Διαγραφή από τα αρχεία της εκκλησίας - Ακύρωση θρησκεύματος
- mpamiatzis
- Δημοσιεύσεις: 994
- Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
- Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
- Επικοινωνία:
στην συγκεκριμενη περιπτωση φταινε οι "Δημοσιες Υπηρεσιες"-ασφαλιστκοι φορεις. οχι η εκκλησια.
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Τελικά και πηγαίνοντας μπρος - πίσω με παραπομπές σε άλλα θέματα, δηλώνω μπερδεμένη. Τι απέγινε με το πιστοποιητικό αποβάπτισης; Το κάνατε μαζικά, κατά μόνας ή εγκαταλείφθηκε η ιδέα; Δεν γνώριζα σχετικά και με ενθουσίασε η σκέψη.
Συμβολαιογραφική πράξη το βρίσκω δύσκολο να κάνω, όπως και το να κατέβω στην Αθήνα για το ειδικό Ληξιαρχείο (είμαι γεννημένη στη Γερμανία).
Πολύ θα με βόλευε η δυνατότητα να στείλω ένα mail-δημοσίευση σε μια εφημερίδα του πιστοποιητικού αποβάπτισης που έχουν κάνει και χιλιάδες Ευρωπαίοι, να σκανάρω το φύλλο και να το στείλω μαζί με το πιστοποιητικό αποβάπτισης στην Αρχιεπισκοπή. Εννοείται ότι προτιμώ κι εγώ το τροποποιημένο κείμενο, χωρίς τις κρίσεις για τα πιστεύω της Εκκλησίας.
Συμφωνώ σε όλα με την Αόρατη.
Συμβολαιογραφική πράξη το βρίσκω δύσκολο να κάνω, όπως και το να κατέβω στην Αθήνα για το ειδικό Ληξιαρχείο (είμαι γεννημένη στη Γερμανία).
Πολύ θα με βόλευε η δυνατότητα να στείλω ένα mail-δημοσίευση σε μια εφημερίδα του πιστοποιητικού αποβάπτισης που έχουν κάνει και χιλιάδες Ευρωπαίοι, να σκανάρω το φύλλο και να το στείλω μαζί με το πιστοποιητικό αποβάπτισης στην Αρχιεπισκοπή. Εννοείται ότι προτιμώ κι εγώ το τροποποιημένο κείμενο, χωρίς τις κρίσεις για τα πιστεύω της Εκκλησίας.
Συμφωνώ σε όλα με την Αόρατη.
Τώρα που το σκέφτομαι... και σε συνέχεια με τα θέματα που έθεσε ο breadfan νομίζω...
Γιατί να μην κάνουμε μαζικές καταγγελίες στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα;
Το κύριο κατά τη γνώμη μου είναι πως εμάς που μας βάφτισαν, μας κόλλησαν μία ταμπέλα στο κούτελο, χωρίς να μας ρωτήσει κανείς, είχαμε και το ακαταλόγιστο βέβαια (το είχαμε μια εμείς και δέκα οι γονείς μας, αλλά τους αγαπάμε και τους το συγχωρούμε). Κι από πάνω πήγαν και το δήλωσαν!
Τώρα όμως ως "ενήλικες και με ώριμες και κατασταλαγμένες απόψεις επί του θέματος" (τς τς τς), επιφυλασσόμεθα να τοποθετηθούμε επ' αυτού, και επί του παρόντος κάνουμε καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ γιατί το Κράτος διατηρεί αρχείο με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που μας έχουν αποδοθεί με στοργή και protherm και επιτρέπει και στην Εκκλησία να έχει πρόσβαση σε αυτό. Και όχι μόνο στο θρήσκευμα, αλλά και σε άλλες πράξεις στη διάρκεια της ζωής μας. Γιατί πώς αλλιώς γνωρίζει η Εκκλησία ότι ας πούμε ο άλλος έκανε πολιτικό γάμο και άρα δε θα του βαφτίσει το παιδί;
Πώς γνωρίζει τον πολιτικό γάμο και μερικοί ιερείς αρνούνται την ταφή σύμφωνα με το θρησκευτικό τελετουργικό;
Τώρα κάποιοι που πήγαν και έκαναν ήδη τη διαγραφή θρησκεύματος, δεν ξέρω αν μπορούν να ακολουθήσουν. Δεν πρέπει όμως να ήταν όλοι, εγώ δεν ήμουν, δεν είχα δει τη Δράση και άρα έχω έννομο συμφέρον.
Απόψεις παρακαλώ!
Γιατί να μην κάνουμε μαζικές καταγγελίες στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα;
Το κύριο κατά τη γνώμη μου είναι πως εμάς που μας βάφτισαν, μας κόλλησαν μία ταμπέλα στο κούτελο, χωρίς να μας ρωτήσει κανείς, είχαμε και το ακαταλόγιστο βέβαια (το είχαμε μια εμείς και δέκα οι γονείς μας, αλλά τους αγαπάμε και τους το συγχωρούμε). Κι από πάνω πήγαν και το δήλωσαν!
Τώρα όμως ως "ενήλικες και με ώριμες και κατασταλαγμένες απόψεις επί του θέματος" (τς τς τς), επιφυλασσόμεθα να τοποθετηθούμε επ' αυτού, και επί του παρόντος κάνουμε καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ γιατί το Κράτος διατηρεί αρχείο με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που μας έχουν αποδοθεί με στοργή και protherm και επιτρέπει και στην Εκκλησία να έχει πρόσβαση σε αυτό. Και όχι μόνο στο θρήσκευμα, αλλά και σε άλλες πράξεις στη διάρκεια της ζωής μας. Γιατί πώς αλλιώς γνωρίζει η Εκκλησία ότι ας πούμε ο άλλος έκανε πολιτικό γάμο και άρα δε θα του βαφτίσει το παιδί;
Πώς γνωρίζει τον πολιτικό γάμο και μερικοί ιερείς αρνούνται την ταφή σύμφωνα με το θρησκευτικό τελετουργικό;
Τώρα κάποιοι που πήγαν και έκαναν ήδη τη διαγραφή θρησκεύματος, δεν ξέρω αν μπορούν να ακολουθήσουν. Δεν πρέπει όμως να ήταν όλοι, εγώ δεν ήμουν, δεν είχα δει τη Δράση και άρα έχω έννομο συμφέρον.
Απόψεις παρακαλώ!
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Δεν ξέρω αν έχει νόηημα αυτό που λες. Κατ' αρχήν, δεν ξέρουμε αν η Εκκλησία τηρεί αρχεία. Τα βιβλία της ενορίας δεν νομίζω να θεωρούνται αρχεία, γιατί δεν μπορείς ν' αναζητήσεις στοιχεία μέσα σε αυτά ξέροντας μόνο το όνομα κάποιου. Έχουμε υποβάλει ερώτημα στην Αρχή για να μάθουμε αν η εκκλησία τηρεί αρχεία, αλλά δεν μας έχουν απαντήσει ακόμη.
