Ο φόβος του θανάτου και οι άθεοι

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε:@patroklosΑλλά ποιος και γιατί να μας βάλει στη διαδικασία να σκεφτούμε αυτά τα πράγματα; Όσοι το έκαναν το έκαναν μόνοι τους... Αυτός είναι ένας λόγος που οι παπάδες δε θέλουν θρησκειολογία.

Ναι , και αυτος ειναι ο λογος που η θρησκεια ειναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ θεμα, όχι κρατικό ή εθνικό.

Ολοι το κανουν μονοι τους, ειτε συνειδητα, ειτε οχι
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:
Ευθύμης έγραψε:Αλλά ποιος και γιατί να μας βάλει στη διαδικασία να σκεφτούμε αυτά τα πράγματα; Όσοι το έκαναν το έκαναν μόνοι τους...
Ναι , και αυτος ειναι ο λογος που η θρησκεια ειναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ θεμα, όχι κρατικό ή εθνικό. Ολοι το κανουν μονοι τους, ειτε συνειδητα, ειτε οχι
Με συγχωρείτε, ρε παιδιά, αλλά τι σκέφτηκαν μόνοι τους; Δεν μας λέτε να μάθουμε κι εμείς.
Σκέφτηκαν μήπως: «Ααα!! Τον θεό που σκέφτηκα πρέπει να τον ταΐζω κιόλας. Για κάτσε να του κάνω μια θυσία.»
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Off Topic
Πάτροκλε,πως και ξεκίνησες να βάζεις τελείες?
Ήθελα κι εγώ να επισημάνω ότι το ύφος του μου θύμιζε Saramago
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

xarxar έγραψε:
Off Topic
Πάτροκλε,πως και ξεκίνησες να βάζεις τελείες?
Ήθελα κι εγώ να επισημάνω ότι το ύφος του μου θύμιζε Saramago
θα μου πεις ή να ψαξω τί ειναι?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango έγραψε:
patroklos έγραψε:
Ευθύμης έγραψε:Αλλά ποιος και γιατί να μας βάλει στη διαδικασία να σκεφτούμε αυτά τα πράγματα; Όσοι το έκαναν το έκαναν μόνοι τους...
Ναι , και αυτος ειναι ο λογος που η θρησκεια ειναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ θεμα, όχι κρατικό ή εθνικό. Ολοι το κανουν μονοι τους, ειτε συνειδητα, ειτε οχι
Με συγχωρείτε, ρε παιδιά, αλλά τι σκέφτηκαν μόνοι τους; Δεν μας λέτε να μάθουμε κι εμείς.
πως να διαχειριστουν τον φοβο του συνειδητου τελους, την λυπη της αποχωρησης και την εν ιστω κοινωνικη ροη στην εξηγηση των σχεσεων τους

αν το διαχειριστεις κανοντας θυσία ( θυσια μπορει να ειναι να κανεις παιδια) και δουλευει με χαρα και κεφι, τί άλλο να πεις?

ο θεος ειναι μια πατατα. Δεν οργανωσε την ζητηση η πατάτα οταν ηρθε στο λιμανι, η ζητηση προ-υπηρχε. η πατατα ειχε γευση. Εμεις ειμαστε τα φρουτα των τροπικων περιοχων, ζητηση υπάρχει?

θα πρεπει να μας δοκιμασετε give us a try, ξερεις με κεφι οχι ξυνιλα μισους ή τουπε επιβολής
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Off Topic
Jose Saramago, Πορτογάλος φιλόσοφος, συγγραφέας, νομπελίστας, κομμουνιστής (αν θυμάμαι καλά) και γνωστός άθεος. Πέθανε σχετικά πρόσφατα και άφησε έργα όπως το Περί τυφλότητος (με τη γνωστή ταινία να ακολουθεί), το Κατά Ιησού Ευαγγέλιο, η Σπηλιά. Γράφει με ένα παράξενο στυλ, χωρίς παραγράφους και με ελάχιστες τελείες και άλλα σημεία στίξης, με το λόγο του να "ρέει".
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9867
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

Off Topic
Ε βάλε και κανένα λίνκ. Ή δύο...
It is by will alone I set my mind in motion.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:αν το διαχειριστεις κανοντας θυσία ( θυσια μπορει να ειναι να κανεις παιδια) και δουλευει με χαρα και κεφι, τί άλλο να πεις?
Το λογοπαίγνιο δεν σώζει πάντα την κατάσταση. Οι πρόγονοί σου πρόσφεραν τρια γεύματα την ημέρα -στους θεούς που επινόησαν- από τα εκλεκτότερα υλικά, και βεβαίως κρασάκι ποιότητας διαφόρων ειδών. Θυσία σημαίνει σφάξιμο ζώου. Δεν γίνεται λόγος για την μεταφορική έννοια της λέξης.

Η προσφορά γευμάτων στους θεούς αντικαταστάθηκε με τις λειτουργίες. Δεν τα ξέρω καλά αλλά ίσως μας βοηθήσει ο Ορθόδοξος: Όρθρος = Breakfast, Θεία Λειτουργία = Lunch και Εσπερινός = Dinner. :twisted:
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango έγραψε: Οι πρόγονοί σου πρόσφεραν τρια γεύματα την ημέρα -στους θεούς που επινόησαν- από τα εκλεκτότερα υλικά, και βεβαίως κρασάκι ποιότητας διαφόρων ειδών. Θυσία σημαίνει σφάξιμο ζώου. Δεν γίνεται λόγος για την μεταφορική έννοια της λέξης.
θανατος και πάλι
προσπαθεις να μαθεις αυτο που φοβασαι, αν εισαι κυνηγος οχι?
τα φιδια αν και δηλητηριωδη τρωγονται και ειναι καλυτερα γευστικα απο-και σαν κοτοπουλο φιλετο, αν ξερεις να τα ψησεις καλα, να μαθεις να τα χειριζεσαι και πεινας.

τοση πεινα για την κατανοηση θανατου δεν βρίσκεις?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

dtango έγραψε:Οι πρόγονοί σου πρόσφεραν τρια γεύματα την ημέρα -στους θεούς που επινόησαν- από τα εκλεκτότερα υλικά, και βεβαίως κρασάκι ποιότητας διαφόρων ειδών.
Είχα την εντύπωση ότι τους πρόσφεραν τα κόκκαλα και το λίπος. Δεν το σχολίαζε αυτό ο Λουκιανός στο Προμηθεύς ή Καύκασος? Σύμφωνα με την ιστορία, ο Προμηθέας χώρισε την πρώτη θυσία των ανθρώπων σε δύο πιατέλες, όπου στη μία έβαλε το κρέας ενώ στην άλλη τα κόκκαλα αλειμμένα με λίπος, και επειδή ο Δίας είδε τα κόκκαλα να γυαλίζουν, διάλεξε τη δεύτερη πιατέλα.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

noxteryn έγραψε:Είχα την εντύπωση ότι τους πρόσφεραν τα κόκκαλα και το λίπος. Δεν το σχολίαζε αυτό ο Λουκιανός στο Προμηθεύς ή Καύκασος? Σύμφωνα με την ιστορία, ο Προμηθέας χώρισε την πρώτη θυσία των ανθρώπων σε δύο πιατέλες, όπου στη μία έβαλε το κρέας ενώ στην άλλη τα κόκκαλα αλειμμένα με λίπος, και επειδή ο Δίας είδε τα κόκκαλα να γυαλίζουν, διάλεξε τη δεύτερη πιατέλα.
Εγώ την ιστορία αυτή την γνωρίζω από τον Ησίοδο. Μέχρι τον χωρισμό ανθρώπων και θεών οι άνθρωποι τάιζαν τους θεούς κανονικά. Στην Μυκώνη όμως, όπου μαζεύτηκαν άνθρωποι και θεοί για τον διαχωρισμό, ο Προμηθέας έσφαξε έναν ταύρο και κράτησε για τους δικούς του το κρέας ενώ, με πονηριά, οδήγησε τον Δία να διαλέξει για τον εαυτό του κόκαλα τα οποία είχαν σκεπαστεί με λίπος:

Και θύμωσε μες τον νου του κι οργή του ήρθε στην ψυχή (του Δια), μόλις είδε τ' άσπρα κόκαλα με το δόλιο τέχνασμα. Και από τότε στους αθάνατους, τα φύλλα των ανθρώπων πάνω στη γη καίνε άσπρα κόκαλα στους ευωδιαστούς βωμούς. (Ησίοδος, Θεογονία, 554)

