Σε μια συζήτηση περίπου πριν ένα χρόνο, που ομιλητής ήταν ο κώστας ζουράρις και με θέμα η συνέχεια του ελληνισμού στην ροή στης ιστορίας, του έκανα την εξής ερώτηση, πως ήταν δυνατον μέσα απο το πέρασμα των αιώνων και με τις αλεπάλληλες κατακτήσεις του ελληνικού χώρου να ισχυριζόμαστε κάτι τέτοιο,
και η απάντηση που μου έδωσε τότε, η αλήθεια είναι πως δεν την πολυκατάλαβα και είχε ως εξής.
εγώ είμαι Π.Α.Ο.Κ και τα μυαλά στα κάγκελα δεν με ενδιαφέρει που θα παίξει η ομάδα μου η αν μεταφέρουν το γήπεδο σε άλλη πόλη εγώ θα είμαι πάντα Π.Α.ΟΚ,
διαβάζοντας σήμερα ένα απόσπασμα απο ενα βιβλίο του γιανναρά ξεκαθάρισε καλύτερα αυτό που με είχε απαντήσει ο κώστας ζουράρις δηλαδή πως ελληνισμός δεν είναι ο τόπος αλλά ο τρόπος.
Γι' αυτό σας
Παραθέτω ένα μέρος απο το βιβλίο του χρήστου γιανναρά, ''ορθοδοξία και δύση στην νεώτερη ελλάδα'', που δείχνει πόσο σημαντική ήταν η εκκλησιαστική ορθοδοξία στην διατήρηση του τρόπου του ελληνικού πολιτισμού, που ξεχώριζε απο το συνονθύλευμα των φύλλων που αποτελούσαν την βυζαντινή αυτοκρατορία.
Στὸ μεταξύ, στὸν 2ο π.Χ. αἰώνα ὡς τὸν 19ο, ἡ γεωγραφικὴ περιοχὴ ὅπου ἄνθισαν οἱ ἀρχαῖες ἑλληνίδες πόλεις, γνώρισε διαδοχικὰ περίπου δεκαεπτὰ ἐπιδρομὲς βάρβαρων φυλῶν καὶ φύλων. Ἀπὸ τὶς παραδουνάβιες περιοχὲς ὣς τὴν Κρήτη, καὶ ἀπὸ τὴν νότια Ἰταλία ὣς τὰ βάθη τῆς Μ. Ἀσίας καὶ τὸν Πόντο, οἱ ἑλληνόφωνοι πληθυσμοὶ δοκιμάστηκαν σκληρὰ ἐπὶ αἰῶνες ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἀλλεπάλληλα κύματα τῶν κατακτήσεων, ποὺ σήμαιναν, κάθε φορά, κάποιες ἐπιμειξίες μὲ τοὺς γηγενεῖς Ἕλληνες. Ἔτσι, ὁποιοσδήποτε ἰσχυρισμὸς γιὰ φυλετικὴ ὁμοιογένεια καὶ «καθαρότητα αἵματος» τῶν νεώτερων Ἑλλήνων θὰ εἶχε ἐρείσματα μᾶλλον περιορισμένα ἢ συγκεχυμένα, καὶ σὲ μεγάλο ποσοστὸ θὰ ἦταν μόνο ρομαντικὴ αὐθαιρεσία. Ἀλλὰ τὸ ἱστορικὸ παράδοξο εἶναι αὐτὸ ποὺ μὲ τὴν ποιητική του γλῶσσα διαπίστωνε ὁ στρατηγὸς Μακρυγιαννης στὸν 19ο αἰώνα: «ὅτι ἀρχὴ καὶ τέλος, παλαιόθεν καὶ ὣς τώρα, ὅλα τὰ θεριὰ πολεμοῦν νὰ μᾶς φᾶνε τοὺς Ἕλληνες καὶ δὲν μποροῦνε· τρῶνε ἀπὸ μᾶς καὶ μένει καὶ μαγιά.» Αὐτὴ ἡ «μαγιὰ» τῶν ἑλληνίδων πόλεων καὶ ἀργότερα τῶν κοινοτήτων, μέσα ἀπὸ τὶς κατακτήσεις καὶ ἐπιμειξίες, ἔσωζε τελικὰ τὴν ἑλληνικὴ ἰδιαιτερότητα: τὴ γλῶσσα, τὴ νοοτροπία, τὴν ἑλληνικὴ νοηματοδότηση τοῦ κόσμου καὶ τῆς ζωῆς -ἀπὸ κάποια ἐποχὴ καὶ μετὰ ἑνωμένα ὅλα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ὀρθοδοξία.
Βέβαια μιὰ τέτοια «μαγιὰ» δυναμικῆς καὶ ἀδιάκοπα ἀνανεούμενης ἑλληνικότητας δὲν ἀνιχνεύεται μὲ ἀναφορὰ σὲ γενεαλογικὰ δέντρα -στὴ συνεχῆ ἱστορικὴ διαδοχὴ οἰκογενειῶν καὶ ὀνομάτων. Ἀνιχνεύεται στὴ λαϊκὴ ποίηση, στὸ λαϊκὸ ἦθος, στὸν τρόπο ποὺ ἔχτιζαν καὶ εἰκονογραφοῦσαν τὶς ἐκκλησίες ὣς τὴν πιὸ ἀπομακρυσμένη ἑλληνικὴ κοινότητα, ἀνιχνεύεται στὴ μουσική, στὶς λαϊκὲς φορεσιές, στὰ προικοσύμφωνα καὶ στὰ συνεταιρικὰ συμβόλαια. Κυρίως στοὺς αἰῶνες τῆς Τουρκοκρατίας, ἦταν ἡ ΠΡΑΞΗ τῆς ζωῆς, ἔκφραση τῆς κοινῆς ἐκκλησιαστικῆς πίστης (ὄχι ἰδεολογικὰ ἢ φυλετικὰ κριτήρια), ποὺ ξεχώριζαν τὸν ὀρθόδοξο Ἕλληνα ἀπὸ τὸν ἀλλόθρησκο Τοῦρκο ἡ τὸν ἑτερόδοξο «Φράγκο»: Ἦταν ἡ νηστεία, ἡ γιορτή, ὁ χορὸς στὸ πανηγύρι, τὸ ἀναμμένο καντήλι στὸ οἰκογενειακὸ εἰκονοστάσι, τὸ ζύμωμα τοῦ πρόσφορου, ὁ ἁγιασμὸς κάθε μήνα.
Ἔτσι, ὅταν τὸν δεύτερο χρόνο τῆς ἐξέγερσής τους ἐνάντια στὴν τουρκικὴ τυραννία (1822) οἱ Ἕλληνες συγκροτοῦν τὴν πρώτη καὶ ἰδρυτική τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους Ἐθνικὴ Συνέλευση τῆς Ἐπιδαύρου, δὲν ἔχουν ἄλλο τρόπο νὰ ὁρίσουν τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἕλληνα, παρὰ μόνο καταφεύγοντας στὴν θρησκευτική του πίστη. Στὸ τμῆμα Β' τοῦ Συντάγματος τῆς Ἐπιδαύρου διαβάζουμε: «Ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικράτειας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουσιν εἰς Χριστόν, εἰσὶν Ἕλληνες.»
Εἶναι μᾶλλον ἡ πιὸ ἀπερίφραστη δικαίωση τῆς πρότασης νὰ ὁρίζουμε τὴν Ἑλλάδα ὄχι καταρχὴν ὡς ΤΟΠΟ, ἀλλὰ καταρχὴν ὡς ΤΡΟΠΟ βίου.
για περισσότερες πληροφορίες για το θέμα βλέπε.http://www.antibaro.gr/node/69
ελληνισμος και εκκλησιαστική ορθοδοξια
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
τὴν ἑλληνικὴ νοηματοδότηση τοῦ κόσμου καὶ τῆς ζωῆς -ἀπὸ κάποια ἐποχὴ καὶ μετὰ ἑνωμένα ὅλα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ὀρθοδοξία.
Off Topic
(Προβλέπω να γίνεται πάλι της πουτάνας.)
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Σεμναααααααά.....tasos_didymoteicho έγραψε:τὴν ἑλληνικὴ νοηματοδότηση τοῦ κόσμου καὶ τῆς ζωῆς -ἀπὸ κάποια ἐποχὴ καὶ μετὰ ἑνωμένα ὅλα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ὀρθοδοξία.Για τα υπόλοιπα, τουλάχιστον προς ώρας,Off Topic(Προβλέπω να γίνεται πάλι της πουτάνας.)
το αρχαιο ελληνικο σκαρί ηταν ατοφιο και στενωπο. συγκροτουνταν απο κάποια δοκάρια-διαμάντια πασπαρτού (που δουλευαν παντου) διαχρονικης αξιας (λογικη, φιλοσοφια, μουσικη, ποιηση κ.α.) και τα τοπικα στοιχεια ψυχολογιας των διαφορων φυλων.
Ο μακεδονας πηγε να το εφαρμοσει αυτο το σκαρι και περα στην ανατολη με μερικη επιτυχια. Το πρωτο πειραμα-μειγμα με βαβυλωνιακη μυθικη αστρονομια και αιγυπτιακο φαραωνισμο.
ΟΙ ρωμαιοι λατινοι ειχαν συστημα και πειθαρχια. ειδαν τα ελληνικα, τα αγαπησαν, θαυμασαν και τον πρωτοπορο μακεδονα και εφτιαξαν εμπνευσμενο αντιγραφο του ελληνικου σκαριου, με ολα τα αυθεντικα δοκαρια-διαμαντια συν προσθετα οργανωτικα δικα τους. το ρωμαιο-ελληνικο σκαρι που εφτιαξαν ηταν μια επιτυχια αυτοκτρατοριας και ελληνιστικη με τις προεκτασεις που γνωριζουμε. Αυτο το σκαρι εκπολιτιζε βαρβαρους κοντα και μακρια, με τη βια αν χρειαζοταν.
τοτε ηρθε η διαφθορα και αποσυνθεση, και η σαπροφυτικη μυκητιαση που βρηκε εδαφος να ανθισει ανιθισε και κυριαρχησε σε μας τους βαρβαρο-ελληνο-λατινους, μεταφρασαμε την εβραϊλα και γιναμε οι "σωστοι", οι "ορθοδοξοι"
cretins.
η εξελιξη της δικης μας ιστοριας απο εδω και περα ειναι λυπηρη
-με το χριστιανικο φορεμα πρωτα αποσιωπηθηκε και εσβησε η λατινικη προσμιξη μεινανε χριστιανοι ελληνο-βαρβαροι
-με την χριστιανικη μανια και "εξυγιανση" τροποποιηθηκαν καποια ελληνικα δομικα δοκαρια-διαμαντια ωστε να γερνουν και να βαζουν νερα ενω αλλα καταργηθηκαν ( το παραδειγμα της υπατιας, λογικη, αναλυση, εφευρεση, τεχνη)
ετσι εγιναν χριστιανοι βαρβαρο-ελληνες
το ελληνικο στοιχειο μειωθηκε και εμεινε αποσπασματικο τοσο ωστε το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι να θυμιζει περισσοτερο ελληνισμο απο οτι το χριστιανικο βαρβαρο-ελληνισμενο σκαρι του βυζαντιου
Σφαγες, αλλαγες πληθυσμων, αφανισμοι χωριων, επανιδρυση απο εισερχομενους φρεσκους βάρβαρους
Και οι οθωμανοι στο τελος για κλεισιμο
τελικα εμειναν χριστιανοι ελληνοφωνοι παρα-ελληνοτροποι βαρβαροι
Αυτοι ειμαστε εμεις. αλλα δεν ειμαστε χριστιανοι οπως στο βυζαντιο. χασαμε και τα διαμαντια δοκαρια που προσαρτησε σοφα ο χριστιανισμος. Οι σημερινοι ανθρωποι εχουν τα δοκαρια ζωγραφισμενα
ειμαστε ελληνοφωνοι παρα-ελληνοτροποι βαρβαροι
και οπως παρατηρησα πριν σε συγκριση με την εξελιξη των δυτικων βαρβαρων που εκπολιτιστηκαν απο το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι , σημερα μετα την αναγεννηση και την φυσικη συνεχεια του περιεργαστικου πνευματος
ειναι αλλοφωνοι ρωμαιοελληνοτροποι βαρβαροι,
στην τελικη πιό ελληνες απο εμας!
Ο μακεδονας πηγε να το εφαρμοσει αυτο το σκαρι και περα στην ανατολη με μερικη επιτυχια. Το πρωτο πειραμα-μειγμα με βαβυλωνιακη μυθικη αστρονομια και αιγυπτιακο φαραωνισμο.
ΟΙ ρωμαιοι λατινοι ειχαν συστημα και πειθαρχια. ειδαν τα ελληνικα, τα αγαπησαν, θαυμασαν και τον πρωτοπορο μακεδονα και εφτιαξαν εμπνευσμενο αντιγραφο του ελληνικου σκαριου, με ολα τα αυθεντικα δοκαρια-διαμαντια συν προσθετα οργανωτικα δικα τους. το ρωμαιο-ελληνικο σκαρι που εφτιαξαν ηταν μια επιτυχια αυτοκτρατοριας και ελληνιστικη με τις προεκτασεις που γνωριζουμε. Αυτο το σκαρι εκπολιτιζε βαρβαρους κοντα και μακρια, με τη βια αν χρειαζοταν.
τοτε ηρθε η διαφθορα και αποσυνθεση, και η σαπροφυτικη μυκητιαση που βρηκε εδαφος να ανθισει ανιθισε και κυριαρχησε σε μας τους βαρβαρο-ελληνο-λατινους, μεταφρασαμε την εβραϊλα και γιναμε οι "σωστοι", οι "ορθοδοξοι"
cretins.
η εξελιξη της δικης μας ιστοριας απο εδω και περα ειναι λυπηρη
-με το χριστιανικο φορεμα πρωτα αποσιωπηθηκε και εσβησε η λατινικη προσμιξη μεινανε χριστιανοι ελληνο-βαρβαροι
-με την χριστιανικη μανια και "εξυγιανση" τροποποιηθηκαν καποια ελληνικα δομικα δοκαρια-διαμαντια ωστε να γερνουν και να βαζουν νερα ενω αλλα καταργηθηκαν ( το παραδειγμα της υπατιας, λογικη, αναλυση, εφευρεση, τεχνη)
ετσι εγιναν χριστιανοι βαρβαρο-ελληνες
το ελληνικο στοιχειο μειωθηκε και εμεινε αποσπασματικο τοσο ωστε το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι να θυμιζει περισσοτερο ελληνισμο απο οτι το χριστιανικο βαρβαρο-ελληνισμενο σκαρι του βυζαντιου
Σφαγες, αλλαγες πληθυσμων, αφανισμοι χωριων, επανιδρυση απο εισερχομενους φρεσκους βάρβαρους
Και οι οθωμανοι στο τελος για κλεισιμο
τελικα εμειναν χριστιανοι ελληνοφωνοι παρα-ελληνοτροποι βαρβαροι
Αυτοι ειμαστε εμεις. αλλα δεν ειμαστε χριστιανοι οπως στο βυζαντιο. χασαμε και τα διαμαντια δοκαρια που προσαρτησε σοφα ο χριστιανισμος. Οι σημερινοι ανθρωποι εχουν τα δοκαρια ζωγραφισμενα
ειμαστε ελληνοφωνοι παρα-ελληνοτροποι βαρβαροι
και οπως παρατηρησα πριν σε συγκριση με την εξελιξη των δυτικων βαρβαρων που εκπολιτιστηκαν απο το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι , σημερα μετα την αναγεννηση και την φυσικη συνεχεια του περιεργαστικου πνευματος
ειναι αλλοφωνοι ρωμαιοελληνοτροποι βαρβαροι,
στην τελικη πιό ελληνες απο εμας!
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Οι οποίοι τους 2 τελευταίους αιώνες προσπαθούν να μας επανελληνοποιήσουν αλλά εμείς αντιστεκόμαστε σθεναρά...patroklos έγραψε:...και οπως παρατηρησα πριν σε συγκριση με την εξελιξη των δυτικων βαρβαρων που εκπολιτιστηκαν απο το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι , σημερα μετα την αναγεννηση και την φυσικη συνεχεια του περιεργαστικου πνευματος
ειναι αλλοφωνοι ρωμαιοελληνοτροποι βαρβαροι,
στην τελικη πιό ελληνες απο εμας!
patroklos έγραψε:
ειμαστε ελληνοφωνοι παρα-ελληνοτροποι βαρβαροι
και οπως παρατηρησα πριν σε συγκριση με την εξελιξη των δυτικων βαρβαρων που εκπολιτιστηκαν απο το λατινικο αρχικο ρωμαιο-ελληνικο σκαρι , σημερα μετα την αναγεννηση και την φυσικη συνεχεια του περιεργαστικου πνευματος
ειναι αλλοφωνοι ρωμαιοελληνοτροποι βαρβαροι,
στην τελικη πιό ελληνες απο εμας!
Απο όλη την επιχειρηματολογία σου κρατάω μόνο τα παραπάνω γιατί εδώ συμπηκνώνεται το νόημα των όσων υποστηρίζεις και που με βρίσκουν κάθετα αντίθετο και μου θυμίζει ένα απόσπασμα του παρόντος θέματος που λέει. '' στὸν 19ο αἰώνα, κάποιος ἀσήμαντος γερμανὸς ἱστορικός, ὁ Φαλλμεράυερ, ἀμφισβήτησε τὴν ἀπευθείας καταγωγὴ τῶν σημερινῶν Ἑλλήνων ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους,'' τέτοιες αντιλήψεις για την αμφισβήτηση της ελληνικότητας δεν έχουν ιστορική βάση, η αλήθεια είναι πως ο αρχαιοελληνικός τρόπος ζωής, τα ήθη και τα έθιμα του καταπολεμήθηκαν απο τον τότε ανερχόμενο χριστιανισμό, αλλά και ο ίδιος ο χριστιανισμός αργότερα συνέβαλλε στην διατήρηση του ελληνισμού μέσα απο την εκκλησιαστική ορθοδοξία που τόσο περίτεχνα απέφυγες να απαντήσεις, εξάλλου ο χρήστος γιανναράς τονίζει την σπουδαιότητα του χριστιανισμού για τον ελληνισμό των νεωτέρων χρόνων μέσα απο το σύνταγμα του 1922 της επιδάυρου.
''Ἔτσι, ὅταν τὸν δεύτερο χρόνο τῆς ἐξέγερσής τους ἐνάντια στὴν τουρκικὴ τυραννία (1822) οἱ Ἕλληνες συγκροτοῦν τὴν πρώτη καὶ ἰδρυτική τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους Ἐθνικὴ Συνέλευση τῆς Ἐπιδαύρου, δὲν ἔχουν ἄλλο τρόπο νὰ ὁρίσουν τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἕλληνα, παρὰ μόνο καταφεύγοντας στὴν θρησκευτική του πίστη. Στὸ τμῆμα Β' τοῦ Συντάγματος τῆς Ἐπιδαύρου διαβάζουμε: «Ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικράτειας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουσιν εἰς Χριστόν, εἰσὶν Ἕλληνες.»
διευκρινίζω πως με αυτά που γράφω δεν θέλω να εξιδανικεύσω τον χριστιανισμό και την εκκλησιαστική ορθοδοξία, αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχθώ τον θετικό ρόλο που έπαιξε όταν τον έπαιζε για τον ελληνισμό.
O Φαλμεράυερ δεν "αμφισβήτησε" απλώς την εθνική καταγωγή των Ελλήνων, υποστήριζε ότι οι νεώτεροι Έλληνες δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με τους αρχαίους Έλληνες ("ούτε σταγόνα ένδοξου Ελληνικού αίματος" κλπ κλπ)
Κανένας ιστορικός του κόσμου δεν παίρνει στα σοβαρά τις ακραίες παλαβομάρες του Φαλμεράυερ.
Όπως επίσης, κανένας ιστορικός του κόσμου δεν παίρνει στα σοβαρά τις βλακείες του αντίθετου άκρου, όσων νομίζουν ότι είναι οι κατευθείαν απόγονοι του... Περικλή, και δεν θέλουν να αποδεχτούν ότι υπήρξαν μεγάλες προσμίξεις Σλαβικού, Αλβανικού και Βουλγαρικού (και μάλλον ασήμαντες Τουρκικού) αίματος στους σύγχρονους Έλληνες.
Κανένας ιστορικός του κόσμου δεν παίρνει στα σοβαρά τις ακραίες παλαβομάρες του Φαλμεράυερ.
Όπως επίσης, κανένας ιστορικός του κόσμου δεν παίρνει στα σοβαρά τις βλακείες του αντίθετου άκρου, όσων νομίζουν ότι είναι οι κατευθείαν απόγονοι του... Περικλή, και δεν θέλουν να αποδεχτούν ότι υπήρξαν μεγάλες προσμίξεις Σλαβικού, Αλβανικού και Βουλγαρικού (και μάλλον ασήμαντες Τουρκικού) αίματος στους σύγχρονους Έλληνες.
ειναι οπως τα φαρμακα της ομοιοπαθητικης. μαγια στη μαγια στη μαγια, στο τελος δε μενει παρα καθαρο νερακι με ζαχαρη.
Ειμαστε Ελληνες επειδη ειμαστε Ελληνες. Γουσταρουμε και καλα κανουμε. Γιατι πρεπει να αρχισουμε με τους κανονες περι γλωσσας, καταγωγης, πιστης,. παραδοσης κλπ. Ο καθε Ελληνας ειναι μια ξεχωριστη ιστορια.
Επειδη ειμαι Ολυμπιακος πρεπει να ειμαι Πειραιωτης, να ειμαι παληκαρι, τζιμανι της αλανας, κλπ ; Μπορω καλλιστα να μενω Αμπελοκηπους, να μενω με τη μαμα μου στα 45, να πινω καθε πρωι το γαλα μου και να παιζω το πουλι μου. Αυτο εννοουσε ο Ζουραρις.
Αν δουμε τον Ελληνισμο σε επιπεδο κοινοτητας, δηλάδη τον σπασουμε σε μανιατες, Ηπειρωτες, κυκλαδιτες, κλπ, θα δουμε τεραστιες διαφορες, που μειωθηκαν μεσω της κοινης εκπαιδευτικης πολιτικης μετα την απελευθερωση, και αργοτερα την αστυφιλια, και τη ζυμωση μεσα σε ενα εθνος-κρατος και οχι σε μια πολυεθνικη αυτοκρατορια.
Επειδη βρηκαμε την ορθοδοξια ως τροπο εθνικης συνοχης, πραγμα τυχαιο αλλα και βολικο (αλλοι λαοι ομοδοξοι σφαχτηκαν μεταξυ τους, και μην παμε πιο μακρυα απο την Ευρωπη), δεν σημαινει πολλα πραγματα.
Ειμαστε Ελληνες επειδη ειμαστε Ελληνες. Γουσταρουμε και καλα κανουμε. Γιατι πρεπει να αρχισουμε με τους κανονες περι γλωσσας, καταγωγης, πιστης,. παραδοσης κλπ. Ο καθε Ελληνας ειναι μια ξεχωριστη ιστορια.
Επειδη ειμαι Ολυμπιακος πρεπει να ειμαι Πειραιωτης, να ειμαι παληκαρι, τζιμανι της αλανας, κλπ ; Μπορω καλλιστα να μενω Αμπελοκηπους, να μενω με τη μαμα μου στα 45, να πινω καθε πρωι το γαλα μου και να παιζω το πουλι μου. Αυτο εννοουσε ο Ζουραρις.
Αν δουμε τον Ελληνισμο σε επιπεδο κοινοτητας, δηλάδη τον σπασουμε σε μανιατες, Ηπειρωτες, κυκλαδιτες, κλπ, θα δουμε τεραστιες διαφορες, που μειωθηκαν μεσω της κοινης εκπαιδευτικης πολιτικης μετα την απελευθερωση, και αργοτερα την αστυφιλια, και τη ζυμωση μεσα σε ενα εθνος-κρατος και οχι σε μια πολυεθνικη αυτοκρατορια.
Επειδη βρηκαμε την ορθοδοξια ως τροπο εθνικης συνοχης, πραγμα τυχαιο αλλα και βολικο (αλλοι λαοι ομοδοξοι σφαχτηκαν μεταξυ τους, και μην παμε πιο μακρυα απο την Ευρωπη), δεν σημαινει πολλα πραγματα.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Πως το... κατάλαβες.....!tasos_didymoteicho έγραψε:τὴν ἑλληνικὴ νοηματοδότηση τοῦ κόσμου καὶ τῆς ζωῆς -ἀπὸ κάποια ἐποχὴ καὶ μετὰ ἑνωμένα ὅλα στὴν ἐκκλησιαστικὴ ὀρθοδοξία.Για τα υπόλοιπα, τουλάχιστον προς ώρας,Off Topic(Προβλέπω να γίνεται πάλι της πουτάνας.)
Αλλά επειδή είμαι κάτω από επαγγελματική πίεση δεν μπορώ να αφιερώσω πολύ χρόνο.
Δυο ελάχιστα σχόλια στην αρχική τοποθέτηση.
Ο Ζουράρης ( με την ..ροδαλή… μύτη) έχει αρχίσει εδω και χρόνια και ..."φεύγει", και "τα ...στερνά τιμούν τα πρώτα".
Λέει δηλαδή και καμιά "μαλακία" γενικώς για να περνάει η ώρα, ...οπότε μη τα παίρνεις όλα τοις μετρητοίς και χαλάς τη ....ζαχαρένια σου, ή σπας το.. τσερβέλο σου …
(Αν το «δάσκαλο» δεν τον …καταλαβαίνεις δε φταις εσύ, φταίει ο δάσκαλος 100%!)
Στο σεβαστό Γιανναρά υπάρχει και ο «αντίλογος» του αείμνηστου Β. Ραφαϊλίδη -«ΙΣΤΟΡΙΑ (κωμικοτραγική) του ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1830 -1974»
(εκδόσεις του εικοστού πρώτου), ως μια μελέτη -απάντηση σ' αυτά τα περί ….ελληνισμού, τη «ποιότητα» του Μακρυγιάννη και άλλα , για να μη …κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας......
Έγιναν προσμίξεις μεταξύ εθνικών φύλλων στην περίοδο του βυζαντίου και των νεωτέρων χρόνων, αλλά σε περιορισμένο αριθμό, και εδώ εμάς μας ενδιαφέρει η διατήρηση της ελληνικής συνείδησης της πλειονότητας του ελληνικού στοιχείου που διατηρήθηκε χάρη στη γλώσσα του την παράδοση και την θρησκεία αυτά τα τρία ήταν που καθόρισαν την διατήρηση της ελληνικής συνείδησης, εξάλλου ο χρήστος γιανναράς είναι πολύ κατατοπιστικός πάνω σε αυτά τα ζητήματαarcadius έγραψε:
Όπως επίσης, κανένας ιστορικός του κόσμου δεν παίρνει στα σοβαρά τις βλακείες του αντίθετου άκρου, όσων νομίζουν ότι είναι οι κατευθείαν απόγονοι του... Περικλή, και δεν θέλουν να αποδεχτούν ότι υπήρξαν μεγάλες προσμίξεις Σλαβικού, Αλβανικού και Βουλγαρικού (και μάλλον ασήμαντες Τουρκικού) αίματος στους σύγχρονους Έλληνες.
Τον ζουράρι τον αναφέρω ως παράδειγμα αλλά η συζήτηση επί του θέματος δεν αφορά αυτόν ούτε και τον σαβββόπουλο εξάλλου δεν μου είναι ιδιαίτερα συμπαθείς αυτοί οι δυο.Μάκης έγραψε:Για τον Ζουράρη τοποθετήθηκα και στο παρελθόν...Πήγαν να "στριμώξουν" τον Παϊσιο στο Άγιο όρος και έφυγαν "νεοορθόδοξοι" (μαζί με τον Σαββόπουλο). Αυτός μπορεί να είναι ο,τιδήποτε, αρκεί να βρίσκεται στην επικαιρότητα.
vesid έγραψε:
Οι οποίοι τους 2 τελευταίους αιώνες προσπαθούν να μας επανελληνοποιήσουν αλλά εμείς αντιστεκόμαστε σθεναρά...
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Οι τουρκοι μπαινουν δυναμικά στο επιπεδο προσωπικοτητας, τρόπου χαρακτήρα στο γενετικο μειγμα Σλαβικού, Αλβανικού και Βουλγαρικού που ασφαλως μιλαει γλωσσα ελληνικη και δηλωνει ΧΟ και εχει μια μπασταρδοπαγανιστικη αραχνο-υφαντη απατηλη παράδοσηarcadius έγραψε: και δεν θέλουν να αποδεχτούν ότι υπήρξαν μεγάλες προσμίξεις Σλαβικού, Αλβανικού και Βουλγαρικού (και μάλλον ασήμαντες Τουρκικού) αίματος στους σύγχρονους Έλληνες.
πως -στο διαολο- αλλιως να ξεχωριζε απο τους γειτονες για να στιβεται σαν ξεχωριστος ιδιωτης (idiot) "εθνικος" λαός
Πισω απο την φανταχτερη ταμπελλα "ΕΛΛΗΝΕΣ" κρύβεται η αληθεια μας.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
tyxkatmal έγραψε: δεν θέλω να εξιδανικεύσω τον χριστιανισμό και την εκκλησιαστική ορθοδοξία, αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχθώ τον θετικό ρόλο που έπαιξε όταν τον έπαιζε για τον ελληνισμό.
θετικο ρόλο που έπαιξε όταν τον έπαιζε για τον ελληνοφωνο πληθυσμο και το μειγμα των παραδοσεων που αποδειχθηκαν ανθεκτικα στην μισανθρωπη ηθικη χλωρινη του.
Καταστροφη και σβησιμο ομως του Ελληνισμού οπως αυτος σαγηνευσε τους ρωμαιους και εδραιωσε την "δυτικη" λογικη
δεν εχω τιποτα με τις γιαγιαδες και τους προεδρους που ατταβιστικα κανουν τον σταυρο τους και γλωσσοφιλουν τα τζάμια βυζαντινων εικόνων, ο λαος σαν τα βοδια βελαζει με συγχορδια.
Ελληνισμος ειναι ενα παλατι και χριστιανισμος οι τουαλετες του. Απλα εμεις κανουμε μπανιο στην λεκανη της.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Τα μεγαλύτερα εγκλήματα έχουν γίνει με τις καλύτερες προθέσειςtyxkatmal έγραψε:
....το σύνταγμα του 1922 της επιδάυρου.
''Ἔτσι, ὅταν τὸν δεύτερο χρόνο τῆς ἐξέγερσής τους ἐνάντια στὴν τουρκικὴ τυραννία (1822) οἱ Ἕλληνες συγκροτοῦν τὴν πρώτη καὶ ἰδρυτική τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους Ἐθνικὴ Συνέλευση τῆς Ἐπιδαύρου, δὲν ἔχουν ἄλλο τρόπο νὰ ὁρίσουν τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἕλληνα, παρὰ μόνο καταφεύγοντας στὴν θρησκευτική του πίστη. Στὸ τμῆμα Β' τοῦ Συντάγματος τῆς Ἐπιδαύρου διαβάζουμε: «Ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικράτειας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουσιν εἰς Χριστόν, εἰσὶν Ἕλληνες.»
διευκρινίζω πως με αυτά που γράφω δεν θέλω να εξιδανικεύσω τον χριστιανισμό και την εκκλησιαστική ορθοδοξία, αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχθώ τον θετικό ρόλο που έπαιξε όταν τον έπαιζε για τον ελληνισμό.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να λέμε ότι αυτό που ιστορικά συνέβη είναι σε θετική κατεύθυνση για τους έλληνες -αν μπορούμε σήμερα να μιλάμε για έλληνες , (σιγουρα δεν μπορούμε σ' αυτη τη ..χοάνη της Μεσογείου) , όπως αυτοί υπήρξαν στο παρελθόν σ' αυτό το γεωγραφικό χώρο- διότι δεν γνωρίζουμε τι θα γινόταν στην αντίθετη περίπτωση
Εξ άλλου εξαρτάται απ την ..οπτική γωνία που ο κάθε ένας κοιτά τα πράγματα.
Ο χριστιανός τα βλέπει θετικά γιατί αυτό συμφέρει την ιδεολογία του, το δογμα του , ο υπέρμαχος του αρχαιοελληνικού πνεύματος τα βλέπει αρνητικά κ.ο.κ.
Γεγονός είναι πάντως ότι η ισοπέδωση που επέβαλλε ο χριστιανισμός δια των εκπρόσωπων του, παρά τις αντίθετες σήμερα κορώνες των διαχειριστών του, είναι καταστροφικές στη ...ζυγαριά.
Η "κλειδωμένη" γνώση προς όφελος των λίγων του ιερατείου και της εξουσίας, η καταστροφή των περισσότερων δημιουργημάτων των Ελλήνων και άλλων, η συγκέντρωση της γης στις μονές, ο ρόλος του πατριαρχείου και ένα σωρό άλλα, δεν μπορεί να θεωρηθεί θετική εξέλιξη. Μεσαίωνας του.. κερατά ήταν.
Off Topic
Και ο δικτάτορας Παπαδόπουλος με τους συν αυτόν, χάρισαν κάτι χρέη φτωχών αγροτών, ε και τι μ' αυτό, θα κρίνουμε το έργο του θετικό;! Μη τρελαθούμε κιόλας!
Ότι δηλαδή δεν υπήρχε, ή δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί σε χρόνο D.T. άλλος συνδετικός κρίκος στις πληθυσμιακές ομάδες που μάτωναν κοινό """ εθνικό""" γνώρισμα για να ενταχθούν αυτοί ""ίσοις όροις"" στο υπο σύσταση μόρφωμα- κρατίδιο- προτεκτοράτο …..
Ένας πχ Αρβανίτης ή Υδραίος Αρβανίτης, όπως και άλλοι, καθόλου δεν θα μπορούσε να «πετάξει από πάνω του» - πως να το ..κάνει (;)-το κοινο γνώρισμα της φατρίας του, της εθνότητάς του, κάτι που θα μπορούσε ευκολότερα να κάνει με το ...θρήσκευμα.
Αυτό γινόταν άλλοστε κατά κόρο τότε, με τη βία ή τα γενικότερα οφέλη...
Off Topic
Δείτε τι συνέβη στη Κρήτη που 3 φορές άλλαξαν θρήσκευμα οι κάτοικοι της (και όσοι δεν εκχριστιανίστηκαν τελικώς πετάχτηκαν στη μέση ανατολή-Λίβανο Παλαιστίνη κλπ)
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Εκπληκτική παραστατική τοποθέτηση, ανήκει σε μεγάλο βαθμό στο νήμα της ποίησης, και το 'χω κλέψει πάραυτα.patroklos έγραψε:Ελληνισμος ειναι ενα παλατι και χριστιανισμος οι τουαλετες του. Απλα εμεις κανουμε μπανιο στην λεκανη της.
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
:sad-suicidepills:
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)