Μόνο αυτό; Με απογοήτευσες.RaspK έγραψε:Παραλογισμό και μονομανία που τείνει στην καταδίωξη. Η νοοτροπία τύπου: "fight fire with fire."Rictor έγραψε:Ποια συμπεριφορά δηλαδή;RaspK έγραψε: Το αστείο είναι ότι επιδεικνύεις το είδος της συμπεριφοράς που κατακρίνεις.
Θα πατούσατε τις εικόνες του Χριστού και της Παναγίας;
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
Κάπου διάβασα για "πρέπει να μισείτε τη θρησκεία"
Σιγά μη χαλάσω το ζεν της μοναδικής ζωής που θα έχω φανατισμένος εναντίων των φανταστικών φίλων ορισμένων ανθρώπων. (η έστω εναντίον αυτής της πεποίθησης)
Θα πατούσα τις εικόνες; Θα στεκόμουν στο ένα πόδι βρίζοντας τα πιστεύω ενός άλλου για να αποδείξω σε ΕΝΑΝ ηλίθιο αυτά που πιστεύω; Προσωπικά δεν θα ασχολούμουν καν μαζί του. Δεν έχω ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν τίποτα όσον αφορά τις πεποιθήσεις μου. Πιθανότατα θα τον πάρω στο ψιλό μέχρι αηδίας, αφού τον παροτρύνω να μιλήσει λίγο για τα πιστεύω του ("έχουνε φέρει κάτι όρκες στο αττικό πάρκο, πήγαινε μπες στο στομάχι καμίας, (αυτό είναι το εύκολο κομμάτι), κάτσε 3 μέρες προσευχόμενος και βγες, (αυτό είναι το λίγο δύσκολο κομμάτι)") ώστε όταν εγκαταλείψει τη συζήτηση έξω φρενών όχι μόνο να είναι εντελώς σίγουρος ότι είμαι άθεος αλλά να μην έχει την παραμικρή διάθεση να μου ξαναμιλήσει για την θρησκεία του. Ίσως μέσα στα άλλα να προβληματιστεί για τις ηλιθιότητες που πιστεύει, αλλά και αν δεν προβληματιστεί, ε δεν θα πεθάνουμε κιόλας...
Τα ίδια κάνω και για όποιον μου μιλά για αστρολογία η οτιδήποτε άλλο.
Σιγά μη χαλάσω το ζεν της μοναδικής ζωής που θα έχω φανατισμένος εναντίων των φανταστικών φίλων ορισμένων ανθρώπων. (η έστω εναντίον αυτής της πεποίθησης)
Θα πατούσα τις εικόνες; Θα στεκόμουν στο ένα πόδι βρίζοντας τα πιστεύω ενός άλλου για να αποδείξω σε ΕΝΑΝ ηλίθιο αυτά που πιστεύω; Προσωπικά δεν θα ασχολούμουν καν μαζί του. Δεν έχω ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν τίποτα όσον αφορά τις πεποιθήσεις μου. Πιθανότατα θα τον πάρω στο ψιλό μέχρι αηδίας, αφού τον παροτρύνω να μιλήσει λίγο για τα πιστεύω του ("έχουνε φέρει κάτι όρκες στο αττικό πάρκο, πήγαινε μπες στο στομάχι καμίας, (αυτό είναι το εύκολο κομμάτι), κάτσε 3 μέρες προσευχόμενος και βγες, (αυτό είναι το λίγο δύσκολο κομμάτι)") ώστε όταν εγκαταλείψει τη συζήτηση έξω φρενών όχι μόνο να είναι εντελώς σίγουρος ότι είμαι άθεος αλλά να μην έχει την παραμικρή διάθεση να μου ξαναμιλήσει για την θρησκεία του. Ίσως μέσα στα άλλα να προβληματιστεί για τις ηλιθιότητες που πιστεύει, αλλά και αν δεν προβληματιστεί, ε δεν θα πεθάνουμε κιόλας...
Τα ίδια κάνω και για όποιον μου μιλά για αστρολογία η οτιδήποτε άλλο.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Καταρχάς για άλλη μια φορά μου φαίνεται πως κάποιοι έχουν την τάση να βλέπουν τα πράγματα ακραία.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να πάρω ένα μαχαίρι και να τρέχω στις εκκλησίες να διαλύω εικόνες (μισαλλόδοξος φανατισμός) και του να μου ζητήσει ένας πιστός να πατήσω μια εικόνα για να του αποδείξω την αθεΐα μου.
Προσωπικά το βρίσκω ηλίθιο σαν αίτημα από την πλευρά του πιστού, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αποδείξω το οτιδήποτε όσον αφορά τις απόψεις μου και σίγουρα θεωρώ πως υπάρχουν πολύ πιο ουσιαστικές πράξεις που αποδεικνύουν περίτρανα αυτό που μου ζητάει.
Όμως καταλαβαίνω την βάση πάνω στην οποία το ρωτάει ο Rictor. Πολλοί άθεοι πρώην πιστοί έχουν υπολείμματα της πίστης ακόμα μέσα τους που δεν τους επιτρέπουν να κάνουν κάποια πράγματα. Κι εγώ είχα μέχρι κάποια περίοδο και έπρεπε συνειδητά να προσπαθώ να τα εντοπίζω και να τα αποβάλλω.
Οπότε για να απαντήσω στην ερώτηση: Από συναισθηματικής πλευράς δεν θα είχα κανένα πρόβλημα, η εικόνα δεν σημαίνει τίποτα για μένα οπότε θα την είχε την απόδειξή του ο πιστός (να πω εδώ πως γενικότερα τα σύμβολα δεν μου λένε τίποτα, ένα κομμάτι ξύλο, ένα κομμάτι πανί, ένα κομμάτι μέταλλο, μεγαλύτερη αξία έχει το μαξιλάρι μου για μένα από όλα αυτά). Επίσης δεν θεωρώ πως έτσι θα προσέβαλα τα πιστεύω του κάθε πιστού. Με παρόμοιο τρόπο τα προσβάλω όταν τρώω κοψίδια την μεγάλη εβδομάδα, όμως αυτό είναι πρόβλημά τους κι όχι δικό μου.
@Απελεύθερος
Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να πάρω ένα μαχαίρι και να τρέχω στις εκκλησίες να διαλύω εικόνες (μισαλλόδοξος φανατισμός) και του να μου ζητήσει ένας πιστός να πατήσω μια εικόνα για να του αποδείξω την αθεΐα μου.
Προσωπικά το βρίσκω ηλίθιο σαν αίτημα από την πλευρά του πιστού, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αποδείξω το οτιδήποτε όσον αφορά τις απόψεις μου και σίγουρα θεωρώ πως υπάρχουν πολύ πιο ουσιαστικές πράξεις που αποδεικνύουν περίτρανα αυτό που μου ζητάει.
Όμως καταλαβαίνω την βάση πάνω στην οποία το ρωτάει ο Rictor. Πολλοί άθεοι πρώην πιστοί έχουν υπολείμματα της πίστης ακόμα μέσα τους που δεν τους επιτρέπουν να κάνουν κάποια πράγματα. Κι εγώ είχα μέχρι κάποια περίοδο και έπρεπε συνειδητά να προσπαθώ να τα εντοπίζω και να τα αποβάλλω.
Οπότε για να απαντήσω στην ερώτηση: Από συναισθηματικής πλευράς δεν θα είχα κανένα πρόβλημα, η εικόνα δεν σημαίνει τίποτα για μένα οπότε θα την είχε την απόδειξή του ο πιστός (να πω εδώ πως γενικότερα τα σύμβολα δεν μου λένε τίποτα, ένα κομμάτι ξύλο, ένα κομμάτι πανί, ένα κομμάτι μέταλλο, μεγαλύτερη αξία έχει το μαξιλάρι μου για μένα από όλα αυτά). Επίσης δεν θεωρώ πως έτσι θα προσέβαλα τα πιστεύω του κάθε πιστού. Με παρόμοιο τρόπο τα προσβάλω όταν τρώω κοψίδια την μεγάλη εβδομάδα, όμως αυτό είναι πρόβλημά τους κι όχι δικό μου.
@Απελεύθερος
Κι εγώ το διάβασα αυτό κάπου. Βασικά θα προτιμούσα να μην μισώ τίποτα και κανέναν. Αναγνωρίζω τα προβλήματα που δημιουργεί η θρησκεία αλλά προτιμώ να κάνω κάτι για αυτό ήρεμη και νηφάλια, δεν χρειάζομαι μίσος για να υποκινεί τις πράξεις μου.Κάπου διάβασα για "πρέπει να μισείτε τη θρησκεία"
Χαχαχαχαχαχ, καλό :p"έχουνε φέρει κάτι όρκες στο αττικό πάρκο, πήγαινε μπες στο στομάχι καμίας, (αυτό είναι το εύκολο κομμάτι
http://iocaste.wordpress.com
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Για τον πιστό, δηλαδή για έναν άνθρωπο που ζει στο 21ο αιώνα και εξακολουθεί να λειτουργεί με βάση τον μαγικό τρόπο σκέψης αυτού του είδους η "πρόκληση" ισοδυναμεί με μιά ακόμη μαγική τελετουργία (κάτι σαν εξορκισμό απ' την ανάποδη).
Εγώ την συμμετοχή μου σε μαγικές τελετουργίες (ακόμη και απομάγευσης) την αποφεύγω γιατί μου την απαγορεύει η δική μου θρησκεία (και ελπίζω να μην χρειάζεται lol εδώ...). Θα του έλεγα λοιπόν ότι η ιδέα με το πάτημα της εικόνας μου φαίνεται κακή επειδή δεν σημαίνει τίποτα για μένα. Αν βέβαια σημαίνει κάτι γι'αυτόν/αυτήν δεν έχω πρόβλημα αλλά θα προτιμούσα να πατήσω τον χριστούλη αυτοπροσώπως, αν και κατά τη γνώμη του αυτό κάνουμε όλοι συνεχώς εφόσον είναι πανταχού παρών, άρα και στα πλακάκια.
Εγώ την συμμετοχή μου σε μαγικές τελετουργίες (ακόμη και απομάγευσης) την αποφεύγω γιατί μου την απαγορεύει η δική μου θρησκεία (και ελπίζω να μην χρειάζεται lol εδώ...). Θα του έλεγα λοιπόν ότι η ιδέα με το πάτημα της εικόνας μου φαίνεται κακή επειδή δεν σημαίνει τίποτα για μένα. Αν βέβαια σημαίνει κάτι γι'αυτόν/αυτήν δεν έχω πρόβλημα αλλά θα προτιμούσα να πατήσω τον χριστούλη αυτοπροσώπως, αν και κατά τη γνώμη του αυτό κάνουμε όλοι συνεχώς εφόσον είναι πανταχού παρών, άρα και στα πλακάκια.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Ιοκάστη έγραψε:Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να πάρω ένα μαχαίρι και να τρέχω στις εκκλησίες να διαλύω εικόνες (μισαλλόδοξος φανατισμός)
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
- dracumelenios
- Δημοσιεύσεις: 109
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2010 02:54
- Όνομα Ιστότοπου: http://www.youtube.com/user/dracumelenios
Σε περίπτωση που ο άλλος σου ζητήσει να πατήσεις εικόνα για να αποδείξεις πως είσαι άθεος, καταλαβαίνεις αυτόματα πως εδώ υπάρχει βαθύτερο θέμα με τον συνομιλητή σου και την αντίληψη του για το τι θα πεί άθεος, τι είναι η πίστη, τι συνιστά απόδειξη και τι όχι κλπ. Από την άλλη όμως μέσα σε αυτήν την πρόκληση υπάρχει και ένας πολύ ωραίος ηθικός κανόνας τον οποίο αναγκαστικά επικαλείται εδώ ο εικονολάτρης συνομιλητής μας στο αίτημα του προς εμάς.
"Όποιος ισχυριζεται ότι κάτι είναι αλήθεια (πχ εσύ που λές ότι είσαι άθεος) οφείλει να προσφέρει και ικανή απόδειξη για αυτό, αν θέλει να το πιστέψουν και άλλοι άνθρωποι"
Εγώ θα προσπαθούσα πρώτα να τον κάνω να δεσμευτεί σε αυτό τον κανόνα για όλη την υπόλοιπη μεταξύ μας συζήτηση. Βέβαια αυτό με το συμβολικό πάτημα της εικόνας είναι παγίδα, γιατί σε κάθε περίπτωση ο άθεος βγαίνει χαμένος. Αν πατήσει την εικόνα φαίνεται φασίστας, αν δεν την πατήσει φαίνεται υποκριτής. Δεν ξέρω βέβαια πως φαίνεται και ο χριστιανός που ζητά από τους άθεους να ατιμάσουν τα ιερά σύμβολα της πίστης του για να ικανοποιήσει μια περιέργεια του...
Προσωπικά αν κάποιος χριστιανός συνομιλητής μου το απαιτούσε και με πίεζε μάλλον θα το έκανα, ναι θα έπεφτα σε αυτό το επίπεδο να πατήσω συμβολικά την εικόνα με την ελπίδα ότι θα μπορέσω τουλάχιστον με την υπόλοιπη συζήτηση να φάω μια μικρή γωνίτσα από την χριστιανική τυρόπιτα που του φύτεψαν εκεί πάνω από παιδί. Πέστε με ρομαντικό αλλά είμαι από αυτούς που λένε ότι αξίζει να προσπαθήσεις.
"Όποιος ισχυριζεται ότι κάτι είναι αλήθεια (πχ εσύ που λές ότι είσαι άθεος) οφείλει να προσφέρει και ικανή απόδειξη για αυτό, αν θέλει να το πιστέψουν και άλλοι άνθρωποι"
Εγώ θα προσπαθούσα πρώτα να τον κάνω να δεσμευτεί σε αυτό τον κανόνα για όλη την υπόλοιπη μεταξύ μας συζήτηση. Βέβαια αυτό με το συμβολικό πάτημα της εικόνας είναι παγίδα, γιατί σε κάθε περίπτωση ο άθεος βγαίνει χαμένος. Αν πατήσει την εικόνα φαίνεται φασίστας, αν δεν την πατήσει φαίνεται υποκριτής. Δεν ξέρω βέβαια πως φαίνεται και ο χριστιανός που ζητά από τους άθεους να ατιμάσουν τα ιερά σύμβολα της πίστης του για να ικανοποιήσει μια περιέργεια του...
Προσωπικά αν κάποιος χριστιανός συνομιλητής μου το απαιτούσε και με πίεζε μάλλον θα το έκανα, ναι θα έπεφτα σε αυτό το επίπεδο να πατήσω συμβολικά την εικόνα με την ελπίδα ότι θα μπορέσω τουλάχιστον με την υπόλοιπη συζήτηση να φάω μια μικρή γωνίτσα από την χριστιανική τυρόπιτα που του φύτεψαν εκεί πάνω από παιδί. Πέστε με ρομαντικό αλλά είμαι από αυτούς που λένε ότι αξίζει να προσπαθήσεις.
(Σόρυ για το σεντονάκι, είχα αϋπνίες...)
Αν κάποιος πιστός Χριστιανός Ορθόδοξος μου ζητούσε να πατήσω μια εικόνα για να του αποδείξω ότι είμαι άθεος, θα έκανα το εξής:
Θα του έλεγα: "Ευχαρίστως να την πατήσω. Τώρα θα δεις πόσο άθεος είμαι!"
Θα πρόσθετα: "Και για να μην ισχυριστείς μετά ότι αρνήθηκα, αλλά και για να έχεις κι εσύ αποδείξεις ότι φοβήθηκα αν τελικά δεν το κάνω, θα το τραβήξουμε και με κάμερα."
Θα έπιανα την εικόνα με τα δύο μου χέρια και θα ξεκινούσα την κίνηση για να την ακουμπήσω μπροστά στα πόδια μου.
Στα μισά της επίκυψης θα άρχιζα να τρέμω σύγκορμος και δεν θα κατάφερνα να ολοκληρώσω την κίνηση.
Τότε τα χέρια μου θα έπαιρναν δική τους ζωή και, αργά αλλά σταθερά, θα πλησίαζαν την εικόνα στο πρόσωπό μου, ενώ εγώ θα κοιτούσα την εικόνα με τρόμο.
Η εικόνα θα έφτανε στα χείλη μου, και θα τη φιλούσα.
Θα έπεφτα συγκλονισμένος στα γόνατα, κρατώντας την εικόνα στο στήθος μου, και θα έλεγα δυνατά το "Πάτερ Ημών" και το "Χριστός Ανέστη", ενώ δάκρυα χαράς και συγκίνησης θα έτρεχαν από τα μάτια μου.
Θα σηκωνόμουν με χαμόγελο, θα έσφιγγα θερμά τον πιστό στην αγκαλιά μου, και θα του έλεγα: "Ευχαριστώ αδελφέ μου που μου έδειξες την Αλήθεια. Θα αφιερώσω τη ζωή μου στο Χριστό, και θα γίνω υπηρέτης του."
Το θαύμα θα έκανε το γύρο της Ελλάδας, σκορπώντας ρίγη στο χριστεπώνυμο πλήθος, και εγώ θα ζητούσα ταπεινά να με χειροτονήσουν ιερέα.
Πολύ γρήγορα θα ανέβαινα τα σκαλιά της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, πάντα με ταπεινότητα και δοξάζοντας τον Ύψιστο. Μερικά χρόνια αργότερα, η Ιερά Σύνοδος υπό λαϊκή απαίτηση θα με εξέλεγε παμψηφεί αρχιεπίσκοπο, με εμένα να υπόσχομαι ότι τα λόγια του Χριστού θα είναι πάντα οδηγός μου.
Ως αρχιεπίσκοπος:
- θα ζητούσα απ' το κράτος να καταργηθούν όλες οι ορκωμοσίες, κατά τη συμβουλή του Ιησού: "Πάλι ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους: Μην επιορκήσεις, αλλά να αποδώσεις στον Κύριο τους όρκους σου. Εγώ όμως σας λέω να μην ορκιστείτε καθόλου. Μήτε στον ουρανό, γιατί είναι θρόνος του Θεού. Μήτε στη γη, γιατί είναι υποπόδιο των ποδιών του. μήτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι πόλη του μεγάλου βασιλιά. Μήτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δε δύνασαι μία τρίχα να κάνεις λευκή ή μαύρη. Ας είναι λοιπόν ο λόγος σας, ναι και να εννοεί ναι, όχι και να εννοεί όχι. Ενώ ό,τι είναι περισσότερο από αυτά προέρχεται από τον Πονηρό."
- θα ζητούσα απ' την Πολιτεία ίσα δικαιώματα για τους ομοφυλόφιλους, γιατί όλοι είμαστε παιδιά του ίδιου Θεού. Θα ζητούσα απ' τους πιστούς να σταματήσουν να κατηγορούν τους ομοφυλόφιλους ως αμαρτωλούς, και θα τους θύμιζα την προειδοποίηση του Ιησού: "Μην κρίνετε, για να μην κριθείτε. Γιατί με όποια κρίση κρίνετε θα κριθείτε, και με όποιο μέτρο μετράτε, θα μετρηθεί σ' εσάς. Και γιατί βλέπεις την αγκίδα που είναι μέσα στο μάτι του αδελφού σου, ενώ το δοκάρι μέσα στο δικό σου μάτι δεν παρατηρείς; Ή πώς θα πεις στον αδελφό σου: "Άφησε να βγάλω την αγκίδα από το μάτι σου", ενώ ιδού, το δοκάρι είναι μέσα στο μάτι το δικό σου; Υποκριτή, βγάλε πρώτα από το μάτι το δικό σου το δοκάρι, και τότε θα δεις καθαρά, για να βγάλεις την αγκίδα από το μάτι του αδελφού σου.".
- θα ζητούσα απ' τους πιστούς να προσεύχονται στα σπίτια τους όπως δίδαξε ο Χριστός μας: "Και όταν προσεύχεστε, μην είστε όπως οι υποκριτές. Επειδή τους αρέσει να προσεύχονται στημένοι όρθιοι στις συναγωγές και στις γωνίες των πλατειών, για να φανούν στους ανθρώπους. Εσύ όμως, όταν προσεύχεσαι, είσελθε στο απόμερό σου δωμάτιο και, αφού κλείσεις τη θύρα σου, προσευχήσου στον Πατέρα σου που είναι στα κρυφά. Και ο Πατέρας σου που βλέπει στα κρυφά θα σου αποδώσει."
Όσες από τις εκκλησίες έμεναν με λίγους ή καθόλου επισκέπτες (τις περισσότερες, δηλαδή) θα τις έδινα να γίνουν πάρκα, παιδικές χαρές, νοσοκομεία και σχολεία.
- θα χάριζα την εκκλησιαστική περιουσία, γιατί τα επίγεια αγαθά δεν έχουν σημασία. Ξανά, θα θύμιζα τα λόγια του Ιησού: "Μη θησαυρίζετε για σας θησαυρούς πάνω στη γη, όπου σκόρος και σκουριά τους αφανίζουν και όπου κλέφτες κάνουν διάρρηξη και τους κλέβουν. Αλλά θησαυρίζετε για σας θησαυρούς στον ουρανό, όπου ούτε σκόρος ούτε σκουριά τους αφανίζουν και όπου κλέφτες δεν κάνουν διάρρηξη ούτε τους κλέβουν."
Και θα ζητούσα δίκαιη φορολόγηση στο μέλλον των οικονομικών δραστηριοτήτων της Εκκλησίας, σύμφωνα με την εντολή (και πάλι) του Χριστού: "Ἀπόδοτε τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ."
- θα συμφωνούσα να μην γίνεται υποχρεωτική πλύση εγκεφάλου για το χριστιανικό δόγμα στα σχολεία, αναγνωρίζοντας ότι οι χριστιανοί δεν θα ήθελαν να γίνεται υποχρεωτική πλύση εγκεφάλου στα σχολεία υπέρ κάποιας άλλης θρησκείας. Αντί αυτού, θα πρότεινα μόνο σε όσους πραγματικά το θέλουν, να φέρουν τα παιδιά τους στο κατηχητικό, αναγνωρίζοντας και σε όλες τις άλλες θρησκείες το ίδιο δικαίωμα. Και πάλι, όπως είπε ο Χριστός: "Όλα όσα θέλετε, λοιπόν, να κάνουν σ' εσάς οι άνθρωποι, έτσι κι εσείς να κάνετε σ' αυτούς".
- θα ζητούσα να μην πληρώνονται οι κληρικοί από το κράτος, γιατί η αγάπη του Θεού θα μεριμνήσει για αυτούς που πραγματικά πιστεύουν. Και πάλι, σύμφωνα με τα λόγια του Ιησού: "Μάθετε ακριβώς πώς αυξάνουν τα κρίνα του αγρού: δεν κοπιάζουν ούτε γνέθουν. Σας λέω όμως ότι ούτε ο Σολομώντας με όλη τη δόξα του δεν ντύθηκε όπως ένα από αυτά. Αν λοιπόν το χορτάρι του αγρού, που σήμερα υπάρχει και αύριο ρίχνεται στο φούρνο, ο Θεός έτσι το ντύνει, δε θα ντύσει πολύ περισσότερο εσάς ολιγόπιστοι; Μη λοιπόν μεριμνήσετε λέγοντας: "Τι θα φάμε"; ή "Τι θα πιούμε"; ή "Τι θα ντυθούμε"; Ξέρει βέβαια ο Πατέρας σας ο ουράνιος ότι χρειάζεστε όλα αυτά. Αλλά ζητάτε πρώτα τη βασιλεία του Θεού και τη δικαιοσύνη του και όλα αυτά θα σας προστεθούν. Μη λοιπόν μεριμνήσετε για το αύριο, γιατί το αύριο θα μεριμνήσει για τον εαυτό του."
Και θα ήμουν σίγουρος ότι, με τη χάρη του Θεού, οι πραγματικοί πιστοί θα μεριμνούσαν για τους εν Χριστώ αδελφούς τους κληρικούς, χωρίς να απαιτούν να φορολογούνται χωρίς να το θέλουν όσοι δεν πιστεύουν.
Τελικά, θα επεδίωκα πλήρη και οριστικό διαχωρισμό κράτους - εκκλησίας.
Τότε, και μόνο τότε, θα επικοινωνούσα πάλι με αυτόν που μου ζήτησε αρχικά να πατήσω την εικόνα, και θα του έλεγα την αλήθεια:
Ότι το μόνο για το οποίο δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ, είναι να αποδείξω στον οποιοδήποτε ότι είμαι άθεος.
Αν κάποιος πιστός Χριστιανός Ορθόδοξος μου ζητούσε να πατήσω μια εικόνα για να του αποδείξω ότι είμαι άθεος, θα έκανα το εξής:
Θα του έλεγα: "Ευχαρίστως να την πατήσω. Τώρα θα δεις πόσο άθεος είμαι!"
Θα πρόσθετα: "Και για να μην ισχυριστείς μετά ότι αρνήθηκα, αλλά και για να έχεις κι εσύ αποδείξεις ότι φοβήθηκα αν τελικά δεν το κάνω, θα το τραβήξουμε και με κάμερα."
Θα έπιανα την εικόνα με τα δύο μου χέρια και θα ξεκινούσα την κίνηση για να την ακουμπήσω μπροστά στα πόδια μου.
Στα μισά της επίκυψης θα άρχιζα να τρέμω σύγκορμος και δεν θα κατάφερνα να ολοκληρώσω την κίνηση.
Τότε τα χέρια μου θα έπαιρναν δική τους ζωή και, αργά αλλά σταθερά, θα πλησίαζαν την εικόνα στο πρόσωπό μου, ενώ εγώ θα κοιτούσα την εικόνα με τρόμο.
Η εικόνα θα έφτανε στα χείλη μου, και θα τη φιλούσα.
Θα έπεφτα συγκλονισμένος στα γόνατα, κρατώντας την εικόνα στο στήθος μου, και θα έλεγα δυνατά το "Πάτερ Ημών" και το "Χριστός Ανέστη", ενώ δάκρυα χαράς και συγκίνησης θα έτρεχαν από τα μάτια μου.
Θα σηκωνόμουν με χαμόγελο, θα έσφιγγα θερμά τον πιστό στην αγκαλιά μου, και θα του έλεγα: "Ευχαριστώ αδελφέ μου που μου έδειξες την Αλήθεια. Θα αφιερώσω τη ζωή μου στο Χριστό, και θα γίνω υπηρέτης του."
Το θαύμα θα έκανε το γύρο της Ελλάδας, σκορπώντας ρίγη στο χριστεπώνυμο πλήθος, και εγώ θα ζητούσα ταπεινά να με χειροτονήσουν ιερέα.
Πολύ γρήγορα θα ανέβαινα τα σκαλιά της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, πάντα με ταπεινότητα και δοξάζοντας τον Ύψιστο. Μερικά χρόνια αργότερα, η Ιερά Σύνοδος υπό λαϊκή απαίτηση θα με εξέλεγε παμψηφεί αρχιεπίσκοπο, με εμένα να υπόσχομαι ότι τα λόγια του Χριστού θα είναι πάντα οδηγός μου.
Ως αρχιεπίσκοπος:
- θα ζητούσα απ' το κράτος να καταργηθούν όλες οι ορκωμοσίες, κατά τη συμβουλή του Ιησού: "Πάλι ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους: Μην επιορκήσεις, αλλά να αποδώσεις στον Κύριο τους όρκους σου. Εγώ όμως σας λέω να μην ορκιστείτε καθόλου. Μήτε στον ουρανό, γιατί είναι θρόνος του Θεού. Μήτε στη γη, γιατί είναι υποπόδιο των ποδιών του. μήτε στα Ιεροσόλυμα, γιατί είναι πόλη του μεγάλου βασιλιά. Μήτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, γιατί δε δύνασαι μία τρίχα να κάνεις λευκή ή μαύρη. Ας είναι λοιπόν ο λόγος σας, ναι και να εννοεί ναι, όχι και να εννοεί όχι. Ενώ ό,τι είναι περισσότερο από αυτά προέρχεται από τον Πονηρό."
- θα ζητούσα απ' την Πολιτεία ίσα δικαιώματα για τους ομοφυλόφιλους, γιατί όλοι είμαστε παιδιά του ίδιου Θεού. Θα ζητούσα απ' τους πιστούς να σταματήσουν να κατηγορούν τους ομοφυλόφιλους ως αμαρτωλούς, και θα τους θύμιζα την προειδοποίηση του Ιησού: "Μην κρίνετε, για να μην κριθείτε. Γιατί με όποια κρίση κρίνετε θα κριθείτε, και με όποιο μέτρο μετράτε, θα μετρηθεί σ' εσάς. Και γιατί βλέπεις την αγκίδα που είναι μέσα στο μάτι του αδελφού σου, ενώ το δοκάρι μέσα στο δικό σου μάτι δεν παρατηρείς; Ή πώς θα πεις στον αδελφό σου: "Άφησε να βγάλω την αγκίδα από το μάτι σου", ενώ ιδού, το δοκάρι είναι μέσα στο μάτι το δικό σου; Υποκριτή, βγάλε πρώτα από το μάτι το δικό σου το δοκάρι, και τότε θα δεις καθαρά, για να βγάλεις την αγκίδα από το μάτι του αδελφού σου.".
- θα ζητούσα απ' τους πιστούς να προσεύχονται στα σπίτια τους όπως δίδαξε ο Χριστός μας: "Και όταν προσεύχεστε, μην είστε όπως οι υποκριτές. Επειδή τους αρέσει να προσεύχονται στημένοι όρθιοι στις συναγωγές και στις γωνίες των πλατειών, για να φανούν στους ανθρώπους. Εσύ όμως, όταν προσεύχεσαι, είσελθε στο απόμερό σου δωμάτιο και, αφού κλείσεις τη θύρα σου, προσευχήσου στον Πατέρα σου που είναι στα κρυφά. Και ο Πατέρας σου που βλέπει στα κρυφά θα σου αποδώσει."
Όσες από τις εκκλησίες έμεναν με λίγους ή καθόλου επισκέπτες (τις περισσότερες, δηλαδή) θα τις έδινα να γίνουν πάρκα, παιδικές χαρές, νοσοκομεία και σχολεία.
- θα χάριζα την εκκλησιαστική περιουσία, γιατί τα επίγεια αγαθά δεν έχουν σημασία. Ξανά, θα θύμιζα τα λόγια του Ιησού: "Μη θησαυρίζετε για σας θησαυρούς πάνω στη γη, όπου σκόρος και σκουριά τους αφανίζουν και όπου κλέφτες κάνουν διάρρηξη και τους κλέβουν. Αλλά θησαυρίζετε για σας θησαυρούς στον ουρανό, όπου ούτε σκόρος ούτε σκουριά τους αφανίζουν και όπου κλέφτες δεν κάνουν διάρρηξη ούτε τους κλέβουν."
Και θα ζητούσα δίκαιη φορολόγηση στο μέλλον των οικονομικών δραστηριοτήτων της Εκκλησίας, σύμφωνα με την εντολή (και πάλι) του Χριστού: "Ἀπόδοτε τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ."
- θα συμφωνούσα να μην γίνεται υποχρεωτική πλύση εγκεφάλου για το χριστιανικό δόγμα στα σχολεία, αναγνωρίζοντας ότι οι χριστιανοί δεν θα ήθελαν να γίνεται υποχρεωτική πλύση εγκεφάλου στα σχολεία υπέρ κάποιας άλλης θρησκείας. Αντί αυτού, θα πρότεινα μόνο σε όσους πραγματικά το θέλουν, να φέρουν τα παιδιά τους στο κατηχητικό, αναγνωρίζοντας και σε όλες τις άλλες θρησκείες το ίδιο δικαίωμα. Και πάλι, όπως είπε ο Χριστός: "Όλα όσα θέλετε, λοιπόν, να κάνουν σ' εσάς οι άνθρωποι, έτσι κι εσείς να κάνετε σ' αυτούς".
- θα ζητούσα να μην πληρώνονται οι κληρικοί από το κράτος, γιατί η αγάπη του Θεού θα μεριμνήσει για αυτούς που πραγματικά πιστεύουν. Και πάλι, σύμφωνα με τα λόγια του Ιησού: "Μάθετε ακριβώς πώς αυξάνουν τα κρίνα του αγρού: δεν κοπιάζουν ούτε γνέθουν. Σας λέω όμως ότι ούτε ο Σολομώντας με όλη τη δόξα του δεν ντύθηκε όπως ένα από αυτά. Αν λοιπόν το χορτάρι του αγρού, που σήμερα υπάρχει και αύριο ρίχνεται στο φούρνο, ο Θεός έτσι το ντύνει, δε θα ντύσει πολύ περισσότερο εσάς ολιγόπιστοι; Μη λοιπόν μεριμνήσετε λέγοντας: "Τι θα φάμε"; ή "Τι θα πιούμε"; ή "Τι θα ντυθούμε"; Ξέρει βέβαια ο Πατέρας σας ο ουράνιος ότι χρειάζεστε όλα αυτά. Αλλά ζητάτε πρώτα τη βασιλεία του Θεού και τη δικαιοσύνη του και όλα αυτά θα σας προστεθούν. Μη λοιπόν μεριμνήσετε για το αύριο, γιατί το αύριο θα μεριμνήσει για τον εαυτό του."
Και θα ήμουν σίγουρος ότι, με τη χάρη του Θεού, οι πραγματικοί πιστοί θα μεριμνούσαν για τους εν Χριστώ αδελφούς τους κληρικούς, χωρίς να απαιτούν να φορολογούνται χωρίς να το θέλουν όσοι δεν πιστεύουν.
Τελικά, θα επεδίωκα πλήρη και οριστικό διαχωρισμό κράτους - εκκλησίας.
Τότε, και μόνο τότε, θα επικοινωνούσα πάλι με αυτόν που μου ζήτησε αρχικά να πατήσω την εικόνα, και θα του έλεγα την αλήθεια:
Ότι το μόνο για το οποίο δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ, είναι να αποδείξω στον οποιοδήποτε ότι είμαι άθεος.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
-
- Δημοσιεύσεις: 623
- Εγγραφή: 12 Ιουν 2010 13:04
- Όνομα Ιστότοπου: -Η Δίκη των Θεών
- Επικοινωνία:
viewtopic.php?f=49&t=3355&start=40&view=viewpoll#p72660
Αυθωρί και παρά χρήμα σ' αναγορεύουμε Αρχιεπίσκοπο Πάσης Ελλάδος. Άιτε, καλό κουράγιο.
Αυθωρί και παρά χρήμα σ' αναγορεύουμε Αρχιεπίσκοπο Πάσης Ελλάδος. Άιτε, καλό κουράγιο.
Δύο κατηγορίες ανθρώπων υπάρχουν: 1. Οι εξουσιαστές και 2. Οι εξουσιαζόμενοι.
Οι πρώτοι φτιάχνουν νόμους και τους παραβιάζουν ατιμώρητα, οι δε δεύτεροι, αναγκαστικά πειθαρχούν, διαφορετικά τιμωρούνται.
Ιστότοπος: "Η Δίκη των θεών" http://janastasiadis.blogspot.com/
Οι πρώτοι φτιάχνουν νόμους και τους παραβιάζουν ατιμώρητα, οι δε δεύτεροι, αναγκαστικά πειθαρχούν, διαφορετικά τιμωρούνται.
Ιστότοπος: "Η Δίκη των θεών" http://janastasiadis.blogspot.com/
Πλάκα-πλάκα, σήμερα συζητούσα με τη σύντροφό μου για το θέμα του χρυσαφικού στην Εκκλησία, την απαγόρευσή του από τον Απόστολο Παύλο, άρα και το πόσο γελοία είναι η όλη κατάσταση με τους χρυσοποίκιλτους παπάδες και ναούς. Η συνήθης απάντηση των πιστών: παράδοση, ανάταση, δέος!
Δηλαδή, όχι μόνο αμαρτία, αλλά και ειδωλολατρική.
Δηλαδή, όχι μόνο αμαρτία, αλλά και ειδωλολατρική.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
-
- Δημοσιεύσεις: 50
- Εγγραφή: 15 Ιουν 2011 13:40
- Όνομα Ιστότοπου: -
Σιγα μην κατσουμε να ασχοληθουμε με τα ειδωλολατρικα...εγω απλα τα πεταξα στα σκουπιδια...θεωρω οτι αν τα πατας εισαι εναντιων αρα ειναι σαν να παραδεχεσαι οτι υπαρχει....ψηφισα δηλαδη οχι γιατι δεν υπαρχει κατι για να πατησω...
Όταν ένα άτομο πάσχει από μία πλάνη, αυτό λέγεται τρέλα... Όταν πολλά άτομα πάσχουν από μία πλάνη, αυτό λέγεται θρησκεία...!
Όλες οι θρησκείες είναι θεμελιωμένες στο φόβο των πολλών και στην εξυπνάδα των λίγων...
Μόλις ο πρώτος απατεώνας συνάντησε τον πρώτο βλάκα, ο πρώτος θεός γεννήθηκε...
Όλες οι θρησκείες είναι θεμελιωμένες στο φόβο των πολλών και στην εξυπνάδα των λίγων...
Μόλις ο πρώτος απατεώνας συνάντησε τον πρώτο βλάκα, ο πρώτος θεός γεννήθηκε...
- Γιατρος Του Ικα
- Δημοσιεύσεις: 5537
- Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Breadfan for archbishop.....Να 'σαι καλά man έλιωσα στο γέλιο.....
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)
Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Breadfan, πέρα απ' το και που δικαιωματικά σου ανήκουν, έχω την εξής απορία:
- Spoiler: Εμφάνιση
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Στην ερώτηση αυτή δεν μπορώ να δώσω απάντηση για τους εξής λόγους
1ον είναι ανόητη, επειδή κανένας πραγματικός χριστιανός δεν θα ζητούσε τέτοιο πράγμα
2ον είναι ανόητη, επειδή κανένας σοβαρός άθεος δεν θα έκανε τέτοιο πράγμα εφόσον του το ζητούσε κάποιος ανόητος που θέλει να λέγεται χριστιανός και
3ον , είναι γενικώς ανόητο να προσπαθείς να αποδείξεις οτιδήποτε, προσβάλλοντας αξίες που τις συμβολίζουν κάποια αντικείμενα που σέβονται οι άλλοι.
1ον είναι ανόητη, επειδή κανένας πραγματικός χριστιανός δεν θα ζητούσε τέτοιο πράγμα
2ον είναι ανόητη, επειδή κανένας σοβαρός άθεος δεν θα έκανε τέτοιο πράγμα εφόσον του το ζητούσε κάποιος ανόητος που θέλει να λέγεται χριστιανός και
3ον , είναι γενικώς ανόητο να προσπαθείς να αποδείξεις οτιδήποτε, προσβάλλοντας αξίες που τις συμβολίζουν κάποια αντικείμενα που σέβονται οι άλλοι.
όχι, δεν θα πατούσα τις εικόνες, όπως δεν θα πατούσα το "κεφάλαιο" για να αποδείξω ότι δεν είμαι κομουνίστρια ή το "Αγών μου" για να αποδείξω ότι δεν είμαι φασίστρια.
Ασε που αυτή η προτροπή μου θυμίζει το "φίλα σταυρό" που λέγαμε όταν ήμασταν πιτσιρίκια …
Επι της ουσίας, όσες φορές (ουκ ολίγες) έχουν αμφισβητήσει ότι είμαι "στ αλήθεια άθεη" δηλώνω προσβεβλημένη, και αμφισβητώ και εγώ την πίστη του συνομιλητή. Εννέα στις δέκα φορές έχει αποτέλεσμα.
Ασε που αυτή η προτροπή μου θυμίζει το "φίλα σταυρό" που λέγαμε όταν ήμασταν πιτσιρίκια …
Επι της ουσίας, όσες φορές (ουκ ολίγες) έχουν αμφισβητήσει ότι είμαι "στ αλήθεια άθεη" δηλώνω προσβεβλημένη, και αμφισβητώ και εγώ την πίστη του συνομιλητή. Εννέα στις δέκα φορές έχει αποτέλεσμα.
Off Topic
δεν μας το σπας σε κέρματα;Rictor έγραψε:Ορισμένοι από εδώ μέσα δεν έχετε αντιληφθεί ακόμα το γιατί πρέπει να μισείτε την θρησκεία.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
mirage έγραψε:Ασε που αυτή η προτροπή μου θυμίζει το "φίλα σταυρό" που λέγαμε όταν ήμασταν πιτσιρίκια
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Xωρίς να θέλω να προσβάλω κανέναν, θεωρώ πως αυτοί που απάντησαν ''όχι'' είναι άθεοι μαϊμού, που κρύβονται πίσω από ανυπόστατες δικαιολογίες, δήθεν σεμνοτυφίες, αδικαιλόγητο σεβασμό (προς κάτι που ''δεν'' πιστεύουν), μερικοί το παίζουν και θιγμένοι για να δικαιολογήσουν την χλιαρή στάση τους.
Και ερωτώ: θα πατούσατε ανετότατα ένα λούτρινο αρκουδάκι, ένα μαξιλάρι, μια ζακέτα;
Και ερωτώ: θα πατούσατε ανετότατα ένα λούτρινο αρκουδάκι, ένα μαξιλάρι, μια ζακέτα;
Φιλελευθερισμός: Ενάντια στα πολιτικά φαντάσματα και τα απάνθρωπα ολοκληρωτικά καθεστώτα.