Ό,τι και να λέμε, η ουσία παραμένει ίδια: Είμαστε βρωμιάρηδες, ανοργάνωτοι και απολίτιστοι...\
Από το 1978 που άλλαξε το σύστημα των εισαγωγικών από Γενικές Εξετάσεις σε Πανελλήνιες, Πανελλαδικές και τον κακό τους τον καιρό, το πράμα χειροτερεύει και πάει...
Όταν εδώ είχε αρχίσει ήδη να χαλάει με τα φροντιστήρια, έξω (Αγγλία που έδινα εξετάσεις), διασφάλιζαν την γνώση του υποψήφιου και την μη-παπαγαλία, έχοντας τρία τεστ για κάθε μάθημα. Στο ένα εξέταζαν γνώσεις, στο άλλο κριτική σκέψη και στο τρίτο ταχύτητα στην επιλογή απαντήσεων, καθώς και φαντασία και δημιουργικότητα...
Ειδικά στην Φυσική, θυμάμαι πάντα έπεφτε θέμα εκτός ύλης, κάτι πολύ πρόσφατο δλδ, όπου καλείτο ο υποψήφιος να το ερμηνεύσει με τα όσα γνώριζε...
Αυτά το 1980 περίπου... Σχεδόν 30 χρόνια πριν!
Αν η πνευματική ηγεσία του τόπου δεν ήταν απλώς δημόσιοι υπάλληλοι - καρεκλοκένταυροι, όλο και κάτι θα έβρισκαν να αντιγράψουν από τέτοια συστήματα... Αλλά αυτό θα σήμαινε ότι η διάθεση για βελτίωση (του συστήματος ) θα ήταν μεγαλύτερη από την σαπίλα του και την γενικότερη μιζο-λατρεία και τους πολιτικούς (απο)χρωματισμούς...
Δυστυχώς, η Παιδεία μας πάσχει από Δαλτωνισμό, αμβλυωπία και ψωρίαση...
Εμπρός λοιπόν, καλά μου δεκανίκια!
Παιδεια
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
Επειδή ξεκινήσαμε από αυτό:
Στην Ελλάδα, γίνεται κυρίως με τρόπο που δημιουργεί παπαγάλους.
Εκεί λοιπόν που περίμενα να με κρεμάσουν, πήρα τον καλύτερο βαθμό από ποτέ, μάλιστα μετά έμαθα ότι την έκθεση την είχαν αναρτήσει ώστε να την βλέπουν όλοι οι καθηγητές ως πρότυπο του πώς θέλουν τα παιδιά τους καθηγητές τους..!
Και καλά έκαναν βέβαια, γιατί αλλιώς, θα ''καρφωνόντουσαν''... Για να δείξεις ότι κάτι δεν σε ενοχλεί, ότι δεν ''έχεις τη μυίγα'', το κάνεις λάβαρο...
Η ουσία δεν είναι στην εξέταση, αν δλδ γίνεται, αλλά στο πώς γίνεται.Σίσυφος έγραψε:Όντας μαθητής πιστεύω πως ο μόνος τρόπος για να "λειτουργήσει" το μάθημα της ψυχολογίας είναι να ΜΗΝ είναι εξεταστέο.
Στην Ελλάδα, γίνεται κυρίως με τρόπο που δημιουργεί παπαγάλους.
Όταν πήγαινα στο Λύκειο, έγραψα μια έκθεση, όπου πρότεινα οι καθηγητές πριν πάρουν το πτυχίο τους να περνάνε από ψυχολογικό τεστ για να φανεί αν είναι ικανοί να διδάξουν και όχι κομπλεξικοί...karakitsossecurity έγραψε: Από την αλλη βέβαια ένας ψυχολόγος στα σχολεία είναι σίγουρα 100% απαραίτητος τουλάχιστον να ασχοληθεί με τους δασκάλους με αποκλίνουσα συμπεριφορά.
Εκεί λοιπόν που περίμενα να με κρεμάσουν, πήρα τον καλύτερο βαθμό από ποτέ, μάλιστα μετά έμαθα ότι την έκθεση την είχαν αναρτήσει ώστε να την βλέπουν όλοι οι καθηγητές ως πρότυπο του πώς θέλουν τα παιδιά τους καθηγητές τους..!
Και καλά έκαναν βέβαια, γιατί αλλιώς, θα ''καρφωνόντουσαν''... Για να δείξεις ότι κάτι δεν σε ενοχλεί, ότι δεν ''έχεις τη μυίγα'', το κάνεις λάβαρο...
Ίσα-ίσα! Εκεί, στα 17-18 που τελειώνει η εφηβεία, είναι μια χαρά έτοιμα τα παιδιά να μάθουν βασικές αρχές της ψυχολογίας, που θα τα βοηθήσουν στην ενδοσκόπηση και αυτογνωσία. Είχαμε τότε (προ αμνημονεύτων χρόνων ) μάθημα Ψυχολογίας, ένα βιβλίο του Παπανούτσου, αν δεν απατώμαι, που ήταν σχετικά καλό. Βέβαια, δεν το δίδασκε Ψυχολόγος, αλλά Φιλόλογος... Είναι το καλό της Παιδείας μας, υπάρχουν λίγες ειδικότητες καθηγητών με ιδιότητες ΠΑΣΠΑΡΤΟΥ..! Και, φυσικά, τι να σου κάνει ένα βιβλίο και ένα μάθημα για ένα χρόνο, όταν τα Θρησκευτικά είναι η επίσημη πλύση εγκεφάλου...ntoreMy έγραψε:Το μάθημα της ψυχολογίας κατ΄εμέ δεν πρέπει να διδάσκεται γιατί τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες(μέχρι 18) δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν, πάλι κατά την δική μου άποψη, βαθύτερη γνώση του εσωτερικού τους μηχανισμού. Τι εννοώ με αυτό, εκείνες οι ηλικίες είναι για να αρχίσουν να κατανοούν τι είναι λάθος, τι είναι αγάπη, πόνος κλπ σε επίπεδο που δεν χρειάζονται πλέον καθοδήγηση από μεγαλύτερους.
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
Αν εννοείς να διδάσκονται τα παιδιά πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος, θα συμφωνήσω, να διδάσκεται. Αν είναι όμως να μιλάμε για υγιή ψυχολογική συμπεριφορά, θα πρέπει να καθοριστεί πρώτα ποιά είναι αυτή. Φαντάσου έναν νεαρό που μόλις τον χώρισε η κοπέλα του. Άλλοι τσαντίζονται, άλλοι λυπούνται, άλλοι κρατάνε κι εκτιμάν τις καλές στιγμές που είχανε, άλλοι είναι αδιάφοροι. Δε νομίζω ότι κάποια απο αυτές τις συμπεριφορές θεωρείται μη υγιής, παρόλο που ορισμένες έρχονται σε αντίθεση. Ο καθένας στην προκειμένη περίπτωση αισθάνεται και αντιδρά ανάλογα με τον χαρακτήρα του και τις εμπειρίες του. Αν τώρα έχουν στο μυαλό τους τα περί ψυχολογικής υγείας, ορισμένοι ίσως να προσπαθήσουν να πείσουν τους εαυτούς τους για κάτι διαφορετικό από ότι αισθάνονται, πιστεύοντας ότι έτσι θα είναι καλύτερα, όχι συναισθηματικά αλλά βάσει ψυχολογικής υγείας. Οι συμβουλές που θα μπορούσε να ακούσει ο "πρωταγωνιστής" της ιστορίας μας, ποικίλλουν από "Καλύτερα για σένα", "Δε σου άξιζε", "Εσύ έφταιγες" κι ένα σωρό άλλες. Μιλάω για συμβουλές από το κοντινό του περιβάλλον, τις οποίες τις λαμβάνει ως συμβουλές και μόνο, κρίνοντάς τες και αποφασίζοντας ο ίδιος ποιά θεωρεί σωστή. Αν μια παρόμοια συμβουλή δινότανε από ψυχολόγο, κατά πάσα πιθανότητα θα τη δεχότανε αυτομάτως σαν σωστή λόγω πτυχίου, παρά το γεγονός ότι ένας άλλος ψυχολόγος μπορεί να του έδινε την αντίθετη συμβουλή. Αυτά όσον αφορά τη ψυχική υγεία και τα στάνταρ που θέτουμε.EmilofCrete έγραψε:Ίσα-ίσα! Εκεί, στα 17-18 που τελειώνει η εφηβεία, είναι μια χαρά έτοιμα τα παιδιά να μάθουν βασικές αρχές της ψυχολογίας, που θα τα βοηθήσουν στην ενδοσκόπηση και αυτογνωσία. Είχαμε τότε (προ αμνημονεύτων χρόνων ) μάθημα Ψυχολογίας, ένα βιβλίο του Παπανούτσου, αν δεν απατώμαι, που ήταν σχετικά καλό. Βέβαια, δεν το δίδασκε Ψυχολόγος, αλλά Φιλόλογος... Είναι το καλό της Παιδείας μας, υπάρχουν λίγες ειδικότητες καθηγητών με ιδιότητες ΠΑΣΠΑΡΤΟΥ..! Και, φυσικά, τι να σου κάνει ένα βιβλίο και ένα μάθημα για ένα χρόνο, όταν τα Θρησκευτικά είναι η επίσημη πλύση εγκεφάλου...ntoreMy έγραψε:Το μάθημα της ψυχολογίας κατ΄εμέ δεν πρέπει να διδάσκεται γιατί τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες(μέχρι 18) δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν, πάλι κατά την δική μου άποψη, βαθύτερη γνώση του εσωτερικού τους μηχανισμού. Τι εννοώ με αυτό, εκείνες οι ηλικίες είναι για να αρχίσουν να κατανοούν τι είναι λάθος, τι είναι αγάπη, πόνος κλπ σε επίπεδο που δεν χρειάζονται πλέον καθοδήγηση από μεγαλύτερους.
OFFTOPIC
@AoratiMelani
Δεν έχω κάνει λάβαρο το κάπνισμα, αλλά έχω κάνει την ελευθερία επιλογής. Όπως επιλέγεις να πίνεις καφές, επέλεξες να συντηρήσεις τη συνήθεια του τσιγάρου, επέλεξες να την κόψεις κλπ. Είναι επιλογή, όχι άποψη. Σαφώς και επηρεάζεται όπως λες, άλλα όλες μας οι επιλογές επηρεάζονται από κάτι. Αν αύριο αποφασίσεις να κόψεις τον καφέ, όπως αποφασίζεις να τον πίνεις καθημερινά, αυτό θα είναι αποτέλεσμα επιλογής σου. Οι πονοκέφαλοι που ανέφερες είναι σημάδι βιολογικής εξάρτησης και όχι ψυχολογικής και πιο κατάλληλος να σε βοηθήσει αν το θες είναι ένας παθολόγος παρά ένας ψυχολόγος. Αν πίνεις καφέ για να αποφύγεις τους πονοκεφάλους, τότε είναι εξάρτηση. Αν πίνεις καφέ γιατί σου αρέσει, τότε είναι γούστο, όχι εξάρτηση.
Πάντως αν πρόκειται να συνεχιστεί η κουβέντα για τις εξαρτήσεις, καλό είναι να γίνει σε άλλο topic.
Η πίστη είναι για τον άνθρωπο ότι η άμμος για τη στρουθοκάμηλο.
- Darkchilde
- Δημοσιεύσεις: 1777
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
- Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
- Τοποθεσία: Lost in the Night
- Επικοινωνία:
Λόγω της παπαγαλίας που υπάρχει στα σχολεία, όταν κάποια παιδιά πάνε για σπουδές στο εξωτερικό, αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. Στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν έχει παπαγαλίες και όταν κάνεις εργασίες, πρέπει να αναφέρεις τις πηγές και να μην κάνεις αυτό που ονομάζεται plagiarism, δηλαδή να πάρεις από κάποιον άλλον και να περάσεις το κείμενο με μικροαλλαγές. Το συγκεκριμένο όταν γίνει, συνήθως σε διώχνουνε από το Πανεπιστήμιο.
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
- EmilofCrete
- Δημοσιεύσεις: 1037
- Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
- Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
- Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
- Επικοινωνία:
Βρε παιδιά, πώς θα γίνει να εφαρμοστεί το ίδιο στη ...Βουλή;Darkchilde έγραψε:Λόγω της παπαγαλίας που υπάρχει στα σχολεία, όταν κάποια παιδιά πάνε για σπουδές στο εξωτερικό, αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. Στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν έχει παπαγαλίες και όταν κάνεις εργασίες, πρέπει να αναφέρεις τις πηγές και να μην κάνεις αυτό που ονομάζεται plagiarism, δηλαδή να πάρεις από κάποιον άλλον και να περάσεις το κείμενο με μικροαλλαγές. Το συγκεκριμένο όταν γίνει, συνήθως σε διώχνουνε από το Πανεπιστήμιο.
Το χρήμα, είναι Θεός!
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ]
"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov