Νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει ένα νήμα με τις «ιστορικές» αναφορές στον Ιησού.Panos έγραψε:Και ο Ιησούς ήταν αληθινό πρόσωπο (και υπάρχουν μέχρι και ιστορικές αναφορές σε αυτόν)
Φλάβιος Ιώσηπος (37 – 93 μ.Χ)
Το εν λόγω απόσπασμα είναι από το έργο του «Εβραϊκές Αρχαιότητες» το οποίο γράφτηκε περί το 93 μ.Χ [XVIII, 3,3 (§63-64)].
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι γνώρισε την πρωτοχριστιανική κοινότητα των Ιεροσολύμων και ασχολήθηκε, ως μέλος του εβραϊκού ιερατείου, με την νέα θρησκεία με πνεύμα κριτικό αλλά πολύ δίκαιο. Η αναφορά του συμπληρώθηκε αργότερα, πιθανώς από χριστιανικό χέρι. Αυτές οι συμπληρώσεις (παρεμβολές) εμφανίζονται μέσα σε παρενθέσεις. (Αlfred Läpple, «Ο άλλος Ιησούς»).
Εκείνο τον καιρό έζησε ο Ιησούς, ένας σοφός άνθρωπος (εάν επιτρέπεται να τον ονομάσει κανείς άνθρωπο). Έκανε δηλαδή, εξαιρετικά πράγματα και υπήρξε δάσκαλος εκείνων που δέχονταν με χαρά την αλήθεια. Προσέλκυσε κοντά του πολλούς Εβραίους καθώς επίσης και πολλούς Έλληνες. (Ήταν ο Χριστός) Μετά την σταυρική του θανάτωση, που του επέβαλε ο Πιλάτος ύστερα από κατηγορία των πιο επιφανών ανδρών μας, δεν εξαφανίστηκαν εκείνοι που τον είχαν αγαπήσει από την αρχή. (Σ’ αυτούς εμφανίστηκε την Τρίτη μέρα, ζωντανός ξανά, όπως το είχαν ήδη αναφέρει οι προφήτες του θεού μαζί με χιλιάδες άλλα θαυμαστά πράγματα γύρω από το πρόσωπό του). Κι ακόμα και σήμερα δεν έχει μειωθεί το πλήθος εκείνων, οι οποίοι ονομάστηκαν από τον ίδιο χριστιανοί.
Ο Αρχιερέας Άννας συγκέντρωσε το Ανώτατο Συμβούλιο στο δικαστήριο και παρουσίασε στους συμβούλους τον αδερφό του Ιησού, τον Ιάκωβο*, ο οποίος ονομάζεται Χριστός, μαζί με κάποιους άλλους ακόμη, και τους καταδίκασε σε λιθοβολισμό.
*Εδώ γίνεται αναφορά στον Απόστολο Ιάκωβο τον νεώτερο, ο οποίος ονομάζεται, στην προς Γαλάτες Επιστολή 1,19 και «αδελφός του Κυρίου». Υπήρξε ο πρώτος επίσκοπος των Ιεροσολύμων και λιθοβολήθηκε το Πάσχα του έτους 62.
Στην επόμενη ανάρτηση η αναφορά του Μάρα μπαρ Σεραπιόν (περί το 780 μ.Χ.) και του Πλίνιου του νεότερου (62 – 114 μ.Χ)