δεν ειναι καλο να ειρωνευεσαι και να κοροιδευεις τα πιστευω του αλλου οποια και αν ειναι οπως και την ιδεολογια του
αν ο αλλος θελει να κανει μετανιες στο χριστο δικαιομα του
αν ο αλλος θελει να προσκιναει τον μωαμεθ δικαιμα του
αν ο αλλος θελει να τραγουδαει στο δρομο πολιτικα δικαιομα του
αυτο λεω
Γιατί οι άνθρωποι είναι θρήσκοι;
- aristotelis_1
- Δημοσιεύσεις: 4670
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
- Όνομα Ιστότοπου: -
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
@Dtango το δεύτερο (αυτό που σε κάνει να μη με λατρεύεις) δεν είναι δικό μου,το έχω ξεσηκώσει από κάποιον και το παραθέτω αναγνωρίζοντας την προβοκατόρικη χροιά του.Θα ήθελα βέβαια κάποιος να μου εξηγήσει πως είναι δυνατόν να αφαιρέσει κανείς από κάποιον το δικαίωμα να θεωρει την οποιανδήποτε άποψη γελοία και να το δηλώνει.
@Αρίστο
Και αν κάποιος θέλει να τα θεωρεί όλα αυτά κουταμάρες επίσης δικαίωμά του.Δεν είναι δικαίωμά του να μην πληγώνεται ή να μην θίγεται από την κριτική.Αυτό σημαίνει κριτική:Κάποιος βλέπει τι κάνεις ή ακούει-διαβάζει τι λες και το αξιολογεί.Έλα όμως που καμιά φορά μπορεί η αξιολόγηση να μη μας αρέσει;Ε τι να κάνουμε;Ξυδάκι.Εκτός και αν πιστεύουμε ότι κάποιοι έχουν δικαίωμα να λένε ή να κάνουν ότι θέλουν και οι άλλοι (όσοι διαφωνούν) έχουν δικαίωμα να το βουλώνουν.
@Αρίστο
Και αν κάποιος θέλει να τα θεωρεί όλα αυτά κουταμάρες επίσης δικαίωμά του.Δεν είναι δικαίωμά του να μην πληγώνεται ή να μην θίγεται από την κριτική.Αυτό σημαίνει κριτική:Κάποιος βλέπει τι κάνεις ή ακούει-διαβάζει τι λες και το αξιολογεί.Έλα όμως που καμιά φορά μπορεί η αξιολόγηση να μη μας αρέσει;Ε τι να κάνουμε;Ξυδάκι.Εκτός και αν πιστεύουμε ότι κάποιοι έχουν δικαίωμα να λένε ή να κάνουν ότι θέλουν και οι άλλοι (όσοι διαφωνούν) έχουν δικαίωμα να το βουλώνουν.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
- aristotelis_1
- Δημοσιεύσεις: 4670
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
- Όνομα Ιστότοπου: -
αλλο κριτικη και αλλο να λες μην το κανεις αυτο
αν εσυ θες να καιες 2 σημαιες τον νεοναζι την βδομαδα θα σε πει καποιος μην το κανεις?
αν εσυ θες να καιες 2 σημαιες τον νεοναζι την βδομαδα θα σε πει καποιος μην το κανεις?
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Είπα εγώ σε κανέναν να μην κάνει ότι θέλει;Άλλος μου λέει να μην κάνω ότι θέλω εγώ (δηλαδή αν θεωρώ κάτι γελοίο να γελάω με αυτό δημοσίως).
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
dtango έγραψε:Από πότε η κρίση των χασκογελούντων διαθέτει το αλάθητο. Χμ;Γιατρος Του Ικα έγραψε:Όποιος δεν θέλει να γελάνε οι άλλοι με τις απόψεις του καλά θα κάνει να μην έχει γελοίες απόψεις.
