- Spoiler: Εμφάνιση
- Πέρασε στα… ψιλά της επικαιρότητας ότι από τα πρώτα πράγματα που απαίτησε ο Αρβανιτόπουλος στο υπουργείο Παιδείας ήταν η...
επαναφορά ως υποχρεωτικού του μαθήματος των Θρησκευτικών.
«Συζητάμε για όλα αλλά πρώτα θα επανέλθουν τα Θρησκευτικά» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός. Παράλληλα, βρίσκεται σε συζητήσεις με πρυτάνεις και μέλη της Ακαδημίας Αθηνών ώστε από τώρα να ξεκινήσει η συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων με σημεία αναφοράς στην κλασική ελληνική λογοτεχνία και ποίηση καθώς και στην Ιστορία.
Θυμίζουμε ότι αυτό αποτελεί δέσμευση Σαμαρά διατυπωθείσα στην τελευταία ΔΕΘ ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί πλήρως η ελληνική παιδεία ώστε οι μαθητές να μάθουν για την Ελλάδα , την Ιστορία της και τον πολιτισμό της και όχι να συμπεριφέρονται ως… «μαθητευόμενοι διεθνιστές» όπως τους κατάντησαν η Διαμαντοπούλου και παλαιότερα η Γιαννάκου.
Πηγή:metrogreece.gr
Θα επιστρέψουν τα υποχρεωτικά θρησκευτικά στα σχολεία;
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Το πρόβλημα είναι στην ισοπολιτεία ...αλλά μας έχουν φάει βλέπεις οι ιδέες της Γαλλικής επανάστασης
État de siège
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
Ακόμα και να έχει τέτοιες βλέψεις, πως θα το κάνει; Είναι μεταβατική κυβέρνηση, και δεν θα προλάβει να δει νέα σχολική χρονιά, πόσο μάλλον να σχεδιάζει για αυτήν.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Πράγματι, με πρόλαβες - μου το επισήμανε και το Τεμπελόσκυλο, αλλά είπα ας μείνει και εδώ η ανάρτηση, ως επίκαιρη είδηση (ετοιμαζόμουν να το ποστάρω και στο νήμα που το ποστάρισες εσύ, αλλά... με πρόλαβες ).
Ναι όντως, είναι ένα θέμα αυτό - και με κάνει να αμφιβάλω για την αξιοπιστία της είδησης. Εκτός κι αν θέλει απλώς να μας προειδοποιήσει για το τι θα κάνει αν βρεθεί υπουργός και στην επόμενη κυβέρνηση.apeleytheros έγραψε:Ακόμα και να έχει τέτοιες βλέψεις, πως θα το κάνει; Είναι μεταβατική κυβέρνηση, και δεν θα προλάβει να δει νέα σχολική χρονιά, πόσο μάλλον να σχεδιάζει για αυτήν.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Δεν πειράζει βρε - έτσι κι αλλιώς εδώ σχολιάστηκε οπότε survival of the fittest!
Αν γίνει κυβέρνηση με αυτό το mix (το πιθανότερο σενάριο ΝΔ - ΛΑΟΣ), υπάρχουν πολλά θέματα αυτού του είδους που θα πάρουν φωτιά, προς τη λάθος κατεύθυνση λογικά...
Αν γίνει κυβέρνηση με αυτό το mix (το πιθανότερο σενάριο ΝΔ - ΛΑΟΣ), υπάρχουν πολλά θέματα αυτού του είδους που θα πάρουν φωτιά, προς τη λάθος κατεύθυνση λογικά...
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
-
- Δημοσιεύσεις: 135
- Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Καρδίτσα
Όταν λέμε "υποχρεωτικά", εννοούμε ότι δεν θα συμπεριλαμβάνεται στα "μαθήματα επιλογής"?
Η απαλλαγή από το μάθημα θα επιτρέπεται για τους αλλόθρησκους/άθρησκους ?
Η απαλλαγή από το μάθημα θα επιτρέπεται για τους αλλόθρησκους/άθρησκους ?
Εγώ πάλι θα ήθελα να ρωτήσω, αν γίνεται να μαζευτούν υπογραφές για να γίνει δημοψήφισμα για το μάθημα των θρησκευτικών, για να υπάρξει επιτέλους μια απάντηση και να τελειώνουμε με αυτό το ζήτημα.
Υ.Γ. εμένα πάντως δεν με πειράζει που επέστρεψαν, γιατί είμαι ακόμα λίγο ψιλοχριστιανός, και πάντα μου άρεσε το μάθημα των θρησκευτικών, ειδικά η βαθμολογία του όλο 20 έβγαζα. όχι σαν τα γερμανικά και τα αγγλικά που ακόμη παιδεύομαι να τα τελειώσω στα 25 μου.
Υ.Γ. εμένα πάντως δεν με πειράζει που επέστρεψαν, γιατί είμαι ακόμα λίγο ψιλοχριστιανός, και πάντα μου άρεσε το μάθημα των θρησκευτικών, ειδικά η βαθμολογία του όλο 20 έβγαζα. όχι σαν τα γερμανικά και τα αγγλικά που ακόμη παιδεύομαι να τα τελειώσω στα 25 μου.
-
- Δημοσιεύσεις: 43
- Εγγραφή: 12 Νοέμ 2011 10:34
- Όνομα Ιστότοπου: -forum.atheia.gr
εγώ με τη σειρά μου θα πρότεινα,
παράλληλα με το μάθημα των θρησκευτικών
να διδάσκεται και το μάθημα της
«καταγωγής των ειδών»
τι λέτε?
παράλληλα με το μάθημα των θρησκευτικών
να διδάσκεται και το μάθημα της
«καταγωγής των ειδών»
τι λέτε?
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
¨Ελα ντε? αυτήν την απορία είχα κι εγώ.Φάνης Σέμπρος έγραψε:Όταν λέμε "υποχρεωτικά", εννοούμε ότι δεν θα συμπεριλαμβάνεται στα "μαθήματα επιλογής"?
Η απαλλαγή από το μάθημα θα επιτρέπεται για τους αλλόθρησκους/άθρησκους ?
Λογικά έτσι πρέπει να είναι.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Τι περιμένεις, δηλαδή, Θεόφιλε, από ένα δημοψήφισμα; Όχι κάθετα, φίλε, αυτά τα θέματα (όπως και πάρα πολλά άλλα, παρόμοια ή μη) δεν είναι ζήτημα πλειοψηφίας.
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Ξέρω κι' εγώ να μια ιδέα έριξα για να δούμε πως θα αντιδράσουν οι έλληνες γονείς, γιατί οι μαθητές δεν μπορούν να απαντήσουν λόγω ηλικίας, πάντως απο ότι θυμάμαι και στο γυμνάσιο και στο λύκειο όταν κάναμε προσευχή οι περισσότεροι σεβόταν αυτήν την πράξη.tasos_didymoteicho έγραψε:Τι περιμένεις, δηλαδή, Θεόφιλε, από ένα δημοψήφισμα; Όχι κάθετα, φίλε, αυτά τα θέματα (όπως και πάρα πολλά άλλα, παρόμοια ή μη) δεν είναι ζήτημα πλειοψηφίας.
Το γράφω κι εδώ:
Παιδιά, τα 'χουμε ξαναπεί. Το μεγάλο πρόβλημα είναι το γαμημένο άρθρο 16 παρ.2 του Συντάγματος (ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης ως σκοπό της εθνικής παιδείας) παρεούλα με το άρθρο 3 (επικρατούσα θρησκεία).
Όσο υπάρχουν αυτές οι διατάξεις (αδιανόητες για Σύνταγμα δυτικού κράτους στον 21ο αιώνα) η μάχη είναι πολύ δύσκολη.
Προσωπικά πιστεύω ότι οι διατάξεις αυτές (και πολλές άλλες βέβαια) μας καθιστούν επισήμως θεοκρατικό κράτος και μόνο αν αναθεωρηθούν (πώς και πότε;) υπάρχει ελπίδα για αλλαγή.
Παιδιά, τα 'χουμε ξαναπεί. Το μεγάλο πρόβλημα είναι το γαμημένο άρθρο 16 παρ.2 του Συντάγματος (ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης ως σκοπό της εθνικής παιδείας) παρεούλα με το άρθρο 3 (επικρατούσα θρησκεία).
Όσο υπάρχουν αυτές οι διατάξεις (αδιανόητες για Σύνταγμα δυτικού κράτους στον 21ο αιώνα) η μάχη είναι πολύ δύσκολη.
Προσωπικά πιστεύω ότι οι διατάξεις αυτές (και πολλές άλλες βέβαια) μας καθιστούν επισήμως θεοκρατικό κράτος και μόνο αν αναθεωρηθούν (πώς και πότε;) υπάρχει ελπίδα για αλλαγή.
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Σ'αυτόν τον μαύρο τόπο η ρασοφόρα γκεστάπο του Ορθόδοξου Ισλάμ αλωνίζει.
Η Βυζαντινή Συμμορία* ανεβάζει και κατεβάζει κυβερνήσεις και ο μέσος ανεγκέφαλος ραγιάς του ορθόδοξου μιλετ συμβουλεύεται τον αστρολόγο του και τον γέροντα του για το τι θα ψηφίσει ....και εσύ μου μιλάς για "θεοκρατικό κράτος"; .... χο χο χο
*Ορθόδοξη εκκλησία.
Η Βυζαντινή Συμμορία* ανεβάζει και κατεβάζει κυβερνήσεις και ο μέσος ανεγκέφαλος ραγιάς του ορθόδοξου μιλετ συμβουλεύεται τον αστρολόγο του και τον γέροντα του για το τι θα ψηφίσει ....και εσύ μου μιλάς για "θεοκρατικό κράτος"; .... χο χο χο
*Ορθόδοξη εκκλησία.
État de siège
Έχω μια απορία σχετικά με το θέμα ποιοι διδάσκουν αυτό το μάθημα.
(Άντε και πες ότι λόγω νομοθεσίας είναι -ντε και καλά- υποχρεωτικά τα θρησκευτικά)-Παίζει ρόλο η θρησκεία τους ή μπορούν να γίνουν δεκτοί και καθηγητές από άλλες θρησκείες εκτός της χριστιανικής; Υπάρχει κι εκεί νομοθετικό ζήτημα; (Πραγματικά το ρωτάω αυτό, δεν γνωρίζω.)
(Άντε και πες ότι λόγω νομοθεσίας είναι -ντε και καλά- υποχρεωτικά τα θρησκευτικά)-Παίζει ρόλο η θρησκεία τους ή μπορούν να γίνουν δεκτοί και καθηγητές από άλλες θρησκείες εκτός της χριστιανικής; Υπάρχει κι εκεί νομοθετικό ζήτημα; (Πραγματικά το ρωτάω αυτό, δεν γνωρίζω.)
Off Topic
Εμείς τα καημένα, στο γυμνάσιο, είχαμε δυο χρόνια παπά. (Απερίγραπτες καταστάσεις)
- Διελκυστίνδα
- Δημοσιεύσεις: 29
- Εγγραφή: 19 Νοέμ 2011 00:36
- Όνομα Ιστότοπου: Διελκυστίνδα
Τι αηδίες είναι αυτά που γίνονται;
Είναι δυνατόν σε μία 'δημοκρατική' κοινωνία να υποχρεώνεται κάποιος να κάνει ένα μάθημα που μπορεί να αντίκεινται στα πιστεύω του , το οποίο για να είμαστε και ειλικρινής δεν ορίζεται σωστά ως 'θρησκευτικά' αλλά θα έπρεπε να λέγεται 'χριστιανική κατοίχηση' ή 'χριστιανολογία', σε καμιά περίπτωση θρησκευτικά.
Αυτό βέβαια είναι το λιγότερο για κάποια σχολεία, το χειρότερο είναι ότι κάποια πεφωτισμένα μυαλά της εκπαίδευσης αναγκάζουν, κυριολεκτικά αναγκάζουν βάσει καταλόγου όλους τους μαθητές να πουν το πάτερ ημών, ειδάλλως αποβολή! Όταν πήγαινα εγώ γυμνάσια πριν 7 χρόνια και ήταν η τάξη που έλεγε προσευχή (Γ Γυμνασίου) την είπα. Τότε δεν ήμουν άθεη αλλά ποτέ δεν πίστευα και αυτές τις μπούρδες.
Το μάθημα των 'θρησκευτικών' θα πρέπει να φύγει έτσι όπως είναι, δεν είναι δυνατόν σε μία εποχή σαν τη σημερινή οι μαθητές να διδάσκονται και μάλιστα υποχρεωτικά ότι 'ο θεός είναι αγάπη', όταν επικρατεί το μίσος...
Θα ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρον να μπουν άλλα μαθήματα, προτείνω τα εξής:
-Ιστορία των θρησκειών (θρησκειολογία): Ασχέτως του τι ισχυρίζονται, έχει ενδιαφέρον το πως δημιουργήθηκαν, τι πρεσβεύουν, σε ποιους απευθύνονται και τι κοινά έχουν οι θρησκείες μεταξύ τους.
- Μάθημα ηθικής: Ένα μάθημα το οποίο θα έχει επίκεντρο την ηθική. Πως την αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι σε κάθε εποχή.
Είναι δυνατόν σε μία 'δημοκρατική' κοινωνία να υποχρεώνεται κάποιος να κάνει ένα μάθημα που μπορεί να αντίκεινται στα πιστεύω του , το οποίο για να είμαστε και ειλικρινής δεν ορίζεται σωστά ως 'θρησκευτικά' αλλά θα έπρεπε να λέγεται 'χριστιανική κατοίχηση' ή 'χριστιανολογία', σε καμιά περίπτωση θρησκευτικά.
Αυτό βέβαια είναι το λιγότερο για κάποια σχολεία, το χειρότερο είναι ότι κάποια πεφωτισμένα μυαλά της εκπαίδευσης αναγκάζουν, κυριολεκτικά αναγκάζουν βάσει καταλόγου όλους τους μαθητές να πουν το πάτερ ημών, ειδάλλως αποβολή! Όταν πήγαινα εγώ γυμνάσια πριν 7 χρόνια και ήταν η τάξη που έλεγε προσευχή (Γ Γυμνασίου) την είπα. Τότε δεν ήμουν άθεη αλλά ποτέ δεν πίστευα και αυτές τις μπούρδες.
Το μάθημα των 'θρησκευτικών' θα πρέπει να φύγει έτσι όπως είναι, δεν είναι δυνατόν σε μία εποχή σαν τη σημερινή οι μαθητές να διδάσκονται και μάλιστα υποχρεωτικά ότι 'ο θεός είναι αγάπη', όταν επικρατεί το μίσος...
Θα ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρον να μπουν άλλα μαθήματα, προτείνω τα εξής:
-Ιστορία των θρησκειών (θρησκειολογία): Ασχέτως του τι ισχυρίζονται, έχει ενδιαφέρον το πως δημιουργήθηκαν, τι πρεσβεύουν, σε ποιους απευθύνονται και τι κοινά έχουν οι θρησκείες μεταξύ τους.
- Μάθημα ηθικής: Ένα μάθημα το οποίο θα έχει επίκεντρο την ηθική. Πως την αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι σε κάθε εποχή.
Δεν ήσουν η μόνη (εγώ, ευτυχώς, το γλίτωσα, αλλά η σύντροφός μου είχε τέτοια εμπειρία, όπως και άλλοι που ξέρω).Σταυρούλα έγραψε:Έχω μια απορία σχετικά με το θέμα ποιοι διδάσκουν αυτό το μάθημα.
(Άντε και πες ότι λόγω νομοθεσίας είναι -ντε και καλά- υποχρεωτικά τα θρησκευτικά)-Παίζει ρόλο η θρησκεία τους ή μπορούν να γίνουν δεκτοί και καθηγητές από άλλες θρησκείες εκτός της χριστιανικής; Υπάρχει κι εκεί νομοθετικό ζήτημα; (Πραγματικά το ρωτάω αυτό, δεν γνωρίζω.)
Off TopicΕμείς τα καημένα, στο γυμνάσιο, είχαμε δυο χρόνια παπά. (Απερίγραπτες καταστάσεις)
Στο εξωτερικό, σημειωτέον, έχουν προκύψει τέτοια ζητήματα (π.χ. μία καθηγήτρια απολύθηκε από Ρωμαιοκαθολικό σχολείο των ΗΠΑ, επειδή στο καταστατικό του υπάρχει σχετική διάταξη περί θρησκευτικότητας — φυσικά, υπήρξε τρελλό θεματάκι).
Δίκιο έχεις, πέραν της υποχρέωσης, παρότι και αυτό σχετικό είναι (αποξένωση, αμαύρωση, διαχωρισμός).Διελκυστίνδα έγραψε:Τι αηδίες είναι αυτά που γίνονται;
Είναι δυνατόν σε μία 'δημοκρατική' κοινωνία να υποχρεώνεται κάποιος να κάνει ένα μάθημα που μπορεί να αντίκεινται στα πιστεύω του , το οποίο για να είμαστε και ειλικρινής δεν ορίζεται σωστά ως 'θρησκευτικά' αλλά θα έπρεπε να λέγεται 'χριστιανική κατοίχηση' ή 'χριστιανολογία', σε καμιά περίπτωση θρησκευτικά.
Συμφωνώ απόλυτα.Διελκυστίνδα έγραψε:Αυτό βέβαια είναι το λιγότερο για κάποια σχολεία, το χειρότερο είναι ότι κάποια πεφωτισμένα μυαλά της εκπαίδευσης αναγκάζουν, κυριολεκτικά αναγκάζουν βάσει καταλόγου όλους τους μαθητές να πουν το πάτερ ημών, ειδάλλως αποβολή! Όταν πήγαινα εγώ γυμνάσια πριν 7 χρόνια και ήταν η τάξη που έλεγε προσευχή (Γ Γυμνασίου) την είπα. Τότε δεν ήμουν άθεη αλλά ποτέ δεν πίστευα και αυτές τις μπούρδες.
Μαζί σου, μόνο που προτιμώ ένα μάθημα «Φιλοσοφία [και Ηθική]» αντί απλώς ενός μαθήματος ηθικολογίας.Διελκυστίνδα έγραψε:Το μάθημα των 'θρησκευτικών' θα πρέπει να φύγει έτσι όπως είναι, δεν είναι δυνατόν σε μία εποχή σαν τη σημερινή οι μαθητές να διδάσκονται και μάλιστα υποχρεωτικά ότι 'ο θεός είναι αγάπη', όταν επικρατεί το μίσος...
Θα ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρον να μπουν άλλα μαθήματα, προτείνω τα εξής:
-Ιστορία των θρησκειών (θρησκειολογία): Ασχέτως του τι ισχυρίζονται, έχει ενδιαφέρον το πως δημιουργήθηκαν, τι πρεσβεύουν, σε ποιους απευθύνονται και τι κοινά έχουν οι θρησκείες μεταξύ τους.
- Μάθημα ηθικής: Ένα μάθημα το οποίο θα έχει επίκεντρο την ηθική. Πως την αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι σε κάθε εποχή.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Διελκυστίνδα έγραψε:-Ιστορία των θρησκειών (θρησκειολογία):
- Μάθημα ηθικής:
Συμφωνώ απόλυτα και προσθέτω:RaspK έγραψε:προτιμώ ένα μάθημα «Φιλοσοφία [και Ηθική]»
"θρησκειολογία" στην πρώτη λυκείου, μία ώρα την εβδομάδα [περισσότερο σύγκριση θρησκειών και ανάλυση του φαινομένου της θρησκευτικότητας παρά ιστορία - το λέω διότι η ιστορία των θρησκειών αυτή καθαυτή θα πρέπει να έχει ήδη διδαχθεί στο μάθημα της ιστορίας]
"φιλοσοφία και ηθική" στη δευτέρα λυκείου, μία ώρα την εβδομάδα
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein