aristotelis_1 έγραψε:αναλογος με την περιπτοση, σε μια δυσκολη στιγμη μπορει να βγαλεις φωνη απελπισιας να πεις θεε μου γιαχβε μου αλαχ μου αρη μου, δε το θεωρο κακο αυτο, και τι εγινε δυλαδη αν επικαλεστεις μια θεια βοηθεια οταν θα απελπιστεις θα παψεις να εισαι αθεος? η δεν υπαρχουν αθεοι που πανε κανωνικα την ανασταση στην εκκλησια? κακο ειναι οι ανθρωποι της εκαστοτε εκκλησιας να επιβαλουν τους κανωνες τους και να λενε για να εχεις την υγεια σου και για να μην παθεις κακο πρεπει να κανεις οτι σου λεμε, δυλαδη εκκλησια αγιασμο νηστεια σεμνοτιτα ταπεινωτιτα και να μην μηλας σε οτι και αν ακους εναντιον μας...
Μην κολλάς. Και άθεοι που είμαστε παραμένουμε κοινωνικά Χριστιανοί. Και "Ωωωχ Παναΐα μου!" θα πεις όταν έχεις μπαϊλντίσει απ'τα προβλήματα, και "για όνομα του Θεού" θα πεις όταν αγανακτίσεις (απλά από κοινωνική σύμβαση) και στην Ανάσταση θα πας για να συνοδέψεις τη μάνα σου. Οι μόνοι που έχουν
σοβαρό πρόβλημα με αυτή τη συμπεριφορά είναι οι θρήσκοι που δε θέλουν να βλέπουν έναν άθεο σαν ίδιο με τον εαυτό τους, απλά σε διαφορετικές περιστάσεις (σαν ένα φίλο μου που παρεξηγήθηκε όταν είπα "αυτή η καρυδόπιτα είναι τόσο νόστιμη που είναι
αμαρτία να μην τη δοκιμάσεις") και οι άθεοι που δεν έχουν κατασταλάξει καλά στην απόφασή τους και θεωρούν ότι πρέπει να αποβάλλουν την ίδια τους την κουλτούρα για να παραμείνουν "αγνοί". Μπορεί να μας ζορίζει, αλλά εξ ανατροφής είμαστε "κοσμικοί χριστιανοί ορθόδοξοι".
Ιοκάστη έγραψε:Αλλά γενικά όχι, δεν θα πει ένας άθεος από μόνος του «αχ θέλω να πάω στην ανάσταση» πολύ απλά γιατί δεν του λέει τίποτα.
Θα το πει αν θέλει να δοκιμάσει τις αντοχές του απέναντι στο ψυχολογικό-ψυχαναγκαστικό περίβλημα της εκκλησίας. Ειδικά η λειτουργία της Ανάστασης είναι πολύ φορτισμένη συναισθηματικά και είναι το καταλληλότερο τεστ, κατ'εμέ.
Ιοκάστη έγραψε:Δεν γίνεται να κρατήσει κάποιος ό,τι του αρέσει από μια θρησκεία και να απορρίψει τα υπόλοιπα. Το πακέτο πάει όλο μαζί, ή το δέχεσαι όλο ή το απορρίπτεις όλο.
Βέβαια, παραδόξως, όλοι οι Χριστιανοί αυτό κάνουν. Κρατάνε ότι θέλουν και απορρίπτουν με δικαιολογίες τα άλλα.
Ευθύμης έγραψε:Έχετε υπόψη κανέναν σύγχρονο Έλληνα άθεο (ΟΚ από αρχαίους υπάρχει τουλάχιστον ο Επίκουρος) ;
Ο Επίκουρος δεν ήταν άθεος με τη σύγχρονη έννοια της λέξης. Απλά εξοβέλισε το Θείο σε ένα χώρο όπου δεν επηρεάζει καθόλου τον άνθρωπο. Μάλλον χαλαρό ντεϊστή τον λες. Σύγχρονος Έλληνας άθεος ήταν μάλλον ο Καστοριάδης, νομίζω (άντε, βάλε και τον Καφετζόπουλο, αλλά στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό).