, τις γνώσεις και τις διασυνδέσεις του, χάρη στις οποίες θα μπορούσαμε να κάνουμε μεγαλύτερη πρόοδο σε μικρότερο χρονικό διάστημα παρά αν ξεκινήσουμε μόνοι μας ως ανεξάρτητος οργανισμός.
Του ανέφερα το ενδεχόμενο να γίνουμε μέλη του European Humanist Federation και μου απάντησε ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
Προσωπικά δεν έχω καταλήξει ως προς το θέμα αυτό, αλλά ήθελα να τα θέσω υπ' όψη σας αυτά. Ελπίζω να τα γράψει κι ο ίδιος ο Σάιμον που θα τα διατυπώσει καλύτερα, φαντάζομαι.
Είχα κι εγώ θέση το συγκεκριμένο υπ'όψιν. Το CFI μπορεί να γεννήθηκε στην Αμερική, αλλά σήμερα θεωρείτε διεθνής οργανισμός με παραρτήματα σε πολλές χώρες, και ευρωπαϊκές. Ο σκοπός του CFI είναι όχι μόνο ο πλήρης διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας, αλλά και η προώθηση γενικότερα της λογικής, της κριτικής σκέψης, της επιστήμης, και άλλα πολλά. Και ένα πράγμα που θα ήθελα παραπάνω από την ένωση είναι ακριβώς αυτό: να προωθούμε την λογική, την επιστήμη, την κριτική σκέψη... Αν μπορούμε να οργανώσουμε και κάποιο συνέδριο καλώντας διάσημους άθεους, στην Αθήνα. Μέσω του CFI θα μπορούμε να το κάνουμε πιο εύκολα μιας και κάνουνε παρόμοιες εκδηλώσεις.

Το να φωνάζουμε για τον διαχωρτισμό και να κάνουμε κινήσεις, δεν πρόκειται να βοηθήσει εαν δεν υπάρχει και το κατάλληλο υπόβαθρο, και η εκπαίδευση. Και αυτά τα δύο θα πρέπει να είναι μέρος της ένωσης.
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net

Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
GordonGR
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 12 Ιαν 2010 17:37
Όνομα Ιστότοπου: GordonGR
Επικοινωνία:

Φαίνεται πως ένα μήνυμα που έγραψα το πρωί δεν ήρθε... :? Ήθελα απλώς να σχολιάσω ότι συμφωνώ πως η τομή μεταξύ δημοκρατικότητας και καλής λειτουργίας είναι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία και υπάρχουν δοκιμασμένα παραδείγματα τέτοιων πολιτευμάτων στα υποδείγματα καταστατικών που έβαλα λινκ στο προηγούμενο μήνυμά μου. Η δημοκρατικότητα μπορεί να εξασφαλίζεται μέσω της εκλογής των μελών του διοικητικού συμβουλίου για λ.χ. ετήσια θητεία από τη γενική συνέλευση, μέσω της πλήρους ισότητας των μελών του δ.σ. (μέρος της οποίας είναι η μη ύπαρξη αξιωμάτων), της τήρησης των γενικών δημοκρατικών κανόνων (λ.χ. ισηγορία, υποβολή προτάσεων και τροπολογιών κλπ από όλα τα μέλη) και της λήψεως κάθε αποφάσεως πλειοψηφικά. Επίσης μέσω της λογοδοσίας του δ.σ. (συλλογικά, ως σώματος) από τη γενική συνέλευση η οποία πρέπει να συνέρχεται επί τούτου π.χ. 1 ή 2 φορές το χρόνο (όχι συχνότερα) και η οποία θα ελέγχει το δ.σ. και θα του δίνει (ή δεν θα του δίνει) ψήφο εμπιστοσύνης. Είναι αυτονόητο δε (αλλά αξίζει να επισημανθεί) ότι η άτυπη ένωση πολιτών μπορεί να έχει καταστατικό και να το τηρεί ως κόρην οφθαλμού, απλώς δεν θα ενημερώσει το κράτος για το περιεχόμενό του· αυτό δεν το κάνει λιγότερο επίσημο.

Και επειδή ζούμε στον 21ο αιώνα (με βάση μια θεοκρατική μέτρηση, σημειωτέον), το δ.σ. μπορεί να συνέρχεται ηλεκτρονικά ώστε να συμμετέχουν ισοτίμως μέλη από όλη την επικράτεια χωρίς πρακτικά κωλύματα.

(edit!)
Α, και επίσης ότι μπορεί η οργάνωση να είναι ανεξάρτητη (όχι παράρτημα άλλης δηλαδή), αλλά παρ' όλα αυτά να έχει affiliation και συνεργασία με πολλές άλλες του εξωτερικού.
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

Διαγόρα είπα κάτι καλό για σένα και αμέσως μετά μου το χάλασες.

Να γίνει δηλαδή το φόρουμ αυτό ταυτόσημο με την κίνηση εκκοσμίκευσης τους κράτους?? Εγώ νόμιζα οτι εδώ είναι καφενείο [αγορά, τι κόλλημα με αυτές τις παραπλανητικές λέξεις!] συζητήσεων γενικότερου ενδιαφέροντος σχετικά με την αθεϊα.

Εγω δε γουστάρω καν κράτος και ΝΑΙ έχω συμμετάσχει σε αμεσοδημοκρατικές ομάδες που κατάφεραν πολλά πράγματα σε πολλές διαφορετικές περιτπώσεις, αν και δεν είναι αυτό το θέμα μας, ούτε υποστηρίζω πως η αμεσοδημοκρατία ειναι ο καλύτερος τρόπος λειτουργίας μιας ένωσης με συγκεκριμένους σκοπούς, πολύ περισσότερο της συγκεκριμένης.

Δε βλέπω γιατί η ένωση που συζητάμε για την εκκοσμίκευση πρέπει να είναι φόρουμ ή να έχει φόρουμ, αν και μπορει και πρέπει κατ'εμέ να διαθέτει [το site] δυνατότητα σχολιασμού. Την ένωση αυτή μπορεί να δηλώνουν επίσημα οτι στηρίζουν το παρον φόρουμ, όλοι εσείς με τα blοg σας, το ελληνικό παρατηρητήριο του ελσίνκι, και οτιδήποτε άλλο, ενώ η ένωση μπορεί να είναι και μέλος της CFC, NFG, [τυχαία τα αρτικόλεξα!] και όποιου άλλου αντίστοιχου οργανισμού θέλει, αρκεί να μην την καπελώνει ο CFPXG oργανισμός, το οποίο σαφώς και δε θα συμβαίνει, αφού η ένωση θα είναι αυτόνομη.

Κοινώς, αν προσθέσουμε τα κωλύματα του καθενός είμαστε στο μηδέν. Η ένωση προφανώς δε θα είναι για τα γούστα και απόψεις του καθενός.

Πάρτε παράδειγμα από μένα: ενώ είμαι κάφρος π.χ. και δε διαφωνώ απαραίτητα με το κάψιμο εκκλησιών, θα ήμουν σύμφωνος με την δημοσίευση δελτίου τύπου από την ένωση που αποκηρύττει την ενέργεια που ανέφερε ο Διαγόρας [αν και θα μπορούσε κανείς να πει πως το δελτίο τύπου είναι σα να λέμε 'όχι δε το κάναμε εμείς!' χαχαχα - το φέρνω σαν παράδειγμα δηλαδή, διότι δε συμφωνώ με την κίνηση, αλλά θα το δεχόμουνα χαλαρά μιας και δεν περιμένω από την ένωση αυτή να με εκφράσει πολιτικά ή αλλιώς. Διότι η ένωση αυτή δεν έχει να κάνει με τις δικές μου απόψεις αλλα ένα κοινό στόχο που μοιράζονται πολλοί περισσότεροι από μένα.

Σας παρακαλώ μην μετονομάσετε το φόρουμ σε φόρουμ για το κοσμικό κράτος, τώρα που άρχισα να τη βρίσκω! Το πολύ πολύ μπορεί να υπάρχει μια ενότητα για συζητήσεις της ένωσης, μιας που θα είναι εμφανώς συγκοινωνούντα δοχεία με το φόρουμ εδώ.

ΥΓ: Αντιεθνικιστές παγάνες ελληνοτέτοιοι εγώ σας γουστάρω πάντως ;)

ΥΓ2: Υποψιν μελάνη, εφόσον μιλάμε για ένωση και δεν υπάρχει ζόρι/βιασύνη, θα περιμένω να δω τι θα αποφασιστεί, πάντως ισχύει πως προτίθεμαι [με επιφύλαξη βέβαια] να συμμετάσχω επώνυμα και να προσπαθήσω να φέρω επώνυμα μέλη για τον κοινό σκοπό.

ΥΓ3: Μην πιείτε πάρα πολύ στην κουβέντα και βγάλετε κανα περίεργο όνομα όπως "Ενωση Κοσμ-χικ-ιστών Ελλάδας" !

