Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010
Ο ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ "ΑΓΙΑΖΕΙ" ΤΟ ΝΕΡΟ;
.......ΕΤΣΙ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΛΟΓΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΗΣ!
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΘΕΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ!
Η ΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΡΩΜΑΛΕΑ ΜΥΑΛΑ!
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΛΟΪΚΕΣ ΨΥΧΕΣ ΕΠΙΣΗΣ!
Με έκπληξη, και κυρίως με πόνο ψυχής, διαβάσαμε τα παρακάτω λόγια ενός φαινομενικά «λογικού» ανθρώπου, ο οποίος παρά ταύτα παραλογίζεται, καθ’ όσον χωρίς να έχει αρμοδιότητα, προέβη σε ερμηνεία του φαινομένου του αγιασμένου νερού, δηλ. του Αγιασμού της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ο κατά τά άλλα συμπαθής αυτός αδελφός μας επιχειρεί να διατυπώσει την αυθαίρετη και υποκειμενική άποψη, ότι το νερό του Αγιασμού παραμένει αδιάφθορο, επειδή ο ιερεύς χρησιμοποιεί βασιλικό, η δε επαφή του βασιλικού με το νερό μεταδίδει στο νερό ιδιότητες αντισηπτικές, τις οποίες το συγκεκριμένο αυτό φυτό έχει!
Διαβάστε το παρακάτω απόσπασμα για να δήτε το μέγεθος του παραλογισμού, ενός «λογικού» ανθρώπου, ο οποίος παρά ταύτα, επαναλαμβάνω, παραλογίζεται., αφού τα ζητήματα της πίστεως ΔΕΝ επιδέχονται λογική επεξεργασία.
08 Ιαν 2010
Ο αγιασμός των υδάτων υπό το φως της λογικής...
Aπό το http://www.freeinquiry.gr/
……..Είναι όμως γεγονός, ότι εάν πάρετε μία φιάλη νερού από την εκκλησία και μία φιάλη νερού από την βρύση του σπιτιού σας το νερό της «αγιασμένης» φιάλης μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο. Τι συμβαίνει λοιπόν; Ποιο μέσο χρησιμοποιεί η Εκκλησία; Η απάντηση είναι απλούστατη: Στο αγιασμένο νερό οι ιερείς βουτούν βασιλικό. Ο βασιλικός έχει αντισηπτικές ιδιότητες, γνωστές ήδη από την αρχαιότητα. Οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν βασιλικό στις ταριχεύσεις. Το βάπτισμα των φύλλων του βασιλικού μέσα στο νερό το κάνει να διατηρείται περισσότερο κι όχι οι ψαλμωδίες κι οι αγιασμοί των ιερέων. Αυτός είναι ο λόγος που η Εκκλησία διάλεξε το συγκεκριμένο αυτό φυτό για τον αγιασμό των υδάτων κι όχι επειδή, όπως παραδίδεται, η Αγία Ελένη μυρίζοντας δήθεν το άρωμα βασιλικού που είχε φυτρώσει στον τόπο που είχε ταφεί ο σταυρός, τον «ανακάλυψε» 300 χρόνια μετά τη σταύρωση…….
Ίων Δημόφιλος Hλεκτρολόγος-Ηλεκτρονικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
1.
Απαντώ με πολλήν αγάπην στον ανωτέρω.
1. ΔΕΝ χρησιμοποιούμε, αγαπητέ της λογικής φίλε και θιασώτη, ΔΕΝ χρησιμοποιούμε αποκλειστικά και μόνο βασιλικό κατά την τέλεση του Μικρού ή του Μεγάλου Αγιασμού, αλλά ο,τιδήποτε και οποιοδήποτε πράσινο φυτό, συνηθέστερα δε το δενδρολίβανο, αφού ο βασιλικός δεν υπάρχει όλο το χρόνο. Εμείς στο Μητροπολιτικό Ναό της Φανερωμένης εφέτος χρησιμοποιήσαμε δενδρολίβανο. Σας προσκαλώ να έλθετε στο Αίγιο και να διασταυρώσετε την πληροφορία μας. Ώστε λοιπόν ο ισχυρισμός σας καταδεικνύεται αυθαίρετος και συνεπώς παράλογος.
2. ΟΥΤΕ ο βασιλικός, αγαπητοί μου φίλοι, ούτε το δενδρολίβανο, ούτε οποιοδήποτε άλλο φυτό, είναι αυτό που αναστέλλει τη φυσική φθορά του νερού! Είναι η προσευχή και κυρίως η ευλογία την οποία μεταδίδει δια της ευλογίας του ο τελετουργός ιερεύς, δηλ. το Άγιον Πνεύμα, το Οποίον τελεσιουργεί την μεταβολήν των στοιχέιων του ύδατος. Είναι το Άγιον Πνεύμα, το οποίον ο ιερεύς έλαβε κατά την ώρα της χειροτονίας του. Γι αυτό ο Αγιασμός όχι μόνο δεν αλλοιώνεται όσα χρόνια κι αν περάσουν, αλλά ενεργεί ευεργετικά σε πολλές περιπτώσεις της καθημερινής ζωής. Δώστε λοιπόν ή ραντίστε με λίγο Αγιασμό ένα ματιασμένο άτομο και αμέσως «ξεματιάζεται»! Δώστε λίγο Αγιασμό σε ένα δαιμονισμένο άτομο και θα δήτε αμέσως πως θα αντιδράσει! Επομένως ο Αγιασμός ΔΕΝ ΕΧΕΙ αντισηπτικές μόνο ιδιότητες, όπως θέλει να πιστεύει ο λογικά σκεπτόμενος και εν ταυτώ παραλογιζόμενος άνθρωπος, αλλά έχει κυρίως αγιαστικές ιδιότητες! Εκδιώκει τον Διάβολο και προστατεύει τη ζωή μας. Από την Εκκλησία μας παρέχεται ως όπλον κατά του Διαβόλου «και προς πάσαν ωφέλειαν επιτήδειον».
3. Ένα παράδειγμα για την ευεργετική επίδραση του αγιασμού στο δαιμονισμένο άνθρωπο αναφέρεται στο βίο της Οσίας Ματρώνας της τυφλής, της εν Μόσχα, έχει δε ως εξής:
«Η Ζηναϊδα Ζδάνοβα διηγείται πως το 1946 στο σπίτι τους, όπου φιλοξενούνταν τότε η Ματρώνα, έφεραν μία γυναίκα, που κατείχε μεγάλη θέση. Ο μοναχογυός της τρελλάθηκε και ο άνδρας της σκοτώθηκε στο μέτωπο. Η ίδια φυσικά ήταν άθεη. Πήγαινε τον άρρωστο γυιό της στην Ευρώπη, αλλά ονομαστοί εκεί ψυχίατροι δεν τον βοηθήσανε.
«Ήρθα σε σας από την απελπισία μου, είπε. Δεν έχω να πάω πουθενά αλλού».
Η Ματρώνα τη ρώτησε:
-«Άμα ο Κύριος κάνει το παιδί σου καλά, θα πιστέψεις στο Θεό»;
-«Δεν ξέρω πως είναι το να πιστεύει κανείς», απάντησε η γυναίκα.
Τότε η Ματρώνα είπε να της φέρουν νερό καί μπροστά στήν καημένη τη μητέρα διάβασε μεγαλοφώνως ευχές στο νερό. Μετά, δίνοντάς της το νερό, είπε:
«Νά πας τώρα στό "Κάσενκο", (δηλ. στο κεντρικό ψυχιατρείο της Μόσχας), συνεννοήσου με τούς νοσοκόμους να τον κρατάνε γερά, όταν θα τον φέρουν σε σένα. Θα σπαρταράει, αλλά εσύ ρίξε του το νερό στό πρόσωπο, να μπει και στο στόμα".
"Σέ λίγο καιρό, -συνεχίζει ή Ζηναϊδα-, είδαμε εγώ και ο άδελφός μου ότι ξαναήρθε εκείνη η γυναίκα στη Ματρώνα. Την ευχαριστούσε γονατισμένη και έλεγε ότι τώρα το παιδί της είναι καλά, το πως και τι έγινε. Όταν έφθασε στο ψυχιατρείο έκανε ακριβώς όπως της είχε πει ή Μάτουσκα. Εκεί ήταν μία αίθουσα, τήν όποία διαχώριζε κιγκλίδωμα. Από την μία πλευρά οδηγήσανε το γυιό της κι από την άλλη πλησίασε εκείνη. Το μπουκαλάκι με το νερό το είχε στην τσέπη. Το παιδί σπαρταρούσε καί φώναζε:
«Μαμά, πέταξε έξω αυτό πού έχεις στην τσέπη σου. Μη με βασανίζεις»! Τα έχασε! Πώς το έμαθε; «Του έριξε γρήγορα από το μπουκαλάκι στο πρόσωπο, μπήκε και μέσα στο στόμα και το παιδί αμέσως ησύχασε! Τα μάτια του έγιναν ήρεμα και είπε: «Τι ωραία που είναι τώρα»!
Σέ λίγο καιρό τον απολύσανε»! ( βλ. Η Αγία Ματρώνα της Μόσχας, Θεσσαλονίκη 2002, σελ. 41-42)
4. Έπειτα αγιαστική δύναμη και χάρη έχουν και πολλά «αγιάσματα» δηλ. το νεράκι, το γνωστό «αγίασμα» που τρέχει αφθόνως σε μέρη όπου κάποτε βρέθηκε μια θαυματουργή εικόνα ή κάποιο άλλο θαύμα έχει συντελεσθή. Η Πατρίδα μας είναι γεμάτη από «αγιάσματα» αυτού του είδους! Εκεί δεν υπάρχει ο βασιλικός του αγαθού κατά τά άλλα κυρίου Μηχανολόγου-Ηλεκτρολόγου και αυτόκλητου ερμηνευτού των θείων ενεργειών! Έτσι λοιπόν στην ιστορική Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου (Καλάβρυτα) μέσα από το βράχο, στη θέση όπου βρέθηκε η ιερά Εικόνα της Παναγίας μας (τον 4ον αιώνα), τρέχει έκτοτε νεράκι, νεράκι ευλογημένο, αγίασμα, αγιασμός, το οποίον οι πιστοί προσκυνητές με περισσή ευλάβεια παίρνουν και χρησιμοποιούν! Επίσης απέναντι από την ιερά Μονή υπάρχει η «πηγή της Οσίας Ευφροσύνης», μια πηγή που ανέβλυσε ξαφνικά, όταν η βοσκοπούλα Οσία Ευφροσύνη με την ποιμενική της ράβδο εκτύπησε το έδαφος! Τι έχει να μας είπει άραγε ο συμπαθής αυτός λογικο-παραλογιζόμενος φίλος μας για όλα αυτά τα αγιάσματα; Εκεί δεν υπάρχει ο βασιλικός για να αποτελέσει το «άλλοθι» της απιστίας του! Από αγιαστικές πηγές και αγιάσματα, που συναντάμαι σε ιερά προσκυνήματα και σε ιερούς τόπους γενικώτερα της αμωμήτου πίστεώς μας, επαναλαμβάνω, είναι γεμάτη η Πατρίδα μας. Επομένως ο κύριος αυτός, αν και Μηχανικός του Πολυτεχνείου, όπως αυτοπροσδιορίζεται, δεν έχει δίκηο. Με όπλο τη λογική π α ρ α λ ο γί ζ ε τ α ι! Και όχι μόνο παραλογίζεται ο «φουκαράς», αλλά συγχρόνως ενεργεί και αντιεπιστημονικά. Ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός δεν έχει τις κατάλληλες γνώσεις, άρα και την αρμοδιότητα, να αποφαίνεται επί των θεμάτων αυτών. Είναι ως εάν ο υποσημειούμενος, θεολόγος ών, επιχειρούσε να συντάξει μια Μελέτη για τα ηλεκτρολογικά και τα μηχανολογικά μιάς πολυκατοικίας! Στην περίπτωση αυτή ούτε ηλεκτρικό φως, ούτε και νερό θα είχαν οι ένοικοι της συγκεκριμένης πολυκατοικίας! Θα μου επιτρέψει λοιπόν ο «φουκαράς» αυτός λογικο-παράλογος άνθρωπος να του υπενθυμίσω τη αρχαία ρήση: «μη πέρα των πεδίλων» ή την λαϊκή διαφημιστική έκφραση «έκαστος στο είδος του και ο Λουμίδης στους καφέδες». Χρησιμοποιώ καυστική γλώσσα, επειδή μου προσβάλλει την πίστη μου! Ας σκύψει λοιπόν με ταπείνωση και ας προσκυνήσει τη δόξα του Θεού, ο οποίος τελεσιουργεί τά Μυστήρια της Εκκλησίας διά της επεμβάσεως του Παναγίου Πνεύματος και τότε θα ατενίσει τα ζητήματα αυτά με άλλο μάτι.
5. Απευθύνομαι πάλι στον αγαπητό φίλο και τον ερωτώ δημοσίως: Κύριε Ηλεκτρολόγε Μηχανολόγε του Πολυτεχνείου εξηγείστε μου πώς ο Ιορδάνης κατά την ώρα του αγιασμού των υδάτων αναστρέφει την πορείαν του και γυρίζει πρός τα πίσω; Και μάλιστα ο μισός ποταμός πηγαίνει πρός τά επάνω και ο μισός προς τα κάτω; Ιδού η ρόδος, ιδού και το πήδημα! Παραπέμπω τον αγαπητό αντιρρησία να ανατρέξει στο μπλόκ και να ατενίσει το θαύμα αυτό στον Ιορδάνη ποταμό.
6. Να γιατί, αγαπητοί μου φίλοι, η πίστη μας είναι μόνο για τα ρωμαλέα πνεύματα! Οι μικρόνοες, οι χαμηλού επιπέδου νοημοσύνης άθρωποι, δεν μπορούν να καταλάβουν τα υπερ φύσιν γεγονότα; Η πίστη μας είναι πορεία μέσα σε αναρίθμητα και συνεχώς επαναλαμβανόμενα θαύματα! Μεγάλα τα της πίστεως κατορθώματα! Εμείς, με τη βοήθεια του Θεού θα συνεχίσουμε να τα παρουσιάζουμε, όπου τα συναντάμε. Τούτο δε πρός δόξαν Κυριου.
Με αγάπη για την αλήθεια
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 9 Ιανουαρίου 2010
«Άθεοι είναι μόνο οι ηλίθιοι!»Μη+ρ.Καλαβρύτων και Αιγιαλείας
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
mkka.blogspot.com/2010/01/blog-post_09.html
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
ψηνόμαστε για καμιά μήνυση;
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Ο γέροντας απελεύθερε, μιλά "Με αγάπη για την αλήθεια" και στο πρόσωπο ενός -που δεν πρόσεξα να αυτοπροσδιορίζεται ως άθεος- παίρνει σβάρνα και χαρακτηρίζει όλους τους άθεους.
Εμείς από την πλευρά μας πρέπει, "Με κατανόηση για την ηλίθια" σκέψη του, να του απαντήσουμε πως τον συγχωρούμε λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του για το οποίο γνωρίζουμε πως "ου γαρ έρχεται μόνον".
Εμείς από την πλευρά μας πρέπει, "Με κατανόηση για την ηλίθια" σκέψη του, να του απαντήσουμε πως τον συγχωρούμε λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του για το οποίο γνωρίζουμε πως "ου γαρ έρχεται μόνον".
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
είναι παλιό για απάντηση. Αν θα απαντήσουμε δεν θα περιλάβουμε τον όρο ηλίθια, ουτε καν θα απευθυνθούμε στον ίδιο, αλλά στο μισάνθρωπο δόγμα και ύφος του.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Κοίταξε, σχετικά με τη μήνυση: αν κάτσεις και λογαριάσεις πόσες φορές λέμε εδωμέσα χωρίς να το πολυσκεφτούμε ότι είναι ηλίθιο να πιστεύει κανείς στη θρησκεία, για μια δική του μήνυση θα μας αξίζουν εμάς εκατό μηνύσεις (και μη μου πείτε ότι εμείς λέμε την πίστη ηλίθια και όχι τον πιστό, γιατί θα σας παρακαλέσω μετά να εξηγήσετε τη διαφορά στον πρόεδρο του δικαστηρίου: όταν λες ότι κάποιος κάνει κάτι ηλίθιο, είναι σαν να του λες πως είναι ηλίθιος, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο κομμάτι).
Επίσης, νομίζω ότι πολύ σημασία του δίνουμε του καλού αυτού κυρίου, αν ασχολούμεθα με κάθε φανατική δήλωση μίσους που εκτοξεύει. Αφήστε τον να ωρύεται, τον εαυτό του βλάπτει έτσι.
Όπως ανέφερα και κάπου αλλού, έχει ήδη γίνει μήνυση κατά του Αμβρόσιου για μια παλιότερη δήλωση μίσους κατά των άθεων και εκκρεμεί ακόμη. Τότε ήμουν υπέρ του να γίνει η μήνυση, στην πορεία όμως άλλαξα γνώμη, μετά από πολλές συζητήσεις που έγιναν ιδιωτικά και δημόσια. Δείτε ενδεικτικά αυτό εδώ: http://roides.wordpress.com/2010/04/11/11apr10/, όπου ο Τριαρίδης λέει: "Στον κόσμο που προσπαθώ (ίσως και μάταια) να ονειρευτώ (όποτε και όσο ονειρεύομαι), η ύπαρξη όλων όσων με μισούν είναι εξίσου απαραίτητη με όλους όσους αγαπώ. Και στο διάλογο στον οποίο προσβλέπω η ύπαρξη του ενάντιου λόγου δεν είναι απλώς σεβαστή – είναι υπαρκτική μου ανάγκη." Ανάλογα είχε εκφραστεί και ο πρόεδρος της ΦΙΣ, Γιώργος Σαρρηγιανίδης,μάλιστα αποχώρησε από την Ενω.Ουμ.Ε. εξ αφορμής της έγκλησης του Αμβρόσιου,γιατί θεώρησε ότι εγκλήσεις τέτοιου τύπου περιορίζουν την ελευθερία του λόγου.
[ΔΙΟΡΘΩΣΗ 13-10-2011: όπως μας πληροφόρησε ο Π.Δημητράς εδώ, ο κ.Σαρηγιαννίδης δεν αποχώρησε από την Ενω.Ουμ.Ε, φαίνεται ότι η πληροφορία ήταν εσφαλμένη].
Νομίζω ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, αν δεν θέλουμε να τον αγνοήσουμε, είναι μια σατιρική-ειρωνική ανασκευή των δηλώσεών του που θα δημοσιευτεί στο μπλογκ Αθεϊα, όχι ως θέση της ένωσης άθεων, αλλά ως άρθρο κάποιου δικού μας.
Επίσης, νομίζω ότι πολύ σημασία του δίνουμε του καλού αυτού κυρίου, αν ασχολούμεθα με κάθε φανατική δήλωση μίσους που εκτοξεύει. Αφήστε τον να ωρύεται, τον εαυτό του βλάπτει έτσι.
Όπως ανέφερα και κάπου αλλού, έχει ήδη γίνει μήνυση κατά του Αμβρόσιου για μια παλιότερη δήλωση μίσους κατά των άθεων και εκκρεμεί ακόμη. Τότε ήμουν υπέρ του να γίνει η μήνυση, στην πορεία όμως άλλαξα γνώμη, μετά από πολλές συζητήσεις που έγιναν ιδιωτικά και δημόσια. Δείτε ενδεικτικά αυτό εδώ: http://roides.wordpress.com/2010/04/11/11apr10/, όπου ο Τριαρίδης λέει: "Στον κόσμο που προσπαθώ (ίσως και μάταια) να ονειρευτώ (όποτε και όσο ονειρεύομαι), η ύπαρξη όλων όσων με μισούν είναι εξίσου απαραίτητη με όλους όσους αγαπώ. Και στο διάλογο στον οποίο προσβλέπω η ύπαρξη του ενάντιου λόγου δεν είναι απλώς σεβαστή – είναι υπαρκτική μου ανάγκη." Ανάλογα είχε εκφραστεί και ο πρόεδρος της ΦΙΣ, Γιώργος Σαρρηγιανίδης,
[ΔΙΟΡΘΩΣΗ 13-10-2011: όπως μας πληροφόρησε ο Π.Δημητράς εδώ, ο κ.Σαρηγιαννίδης δεν αποχώρησε από την Ενω.Ουμ.Ε, φαίνεται ότι η πληροφορία ήταν εσφαλμένη].
Νομίζω ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, αν δεν θέλουμε να τον αγνοήσουμε, είναι μια σατιρική-ειρωνική ανασκευή των δηλώσεών του που θα δημοσιευτεί στο μπλογκ Αθεϊα, όχι ως θέση της ένωσης άθεων, αλλά ως άρθρο κάποιου δικού μας.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- MariaEvri
- Δημοσιεύσεις: 763
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 13:36
- Όνομα Ιστότοπου: Dragon island-characters and species
- Τοποθεσία: Limassol CY
- Επικοινωνία:
άλλο το τί λέμε μεταξύ μας, και άλλο να το λέμε δημόσια. Εγώ βαρέθηκα να με αποκαλούν ηλίθια, φρικιό, παράξενη δημόσια, και αν βγεί κάποιος και πεί μισή κουβέντα υπέρ της αθείας χωρίς καμια βρισιά μέσα τον παίρνουν και τον σηκώνουν
God made me an atheist. Who are you to question his wisdom!
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Από το ιστολόγιο του Διαγόρα του Μήλιου, Ρατσισμός, ξενοφοβία, και ελευθερία του λόγου…:
Αντί να κοιτάμε να πούμε στον κάθε ξενόφοβο μισαλλόδοξο ρατσιστή να το βουλώσει, καμαρώνοντας μετά για την όμορφη φιμωμένη κοινωνία μας, καλό θα ήταν να κοιτάξουμε να πούμε σε όλους τους πολίτες πόσο βλαπτικά και επικίνδυνα είναι η ξενοφοβία, η μισαλλοδοξία και ο ρατσισμός.
Τα τονισμένα γράμματα δικά μου.Θεωρώ ότι η επικρατούσα αντίληψη που θέλει την ελευθερία της έκφρασης να έχει κάποια όρια είναι πιθανότατα εσφαλμένη, και το σφάλμα της ενδεχομένως να είναι εντοπίσιμο ακόμα και στο περίφημο παράδειγμα ότι δήθεν δεν μπορείς να φωνάξεις χωρίς λόγο «φωτιά!» σ’ ένα κατάμεστο θέατρο. (Oliver Wendell Holmes, Jr, στην υπόθεση Schenck v. United States στο Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α. το 1919.) Για κάποιο λόγο ολόκληρος ο Δυτικός Πολιτισμός έχει εκλάβει αυτή την παροιμία ως αυτονόητη αιτιολόγηση για τη διά νόμου επιβολή ορίων στην (κατά τ’ άλλα) ελεύθερη έκφραση. Εγώ από την άλλη μεριά εξετάζω σοβαρά το ενδεχόμενο μια κοινωνία στην οποία θα ήταν αυτονόητο για τον πολίτη ότι πρέπει να κοιτάξει γύρω του για να διαπιστώσει με τα μάτια του αν υπάρχει πράγματι φωτιά πριν πανικοβληθεί να είναι πολύ καλύτερη από μια κοινωνία στην οποία ο πολίτης χάφτει αμάσητο το κάθε τι που φωνάζει ο κάθε άγνωστος φαρσέρ στο σκοτάδι, περιμένοντας από την πολιτεία με κάποιο μαγικό τρόπο να φροντίσει ώστε να μην υπάρχει φαρσέρ.
Σε κάθε περίπτωση, είμαι σίγουρος για το ότι υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι προληπτικοί, διορθωτικοί, κλπ. μηχανισμοί που η πολιτεία οφείλει να υλοποιήσει πριν σκεφτεί καν να προβεί στη διά του νόμου απαγόρευση κάποιου είδους έκφρασης. (Και το ίδιο ισχύει όχι μόνο για την έκφραση, αλλά και για άλλα πράγματα, όπως για τη χρήση ναρκωτικών ουσιών: αν η πολιτεία διέθετε για την πρόληψη και την ενημέρωση για τα ναρκωτικά τόσους πόρους όσους διαθέτει αυτή τη στιγμή για την πάταξη της χρήσης τους, το πρόβλημα των ναρκωτικών δεν θα υπήρχε.)
Αντί να κοιτάμε να πούμε στον κάθε ξενόφοβο μισαλλόδοξο ρατσιστή να το βουλώσει, καμαρώνοντας μετά για την όμορφη φιμωμένη κοινωνία μας, καλό θα ήταν να κοιτάξουμε να πούμε σε όλους τους πολίτες πόσο βλαπτικά και επικίνδυνα είναι η ξενοφοβία, η μισαλλοδοξία και ο ρατσισμός.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Το πρόβλημα αυτού που λέει ο Μηλιός είναι ότι δε λαμβάνει υπόψιν του το σε πολύ σημαντικό βαθμό βάρος που έχει για καλο (και λογικά) ρίξει η κοινωνία στην προστασία από την εξαπάτηση, επίσης δε την ζημια που μπορεί να υποστεί ένα πρόσωπο από ψευδείς η κακοήθεις δηλώσεις.
Ας πούμε, στην περίπτωση του φαρσέρ, η νοοτροπία ότι καλο θα ήταν να μην τιμωρηθεί, επειδή η κοινωνία θα έπρεπε να είναι ικανότερη και λογικότερη στην αντίδραση της, κάνει το λάθος να προσάψει ανακριβή κριτήρια στο γιατί ο φαρσέρ θεωρείται ότι διέπραξε αδίκημα: πρώτον, έχουμε εξαπάτηση, η οποια βάζει σε κίνδυνο και τη σωματική υγεία άλλων an8rwown (το περί: "καλο θα ήταν να μάθει πρώτα ο κόσμος να αντιδρά καλύτερα" δε λαμβάνει καν υπόψιν του το ποσο δύσκολο είναι να ελεγχθεί μια κατάσταση εφόσον εκτροχιαστεί, ούτε και το γεγονός ότι ο πανικός δεν είναι έλλογη απόφαση αλλα μηχανική), ενώ βάζει σε λειτουργία και μηχανισμούς αντιμετώπισης προβλημάτων (p.x. αστυνομία και πυροσβεστική, ειδικά στην περίπτωση πειστικής φάρσας, ακόμα και την αντιτρομοκρατική και πυροτεχνουργούς η το σώμα δίωξης ναρκωτικών) με σημαντικές πιθανές συνέπειες (όπως την περίπτωση να λείπουν από τον τόπο όπου θα μπορούσε να χρειάζεται πραγματικά η παρουσία τους).
Ας πούμε, στην περίπτωση του φαρσέρ, η νοοτροπία ότι καλο θα ήταν να μην τιμωρηθεί, επειδή η κοινωνία θα έπρεπε να είναι ικανότερη και λογικότερη στην αντίδραση της, κάνει το λάθος να προσάψει ανακριβή κριτήρια στο γιατί ο φαρσέρ θεωρείται ότι διέπραξε αδίκημα: πρώτον, έχουμε εξαπάτηση, η οποια βάζει σε κίνδυνο και τη σωματική υγεία άλλων an8rwown (το περί: "καλο θα ήταν να μάθει πρώτα ο κόσμος να αντιδρά καλύτερα" δε λαμβάνει καν υπόψιν του το ποσο δύσκολο είναι να ελεγχθεί μια κατάσταση εφόσον εκτροχιαστεί, ούτε και το γεγονός ότι ο πανικός δεν είναι έλλογη απόφαση αλλα μηχανική), ενώ βάζει σε λειτουργία και μηχανισμούς αντιμετώπισης προβλημάτων (p.x. αστυνομία και πυροσβεστική, ειδικά στην περίπτωση πειστικής φάρσας, ακόμα και την αντιτρομοκρατική και πυροτεχνουργούς η το σώμα δίωξης ναρκωτικών) με σημαντικές πιθανές συνέπειες (όπως την περίπτωση να λείπουν από τον τόπο όπου θα μπορούσε να χρειάζεται πραγματικά η παρουσία τους).
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Η σκοπιά από την οποία βλέπεις την πράξη του φαρσέρ είναι η πρακτική και όλα αυτά που λες ισχύουν στο ακέραιο.
Ο φαρσέρ χρησιμοποιείται ως παράδειγμα, όχι για να εκφραστεί η γνώμη να μένει ατιμώρητος (αναφέρονται οι ήδη υπάρχοντες μηχανισμοί που θα έπρεπε να ενεργοποιήσει η Πολιτεία, τόσο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί, όσο και, σημαντικότερο, για την πρόληψή τους). Η ουσία αυτών που λέει ο Διαγόρας, βρίσκεται σε αυτά που έχει τονίσει η ΑΜ. Εμείς οι ίδιοι πρέπει να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντι σε αυτά που διαβάζουμε και ακούμε και σε αυτά που ξεστομίζουμε, να σεβαστούμε τις ελευθερίες που έχουμε και μεταχειριζόμαστε καταχρηστικά.
Αντ’ αυτού, δεχόμαστε «αμάσητο» ό,τι μας σερβίρουν οι πολιτικοί που δημαγωγούν, ο τύπος που τους ανταγωνίζεται σε αυτό, ακόμα και ο διπλανός μας που επαναλαμβάνει φήμες ως πραγματικά γεγονότα. Θυμήσου τα κανάλια (και τα κρατικά) που έδειχναν τη φραπελιά και τι τηλεθεάσεις χτυπούσαν, το νερό του Καματερού, τις καταθέσεις που θα χάνονταν και τόσα άλλα.
Για το λόγο αυτόν, κλείνει το σχόλιό του έτσι:
Ο φαρσέρ χρησιμοποιείται ως παράδειγμα, όχι για να εκφραστεί η γνώμη να μένει ατιμώρητος (αναφέρονται οι ήδη υπάρχοντες μηχανισμοί που θα έπρεπε να ενεργοποιήσει η Πολιτεία, τόσο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί, όσο και, σημαντικότερο, για την πρόληψή τους). Η ουσία αυτών που λέει ο Διαγόρας, βρίσκεται σε αυτά που έχει τονίσει η ΑΜ. Εμείς οι ίδιοι πρέπει να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντι σε αυτά που διαβάζουμε και ακούμε και σε αυτά που ξεστομίζουμε, να σεβαστούμε τις ελευθερίες που έχουμε και μεταχειριζόμαστε καταχρηστικά.
Αντ’ αυτού, δεχόμαστε «αμάσητο» ό,τι μας σερβίρουν οι πολιτικοί που δημαγωγούν, ο τύπος που τους ανταγωνίζεται σε αυτό, ακόμα και ο διπλανός μας που επαναλαμβάνει φήμες ως πραγματικά γεγονότα. Θυμήσου τα κανάλια (και τα κρατικά) που έδειχναν τη φραπελιά και τι τηλεθεάσεις χτυπούσαν, το νερό του Καματερού, τις καταθέσεις που θα χάνονταν και τόσα άλλα.
Για το λόγο αυτόν, κλείνει το σχόλιό του έτσι:
Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι θεωρητικά μια πολύ καλή ιδέα, αλλά στην πράξη αφήνει τον μέσο (περίπου) Έλληνα να πει τη γνώμη του, κι έτσι φανερώνει τη διανοητική του στάθμη, η οποία είναι απογοητευτικά χαμηλή. Φανταστείτε δε, ότι το δείγμα του πληθυσμού που βλέπουμε εδώ είναι πιο πάνω από το μέσο όρο: αυτά τα άτομα ξέρουν να χρησιμοποιήσουν πληκτρολόγιο για να γράψουν, κουτσά-στραβά έστω, κείμενο. Οϊμέ!
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Η ελευθερία του λόγου είναι υποσύνολο της ελευθερίας της έκφρασης με οποιοδήποτε μέσο, όπως τα αγάλματα ενός γλύπτη ή το σκίτσο του πολιτικού γελοιογράφου.
Στην ελευθερία του λόγου δεν συμπεριλαμβάνεται η ελευθερία του να φωνάξεις "φωτιά" σε ένα κατάμεστο θέατρο, αφού δεν εξυπηρετεί εκφρασιακή ανάγκη.
Πέρα από αυτό, προσωπικά δεν αναγνωρίζω σε κανέναν το δικαίωμα του να μη θίγεται, και επομένως ούτε και στον εαυτό μου. Πιστεύω ότι ο παππούς με το φουστάνι και το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο "Αμβρόσιος" έχει κάθε δικαίωμα να μας χαρακτηρίζει ηλίθιους, και να παραθέτει τα ηλίθια επιχειρήματά του για να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό αυτό.
Είναι προφανές ότι τέτοια κείμενα μόνο καλό κάνουν στην προώθηση της αθεϊστικής οπτικής. Δεν απευθυνόμαστε σε όσους συμφωνούν με τέτοιες μπούρδες, αλλά σε όσους μπορούν να κρίνουν παρόμοια κείμενα αντικειμενικά, ανεξαρτήτως πίστης. Το συγκεκριμένο μητροπολίτη δεν πρέπει να τον μηνύσουμε, πρέπει να τον διαφημίσουμε.
Στην ελευθερία του λόγου δεν συμπεριλαμβάνεται η ελευθερία του να φωνάξεις "φωτιά" σε ένα κατάμεστο θέατρο, αφού δεν εξυπηρετεί εκφρασιακή ανάγκη.
Πέρα από αυτό, προσωπικά δεν αναγνωρίζω σε κανέναν το δικαίωμα του να μη θίγεται, και επομένως ούτε και στον εαυτό μου. Πιστεύω ότι ο παππούς με το φουστάνι και το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο "Αμβρόσιος" έχει κάθε δικαίωμα να μας χαρακτηρίζει ηλίθιους, και να παραθέτει τα ηλίθια επιχειρήματά του για να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό αυτό.
Είναι προφανές ότι τέτοια κείμενα μόνο καλό κάνουν στην προώθηση της αθεϊστικής οπτικής. Δεν απευθυνόμαστε σε όσους συμφωνούν με τέτοιες μπούρδες, αλλά σε όσους μπορούν να κρίνουν παρόμοια κείμενα αντικειμενικά, ανεξαρτήτως πίστης. Το συγκεκριμένο μητροπολίτη δεν πρέπει να τον μηνύσουμε, πρέπει να τον διαφημίσουμε.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
- Αναρχος
- Δημοσιεύσεις: 4450
- Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
- Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com
Σωστότατος...breadfan έγραψε:Η ελευθερία του λόγου είναι υποσύνολο της ελευθερίας της έκφρασης με οποιοδήποτε μέσο, όπως τα αγάλματα ενός γλύπτη ή το σκίτσο του πολιτικού γελοιογράφου.
Στην ελευθερία του λόγου δεν συμπεριλαμβάνεται η ελευθερία του να φωνάξεις "φωτιά" σε ένα κατάμεστο θέατρο, αφού δεν εξυπηρετεί εκφρασιακή ανάγκη.
Πέρα από αυτό, προσωπικά δεν αναγνωρίζω σε κανέναν το δικαίωμα του να μη θίγεται, και επομένως ούτε και στον εαυτό μου. Πιστεύω ότι ο παππούς με το φουστάνι και το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο "Αμβρόσιος" έχει κάθε δικαίωμα να μας χαρακτηρίζει ηλίθιους, και να παραθέτει τα ηλίθια επιχειρήματά του για να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό αυτό.
Είναι προφανές ότι τέτοια κείμενα μόνο καλό κάνουν στην προώθηση της αθεϊστικής οπτικής. Δεν απευθυνόμαστε σε όσους συμφωνούν με τέτοιες μπούρδες, αλλά σε όσους μπορούν να κρίνουν παρόμοια κείμενα αντικειμενικά, ανεξαρτήτως πίστης. Το συγκεκριμένο μητροπολίτη δεν πρέπει να τον μηνύσουμε, πρέπει να τον διαφημίσουμε.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
:handgestures-thumbup:
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Συμφωνοντας και επαυξανοντας,breadfan έγραψε: Στην ελευθερία του λόγου δεν συμπεριλαμβάνεται η ελευθερία του να φωνάξεις "φωτιά" σε ένα κατάμεστο θέατρο, αφού δεν εξυπηρετεί εκφρασιακή ανάγκη.
1) στην απουσια της φωτιάς
2) με βαση την συμβολικη δυναμη της λεξης για πανικό ( αφου ειναι φαρσερ, εχει εκλογικευσει και θεωρειται προμελετημενη η πραξη)
3) Διαταραχή κοινης ησυχιας? , disorderly conduct? ηδη νομίζω ειναι μεμπτη η πραξη νομικά
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Ακριβώς — αυτό έλεγα κι εγώ νωρίτερα.patroklos έγραψε:Συμφωνοντας και επαυξανοντας,breadfan έγραψε: Στην ελευθερία του λόγου δεν συμπεριλαμβάνεται η ελευθερία του να φωνάξεις "φωτιά" σε ένα κατάμεστο θέατρο, αφού δεν εξυπηρετεί εκφρασιακή ανάγκη.
1) στην απουσια της φωτιάς
2) με βαση την συμβολικη δυναμη της λεξης για πανικό ( αφου ειναι φαρσερ, εχει εκλογικευσει και θεωρειται προμελετημενη η πραξη)
3) Διαταραχή κοινης ησυχιας? , disorderly conduct? ηδη νομίζω ειναι μεμπτη η πραξη νομικά
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
πόσο σε καταλαβαίνω...MariaEvri έγραψε: Εγώ βαρέθηκα να με αποκαλούν ηλίθια, φρικιό, παράξενη δημόσια
και σε αντιθεση με τις δημοσιες προσβολες απο μια φανατική περιθωριακη μειοψηφεια
πώς αλλαζει η βαρυτητα οταν οι δημοσιες προσβολες σμιλευουν και αντιπροσωπευουν μια οκνηρη μυωπικη κρατικοδιαιτη μαζα
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία