δεν καταλαβαίνω τι εννοείς άκομψη παρέμβαση
θεωρώ το ποστ μου απολύτως εναρμονισμένο με την πορεία του thread αυτού
Προσωπική αντίληψη της έννοιας "Θεός"
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
Βρε δεν εννοούσα την δική σου παρέμβαση
http://iocaste.wordpress.com
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
ξέρω γω, πολλές φορές δε τον λες κομψό τον τρόπο μου.
το νόηματα όμως σκίζουν ,ε ,ε , ε??
ε κόμη?
το νόηματα όμως σκίζουν ,ε ,ε , ε??
ε κόμη?
Υπάρχουν πολλά να σχολιάσω φίλε Πάνο.Και έχουν ενδιαφέρον.Ο αθεϊσμός είναι μια νέα μόδα, προσιτή σε όλους θα έλεγα, και ενδιαφέρομαι να δω "τι παίζει" με αυτήν την τάση.Το θέμα βασικά δεν έγινε hijacked.Ίσα ίσα μια χαρά πάει.Δεν νομίζω ότι θα βρεις και πολλά να σχολιάσει φίλε Oblivion.. σου κάναμε hijack το θέμα και το σκίσαμε λιγάκι.. θα μάθεις βέβαια πολλά για εμένα και άλλους εδώ μέσα
Η βασική διαφορά με τα παιδιά εδώ μέσα είναι πως αυτοί εξετάζουν την ύπαρξη του θεού με "λογικά"/επιστημονικά επιχειρήματα, εγώ όχι.Βάζουν τον "θεό" στο επιστημονικό μικροσκόπιο και αποφασίζουν.Και προφανώς το να μην πιστεύουν πως υπάρχει είναι μια στάση υγιής, αλλά βλέπω ότι δεν θέλουν να το αποκαλούν πίστη.Τις προάλλες είχα πετύχει σε ένα φόρουμ φυσικής διάφορες περιπτώσεις "πιθανές" για την Δημιουργία.Μεταξύ άλλων, ήταν και η περίπτωση ότι αποτελούμε ένα πείραμα,δημιούργημα μιας εξωγήινης ζωής, και το πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη.Αυτή η θεωρία από μόνη της "στέκει", μιας και οι εξωγήινοι θα έπρεπε ήταν τόσο ανεπτυγμένοι, που δεν θα μπορούσαμε να αντιληφθούμε την παρουσία τους.Αυτό βέβαια η "λογική" σκέψη μας, μας έχει μάθει να το απορρίπτουμε ως θεωρία συνωμοσίας ή ξέρω γω τι άλλο, γιατί με την ίδια "λογική" υπάρχει και η τσαγιέρα του Ράσελ.Όπως είπα και στην αρχή, σε θέματα που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, και πόσο μάλλον σε θέματα που θα παραμήνουν αναπάντητα (βλέπε θεός) καλύτερα να αδιαφορούμε.Κάποιοι πιστεύουν (είτε στην ύπαρξη είτε στην ανυπαρξία του).
Πέρα από αυτά, η αθεΐα ως ρεύμα, δεν διαφέρει από άλλα ρεύματα.Έχει τους υποστηρικτές του, έχει και τους αντιπάλους του και σίγουρα παρουσιάζεται και ένας φανατισμός.Όπως όταν διαλέγαμε ομάδα όταν ήμασταν μικροί ένα παράδειγμα.Μόνο πιο σοφιστικέ.
- noxteryn
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
- Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
- Τοποθεσία: Αργυρούπολη
- Επικοινωνία:
Θα ήταν λογικό να αποκαλούσε κανείς μόδα ένα νέο θρήσκευμα, αλλά όχι τον αθεϊσμό. Εφόσον η αθεΐα είναι προϊόν ορθολογισμού, είναι παράλογο να την αποκαλείς μόδα. Είναι σα να λες ότι το 2 + 2 = 4 είναι μόδα.
Ο λόγος που η πεποίθηση ανυπαρξίας υπερφυσικών όντων δεν είναι σωστό να ταυτίζεται με τη θρησκευτική πίστη είναι ο προφανής. Όταν ένας τυπάς λέει "πιστεύω στο θεό" δε στηρίζεται σε κανένα εμπειρικό ή θεωρητικό δεδομένο πέραν της προκατάληψής του. In short, πιστεύει στο θεό επειδή έτσι του αρέσει/έτσι του έμαθαν/δεν έχει κάτσει να αναλογιστεί τα υπόλοιπα ενδεχόμενα. Όταν ένας άλλος τυπάς λέει "πιστεύω ότι θα βρέξει το απόγευμα" στηρίζεται σε εμπειρικά και θεωρητικά δεδομένα, δεν το βγάζει από τον κώλο του. In short, παρατηρεί τα σύννεφα, το βαρομετρικό, κτλ κτλ. Η διαφορά μεταξύ των δύο περιπτώσεων είναι η διαφορά στη διαδικασία, και οι άθεοι καταλήγουν ότι δεν υπάρχει θεός μέσω λογικής σκέψης, όχι βίτσιου.
Η υπόθεση με τους εξωγήινους είναι ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική, αλλά δεν αποτελεί επιστημονική θεωρία, γιατί, όπως είπα νωρίτερα, είναι unfalsifiable. Μπορούμε να συζητούμε γι'αυτή ως μια entertaining ιδέα, αλλά δε γίνεται να την πάρουμε στα σοβαρά.
Τέλος, διαφωνώ με το χαρακτηρισμό "ρεύμα", γιατί η αθεΐα δεν αυτο-ορίζεται. Όπως είπα νωρίτερα, αν βγάζουμε λέξη για κάποιον που δεν πιστεύει στους θεούς, θα πρέπει να βγάλουμε και λέξη για κάποιον που δεν πιστεύει στους βρυκόλακες. Άλλωστε, if religion was hair-color, then atheists would be bald.
Ο λόγος που η πεποίθηση ανυπαρξίας υπερφυσικών όντων δεν είναι σωστό να ταυτίζεται με τη θρησκευτική πίστη είναι ο προφανής. Όταν ένας τυπάς λέει "πιστεύω στο θεό" δε στηρίζεται σε κανένα εμπειρικό ή θεωρητικό δεδομένο πέραν της προκατάληψής του. In short, πιστεύει στο θεό επειδή έτσι του αρέσει/έτσι του έμαθαν/δεν έχει κάτσει να αναλογιστεί τα υπόλοιπα ενδεχόμενα. Όταν ένας άλλος τυπάς λέει "πιστεύω ότι θα βρέξει το απόγευμα" στηρίζεται σε εμπειρικά και θεωρητικά δεδομένα, δεν το βγάζει από τον κώλο του. In short, παρατηρεί τα σύννεφα, το βαρομετρικό, κτλ κτλ. Η διαφορά μεταξύ των δύο περιπτώσεων είναι η διαφορά στη διαδικασία, και οι άθεοι καταλήγουν ότι δεν υπάρχει θεός μέσω λογικής σκέψης, όχι βίτσιου.
Η υπόθεση με τους εξωγήινους είναι ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική, αλλά δεν αποτελεί επιστημονική θεωρία, γιατί, όπως είπα νωρίτερα, είναι unfalsifiable. Μπορούμε να συζητούμε γι'αυτή ως μια entertaining ιδέα, αλλά δε γίνεται να την πάρουμε στα σοβαρά.
Τέλος, διαφωνώ με το χαρακτηρισμό "ρεύμα", γιατί η αθεΐα δεν αυτο-ορίζεται. Όπως είπα νωρίτερα, αν βγάζουμε λέξη για κάποιον που δεν πιστεύει στους θεούς, θα πρέπει να βγάλουμε και λέξη για κάποιον που δεν πιστεύει στους βρυκόλακες. Άλλωστε, if religion was hair-color, then atheists would be bald.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
σωστός ο nox
γιαυτό φίλε λέω οτι ο επιστημονισμός μερικών άθεων μπορει να παραλληλιστεί με επίκληση θρησκευτική αυθεντίας κι όχι να ταυτιστεί
γιαυτό φίλε λέω οτι ο επιστημονισμός μερικών άθεων μπορει να παραλληλιστεί με επίκληση θρησκευτική αυθεντίας κι όχι να ταυτιστεί
@noxteryn
Ο εμπειρισμός δεν έχει να κάνει τίποτα εδώ νομίζω μιας και ο θεός, αν υπάρχει, θα είναι ανεύρετος.Είναι από τα λίγα πράγματα που ο είτε ο ένθεος,είτε ο άθεος , μπορεί να πει πως πιστεύει στην ύπαρξη ή στην ανυπαρξία του αντίστοιχα, έτσι απλά επειδή του γουστάρει ή του κάθεται.