YG4: Μπράβο ρε παλικάρι ο προηγούμενος
Και επειδή ζούμε στον 21ο αιώνα (με βάση μια θεοκρατική μέτρηση, σημειωτέον), το δ.σ. μπορεί να συνέρχεται ηλεκτρονικά ώστε να συμμετέχουν ισοτίμως μέλη από όλη την επικράτεια χωρίς πρακτικά κωλύματα.
έτσι ;) φρέσκιες και πρακτικές ιδέες
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Θα ήθελα τις γνώμες σας για κάτι. Ο Παναγιώτης Δημητράς στο αρχικό του σχόλιο πρότεινε να προχωρήσουμε άμεσα στη σύσταση της Ένωσης ώστε να εκμεταλλευτούμε επικοινωνιακά το γεγονός ότι στις 20 του μήνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα συζητήσει κάποια ψηφίσματα που αφορούν τον διαχωρισμό εκκλησίας κράτους και την ανάρτηση θρησκευτικών συμβόλων.
Πληροφορίες εγώ βρήκα εδώ, http://thriskeftika.blogspot.com/2009/12/20-2010.html, όπου έχει και συνδέσμους προς το ΕΚ, αν κάποιος έχει κι άλλη πηγή ας την αναφέρει.

Άσχετα με το αν μπορούμε να λειτουργήσουμε τόσο σύντομα και το αν είναι σκόπιμο να κάνουμε βιαστικές κινήσεις, αναρωτιόμουν κατά πόσον έχει δίκιο, κατά πόσο δηλαδή θα μας ωφελούσε τόσο πολύ επικοινωνιακά μια τέτοια συγκυρία - και κατά πόσον τελικά έχει νόημα να προσπαθήσουμε να κινηθούμε άμεσα ή δεν είναι και τόσο απαραίτητο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Radical έγραψε:
GordonGR έγραψε:Και επειδή ζούμε στον 21ο αιώνα (με βάση μια θεοκρατική μέτρηση, σημειωτέον), το δ.σ. μπορεί να συνέρχεται ηλεκτρονικά ώστε να συμμετέχουν ισοτίμως μέλη από όλη την επικράτεια χωρίς πρακτικά κωλύματα.
έτσι ;) φρέσκιες και πρακτικές ιδέες
Θεωρώ ότι στην εποχή μας οι αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες μπορούν να εφαρμοστούν σε ικανοποιητικό βαθμό. Σε προηγούμενο σχόλιο έγραψα:
dtango έγραψε:Θα ήθελα επίσης ένα άρθρο του καταστατικού να εγγυάται την ύπαρξη ενός χώρου στο φόρουμ όπου τα μέλη της ένωσης θα μπορούν να υποβάλουν προτάσεις και να σχολιάζουν τις επιλογές/αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το δ.σ. δεν μπορεί να λειτουργήσει και να δράσει με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας. Όταν όμως όλα τα μέλη έχουν θέση στο βήμα, η ένωση ουσιαστικά θα λειτουργεί με αμεσοδημοκρατικό τρόπο.

Θα ήθελα και την γνώμη του Γιατρού πάνω σ’ αυτό.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
GordonGR
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 12 Ιαν 2010 17:37
Όνομα Ιστότοπου: GordonGR
Επικοινωνία:

dtango έγραψε:
Radical έγραψε: Θεωρώ ότι στην εποχή μας οι αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες μπορούν να εφαρμοστούν σε ικανοποιητικό βαθμό. Σε προηγούμενο σχόλιο έγραψα:
dtango έγραψε:Θα ήθελα επίσης ένα άρθρο του καταστατικού να εγγυάται την ύπαρξη ενός χώρου στο φόρουμ όπου τα μέλη της ένωσης θα μπορούν να υποβάλουν προτάσεις και να σχολιάζουν τις επιλογές/αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το δ.σ. δεν μπορεί να λειτουργήσει και να δράσει με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας. Όταν όμως όλα τα μέλη έχουν θέση στο βήμα, η ένωση ουσιαστικά θα λειτουργεί με αμεσοδημοκρατικό τρόπο.
Είναι αυτονόητο αυτό. Η διαφάνεια (δημοσίευση των πρακτικών των συνεδριάσεων του δ.σ. στο διαδίκτυο) και η συμμετοχή των μελών (δυνατότητά τους να μιλήσουν στο δ.σ., χωρίς δικαίωμα ψήφου) είναι κατά τη γνώμη μου αυτονόητη.

Κατά τη γνώμη μου δε και αμεσοδημοκρατικά μπορεί να λειτουργήσει μια ομάδα (είχα πειραματιστεί σε θεωρητικό επίπεδο με κάποια συστήματα παλιότερα, που περιελάμβαναν ολομέλεια της οργάνωσης και θεματικές επιτροπές που θα μπορούσαν να λειτουργούν ταυτόχρονα με διαμοιρασμό εξουσιών, κατά κύριο λόγο διαδικτυακά), αλλά εν πάση περιπτώσει, είναι λίγο «ριζοσπαστικό». Η έμμεση δημοκρατία είναι και λειτουργική και δοκιμασμένη.
Κλειδωμένο