τα λέω με βάση την πίστη μου οτι υπάρχει θεός καλό κακό και οτι η ζωή δέν τελειώνει εδώ. αυτά δέν αποδεικνύονται με τα περιορισμένα όρια της λογικής, όπως και πολλά άλλα πράγματα στην ζωή.Αυτά που λες, πώς τα αποδεικνύεις;
Κι επειδή εικάζω ότι τα αγαθά του παραδείσου θα είναι μια αιώνια ευτυχία (ή μαστούρα;) και δεν τα ποθώ καθόλου, τι θα πάθω;
Μπορεί ενας αθεος να παει στον παραδεισο;
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein
- Darkchilde
- Δημοσιεύσεις: 1777
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
- Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
- Τοποθεσία: Lost in the Night
- Επικοινωνία:
Η λογική δεν είναι περιοριστική, το αντίθετο μάλιστα. Περιοριστική την βλέπουν όσοι δεν θέλουν να την χρησιμοποιήσουν και συνεχώς υποπέφτουν σε λογικά σφάλματα. Όπως οι πιστοί οποιασδήποτε θρησκείας.SinneR έγραψε:τα λέω με βάση την πίστη μου οτι υπάρχει θεός καλό κακό και οτι η ζωή δέν τελειώνει εδώ. αυτά δέν αποδεικνύονται με τα περιοριστικά όρια της λογικής, όπως και πολλά άλλα πράγματα στην ζωή.Αυτά που λες, πώς τα αποδεικνύεις;
Κι επειδή εικάζω ότι τα αγαθά του παραδείσου θα είναι μια αιώνια ευτυχία (ή μαστούρα;) και δεν τα ποθώ καθόλου, τι θα πάθω;
Sinner, χωρίς στοιχεία δεν υπάρχει παράδεισος ή κόλαση, θεοί ή δαίμονες. Sinner, γιατί απορρίπτεις το 12θεο, π.χ.; Η τους θεούς της Asgard όπως ο Thor; Για ποιόν λόγο υπάρχει ο δικός σου θεός, και όχι αυτοί οι άλλοι; Ποιά είναι τα στοιχεία που έχεις ότι υπάρχει ο δικός σπου θεός;
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
Darkchild υπάρχουν 2 είδη θρησκειών. αυτές που δημιουργήθηκαν μέσω αποκάλυψης στους ανθρώπους όπως ο χριστιανισμός και ο μωαμεθανισμός, και αυτές που προέρχονται απο προσωπική αναζήτηση του ατόμου προς το θείο όπως είναι οι ανατολικές θρησκείες.Darkchilde έγραψε: Η λογική δεν είναι περιοριστική, το αντίθετο μάλιστα. Περιοριστική την βλέπουν όσοι δεν θέλουν να την χρησιμοποιήσουν και συνεχώς υποπέφτουν σε λογικά σφάλματα. Όπως οι πιστοί οποιασδήποτε θρησκείας.
Sinner, χωρίς στοιχεία δεν υπάρχει παράδεισος ή κόλαση, θεοί ή δαίμονες. Sinner, γιατί απορρίπτεις το 12θεο, π.χ.; Η τους θεούς της Asgard όπως ο Thor; Για ποιόν λόγο υπάρχει ο δικός σου θεός, και όχι αυτοί οι άλλοι; Ποιά είναι τα στοιχεία που έχεις ότι υπάρχει ο δικός σπου θεός;
όλα αυτά που ανέφερες τα πιστεύω γιατί μου αποκαλύφτηκαν μέσω των λόγων και πράξεων του χριστού όπως περιγράφονται στα ευαγγέλια που για εμένα περιγράφουν αληθινά γεγονότα.
την λογική την θεωρώ ψυχρή. η ίδια η ανθρώπινη ζωή περιλαμβάνει πράξεις και επιλογές που δέν βασίζονται στην λογική.
το πάθος του τζογαδόρου πχ για τον τζόγο, δέν βασίζετε στην λογική. άν ήταν λογικός δέν θα έπαιζε.
Δηλαδή η ζωή (ανθρώπινη ύπαρξη) έιναι πολύ πληθωρική για να εξηγηθεί με μαθηματικά
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein
αν τελικά υπάρχει κάποιας μορφής Θεός που επιλέγει με βασει καποια κριτηρια ηθους και αξιας το ποιοι θα πανε στο παραδεισο, το ερωτημα τελικα ειναι αν η ελευθερια σκεψης και ο ορθολογισμος ειναι μεσα στα κριτηρια αυτα.
Αν ναι, υποθετω πως θα πανε και αθεοι (αλλα και πιστοι, ενας πιστος δεν ειναι εξ'ορισμου παραλογος οπως και ενας αθεος δεν ειναι εξορισμου λογικος).
Αν οχι, τοτε τι θεος ειναι αυτος;
Παλια που πιστευα ειχα εκλογικευσει πολυ το θεμα του παραδεισου. Παραδεισος ειναι μια κατασταση οπου καθε ανθρωπος καθαριζεται απο το κακο και τις αμαρτιες και γινεται ομοιος με το Θεο για να ενωθει μαζι του. Προφανως οι καλοι ανθρωποι καθαριζονται λιγοτερο, αρα διατηρουν περισσοτερο τμημα του εαυτου τους, αρα απολαμβανουν καλυτερης μορφης αθανασια. Οι χειροτεροι ανθρωποι χανουν τεραστια κομματια της προσωπικοτητας τους οποτε ουσιαστικα πεθαινουν και μενει ενας αλλος εαυτος τους.
Αν ναι, υποθετω πως θα πανε και αθεοι (αλλα και πιστοι, ενας πιστος δεν ειναι εξ'ορισμου παραλογος οπως και ενας αθεος δεν ειναι εξορισμου λογικος).
Αν οχι, τοτε τι θεος ειναι αυτος;
Παλια που πιστευα ειχα εκλογικευσει πολυ το θεμα του παραδεισου. Παραδεισος ειναι μια κατασταση οπου καθε ανθρωπος καθαριζεται απο το κακο και τις αμαρτιες και γινεται ομοιος με το Θεο για να ενωθει μαζι του. Προφανως οι καλοι ανθρωποι καθαριζονται λιγοτερο, αρα διατηρουν περισσοτερο τμημα του εαυτου τους, αρα απολαμβανουν καλυτερης μορφης αθανασια. Οι χειροτεροι ανθρωποι χανουν τεραστια κομματια της προσωπικοτητας τους οποτε ουσιαστικα πεθαινουν και μενει ενας αλλος εαυτος τους.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
- Darkchilde
- Δημοσιεύσεις: 1777
- Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
- Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
- Τοποθεσία: Lost in the Night
- Επικοινωνία:
Και εδώ είναι το μεγάλο σου πρόβλημα. Επειδή τα Ευαγγέλια ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ αληθινά γεγονότα. Δεν υπάρχουν άλλες επιβεβαιωμένες ιστορικές πηγές για τα γεγονότα αυτά, και τα Ευαγγέλια είναι γεμάτα με ιστορικές ανακρίβειες, με αντιφάσεις για το ίδιο γεγονός π.χ. πόσες γυναίκες πήγαν στον τάφο του Ιησού; Ποιά ώρα της ημέρας αναστήθηκε ο Χριστός δήθεν; Διάφορετικά τα γράφει ο ένας και διαφορετικά ο άλλος. Για την ανάσταση του Χριστού ο ένας λέει μέρα μεσημέρι, ο άλλος λέει το βράδυ.SinneR έγραψε: Darkchild υπάρχουν 2 είδη θρησκειών. αυτές που δημιουργήθηκαν μέσω αποκάλυψης στους ανθρώπους όπως ο χριστιανισμός και ο μωαμεθανισμός, και αυτές που προέρχονται απο προσωπική αναζήτηση του ατόμου προς το θείο όπως είναι οι ανατολικές θρησκείες.
όλα αυτά που ανέφερες τα πιστεύω γιατί μου αποκαλύφτηκαν μέσω των λόγων και πράξεων του χριστού όπως περιγράφονται στα ευαγγέλια που για εμένα περιγράφουν αληθινά γεγονότα.
Καμμία θρησκεία δεν δημιουργήθηκε μέσω αποκάλυψης.
Και εδώ είναι που αρνείσαι να βάλεις την λογική σου να δουλέψει.
Εδώ μιλάς όμως για κάτι διαφορετικό, και όχι για τις αντιλήψεις μιας ή περισσοτέρων θρησκειών.SinneR έγραψε: την λογική την θεωρώ ψυχρή. η ίδια η ανθρώπινη ζωή περιλαμβάνει πράξεις και επιλογές που δέν βασίζονται στην λογική.
το πάθος του τζογαδόρου πχ για τον τζόγο, δέν βασίζετε στην λογική. άν ήταν λογικός δέν θα έπαιζε.
Δηλαδή η ζωή (ανθρώπινη ύπαρξη) έιναι πολύ πληθωρική για να εξηγηθεί με μαθηματικά
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Blog (english): Snippets and other stories from the net
Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
Να αναφέρω μερικά πράγματα.
Ο Παράδεισος είναι κοινωνία. Είναι κοινωνία ανθρώπων , κοινωνία κτίσης- ανθρώπους(συστενάζει η φυσις λέει ο Παύλος), και κοινωνία ανθρώπου Θεού. Αν ο Παράδεισος δεν είναι κοινωνία τότε είναι ένας αυτισμός.
Τα κριτήρια που δίνει ο Θεός για να τον γνωρίσει ο άνθρωπος είναι ταυτόχρονα και τα στοιχεία του της απόδειξής του. Π.χ η αγάπη η χριστιανική. Το κριτήριο του Θεού δεν είναι μόνο η αγάπη στον Θεό. Αυτή δεν φτάνει. Χρειάζεται πρώτα η έμπρακτη αγάπη προς την κτίστη , τα κτίσματα και την κορωνίδα της δημιουργάς τον άνθρωπο. Αλλιώς η αγάπη χαρακτηρίζεται πλαστή, τυπολατρική και κυρίως Φαρισαική.
Αρα για να γνωρίσει ο άνθρωπος το θεο θα τον γνωρίσει μέσα απο τις εντολές του, τη διδασκαλία του, την Κοινωνία του(Εκκλησία του). Να σωθεί κανείς μόνος του δεν μπορεί, ούτε να γνωρίσει κανείς μόνος του (χωρίς κοινωνία) το Θεό δεν μπορεί.
Αρχίζουμε με αυτά που ζητάει ο Θεός. Αγάπη, προσευχή, νηστεία(η θυσίαση του ευατού μας για την εξάσκηση της αγάπης στον άλλον), καλοσύνη ελεημοσύνη και Εκκλησία( συγχωρώ δηλαδή χωράω μαζί με τον άλλον στον ίδιο τόπο, μετάνοια).
Στους μακαρισμόυς ο Χριστός λέει ποιοι θα δούν τον Θεό.
Ο Παράδεισος είναι κοινωνία. Είναι κοινωνία ανθρώπων , κοινωνία κτίσης- ανθρώπους(συστενάζει η φυσις λέει ο Παύλος), και κοινωνία ανθρώπου Θεού. Αν ο Παράδεισος δεν είναι κοινωνία τότε είναι ένας αυτισμός.
Τα κριτήρια που δίνει ο Θεός για να τον γνωρίσει ο άνθρωπος είναι ταυτόχρονα και τα στοιχεία του της απόδειξής του. Π.χ η αγάπη η χριστιανική. Το κριτήριο του Θεού δεν είναι μόνο η αγάπη στον Θεό. Αυτή δεν φτάνει. Χρειάζεται πρώτα η έμπρακτη αγάπη προς την κτίστη , τα κτίσματα και την κορωνίδα της δημιουργάς τον άνθρωπο. Αλλιώς η αγάπη χαρακτηρίζεται πλαστή, τυπολατρική και κυρίως Φαρισαική.
Αρα για να γνωρίσει ο άνθρωπος το θεο θα τον γνωρίσει μέσα απο τις εντολές του, τη διδασκαλία του, την Κοινωνία του(Εκκλησία του). Να σωθεί κανείς μόνος του δεν μπορεί, ούτε να γνωρίσει κανείς μόνος του (χωρίς κοινωνία) το Θεό δεν μπορεί.
Αρχίζουμε με αυτά που ζητάει ο Θεός. Αγάπη, προσευχή, νηστεία(η θυσίαση του ευατού μας για την εξάσκηση της αγάπης στον άλλον), καλοσύνη ελεημοσύνη και Εκκλησία( συγχωρώ δηλαδή χωράω μαζί με τον άλλον στον ίδιο τόπο, μετάνοια).
Στους μακαρισμόυς ο Χριστός λέει ποιοι θα δούν τον Θεό.
Άρα οι ασκητές, οι απομονωμένοι καλόγεροι, θέλουν να πάνε στην κόλαση;Πιστός έγραψε:Να σωθεί κανείς μόνος του δεν μπορεί, ούτε να γνωρίσει κανείς μόνος του (χωρίς κοινωνία) το Θεό δεν μπορεί.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
- EvanT
- Δημοσιεύσεις: 1927
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
- Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Το πάθος του τζογαδόρου εννοείται πως βασίζεται στη λογική. Στη λογική που λέει πως ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να εθιστεί στις χημικές ουσίες που ο ίδιος παράγει. Δεν είναι ο τζόγος εθιστικός, αλλά η το κοκτέιλ χημικών που παράγει στον ανθρώπινο οργανισμό το ρίσκο, ένα ωραιότατο κατάλοιπο της εξελικτικής μας κληρονομιάς.SinneR έγραψε:την λογική την θεωρώ ψυχρή. η ίδια η ανθρώπινη ζωή περιλαμβάνει πράξεις και επιλογές που δέν βασίζονται στην λογική.το πάθος του τζογαδόρου πχ για τον τζόγο, δέν βασίζετε στην λογική. άν ήταν λογικός δέν θα έπαιζε.Δηλαδή η ζωή (ανθρώπινη ύπαρξη) έιναι πολύ πληθωρική για να εξηγηθεί με μαθηματικά
Η λογική δεν είναι μαθηματικά, ούτε είναι ψυχρή από μόνη της. Χρωματίζεται από τα στοιχεία που θα της δώσεις και τους περιορισμούς που θα της βάλεις. Όπως είναι αναμενόμενο, όταν ζητήσεις από τη λογική να σου πει πώς θα κερδίσεις περισσότερα λεφτά, θα λάβεις οδηγίες ψυχρές που σκέφτονται μόνο το κέρδος και όχι τον άνθρωπο... αλλά ΑΥΤΟ ζήτησες. Αν της ζητήσεις το πως θα πετύχεις ευ ζην, θα σου δώσει απάντηση και τότε θα είναι θερμότατη. Η λογική είναι εργαλείο. Μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις να βιδώσεις βίδα ή να μαχαιρώσεις άνθρωπο, αλλά φταίει ο χρήστης, όχι το εργαλείο.
Για το θέμα του παραδείσου τώρα, το βασικό ζήτημα είναι πλέον ανεξάρτητο από θρησκείες. Είναι αν ο άνθρωπος έχει ψυχή, γιατί χωρίς ψυχή, το ζήτημα της μεταθανάτιας ζωής δεν υφίσταται. Θα προτιμούσα προσωπικά να ακούσω τις απόψεις του Πιστού και του SinneR περί ψυχής. Τι ιδιότητες της αποδίδουν; Εκτρέπω λίγο τη συζήτηση, αλλά το να συζητάμε για μεταθανάτια ζωή χωρίς να έχουμε ορίσει τις ιδιότητες της ψυχής είναι αρκετά άσκοπο. (ψαρεύω εγώ τώρα υλικό για το ιστολόγιό μου, με το συμπάθιο κιόλα )
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
@Πιστός και SinnerEvanT έγραψε:Για το θέμα του παραδείσου τώρα, το βασικό ζήτημα είναι πλέον ανεξάρτητο από θρησκείες. Είναι αν ο άνθρωπος έχει ψυχή, γιατί χωρίς ψυχή, το ζήτημα της μεταθανάτιας ζωής δεν υφίσταται. Θα προτιμούσα προσωπικά να ακούσω τις απόψεις του Πιστού και του SinneR περί ψυχής. Τι ιδιότητες της αποδίδουν; Εκτρέπω λίγο τη συζήτηση, αλλά το να συζητάμε για μεταθανάτια ζωή χωρίς να έχουμε ορίσει τις ιδιότητες της ψυχής είναι αρκετά άσκοπο. (ψαρεύω εγώ τώρα υλικό για το ιστολόγιό μου, με το συμπάθιο κιόλα )
Να το μπερδέψω λίγο; Πού βρίσκονται ο "Παράδεισος" και η "Κόλαση"; Είναι εδώ, τώρα που ζούμε, ή στη "μετά θάνατον ζωή"; Πώς είναι ο Παράδεισος; η Κόλαση;
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Οι ερημίτες ανήκουν στον λεγόμενο ερημιτικό ασκητισμό.egore έγραψε:Άρα οι ασκητές, οι απομονωμένοι καλόγεροι, θέλουν να πάνε στην κόλαση;Πιστός έγραψε:Να σωθεί κανείς μόνος του δεν μπορεί, ούτε να γνωρίσει κανείς μόνος του (χωρίς κοινωνία) το Θεό δεν μπορεί.
Δηλαδή οι ερημιτες ασκητές μοναχοί, ζούνε μοναχική ερημιτική ζωή, αλλά εκκλησιάζονται. Δεν ζούν τελείως μόνο. Για να γίνει ένας μοναχός ασκητής ερημήτης πρέπει να πάρει ευλογία απο το κοινόβιο. Δεν μπορεί να γίνει κάποιος αυθαίρετα ασκητης ερημήτης. Να πει δηλάδή εγώ ζω στον κόσμο , φεύγω και ζω σε μια σπηλιά και παω να αγιάσω. Αυτά είναι πλάνες εκτός εκκλησίας.
Πρέπει να γίνει πρώτα μοχανός με κουρά, μετά να πάρει ευλογία και να βγεί και έχει άμεση σχέση με κοινόβιο ή με σκήτη, άρα με εκκλησία. Στις σκήτες του αγίου όρους ο κεντρικός ναός της κάθε σκήτης λέγεται Κυριακό. Επειδή εκεί όλοι οι αστηκές μαζεύονται όλοι κάθε κυριακή και τελούνε τη Θεία Λειτουργία.
Υπάρχουν περιπτώσεις αγίων που απομονώθηκαν για μεγάλο διάστημα απο όλους τους ανθρώπους. Αλλά και πάλι μετα εμφανίστηκαν στους ανθρώπους και με τα χαρίσματα που απέκτησαν έκαναν μεγάλο καλό και αγίασαν.
Τι καλό έκαναν αυτοί;Πιστός έγραψε:Υπάρχουν περιπτώσεις αγίων που απομονώθηκαν για μεγάλο διάστημα απο όλους τους ανθρώπους. Αλλά και πάλι μετα εμφανίστηκαν στους ανθρώπους και με τα χαρίσματα που απέκτησαν έκαναν μεγάλο καλό και αγίασαν.
Και εφόσον ο θεός προσεγγίζεται μόνο μέσα στην κοινωνία της εκκλησίας, ποιος τους έδωσε τα χαρίσματα;
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
Όπως θα κατάλαβες ο ερημιτισμός είναι απο μόνο του χάρισμα. Όπως και η νηστεία η ακριβής είναι χάρισμα απο το Θεό.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Θεός δεν ευχαριστείται στην ατομική προσευχή αλλά μόνο στην ομδική προσευχή και λατρεία. Η Εκκλησιαστική προσευχή και λατρεία είναι η συνέχεια της προσωπικής. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι όσοι προσεύχονται ατομικά προσεύχονται και ομαδικά. Αλλά στην Εκκλησία δεν είναι μονο η προσευχή αλλά και η τέλεση μυστηρίων. Ο Θεός γνωρίζεται και σημαίνεται και μέσω των μυστηρίων της Εκκλησίας.
Αλλά και αυτό δεν σημαίνει ότι χαρίσματα δεν έχουν και τα εν δυνάμει μέλη της εκκλησίας ή όσοι έλαβαν το βάπτισμα ή όσοι έχουν καθαρή καρδιά.
Ο Θεός είναι μυστήριο. Ακόμα, όπως είπα παλιότερα, και εσείς οι άθεοι έχετε χαρίσματα, τα τάλαντα (ταλέντα ) της παραβολης που πρέπει και εσείς να τα καλλιεργήστε κλπ
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Θεός δεν ευχαριστείται στην ατομική προσευχή αλλά μόνο στην ομδική προσευχή και λατρεία. Η Εκκλησιαστική προσευχή και λατρεία είναι η συνέχεια της προσωπικής. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι όσοι προσεύχονται ατομικά προσεύχονται και ομαδικά. Αλλά στην Εκκλησία δεν είναι μονο η προσευχή αλλά και η τέλεση μυστηρίων. Ο Θεός γνωρίζεται και σημαίνεται και μέσω των μυστηρίων της Εκκλησίας.
Αλλά και αυτό δεν σημαίνει ότι χαρίσματα δεν έχουν και τα εν δυνάμει μέλη της εκκλησίας ή όσοι έλαβαν το βάπτισμα ή όσοι έχουν καθαρή καρδιά.
Ο Θεός είναι μυστήριο. Ακόμα, όπως είπα παλιότερα, και εσείς οι άθεοι έχετε χαρίσματα, τα τάλαντα (ταλέντα ) της παραβολης που πρέπει και εσείς να τα καλλιεργήστε κλπ
πιστέ γιατί να δεχτώ και να (θεοποιήσω) όλα αυτά που αργότερα προστέθηκαν και ονομάστικαν παράδοση της εκκλησίας.
η αισθητική της ορθοδόξου εκκλησίας είναι λάθος να θεωρήται ιερή.
γιατί να μήν πιώ νερό κατευθείαν απο την πηγή;
πχ, το ράσο ώς ένδημα των ιερέων καθιερώθηκε πρίν απο 137 μόλις χρόνια. πρίν, ακόμα και την εποχή του βυζαντιου, οι ιερείς φορούσαν πολιτικά και δέν διέφεραν πολύ απο τον λαό.
το καπέλο των ιερέων έχει επείσης τουρκική καταγωγή, και μοιάζει με το φέσι.
http://www.sporeas.com/to_raso_kai_h_istoriaTou.html
μια εικόνα δυτικής τεχνοτροπίας είναι λιγότερη ιερή απο μία ορθόδοξης;
ουσιαστικά αυτά είναι που κάνουν ένα ορθόδοξο να διαφέρει απο ένα καθολικό ή απο έναν προτεστάντη. ουσιαστικές διαφορές δέν υπάρχουν.
η αισθητική της ορθοδόξου εκκλησίας είναι λάθος να θεωρήται ιερή.
γιατί να μήν πιώ νερό κατευθείαν απο την πηγή;
πχ, το ράσο ώς ένδημα των ιερέων καθιερώθηκε πρίν απο 137 μόλις χρόνια. πρίν, ακόμα και την εποχή του βυζαντιου, οι ιερείς φορούσαν πολιτικά και δέν διέφεραν πολύ απο τον λαό.
το καπέλο των ιερέων έχει επείσης τουρκική καταγωγή, και μοιάζει με το φέσι.
http://www.sporeas.com/to_raso_kai_h_istoriaTou.html
μια εικόνα δυτικής τεχνοτροπίας είναι λιγότερη ιερή απο μία ορθόδοξης;
ουσιαστικά αυτά είναι που κάνουν ένα ορθόδοξο να διαφέρει απο ένα καθολικό ή απο έναν προτεστάντη. ουσιαστικές διαφορές δέν υπάρχουν.
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein
η ψυχή, ο παράδεισος και η κόλαση, δέν ανήκουν σε αυτά που μπορούμε να αντιληφθούμε ούτε είναι κομμάτι αυτού του κόσμου. επομένως αδυνατώ να πω κάτι παραπάνω.EvanT έγραψε:Για το θέμα του παραδείσου τώρα, το βασικό ζήτημα είναι πλέον ανεξάρτητο από θρησκείες. Είναι αν ο άνθρωπος έχει ψυχή, γιατί χωρίς ψυχή, το ζήτημα της μεταθανάτιας ζωής δεν υφίσταται. Θα προτιμούσα προσωπικά να ακούσω τις απόψεις του Πιστού και του SinneR περί ψυχής. Τι ιδιότητες της αποδίδουν; Εκτρέπω λίγο τη συζήτηση, αλλά το να συζητάμε για μεταθανάτια ζωή χωρίς να έχουμε ορίσει τις ιδιότητες της ψυχής είναι αρκετά άσκοπο. (ψαρεύω εγώ τώρα υλικό για το ιστολόγιό μου, με το συμπάθιο κιόλα )
είναι αυτό που έλεγε συνέχεια ο ορθόδοξος οτι θέλει πνευματικό αγώνα για να κατανοήσεις κάποια πράγματα, και πάλη όμως τα μυστήρια είναι ασύλληπτα για να τα κατανοήσει ένας άνθρωπος.
ψυχή για μένα είναι ότι απομένει όταν πεθάνει το σώμα., ή ότι δίνει νοημοσύνη. δέν ξέρω, αδυνατώ να πιστέψω όμως οτι είμαστε μόνο ύλη και όλα τα συναισθήματα μας και τα όνειρα μας για τον κόσμο είναι χημικές εκρήξεις.
το θεωρώ τελείως παράλογο..
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein
Οι πρώτες εκκλησίες ήταν σπίτια και κατακόμβες. Θα πρέπει οι χριστιανοί να γυρίσουν στις κατακόμβες και στα σπίτια;
Εσύ πρέπει να φοράς χλαμίδα για να νιώθεις πιο χριστιανός;
Το ηλεκτρικό ρεύμα που μπήκε στους ναούς δεν υπήρχε κι αυτό στους πρώτους χριστιανούς.
Μη χάνουμε το μέτρο.
Και για το ράρο των ιερέων δεν πρέπει να καθιέρώθηκε πριν απο τα χρόνια που λές. Το ράσο το μαυρό το ράσο είναι το καθημερινό ένδυμα των βυζαντινών , είναι σαν χιτώνας, αλλά σε μαυρο χρώμα.
Αν δεν ξέρεις , ο ιερας την ώρα της λειτουργίας πάνω απο το ράσο φοράει τα ιερατικά του άμφια , πετραχιλι , φελώνιο, ζώνη, ομοφώριο, κλπ μόνο στην τέλεση των μυστηρίων.
Εσύ πρέπει να φοράς χλαμίδα για να νιώθεις πιο χριστιανός;
Το ηλεκτρικό ρεύμα που μπήκε στους ναούς δεν υπήρχε κι αυτό στους πρώτους χριστιανούς.
Μη χάνουμε το μέτρο.
Και για το ράρο των ιερέων δεν πρέπει να καθιέρώθηκε πριν απο τα χρόνια που λές. Το ράσο το μαυρό το ράσο είναι το καθημερινό ένδυμα των βυζαντινών , είναι σαν χιτώνας, αλλά σε μαυρο χρώμα.
Αν δεν ξέρεις , ο ιερας την ώρα της λειτουργίας πάνω απο το ράσο φοράει τα ιερατικά του άμφια , πετραχιλι , φελώνιο, ζώνη, ομοφώριο, κλπ μόνο στην τέλεση των μυστηρίων.
@ Πιστός & Sinner - και όποιος άλλος γνώστης εις βάθος θέλει να καταθέσει άποψη:
Παρακαλώ, τη βοήθειά σας. Κάποιος που απαντά έτσι, τι πρεσβεύει;
Παρακαλώ, τη βοήθειά σας. Κάποιος που απαντά έτσι, τι πρεσβεύει;
“Οι πρώτοι Χριστιανοί που ευαγγελίστηκαν απο τους Αποστόλους – πριν εκφυλιστούν οι διδαχές των – μπορούμε να πούμε οτι βίωναν κυριολεκτικά τον Παράδεισο στις κοινότητές τους.Κι αυτό, διότι ήσαν αναγεννημένοι πνευματικά και ψυχικά απο το Άγιο Πνέυμα.Κινέζικα για τα σημερινά χριστιανικά δόγματα…”
“Η σάρκα μας, το μυαλό μας, το σύμπαν έρχονται και παρέρχονται.Η ψυχή μας μένει αιώνια.Ο,τι έχουμε κρατήσει στην ψυχή μας το κουβαλάμε και στην επόμενη ζωή.Την αγάπη που έχουμε τώρα, θα την έχουμε και μετα θάνατο.Ομοίως το μίσος, κάθε αρετή ή ανηθικότητα.Δεν υπάρχουν ενδιάμεσα καθαρτήρια.”
"είναι πολύ βαρύ να με συμπεριλάβετε στους Ορθόδοξους Χριστιανούς, ή Καθολικούς Χριστιανούς.Δεν αυτοχαρακτηρίζομαι και όποιος το κάνει χρησιμοποιώντας τους παραπάνω τίτλους, ας το κάνει με περισσή ταπείνωση, δέος και φόβο Θεού."
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
- EvanT
- Δημοσιεύσεις: 1927
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
- Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Έλα, ρε SinneR. Περίμενα κάτι περισσότερο από εσένα από το "δεν ξέρω, άρα ψυχή υπάρχει" ή "δε μ'αρέσει να είμαι μόνο υλικός, άρα η ψυχή υπάρχει". Με απογοήτευσες τώρα. Τουλάχιστον, βέβαια, είπες "δεν ξέρω", που αν μη τι άλλο, το εκτιμώ. Φυσικά επέτρεψέ μου να γίνω και λίγο κακός και να πω ότι αφού δεν ξέρεις, γιατί τα πιστεύεις; (αν υπάρχει λόγος πέρα απ'το ότι σ'αρέσουν και ότι τα γράφει και το δεύτερο μισό από ένα παλιό βιβλίο)SinneR έγραψε:δέν ξέρω, αδυνατώ να πιστέψω όμως οτι είμαστε μόνο ύλη και όλα τα συναισθήματα μας και τα όνειρα μας για τον κόσμο είναι χημικές εκρήξεις.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
@Βέρα
Είναι εδώ.. μετά θάνατον δεν υπάρχει τίποτα..Να το μπερδέψω λίγο; Πού βρίσκονται ο "Παράδεισος" και η "Κόλαση"; Είναι εδώ, τώρα που ζούμε, ή στη "μετά θάνατον ζωή";
Σαν τον Άνθιμο.. μαζί με τα μούσια..Πώς είναι ο Παράδεισος;
Σαν την Megan Fox.. είναι η προσωποποίηση της κόλασης με πόδια.. και λοιπά μέλη..η Κόλαση;
In the beginning it was Plasma.... H. Alfven
με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο όποιος έγραψε τα παραπάνω.“Οι πρώτοι Χριστιανοί που ευαγγελίστηκαν απο τους Αποστόλους – πριν εκφυλιστούν οι διδαχές των – μπορούμε να πούμε οτι βίωναν κυριολεκτικά τον Παράδεισο στις κοινότητές τους.Κι αυτό, διότι ήσαν αναγεννημένοι πνευματικά και ψυχικά απο το Άγιο Πνέυμα.Κινέζικα για τα σημερινά χριστιανικά δόγματα…”
“Η σάρκα μας, το μυαλό μας, το σύμπαν έρχονται και παρέρχονται.Η ψυχή μας μένει αιώνια.Ο,τι έχουμε κρατήσει στην ψυχή μας το κουβαλάμε και στην επόμενη ζωή.Την αγάπη που έχουμε τώρα, θα την έχουμε και μετα θάνατο.Ομοίως το μίσος, κάθε αρετή ή ανηθικότητα.Δεν υπάρχουν ενδιάμεσα καθαρτήρια.”
"είναι πολύ βαρύ να με συμπεριλάβετε στους Ορθόδοξους Χριστιανούς, ή Καθολικούς Χριστιανούς.Δεν αυτοχαρακτηρίζομαι και όποιος το κάνει χρησιμοποιώντας τους παραπάνω τίτλους, ας το κάνει με περισσή ταπείνωση, δέος και φόβο Θεού."
η αιτία εκφυλισμού είναι οτι ο χριστιανισμός απο ένα σημείο και μετά προστατεύτηκε απο το επίσημο κράτος και έγινε επίσημη θρησκεία.
έτσι η πνευματικότητα χάθηκε καθώς χριστιανοί δέν ήταν ποια όσοι κλήθηκαν απο τον χριστό και πίστεψαν σε αυτόν, αλλα αυτοί που για άλλους λόγους (κοσμικούς κυρίως), επέλεξαν να λέγονται χριστιανοί.
έτσι χάθηκε το πνεύμα και η δυναμική της αρχαίας εκκλησιάς
Science without religion is lame, religion without science is blind
Albert Einstein
Albert Einstein