Off Topic
Τα έξοδα εκούσιας διακοπής κύησης καλύπτονται από ταμεία. Τουλάχιστον καλύπτονταν πριν από έξι χρόνια από τον ΟΑΕΕ - το ξέρω σίγουρα.kapages έγραψε:Πχ να καλυπτει τα εξοδα τοκετου για εφηβες εγγυους, αλλα οχι τα εξοδα αποβολης.
Τα έξοδα εκούσιας διακοπής κύησης καλύπτονται από ταμεία. Τουλάχιστον καλύπτονταν πριν από έξι χρόνια από τον ΟΑΕΕ - το ξέρω σίγουρα.kapages έγραψε:Πχ να καλυπτει τα εξοδα τοκετου για εφηβες εγγυους, αλλα οχι τα εξοδα αποβολης.
Μα νομίζω πως όλος ο καυγάς εκεί γίνεται - στο τι θεωρούμε ότι αφορά μόνο το ίδιο το άτομο και τι θεωρούμε ότι αφορά και άλλα άτομα ή το σύνολο της κοινωνίας.kapages έγραψε:Αν εγω εβαζα εναν κανονα στο τμημα των Επιλογων, θα ηταν να μην μπορει η κοινωνια να απαγορευσει επιλογες που αφορουν το ατομο το ιδιο.
Ναι, φαίνεται μια καλή χρυσή τομή, αλλά νομίζω ότι πάντα στο ξεκίνημα υπήρχε μια τέτοια προσπάθεια, άσχετα αν τελικά επιβάλλονταν οι ισχυρότερες ομάδες.AoratiMelani έγραψε: Τελικά αυτό που περισσότερο με καλύπτει είναι το να μην προστατεύονται ομαδικά αλλά ατομικά δικαιώματα και να μπαίνουν κριτήρια όσο το δυνατόν πιο κοντά στις φυσικές ανάγκες του ανθρώπου και μακριά από εννοιολογικά κατασκευάσματα (θεωρίες, ιδεολογίες).
Εν αναμονή της αποκάλυψεως λοιπόν των παρθενογεννηθέντων ηθικών κανόνων..cakrit έγραψε: Για έναν άθεο και για έναν σκεπτόμενο άνθρωπο γενικότερα, δεν υπάρχουν δεδομένοι
ηθικοί κανόνες. Η "ισχυρή βάση ηθικής" που αναφέρει ο Κούρος δεν είναι καθόλου
πανανθρώπινη και καθόλου δεδομένη.
..
Όλοι φτιάχνουν τους δικούς τους ηθικούς κανόνες, φυσικά το ίδιο έχω κάνει κι εγώ.
..
Μαξ Στίρνερ http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... E%B5%CF%81kapages έγραψε:...Δεν ξερω αν αυτη η κουβεντα μπορει να αποφυγει τη πολιτικη διασταση...
Τελικά βρήκες κάποιο δικό σου πλαίσιο ηθικών αξιών, ή όχι;cakrit έγραψε:Θα γίνω κουραστικός, συμφωνώντας ξανά με τον Γιατρό του Ικα. Και το τελευταίο post του επικούρειου δεν απαντάει στο κύριο ερώτημα, που είναι το πού θέτουμε τα όρια. Όταν λέει κάποιος ότι είναι "κακό" μια συγκεκριμένη ομάδα να επιβάλλει στις υπόλοιπες τα πιστεύω της, ή ότι μια ακραία ατομική συμπεριφορά είναι "κακή", κάνει μια ηθική κρίση. Μέσα του έχει βάλει κάποια αυθαίρετη αξία στην ελευθερία, έχει ορίσει την αυθαίρετη έννοια "δικαίωμα" κοκ.
Προσωπικά, δεν έχω βρει τίποτα στο οποίο να μπορεί να βασιστεί ορθολογικά μια ηθική θεωρία, πέρα από την ανάγκη για επιβίωση "των δικών μας". Ο ορισμός "των δικών μας" είναι και αυτός αυθαίρετος και δεν αναφέρεται απαραίτητα σε ολόκληρο το ανθρώπινο είδος. Θεωρώ (αν και δεν είμαι σίγουρος αν έχει αποδειχθεί) ότι η διαφορετικότητα είναι τόσο απαραίτητη στη μακροπρόθεσμη επιβίωση οποιουδήποτε συστήματος και οποιασδήποτε κάστας, ώστε να αποκλείεται λογικά η ομοιομορφία που τόσο έντονα επιζητούν τα θρησκευτικά και άλλα δόγματα. Γνωρίζετε όλοι την "κατηγορηματική προσταγή" (categorical imperative) του Καντ, που περίπου λέει «πράττε μόνο έτσι, ώστε να μπορείς να θέλεις το υποκειμενικό αξίωμα τής πράξης σου να γίνει καθολικός νόμος». Αυτό που λέω είναι ότι ίσως ο μόνος καθολικός νόμος που θα επιδίωκα θα ήταν το να μην υπάρχει κανένας καθολικός νόμος. Ωστόσο, αναγνωρίζω ότι η συνεργασία και η ομαδικότητα είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική για την επιβίωση. Χωρίς κανόνες, ομάδες δεν υπάρχουν.
Πρέπει λοιπόν να υπάρχει μια ισορροπία που να μπορεί να οριστεί λογικά και η οποία να εξασφαλίζει τις καλύτερες πιθανότητες επιβίωσης όλων των μελών της ομάδας. Ο ορισμός αυτής της ισορροπίας είναι το δύσκολο ζητούμενο και δεν ξέρω αν κάποια κοινωνία την έχει βρει. Είναι απαραίτητο να σταματήσουν πρώτα οι νόμοι να βασίζονται σε ηθικές επιταγές θρησκειών;
ω, δεν είχα ιδέα!Αναρχος έγραψε:Μαξ Στίρνερ http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... E%B5%CF%81kapages έγραψε:...Δεν ξερω αν αυτη η κουβεντα μπορει να αποφυγει τη πολιτικη διασταση...
Στο προσωπικό, δικό μου πλαίσιο, έχω ορίσει κι εγώ αυθαίρετα αξίες και στόχους, όπως κάνουν οι περισσότεροι. Αναγνωρίζοντας την αυθαιρεσία, σαφώς και επανεξετάζω συνεχώς τις υποθέσεις μου. Τα φιλοσοφικά ερωτήματα που θέτω είναι πιο γενικά. Οι απαντήσεις ίσως να επηρεάσουν την προσωπική μου ηθική, ίσως και όχι. Οι άνθρωποι έχουμε άλλωστε μια τάση να προσαρμόζουμε την προσωπική ηθική μας σε αυτό που ήδη κάνουμε, για να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας.Κούρος έγραψε:Τελικά βρήκες κάποιο δικό σου πλαίσιο ηθικών αξιών, ή όχι;
Ωραία.cakrit έγραψε:Στο προσωπικό, δικό μου πλαίσιο, έχω ορίσει κι εγώ αυθαίρετα αξίες και στόχους, όπως κάνουν οι περισσότεροι. Αναγνωρίζοντας την αυθαιρεσία, σαφώς και επανεξετάζω συνεχώς τις υποθέσεις μου. Τα φιλοσοφικά ερωτήματα που θέτω είναι πιο γενικά. Οι απαντήσεις ίσως να επηρεάσουν την προσωπική μου ηθική, ίσως και όχι. Οι άνθρωποι έχουμε άλλωστε μια τάση να προσαρμόζουμε την προσωπική ηθική μας σε αυτό που ήδη κάνουμε, για να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας.Κούρος έγραψε:Τελικά βρήκες κάποιο δικό σου πλαίσιο ηθικών αξιών, ή όχι;