Ύστερα, τα στοιχεία που έχει για μας η Εκκλησία, τα απέκτησε νόμιμα. Οι γονείς μας τα έδωσαν. Πριν φτάσουμε σε καταγγελία, θα πρέπει να επιχειρήσουμε να τα διαγράψουμε από τα αρχεία της Εκκλησίας (τα οποία ενδεχομένως να είναι ανύπαρκτα, στην Εκκλησία μου είπαν ότι δεν τηρούν αρχεία, φυσικά μένει να το επιβεβαιώσουμε) και μετά, αν μας αρνηθούν, να προχωρήσουμε σε καταγγελία. Δεν πας για αξονική πριν κάνεις ακτινογραφία.
Τα στοιχεία περί πολιτικού γάμου κλπ τα έχουν, εξ όσων γνωρίζω, μόνο επειδή οι ίδιοι οι πολίτες τους τα δίνουν οικειοθελώς. Αν δεν τους πουν τίποτε, δεν ξέρουν τίποτε. Απλώς δεν διανοείται κανείς να πει ψέματα (γελοίο αλλά αληθινό). Εγώ π.χ. όταν βάπτισα παιδί, δεν μου ζήτησαν κάποιο πιστοποιητικό ότι είμαι χριστιανή. Θα μπορούσα και να μην είμαι. Το μόνο που είχαν ήταν ο λόγος μου γι' αυτό (και ούτε καν αυτός, γιατί δε με ρώτησαν καν, ούτε προφορικά - το θεώρησαν δεδομένο). Το ίδιο και όταν πάντρεψα. Ενδεχομένως να ζητουν από τους γονείς πιστοποιητικό γάμου για να τους βαπτίσουν το παιδί - δεν το ξέρω, αν και δεν το νομίζω.
Αλλά και να το ζητούν, δεν βλέπω να είναι παράνομο. Όταν οι ίδιοι οι γονείς, ενήλικοι όντες, παντρεύτηκαν θρησκευτικά, έδωσαν οικειοθελώς τα στοιχεία τους στην εκκλησία. Επομένως η Εκκλησία νομιμοποιείται να τα έχει, εφόσον δεν ζητήσουν οι ίδιοι να διαγραφούν.
Ανακεφαλαίωση: όποιος δε θέλει να είναι γραμμένος στην Εκκλησία, πρώτα ας επιχειρήσει να διαγραφτεί, και μόνο αν του το αρνηθούν ας πάει στην πολιτεία για καταγγελία.
Ως προς το ερώτημά σου για το τι κάναμε τελικά:
Εμείς δεν κάναμε διαγραφή από την Εκκλησία. Τελμάτωσε το θέμα, γιατί δεν μπόρεσα να βρω άκρη για το αν η Εκκλησία τηρεί αρχεία, και μετά το άφησα γιατί έδωσα προτεραιότητα σε άλλα θέματα. Αν κάποιος θέλει να το τρέξει, ας μου πει να τον ενημερώσω να το πιάσει από εκεί που το άφησα. Θα πρέπει να ενημερωθούμε πρώτα ακριβώς για τη μορφή των αρχείων, αν είναι μόνο τα βιβλία της ενορίας ή και κάτι ακόμη, και μετά κάποιοι από μας πιλοτικά να επιχειρήσουν τη διαγραφή τους.
Εμείς κάναμε διαγραφή μόνο από το ληξιαρχείο, και κάποια μέλη μας και από το μητρώο αρρένων. Δώσαμε προτεραιότητα σε αυτό, επειδή θεωρούμε ότι με την πολιτεία έχουμε συναλλαγή, όχι με την εκκλησία την οποία δεν αναγνωρίζουμε.
Αλλά πρέπει κάποια στιγμή να το πιάσουμε και το άλλο θέμα.
Ύστερα, τα στοιχεία που έχει για μας η Εκκλησία, τα απέκτησε νόμιμα. Οι γονείς μας τα έδωσαν. Πριν φτάσουμε σε καταγγελία, θα πρέπει να επιχειρήσουμε να τα διαγράψουμε από τα αρχεία της Εκκλησίας (τα οποία ενδεχομένως να είναι ανύπαρκτα, στην Εκκλησία μου είπαν ότι δεν τηρούν αρχεία, φυσικά μένει να το επιβεβαιώσουμε) και μετά, αν μας αρνηθούν, να προχωρήσουμε σε καταγγελία. Δεν πας για αξονική πριν κάνεις ακτινογραφία.
Τα στοιχεία περί πολιτικού γάμου κλπ τα έχουν, εξ όσων γνωρίζω, μόνο επειδή οι ίδιοι οι πολίτες τους τα δίνουν οικειοθελώς. Αν δεν τους πουν τίποτε, δεν ξέρουν τίποτε. Απλώς δεν διανοείται κανείς να πει ψέματα (γελοίο αλλά αληθινό). Εγώ π.χ. όταν βάπτισα παιδί, δεν μου ζήτησαν κάποιο πιστοποιητικό ότι είμαι χριστιανή. Θα μπορούσα και να μην είμαι. Το μόνο που είχαν ήταν ο λόγος μου γι' αυτό (και ούτε καν αυτός, γιατί δε με ρώτησαν καν, ούτε προφορικά - το θεώρησαν δεδομένο). Το ίδιο και όταν πάντρεψα. Ενδεχομένως να ζητουν από τους γονείς πιστοποιητικό γάμου για να τους βαπτίσουν το παιδί - δεν το ξέρω, αν και δεν το νομίζω.
Αλλά και να το ζητούν, δεν βλέπω να είναι παράνομο. Όταν οι ίδιοι οι γονείς, ενήλικοι όντες, παντρεύτηκαν θρησκευτικά, έδωσαν οικειοθελώς τα στοιχεία τους στην εκκλησία. Επομένως η Εκκλησία νομιμοποιείται να τα έχει, εφόσον δεν ζητήσουν οι ίδιοι να διαγραφούν.
Ανακεφαλαίωση: όποιος δε θέλει να είναι γραμμένος στην Εκκλησία, πρώτα ας επιχειρήσει να διαγραφτεί, και μόνο αν του το αρνηθούν ας πάει στην πολιτεία για καταγγελία.
Ως προς το ερώτημά σου για το τι κάναμε τελικά:
Εμείς δεν κάναμε διαγραφή από την Εκκλησία. Τελμάτωσε το θέμα, γιατί δεν μπόρεσα να βρω άκρη για το αν η Εκκλησία τηρεί αρχεία, και μετά το άφησα γιατί έδωσα προτεραιότητα σε άλλα θέματα. Αν κάποιος θέλει να το τρέξει, ας μου πει να τον ενημερώσω να το πιάσει από εκεί που το άφησα. Θα πρέπει να ενημερωθούμε πρώτα ακριβώς για τη μορφή των αρχείων, αν είναι μόνο τα βιβλία της ενορίας ή και κάτι ακόμη, και μετά κάποιοι από μας πιλοτικά να επιχειρήσουν τη διαγραφή τους.
Εμείς κάναμε διαγραφή μόνο από το ληξιαρχείο, και κάποια μέλη μας και από το μητρώο αρρένων. Δώσαμε προτεραιότητα σε αυτό, επειδή θεωρούμε ότι με την πολιτεία έχουμε συναλλαγή, όχι με την εκκλησία την οποία δεν αναγνωρίζουμε.
Αλλά πρέπει κάποια στιγμή να το πιάσουμε και το άλλο θέμα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
ναι, τα διάβασα αυτά, όλα
Δε λέω να κάνουμε καταγγελίες στην ΑΠΔΠΧ για τα αρχεία της Εκκλησίας και των ναών
Λέω να κάνουμε καταγγελία κατά του Υπουργείου Εσωτερικών
γιατί τηρεί αρχείο με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, δηλαδή το θρήσκευμα, το οποίο μας επιβλήθηκε σε νηπιακή ηλικία και καμία επιλογή δεν είχαμε για αυτό. Αν απαντήσουν ότι "η επεξεργασία του στοιχείου επιβάλλεται για την εξαγωγή στατιστικών στοιχείων" θα πρέπει «να εξετασθεί καταρχήν η αναγκαιότητα επεξεργασίας του στοιχείου στο πλαίσιο του Εθνικού Δημοτολογίου και, στη συνέχεια, (εφόσον τεκμηριωθεί ο σκοπός τήρησής του) η δυνατότητα απόκρυψής του κατά την έκδοση" πιστοποιητικών, μητρώα αρρένων και στρατολογικά έγγραφα κλπ κλπ.
(Έτσι απάντησε ο κύριος Ραγκούσης για το πεδίο "Χώρα Προέλευσης" που εμφανιζόταν σε πιστοποιητικά για σχολική χρήση και σύμφωνος προς την υπόδειξη του ΣτΠ, "δεδομένου μάλιστα ότι η αναγραφή του ευνοεί ενδεχομένως τις διακρίσεις σε βάρος Ελλήνων πολιτών προερχόμενων από τρίτες χώρες" ζήτησε με έγγραφό του (118280/26690/30-4-2010) από τους ΟΤΑ όλης της χώρας να μην περιλαμβάνεται το στοιχείο «Χώρα Προέλευσης» κατά την εκτύπωση όλων των πιστοποιητικών του Εθνικού Δημοτολογίου.)
Το βλέπω απίθανο όμως να περάσει έτσι - το πιο πιθανό είναι να πάρουν απάντηση πως μπορούν να βασιστούν στα δεδομένα των απογραφών αν θέλουν να ξέρουν πόσους Χ.Ο. έχει η χώρα. Αυτοί μάλιστα δε θα έχουν κανένα πρόβλημα να το διατρανώσουν!
Επίσης στο ίδιο κείμενο -προσφέρεται- μπορούμε να κάνουμε ανανέωση της καταγγελίας κατά του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ που αρνείται να συμμορφωθεί ακόμα και μετά από 8 χρόνια σε απόφαση της ίδιας Αρχής. Έτσι έχουμε την πλειονότητα των μαθητών να έχουν συμπληρωμένο το πεδίο Θρήσκευμα στα Μαθητικά Μητρώα και Δελτία και ελάχιστοι να το έχουν κενό. Και το ίδιο για τους τίτλους σπουδών, να μην επαναλαμβάνομαι. Πεδίο δόξης λαμπρό για όποιον θελήσει να προβεί σε διακρίσεις.
Όσο για την Εκκλησία, δε με απασχολεί και τόσο αφού τα αρχεία της λες πως είναι κατά κάποιον τρόπο υποτυπώδη. Θα μπορούσαμε αναφορικά με αυτό το θέμα, να στείλουμε στην Αρχιεπισκοπή (αν αυτή είναι η ανώτερη) το πιστοποιητικό απο-βάπτισης κι ας μην είχε κανένα αποτέλεσμα επί της ουσίας. Θα μετρούσε για μας ότι κάναμε την κίνηση. Κι όποιος θέλει, μακάρι όλοι, να το δημοσιοποιήσουμε στην εφημερίδα με μια όμορφη εισαγωγή που θα συντάξεις εσύ (Εξ άλλου έχεις κάποιο προσχέδιο) Μάλιστα, θα μπορούσατε ως ένωση, ή σωματείο αύριο, να ενημερώσετε τους αντίστοιχους φορείς στην Ευρώπη, κοινοποιώντας τους τη δημοσίευση στις εφημερίδες, και λέγοντάς τους πως "είμαστε κι εμείς εδώ και μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες για τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες του ατόμου."
Άσε που η κοινοποίηση αυτή θα μπορούσε να γίνει και για την καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ, ώστε πού ξέρεις; όπως η χώρα μας άσκησε τριτοπαρέμβαση ενώπιον του ΕΔΔΑ υπέρ της Ιταλίας στο θέμα των θρησκευτικών συμβόλων, ίσως έτσι ασκήσει τριτοπαρέμβαση υπέρ μας κάποιος που όντως και στην πράξη σέβεται τα δικαιώματα και δε σταματά μόνο στις καλές προθέσεις.
Μ' αρέσει η ιδέα. Σκεφτείτε το λίγο.
Δε λέω να κάνουμε καταγγελίες στην ΑΠΔΠΧ για τα αρχεία της Εκκλησίας και των ναών
Λέω να κάνουμε καταγγελία κατά του Υπουργείου Εσωτερικών
γιατί τηρεί αρχείο με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, δηλαδή το θρήσκευμα, το οποίο μας επιβλήθηκε σε νηπιακή ηλικία και καμία επιλογή δεν είχαμε για αυτό. Αν απαντήσουν ότι "η επεξεργασία του στοιχείου επιβάλλεται για την εξαγωγή στατιστικών στοιχείων" θα πρέπει «να εξετασθεί καταρχήν η αναγκαιότητα επεξεργασίας του στοιχείου στο πλαίσιο του Εθνικού Δημοτολογίου και, στη συνέχεια, (εφόσον τεκμηριωθεί ο σκοπός τήρησής του) η δυνατότητα απόκρυψής του κατά την έκδοση" πιστοποιητικών, μητρώα αρρένων και στρατολογικά έγγραφα κλπ κλπ.
(Έτσι απάντησε ο κύριος Ραγκούσης για το πεδίο "Χώρα Προέλευσης" που εμφανιζόταν σε πιστοποιητικά για σχολική χρήση και σύμφωνος προς την υπόδειξη του ΣτΠ, "δεδομένου μάλιστα ότι η αναγραφή του ευνοεί ενδεχομένως τις διακρίσεις σε βάρος Ελλήνων πολιτών προερχόμενων από τρίτες χώρες" ζήτησε με έγγραφό του (118280/26690/30-4-2010) από τους ΟΤΑ όλης της χώρας να μην περιλαμβάνεται το στοιχείο «Χώρα Προέλευσης» κατά την εκτύπωση όλων των πιστοποιητικών του Εθνικού Δημοτολογίου.)
Το βλέπω απίθανο όμως να περάσει έτσι - το πιο πιθανό είναι να πάρουν απάντηση πως μπορούν να βασιστούν στα δεδομένα των απογραφών αν θέλουν να ξέρουν πόσους Χ.Ο. έχει η χώρα. Αυτοί μάλιστα δε θα έχουν κανένα πρόβλημα να το διατρανώσουν!
Επίσης στο ίδιο κείμενο -προσφέρεται- μπορούμε να κάνουμε ανανέωση της καταγγελίας κατά του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ που αρνείται να συμμορφωθεί ακόμα και μετά από 8 χρόνια σε απόφαση της ίδιας Αρχής. Έτσι έχουμε την πλειονότητα των μαθητών να έχουν συμπληρωμένο το πεδίο Θρήσκευμα στα Μαθητικά Μητρώα και Δελτία και ελάχιστοι να το έχουν κενό. Και το ίδιο για τους τίτλους σπουδών, να μην επαναλαμβάνομαι. Πεδίο δόξης λαμπρό για όποιον θελήσει να προβεί σε διακρίσεις.