Και γιατί δεν μπορούμε να την πάρουμε στα σοβαρά την περίπτωση με τους εξωγήινους?Είναι μήπως παράλογη?Και βάσει ποιου συστήματος λογικής είναι παράλογη?Πιο παράλογο πάντως είναι να έκλασε το τίποτα και να πετάχτηκε το σύμπαν. Ίσα ίσα που έχει και φάση.Ίσως δεν μας αρέσει η σκέψη ότι μπορεί να είμαστε πειραματόζωα.Τότε δεν θα υπήρχε μόνο ένας θεός, αλλά ολόκληρος πολιτισμός από θεούς! .Και μάλιστα την έχει προτείνει και σοβαρός επιστήμονας, ως πιθανή περίπτωση, αλλά δεν υπάρχει απόδειξη.(δεν την συμμερίζομαι, απλά την αναφέρω)
Μπορεί κάλλιστα να έχει κάτσει να αναλογιστεί τα υπόλοιπα ενδεχόμενα, όπως ο ντεϊστής.Δεν βρίσκω κανένα παραλογισμό στον ντεϊσμό.Ούτε η πίστη στο ότι κάτι ανώτερο δημιούργησε τα πάντα είναι κάτι παράλογο εν γένει.Το πράγμα αρχίζει και ξεφεύγει όταν πιστεύουμε ότι ο θεούλης είναι ένας γεράκος στα σύννεφα που κρατάει score.Εκεί πάμε αλλού.Αυτός λοιπόν μπορεί άνετα να πιστεύει σε μια ανώτερη ύπαρξη, φτάνοντας εκεί θεωρητικά/φιλοσοφικά, χωρίς απαραίτητα να αισθάνεται πως αυτή η ύπαρξη τον ελέγχει, αυτόν ή όλα τα άλλα.It just is που λέγαμε πιο πάνω.Όταν ένας τυπάς λέει "πιστεύω στο θεό" δε στηρίζεται σε κανένα εμπειρικό ή θεωρητικό δεδομένο πέραν της προκατάληψής του. In short, πιστεύει στο θεό επειδή έτσι του αρέσει/έτσι του έμαθαν/δεν έχει κάτσει να αναλογιστεί τα υπόλοιπα ενδεχόμενα.
Ο εμπειρισμός δεν έχει να κάνει τίποτα εδώ νομίζω μιας και ο θεός, αν υπάρχει, θα είναι ανεύρετος.Είναι από τα λίγα πράγματα που ο είτε ο ένθεος,είτε ο άθεος , μπορεί να πει πως πιστεύει στην ύπαρξη ή στην ανυπαρξία του αντίστοιχα, έτσι απλά επειδή του γουστάρει ή του κάθεται.
Και γιατί δεν μπορούμε να την πάρουμε στα σοβαρά την περίπτωση με τους εξωγήινους?Είναι μήπως παράλογη?Και βάσει ποιου συστήματος λογικής είναι παράλογη?Πιο παράλογο πάντως είναι να έκλασε το τίποτα και να πετάχτηκε το σύμπαν. Ίσα ίσα που έχει και φάση.Ίσως δεν μας αρέσει η σκέψη ότι μπορεί να είμαστε πειραματόζωα.Τότε δεν θα υπήρχε μόνο ένας θεός, αλλά ολόκληρος πολιτισμός από θεούς! .Και μάλιστα την έχει προτείνει και σοβαρός επιστήμονας, ως πιθανή περίπτωση, αλλά δεν υπάρχει απόδειξη.(δεν την συμμερίζομαι, απλά την αναφέρω)
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Βεβαίως, φίλε Oblivion, και μπορείτε και την παίρνετε στα σοβαρά, και ο λόγος είναι ένας: Oblivion! … You are sunk into oblivion.Oblivion έγραψε:Και γιατί δεν μπορούμε να την πάρουμε στα σοβαρά την περίπτωση με τους εξωγήινους?
Για να απαλλαγείτε από την λήθη πρέπει να μελετήσετε ώστε να γνωρίσετε τις απόψεις εκείνων που έζησαν μαζί με τους «εξωγήινους». Το κάνετε; Δεν το κάνετε!
Δεν μελετάτε, δεν γνωρίζετε, αλλά άποψη έχετε.
Ε λοιπόν! Με βάση την κοινή λογική η άποψή σας δεν έχει καμία μα καμία αξία.
Όπως και για τους άθεους έτσι και για σε σένα δεν είναι καθόλου σοβαρός ο παππούλης εκεί πάνω στα σύννεφα. Και φυσικά δεν είναι σοβαρό και το βιβλίο του, η Παλαιά Διαθήκη. Χμ; Έλα όμως που η λογική και η επιστημονική μέθοδος ορίζουν πως είναι άνευ αξίας η άποψη του αδαούς!
Μελετήστε λοιπόν, εάν επιθυμείτε να έχετε άποψη επί του θέματος των εξωγήινων, γήινων ή φανταστικών θεών.
Υ.Γ. εκτός αν θεωρείτε ότι η Wiki ανέλαβε ως Holy Ghost
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
- noxteryn
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
- Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
- Τοποθεσία: Αργυρούπολη
- Επικοινωνία:
Oblivion, αν ο deist είχε λάβει υπόψιν του τα υπόλοιπα ενδεχόμενα, τότε θα ήξερε περί Occam's Razor και θα αναγνώριζε το ανώτερο ον ως περιττό. Αν μιλάμε απλώς για μια αιτία όπως πχ ένα ασταθές singularity, τότε πρόκειται απλώς για μετάθεση μεταβλητών. Η πίστη σε ανώτερο δημιουργικό ον είναι παράλογη επειδή προϋποθέτει πολυπλοκότητα και φυσικά ανυπόστατη πίστη. Plus, αν είναι και ανεύρετο, θα μπορούσε κάλλιστα να μην υπάρχει, οπότε είναι αδιάφορο, όπως ο αόρατος, άοσμος, αθόρυβος, άυλος δράκος στο σαλόνι σου.
Ο λόγος που δε μπορούμε να πάρουμε στα σοβαρά τους εξωγήινους είναι αυτός που ανέφερα ήδη δύο φορές: Unfalsifiability. Δεν αποτελεί testable hypothesis και συνεπώς έχει μόνο φιλοσοφική αξία. Με το ίδιο σκεπτικό μπορώ να πω ότι και ο Obama έχει δολοφονηθεί και αντικατασταθεί από εξωγήινο σωσία. "Είναι πιθανή περίπτωση, αλλά δεν υπάρχει απόδειξη."
Ο λόγος που δε μπορούμε να πάρουμε στα σοβαρά τους εξωγήινους είναι αυτός που ανέφερα ήδη δύο φορές: Unfalsifiability. Δεν αποτελεί testable hypothesis και συνεπώς έχει μόνο φιλοσοφική αξία. Με το ίδιο σκεπτικό μπορώ να πω ότι και ο Obama έχει δολοφονηθεί και αντικατασταθεί από εξωγήινο σωσία. "Είναι πιθανή περίπτωση, αλλά δεν υπάρχει απόδειξη."
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Η υπόθεση περί εξωγήινων νομίζω ότι είναι falsifiable. Θα αποδειχτεί λανθασμένη όταν μάθουμε ποιοι ήταν εκείνοι που θεωρήθηκαν εξωγήινοι.noxteryn έγραψε: Ο λόγος που δε μπορούμε να πάρουμε στα σοβαρά τους εξωγήινους είναι αυτός που ανέφερα ήδη δύο φορές: Unfalsifiability.
Θα πρέπει κάποτε να κατανοήσουμε ότι οι αρχικές περί θεών αναφορές δεν τους περιγράφουν ως άυλα όντα.
Το ίδιο ισχύει και για τις θεωρίες περί της χρονολογίας εμφάνισης της κτηνοτροφίας, της γεωργίας, της υφαντουργίας καθώς και για μια σωρεία άλλων θεωριών που σχετίζονται με την προϊστορία. Καμιά τους δεν αποτελεί testable hypothesis. Υπάρχουν δεδομένα που οδηγούν σε ένα συμπέρασμα το οποίο δεν είναι υποκείμενο σε πείραμα. Το συμπέρασμα επικυρώνεται, βελτιώνεται ή αντικαθίσταται από άλλο με την εμφάνιση νέων δεδομένων.noxteryn έγραψε: Δεν αποτελεί testable hypothesis και συνεπώς έχει μόνο φιλοσοφική αξία.
Kάποια συμπεράσματα μπορεί να μην είναι παρά ένα απλό educated guess.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
Oblivion
ο θεός είναι ηλεκτρισμός στον εγκέφαλο και έχει δικό του εξειδικευμένο κύκλωμα.
Κατα τη γνώμη μου αυτή είναι μια ευχάριστη είδηση τόσο για πιστούς όσο και άπιστους, αλλά όχι για δογματικούς, μιας και η πραγματικότητα αυτή χαλάει σχεδόν όλες τις κοσμοθεωρίες που με τόσο κόπο φτιάξαμε
ως τεμπέλης, έκανα 3 search, ψάχτο μόνος σου λοιπόν φίλε αν είναι ανευρετος ο θεός ή το έχουμε βρει αλλά κάνουμε πως δε το καταλάβαμε τι είναι
http://scholar.google.gr/scholar?q=god+ ... i=scholart
http://scholar.google.gr/scholar?hl=el& ... =&as_vis=1
http://scholar.google.gr/scholar?as_q=g ... l&as_vis=1
peace&love
edit:
dtango
get real , messiah
ακριβώς το αντίθετο, ο θεός έχει βρεθεί και όλοι ανεξαιρέτως [πιστοί & άπιστοι] κάνουν τις λούλεςΟ εμπειρισμός δεν έχει να κάνει τίποτα εδώ νομίζω μιας και ο θεός, αν υπάρχει, θα είναι ανεύρετος.
ο θεός είναι ηλεκτρισμός στον εγκέφαλο και έχει δικό του εξειδικευμένο κύκλωμα.
Κατα τη γνώμη μου αυτή είναι μια ευχάριστη είδηση τόσο για πιστούς όσο και άπιστους, αλλά όχι για δογματικούς, μιας και η πραγματικότητα αυτή χαλάει σχεδόν όλες τις κοσμοθεωρίες που με τόσο κόπο φτιάξαμε
ως τεμπέλης, έκανα 3 search, ψάχτο μόνος σου λοιπόν φίλε αν είναι ανευρετος ο θεός ή το έχουμε βρει αλλά κάνουμε πως δε το καταλάβαμε τι είναι
http://scholar.google.gr/scholar?q=god+ ... i=scholart
http://scholar.google.gr/scholar?hl=el& ... =&as_vis=1
http://scholar.google.gr/scholar?as_q=g ... l&as_vis=1
peace&love
edit:
dtango
απο πότε ενας τύπος που παραδέχεται οτι θάβει στοιχεία που κοντράρουν τη θεωρία του και παραδέχεται οτι είναι δογματικός επικαλείται την επιστημονική μέθοδο και τη λογική για να την πει σε όλους τους άλλους?Έλα όμως που η λογική και η επιστημονική μέθοδος ορίζουν πως είναι άνευ αξίας η άποψη του αδαούς!
get real , messiah
Sapisa έγραψε:Όταν αναλύει κανείς την ύπαρξη πάντα φτάνει σε ένα σημείο που η θα κάνει το leap of faith η όχι. Χωρίς σημείο αναφοράς έξω της συνειδήσεως κάθε ισχυρισμός για γνώση είναι ένας αβέβαιος ισχυρισμός.Στο φαίνεσθαι είμαστε νομίζω.Το είναι είναι πέρα από εμάς. Όσον άφορά τον θεό που λες ότι δεν είναι παντοδύναμος τότε τι θεός είναι αυτός ?
Όταν υπάρχει το 1,μια ύπαρξη μοναδική και πλήρης που περιλαμβάνει τα πάντα στον εαυτό της τότε είναι τέλεια ύπαρξη γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει σύγκριση με μια ανώτερη ύπαρξη. Είναι αυτό θεός? Δεν ξέρω ούτε με ενδιαφέρει. Βέβαια αυτή η φαγούρα για το τέλειο νομίζω απορρέει σαν αντίδραση για το "πεπερασμένο" που βιώνουμε. Αυτό το πεπερασμένο είναι όλο το θέμα. Θυμάμαι μικρός(δημοτικό φάση) που ρώταγα διάφορους τι γίνεται όταν πεθαίνουμε και μου έλεγαν απλά πεθαίνουμε και δεν υπάρχουμε και δεν μπορούσα να καταλάβω πως αυτό είναι απάντηση. Δηλαδή ζεις σαν κάτι τυχαίο και καθορισμένο ταυτόχρονα για ένα αμελητέο χρονικό διάστημα και αυτό είναι όλο? Θέλει θράσος και μαγκιά λαμβάνοντάς υπόψη αυτό να δημιουργήσεις την έννοιά του πρέπει.
Ξέφυγα πολύ but who gives a fuck?
μια χαρά
truly no-one
but some may care
say "Hi!"
και τωρα κατι εντελώς διαφορετικό!
το θέμα= προσωπική αντίληψη της έννοιας θεός
η προσωπική μου αντίληψη της εννοιας θεός ανήκει στις συναισθηματικές αντιδράσεις μου.
Δεν σχετίζεται με λογική επεξεργασία, ή την εξ'ετέρων ταυτοποίηση της αντιληπτής πραγματικότητας.
Εμφανίστηκε μετά την τριτη δεκαετια της ζωης, εν μέσω δραματικής (πάλι συναισθηματικής) κρίσης
Σε συνθήκες νηφάλιες η λογική επεξεργασία μου, και η κοινωνική μου υπόσταση και επικοινωνία, εμποδιζει αλλοτε σθεναρά και άλλοτε χωρίς πάθος, την γένεση, υπόθαλψη και προβολή της ταμπέλας θεός σε όποια εννοια ενδείκνειται.
Μόνο περιστασιακά, σε στιγμές μη-νου, όπου συναισθήματα γενικής ευγνωμωσύνης που ειμαι ζωντανός, ή αταίριαστης "αγάπης" και προβολής αυτής σε ενα γενικό και προς ολες τις κατευθύνσεις πλαίσιο, ή συναισθήματα ένωσης και κατανόησης του σύμπαντος- μια πλάνη που δημιουργείται αφου το σύμπαν αποσπασματικά μας επιτρέπει δημιουργικη φαντασία στην συναρμολόγηση της αντιλήψεώς μας, για την επακόλουθη αυτο-παραμύθιαση.
Δηλαδη, όσον αφορα την λογική και το νου που σας γράφει τώρα,
η εννοια θεος ειναι μια πλάνη απο αυτο, μια υπεκφυγη, μια απόδραση
και σαν τα συναισθηματα , έρχεται και φευγει, αυξομειώνεται και μεταβάλλεται
η εννοια θεός ειναι η σάλτσα που ρίχνεις σε κάθε τί,
για να δώσεις υπεραξία και δυσανάλογο μη-φθαρτό δέος προς αυτό
είναι ενα είδος λογικής οικονομίας, με υπερτιμηση της ρευστής μονάδας , του συναισθήματος
το θέμα= προσωπική αντίληψη της έννοιας θεός
η προσωπική μου αντίληψη της εννοιας θεός ανήκει στις συναισθηματικές αντιδράσεις μου.
Δεν σχετίζεται με λογική επεξεργασία, ή την εξ'ετέρων ταυτοποίηση της αντιληπτής πραγματικότητας.
Εμφανίστηκε μετά την τριτη δεκαετια της ζωης, εν μέσω δραματικής (πάλι συναισθηματικής) κρίσης
Σε συνθήκες νηφάλιες η λογική επεξεργασία μου, και η κοινωνική μου υπόσταση και επικοινωνία, εμποδιζει αλλοτε σθεναρά και άλλοτε χωρίς πάθος, την γένεση, υπόθαλψη και προβολή της ταμπέλας θεός σε όποια εννοια ενδείκνειται.
Μόνο περιστασιακά, σε στιγμές μη-νου, όπου συναισθήματα γενικής ευγνωμωσύνης που ειμαι ζωντανός, ή αταίριαστης "αγάπης" και προβολής αυτής σε ενα γενικό και προς ολες τις κατευθύνσεις πλαίσιο, ή συναισθήματα ένωσης και κατανόησης του σύμπαντος- μια πλάνη που δημιουργείται αφου το σύμπαν αποσπασματικά μας επιτρέπει δημιουργικη φαντασία στην συναρμολόγηση της αντιλήψεώς μας, για την επακόλουθη αυτο-παραμύθιαση.
Δηλαδη, όσον αφορα την λογική και το νου που σας γράφει τώρα,
η εννοια θεος ειναι μια πλάνη απο αυτο, μια υπεκφυγη, μια απόδραση
και σαν τα συναισθηματα , έρχεται και φευγει, αυξομειώνεται και μεταβάλλεται
η εννοια θεός ειναι η σάλτσα που ρίχνεις σε κάθε τί,
για να δώσεις υπεραξία και δυσανάλογο μη-φθαρτό δέος προς αυτό
είναι ενα είδος λογικής οικονομίας, με υπερτιμηση της ρευστής μονάδας , του συναισθήματος
say "Hi!"
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 976
- Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
- Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
- Επικοινωνία:
Πως ξεπέρασες το 'κολλημα' της εναντίωσης στην έννοια-λέξη θεό? Ή δε το είχες ποτε?
Εγώ είμαι ακόμα στη φάση που προσπαθώ να βρω τι διαφορετικό γίνεται στο κεφάλι του ορθολογιστή άθεου σε σχέση με του πιστού [αν ας πούμε και οι δυο πάρουν μια ποσότητα ψυχεδελικών].
γιατι?
γιατι αποφυγή παρεξηγήσεων
για να μπορούμε να συνενοηθούμε
γιατι ίσως ο θεός που περιγράφεις είναι παντελώς διαφορετικό πράγμα απο αυτό που εννούν όλοι οι άλλοι
ή θα ήταν μάταιο και αλαζονικό να αρνηθούμε την έννοια θεός για αυτό που περιγράφεις?
ΥΓ: Προσωπική αντίληψη για την έννοια εγώ δεν έχω, μπορώ να περιγράψω τους θεούς των άλλων, σε πολλές διαφορετικές εκδοχές και γεύσεις...
Εγώ είμαι ακόμα στη φάση που προσπαθώ να βρω τι διαφορετικό γίνεται στο κεφάλι του ορθολογιστή άθεου σε σχέση με του πιστού [αν ας πούμε και οι δυο πάρουν μια ποσότητα ψυχεδελικών].
ωραία. δεν θεωρείς οτι θα είχε νόημα να δημιουργήσουμε μια άλλη έννοια, οχι απαραίτητα καινούργια λέξη, αντί για την έννοια θεός για αυτό που περιγράφεις παραπάνω?Μόνο περιστασιακά, σε στιγμές μη-νου, όπου συναισθήματα γενικής ευγνωμωσύνης που ειμαι ζωντανός, ή αταίριαστης "αγάπης" και προβολής αυτής σε ενα γενικό και προς ολες τις κατευθύνσεις πλαίσιο, ή συναισθήματα ένωσης και κατανόησης του σύμπαντος- μια πλάνη που δημιουργείται αφου το σύμπαν αποσπασματικά μας επιτρέπει δημιουργικη φαντασία στην συναρμολόγηση της αντιλήψεώς μας, για την επακόλουθη αυτο-παραμύθιαση.
γιατι?
γιατι αποφυγή παρεξηγήσεων
για να μπορούμε να συνενοηθούμε
γιατι ίσως ο θεός που περιγράφεις είναι παντελώς διαφορετικό πράγμα απο αυτό που εννούν όλοι οι άλλοι
ή θα ήταν μάταιο και αλαζονικό να αρνηθούμε την έννοια θεός για αυτό που περιγράφεις?
ΥΓ: Προσωπική αντίληψη για την έννοια εγώ δεν έχω, μπορώ να περιγράψω τους θεούς των άλλων, σε πολλές διαφορετικές εκδοχές και γεύσεις...
- noxteryn
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
- Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
- Τοποθεσία: Αργυρούπολη
- Επικοινωνία:
Το testable δεν αναφέρεται μόνο σε πειράματα, αλλά και σε παρατήρηση και επεξεργασία δεδομένων (όπως αναφέρεις και εσύ). Για παράδειγμα, η Θεωρία της Εξέλιξης είναι testable, γιατί αν βρούν ακόμα και ένα απολίθωμα σε "λάθος" γεωλογική εποχή, καταρρίπτεται αυτομάτως όλη η θεωρία.dtango έγραψε:Το ίδιο ισχύει και για τις θεωρίες περί της χρονολογίας εμφάνισης της κτηνοτροφίας, της γεωργίας, της υφαντουργίας καθώς και για μια σωρεία άλλων θεωριών που σχετίζονται με την προϊστορία. Καμιά τους δεν αποτελεί testable hypothesis. Υπάρχουν δεδομένα που οδηγούν σε ένα συμπέρασμα το οποίο δεν είναι υποκείμενο σε πείραμα. Το συμπέρασμα επικυρώνεται, βελτιώνεται ή αντικαθίσταται από άλλο με την εμφάνιση νέων δεδομένων.noxteryn έγραψε: Δεν αποτελεί testable hypothesis και συνεπώς έχει μόνο φιλοσοφική αξία.
Όσο για τα educated guesses, που υπάρχουν πχ στην Κλιματολογία σχετικά με το Global Warming, συμφωνώ ότι an educated guess is still a guess.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
- noxteryn
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
- Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
- Τοποθεσία: Αργυρούπολη
- Επικοινωνία:
Όπως έχω πει στο παρελθόν, τα Παραλληλα Σύμπαντα αποτελούν μια από τις πολλές ερμηνείες της Κβαντομηχανικής. Οι μαύρες τρύπες δεν είναι καν υποθετικές, γιατί οι συνέπειες της ύπαρξής τους έχουν παρατηρηθεί με αρκετούς τρόπους (πχ gravitational lensing).
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Με την ίδια λογική και ο Θεός δεν είναι καν υποθετικός γιατί συνέπειες της ύπαρξης του έχουν παρατηρηθεί με αρκετούς τρόπους (π.χ. Θαύματα)noxteryn έγραψε:Οι μαύρες τρύπες δεν είναι καν υποθετικές, γιατί οι συνέπειες της ύπαρξής τους έχουν παρατηρηθεί με αρκετούς τρόπους (πχ gravitational lensing).
Δεν ξέρω για τον δικό σου κόσμο φίλε noxteryn αλλά σε αυτόν εδώ ότι δεν μπορείς να το παρατηρήσεις άμεσα είναι υποθετικό.. και αυτό που αποκαλείς "συνέπειες της ύπαρξης τους" μπορεί να έχει και πολλές άλλες εξηγήσεις που δεν σχετίζονται με αυτές..
Αυτό που ρώτησα όμως είναι το αν είναι testable, όχι το αν πιστεύεις ότι υπάρχουν..
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
- noxteryn
- Δημοσιεύσεις: 2210
- Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
- Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
- Τοποθεσία: Αργυρούπολη
- Επικοινωνία:
Αν συγκρίνεις το gravitational lensing με τα θαύματα, τότε καλύτερα να μην ασχολείσαι με αυτά τα πράγματα...
Το να με ρωτάς αν οι μαύρες τρύπες είναι testable, είναι σα να σε ρωτάω αν η Σελήνη είναι τεσταble. Τι ακριβώς περιμένεις να απαντήσω σε μια τόσο ασύντακτη και ασυνάρτητη ερώτηση?
Το να με ρωτάς αν οι μαύρες τρύπες είναι testable, είναι σα να σε ρωτάω αν η Σελήνη είναι τεσταble. Τι ακριβώς περιμένεις να απαντήσω σε μια τόσο ασύντακτη και ασυνάρτητη ερώτηση?
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Δεν συγκρίνω το gravitational lensing με τα θαύματα.. συγκρίνω τη χρήση τους για την εξήγηση άλλων μη παρατηρήσιμων πραγμάτων.. ή αν θέλεις την ερμηνεία τους ως αποτέλεσμα άλλων μη παρατηρήσιμων πραγμάτων.. αν δεν το βλέπεις τότε ίσως καλύτερα να μην ασχολήσαι με θέματα λογικής...noxteryn έγραψε:Αν συγκρίνεις το gravitational lensing με τα θαύματα, τότε καλύτερα να μην ασχολείσαι με αυτά τα πράγματα...
Η Σελήνη είναι testable.. είναι εκεί, την βλέπουμε, την πατήσαμε κιόλας, φέραμε και πετρούλες, αφήσαμε και κάτι καθρέφτες για να μετράμε την απόσταση.. μια χαρά είναι η Σελήνη.. οι μαύρες τρύπες όμως; τις βλέπουμε; μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε κάπως με αυτές άμεσα; πως τεστάρεις την ύπαρξη τους;Το να με ρωτάς αν οι μαύρες τρύπες είναι testable, είναι σα να σε ρωτάω αν η Σελήνη είναι τεσταble. Τι ακριβώς περιμένεις να απαντήσω σε μια τόσο ασύντακτη και ασυνάρτητη ερώτηση?
Αυτό ρωτάω και είναι μια χαρά ερώτηση.. απλή και στην διατύπωση της και στο νόημα της.. δεν μπορώ να καταλάβω τι σε μπερδεύει τόσο πολύ (εκτός ίσως από την απάντηση που δεν σου αρέσει )
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven