Blog "oikolopaidia.gr": «Μια κουβέντα για τον πατέρα μου»

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Διαγόρας ο Μήλιος
Δημοσιεύσεις: 857
Εγγραφή: 24 Φεβ 2009 19:03
Όνομα Ιστότοπου: Διαγόρας ο Μήλιος
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Πηγή: http://oikolopaidia.gr/hey_dad/


Μια κουβέντα για τον πατέρα μου

Nov 16, 2014

Αν και έχουν περάσει έξι μήνες από την μέρα που πέθανε ο πατέρας μου, δεν νιώθω ότι έχω συνέλθει ακόμα. Σε αυτό οφείλεται το ότι γράφω πλέον σπάνια και κυρίως για θέματα ‘εργασιακής’ φύσης.

Συμπληρώθηκαν όμως 6 μήνες από τότε και μου φαίνεται σωστό να επανέλθω λέγοντας λίγα λόγια για αυτόν.

Ο πατέρας μου λοιπόν γεννήθηκε Αιγύπτιος αλλά κάπου στην πορεία έγινε Έλληνας.

Έχω νέα επομένως, Έλληνας δεν γεννιέσαι, γίνεσαι. Ορίστε πώς το ξέρω.

Ο πατέρας μου ήρθε παράνομα στην Ελλάδα στην αρχές της δεκαετίας του ’70 (χούντα). Νομίζω ότι ήταν περισσότερο περαστικός, παρά κάποιος που σκόπευε να περάσει την ζωή του εδώ. Στην στάση του όμως στην Ελλάδα ως ‘λαθρομετανάστης’ ελαιοχρωματιστής με πτυχίο γιατρού γνώρισε, ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε Ελληνίδα, με την οποία έκανε δύο παιδιά.

Έμαθε να μιλάει και να γράφει ελληνικά, αν και συχνά ακουγόταν σαν ένας Αιγύπτιος Ντούσαν Μπάγεβιτς. Στο σπίτι δεν επέβαλε ποτέ την θρησκεία του, (εμείς στο Ραμαζάνι ξεσαλώναμε, αυτός την Μεγάλη Εβδομάδα νήστευε και την Ανάσταση ερχόταν στην εκκλησία, αν και για να είμαι δίκαιος, νομίζω ότι του άρεσε το τζέρτζελο)

Πήρε το ένα κομμάτι γης που ανήκε στην οικογένειά μου (ένα μικρό, παρατημένο χωράφι με λίγες ελιές κάπου στην Λακωνία) και το συγύρισε μέχρι που αυτό άρχισε να (ξανα)βγάζει το πιο νόστιμο λάδι. Πλήρωσε πολλά λεφτά και ‘μπήκε μέσα’ για να τα καταφέρει, αλλά ήταν περήφανος για αυτό το λάδι σαν να ήταν από το δικό του χωριό και όχι από της μητέρας μου.

Δούλεψε ως γιατρός σε ελληνικά νοσοκομεία και ήταν πάντα πρόθυμος να βοηθήσει όποιον χρειαζόταν βοήθεια. Δεν χρηματίστηκε ποτέ, η οικονομική του κατάσταση το επιβεβαιώνει. Κάπου στην δεκαετία του 90 και στις αρχές της επόμενης έκανε ανοίγματα γιατί νόμισε ότι θα κάνει την καλή, όπως όλοι οι Έλληνες. Λίγο μετά προσγειώθηκε ανώμαλα (και με χρέη). Όπως όλοι οι Έλληνες.

Στο τέλος της ζωής του είχε περάσει σχεδόν τα διπλάσια χρόνια στην Ελλάδα από ό,τι στην Αίγυπτο. Ο πατέρας μου ήταν κανονικός Έλληνας, όχι μόνο στην ουσία, αλλά και τυπικά, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και το Σύνταγμα.

Δυστυχώς όμως όλα αυτά όταν έρθει η ώρα σου δεν έχουν σημασία. Στην Ελλάδα σημασία έχει τι θρησκεία έχεις, και ο πατέρας μου ήταν μουσουλμάνος και θα έπρεπε να ταφεί κάπου στην Θράκη. Η μόνη πιθανότητα να ταφεί κοντά μας , ήταν στο νεκροταφείο του Σχιστού και αυτό μόνο αν δεν υπήρχε ισλαμική τελετή και θρησκευτικά σύμβολα. Περίπου σαν το σκυλί δηλαδή.

Τους τρεις μήνες μαρτυρίου στο νοσοκομείο, ακολούθησε ένα ακόμα για να μεταφερθεί και να ταφεί στην Αλεξάνδρεια, όπου γεννήθηκε. Η κηδεία του έγινε μία εβδομάδα μετά τον θάνατό του. Αν δεν με είχε βοηθήσει (αφιλοκερδώς) η ισλαμική κοινότητα, δεν ξέρω τι θα είχα κάνει.

Απάνθρωπο και αντισυνταγματικό. Όχι μόνο για την οικογένειά μου. Για όλους τους μη χριστιανούς.

ΥΓ: όποιος ‘εύχεται’ ψόφο και καρκίνο ακόμα και στον πιο μισητό του εχθρό, έχει χάσει την ανθρωπιά του.
http://diagoras.wordpress.com
«Τα είδωλα κάνουν τα καλύτερα καυσόξυλα»

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στείλτε μου email. Μην μου στέλνετε ΠΟΤΕ προσωπικό μήνυμα μέσω της αγοράς. Τέτοιου είδους μηνύματα συνήθως δεν τα διαβάζω, κι αν τα διαβάσω δεν τα απαντάω.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Με προβληματίζει πολύ αυτό που λέει το άρθρο, ότι "ήταν μουσουλμάνος και θα έπρεπε να ταφεί κάπου στην Θράκη", ενώ λίγο παραπάνω μας έχει διαβεβαιώσει ότι "ήταν κανονικός Έλληνας, όχι μόνο στην ουσία, αλλά και τυπικά, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και το Σύνταγμα".

Υποθέτω ότι είχε πάρει την υπηκοότητα, έτσι όπως τα λέει, άρα ήταν Έλληνας πολίτης. Επομένως είχε δικαίωμα να ταφεί σε οποιοδήποτε κοιμητήριο, δεδομένου ότι τα κοιμητήρια είναι στην αρμοδιότητα των δήμων (όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα με αφορμή τις αξιώσεις της ΔΙΣ περί μη εγκατάστασης αποτεφρωτηρίων), και ο δήμος είναι υποχρεωμένος να δεχτεί την ταφή κάθε πολίτη, ασχέτως θρησκεύματος. Βλέποντας ξανά τώρα το νήμα, εδώ ο csar αναφέρει τη σχετική νομοθεσία αναλυτικά. Διαβάζω λοιπόν στον ΑΝ 582/1968 άρθρο 4 σημειό 6:
Τα κοιμητήρια είναι προωρισμένα δια τον ενταφιασμό εντός αυτών παντός νεκρού, ασχέτως θρησκεύματος ή εθνικότητας.
Οι δήμοι και αι κοινότητες υποχρεούνται όπως παραχωρούν εντός των ανηκόντων εις αυτούς κοιμητηρίων, χώρον για τον ενταφιασμόν παντός θανόντος δημότου ή μη και παντούς άλλου εν τη περιφερεία των θανόντος ανθρώπου, ανεξαρτήτως αν ο θανών ήτο ημεδαπός ή αλλοδαπός, χριστιανός ή μη.
Δια τον ενταφιασμόν των μη ορθοδόξων ή των αλλοθρήσκων υποχρεούνται όπως κατόπιν συμφώνου γνώμης της οικείας Ιεράς μητροπόλεως καθορίσωσιν ιδιαίτερον χώρον εντός του δημοτικού ή κοινοτικού κοιμητηρίου.
Ναι μεν στην τελευταία παράγραφο λέει ότι για μη ΧΟ πρέπει να οριστεί ιδιαίτερος χώρος σε συνεννόηση με την ΙΜ, αλλά λέει επίσης σαφέστατα ότι είναι υποχρεωμένοι οι δήμοι να καθορίσουν αυτόν τον χώρο (άρα αν δεν τον καθόρισαν, παρανομούν) και παραπάνω λέει εξίσου σαφέστατα ότι είναι υποχρεωμένοι να παραχωρήσουν χώρο για την ταφή οποιουδήποτε θανόντος, έστω και μη χριστιανού, έστω και αλλοδαπού (άρα αν δεν τον παραχώρησαν, παρανομούν).