Αν πάντως σε ενδιαφέρει να μάθεις τι ακριβώς και πόσο συχνά έτρωγαν οι θεοί, υπάρχει ένα Ακκαδικό κείμενο με τίτλο “Daily Sacrifices to the Gods of the City of Uruk”
Ένα μικρό δείγμα:

Every day in the year, a buru-vessel containing three gur-measures and three pan-measures of barley [and emmer]- (in other words expressed sexagesimally), 1.48 sat-measures, or (expressed decimally) one hundred and eight sat-measures- the basic quantity for the regular offerings, according to the sat-measure of “ten pounds”… which the millers in the kitchen shall turn over to the chefs every day for the four meals of the deities Antu, Ishtar, Nana, and the (other) deities dwelling in the city of Uruk.

Με την φράση and the (other) deities dwelling in the city of Uruk εννοούνται οι ανδριάντες των θεών.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Δεν το γυρνάτε στο σήμερα;
ΔΤ, με την αρωγή του Πάτροκλου το γύρισες πάλι στην λίθινη εποχή...
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Comte de Toulouse έγραψε: ΔΤ, με την αρωγή του Πάτροκλου το γύρισες πάλι στην λίθινη εποχή...
Δεν είναι η λίθινη εποχή! Στα νεανικά μου χρόνια αναφέρομαι. :D
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Επικουρίδης
Δημοσιεύσεις: 623
Εγγραφή: 12 Ιουν 2010 13:04
Όνομα Ιστότοπου: -Η Δίκη των Θεών
Επικοινωνία:

viewtopic.php?f=7&t=2413#p48353


Οι θρησκευτικοί θεοπατέρες είναι οι πιο οργανωμένοι έμποροι, έχουν συνταγματική κάλυψη και ευλογία, πωλούν ψεύτικα και ανύπαρκτα προϊόντα και έχουν εξασφαλισμένη ισοβιότητα στο πλούσιο και ανέξοδο φαγοπότι.

Προς το σκοπό αυτό, διαθέτουν το πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ, ρητορική δεινότητα, τις πιο μελωδικές, φαντασμαγορικές και πολύ φωτισμένες μυστηριακές βιτρίνες στους εκκλησιαστικούς χώρους. Με τα μαγευτικά αυτά εργαλεία προβάλλουν και επιβάλλουν τις αόρατες, ανύπαρκτες ασώματες θεϊκές οντότητες που μαγεύουν και αιχμαλωτίζουν τις διψασμένες για λύτρωση «αμαρτωλές ψυχές» των πιστών, μολυσμένες από την κατάρα του προπατορικού ολισθήματος των πρωτόπλαστων.

Έχουμε δηλαδή ένα οργανωμένο ακαταμάχητο και αλάνθαστο σύστημα αλιείας αφελών αμνών που σχηματίζουν παμμέγιστα ποίμνια που από τον φόβο του θανάτου, νηστεύουν, προσεύχονται, εκλιπαρούν και προσμένουν με λαχτάρα να αποσπάσουν, με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος και την μεγαλοθυμία του σταυρωθέντα Χριστού, την ποθητή σωτηρία, στη μετά θάνατο συνέχιση της ζωής.

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι οι εκκλησιές προσελκύουν τα ποίμνια και τα ποίμνια κτίζουν εκκλησιές.
Εκείνο που ενεργοποιεί την διάθεση, για όποιο κόστος-θυσία του πιστού, δεν είναι ο φόβος του θανάτου. Γιατί τον θάνατο τον θεωρεί αναπόφευκτο. Εκείνο που τον τρομάζει είναι η τιμωρία, για τα όποια λάθη-αμαρτήματα διέπραξε, ενάντια στον κώδικα εντολών του επουράνιου θυμωσιάρη Πατέρα Θεού την ημέρα της κρίσης. Τον πείσανε ότι συνεχίζεται η ζωή, ότι η ψυχή είναι αθάνατη και έχει τη δυνατότητα, με τη χάρη και την ευσπλαχνία του πατέρα Θεού, τη συνηγορία Αγίου Πνεύματος Θεού και Υιού Θεού, να αναστηθεί και να ζήσει αιωνίως στην Ουράνια Βασιλεία.

Η αθεΐα, της οποίας οπαδοί είναι αυτοί που από διαφορετικούς λόγους και αιτίες, αφυπνίστηκαν και έπαυσαν, να πιστεύουν στη παραπάνω διαδικασία προσηλυτισμού, εξαπάτησης και εκμετάλλευσης των γονιών, αδελφών, συγγενών μας και ανθρώπων της διπλανής πόρτας, κατά τη γνώμη μου αποτελεί ένα ξεχωριστό κομμάτι των συμπολιτών μας που στηρίζει την μελλοντική ελπίδα, για την θρησκευτική απελευθέρωση.

Ο άθεος δεν έχει λόγους, να φοβηθεί τον θάνατο. Γνωρίζει ότι δεν μπορεί να ξεπεράσει τους βιολογικούς νόμους της μητέρας Φύση που δεν δημιουργήθηκε από κανέναν προαιώνιο και αυθύπαρκτο θεό και ότι τη συνέχεια της ζωής του, θα την επιτελέσουν οι απόγονοί του, για τους οποίους πρέπει να αγωνισθεί, για την εξασφάλιση καλλίτερων όρων ζωής, ενάντια όλων εκείνων που επιμένουν να κρατούν σε όποια ατιμωτική ομηρία τον άνθρωπο.

Νοιώθω την ανάγκη να σας εκμυστηρευθώ, ότι στη παιδική ηλικία της γενιάς μου, δεν είχαμε σινεμάδες, καφετέριες και άλλα θεάματα. Η ψυχαγωγία μας, εκτός από τ’ ασύλληπτα σε ξεφαντώματα ποικίλα παιχνίδια, μια άλλη μεγάλη απόλαυση ήταν, όταν στις ατέλειωτες χειμωνιάτικες νύχτες περιμέναμε με προσμονή, τις αφηγήσεις πανέμορφων ατελείωτων παραμυθιών, από γονείς, παπούδες και μεγαλύτερα αδέλφια.

Μέχρις εδώ καλά. Αλλά μας τρόμαζαν με αφηγήσεις φαντασμάτων, δαιμόνων και αρχαγγέλων που τιμωρούσαν βασάνιζαν και έπαιρναν ψυχές. Μέχρι και τα πενήντα μου χρόνια δεν ένοιωθα άνετος να κυκλοφορώ τη νύχτα μοναχός ή να μένω σπίτι τα βράδια. Όταν συνειδητοποίησα, ότι δεν υπάρχουν θεοί και δαίμονες, έχω απαλλαγεί από τα σύνδρομα όποιας φοβίας.

Ο μέντοράς μου Επίκουρος έλεγε ότι δεν πρέπει να μας τρομάζει ο θάνατος, γιατί όσο ζούμε απουσιάζει και όταν έρχεται απουσιάζουμ’ εμείς.

Συμφωνώ ότι ο νικητής χριστιανισμός επί του δωδεκάθεου, κακοποίησε, κατέστρεψε και διαστρέβλωσε θέσεις, απόψεις που αντιστρατεύονταν και ενοχλούσαν τη χριστιανική μεθοδολογία και επιδίωξη, όπως και οι νικητές αυτοκράτορες.

Ο Θουκυδίδης μιλά για το δίκαιο των νικητών.

Αποδεκτές και σωστές οι αναφορές και οι αναλύεις επί του θέματος του εισηγητού Πάτροκλου, του Dtango, του Ευθύμη, του Evant. Τα ξανά λέμε.
Δύο κατηγορίες ανθρώπων υπάρχουν: 1. Οι εξουσιαστές και 2. Οι εξουσιαζόμενοι.
Οι πρώτοι φτιάχνουν νόμους και τους παραβιάζουν ατιμώρητα, οι δε δεύτεροι, αναγκαστικά πειθαρχούν, διαφορετικά τιμωρούνται.
Ιστότοπος: "Η Δίκη των θεών" http://janastasiadis.blogspot.com/
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Επικουρίδης έγραψε: Ο άθεος δεν έχει λόγους, να φοβηθεί τον θάνατο.