Γιατρέ μου, Γιατρέ μου! Το δικαίωμα να θεωρώ τις απόψεις κάποιου γελοίες και να δηλώνω ότι τις θεωρώ γελοίες και βέβαια το έχω. Δεν δικαιούμαι όμως την βεβαιότητα, εφόσον δεν διαθέτω το αλάθητο και ως εκ τούτου την απόλυτη γνώση, που θα μου επέτρεπε να πω «έχεις γελοίες απόψεις».Γιατρος Του Ικα έγραψε:Θα ήθελα βέβαια κάποιος να μου εξηγήσει πως είναι δυνατόν να αφαιρέσει κανείς από κάποιον το δικαίωμα να θεωρει την οποιανδήποτε άποψη γελοία και να το δηλώνει.
Φαντάζομαι ότι η παρεξήγηση διευθετήθηκε. Ό,τι εσύ κι εγώ και ο καθένας μας θεωρεί γελοίο, δεν είναι απαραίτητα γελοίο.Γιατρος Του Ικα έγραψε: Άλλος μου λέει να μην κάνω ότι θέλω εγώ (δηλαδή αν θεωρώ κάτι γελοίο να γελάω με αυτό δημοσίως).
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Έριξα μια ματιά και πραγματικά φαίνεται ενδιαφέρον. Τουλάχιστον κάνει την απαραίτητη διάκριση στη δογματική θρησκεία και τις απλές θρησκευτικές αντιλήψεις.EmilofCrete έγραψε:Βρήκα το παρακάτω και παραθέτω απόσπασμα (είναι πολύ μεγάλο...), μου φαίνεται αξιοπρόσεκτο ώστε να διαβαστεί ολόκληρο αν και δεν είναι 'τελειωμένο':
Θα κατέτασσα τον εαυτό μου στη δεύτερη κατηγορία. Και, ναι, η κλίση μου αυτή είναι. Μου αρέσει, πως να το κάνουμε. Μετά από μια πραγματικά καλή ιεροπραξία νοιώθω ένα μεγάλο «ανέβασμα» ψυχικά - δε θα το έλεγα κατάνυξη, διότι είναι άλλο συναίσθημα.AoratiMelani έγραψε:Εγώ πάλι βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες αυτές τις συζητήσεις.
Από ιδιωτικές συζητήσεις με θρήσκους (πάντα χριστιανούς ορθόδοξους), δύο είναι οι αιτίες που τελικά προβάλλουν στο "γιατί πιστεύεις": 1. γιατί έτσι μεγάλωσα, και 2. από κάποιο προσωπικό μου βίωμα.
...
Καταλήγω ότι μερικοί άνθρωποι έχουν μια κλίση στην θρησκευτική πίστη, τους πάει, τους αρέσει, πώς να το κάνουμε.
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Σέβομαι το θάρρος που απαιτεί η ειλικρίνεια.Λυκόφρων έγραψε:Θα κατέτασσα τον εαυτό μου στη δεύτερη κατηγορία. Και, ναι, η κλίση μου αυτή είναι. Μου αρέσει, πως να το κάνουμε. Μετά από μια πραγματικά καλή ιεροπραξία νοιώθω ένα μεγάλο «ανέβασμα» ψυχικά - δε θα το έλεγα κατάνυξη, διότι είναι άλλο συναίσθημα.
Είχαμε κάποτε έναν χριστιανό στο φόρουμ (Νικήτας) ο οποίος την εύρισκε με τον δικό ιδιόμορφο χριστιανισμό, αλλά η εντύπωση που μου άφησε ήταν ότι δεν διέθετε το θάρρος να παραδεχτεί την ιδιαίτερα εγωιστική και εγωκεντρική μορφή της πίστης του.
Πολύ πιθανόν εγώ θα την εύρισκα με μια αίρεση που θα λάτρευε άμετρα την θεά Αθηνά και θα σιχαινόταν εξίσου άμετρα τον υπάνθρωπο πατέρα της.
Υ.Γ. Μην σηκώσεις το γάντι!
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Δεν ήρθα για να σηκώνω γάντια.dtango έγραψε: Πολύ πιθανόν εγώ θα την εύρισκα με μια αίρεση που θα λάτρευε άμετρα την θεά Αθηνά και θα σιχαινόταν εξίσου άμετρα τον υπάνθρωπο πατέρα της.
Υ.Γ. Μην σηκώσεις το γάντι!
