Υποχρεωτικό τελικά το μάθημα των θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Ιοκάστη έγραψε:Ευθύμη το έγραψα και στον Αρίστο, προσωπικά βλέπω 2 λόγους κατά του δημοψηφίσματος.

Αφενός δε γίνεται να κάνουμε δημοψήφισμα γιατί κάποιος "έτσι θέλει". Πρέπει να υπάρχουν επιχειρήματα και από τις 2 πλευρές και η πλευρά των θρησκευτικών δεν έχει κάποιο επιχείρημα που δεν μπορεί να αντικρουστεί για πλάκα. Οι 2 περιπτώσεις που αναφέρεις είναι κάτι πολύ διαφορετικό, υπήρχε θέμα καταπάτησης δικαιωμάτων και προσωπικών ελευθεριών, είχαν επιχειρήματα και οι 2 πλευρές και ήταν όντως δύσκολες πολιτικές αποφάσεις – γι’αυτό και έγινε δημοψήφισμα (η κατήχηση στο δημόσιο σχολείο δεν είναι δικαίωμα :p)

Αφετέρου, θεωρώ πως είναι λάθος να εμπιστευόμαστε επιλογές σχετικά με την παιδεία σε ανθρώπους που δεν έχουν αρκετή. Καλώς ή κακώς οι περισσότεροι πολίτες δεν θα κρίνουν με βάση την πραγματική χρησιμότητα του μαθήματος, το αν είναι επιστημονικό κλπ, αλλά με βάση συναισθηματισμούς που τώρα λόγω κρίσης έχουν αυξηθεί κιόλας. Αρκετοί από αυτούς θεωρούν τα θρησκευτικά πιο χρήσιμα από τη φυσική. Η παιδεία είναι το μόνο "όπλο" για το μέλλον, πρέπει να προστατευτεί.
Στο πρώτο καμία αντίρρηση αλλά δε θα πλασαριστεί έτσι και το ξέρουμε. Αντίθετα, θα ακουστούν επιχειρήματα περί της τεράστιας σημασίας των θρησκευτικών και της διά παντός λύσης του προβλήματος. Ουσιαστικά, ακόμα και με το παρόν Σύνταγμα, δημοψήφισμα απαγορεύεται να γίνει μόνο για τα δημοσιονομικά και, υποθέτω αν και δεν το λέει ρητά, για στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

Το δεύτερο είναι επιχείρημα κατά των δημοψηφισμάτων γενικά. Δεν μπορεί ζητήματα διαχείρισης να υπεραπλουστεύονται σε ένα ναι ή όχι. Διαφωνώ στην προσέγγιση "οι άνθρωποι δεν ξέρουν" αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:
δεν μπορει να τιθεται δημοψηφισμα του οποιου η μια πιθανη απαντηση καταπατα ατομικα δικαιωματα
Εκεί είναι όλη η ουσία. Το θέμα λοιπόν είναι η διδασκαλία των θρησκευτικών παραβιάζει ατομικά δικαιώματα ή βασικές αρχές του κράτους δικαίου όπως η ιδεολογική ουδετερότητα του κράτους;
"Ναι αλλά το παιδί μπορεί να πάρει απαλλαγή". Το πολύ πολύ να μη χρειάζεται να δηλωθεί θρήσκευμα στην απαλλαγή, έτσι γιατί είναι και καλόκαρδοι και υποχωρητικοί.
"Επικρατούσα θρησκεία, θρησκευτική συνείδηση". Αυτά καταρρίπτονται πιο απλά αλλά πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση.

Δε διαφωνώ επί της ουσίας μαζί σας, να εξηγούμαι. Απλά βλέπω μια γραμμή άμυνας που, όσο και να ξέρουμε τα τρωτά της σημεία, δε θα υπερκεραστεί ποτέ αν δε θέλει η εκάστοτε κυβέρνηση.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
Ιοκάστη
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 13:18
Όνομα Ιστότοπου: Iokaste’s Blog
Επικοινωνία:

Ευθύμης έγραψε:Το δεύτερο είναι επιχείρημα κατά των δημοψηφισμάτων γενικά. Δεν μπορεί ζητήματα διαχείρισης να υπεραπλουστεύονται σε ένα ναι ή όχι. Διαφωνώ στην προσέγγιση "οι άνθρωποι δεν ξέρουν" αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Έχεις δίκιο. Δεν είμαι κατά των δημοψηφισμάτων και δεν θα το γενίκευα σε άλλες καταστάσεις αλλά όντως ήταν ένα επιχείρημα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πολύ αρνητικά, δεν το σκέφτηκα.
http://iocaste.wordpress.com

Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

δεν υπαρχει απαραιτητα συνδεση μεταξυ της αναπτυξης θρησκευτικης συνειδησης και της επικρατουσας θρησκειας.
Η πρωτη ειναι μια δραση του κρατους, η οποια οφειλει να προσφερεται ισοτιμα σε οσους την επιθυμουν.
Η δευτερη ειναι απλα μια αποτυπωση που επιτρεπει στο κρατος να εχει διαφορα τελετουργικα με θρησκευτικο περιεχομενο (ορκωμοσιες, κλπ).

Δευτερον, ζουμε στην εποχη του ιντερνετ. Το κρατος μπορει να προσφερει υπηρεσιες αναπτυξης της θρησκευτικης συνειδησης εκ του μακροθεν. Δηλαδη διαφοροι παιδαγωγοι να εκπονησουν προγραμματα θρησκευτικης παιδειας ανα δογμα (για μουσουλμανους, χριστιανους, ιδνουιστες κλπ), στα οποια να εχουν προσβαση τα παιδια και να διδασκονται απο το σπιτι. Με περιοδικα τεστ κρισεως που θα δινονται απο το σπιτι.
Για οσους δεν ενδιαφερονται, θα υπαρχει υποχρεωτικα ενα αντιστοιχο διαδικτυακο μαθημα θρησκειολογιας, ωστε τα παιδια να επιβαρυνονται / εκπαιδευονται σε ιδιο βαθμο.
Δεν χρειαζεται δηλαδη να γινεται στο χωρο του σχολειου το μαθημα θρησκευτικων. Με οποια προβληματα αυτο δημιουργει, κοστους, διακρισεων, κλπ.
Τα βιβλια θα ειναι ψηφιακα, ή θα μπορει να γινεται παραγγελια να ερχονται σπιτι. Πληρης διαφυλαξη των προσωπικων δεδομενων.

Ισως αυτο να ηταν μια καλη προταση που θα μπορουσε να κανει η Ενωση Αθεων ωστε να συμβιβασει το συνταγμα που αναφερει την αναπτυξη θρησκευτικης συνειδησης ως υποχρεωση του κρατους με την επισης συνταγματικη απιταγη για τηρηση της ισονομιας και των ατομικων δικαιωματων.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Απάντηση