Προσυπογραφω, επαυξανω οπου μπορω και συνεχιζω με ενα μεταφορικο "dna splicing"
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternative_splicing

Ο άθεος έχει συγκεκριμενους λόγους, να μην φοβαται τον θάνατο.

ο χρονος εν ζωη που εχουμε, μας ελαχε ή οριζουμε,
αποτελειται απο μια συλλογη στιγμων.

Η ποιοτητα της ζωης εγκειται στην ποιοτητα αυτων των μοναδικων στιγμων.

Αυτες οι στιγμες μπορει να ειναι στιγμες αγαπης, φοβου, πονου, ηδονης, αδιαφοριας κτλ.

Ζουμε και συλλεγουμε τις οσο το δυνατον πιο καλές, "εύπεπτες", ικανοποιητικές στιγμές.

Διαλεξτε τον εναν χειροπιαστο σκοπο:

την αύξηση των΄"θετικων" στιγμών της απολαυσης
και
την μείωση των "αρνητικων" στιγμών του φοβου

δεν εχουμε την χρονικη πολυτελεια να σπαταλαμε στιγμες σε άτοπο φόβο
--------------------------------------------------

Αν και οταν εμφανιστει ενας εξωγηινος που εσπειρε το dna στον πλανητη ή "εκσπερματωσε" και εγινε το big bang
δεν θα τον λεμε θεο αλλα εξωγηινο
τοτε ο οποιος φοβος θα ειναι δικαιολογημενος

οσο ο "θεος" αντιπροσωπευει provisionally το αοριστο μεχρι να οριστει,
ο φόβος που σχετιζεται με το αόριστο
ειναι προσωπικος χρονος πεταμενος στα σκουπιδια
που υποβαθμιζει το ποιοτικο συνολο της εμπειριας που καλουμε "ζωη μας".
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
bozonio
Δημοσιεύσεις: 303
Εγγραφή: 14 Απρ 2009 17:42
Όνομα Ιστότοπου: black hole
Επικοινωνία:

Προσωπικά θα διαφωνήσω με όσους είπαν ότι η θρησκεία δε δίνει παρηγοριά στο θάνατο. Κατά τη γνώμη μου είναι ένας από τους βασικότερους λόγους επιτυχίας της. Η ανυπαρξία είναι εξαιρετικά δύσκολο να την αντιληφθεί και να την αντιμετωπίσει κανείς. Αντίθετα η συνέχεια και η ανταμοιβή σε όσα έχεις κάνει στη ζωή σου, (και ίσως θεωρείς ότι δεν έχουν εκτιμηθεί) είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη προοπτική. Όσο για την κόλαση, περισσότερο φόβο και ενοχές δημιουργεί στην καθημερινότητα παρά στο να εντείνει το φόβο του θανάτου. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι θα πάνε στον αντίστοιχο παράδεισο, και όσοι πιστεύουν ότι θα πάνε στην κόλαση το βλέπουν περισσότερο σαν εξιλέωση για τις τύψεις τους. Ωστόσο αυτό που δεν έχω δει να εξαφανίζεται είναι ο ενστικτώδης φόβος του θανάτου που κατά βάση μας προστατεύει στις επικίνδυνες καταστάσεις. Θρήσκοι και μη συνήθως θα φοβηθούν το ίδιο σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα.
Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι οι άθεοι δε μπορούν να έχουν φιλοσοφική παρηγοριά. Το βιβλίο του Yalom που ανέφερε ο Πάτροκλος έχει αρκετά και μερικά πολύ ενδιαφέροντα. (για όσους δε τον έχουν διαβάσει ο Yalom είναι άθεος και σκεπτικιστής) Το αγαπημένο μου νομίζω είναι του Επίκουρου και αναφέρεται στη συμμετρία της ζωής. Η ανυπαρξία μετά το θάνατο είναι όμοια με την ανυπαρξία πριν τη ζωή, η οποία δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν...
«Όσο οι άνθρωποι πιστεύουν σε Θεούς, τόσο θα βασιλεύουν οι δαίμονες...»
http://www.blackhole-bozonio.blogspot.com/
Άβαταρ μέλους
Panos
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:33
Όνομα Ιστότοπου: -

bozonio έγραψε:Το αγαπημένο μου νομίζω είναι του Επίκουρου και αναφέρεται στη συμμετρία της ζωής. Η ανυπαρξία μετά το θάνατο είναι όμοια με την ανυπαρξία πριν τη ζωή, η οποία δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν...
Πολύ σωστή..
Off Topic
Κρίμα τέτοιο μυαλό να το τρώνε οι μαύρες τρύπες :)
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

bozonio έγραψε:Προσωπικά θα διαφωνήσω με όσους είπαν ότι η θρησκεία δε δίνει παρηγοριά στο θάνατο. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι οι άθεοι δε μπορούν να έχουν φιλοσοφική παρηγοριά.
ποιό ήταν το πρόσωπό σου στον καθρέπτη
πρίν την γέννηση των γονιών σου?

Κοάν
Ζαζέν

σε αντίθεση με το αποσπασματικό και σπαραγμένο μεγαλείο του επίκουρου
κάποιες απλές προτάσεις do the trick

η κόλαση των Αζτέκων ήταν
να κάθεσαι πάνω σε ένα τοίχο
χωρίς έδαφος
με μαυρο ορίζοντα
και να εχεις ακίνητη μπροστά σου
την μορφη της άσχημης θεότητας της Βαρεμάρας
χωρίς να μπορείς να φύγεις ή κλείσεις τα μάτια
στον αιώνα των αιώνων αμήν

αυτή τη κόλαση, όπως και τον κήπο της εδέμ
την βρίσκεις εν ζωή
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Η ανυπαρξία μετά το θάνατο είναι όμοια με την ανυπαρξία πριν τη ζωή, η οποία δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν...
Κι όμως...
Το λίκνο αιωρείται πάνω από άβυσσο και η κοινή νοημοσύνη λέει ότι η ύπαρξη μας δεν είναι παρά αιφνίδιο ρήγμα φωτός ανάμεσα σε δυο αιωνιότητες ερέβους-γνήσια δίδυμα τα εκατέρωθεν σκοτάδια, κι όμως ο άνθρωπος, κατά κανόνα, αντικρίζει την προγενέθλια άβυσσο πιο ήρεμα απ' ό,τι την άλλη προς την οποία οδεύει (τρέχοντας με τεσσερισήμισι χιλιάδες παλμούς την ώρα περίπου).Γνωρίζω, ωστόσο, και την περίπτωση νεαρού χρονοφοβικού, ο οποίος ένιωσε κάτι σαν πανικό όταν είδε για πρώτη φορά οικογενειακές ταινίες γυρισμένες λίγες εβδομάδες πριν από τη γέννηση του. Είδε κατά βάσιν έναν κόσμο απαράλλαχτο-ίδιο σπίτι, ίδιοι άνθρωποι-και κατάλαβε μετά ότι εκείνος δεν υπήρχε πουθενά, ενώ κανένας δεν πενθούσε την απουσία του. Σ' ένα παράθυρο του επάνω ορόφου φάνηκε η μητέρα του να κουνάει το χέρι της-κι αυτή η ασυνήθιστη χειρονομία τον αναστάτωσε σα να ήταν αποχαιρετισμός ακατάληπτος. Αλλά το θέαμα που τον κατατρόμαξε ήταν ένα ολοκαίνουργιο καρότσι που στεκόταν εκεί, στη βεράντα της εισόδου, με την καταχρηστική αυταρέσκεια του φέρετρου-και μάλιστα φέρετρου άδειου, λες και, στην ανάστροφη πορεία των γεγονότων, ως και τα κόκαλά του είχαν εξαλειφθεί.

Η φύση θέλει τον ώριμο άνθρωπο να αποδέχεται τα δυο μαύρα κενά, στην πρώρα και στην πρύμνη του, με την αταραξία που αποδέχεται τα όσα προβάλλουν ενδιάμεσα.... Σε τέτοια δεδομένα αντιστέκομαι. Θέλω να σηκωθώ να διαδηλώσω δημόσια ενάντια στη φύση.
Βλάντιμιρ Ναμπόκοφ, Μίλησε μνήμη.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Σε τέτοια δεδομένα αντιστέκομαι. Θέλω να σηκωθώ να διαδηλώσω δημόσια ενάντια στη φύση.
Βλάντιμιρ Ναμπόκοφ, Μίλησε μνήμη.[/quote]

καλό
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Απάντηση