Όσο για την Εκκλησία, δε με απασχολεί και τόσο αφού τα αρχεία της λες πως είναι κατά κάποιον τρόπο υποτυπώδη. Θα μπορούσαμε αναφορικά με αυτό το θέμα, να στείλουμε στην Αρχιεπισκοπή (αν αυτή είναι η ανώτερη) το πιστοποιητικό απο-βάπτισης κι ας μην είχε κανένα αποτέλεσμα επί της ουσίας. Θα μετρούσε για μας ότι κάναμε την κίνηση. Κι όποιος θέλει, μακάρι όλοι, να το δημοσιοποιήσουμε στην εφημερίδα με μια όμορφη εισαγωγή που θα συντάξεις εσύ (Εξ άλλου έχεις κάποιο προσχέδιο) Μάλιστα, θα μπορούσατε ως ένωση, ή σωματείο αύριο, να ενημερώσετε τους αντίστοιχους φορείς στην Ευρώπη, κοινοποιώντας τους τη δημοσίευση στις εφημερίδες, και λέγοντάς τους πως "είμαστε κι εμείς εδώ και μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες για τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες του ατόμου."
Άσε που η κοινοποίηση αυτή θα μπορούσε να γίνει και για την καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ, ώστε πού ξέρεις; όπως η χώρα μας άσκησε τριτοπαρέμβαση ενώπιον του ΕΔΔΑ υπέρ της Ιταλίας στο θέμα των θρησκευτικών συμβόλων, ίσως έτσι ασκήσει τριτοπαρέμβαση υπέρ μας κάποιος που όντως και στην πράξη σέβεται τα δικαιώματα και δε σταματά μόνο στις καλές προθέσεις.
Μ' αρέσει η ιδέα. Σκεφτείτε το λίγο.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Μου αρέσει η ιδέα, από την άλλη όμως σκέφτομαι ότι και πάλι τα στοιχεία δόθηκαν νομίμως, δηλαδή τα έδωσαν οι γονείς μας που είχαν τότε δικαίωμα να το κάνουν, και ότι είναι τραβηγμένο να πάμε σε καταγγελία πριν επιχειρήσουμε να διαγράψουμε τα στοιχεία και μας αρνηθούν. Και συνήθως δεν το αρνούνται, το κάνουν - μόνο σε ορισμένα ληξιαρχεία της επαρχίας αρνήθηκαν, κι εκεί όντως θα μπορούσε να γίνει καταγγελία, αλλά όχι από την ένωση, από τους ίδιους τους πολίτες που έχουν έννομο συμφέρον, αν ήθελαν. Τους το προτείναμε κιόλας τότε, αλλά δεν το θέλησαν, εξ όσων γνωρίζω (εκτός κι αν έκαναν κάποια κίνηση και δεν μας ενημέρωσαν).Βέρα έγραψε:Λέω να κάνουμε καταγγελία κατά του Υπουργείου Εσωτερικών
γιατί τηρεί αρχείο με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, δηλαδή το θρήσκευμα, το οποίο μας επιβλήθηκε σε νηπιακή ηλικία και καμία επιλογή δεν είχαμε για αυτό.
Ωστόσο μπορεί να έχεις δίκιο και να γίνεται. Θα το σημειώσω να το ρωτήσω στους δικηγόρους μας, αν έχει και κάποιος άλλος γνωστό δικηγόρο ας τον ρωτήσει.
Ανανέωση ποιας καταγγελίας?Βέρα έγραψε:Επίσης στο ίδιο κείμενο -προσφέρεται- μπορούμε να κάνουμε ανανέωση της καταγγελίας κατά του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ που αρνείται να συμμορφωθεί ακόμα και μετά από 8 χρόνια σε απόφαση της ίδιας Αρχής. Έτσι έχουμε την πλειονότητα των μαθητών να έχουν συμπληρωμένο το πεδίο Θρήσκευμα στα Μαθητικά Μητρώα και Δελτία και ελάχιστοι να το έχουν κενό. Και το ίδιο για τους τίτλους σπουδών, να μην επαναλαμβάνομαι.
Θα το ρωτήσω κι αυτό, είναι μια καλή σκέψη.
ΕΔΙΤ: έστειλα μήνυμα στους δικηγόρους και περιμένω σχόλιά τους.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Το ότι κάποτε κάτι ήταν ορθό, δεν σημαίνει ότι σήμερα εξακολουθεί να είναι. Παράδειγμα, κάποτε κανείς δεν σκεφτόταν πως το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί πλύση εγκεφάλου στο παιδί του.
Τότε που δόθηκαν τα στοιχεία, βεβαίως και νομίμως δόθηκαν, γιατί κανείς δεν ήξερε και ακόμα δεν ξέρουν οι περισσότεροι (νομίζω το λέτε σε άλλα σημεία του φόρουμ) πως δεν είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν θρήσκευμα και τις βαπτίσεις, επίσης ότι για να έχει το παιδί όνομα δεν χρειάζεται να βαπτιστεί. Το ότι ως Χ.Ο. επιθυμούν την βάπτιση, είναι διαφορετικό από το να θεωρούν ότι υπάρχει και υποχρέωση δήλωσης.
Edit: Επιπλέον - και είναι το σημαντικότερο αυτό - δεν το έκανε ο καθένας μας για τον εαυτό του, αλλά οι γονείς μας για μας. Αποφάσισαν για μας για την υπόλοιπη ζωή μας. Το ότι αντιλαμβανόμαστε τις καλές προθέσεις της πράξης τους και τους συγχωρούμε δεν σημαίνει ότι επιτρέπει στο Κράτος να διατηρεί αρχείο για πράξη που δεν έγινε με την οικειοθελή συμμετοχή μας.
Όταν λέω "ανανέωση καταγγελίας" δεν εκφράζομαι σωστά μάλλον. Εννοώ όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις γονέων που προσέφυγαν είτε στην ΑΠΔΠΧ είτε στον ΣτΠ.
Νομίζω πως αυτή είναι η σωστότερη κίνηση, δηλαδή η προσφυγή στην ΑΠΔΠΧ, γιατί ήδη έχει αποφανθεί για τις απαλλαγές και το πεδίο Θρήσκευμα στα έγγραφα και η Πολιτεία την έχει αγνοήσει. Επίσης ο ΣτΠ έχει ήδη γνωμοδοτήσει στο Υπουργείο Άμυνας για το Θρήσκευμα στα έγγραφα στρατολόγησης και το δικαίωμα απαλειφής του θρησκεύματος σε αυτά ενός στρατιώτη - στο θέμα αυτό υπήρχε συμμόρφωση. Επίσης συμμόρφωση υπήρχε από το Υπουργείο Εσωτερικών. Το ότι έστειλε το ΥΠΕΠΘ την έκθεση στην ΕΔΔΑ με αυτό το μικρό κειμενάκι για τις απαλλαγές τους δεσμεύει ακόμα περισσότερο.
Υποθέτω πως deep down θέλουν να σεβαστούν τα δικαιώματα, αλλά το πολιτικό κόστος είναι απαγορευτικό...
Η υπόθεση θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα, λόγω του όλου ιστορικού.
Τότε που δόθηκαν τα στοιχεία, βεβαίως και νομίμως δόθηκαν, γιατί κανείς δεν ήξερε και ακόμα δεν ξέρουν οι περισσότεροι (νομίζω το λέτε σε άλλα σημεία του φόρουμ) πως δεν είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν θρήσκευμα και τις βαπτίσεις, επίσης ότι για να έχει το παιδί όνομα δεν χρειάζεται να βαπτιστεί. Το ότι ως Χ.Ο. επιθυμούν την βάπτιση, είναι διαφορετικό από το να θεωρούν ότι υπάρχει και υποχρέωση δήλωσης.
Edit: Επιπλέον - και είναι το σημαντικότερο αυτό - δεν το έκανε ο καθένας μας για τον εαυτό του, αλλά οι γονείς μας για μας. Αποφάσισαν για μας για την υπόλοιπη ζωή μας. Το ότι αντιλαμβανόμαστε τις καλές προθέσεις της πράξης τους και τους συγχωρούμε δεν σημαίνει ότι επιτρέπει στο Κράτος να διατηρεί αρχείο για πράξη που δεν έγινε με την οικειοθελή συμμετοχή μας.
Όταν λέω "ανανέωση καταγγελίας" δεν εκφράζομαι σωστά μάλλον. Εννοώ όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις γονέων που προσέφυγαν είτε στην ΑΠΔΠΧ είτε στον ΣτΠ.
Νομίζω πως αυτή είναι η σωστότερη κίνηση, δηλαδή η προσφυγή στην ΑΠΔΠΧ, γιατί ήδη έχει αποφανθεί για τις απαλλαγές και το πεδίο Θρήσκευμα στα έγγραφα και η Πολιτεία την έχει αγνοήσει. Επίσης ο ΣτΠ έχει ήδη γνωμοδοτήσει στο Υπουργείο Άμυνας για το Θρήσκευμα στα έγγραφα στρατολόγησης και το δικαίωμα απαλειφής του θρησκεύματος σε αυτά ενός στρατιώτη - στο θέμα αυτό υπήρχε συμμόρφωση. Επίσης συμμόρφωση υπήρχε από το Υπουργείο Εσωτερικών. Το ότι έστειλε το ΥΠΕΠΘ την έκθεση στην ΕΔΔΑ με αυτό το μικρό κειμενάκι για τις απαλλαγές τους δεσμεύει ακόμα περισσότερο.
Υποθέτω πως deep down θέλουν να σεβαστούν τα δικαιώματα, αλλά το πολιτικό κόστος είναι απαγορευτικό...
Η υπόθεση θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα, λόγω του όλου ιστορικού.
Βέρα σε βρίσκω πάρα πολύ αισιόδοξη. Βρισκόμαστε στην Ελλάδα, όπου ο κάθε δημ. υπάλληλος είτε:Βέρα έγραψε:Η υπόθεση θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα...
α) νομίζει ότι εξουσιάζει το σύμπαν.
β) είναι ευθυνοβοφικός.
Από την (μικρή) μου εμπειρία με δημ. υπαλλήλους, νομίζω ότι αρκετοί (;) είναι αγύριστα κεφάλια. Θυμάμαι στο ληξιαρχείο, όταν πήγα να δηλώσω τη γέννηση του παιδιού μου, την επιμονή που είχε η υπάλληλος να μου δώσει το χαρτί για τη βάπτιση, παρά την εξίσου επίμονη άρνησή μου να το πάρω. Στο τέλος της είπα ότι θα το πετούσα στα σκουπίδια, αλλά παρόλα αυτά μου το έδωσε. Θυμάμαι ακόμη τον υπάλληλο στο ΙΚΑ που επέμενε να γράψει στο βιβλιάριο "αβάπτιστο" Για να μην αναφερθώ σε αθώα σχόλια στο ληξιαρχείο, κατά τη διαγραφή του θρησκεύματος, ή στο δημοτολόγιο (ααα, εσύ είσαι ο γιος του τάδε).
Φυσικά όμως και δεν το βάζουμε κάτω
Εννοείται ότι δεν το βάζουμε κάτω γιατί αλλιώς θα είχαμε παραιτηθεί πολλά χρόνια πριν!
Λέω πως θα προχωρήσει γρήγορα, γιατί την έχουν μελετήσει ήδη σε προηγούμενες αποφάσεις, τόσο η ΑΠΔΠΧ όσο και ο ΣτΠ (που θα συμβουλευτούν και τα δικά του πορίσματα και τις διαβουλεύσεις του) και έχουν και τις σχετικές αποφάσεις του ΕΔΔΑ. Δεν είναι κάτι που θα το πιάσουν τώρα για πρώτη φορά.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι νομίζω φοβούνται να κάνουν κάτι που δεν έχουν ξανακάνει στο παρελθόν, αφού εμείς εμφανιζόμαστε μπροστά τους με πρωτόγνωρα γι' αυτούς θέματα. Στο ΙΚΑ θα λες για όταν πήγες να κάνεις βιβλιάριο για το παιδί μάλλον. Αυτό το αβάφτιστο στο λένε με μια στενοχώρια (για το μικρό) και συνάμα με μια απαξίωση (για σένα άσπλαχνε πατέρα)... Ένα χαμόγελό σου πολλές φορές είναι αρκετό - αν δεν είναι, άστο, είναι χαμένη υπόθεση το να συνεννοηθείς.
Λέω πως θα προχωρήσει γρήγορα, γιατί την έχουν μελετήσει ήδη σε προηγούμενες αποφάσεις, τόσο η ΑΠΔΠΧ όσο και ο ΣτΠ (που θα συμβουλευτούν και τα δικά του πορίσματα και τις διαβουλεύσεις του) και έχουν και τις σχετικές αποφάσεις του ΕΔΔΑ. Δεν είναι κάτι που θα το πιάσουν τώρα για πρώτη φορά.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι νομίζω φοβούνται να κάνουν κάτι που δεν έχουν ξανακάνει στο παρελθόν, αφού εμείς εμφανιζόμαστε μπροστά τους με πρωτόγνωρα γι' αυτούς θέματα. Στο ΙΚΑ θα λες για όταν πήγες να κάνεις βιβλιάριο για το παιδί μάλλον. Αυτό το αβάφτιστο στο λένε με μια στενοχώρια (για το μικρό) και συνάμα με μια απαξίωση (για σένα άσπλαχνε πατέρα)... Ένα χαμόγελό σου πολλές φορές είναι αρκετό - αν δεν είναι, άστο, είναι χαμένη υπόθεση το να συνεννοηθείς.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Επανέρχομαι σχετικά με το Υπουργείο Εσωτερικών:
Το άρθρο 3 του Συντάγματος ορίζει πως επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Πώς να μην είναι μια θρησκεία επικρατούσα όταν οι πιστοί της επιδίδονται σε νηπιοβαπτισμό; Όταν οι άλλες θρησκείες στη χώρα μας σχεδόν τελούν υπό διωγμό;
Το γεγονός ότι τηρούνται στο ΥΠΕΣ αρχεία με το θρήσκευμα, σε συνδιασμό με το νηπιοβαπτισμό, δίνει στην Εκκλησία της Ελλάδος την αριθμητική βάση και ταυτόχρονα, επαληθεύει αυτό το άρθρο. Πόσοι όμως μεγαλώνοντας παραμένουν πιστοί; Πόσοι αδιαφορούν; Μήπως στην πραγματικότητα αυτή η αριθμητική υπεροχή είναι πλασματική; Ακόμα χειρότερα για τους Ιερωμένους, πόσοι είναι όντως Χριστιανοί, αλλά καμία σχέση δε θέλουν να έχουν με την Εκκλησία; Λέει ο Χρήστος Γιανναράς στο άρθρο του Το Σύνταγμα θεσμοποιεί την αλλοτρίωση:
"Αγνοούν (οι συνταγματικοί νομοθέτες) την αντιθετική διαφορά εκκλησίας και θρησκείας, το ασύμπτωτο των εννοιών, την αγεφύρωτη απόσταση που χωρίζει το εκκλησιαστικό γεγονός από την ορμέμφυτη, ενστικτώδη ανάγκη του ανθρώπου για θρησκεία. Δεν πληροφορήθηκαν ποτέ, ούτε καν από εγκυκλοπαιδική περιέργεια, ότι η θρησκεία είναι πάντοτε και οπωσδήποτε ατομοκεντρική – προϋποθέτει ατομικές πεποιθήσεις, ατομική ηθική, ατομική υποταγή «στο θαύμα, στο μυστήριο και στο κύρος» προκειμένου να εξασφαλιστεί ατομική σωτηρία. Ενώ η εκκλησία συγκροτείται μόνο ως κοινόν άθλημα ελευθερίας από τις ατομοκεντρικές αναγκαιότητες της φυσικής θρησκευτικότητας, μόνο με στόχο να πραγματοποιηθεί η ύπαρξη ως σχέση και κοινωνία."
Πόσοι Έλληνες πιστοί έχουν απογοητευτεί πλήρως από τα σκάνδαλα με ιερείς και μοναχούς, από την διαπλοκή της Πολιτείας με την Εκκλησία, από το Βατοπέδι, το παραδικαστικό και τόσα άλλα που μερικά απαριθμούνται και εδώ. Στην πραγματικότητα είναι σαν να λέμε ότι
στην Ελλάδα γεννήθηκε η Δημοκρατία >> αυτή είναι η επικρατούσα πολιτική ιδεολογία >> το επικρατών κόμμα είναι το ΠΑΣΟΚ/ΝΔ (όποιο θέλετε βάλτε) >> άρα, ΟΛΟΙ οι Έλληνες είναι ΠΑΣΟΚ/ΝΔ.
Δε στέκει, στέκει; Ποτέ κάποιος στο ΥΠΕΣ δε θα τολμούσε να διατηρήσει αρχείο με τις ιδεολογικές πεποιθήσεις των πολιτών. Καλά, όχι ποτέ, σήμερα όμως δεν θα το τολμούσε. Γιατί το κάνει με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Ελλήνων;
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατέληξε στις εξής αποφάσεις για το Θρήσκευμα που αφορούν το Υπουργείο Εσωτερικών:
Απόφαση 1446/2000 Πιστοποιητικά Δήμων με πεδίο Θρήσκευμα
Η αναγραφή του θρησκεύματος επί του πιστοποιητικού γεννήσεως θα πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα σύμφωνα με το νόμο αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος άλλως θα πρέπει να παραλείπεται.
Απόφαση 134/2001 Ληξιαρχικές Πράξεις και Θρήσκευμα
Η αναγραφή του θρησκεύματος επί των ληξιαρχικών πράξεων που εκδίδει ο δήμος πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα, σύμφωνα με τον νόμο, αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος, άλλως πρέπει να παραλείπεται.
και η γνωστή μας Απόφαση 77Α/2002 για το μάθημα των θρησκευτικών και την αναγραφή του θρησκεύματος στους τίτλους σπουδών που αφορά το Υπουργείο Παιδείας.
Το άρθρο 3 του Συντάγματος ορίζει πως επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Πώς να μην είναι μια θρησκεία επικρατούσα όταν οι πιστοί της επιδίδονται σε νηπιοβαπτισμό; Όταν οι άλλες θρησκείες στη χώρα μας σχεδόν τελούν υπό διωγμό;
Το γεγονός ότι τηρούνται στο ΥΠΕΣ αρχεία με το θρήσκευμα, σε συνδιασμό με το νηπιοβαπτισμό, δίνει στην Εκκλησία της Ελλάδος την αριθμητική βάση και ταυτόχρονα, επαληθεύει αυτό το άρθρο. Πόσοι όμως μεγαλώνοντας παραμένουν πιστοί; Πόσοι αδιαφορούν; Μήπως στην πραγματικότητα αυτή η αριθμητική υπεροχή είναι πλασματική; Ακόμα χειρότερα για τους Ιερωμένους, πόσοι είναι όντως Χριστιανοί, αλλά καμία σχέση δε θέλουν να έχουν με την Εκκλησία; Λέει ο Χρήστος Γιανναράς στο άρθρο του Το Σύνταγμα θεσμοποιεί την αλλοτρίωση:
"Αγνοούν (οι συνταγματικοί νομοθέτες) την αντιθετική διαφορά εκκλησίας και θρησκείας, το ασύμπτωτο των εννοιών, την αγεφύρωτη απόσταση που χωρίζει το εκκλησιαστικό γεγονός από την ορμέμφυτη, ενστικτώδη ανάγκη του ανθρώπου για θρησκεία. Δεν πληροφορήθηκαν ποτέ, ούτε καν από εγκυκλοπαιδική περιέργεια, ότι η θρησκεία είναι πάντοτε και οπωσδήποτε ατομοκεντρική – προϋποθέτει ατομικές πεποιθήσεις, ατομική ηθική, ατομική υποταγή «στο θαύμα, στο μυστήριο και στο κύρος» προκειμένου να εξασφαλιστεί ατομική σωτηρία. Ενώ η εκκλησία συγκροτείται μόνο ως κοινόν άθλημα ελευθερίας από τις ατομοκεντρικές αναγκαιότητες της φυσικής θρησκευτικότητας, μόνο με στόχο να πραγματοποιηθεί η ύπαρξη ως σχέση και κοινωνία."
Πόσοι Έλληνες πιστοί έχουν απογοητευτεί πλήρως από τα σκάνδαλα με ιερείς και μοναχούς, από την διαπλοκή της Πολιτείας με την Εκκλησία, από το Βατοπέδι, το παραδικαστικό και τόσα άλλα που μερικά απαριθμούνται και εδώ. Στην πραγματικότητα είναι σαν να λέμε ότι
στην Ελλάδα γεννήθηκε η Δημοκρατία >> αυτή είναι η επικρατούσα πολιτική ιδεολογία >> το επικρατών κόμμα είναι το ΠΑΣΟΚ/ΝΔ (όποιο θέλετε βάλτε) >> άρα, ΟΛΟΙ οι Έλληνες είναι ΠΑΣΟΚ/ΝΔ.
Δε στέκει, στέκει; Ποτέ κάποιος στο ΥΠΕΣ δε θα τολμούσε να διατηρήσει αρχείο με τις ιδεολογικές πεποιθήσεις των πολιτών. Καλά, όχι ποτέ, σήμερα όμως δεν θα το τολμούσε. Γιατί το κάνει με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Ελλήνων;
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατέληξε στις εξής αποφάσεις για το Θρήσκευμα που αφορούν το Υπουργείο Εσωτερικών:
Απόφαση 1446/2000 Πιστοποιητικά Δήμων με πεδίο Θρήσκευμα
Η αναγραφή του θρησκεύματος επί του πιστοποιητικού γεννήσεως θα πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα σύμφωνα με το νόμο αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος άλλως θα πρέπει να παραλείπεται.
Απόφαση 134/2001 Ληξιαρχικές Πράξεις και Θρήσκευμα
Η αναγραφή του θρησκεύματος επί των ληξιαρχικών πράξεων που εκδίδει ο δήμος πρέπει να γίνεται μόνο στην περίπτωση που το θρήσκευμα, σύμφωνα με τον νόμο, αποτελεί προϋπόθεση εξασκήσεως δικαιώματος, άλλως πρέπει να παραλείπεται.
και η γνωστή μας Απόφαση 77Α/2002 για το μάθημα των θρησκευτικών και την αναγραφή του θρησκεύματος στους τίτλους σπουδών που αφορά το Υπουργείο Παιδείας.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Με αφορμή τις αυτοσυστάσεις του Clear, ο οποίος ρώτησε σχετικά με τον αφορισμό, να πω ότι σκέφτομαι το ενδεχόμενο να οργανώσουμε μια εκστρατεία διαγραφής από τα βιβλία της ενορίας όπου έχει δηλωθεί η βάπτισή μας. Είχα σκοπό να περιμένω λίγο πριν το κοινολογήσω, αλλά μια που άνοιξε το θέμα ο Clear, κάνω μια πρώτη νύξη. Στο νήμα της αυτοσύστασης άφησα ένα σχόλιο όπου συνοψίζω τη μέχρις στιγμή πορεία της συζήτησης σχετικά με την διαγραφή από την εκκλησία. Το παραθέτω κι εδώ μέσα σε spoiler.
Νομίζω ότι αυτή είναι μια δράση που μπορούμε και που πρέπει να κάνουμε αργά ή γρήγορα.
Διότι ναι μεν ενώπιον του κράτους διαγραφόμαστε από το ληξιαρχείο και τέρμα, αλλά η εκκλησία εξακολουθεί να μας έχει φακελωμένους και να εμφανιζόμαστε ως χριστιανοί στα δικά της αρχεία (και μην ξεχνάμε ότι η εκκλησία ανήκει στο δημόσιο). Καλό είναι λοιπόν να διαγραφτούμε κι από εκεί, τόσο για να μην υπάρχει περίπτωση π.χ. να μας γίνει χριστιανική κηδεία (για όσους ενδιαφέρει αυτό) όσο και για ν' αρχίσει να παίρνει χαμπάρι η εκκλησία ότι κάποια πρόβατα έχουν βγει από το μαντρί και έμπρακτα.
- Spoiler: Εμφάνιση
Νομίζω ότι αυτή είναι μια δράση που μπορούμε και που πρέπει να κάνουμε αργά ή γρήγορα.
Διότι ναι μεν ενώπιον του κράτους διαγραφόμαστε από το ληξιαρχείο και τέρμα, αλλά η εκκλησία εξακολουθεί να μας έχει φακελωμένους και να εμφανιζόμαστε ως χριστιανοί στα δικά της αρχεία (και μην ξεχνάμε ότι η εκκλησία ανήκει στο δημόσιο). Καλό είναι λοιπόν να διαγραφτούμε κι από εκεί, τόσο για να μην υπάρχει περίπτωση π.χ. να μας γίνει χριστιανική κηδεία (για όσους ενδιαφέρει αυτό) όσο και για ν' αρχίσει να παίρνει χαμπάρι η εκκλησία ότι κάποια πρόβατα έχουν βγει από το μαντρί και έμπρακτα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- Comte de Toulouse
- Δημοσιεύσεις: 3960
- Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
- Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
- Τοποθεσία: 7-
- Επικοινωνία:
Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει η παραμικρή συσχέτιση μεταξύ της εγγραφής στα βιβλία και της κηδείας; Διασταύρωσε κανείς ιερέας νεκρώσιμης ακολουθίας τα βιβλία της ενορίας που βαφτίστηκε κάποιος για να τελέσει την κηδεία; Ολα είναι θέμα του στενότερου συγγενή που το διοργανώνει.AoratiMelani έγραψε:Καλό είναι λοιπόν να διαγραφτούμε κι από εκεί, τόσο για να μην υπάρχει περίπτωση π.χ. να μας γίνει χριστιανική κηδεία...
Αλλωστε μην ξεχνάς και αυτό.
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Το ξέρω. Νομίζω όμως ότι αν κάποιος μπει στον κόπο να διαγραφτεί απ' το βιβλίο της ενορίας και το κάνει θέμα στο κοινωνικό του περιβάλλον, οι στενοί συγγενείς θα ξέρουν ότι δεν είναι ελληνορθόδοξος και υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να νομίσουν ότι "δεν μπορούν" θα τον κηδέψουν χριστιανικά.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Υπάρχει το θέμα πως όσο εύκολο είναι να καταχωριστεί η βάπτιση (από συγγενή μέχρι και 3ου βαθμού και από τους νονούς - χωρίς εξουσιοδότηση από τους γονείς), τόσο δύσκολο είναι να διαγράψει κάποιος το θρήσκευμά του από το Ληξιαρχείο.
Όποιος γεννήθηκε στο εξωτερικό πρέπει να κατέβει στην Αθήνα, στο κεντρικό Ληξιαρχείο. Αν δεν μπορεί, πρέπει να πάει σε συμβολαιογράφο για εξουσιοδότηση τρίτου. Αν δεν μπορεί λόγω οικονομικής δυσπραγίας να διαθέσει το ποσό της αμοιβής του συμβολαιογράφου, μένει με την στάμπα.
Edit: Χμ.. offtopic είμαι - εδώ συζητάμε τη διαγραφή από τις ενορίες, όχι από τα αρχεία του κράτους.
Όποιος γεννήθηκε στο εξωτερικό πρέπει να κατέβει στην Αθήνα, στο κεντρικό Ληξιαρχείο. Αν δεν μπορεί, πρέπει να πάει σε συμβολαιογράφο για εξουσιοδότηση τρίτου. Αν δεν μπορεί λόγω οικονομικής δυσπραγίας να διαθέσει το ποσό της αμοιβής του συμβολαιογράφου, μένει με την στάμπα.
Edit: Χμ.. offtopic είμαι - εδώ συζητάμε τη διαγραφή από τις ενορίες, όχι από τα αρχεία του κράτους.
Δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα, για τους περισσότερους ενήλικες τουλάχιστον. 1-2 επισκέψεις στο ληξιαρχείο αρκούν.Βέρα έγραψε:δύσκολο είναι να διαγράψει κάποιος το θρήσκευμά του από το Ληξιαρχείο
Εσύ μπορείς να συνδυάσεις μια επίσκεψη στην Αθήνα με το ειδικό ληξιαρχείο (ήταν μπάχαλο πριν κάτι χρόνια, ελπίζω να έχει μπει μια τάξη εκεί)
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Ενημερώνω ότι ψήνω άτομο να επιχειρήσει τη διαγραφή της βάπτισής του από το βιβλίο της ενορίας.
Αν βρεθεί και κανένας ακόμη, ή/και αν υπάρχει κάποια γνώμη/πληροφορία/βοήθεια διαθέσιμη, ευπρόσδεκτη.
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συντάξει μια αίτηση προς τον ιερό ναό, που να λέει κάτι σαν "βάσει του άρθρου 12 του Ν.τάδε, ζητώ να πληροφορηθώ ποια από τα προσωπικά μου δεδομένα βρίσκονται στο αρχείο σας. Συγκεκριμένα επιθυμώ να ενημερωθώ για όλα τα δεδομένα που καταγράφηκαν με αφορμή τη βάπτισή μου στις [ημερομηνία] καθώς και για κάθε άλλο προσωπικό μου δεδομένο τυχόν έχετε στα αρχεία σας. Επίσης, βάσει του άρθρου 13 του Ν.τάδε, ζητώ να διαγραφούν άμεσα όλα μου τα προσωπικά δεδομένα από τα αρχεία σας, όπως έχω δικαίωμα."
Δεν απαιτείται αιτιολόγηση του αιτήματος, αλλά σε κάθε περίπτωση μπορεί κανείς να πει ότι αφορά τα ευαίσθητα προσωπικά του δεδομένα και ότι δεν θέλει να είναι καταγεγραμμένα πουθενά.
Επίσης δεν παίζει ρόλο ο τρόπος συλλογής, αλλά αν τεθεί ως αντίρρηση ότι τα στοιχεία νομίμως συλλέχθηκαν, μπορεί κανείς να πει ότι βεβαίως και συλλέχθηκαν νομίμως, αλλά τώρα εξίσου νομίμως επιθυμεί να διαγραφούν.
Αν παρουσιάσουν ως πρόβλημα το ότι δεν μπορούν να σβηστούν από το βιβλίο όσα είναι ήδη γραμμένα, μπορεί κανείς να πει ότι αυτό είναι δικό τους πρόβλημα, ας βρουν τρόπο, με μπλάνκο, με μαρκαδόρο, κόβοντας τη σελίδα ή όπως νομίζουν, αλλά ότι είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να το κάνουν.
Το προτείνω γιατί είναι κτγμ ο μόνος απλός και νόμιμος τρόπος να "ξεβαπτιστεί" κανείς: η εκκλησία δεν προβλέπει διαδικασία "ξεβαπτίσματος" ούτε άλλον τρόπο τυπικής αποχώρησης, οπότε είναι το μόνο που μπορώ να σκεφτώ.
Για όσους ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο, φυσικά - και φαίνεται πως υπάρχουν αρκετοί. Έστω και μόν σαν ακτιβισμός, δηλαδή για να συνειδητοποιήσουν στην εκκλησία ότι δεν μπορούν να φακελώνουν τον κόσμο από μωρά και να τους μετράνε σαν μέλη ως το θάνατό τους χωρίς αυτό να προκαλεί αντιδράσεις.
Αν το κάνει ένας, μετά θα είναι πιο εύκολο για τον επόμενο.
Αν βρεθεί και κανένας ακόμη, ή/και αν υπάρχει κάποια γνώμη/πληροφορία/βοήθεια διαθέσιμη, ευπρόσδεκτη.
- Spoiler: Εμφάνιση
Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συντάξει μια αίτηση προς τον ιερό ναό, που να λέει κάτι σαν "βάσει του άρθρου 12 του Ν.τάδε, ζητώ να πληροφορηθώ ποια από τα προσωπικά μου δεδομένα βρίσκονται στο αρχείο σας. Συγκεκριμένα επιθυμώ να ενημερωθώ για όλα τα δεδομένα που καταγράφηκαν με αφορμή τη βάπτισή μου στις [ημερομηνία] καθώς και για κάθε άλλο προσωπικό μου δεδομένο τυχόν έχετε στα αρχεία σας. Επίσης, βάσει του άρθρου 13 του Ν.τάδε, ζητώ να διαγραφούν άμεσα όλα μου τα προσωπικά δεδομένα από τα αρχεία σας, όπως έχω δικαίωμα."
Δεν απαιτείται αιτιολόγηση του αιτήματος, αλλά σε κάθε περίπτωση μπορεί κανείς να πει ότι αφορά τα ευαίσθητα προσωπικά του δεδομένα και ότι δεν θέλει να είναι καταγεγραμμένα πουθενά.
Επίσης δεν παίζει ρόλο ο τρόπος συλλογής, αλλά αν τεθεί ως αντίρρηση ότι τα στοιχεία νομίμως συλλέχθηκαν, μπορεί κανείς να πει ότι βεβαίως και συλλέχθηκαν νομίμως, αλλά τώρα εξίσου νομίμως επιθυμεί να διαγραφούν.
Αν παρουσιάσουν ως πρόβλημα το ότι δεν μπορούν να σβηστούν από το βιβλίο όσα είναι ήδη γραμμένα, μπορεί κανείς να πει ότι αυτό είναι δικό τους πρόβλημα, ας βρουν τρόπο, με μπλάνκο, με μαρκαδόρο, κόβοντας τη σελίδα ή όπως νομίζουν, αλλά ότι είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να το κάνουν.
Το προτείνω γιατί είναι κτγμ ο μόνος απλός και νόμιμος τρόπος να "ξεβαπτιστεί" κανείς: η εκκλησία δεν προβλέπει διαδικασία "ξεβαπτίσματος" ούτε άλλον τρόπο τυπικής αποχώρησης, οπότε είναι το μόνο που μπορώ να σκεφτώ.
Για όσους ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο, φυσικά - και φαίνεται πως υπάρχουν αρκετοί. Έστω και μόν σαν ακτιβισμός, δηλαδή για να συνειδητοποιήσουν στην εκκλησία ότι δεν μπορούν να φακελώνουν τον κόσμο από μωρά και να τους μετράνε σαν μέλη ως το θάνατό τους χωρίς αυτό να προκαλεί αντιδράσεις.
Αν το κάνει ένας, μετά θα είναι πιο εύκολο για τον επόμενο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Μου αρέσετε...
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Με προλάβατε.
Ήθελα να σας γράψω ότι σχετικά με το εάν η εκκλησια έχει αρχεία η όχι, πρόσφατα ρώτησα τον ιερέα στην εκκλησια όπου βαφτιστικά για το εάν μπορώ να πάρω κάποια βεβαίωση για το γεγονός ότι είμαι βαφτισμένος.
Με ρώτησε την ημερομηνία που βαφτιστικά και το όνομα και μου είπε ότι μπορεί όντως να μου παραχώρηση κάποια βεβαίωση. Άρα μάλλον στις εκκλησιες διατηρούν αρχεία με όσους βαφτίζονται
Ήθελα να σας γράψω ότι σχετικά με το εάν η εκκλησια έχει αρχεία η όχι, πρόσφατα ρώτησα τον ιερέα στην εκκλησια όπου βαφτιστικά για το εάν μπορώ να πάρω κάποια βεβαίωση για το γεγονός ότι είμαι βαφτισμένος.
Με ρώτησε την ημερομηνία που βαφτιστικά και το όνομα και μου είπε ότι μπορεί όντως να μου παραχώρηση κάποια βεβαίωση. Άρα μάλλον στις εκκλησιες διατηρούν αρχεία με όσους βαφτίζονται