Θα ήθελα να τον ρωτήσω τον άνθρωπο, σε ποιον δήμο απευθύνθηκαν; Τι ακριβώς ζήτησαν και τι ακριβώς τους είπαν; Υπάρχουν κάποια έγγραφα που να βεβαιώνουν τα γεγονότα; Διότι αυτό φαντάζομαι ότι σηκώνει έως και καταγγελία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος AoratiMelani την 17 Νοέμ 2014 09:01, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Off Topic
Μια απορία .... τα oikolopaidia είναι τα εγγόνια της Οικολόγριας ; ( https://www.facebook.com/TheAuntiesToIm ... ikologrias )
État de siège
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Τους Ολυμπιακούς που τους θάβουν;

(μη γελάτε μόνο με κάτι τέτοιο μπορεί να συγκριθεί η θρησκευτική γελοιότητα στα θέματα της ταφής)
État de siège
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Υποθέτω ότι ήθελαν να κάνουν μουσουλμανική ταφή, η να ταφεί σε χώρο για μουσουλμάνους/αλλόθρησκους, επειδή λέει ότι στο σχιστό θα τους δέχονταν αλλά χωρίς τελετή. Όντως περίεργο άρθρο.
Απ την άλλη δε μου κάνει εντύπωση, ο νόμος λέει από το 75 για ονοματοδοσία υποχρεωτικά από τους γονείς αλλά καταστρατηγείται καθημερινά.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Άφησα σχόλιο στο ιστολόγιο, και η απάντηση ήταν η εξής:
Καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια και το ενδιαφέρον σου.

Όλα κανονίστηκαν από την μουσουλμανική κοινότητα και την Αιγυπτιακή Πρεσβεία που με καθοδήγησαν. Ο μόνος τρόπος για μουσουλμανική τελετή είναι να απευθυνθείς σε κάποια από τις μουφτείες της Θράκης για να γίνει εκεί η ταφή. Αλλιώς μόνο στο Σχιστό, χωρίς τελετή.

Στην Αθήνα δεν υπάρχει νεκροταφείο που να δίνει ξεχωριστό χώρο για μουσουλμάνους. Νομίζω μόνο οι Εβραίοι έχουν ειδικό χώρο σε κοιμητήρια.

Αυτό ακριβώς προσπαθώ να αναδείξω στην ιστορία της οικογένειάς μου, ότι δεν καταστρατηγείται απλά ο νόμος, αλλά το Σύνταγμα.

Και θέλω να σου πω επίσης ότι η δική μου περίπτωση είναι απλή. Εδώ υπήρχε μία οικογένεια να τρέξει σε γραφεία τελετών και πρεσβείες, ο πατέρας μου ήταν ασφαλισμένος, άρα δικαιούμασταν επίδομα κηδείας και επρόκειτο για Έλληνα πολίτη, οπότε οι διοικητικές υπηρεσίες ήταν πιο ευέλικτες.Το κόστος για την μεταφορά της σορού του πατέρα μου ήταν σχεδόν 2.000 ευρώ.

Σκέψου όμως εκατοντάδες μετανάστες που δεν υπάρχει κανείς να τους ζητήσει ή να τους στείλει πίσω (αν έχουν πατρίδα, πχ Παλαιστίνη). Αυτοί παραμένουν άταφοι ακόμα και για πολλές εβδομάδες, εκτός αν γίνει κάποιος σχετικός έρανος, αν και κατά την ισλαμική παράδοση η ταφή πρέπει να γίνει σε 24 ώρες.

δες και εδώ
http://goo.gl/sB6TzO
Στην παραπομπή διαβάζουμε περίπου τα ίδια, και αρχίζω να αντιλαμβάνομαι ότι το πρόβλημα δεν είναι πως δεν δέχονται να τους θάψουν, αλλά πως δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν την τελετή τους, λόγω έλλειψης τεμένους είτε εντός είτε κοντά στα περισσότερα νεκροταφεία και όχι λόγω κάποιας απαγόρευσης. Αυτό με προβληματίζει ακόμη περισσότερο, γιατί δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν, με τόσους μουσουλμάνους στην Ελλάδα, να μην βρίσκεται ένας ιμάμης να κάνει την εν λόγω τελετή (εκτός κι αν τους είναι απολύτως αναγκαίο το τέμενος, αλλά και πάλι ακούμε για "αυτοσχέδια τεμένη" που σημαίνει ότι και χωρίς μεγαλεπήβολο κτίριο μπορεί να υπάρξει τέμενος, ίσως κάνοντας κάποια τελετή σε κάποιον διαθέσιμο χώρο ώστε να καθαγιαστεί), και από τη στιγμή που είναι από το νόμο επιβεβλημένο να τους διατεθεί χώρος σε κάθε νεκροταφείο όπου θα το ζητήσουν, πώς είναι δυνατόν να λένε ότι δεν τους δίνεται χώρος; Το αιτήθηκαν και αν ναι, πώς; Και πώς εκφράστηκαν οι αντιρρήσεις των αρμοδίων;

Θα ήθελα να το πήγαινα το θέμα σε ΣτΠ ή σε ΣΕΔΔ αλλά δεν έχω στοιχεία: οι άμεσα θιγόμενοι θα έπρεπε να το κάνουν.

Θα ήθελα πολύ να το ξεκαθάριζα το θέμα, γιατί πραγματικά θεωρώ αδιανόητο να μην μπορεί κανείς να ταφεί εκεί που πέθανε και μάλιστα από τη στιγμή που ο νόμος το θεσμοθετεί ξεκάθαρα. Θα ήθελα να ξέρω αν υπάρχουν μουσουλμάνοι που αιτήθηκαν να θάψουν νεκρό τους σε κάποιο δημοτικό κοιμητήριο πλην αυτών στη Θράκη και στο Σχιστό και που τους το αρνήθηκαν. Συγκεκριμένες περιπτώσεις με στοιχεία και όχι hearsay, να μπορούν να στοιχειοθετηθούν για να μπορεί κανείς να κινηθεί νομικά.

Αν υπάρχουν πιο ξεκάθαρες πληροφορίες γενικώς θα με ενδιέφερε, γιατί από τις υπάρχουσες δεν καταλαβαίνω αν έχει γίνει επισήμως αίτηση από κάποιον κάπου οπουδήποτε στην Ελλάδα για να ταφεί μουσουλμάνος νεκρός σε νεκροταφείο χωρίς "ειδική πρόβλεψη" για μουσουλμάνους και του το αρνήθηκαν. Αν έχει συμβεί αυτό, μπορεί να γίνει καταγγελία, και γενικώς ασχέτως αυτού η ένωση μουσουλμάνων μπορεί να απαιτήσει απ' όλους τους δήμους να διαθέσουν ειδικό χώρο για μουσουλμάνους ή για μη χριστιανούς γενικώς.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Αόρατη Μελάνι, από την απάντηση του καταλαβαίνω ότι το πρόβλημα δεν ήταν ότι δεν τους δόθηκε μέρος να θάψουν τον νεκρό, αλλα ότι δεν τους δόθηκε μέρος που να είναι ΜΟΝΟ για μουσουλμάνους για να θάψουν τον νεκρό. Το πρόβλημα δηλαδή είναι ότι θα θαφτεί σε νεκροταφείο με αλλόθρησκους νεκρούς
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Αν είναι έτσι δεν υπάρχει κανένα θέμα.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Ναι, αν είναι έτσι όντως δεν υπάρχει κανένα θέμα.

Αλλά από την απάντηση του ενδιαφερόμενου (που δεν απάντησε ακριβώς σε όσα ρώτησα, ούτε κι ήταν υποχρεωμένος βέβαια ο άνθρωπος) και από όσα διάβασα στο άλλο μπλογκ που λινκάρει, δεν κατάλαβα τι ακριβώς συμβαίνει, και δεν μπορώ να πω ότι τρελαίνομαι να αφιερώσω χρόνο για να σκαλίσω και να μάθω. Ίσως κάποια άλλη στιγμή.

Απλώς, αν είναι έτσι, τότε κακώς δημιουργείται η εντύπωση ότι "δεν έχουν πού να ταφούν": έχουν, απλώς δεν τους αρέσει έτσι, πράγμα που ίσως να είναι λυπηρό αλλά δεν είναι καθόλου το ίδιο. Εγώ θα ήθελα να ακούσω για κάποιον που να ζήτησε να θάψει μουσουλμάνο και να του αρνήθηκαν ευθέως είτε την ταφή είτε το να κάνει τελετή, με επιχείρημα ότι είναι μουσουλμάνος. Κάτι τέτοιο σίγουρα θα σήκωνε άμεση καταγγελία και απορώ γιατί δεν το κάνουν ως ακτιβισμό.

Επίσης θα ήθελα να μάθω αν έχουν αιτηθεί τη δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου (αφού αυτό μοιάζει να θέλουν) και τους έχουν αρνηθεί, και με τι αιτιολογία. Αλλά πάει πραγματικά μακριά η βαλίτσα πλέον.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Απάντηση