ώστε σας αρέσει η δεσποινίς? να τα μας, και το πρώτο συνοικέσιο άθεης με θρήσκο! άντε κι εγώ κουμπάρα!
θα γίνεται κουμπάρα σε μια τέτοια ένωση? με τιμά η πρότασή σας, αλλά ας ακούσουμε και την άποψη της νύφης!
Ειρήσθω εν παρόδω, δεν βρίσκετε λίγο ύποπτο το γεγονός ότι κάθε πιστός πιστεύει σε διαφορετικό θεό?
Ύποπτο κατα ποία έννοια?
Εσείς δε βρίσκετε αντίστοιχα ύποπτο το γεγονός οτι και εσείς οι άθεοι δεν πιστεύετε στην ίδια αθεϊα, ή για να σας προλάβω, δεν βρίσκετε πως η αθεϊα σας εκφράζεται διαφορετικά στον καθένα από σας?
Δεν νομίζετε ότι το γεγονός αυτό μάλλον υποδεικνύει ότι ο θεός είναι απλώς μια έννοια μέσα στο κεφάλι των πιστών, χωρίς αντικειμενική υπόσταση? (λέω, μήπως...)
μιλήσατε για αντικειμενική και όχι υλική υπόσταση. Ο θεός, τουλάχιστον ο θεός μου, έχει υπόσταση αντικειμενικότατη. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για θεούς που ασκούν επιρροή, ή για πολέμους που γίνονται για χάρη θεών. Ακόμα κι αν κάποιοι από αυτούς τους θεούς είναι πλαστοί, η επιρροή τους στον κόσμο επισημαίνει την αντικειμενική τους υπόσταση: επηρεάζουν, είτε περισσότερο είτε λιγότερο, με διάφορους τρόπους τους πιστούς και κατα συνέπεια τον κόσμο.
Θεωρείτε πως μπορεί να υπάρξει διαλλακτική πίστη στο θεό?Ο Ορθόδοξος επέλεξε τον μοναδικό συνεπή στην θρησκευτική αντίληψη τρόπο να σκέπτεται,και είναι εξ ορισμού μανιχαϊστικός.Δεν επιδέχεται καμία πολυσημία σε αυτά που πιστεύει,γι'αυτό και ανήκει σε δόγμα.Τα δόγματα,σε ένα από τα οποία ανήκετε και εσείς,προϋποθέτουν έναν αυστηρό δυϊσμό εννοιών.Πώς εσείς φιλοδοξείτε να τον συνδυάσετε με τη διαλλακτικότητα?
Στο άλλο θέμα συζήτησης εντοπίσατε την ασυνέπεια του Ορθόδοξου στο σημείο που αντεπιτίθεται στις επιθέσεις των 'απιστων' , κάτι που με βρίσκει σύμφωνο. Άρα δεν είναι και τόσο συνεπής στο ορθόδοξο δόγμα, απλά ίσως κάπως φανατικός. Θα είχε όντως περισσότερο ενδιαφέρον αν ο Ορθόδοξος ανέλυε περισσότερο τις ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ του απόψεις, αν ανέλυε την προσωπική του πορεία και το γιατί έχει την πίστη που έχει.
Θα έλεγα πως τη διαλλεκτικότητα την εντοπίζω στο πεδίο της φιλοσοφίας του θέματος. Εκεί έχει νόημα και είναι χρήσιμη. Η ικανότητα για διάλογο δεν επισκιάζετε από την πίστη, εκτός ίσως από τα ίδια τα σημεία που αφορούν στην πίστη.
Όμως θα πρέπει να διαχωρίσουμε την πίστη σε βαθμίδες. Αλλιώς είναι ο καμικάζι ταλιμπάν μουσουλμάνος, αλλιώς ο ζεν βουδιστής.
απο συνήθεια και συμπάθεια και λόγω των περιπετειών του παρελθόντως αποκαλώ τον εαυτό μου 'χριστιανό'. Στην πραγματικότητα η πίστη μου είναι εξορθολογισμένη σύμφωνα με τις προσωπικές μου εμπειρίες. Έχω αφήσει πίσω μου τον δυϊσμό του παρελθόντος και τα χριστιανικά κλισέ, που πράγματι διδάσκει η εκκλησιαστική, επίσημη εκδοχή του χριστιανισμού και όντως, πέσατε μέσα εκεί που υπονοείται πως φιλοδοξώ να συνδυάσω τη θεολογική φιλοσοφία με τη διαλλεκτικότητα.
Κρατώ αγαπημένα σημεία από το χριστιανικό δόγμα που με εκφράζουν και βρίσκουν εφαρμογή στη λατρεια μου. Κατα τα άλλα μπορώ να αξιολογήσω την ποιότητα της κάθε διδαχής.
Υπάρχουν αμέτρητοί άνθρωποι που ενώ θεωρούνται γενικά, και απο σας θρήσκοι, και οι ίδιοι θεωρούν τους εαυτούς τους τέτοιους, ενώ κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Αυτή η πίστη δεν έχει να κάνει με τη γνήσια επαφή με το θείο.
Ομολογώ οτι έχω εκνευριστεί συχνά διαβάζοντας τις αναλύσεις σας περι θρησκειών, αλλά είναι πιθανόν πως φταίει η συχνή βροχή 'χριστιανοταλιμπάν', όπως λέτε και σεις.
Πώς γνωρίζετε ότι τα προσωπικά σας βιώματα υποδεικνύουν τον χριστιανικό θεό? Και αν αναφέρεστε σε θεϊκά σημεία με το label συγκεκριμένων θρησκευτικών προσώπων,η πίστη σας σε αυτά θα κλονιζόταν εάν λαμβάνατε κάποιο σημάδι λ.χ. από τον Βούδα,ή θα θεωρούσατε ότι απλώς ευθύνεται η εγκεφαλική σας χημεία που παρήγαγε παραισθήσεις?
λόγω κάποιων έντονων εμπειριών του παρελθόντως ταξιδέυοντας, κυρίως σε Ινδία, Νεπαλ & Θιβέτ, έχω αφήσει πίσω μου τα χρόνια που τα οράματά μου αφορούσαν το χριστιανικό πάνθεον και μόνον. Θεωρώ την προσωπολατρεία παγίδα, είτε στην πραγματική ζωή είτε στο μονοθεϊσμό. Οι θεότητες και η επαφή μαζί τους παίρνουν διάφορες μορφές, αν και κατανοώ πως δεν μπορείτε να καταλάβετε τι εννοώ.
Δεν με καταλαβαίνετε αλλά σας δημιουργώ ευφορία?
Ω, ναι! Είναι η ευφορία της εξερεύνησης του αγνώστου!
Και αν και το είπατε μάλλον χιουμοριστικά, γιατί δεν ιδρύετε μια θρησκεία, την -αθρησκία? Θα ήταν δυνατόν κατι τέτοιο?