Τι να σου πω τώρα, μιλάς για λατρεμένη θεά, το θέμα είναι, αν λατρεύω την κόρη, μπορώ να μισήσω τον μπαμπά; Τεσπα, το μόνο που μου ήρθε στο μυαλό διαβάζοντας να τον χαρακτηρίζεις «υπάνθρωπο» είναι πως τον έχεις παρεξηγήσει, απλά. Από την άλλη, στις πολυθεϊστικές θρησκείες και το à la carte είναι στο πρόγραμμα. Γι' αυτό και δε γίνεται να υπάρχουν αιρέσεις.
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
Αν δεν του 'κρυφο'μοιάζει, ναι. Γιατί όχι;Λυκόφρων έγραψε: το θέμα είναι, αν λατρεύω την κόρη, μπορώ να μισήσω τον μπαμπά;
(Απαντώ στο παραπάνω με την αντίστροφη σειρά*)
Αυτό θα σήμαινε ότι αρνούμαστε την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητας και συμβαλλόμαστε με την ευγονική.
Κάνω λάθος;
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Ο Εμίλ μπορεί να λέει τα δικά του αλλά μπήκε στο νόημα.Λυκόφρων έγραψε:αν λατρεύω την κόρη, μπορώ να μισήσω τον μπαμπά;
Τελικά μπορεί να μην το σήκωσες το γάντι, αλλά το άγγιξες
Ναι, γίνεται να μισείς τον μπαμπά επειδή τον μίσησε εκείνη πρώτη. Τον σκότωσε (ήθελε να την βιάσει), τον έγδαρε και φόρεσε το δέρμα του. Παλλάδα τον έλεγαν, μόνο που, ως συνήθως, οι νικητές (θεοί) φόρτωσαν τα εγκλήματά τους στους νικημένους (Γίγαντες).
Υ.Γ. Ο μύθος αυτός είναι παλιός και τον αναφέρει ο Κερένυι.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Καμμία σχέση! Συναισθηματικά το λέω, καθαρά. Αν τώρα απ' αγκάθι βγήκε ρόδο, τι να κάνουμε;EmilofCrete έγραψε: Αυτό θα σήμαινε ότι αρνούμαστε την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητας και συμβαλλόμαστε με την ευγονική.
Κάνω λάθος;
Ααα... εσύ εκεί το πήγες. Εγώ σκεφτόμουν τον Δία, κλασικά.dtango έγραψε: Ναι, γίνεται να μισείς τον μπαμπά επειδή τον μίσησε εκείνη πρώτη. Τον σκότωσε (ήθελε να την βιάσει), τον έγδαρε και φόρεσε το δέρμα του. Παλλάδα τον έλεγαν,
Υ.Γ. Ο μύθος αυτός είναι παλιός και τον αναφέρει ο Κερένυι.
...καλά, ομολογώ πως δεν ήξερα τη συγκεκριμένη εκδοχή...
Πφφ... νεωτερικές ερμηνείες... Η ελληνική μυθολογία, ως θεόπνευστη, αποκλείει να συνέβη κάτι τέτοιο...dtango έγραψε: μόνο που, ως συνήθως, οι νικητές (θεοί) φόρτωσαν τα εγκλήματά τους στους νικημένους (Γίγαντες).
- mpamiatzis
- Δημοσιεύσεις: 994
- Εγγραφή: 30 Ιούλ 2009 00:47
- Όνομα Ιστότοπου: μαθήματα σκέψης
- Επικοινωνία:
χαχαχα....καλα Λυκοφρων εσυ οχι μονο σηκωσες το γαντι αλλα εδωσες και μπουνια κατω απο την μεση στο Dtango. και μιλαμε για πολυ δυνατο μποξερ ολοι οι αθεοι (+50 εκατομμυρια γαλλοι) εναντιον του και ακομα αντεχει.Λυκόφρων έγραψε:Πφφ... νεωτερικές ερμηνείες... Η ελληνική μυθολογία, ως θεόπνευστη, αποκλείει να συνέβη κάτι τέτοιο...dtango έγραψε: μόνο που, ως συνήθως, οι νικητές (θεοί) φόρτωσαν τα εγκλήματά τους στους νικημένους (Γίγαντες).
το οτι οι ανθρωποι ειναι θρησκοι ειναι γιατι ακομα δεν ειναι ικανοι να ξεπερασουν την αναγκη τους να πιστευουν σε παραμυθια.
http://mpamiatzis.blogspot.com
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
Οι μέρες αποφράδες με ξόρκισαν παπάδες
κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο
Κι εγώ να καταπίνω Τιτανικός θα γίνω
να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο
Ότι ενθάδε κείμεθα Ο ξείν' αγγέλειν
κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
mpamiatzis έγραψε:το οτι οι ανθρωποι ειναι θρησκοι ειναι γιατι ακομα δεν ειναι ικανοι να ξεπερασουν την αναγκη τους να πιστευουν σε παραμυθια.
Γι αυτό και βρίσκεις περεισσότερες γυναίκες (θρήσκες) σε μια μισογύνικη θρησκεία..!
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
[quote="dtango"
Ναι, γίνεται να μισείς τον μπαμπά επειδή τον μίσησε εκείνη πρώτη. Τον σκότωσε (ήθελε να την βιάσει), τον έγδαρε και φόρεσε το δέρμα του. Παλλάδα τον έλεγαν, μόνο που, ως συνήθως, οι νικητές (θεοί) φόρτωσαν τα εγκλήματά τους στους νικημένους (Γίγαντες).
Υ.Γ. Ο μύθος αυτός είναι παλιός και τον αναφέρει ο Κερένυι.[/quote]
Συμπλήρωση: τον Κερένυι δεν τον έχω εύκαιρο (είναι στα υπόψην για προσεχείς αγορές) αλλά στην μυθολογία της Εκδοτικής Αθηνών δεν είδα καμμία τέτοια νύξη. Εκεί μιλάει για το γίγαντα Πάλλαντα τον οποίο όντως τον έγδαρε και, είτε ντύθηκε μ' αυτό, είτε επένδυσε με αυτό την ασπίδα της. Αυτός που ήθελε να τη βιάσει ήταν ο Εγκέλαδος (κι αν κρίνω από τη δραστηριότητα της Αίτνας ακόμα δεν του έχει περάσει). Αλλά πως ήταν μπαμπάς της δεν το είδα πουθενά...
Ναι, γίνεται να μισείς τον μπαμπά επειδή τον μίσησε εκείνη πρώτη. Τον σκότωσε (ήθελε να την βιάσει), τον έγδαρε και φόρεσε το δέρμα του. Παλλάδα τον έλεγαν, μόνο που, ως συνήθως, οι νικητές (θεοί) φόρτωσαν τα εγκλήματά τους στους νικημένους (Γίγαντες).
Υ.Γ. Ο μύθος αυτός είναι παλιός και τον αναφέρει ο Κερένυι.[/quote]
Συμπλήρωση: τον Κερένυι δεν τον έχω εύκαιρο (είναι στα υπόψην για προσεχείς αγορές) αλλά στην μυθολογία της Εκδοτικής Αθηνών δεν είδα καμμία τέτοια νύξη. Εκεί μιλάει για το γίγαντα Πάλλαντα τον οποίο όντως τον έγδαρε και, είτε ντύθηκε μ' αυτό, είτε επένδυσε με αυτό την ασπίδα της. Αυτός που ήθελε να τη βιάσει ήταν ο Εγκέλαδος (κι αν κρίνω από τη δραστηριότητα της Αίτνας ακόμα δεν του έχει περάσει). Αλλά πως ήταν μπαμπάς της δεν το είδα πουθενά...
Α, δηλαδή έκανα μια και πέτυχα το βαρύ πυροβολικό κατευθείαν; Πωπωωωω.... (λες να περισσεύει χώρος εκεί κάτω από το ηφαίστειο; )mpamiatzis έγραψε: χαχαχα....καλα Λυκοφρων εσυ οχι μονο σηκωσες το γαντι αλλα εδωσες και μπουνια κατω απο την μεση στο Dtango. και μιλαμε για πολυ δυνατο μποξερ ολοι οι αθεοι (+50 εκατομμυρια γαλλοι) εναντιον του και ακομα αντεχει.
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
O Κερένυι δίνει τις εξής πηγές για τον Παλλάδα ως πατέρα της Αθηνάς:Λυκόφρων έγραψε: Συμπλήρωση: τον Κερένυι δεν τον έχω εύκαιρο (είναι στα υπόψην για προσεχείς αγορές) αλλά στην μυθολογία της Εκδοτικής Αθηνών δεν είδα καμμία τέτοια νύξη. Εκεί μιλάει για το γίγαντα Πάλλαντα τον οποίο όντως τον έγδαρε και, είτε ντύθηκε μ' αυτό, είτε επένδυσε με αυτό την ασπίδα της. Αυτός που ήθελε να τη βιάσει ήταν ο Εγκέλαδος (κι αν κρίνω από τη δραστηριότητα της Αίτνας ακόμα δεν του έχει περάσει). Αλλά πως ήταν μπαμπάς της δεν το είδα πουθενά...
Κλήμης Αλεξανδρεύς, Προτρεπτικός, 24
Κικέρων, De Natura Deorum, 3,59
Λυκόφρων, σχόλιο 355 (αν καταλαβαίνω σωστά αυτή την παραπομπή)
Αρνόβιος, Adversus Nationes, 4,14
Εκείνος που τα κατάφερε τελικά ήταν ο Ήφαιστος με τον οποίο έκανε τον Εριχθόνιο.Λυκόφρων έγραψε:Αυτός που ήθελε να τη βιάσει ήταν ο Εγκέλαδος
Και μην σε ξενίζει που και η Παρθένος Αθηνά ήταν μητέρα διότι υπάρχει μύθος που την θέλει γυναίκα του πρώτου ανθρώπου, του Αλαλκομενέα, και επομένως μάνα των ανθρώπων όλων.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Λοιπόν, πρώτον, οφείλω να σε συγχαρώ που δεν «τσίμπησες» στα περί θεοπνευστίας της μυθολογίας. Περίμενα πως θα γινόταν ένας μικρός πανικός.
Δεύτερον, το μύθο του Εριχθόνιου τον ξέρω πολύ καλά και δε με ξενίζει καθόλου. Αυτό που με ξένισε ήταν που η πρωταγωνίστρια στο Percy Jackson ήταν κόρη της Αθηνάς, αλλά δεν ήταν το μόνο. Σε κάθε περίπτωση δεν τραβάω κανένα ζόρι με τον παρθενικό υμένα της θεάς, άλλωστε «παρθένος» τότε σήμαινε την ανύπαντρη. Και η απέχθεια της Αθηνάς προς τη σεξουαλική επαφή έχει συμβολικό χαρακτήρα, αφού συμβολίζει την ιδεατή σοφία, τόσο ιδεατή που είναι άπιαστη. Και βέβαια δεν είναι τυχαίος ο μυθολογικός βιασμός από τον Ήφαιστο. Χώρια που είναι η αντίστοιχη αρσενική θεότητα, δείχνει και τη σχέση των βάναυσων τεχνών με τις καλές τέχνες.
Αν και υπάρχει και η άλλη εξήγηση, που μου την είπε ένας φίλος, παγανός κι αυτός: είναι η μυθολογική περιγραφή της μεθόδου που χρησιμοποιούσαν στην Κύπρο προκειμένου να καίνε ξυλαράκια, με τη βοήθεια του λαδιού, ώστε να πετυχαίνουν υψηλές θερμοκρασίες και να μπορούν να επεξεργαστούν το χαλκό. Οι αρχαιολόγοι τυρρανιόντουσαν να βρουν για ποιο λόγο υπήρχε αγωγός από το ελαιοτριβείο στο μεταλλείο, κι όταν τελικά βρήκαν το λόγο, κάποιος από τους αρχαιολόγους φέρεται να είπε: «τι βλάκες που είμαστε, έπρεπε απλώς να διαβάσουμε τον Απολλόδωρο!»
