Εκκλησία και Σια (του Άρη Δαβαράκη)

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=16317
Spoiler: Εμφάνιση
Νοιώθω ειλικρινής και υπερήφανος να δηλώνω (και να είμαι, όσο μπορώ να το καταφέρω) στην πράξη Χριστιανός Ορθόδοξος. Η παράδοσή μας με συγκινεί και μοιράζομαι το μεγαλείο που κουβαλάει σχεδόν 21 αιώνες τώρα. Ο Χριστός είναι το φως μου, η Αγία Τριάδα η σκέπη μου, η Παναγία, οι άγιοι και οι άγγελοι οι διάφανοι αόρατοι φίλοι μου που με συντρέχουν σε κάθε δυσκολία και είναι συνεχώς παρόντες σε κάθε, καλή ή κακή, σωστή η λάθος, αρνητική ή θετική σκέψη και πράξη μου. Δεν μεγάλωσα σε θρησκευόμενη οικογένεια, εννοώντας ότι δεν πηγαίναμε τις Κυριακές στην Εκκλησία στην Αλεξάνδρεια (όπου έχουμε το δεύτερο τη τάξει Πατριαρχείο μετά το της Κωνσταντινουπόλεως και εκατοντάδες εκκλησίες), ούτε κατηχητικό πήγα ποτέ, ούτε εξομολογήθηκα μέχρι το 1990 (που ήμουν πιά 37 χρονών) ούτε σπίτι μου υπήρχαν εικονοστάσια ή αναμμένα καντήλια. Ένας αγιασμός το χρόνο γινότανε αν δεν κάνω λάθος (εδώ η μνήμη λίγο ξεθωριάζει) και, βέβαια πηγαίναμε στον Επιτάφιο – αλλά όχι στην Ακολουθία, απλώς για ν' ανάψουμε τις λαμπάδες μας. Το ίδιο και την Ανάσταση. Όταν μεγάλωσα αρκετά ώστε να μένω ξύπνιος ως τις 12 πηγαίναμε στην Ιμπραημία στους Ταξιάρχες και παίρναμε Άγιο Φώς το οποίο μεταφέραμε στο στρωμένο με επιμέλεια γιορταστικό τραπέζι με την μαγειρίτσα της γιαγιάς, τα κόκκινα αυγά και τα πολλά αναμμένα με άγιο Φώς κεριά τα φυτεμένα στα ωραία μας ασημένια κηροπήγια. Την Κυριακή των Βαΐων θυμάμαι πως όταν ξυπνούσα έβρισκα κλωνάρια από φοίνικες ωραία στολισμένους μέσα στους χώρους υποδοχής – προφανώς ο μπαμπάς είχε πάει στην Εκκλησία και τους είχε μεταφέρει. Μέχρι εκεί όμως. Κόκκινα αυγά βάφαμε με τη γιαγιά-Δήμητρα την Μεγάλη Πέμπτη (και μόνο την Μεγάλη Πέμπτη, αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο από μέρους της) και φτιάχναμε υπέροχα κουλουράκια σε όλα τα σχήματα από λαγουδάκια μέχρι αστεράκια και κοτσιδάκια, διαδικασία στην οποία βοηθούσα κι εγώ με τεράστια υπερηφάνεια αφού είχα το ελεύθερο να φτιάχνω και δικής εμπνεύσεως σχήματα με ένα κομμάτι ζύμη που ήταν «η δική μου». Ευωδίαζε το σπίτι αγάπη και φρεσκοψημμένα γλυκά : Η «Αμυγδαλότουρτα Μαργαρίτη» όπως ονομαζότανε ( η γιαγιά μου η Δήμητρα η Κερκυραία λεγόταν Μαργαρίτη) ήταν το highlight της όχι και τόσο «θρησκευτικής» γιορτής –διότι αφού ψηνότανε την κάλυπτε η γιαγιά με ένα μίγμα ζαχαροπλαστικής κουβερτούρας – και με άφηνε βέβαια να αποτελειώσω τα σκεύη που χρησιμοποιούσε γλύφοντας με τα δάχτυλα μου τα υπολείμματα της, ζεστής ακόμα, σοκολάτας. Μιλάμε για μια παιδική ευτυχία απερίγραπτη!

Στην ουσία του θέματος άρχισα να πλησιάζω γύρω στα 35 μου όταν άρχισα τα πηγαινέλα στο Άγιο Όρος και, σιγά-σιγά, με τον τρόπο μου και χωρίς την «πίεση» κανενός και από πουθενά, άναψε μέσα στο στήθος αυτή η φλογίτσα του Χριστού που τον αγαπώ σαν πατέρα, φίλο και αδελφό, εραστή και συνεργάτη στον δύσκολο αυτόν δρόμο της ζωής που όλοι διανύουμε, με τόσα ζόρια και προσπάθειες, παλεύοντας να κρατηθούμε αισιόδοξοι, γελαστοί, φωτεινοί –μέσα σ’ ένα περιβάλλον επιεικώς «δύσκολο». Όσο περνάν τα χρόνια τόσο δυναμώνει η πίστη μου και η αγάπη μου για τον Χριστό – και τόσο αδυνατίζει η πίστη μου στην «Εκκλησία» με τους δεσποτάδες της και τις μαύρες Mercedes τους με τα αλεξίσφαιρα τζάμια, όλα αυτά τα χρυσάφια και τα χαϊμαλιά που κρεμούν στον λαιμό τους και το πομπώδες ύφος τους. Βεβαίως δεν είναι όλη εκκλησία μας έτσι, φωτεινές εξαιρέσεις σε κάθε εποχή «καθαρίζουν» για λογαριασμό της με το υψηλό τους ήθος και την εσωτερική ομορφιά τους που, συχνά αγγίζει και την αγιοσύνη. Η εικόνα της Εκκλησίας μας όμως, στη σχέση της με το Κράτος. δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι. Εξαιρώ το Άγιο Όρος για λόγους που δεν μπορώ να αναπτύξω σ’ ένα σύντομο κείμενο – αλλά πρόχειρα μπορώ να πω ότι τουλάχιστον Mercedes και σωφεραίους δεν συναντάς εκεί – ούτε αλεξίσφαιρα τζάμια. Εκεί η μεγάλη προστασία από κάθε κακό είναι η προσευχή που, βεβαίως, για όσους την εξασκούν σεμνά και ταπεινά είναι πιο αλεξίσφαιρη (και αλεξικέραυνη ακόμα) και από τις πιο σύγχρονες εφευρέσεις.

Με λυπεί πάρα πολύ η εικόνα της ορκωμοσίας μιας κυβέρνησης κάθε φορά που την παρακολουθώ στην τηλεόραση και περιμένω πώς και πώς τον διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους. Όχι για τους λόγους που οι περισσότεροι υποστηρίζουν –αλλά για τους αντίθετους. Το Κράτος είναι μία απάτη, η Εκκλησία ένας θεσμός που έχει καταλήξει να στηρίζει αυτή την απάτη. Πόσα εικονίσματα έχει φιλήσει ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε πόσες ορκωμοσίες και «προσκυνήματα» άραγε; Αναφέρομαι σε αυτόν γιατί είναι καταδικασμένος –θα μπορούσα να σας αραδιάσω τον τηλεφωνικό κατάλογο αν δεν με «κρατούσε» ο νόμος περί τύπου και η αρχή του ότι δεν δικαιούσαι να κατηγορείς κανέναν χωρίς να έχεις τα στοιχεία στα χέρια σου. Mucho huge list! Η απόλυτη υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο : Τους φαντάζομαι όλους αυτούς (συμβολικά πάντα) από τη μια να «ομνύουν» και να υπογράφουν με τα υπέροχα Mont-Blanc τους και συγχρόνως να σου κλέβουν το πορτοφόλι από την κωλότσεπη. Αδίστακτοι πολιτικάντηδες που ταλαιπωρούν την Ελλάδα και την ξεζουμίζουν, ενώ, συγχρόνως, μαγαρίζουν τα εικονίσματα με τα μάτσα-μούτσα τους, τις βαθιές μετάνοιές και τα χειροφιλήματα σε δεσποτάδες, αρχιεπισκόπους και πατριάρχες. Αμέτρητα λαμόγια «ορκιστήκαν» και αμέσως μετά μας ξεπατώσανε στην απάτη.

Έβλεπα για άλλη μια φορά στην τηλεόραση την τελετή της ορκωμοσίας άλλης μιας κυβέρνησης: Τι υποκρισία Θεούλη μου. Όλοι αυτοί, όπως και το 80% των προκατόχων τους, έχουν τον νου στον μπεζαχτά – και θεωρούν και «χαζούς» όσους δεν τον έχουν εκεί τον νου τους αλλά στην ελπίδα για μια καλύτερη Ελλάδα.

Θέλω πολύ να ζήσω την στιγμή του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας. Όχι για τους λόγους που επικαλούνται οι περισσότεροι υποστηρικτές της, αλλά γιατί δεν θέλω ένα θεσμό που σέβομαι να ανακατεύεται με θεσμούς που όχι μόνο δεν σέβομαι αλλά έχω κάθε λόγο να χαρακτηρίζω «βρώμικους» και μαφιόζικους. Ξέρω «δεν είναι σωστό να γενικεύουμε» και τα λοιπά και τα λοιπά. Λυπάμαι – αλλά δεν φταίω εγώ. Ο σεβασμός στους θεσμούς δεν επιβάλλεται, κερδίζεται από τους θεσμικούς εκπροσώπους – και ο θεσμός της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στη χώρα μας είναι αυτή τη στιγμή σκέτο σφουγγαρόπανο.

Ας αφήσουνε την εκκλησία ήσυχη και ας ορκίζονται πολιτικά στο Σύνταγμα και τους Νόμους. Δεν είμαστε Βυζάντιο, είμαστε η σύγχρονη Ελλάδα με τα μνημόνια, την ανεργία, τους ταλαίπωρους μετανάστες, τις συντάξεις πείνας – και των απατεώνων πολιτικών τύπου Τσοχατζόπουλου (που και η γάτα μου ξέρει ότι είναι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες) αλλά «αυτοαμνηστεύονται» επειδή δεν θέλουμε να ξύνουμε συνεχώς πληγές. Μας έχουν καταντήσει όλοι αυτοί να σκεφτόμαστε μήπως ζητήσουμε άδεια οπλοφορίας για να γλυτώσουμε από τα αποτελέσματα της πολιτικής τους 38 χρόνια τώρα: Η θρησκευτική ορκωμοσία τους μάρανε…
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Όσο περνάν τα χρόνια τόσο δυναμώνει η πίστη μου και η αγάπη μου για τον Χριστό
Όσο περνάν τα χρόνια τόσο δυναμώνει το Αλτσχάιμερ ......
État de siège
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Για να γράψει ο άνθρωπος το αυτονόητο και να αναπτύξει το σκεπτικό του, αισθάνθηκε πρώτα την υποχρέωση να μας (τους) δώσει τα διαπιστευτήριά του για το πόσο καλός και γνήσιος χριστιανός ορθόδοξος είναι. Μην τυχόν και του προσάψουν ότι με τον διαχωρισμό που ζητάει, εξυπηρετεί συμφέροντα ανθελληνικά ή νεοταξικά (κατά την νεοορθόδοξη ρητορική). Εκεί φτάσαμε.
Άβαταρ μέλους
truleysi
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 14 Απρ 2012 23:36
Όνομα Ιστότοπου: -

Και ένα ακόμα κείμενο περί του ίδιου αντικειμένου, πιο καλό από του Δαβαράκη, από την Εύα Σεϊντή με τίτλο «Μήπως να αφήναμε τον Θεό έξω από την πολιτική;» και υπότιτλο «θρησκεία, το όπιο του ψηφοφόρου».
Το θλιβερό θέαμα των παπάδων με τα χρυσά πετραχήλια και τις μεγάλες κοιλιές που λιβανίζουν βουλευτές και υπουργούς κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση, όσο και να μου καίει τον εγκέφαλο, το έχω πια συνηθίσει. Το ίδιο και τις επισκέψεις των πολιτικών στο Πατριαρχείο για να πάρουν την ευλογία από τον απευθείας αντιπρόσωπο του θεού επί γης (οι παπάδες της ενορίας τους, βλέπετε, είναι too little to do the job). Εδώ πηγαίνουν οι αποστολές της Eurovision, οι πολιτικοί μας δεν θα πάνε που είναι και πιο σοβαροφανείς; Ακόμη και την προεκλογική επίκληση στο θρησκευτικό συναίσθημα μπορώ να την κατανοήσω. Κυριακή είναι πάντα οι εκλογές, πολλοί ψηφοφόροι τρίτης και τέταρτης ηλικίας πάνε να ψηφίσουν με το αντίδωρο στο χέρι.

Αυτή όμως η… αθεόφοβη δήλωση του Αντώνη Σαμαρά δευτερόλεπτα μετά την πρωθυπουργοποίησή του δεν χωνεύεται με τίποτα: «Ζητώ από τον ελληνικό λαό πατριωτισμό και αρραγή εθνική ενότητα και εμπιστοσύνη ότι με τη βοήθεια του θεού θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να βγει ο λαός μας μια ώρα νωρίτερα από την κρίση».
Μάλιστα. Το μυαλό του νέου Πρωθυπουργού της χώρας υπέδειξε στην γλώσσα του ότι αυτό που πρέπει να πει άμα τη αναλείψει των νέων του καθηκόντων, σε μια τόσο δύσκολη στιγμή, είναι ότι πρέπει να ζητήσει από τον ελληνικό λαό να… έχει εμπιστοσύνη στη βοήθεια του θεού ώστε να βγούμε από την κρίση.


Παραβλέποντας τη λεπτομέρεια ότι η δήλωση ραγίζει από μόνη της την… αρραγή εθνική ενότητα αφού αποκλείει τους άθεους, τους αγνωστικιστές, τους πολυθεϊστές, εκείνους που πιστεύουν σε κάτι το οποίο όμως δεν ονομάζεται «θεός» (ναι, υπάρχουν και τέτοιοι στο εκλογικό σώμα), η παραπάνω δήλωση είναι εντελώς άστοχη και για έναν ακόμη λόγο: η επίκληση στον πατριωτισμό και στην βοήθεια του θεού είναι δύο όροι παντελώς αδιάφοροι μέσα στο πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθεί η Ελλάδα για να επιβιώσει. Αν αυτό αρκούσε θα στέλναμε τσολιάδες και παπάδες για να διαπραγματευτούν με την Μέρκελ και όχι τεχνοκράτες και πολιτικούς.

Αντί λοιπόν να ζητάει από εμάς εμπιστοσύνη στο θεό, του ζητάμε εμείς να πραγματοποιήσει αυτά που υποσχέθηκε προεκλογικά και να αφήσει το θεό στην ησυχία του. Κι αν είναι τόσο θρήσκος, όσο ήθελε αυτή η δήλωση να δείξει, θα ήξερε ότι μια από τις εντολές είναι να μην χρησιμοποιείται το όνομα Του επί ματαίω. Γιατί είναι μάταιο να ζητάς, εσύ ο νέος πρωθυπουργός, από έναν λαό που τον τελευταίο καιρό έχει περάσει τόσα και γνωρίζει ότι θα περάσει χειρότερα να έχει εμπιστοσύνη στον θεό. Προσωπικά, θα περίμενα να ζητήσει να δείξουμε εμπιστοσύνη στον ίδιο και στις δυνάμεις του, ότι θα τα καταφέρει. Παρόλο που δεν του έχω καθόλου, θα την κατέθετα μπροστά του και ας την πρόδιδε.

Γιατί κάτι μου λέει πως, αν στο τέλος τα πράγματα δεν πάνε… δεξιά για την Ελλάδα, η ευθύνη θα πέσει στους ώμους όσων δεν έδειξαν στο θεό την απαιτούμενη εμπιστοσύνη και αντί να ρίξουν στην κάλπη το ψηφοδέλτιο Δευτέρα Παρουσία, έριξαν εκείνο που έγραφε «Νέα Δημοκρατία». Και ο Αντώνης θα μας κοιτάζει περίλυπος από κάποια μεριά κλαψουρίζοντας: «Εγώ έκανα τα πάντα, αλλά δεν βοήθησε ο θεός».
http://www.kamarinia.gr/article/item/17 ... n-politike
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος truleysi την 22 Ιουν 2012 15:57, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

truleysi έγραψε:Για να γράψει ο άνθρωπος το αυτονόητο και να αναπτύξει το σκεπτικό του, αισθάνθηκε πρώτα την υποχρέωση να μας (τους) δώσει τα διαπιστευτήριά του για το πόσο καλός και γνήσιος χριστιανός ορθόδοξος είναι. Μην τυχόν και του προσάψουν ότι με τον διαχωρισμό που ζητάει, εξυπηρετεί συμφέροντα ανθελληνικά ή νεοταξικά (κατά την νεοορθόδοξη ρητορική). Εκεί φτάσαμε.
:text-yeahthat:
Off Topic
μάλλον θα είδε πως την πάτησε ο Τζημέρος
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Υπάρχει μια μειοψηφία χριστιανών που θέλουν και αυτοί το διαχωρισμό. Δύο είναι τα βασικά επιχειρήματα απ' ό,τι έχω καταλάβει από αυτά που λένε. Το πρώτο είναι ότι η εκκλησία χάνει τον προσανατολισμό της ασχολούμενη με κοσμικά ζητήματα. Το δεύτερο είναι ότι μια "ιδιωτικού καθεστώτος" εκκλησία θα έχει στα χαρτιά λιγότερους αλλά σαφώς πιο συσπειρωμένους και αφοσιωμένους πιστούς μιας και οι χλιαροί ή οι άπιστοι δε θα είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν ΧΟ ή να συμμετέχουν στις τελετές της. Και υπάρχει η πλειοψηφία των χριστιανών...
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Απάντηση