Πλατωνισμός, θεϊσμός και ψυχοπάθεια; Ο εξ ορισμού βιασμός του ορθολογισμού...Σίμων Resurrected έγραψε:Γι'αυτό οι σημαντικότεροι ορθολογιστές, λογικοί επιστήμονες του περασμένου αιώνα (και του προπερασμένου) ήταν Πλατωνιστές , θεϊστές και ψυχοπαθείς ;Αναρχος έγραψε:Ο ορθολογισμός οδηγεί τον άθεο στην απόρριψι της ιδέας του θεού.
Η λέξη "άθεος" - σημασία κι επάρκεια
- Αναρχος
- Δημοσιεύσεις: 4450
- Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
- Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
O ορθολογισμός είναι μία υπερτιμημένη και παρεξηγημένη ορθοδοξία.
État de siège
ο λογισμος που ειναι μια διαδικασια σκεψης ειναι ιδιος με
τη δοξασια που ειναι μια ακλονητη πεποιθηση αποτελεσμα ενος οχι και τοσο ορθου λογισμου;
τη δοξασια που ειναι μια ακλονητη πεποιθηση αποτελεσμα ενος οχι και τοσο ορθου λογισμου;
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Όσο κι'άν ακούγεται παράξενο ....κατά μία έννοια Ναί!kapages έγραψε:ο λογισμος που ειναι μια διαδικασια σκεψης ειναι ιδιος με
τη δοξασια που ειναι μια ακλονητη πεποιθηση αποτελεσμα ενος οχι και τοσο ορθου λογισμου;
Άλλωστε τα λογικά αξιώματα είναι η επιτομή της έννοιας "Ορθοδοξία"
Σκέψου ακόμα τι σημαίνει "λογική" και πόσο περίπλοκο θέμα είναι ..... ειδικά μετά το τέλος του προπερασμένου αιώνα.
État de siège
Πρώτον, είναι μια χαρά και απολύτως αυθεντικοί άθεοι.Θεόφιλος έγραψε:Ίσως κατανοούν τον λόγο που πιστεύουν οι άλλοι για αυτό δεν μισούν το θείο, η είναι άθεοι με θρησκευτικά υπολείμματα όπως θα έλεγαν και οι αυθεντικοί άθεοι.RaspK έγραψε:Θυμήθηκα κάτι άλλο, σχετικό αυτού που έλεγα η Μελάνη νωρίτερα: υπάρχουν άθεοι, μεν, οι οποίοι όμως διατηρούν ένα είδος λατρευτικής ζωής και δε μισούν την έννοια του θείου, απλώς η λατρευτική πτυχή της ζωής τους εκφράζει κάποιες βαθύτερες επιθυμίες τους για έναν κόσμο που οι ίδιοι πιστεύουν ότι δεν έχει μεταφυσική πτυχή... Είναι κάπως ενδιαφέρον. Ξέρω αρκετούς, μερικούς από αυτούς και προσωπικά, ενώ έχω ακούσει για πολύ περισσότερους.
Δεύτερον, αν αυτό δεν είναι No True Scotsman, ειλικρινά, πολύ θα ήθελα να ήξερα τι είναι.
Τρίτον και κυριότερον, μάλλον παρανόησες: δεν είπα ότι όλοι τους σέβονται τις εικασίες περί θείου ως νοητικές πράξεις. Αντιθέτως, μερικοί εξ αυτών χλευάζουν απίστευτα το θείο σε όλες τους τις διαστάσεις ή δε δείχνουν ενδιαφέρον. Το ότι αποζητούν πνευματικά την τελετουργική διαδικασία ή επιζητούν μια κοσμική τάξη που πιστεύουν ότι δεν υπάρχει είναι το κίνητρό τους, συνήθως.
Πάλι κύκλους κάνεις. Εκεί, να χώσεις σφήνα.Θεόφιλος έγραψε:Δεν ισχύει για όλους, αλλά για αρκετούς άθεους και μη άθεους, γιατί με αυτήν την εικόνα μεγάλωσαν. αλλά καμιά φορά ακόμα και οι αυτοί που μιλούν σε γενικές γραμμμές ασυνείδητα αυτόν έχουν στο νού τους. όχι πως είναι τίποτε το κακό, αλλά η συνήθεια δεν κόβεται εύκολα.RaspK έγραψε:Κοτσάνα περιοπής... Δεν ισχύει αυτό που λες, ότι θα έχουμε υπ' όψιν μας το «θεό Πατέρα.» Αν διαβάσεις τις θέσεις όσων οι οποίοι έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες να εντάξουν την ορολογία τους και τη σύνθεση της τοποθέτησής τους και μέσα σε λεξιλογικά πλαίσια, θα προσέξεις ότι επιμένουν σαφώς στην αποφυγή τύπων όπως «Θεός» και ό,τι άλλο σχετικό όσων ο ίδιος λες, εκτός κι εάν το προκείμενο θέμα είναι η Αβρααμική πίστη και δοξασίες (έναντι του συνόλου των αθεϊστικών πάλι θέσεων).
Επί παραδείγματι, θα προσέξεις εκφράσεις όπως: το θείο, τα θεία, θεϊκό στοιχείο, θεοί και λοιπά. Η γραφή «Θεός» έχει τη χρηστικότητά της ως συντομογραφία σε συζητήσεις με πιστούς των Αβρααμικών θρησκειών.
Respect.Ευθύμης έγραψε:@AoratiMelani
Το σέβομαι αυτό το σκεπτικό, συνόψισες σκέψεις αρκετών αλλων με τη δημοσίευσή σου. Δεν την παραθέτω λόγω μεγέθους αλλα είναι λίγο πιο πανω στην ίδια σελίδα, αξίζει να τη διαβασει κανείς.
Απολύτως σεβαστό. (Να ζητήσω κι εν προκειμένω συγγνώμη για την ένταση που είχε η επιμονή που εγώ έδειξα.)Ευθύμης έγραψε:Η δική μου ιδέα πριν εγκαταλείψω τη συζήτηση σε αυτό το νήμα ήταν το "-θεος" στη λέξη αθεος να ερμηνευτεί συνεκδοχικα ως αντιπροσωπευτικό του μεταφυσικού. Όσοι πιστεύουν στο μεταφυσικό χωρίς να είναι θρήσκοι μπορούν να κανουν παρέα στους λοιπούς αθρησκους. Πλέον δεν επιμένω σε αυτή την ερμηνεία κι έχω αφήσει το οντολογικό κομματι του ζητήματος στην ακρη.
Μαζί σου! (Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί εξ ημών εντοπίζουμε ομοιότητες τέτοιες ώστε να μιλάμε για συμβολή των φυσικών μηχανισμών στο σχηματισμό και τη διαμόρφωση των ηθικών και του δέοντος ως έννοιες, αλλά παράλληλα θεωρούμε, όπως είπες, ότι είναι μεταβλητές, διαμορφώσιμες ακριβώς έννοιες και όχι αναλοίωτες, ποσώς δε οικουμενικές.Ευθύμης έγραψε:Εκεί που δίνω βαρος είναι στην προέλευση της ηθικής και του πρέπει. Εκείνοι που θεωρούν ότι υπαρχει μια οικουμενική ηθική ανεξαρτητη από τα ατομα και το χρόνο και η οποία πηγαζει από "πνεύματα" (θρησκείες, προγόνους/προκατόχους κτλ) ή από "τη φύση" (= το ένστικτο) είναι για μένα στη μία πλευρα. Στην αλλη είναι αυτοί που θεωρούν ότι η ηθική είναι ατομικό ζήτημα και κυρίως ότι υπόκειται σε αλλαγές όπως καθετί ανθρώπινο και κοινωνικό. Με έναν κατ' εμέ αθεο της πρώτης κατηγορίας (πχ καποιον κοινωνικό δαρβινιστή) με χωρίζουν πολύ περισσότερα και ουσιαστικότερα σε σχέση με αυτα που με χωρίζουν από πχ έναν κατ' εμέ αθρησκο της δεύτερης κατηγορίας.
Το ακόμα σημαντικότερο είναι να βρεθούν ατομα πρόθυμα να ζητήσουν το διοικητικό διαχωρισμού εκκλησίας και κρατους...
Η δική μου προσωπική στάση εντοπίζεται σ' ένα μάλλον αμάλγαμα θέσεων:
1. Μηδενισμός: δεν υπάρχει κάποια ηθική αλήθεια, καθότι όλες οι επιταγές της ηθικής μας είναι υποκειμενικές.
2. Σχετικισμός: αυτό δεν καθιστά αδιάφορες τις ηθικές κρίσεις, απλώς φαίνεται ότι είναι μεταφυσικώς σαθρές.
Εν ολίγοις, με χαρακτηρίζει μία στάση μεν ηθικών τοποθετήσεων, αλλά παραδέχομαι ότι δεν αποτελούν «αλήθεια.»
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Αμ θες να τη μελετήσεις φιλοσοφικά, τότε ναι, είναι περίπλοκο. Εδώ κάτω στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι και τόσο περίπλοκο. Αρκεί να αποφεύγεις τις αντιφάσεις και τις λογικές πλάνες, και είσαι εντάξει.Σίμων Resurrected έγραψε:Σκέψου ακόμα τι σημαίνει "λογική" και πόσο περίπλοκο θέμα είναι ..... ειδικά μετά το τέλος του προπερασμένου αιώνα.
Από εκεί και πέρα, ο ορθολογισμός είναι εργαλείο, ενώ η ορθοδοξία αυτοσκοπός.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Ειδικά στην Λογική δεν υπάρχει " Εδώ κάτω στην πραγματικότητα" και "εκεί απάνω"
Όταν μιλάμε για ορθολογισμό δεν μπορούμε να στρογγυλεύουμε τις γωνίες, πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο τι εννοούμε "Ορθολογισμό".
Όταν μιλάμε για ορθολογισμό δεν μπορούμε να στρογγυλεύουμε τις γωνίες, πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο τι εννοούμε "Ορθολογισμό".
État de siège
Τι σημαίνει "δεν υπάρχει"; Τώρα μόλις σου το περιέγραψα.Σίμων Resurrected έγραψε:Ειδικά στην Λογική δεν υπάρχει " Εδώ κάτω στην πραγματικότητα" και "εκεί απάνω".
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Σίμων έχω την αίσθηση ότι εσύ μιλάς για τον ρασιοναλισμό που θεωρεί ότι το μόνο κριτήριο αλήθειας ενός ισχυρισμού είναι η εσωτερική λογική του συνέπεια και η συμφωνία του με τις αυθαίρετα ή μη επιλεγμένες προκείμενες (τα βασικά του αξιώματα) ή την υποτιθέμενη (από τον μεταμοντερνισμό) "θεοποίηση" του Ορθού Λόγου από την φιλοσοφική σκέψη από τον Διαφωτισμό και μετά.
Νομίζω όμως ότι όταν αναφέρεται εδώ η έννοια του ορθολογισμού έχει ελαφρά διαφορετική σημασία. Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός γνωσιολογικού ρεαλισμού και πεποίθησης ότι η εφαρμογή του κριτικού λόγου πάνω στα εμπειρικά δεδομένα μπορεί να μας οδηγήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια στην αλήθεια.
Νομίζω όμως ότι όταν αναφέρεται εδώ η έννοια του ορθολογισμού έχει ελαφρά διαφορετική σημασία. Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός γνωσιολογικού ρεαλισμού και πεποίθησης ότι η εφαρμογή του κριτικού λόγου πάνω στα εμπειρικά δεδομένα μπορεί να μας οδηγήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια στην αλήθεια.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Γιατρος Του Ικα έγραψε: Άγνοια
Τα ποσοστά αθεΐας είναι πολύ ψηλά και σε μη χριστιανικές κοινωνίες. (Μελέτη του 2001 για τις τάσεις του αθεϊσμού στον κόσμο) Η Ιαπωνία με το 64% του πληθυσμού της να δηλώνει ότι δεν πιστεύει στην ύπαρξη θεού σε διαψεύδει.
Aν μιλάς για την σημερινή ιαπωνία που είναι δυτικότερη της δύσης πράγματι εκεί δεν ισχύει, όπως και για άλλες αναπτυσόμενες χώρες που σιγά σιγά εκδημοκρατίζονται, αν γινόταν αυτήν η δημοσκόπηση πρίν τον β' παγκόσμιο πόλεμο θα έβλεπες μεγάλη διαφορά με την σημερινή.
Το μεξικό είναι πολύ πίσω απο την ιαπωνία στην ανάπτυξη τεχνολογικά και οικονομικά, άλλωστε ο καθολικισμός ήταν εμπόδιο πάντα στην ανάπτυξη του καπιταλισμού, η προτεσταντική ηθική γέννησε το πνεύμα του καπιταλισμού.Επιπλέον και μέσα στον χριστιανικό κόσμο τα πράγματα είναι πολύ διαφοροποιημένα. Ας πούμε στο Μεξικό, μια χώρα ρωμαιοκαθολική κατά 82.7% το ποσοστό των άθεων είναι 2%. Στη Γαλλία επίσης χώρα με ισχυρή Ρωμαιοκαθολική παράδοση το ποσοστό των άθεων είναι κοντά στο 45%.
Ο προτεσταντισμός προηγήθηκε του διαφωτισμού ο οποίος επιρεάστηκε από τήν φιλελεύθερη ηθική του, όπως και ο διαφωτισμός με την σειρά του επιρέασε τις αστικές επαναστάσεις, ο βέμπερ δεν είπε πως ο προτεσταντισμός έφερε απο μόνος του τον καπιταλισμό, αλλά μίλησε για ένα ευνοικό κλίμα μέσα απο την προτεσταντική ηθική για να αναπτυχθεί το πνεύμα του καπιταλισμού. σήμερα είναι εμφανής ο ρόλος του καπιταλισμού για την ορθολογικότητα και την εκλογίκευση της χριστιανικής θρησκείας, όπως και την έξοδο της πολιτικής από αυτήν, με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερο ελευθερία έκφρασης, η οποία οδηγεί ένα μέρος του κόσμου στην πίστη πως η θρησκεία είναι κάτι ξεπερασμένο, οπότε η λέξη άθεος όπως και να την εννοεί κανείς σήμερα είναι επαρκής ως πρός το νόημα που εκπέμπει, που δεν είναι άλλο απο την πεποίθηση για την ανυπαρξία των παραδοσιακών θεοτήτων, που εδώ στην δύση ήταν ο θεός της παλαιάς και της καινής διαθήκης.Οι χριστιανικές χώρες της Ευρώπης έχουν μεγαλύτερα ποσοστά αθεΐας για άλλους λόγους. Η ανάπτυξη του καπιταλισμού (που αυτή έφερε μαζί της μια εκδοχή του χριστιανισμού που να της ταιριάζει, όχι το αντίστροφο όπως λανθασμένα ερμηνεύουν κάποιοι τον Weber...) ο ορθολογισμός και ο διαφωτισμός (που αναπτύχθηκαν παρά και ενάντια στη λογική της θεολογίας) είναι κάποιοι απ'αυτούς.
Η αθεία στο ισλάμ που είναι σε μεγάλο βαθμό ανύπαρκτη,οφείλεται στην μη ανάπτυξη της φιλοσοφίας, όπως αυτήν υπήρξε και αναπτύχθηκε στον χριστιανισμό.Επιπλέον ο χριστιανισμός δεν ήταν η μόνη θρησκεία που στη θεολογική της παράδοση ενσωμάτωσε στοιχεία στοιχεία της διαλεκτικής παράδοσης της αρχαίας φιλοσοφίας. Σου αναφέρω το kalam τον Avicenna και τον Averroe ενδεικτικά για να δεις ότι η ισλαμική θεολογία είχε ανακαλύψει τον θωμισμό πολύ πριν από τον Χριστιανισμό. Που είναι η αθεΐα στο Ισλάμ;
Όσον αφορά δε το ζήτημα της υιοθέτησης φιλοσοφικών μεθόδων και ορολογίας πρώτον από τους λεγόμενους "πατέρες" της εκκλησίας και ύστερα, πολύ αργότερα από τον 12ο αιώνα και μετά και από τους δυτικούς θεολόγους, αυτό κατά τη γνώμη μου δεν είναι εγγενές στοιχείο του χριστιανισμού αλλά στην πρώτη περίπτωση αναγκαία προσαρμογή (και μάλιστα με τρόπο που κατάφωρα προδίδει το πνεύμα του εργαλείου που χρησιμοποιεί) για να απευθυνθεί στο πιο μορφωμένο "παγανιστικό" ακροατήριο και το δεύτερο αποτέλεσμα της επανασύνδεσης της Δύσης με τα αριστοτελικά κείμενα λόγω των σταυροφοριών και γενικότερα των επαφών με τον ισλαμικό κόσμο. [/quote]
την επιρροή του νεοπλατωνισμού την παραδέχονται και οι χριστιανοί, δεν είναι κάτι το άγνωστο, όπως και για το ενδιαφέρον του ισλάμ για τον αριστοτέλη μόνο που σταμάτησε πολύ πρόωρα αυτό το ενδιαφέρον, ενώ στον χριστιανισμό συνεχίστηκε με αποτέλεσμα να προχωρήσει η φιλοσοφία μέχρι και τον διαλεκτικό υλισμό.
Εδώ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, ο χριστιανισμός σε σχέση με το ισλάμ και τον ιουδαισμό αποδέχθηκε την διαλεκτική φιλοσοφία προς χάριν της ελεύθερης βούλησης του ατόμου, η οποία είναι το δώρο και η κατάρα του θεού πρός τον άνθρωπο. πάντα κατά την θρησκεία.Αυτό το γεγονός δεν μπορούσαν να το παραβλέψουν. Υιοθετήθηκαν λοιπόν διαλεκτικές μέθοδοι οι οποίες δυστυχώς (ή μάλλον...ευτυχώς!) τους γύρισαν μπούμερανγκ. Ήταν απλά μια κατάσταση που ξέφυγε από τον έλεγχο και όχι κάποια πρεμούρα του χριστιανισμού δήθεν να εκλογικεύσει την έννοια του θεού που οδηγεί στην αθεΐα....
τρελάρας για σένα, αλλά ενδιαφέρων για πολλούς ερευνητές της ψυχικής υγείας, και της; κοινωνικής ψυχολογίας. όσο για τα παιδιά των αθεων αν θα πιστέψουν κάποτε στον θεό ,θα το κάνουν για λόγους οι οποίοι οφείλοντα σε κοινωνικοψυχολογικά αίτια, αυτά είναι που ασκούν επιρροή, ακόμα και σε άτομα που έχουν διαφορετικές αντιλήψεις, γιατί τα κάνει να νιώθουν πώς ανήκουν κάπου, με αυτήν την έννοια εξηγώ εγώ το κοινωνικό ασυνείδητο του κάρλ γιούνκ.Pro tip: Καλά έλεγα εγώ για κληρονομικό χάρισμα...Ο Jung έλεγε πολλές βλακείες και ήταν τρελάρας. Δεν υπάρχει "συλλογικό ασυνείδητο" τουλάχιστον με την έννοια που του έδινε ο Jung και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το αν τα παιδιά των άθεων θα γίνουν πιστοί.
κανένα, απλά θα κάνουν μια επιλογή στην οποία βρίσκουν νόημα μαζί με ακόμα μερικά δισεκατομμύρια συνανθρωποί τους .Αλλά και να γίνουν τι έγινε; Ποιο είναι το point δηλαδή;
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Η "Αλήθεια" και η "Πραγματικότητα" είναι προβληματικές έννοιες.Γιατρος Του Ικα έγραψε:Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός γνωσιολογικού ρεαλισμού και πεποίθησης ότι η εφαρμογή του κριτικού λόγου πάνω στα εμπειρικά δεδομένα μπορεί να μας οδηγήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια στην αλήθεια.
Εγώ είμαι περισσότερο προσανατολισμένος στο Model-dependent realism .
État de siège
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Οχι απαραίτητα.aqyn έγραψε:Ολες οι εννοιες ειναι προβληματικες, Σιμωνα. Αλλα αν κολλησουμε εκει δεν θα μπορουμε να συζητησουμε τιποτα με κανεναν.
Ps: άλλωστε τα καταφέρνουμε μια χαρά να συζητάμε με όλες τις έννοιες προβληματικές.
État de siège
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Αν κατάλαβα καλά Θεόφιλε εσύ ισχυρίζεσαι ότι ο χριστιανισμός είναι η μόνη θρησκεία που προσπαθεί να εκλογικεύσει το δόγμα της και να προσεγγίσει τον θεό μέσω της λογικής και γι'αυτό εμπεριέχει και την αυτουπέρβασή της.
Σου απέδειξα με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση ότι αυτό δεν ισχύει.
Σου είπα ότι α) χώρες χωρίς χριστιανική παράδοση έχουν υψηλά ποσοστά αθεΐας. Η Ιαπωνία δεν έχει απεμπολήσει την παράδοσή της σε ένα σωρό ζητήματα και τομείς. Άρα λοιπόν περίεργο κράμα αυτή η Ιαπωνία. Αλλού πιθηκίζει την δύση και εκεί οφείλονται τα υψηλά ποσοστά αθεΐας και αλλού διατηρεί την ιδιαιτερότητά της, ανάλογα με το τι μας συμφέρει.
β) Σου έφερα ως παράδειγμα μια καθολική χώρα με υψηλά ποσοστά αθεΐας.
γ)Ο προτεσταντισμός προηγήθηκε του διαφωτισμού αλλά όχι και του καπιταλισμού.
δ)Το σχόλιό σου για την φιλοσοφία στο Ισλάμ αγνοεί επιδεικτικά τα στοιχεία που σου παρέθεσα. Don't do it.
Σου απέδειξα με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση ότι αυτό δεν ισχύει.
Σου είπα ότι α) χώρες χωρίς χριστιανική παράδοση έχουν υψηλά ποσοστά αθεΐας. Η Ιαπωνία δεν έχει απεμπολήσει την παράδοσή της σε ένα σωρό ζητήματα και τομείς. Άρα λοιπόν περίεργο κράμα αυτή η Ιαπωνία. Αλλού πιθηκίζει την δύση και εκεί οφείλονται τα υψηλά ποσοστά αθεΐας και αλλού διατηρεί την ιδιαιτερότητά της, ανάλογα με το τι μας συμφέρει.
β) Σου έφερα ως παράδειγμα μια καθολική χώρα με υψηλά ποσοστά αθεΐας.
γ)Ο προτεσταντισμός προηγήθηκε του διαφωτισμού αλλά όχι και του καπιταλισμού.
δ)Το σχόλιό σου για την φιλοσοφία στο Ισλάμ αγνοεί επιδεικτικά τα στοιχεία που σου παρέθεσα. Don't do it.
Αυτό είπα εγώ;!;!ο χριστιανισμός σε σχέση με το ισλάμ και τον ιουδαισμό αποδέχθηκε την διαλεκτική φιλοσοφία προς χάριν της ελεύθερης βούλησης του ατόμου
Ναι, και; Και τι έγινε που "δισεκατομμύρια" συνάνθρωποί τους θα βρίσκουν νόημα σε κάτι; Τι θέλει να στηρίξει αυτή η θέση; Ότι τι δηλαδή; Επειδή το δέχονται δισεκατομμύρια είναι σωστό; Είναι καλό; Είναι χρήσιμο; Τι;απλά θα κάνουν μια επιλογή στην οποία βρίσκουν νόημα μαζί με ακόμα μερικά δισεκατομμύρια συνανθρωποί τους .
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Προβληματικές μπορεί (με την έννοια ότι είναι ανάγκη να διασαφηνιστεί το περιεχόμενό τους) αλλά όχι άνευ νοήματος.Η "Αλήθεια" και η "Πραγματικότητα" είναι προβληματικές έννοιες.
Εγώ θεωρώ πως και αντικειμενική πραγματικότητα (δηλ. πραγματικότητα με σαφή χαρακτηριστικά εκτός της συνείδησης) υπάρχει και είναι δυνατόν για τον ανθρώπινο νου να αντιληφθεί με σχετικά αξιόπιστο τρόπο την πραγματικότητα αυτή και να διατυπώσει προτάσεις που να περιγράφουν αυτή την πραγματικότητα με ακρίβεια (να διατυπώσει δηλαδή αληθείς προτάσεις επί του πραγματικού) χωρίς θεωρητικά γνωσιολογικά όρια.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
ξεφύγαμε από το θέμα εντελώς, τελικά πέρα απο τις γνώμες του καθενός, για άσχετα θέματα που μπήκαν καλώς η κακώς, η σημασία της λέξης ''άθεος'' επαρκεί κατά την άποψη σου; και γιατί;Γιατρος Του Ικα έγραψε:Αν κατάλαβα καλά Θεόφιλε εσύ ισχυρίζεσαι ότι ο χριστιανισμός είναι η μόνη θρησκεία που προσπαθεί να εκλογικεύσει το δόγμα της και να προσεγγίσει τον θεό μέσω της λογικής και γι'αυτό εμπεριέχει και την αυτουπέρβασή της.
Σου απέδειξα με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση ότι αυτό δεν ισχύει.
- Σίμων Resurrected
- Δημοσιεύσεις: 3230
- Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Λυκαβηττός
Γιατρος Του Ικα έγραψε: Προβληματικές μπορεί (με την έννοια ότι είναι ανάγκη να διασαφηνιστεί το περιεχόμενό τους) αλλά όχι άνευ νοήματος.
Εγώ θεωρώ πως και αντικειμενική πραγματικότητα (δηλ. πραγματικότητα με σαφή χαρακτηριστικά εκτός της συνείδησης) υπάρχει και είναι δυνατόν για τον ανθρώπινο νου να αντιληφθεί με σχετικά αξιόπιστο τρόπο την πραγματικότητα αυτή και να διατυπώσει προτάσεις που να περιγράφουν αυτή την πραγματικότητα με ακρίβεια (να διατυπώσει δηλαδή αληθείς προτάσεις επί του πραγματικού) χωρίς θεωρητικά γνωσιολογικά όρια.
Δεν είναι όλες οι έννοιες ισοδύναμες με αποτέλεσμα η απροσδιοριστία τους να έχει διαφορετικό βάρος.aqyn έγραψε:Ναι, βρε Σίμωνα, γι' αυτό είπα "αν κολλήσουμε".
Οι έννοιες "αλήθεια" και "πραγματικότητα" είναι από τις σημαντικότερες (ίσως οι σημαντικότερες) έννοιες, έτσι όταν αυτές οι έννοιες σαν έννοιες αμφισβητούνται ή περνάνε στην γκρίζα περιοχή, τότε φτάνουμε σε αδιέξοδα, σε αφωνία κάτι σαν αυτό που επισημαίνει ο Wittgenstein στην τελευταία γραμμή του Tractatus : "Για όσα δεν μπορεί να μιλάει κανείς, για αυτά πρέπει να σωπαίνει".
Ο τρόμος για την απροσδιοριστία αυτών των εννοιών οδηγεί σε ορθοδοξίες χτισμένες σαν κάστρα γύρω τους.
Γι'αυτό ισχυρίζομαι ότι κατά βάθος ο Ορθολογισμός απορρέει από τέτοιες ορθοδοξίες.
État de siège