Δεύτερον, το μύθο του Εριχθόνιου τον ξέρω πολύ καλά και δε με ξενίζει καθόλου. Αυτό που με ξένισε ήταν που η πρωταγωνίστρια στο Percy Jackson ήταν κόρη της Αθηνάς, αλλά δεν ήταν το μόνο. Σε κάθε περίπτωση δεν τραβάω κανένα ζόρι με τον παρθενικό υμένα της θεάς, άλλωστε «παρθένος» τότε σήμαινε την ανύπαντρη. Και η απέχθεια της Αθηνάς προς τη σεξουαλική επαφή έχει συμβολικό χαρακτήρα, αφού συμβολίζει την ιδεατή σοφία, τόσο ιδεατή που είναι άπιαστη. Και βέβαια δεν είναι τυχαίος ο μυθολογικός βιασμός από τον Ήφαιστο. Χώρια που είναι η αντίστοιχη αρσενική θεότητα, δείχνει και τη σχέση των βάναυσων τεχνών με τις καλές τέχνες.
Αν και υπάρχει και η άλλη εξήγηση, που μου την είπε ένας φίλος, παγανός κι αυτός: είναι η μυθολογική περιγραφή της μεθόδου που χρησιμοποιούσαν στην Κύπρο προκειμένου να καίνε ξυλαράκια, με τη βοήθεια του λαδιού, ώστε να πετυχαίνουν υψηλές θερμοκρασίες και να μπορούν να επεξεργαστούν το χαλκό. Οι αρχαιολόγοι τυρρανιόντουσαν να βρουν για ποιο λόγο υπήρχε αγωγός από το ελαιοτριβείο στο μεταλλείο, κι όταν τελικά βρήκαν το λόγο, κάποιος από τους αρχαιολόγους φέρεται να είπε: «τι βλάκες που είμαστε, έπρεπε απλώς να διαβάσουμε τον Απολλόδωρο!»
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Αγαπητέ Λυκόφρωνα,
την Αθηνά την λατρεύω και δεν αστειεύομαι καθόλου!
Όμως δεν την αγαπώ μόνο επειδή είναι όμορφη αλλά επειδή είναι θεομάχος.
«Σκυλόμυγα» (κυνάμυια), την αποκάλεσε ο Άρης επειδή έβαζε τους θεούς να σκοτωθούν μεταξύ τους. (Φ 394)
Τι έξυπνη κοπέλα και πόσο ασύγκριτος ο Όμηρος και η ελληνική παράδοση!
Η Αθηνά σκοτώνει όχι για να διατηρήσει την αγνότητά της, αλλά για να μην επιτρέψει σε κανέναν θεό να την βιάσει. Η Αθηνά, η Άρτεμις και οι Δαναΐδες είναι Αμαζόνες, δεν είναι ανώμαλα θηλυκά που απεχθάνονται τον έρωτα.
Για να μην συνεχίσεις να συμπαθείς αυτό το κάθαρμα τον Δία, τον οποίο πιστεύω ότι δεν θα έχεις αντίρρηση αν αποκαλέσω βιαστή, θα σου διηγηθώ τα κατορθώματα ενός Σουμέριου συναδέλφου του, του Ένκι.
Στον σουμερικό μύθο “O Ένκι και η Νινουρσάγκ,” Ο Ένκι καταστεί έγκυο την Νινουρσάγκ, την μητέρα του τόπου, η οποία γεννά την θεά Νίνμου. Ο Ένκι ζευγαρώνει με την κόρη του, Νίνμου, και γεννιέται η Νινκούρα, η οποία δέχεται και αυτή τις ερωτικές περιπτύξεις του παππού της, Ένκι, και έτσι έρχεται στον κόσμο η Ούτου.
Τα περί σαλιαρίσματος του παππού με την δισέγγονή του, κατευθείαν από την μετάφραση του κειμένου:
Enki took his joy of Uttu,
He embraced her, lay in her lap,
He …s the thighs, he touches the…,
He embraced her, lay in her lap,
With the young one he cohabited, he kissed her.
Enki poured the semen into the womb.
She took the semen into the womb, the semen of Enki.
(Ancient Near Eastern Texts, σ. 39)
Όπως καταλαβαίνεις, δεν κινδύνευε μόνο από τον πατέρα και τον παππού της. Η μια γενιά θεών μετά την άλλη περνούσαν από πάνω της.
Ας πάψουμε να είμαστε αφελείς. Τριάντα χιλιάδες χρόνια την λάτρευαν οι πρόγονοί μας!
την Αθηνά την λατρεύω και δεν αστειεύομαι καθόλου!
Όμως δεν την αγαπώ μόνο επειδή είναι όμορφη αλλά επειδή είναι θεομάχος.
«Σκυλόμυγα» (κυνάμυια), την αποκάλεσε ο Άρης επειδή έβαζε τους θεούς να σκοτωθούν μεταξύ τους. (Φ 394)
Τι έξυπνη κοπέλα και πόσο ασύγκριτος ο Όμηρος και η ελληνική παράδοση!
Συγχώρησέ με, αλλά αυτά τα λένε στους τουρίστες που ανεβαίνουν στον Παρθενώνα.Λυκόφρων έγραψε:Και η απέχθεια της Αθηνάς προς τη σεξουαλική επαφή έχει συμβολικό χαρακτήρα, αφού συμβολίζει την ιδεατή σοφία, τόσο ιδεατή που είναι άπιαστη.
Η Αθηνά σκοτώνει όχι για να διατηρήσει την αγνότητά της, αλλά για να μην επιτρέψει σε κανέναν θεό να την βιάσει. Η Αθηνά, η Άρτεμις και οι Δαναΐδες είναι Αμαζόνες, δεν είναι ανώμαλα θηλυκά που απεχθάνονται τον έρωτα.
Για να μην συνεχίσεις να συμπαθείς αυτό το κάθαρμα τον Δία, τον οποίο πιστεύω ότι δεν θα έχεις αντίρρηση αν αποκαλέσω βιαστή, θα σου διηγηθώ τα κατορθώματα ενός Σουμέριου συναδέλφου του, του Ένκι.
Στον σουμερικό μύθο “O Ένκι και η Νινουρσάγκ,” Ο Ένκι καταστεί έγκυο την Νινουρσάγκ, την μητέρα του τόπου, η οποία γεννά την θεά Νίνμου. Ο Ένκι ζευγαρώνει με την κόρη του, Νίνμου, και γεννιέται η Νινκούρα, η οποία δέχεται και αυτή τις ερωτικές περιπτύξεις του παππού της, Ένκι, και έτσι έρχεται στον κόσμο η Ούτου.
Τα περί σαλιαρίσματος του παππού με την δισέγγονή του, κατευθείαν από την μετάφραση του κειμένου:
Enki took his joy of Uttu,
He embraced her, lay in her lap,
He …s the thighs, he touches the…,
He embraced her, lay in her lap,
With the young one he cohabited, he kissed her.
Enki poured the semen into the womb.
She took the semen into the womb, the semen of Enki.
(Ancient Near Eastern Texts, σ. 39)
Όπως καταλαβαίνεις, δεν κινδύνευε μόνο από τον πατέρα και τον παππού της. Η μια γενιά θεών μετά την άλλη περνούσαν από πάνω της.
Ας πάψουμε να είμαστε αφελείς. Τριάντα χιλιάδες χρόνια την λάτρευαν οι πρόγονοί μας!
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
Είναι πολλά χρόνια τώρα που θεωρώ ότι όλες αυτές οι ιστορίες με τους βίους θεών και τα ''έργα'' τους, είναι η "Δυναστεία'' (ή, η "Τόλμη και Γοητεία") των αρχαίων.
Και νομίζω οτι είναι ίδιον χαμηλού επιπέδου μόρφωσης ή/και πολιτισμού αυτή η κουτσομπολίστικη διάθεση για την παρακολούθηση και ενημέρωση των τεκταινόμενων σε υψηλοκλασάτες ''οικογένειες πηδιόμαστε''...
Τίποτα παραπάνω αν και λιγότερο βλαβερά από τις νεώτερες μονοθεϊστικές που αποτελούν και ύβρη στην νόηση.
Και μετά λένε ανήθικες τις τσόντες..!
Ε, μα πια!
Και νομίζω οτι είναι ίδιον χαμηλού επιπέδου μόρφωσης ή/και πολιτισμού αυτή η κουτσομπολίστικη διάθεση για την παρακολούθηση και ενημέρωση των τεκταινόμενων σε υψηλοκλασάτες ''οικογένειες πηδιόμαστε''...
Τίποτα παραπάνω αν και λιγότερο βλαβερά από τις νεώτερες μονοθεϊστικές που αποτελούν και ύβρη στην νόηση.
Και μετά λένε ανήθικες τις τσόντες..!
Ε, μα πια!
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
-
- Αποκλεισμένος
- Δημοσιεύσεις: 2117
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
- Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
- Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
- Επικοινωνία:
Εμίλ, ειλικρινά λυπάμαι που αισθάνεσαι έτσι και περισσότερο λυπάμαι επειδή είμαι αναγκασμένος να πω ότι ίδιον χαμηλού επιπέδου μόρφωσης αποτελεί η άγνοια του παρελθόντος. Άγνοια από την οποία πάσχουμε επειδή οι αρμόδιοι αισθάνονται όπως εσύ για τις ιστορίες των αρχαίων.EmilofCrete έγραψε:Είναι πολλά χρόνια τώρα που θεωρώ ότι όλες αυτές οι ιστορίες με τους βίους θεών και τα ''έργα'' τους, είναι η "Δυναστεία'' (ή, η "Τόλμη και Γοητεία") των αρχαίων.
Και νομίζω οτι είναι ίδιον χαμηλού επιπέδου μόρφωσης ή/και πολιτισμού αυτή η κουτσομπολίστικη διάθεση για την παρακολούθηση και ενημέρωση των τεκταινόμενων σε υψηλοκλασάτες ''οικογένειες πηδιόμαστε''...
Τίποτα παραπάνω αν και λιγότερο βλαβερά από τις νεώτερες μονοθεϊστικές που αποτελούν και ύβρη στην νόηση.
Και μετά λένε ανήθικες τις τσόντες..!
Ε, μα πια!
Τα περί «Δυναστείας» και «Τόλμης και Γοητείας» ήταν ατυχή διότι καμία κοινωνία, από όσες μεγαλώνουν με σαπουνόπερες, δεν προσάρμοσε την κουλτούρα της πάνω σ΄αυτές. Οι αρχαίοι όμως το έκαναν και ως εκ τούτου για κάτι διαφορετικό επρόκειτο.
Η Μάνα, αυτή η θεά, η Αφροδίτη, θεωρείτο πόρνη επειδή συνέβαινε ακριβώς αυτό που περιγράφει το κείμενο που χαρακτήρισες τσόντα. Την βίαζε όχι μόνο ο πατέρας της και ο παππούς της αλλά και ο γιός της. Μήπως τυχαίνει να έχεις διαφορετική γνώμη για την ιστορία του Οιδίποδα ή αποτελεί κι αυτή κουτσομπολιά που μετέδιδε ο Σοφοκλής;
Οι γυναίκες μερικών λαών της αρχαιότητας ήταν υποχρεωμένες να εκπορνευτούν δημόσια πριν παντρευτούν. Αυτό τι σημαίνει για σένα (εκτός, πιθανώς, από το ότι όλοι οι αρχαίοι ήταν ανόητοι);
Για να αποκτήσουν την γονιμότητα της Μητέρας έπρεπε να συμπεριφερθούν σαν εκείνη.
Φίλε Εμίλ, η θρησκεία και κατ’ επέκταση η αθεΐα δεν θα υπήρχαν χωρίς ιστορίες για θεούς. Μην δυσανασχετείς λοιπόν που σε αυτόν τον χώρο ακούγονται και οι ιστορίες των θεών.
Στην τελική, καλό θα κάνει σε όλους σας διότι, παρά την γκρίνια σας, μαθαίνετε πράγματα που δεν σας έμαθαν οι φωστήρες στα πανεπιστήμια που σπουδάσατε.
Φιλικά πάντα,
Δημήτρης
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος