Έγκληση κατά του Μητρ.Καλαβρύτων για προκλητικές δηλώσεις

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Στη σελίδα της Ενω.Ουμ.Ε. στο facebook διάβασα την εξής ανακοίνωση:
Για τις ακολουθες φρασεις του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας καλουνται οσα ατομα ενδιαφερονται και δηλωνουν άθεα να δηλωσουν συμμετοχη στην έγκληση που θα κανουμε κατα του ατομου αυτού με βαση το Ν 927/79 αποστέλλοντας ονοματεπωνυμο και πατρώνυμο, διεύθυνση, ΑΔΤ με ημερομηνια εκδοσης και εκδουσα αρχή, ημερομηνια και τοπος γέννησης, στο e-mail enooume@gmail.com - θα τους σταλει στη συνεχεια εξουσιοδοτηση να υπογραψουν και να θεωρησουν την υπογραφη στο πλησιεστερο ΚΕΠ και αν τη στειλουν ταχυδρομικα

"όταν εντός των τειχών υπάρχουν Έλληνες που καυχώνται ότι είναι ά-εθνοι, ά-θεοι και α-πάτριδες, και η Ελληνική Δημοκρατία ΔΕΝ ΣΠΕΥΔΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ και ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ, αποστέλλοντάς τους στο πύρ το εξώτερον ως προδότες της Πατρίδος μας, τότε το τέλος της Ελλάδος είναι εγγύς!"

διαβαστε και τα υπολοιπα στο κειμενο

οι διαταξεις του 927

1. Οστις δημοσίως, είτε προφορικώς είτε διά του τύπου ή διά γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου εκ προθέσεως προτρέπει εις πράξεις ή ενεργείας δυναμένας να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βίαν κατά προσώπων ή ομάδες προσώπων εκ μόνου του λόγου της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής του ή του θρησκεύματος, τιμωρείται με φυλάκισιν μέχρι δύο ετών ή με χρηματικήν ποινήν ή και δι' αμφοτέρων των ποινών τούτων.

2. Οστις δημοσίως, είτε προφορικώς είτε διά του τύπου ή διά γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου, εκφράζει ιδέας προσβλητικάς κατά προσώπου ή ομάδος προσώπων λόγω της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής των, τιμωρείται με φυλάκισιν μέχρις ενός έτους ή χρηματικήν ποινήν ή και δι' αμφοτέρων των ποινών τούτων.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Radical
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 976
Εγγραφή: 21 Σεπ 2009 17:30
Όνομα Ιστότοπου: http://forum.atheia.gr/viewtopic.php?f=55&t=1508
Επικοινωνία:

χαχαχαχα και τι εθνικότητα θα έχει ένας έλληνας που του αφαιρούν την υπηκοότητα και την ιθαγένεια? [που μεταξύ μας σιγά μη γίνεται κάτι τέτοιο!]

Αυτά είναι αστεία, νομίζω πως το να κάνει κανείς διάλογο σε αυτό το επίπεδο είναι καθαρά θέμα δημοσίων σχέσεων και για να προωθήσει το σκοπό του διαχωρισμού κράτους-εκκλησία γενικότερα.

Απάντηση δε χρειάζεται ιδιαίτερη, η διάδωση της δήλωσης αυτής αρκεί θα έλεγα, με μερικά σύντομα σχολιάκια.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Fair is fair!
H κίνηση είναι σωστή. Δεν πρέπει να συνεχίσουν αυτοί οι κύριοι να λένε και να ενεργούν όπως τους αρέσει κρυμμένοι πίσω από την ασπίδα της εθνικοφροσύνης και της ευλάβειας.
Εγώ ήδη έστειλα τα στοιχεία μου.

@ Μελάνη
Πως πάω στην σελίδα της Ε.Ο.Ε στο facebook (ρε που καταντήσαμε. :evil: )
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Όπως είχα αναφέρει στην αρχική μου ανακοίνωση για την ίδρυση της Ενω.Ουμ.Ε, η δημόσια σελίδα της Ενω.Ουμ.Ε. βρίσκεται εδώ:

http://www.facebook.com/pages/Enose-Oum ... 717?v=info

Η πληροφορία που ανάρτησα όμως προέρχεται από τη σελίδα των μελών, που είναι κλειστή και στην οποία έχουν πρόσβαση μόνο τα μέλη. Η αναδημοσίευση έγινε κατόπιν άδειας των υπεύθυνων της σελίδας.

Χαίρομαι πάντως που βλέπεις ότι είναι καλύτερα να είμαστε ενωμένοι και να αλληλοστηριζόμαστε παρά να τρέφουμε έριδες, δίκαιες ή άδικες, από τη στιγμή που έχουμε κοινό στόχο και είμαστε τόσο λίγοι. Ελπίζω τώρα να κατανοείς κάπως καλύτερα το σκεπτικό με το οποίο κινήθηκα όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση της Ενω.Ουμ.Ε.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
MariaEvri
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 13:36
Όνομα Ιστότοπου: Dragon island-characters and species
Τοποθεσία: Limassol CY
Επικοινωνία:

νοματεπωνυμο και πατρώνυμο, διεύθυνση, ΑΔΤ με ημερομηνια εκδοσης και εκδουσα αρχή, ημερομηνια και τοπος γέννησης
εγώ που είμαι απο κύπρο, μπορώ να στείλω τα στχεία μου?
God made me an atheist. Who are you to question his wisdom!
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

dtango έγραψε:@ Μελάνη
Πως πάω στην σελίδα της Ε.Ο.Ε στο facebook (ρε που καταντήσαμε. :evil: )
Σαν να βλέπω τον Γιωργάκη να ανεβαίνει τα σκαλιά της Ρηγίλλης :lol: :lol:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Comte de Toulouse έγραψε: Σαν να βλέπω τον Γιωργάκη να ανεβαίνει τα σκαλιά της Ρηγίλλης :lol: :lol:
Ας όψεται το cause! :cry:
Πάντως μην περιμένεις να διασκεδάσεις με συνέχεια τύπου… Papariga kissing Karatzaferis 8-)
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

MariaEvri έγραψε:εγώ που είμαι απο κύπρο, μπορώ να στείλω τα στχεία μου?
Δεν ξέρω Μαρία, δεν το κινώ εγώ το θέμα, γράψε στη διεύθυνση που σας έδωσα και ρώτα τους υπεύθυνους.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

dtango έγραψε: Papariga kissing Karatzaferis 8-)
"Ολαρία - ολαρά, με σουραύλια και βιολιά,

Ο μαρκήσιος Ντε Σαντ μ’ ένα χίπη,
ο φονιάς με το θύμα αγκαλιά
ο γραμματέας μαζί με τον αλήτη
κι ο Dtango με το Δημητρά"
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
MariaEvri
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 13:36
Όνομα Ιστότοπου: Dragon island-characters and species
Τοποθεσία: Limassol CY
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:
MariaEvri έγραψε:εγώ που είμαι απο κύπρο, μπορώ να στείλω τα στχεία μου?
Δεν ξέρω Μαρία, δεν το κινώ εγώ το θέμα, γράψε στη διεύθυνση που σας έδωσα και ρώτα τους υπεύθυνους.
will do
God made me an atheist. Who are you to question his wisdom!
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε: "Ολαρία - ολαρά, με σουραύλια και βιολιά,
Ω, λα-λα! Έκανα και διαφήμιση της Ε.Ο.Ε στον Veiler αλλά..
Papariga will never kiss Karatzaferis :twisted:
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Lilith
Δημοσιεύσεις: 165
Εγγραφή: 20 Ιαν 2010 09:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Πω πω με αηδιάζει το βρωμοεθνίκι του κερατα...
Αυτός είναι ένας χοντρός παπάς με μια τεραστια κοιλιά που κάνει επείδηξη πλούτου όπου κ αν βρεθεί...
Τον εχω δει,απο Αίγιο είμαι....
Το να καταγγείλεις τις απάτες ενός ανθρώπου,λέγεται καταγγελία.
Το να καταγγείλεις τις (αυτ)απάτες μιας κοινωνίας,λέγεται Αναρχία.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

dtango έγραψε:Papariga will never kiss Karatzaferis :twisted:
Καλέ γιατί? να υπάρχει και λίγο αίσθημα, που λέει το ανέκδοτο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

AoratiMelani έγραψε:
dtango έγραψε:Papariga will never kiss Karatzaferis :twisted:
Καλέ γιατί? να υπάρχει και λίγο αίσθημα, που λέει το ανέκδοτο.
Hekate Perseia έγραψε:Ἐλεύθερα παιδιά, μὲ τὴν μόνη ὑποσημείωση νὰ μὴν ἀνακατευθῇ καθόλου τὸ θρησκευτικὸ ζήτημα. Πᾶμε συγκεκριμένα γιὰ σοφὲς δομικὲς ῥυθμίσεις στὸ δημόσιο τομέα μας - ὁποιαδήποτε ἰδεολογικὴ-θρησκευτικὴ τοποθέτηση ἀπλῶς ἀποπροσανατολίζει.
Μεγέθυνα αυτό «ῥ» επειδή νόμιζα ότι έφταιγε η οθόνη –όπως με το μυγάκι στο άβαταρ του Μούτρου.
Now you know why Karatzaferis will have to do without the kiss :twisted:
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Ιοκάστη
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: 05 Μαρ 2009 13:18
Όνομα Ιστότοπου: Iokaste’s Blog
Επικοινωνία:

αποστέλλοντάς τους στο πύρ το εξώτερον
Παιδιά συγνώμη αλλά θα δηλώσω χριστιανή, δεν την αντέχω την ζέστη : brrr :

Αλλά που είναι αυτό το πυρ το εξώτερον που θα μας στείλουν; Γιατί το συζητάω το θέμα, άμα έχει παραλία κάτι γίνεται...
http://iocaste.wordpress.com

Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sown shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until her will is submerged and she learns to serve - as your God taught and blinded you with crosses.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Συζήτησα το θέμα με τον δικηγόρο μου και παραθέτω εδώ τη συζήτησή μας:
Αόρατη Μελάνη έγραψε:Η Ένωση Ουμανιστών Ελλάδας αποφάσισε να κάνει έγκληση κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για κάποιες δηλώσεις στο μπλογκ του. Για το λόγο αυτό στάλθηκε, σε όσους εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν, εξουσιοδότηση που θα πρέπει να υπογράψουν και να στείλουν άμεσα.

Θα μπορούσες σε παρακαλώ να ρίξεις μια ματιά στο κείμενο και να μου πεις αν βρίσκεις σωστό να υπογράψουμε ή όχι?

Ένας άλλος ενδιαφερόμενος έκανε την παρατήρηση ότι με τον τρόπο αυτό, υποβάλλοντας καθένας ξεχωριστό χαρτί, φαινόμαστε ως άτομα και όχι ως Ένωση, ότι η ΕνωΟυμΕ δεν φαίνεται πουθενά, και ότι θα εκτεθούμε ατομικά και δεν θα έχουμε αποτέλεσμα.
Εμένα πάλι μου χτυπάει άσχημα το γεγονός ότι δηλώνουμε πως είμαστε άθεοι, και δεν έχω καμμιά καΐλα να δηλώσω επισήμως τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις (αν είναι ανάγκη θα το κάνω, αλλά είναι όντως ανάγκη;). Πρέπει ντε και σώνει να είναι κάποιος άθεος για να κάνει την έγκληση; Δεν μπορεί η Ένωση να την κάνει απροσωπα;

Αν θα μπορούσες να μου πεις άμεσα μια άποψη για το συνημμένο έντυπο που καλούμαστε να υπογράψουμε, θα το εκτιμούσα πολύ.
Απάντηση δικηγόρου έγραψε:Δεν μπορεί να υποβληθεί ένωση από νομικό πρόσωπο, γιατί οι μόνοι που μπορούν να θεωρήσουν εαυτούς υβριζομένους (η εξύβριση διώκεται μόνο κατ' έγκληση) είναι τα άτομα. Η εξουσιοδότηση είναι αρκετά υπερβολική, αφού παρέχει και δυνατότητες πέρα από την υποβολή μηνύσεως, ενώ παρέχεται και σε μη-δικηγόρο.

Ωστόσο, έχεις δίκαιο στο ότι τα αδικήματα του ν. 972/1979 διώκονται αυτεπαγγέλτως. Υπό την έννοια αυτή, η μήνυση θα μπορούσε να γίνει από οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και από ένωση προσώπων, διότι ο Εισαγγελέας αρκεί να λάβει καθ' οιονδήποτε τρόπο γνώση της τελέσεως του αδικήματος, προκειμένου να κινήσει την ποινική δίωξη.

Επίσης, νομίζω ότι η μήνυση δεν στέκει νομικά (πέρα από τις όποιες προσωπικές μου αντιρρήσεις για τους περιορισμούς στην ελευθερία του λόγου), γιατί ο Καλαβρύτων στρέφεται κατά όσων δηλώνουν - "καυχώνται" - ότι είναι ταυτοχρόνως (έχει συμπλεκτικό -και-) ά-εθνοι, ά-θεοι και α-πάτριδες. Έτσι, δεν προσβάλλεται κάποιος λόγω του θρησκεύματός του, κατά κυριολεξία, αλλά λόγω της "αντεθνικής" στάσης του. Επίσης, κάποιος που δηλώνει αδιάφορος για την πατρίδα (άρα συμπεριλαμβάνεται στους "προσβαλλομένους") δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι προσβάλλεται από το χαρακτηρισμό του προδότη της πατρίδος. Μπορεί απλώς να ισχυρισθεί ότι με τις δηλώσεις αυτές μπορεί να προκληθεί μίσος εις βάρος του.

Για να το δεις από την αντίστροφη όψη (και να εξηγήσω και την ιδεολογική μου επιφύλαξη), αν μάθαινε κάποιος ότι στις μεταξύ σας κουβέντες λέγατε "καλά, αυτοί οι Χριστιανοί είναι εντελώς πωρωμένοι!", θα μπορούσε θεωρητικά να υποβάλει μήνυση εις βάρος σας. Όσο περισσότερο παίζουμε το παιχνίδι του ποιος "προσβάλλεται", τόσο περισσότερο είναι πιθανό να επικρατήσει η πλειοψηφία, που ακόμη ανήκει στην "επικρατούσα θρησκεία" και σε ποινικό επίπεδο. Προσωπικά συντάσσομαι με το Δικαστή του Supreme Court των Η.Π.Α. Oliver Wendell Holmes, ο οποίος έγραψε την εξής μειοψηφούσα γνώμη: http://www.law.cornell.edu/supct/html/h ... 16_ZD.html (δες ιδίως την τελευταία παράγραφο) και τον Louis Brandeis, όταν γράφει εδώ: http://www.law.cornell.edu/supct/html/h ... 57_ZC.html "that the path of safety lies in the opportunity to discuss freely supposed grievances and proposed remedies, and that the fitting remedy for evil counsels is good ones".

Η ανοχή και η στοιχειώδης ευγένεια δεν μπορεί, κατά τη γνώμη μου, να επιβάλλεται μέσω της ποινικής νομοθεσίας.
Προσωπικά νομίζω ότι το να ισχυριστούμε απλώς και μόνο ότι προκαλεί μίσος εναντίον των άθεων, είναι ήδη αρκετό, δεν χρειάζεται να δηλώσουμε και προσβολή, αλλά και να το κάνουμε δεν χάθηκε και ο κόσμος.
Τα άλλα θέματα σηκώνουν συζήτηση, γι' αυτό και είπα να τα συζητήσω στον χώρο συζήτησης μελών της Ενω.Ουμ.Ε.
Αόρατη Μελάνη έγραψε:Σκεφτόμουν το θέμα της εξουσιοδότησης που μας στάλθηκε για να υπογράψουμε και έχω κάποιες απορίες.
Στο έντυπο αυτό η ΕνωΟυμΕ δεν φαίνεται πουθενά, αν και η πρωτοβουλία πάρθηκε από εδώ. Αναρωτιέμαι, γιατί πρέπει ντε και σώνει να είναι κάποιος άθεος για να κάνει την έγκληση; Γιατί πρέπει να εμφανιστεί ότι έχει προσωπικά έννομο συμφέρον; Δεν θα μπορούσε η Ένωση να την κάνει απροσωπα;
Μου χτυπάει κάπως δυσάρεστα το γεγονός ότι δηλώνουμε πως είμαστε άθεοι, δεν έχω καμμιά καΐλα να δηλώσω επισήμως τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις (αν είναι ανάγκη θα το κάνω, αλλά είναι όντως ανάγκη;). Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί, μια και είμαστε πλέον οργάνωση, πρέπει να κινηθούμε ατομικά καθένας χωριστά και δεν μπορούμε κάνουμε ένα συλλογικό έγραφο σαν οργάνωση.
στο ποινικό δικαιο μονο άτομα κανουν εγκλήσεις και μονο αν εχουν έννομο συμφέρον ως θιγόμενοι μπορει να παρασταθουν ως πολιτικως ενάγοντες αρα να έχουν δικηγόρο (πολιτικής αγωγής) - για να χρησιμοποιηθει δε ο 927/79 για διακρισεις λόγω θρησκείας πρέπει να αναφερθεί η θρησκεια του θιγόμενου ατόμου.
[quote=""Αόρατη Μελάνη"]Μίλησα με το δικηγόρο μου και μου είπε ότι τα αδικήματα του ν. 972/1979 διώκονται αυτεπαγγέλτως. Υπό την έννοια αυτή, η μήνυση θα μπορούσε να γίνει από οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και από ένωση προσώπων, διότι ο Εισαγγελέας αρκεί να λάβει καθ' οιονδήποτε τρόπο γνώση της τελέσεως του αδικήματος, προκειμένου να κινήσει την ποινική δίωξη.

Προσωπικά δεν είμαι διόλου σίγουρη ότι είμαι ιδεολογικά υπέρ μιας τέτοιας κίνησης. Εγκαλώντας τον Αμβρόσιο, του ανοίγουμε τον δρόμο για να εγκαλέσει οποιονδήποτε έχει κατηγορήσει κάποια στιγμή τους χριστιανούς πάνω στον εκνευρισμό του. Δεν είμαι διόλου σίγουρη ότι θέλω να επιβάλω καλή συμπεριφορά με την ποινικοποίηση.
[/quote]
Αν ο δικηγορος σου ειχε καποια εμπειρια απο δικες του 927/79 θα ηξερε πως καμια δεν προχωρησε ποτε χωρις πολιτικη αγωγη.
Υποθέτω ότι έχει δίκιο ο εκπροσωπος της ΕνωΟυμΕ, δεν γνωρίζω αν ο δικηγόρος μου έχει πείρα από τέτοιες δίκες, υποθέτω πως όχι. Φαντάζομαι λοιπόν ότι έχει νόημα να κατατεθούν οι εγκλήσεις, και ότι έχει νόημα να γίνουν ατομικά και όχι συλλογικά.

Παρέθεσα εδώ αποσπάσματα από τις συζητήσεις μας, γιατί θεωρώ ότι μπορεί να ενδιαφέρουν όσους παρακολουθούν το θέμα.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Κάτι που με έχει απασχολήσει αρκετά είναι το γεγονός ότι εδώ στο φόρουμ συχνά πυκνά διάφοροι εκφράζονται υποτιμητικά για τους χριστιανούς, ίσως μπορεί να θεωρηθεί ότι τους προσβάλουν ή ότι καλούν σε μίσος εναντίον τους - δεν είμαι σίγουρη γιατί δεν θυμάμαι ακριβώς πού και πότε έχουν εκφραστεί τέτοιες απόψεις. Γενικά το μόνο που κάνω όταν ανάβουν τα αίματα είναι συστάσεις και παραινέσεις (εκτός κι αν γίνει συστηματική προσωπική επίθεση σε άλλο μέλος). Μάλιστα ορισμένες φορές έχουν εκφραστεί ορισμένοι άσχημα κατά του ίδιου του Αμβρόσιου (και στο παρόν νήμα και αλλού), με τρόπο που σηκώνει μήνυση για εξύβριση.

Με την ίδια λογική λοιπόν που θέλουμε να τον εγκαλέσουμε εμείς, θα έπρεπε να δεχτούμε ότι μπορεί να εγκαλέσει κι εκείνος όσους τον πρόσβαλλαν, ή όσους προσβάλλουν τους χριστιανούς.

Γι' αυτό τρέφω κάποιες αμφιβολίες ακόμη ως προς την κίνηση αυτή.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Ο δικός μου ενθουσιασμός εξανεμίστηκε με την παραλαβή του εγγράφου της εξουσιοδότησης.
Σύμφωνα με αυτό εξουσιοδοτώ τους δικηγόρους του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (η ΕνωΟυμΕ δεν αναφέρεται πουθενά) να με εκπροσωπήσουν ενώπιον των δικαστηρίων στην μήνυση που θα κάνω εγώ.
Στην συνέχεια δε το κείμενο της εξουσιοδότησης γράφει …παρίστανται και με αντιπροσωπεύουν (οι αναφερόμενοι ονομαστικά δικηγόροι)ή διορίσουν άλλο να με αντιπροσωπεύει ενώπιον των Ελληνικών, Πολιτικών, Διοικητικών και Ποινικών Δικαστηρίων κάθε βαθμού κ.τ.λ.

Η εντύπωση δηλαδή που δημιουργείται είναι ότι υπάρχει και αυτή η περίπτωση: Η ΕνωΟυμΕ, στην οποία ανήκει η πρωτοβουλία, να αποσυρθεί τελικά και να μείνω να αντιμετωπίσω μόνος τους καλόκαρδους αυτούς ανθρώπους της εκκλησίας!

Ωραία, μπορεί για να λειτουργήσει ο 927/79 να απαιτείται πολιτική αγωγή, αλλά για να λειτουργήσει και να ευοδωθεί μια συλλογική προσπάθεια θα πρέπει οι συντελεστές της προσπάθειας να ενημερώνονται σωστά.

Πως θα ξανοιχτώ εγώ σε μια τέτοια φουρτούνα όταν δεν έχω εμπιστοσύνη στο διαθέσιμο σκαρί;
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Στην Τουρκία φαίνεται ότι η νομοθεσία είναι διαφορετική. Την καταγγελία κατά της υπουργού την κάνει μια οργάνωση, εκτός βέβαια αν και εκεί τηρείται η ίδια διαδικασία αλλά το ρεπορτάζ δεν αναφέρει λεπτομέρειες.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
greekhelsinkimonitor
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 12 Ιαν 2010 11:40
Όνομα Ιστότοπου: EΠΣΕ - ΕΟΔΜ :: Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
Επικοινωνία:

Στα σχετικά ερωτήματα του dtango σε κατ' ιδια ανταλλαγη απάντησα χθες ως εξής:

Εύλογα τα ερωτήματά σου. Οι απαντήσεις μου ακολουθούν.

Στην ποινική δικαιοσύνη εγκλήσεις κάνουν άτομα και όχι φορείς. Δες στο τέλος μια ανάλογη έγκληση που έκαναν οι ομοερωτικοί (και εγώ ως εκπρόσωπός τους) κατά του Πλεύρη που μάλιστα απέδωσε αφού ασκήθηκε ποινική δίωξη εναντίον του. Δίπλα σε κάθε άτομο στη συνοπτική έγκληση θα υπάρχει και η ιδιότητα του μέλους της ΕΝΩΟΥΜΕ για όσες/ους είναι. Είναι δε συλλογική ενέργεια γιατί την κάνουμε όλοι μαζί (με επισυναπτόμενες τις εξουσιοδοτήσεις).

Το κείμενο της εξουσιοδότησης είναι στάνταρ για κάθε χρήση που επιτρέπει στους κατονομαζόμενους να χειρίζονται τη δικογραφία ή να ορίζουν τρίτους (πχ βοηθούς των δικηγόρων).

Αποχώρηση ή υποχώρηση εμείς δεν κάνουμε ποτέ – πάμε σχεδόν όλες τις υποθέσεις μέχρι Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Σήμερα θα δεις δύο μεγάλες τέτοιες υποθέσεις όπου –όπως και στη Lautsi- κάναμε παρέμβαση ως τρίτοι.

Απόφαση-σταθμός Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για εκπαίδευση παιδιών Ρομά
http://cm.greekhelsinki.gr/index.php?sec=192&cid=3621

Greece: GHM and Human Rights Commissioner intervene before European Court in asylum cases
http://cm.greekhelsinki.gr/index.php?sec=194&cid=3620

_______________________________________________

ΕΓΚΛΗΣΗ – ΜΗΝΥΣΗ

1. Παναγιώτη Δημητρά του Ηλία, Εκπροσώπου ΕΠΣΕ

2. Andrea Helen Gilbert του Milton, Εκπροσώπου Athens Pride - Στελέχους ΕΠΣΕ

3. Γρηγόρη Βαλλιανάτου του Νικολάου, Στελέχους ΟΛΚΕ και ΕΠΣΕ

4. Ευαγγελίας Βλάμη του Κωνσταντίνου, Στελέχους ΟΛΚΕ και Athens Pride

5. Νικόλαου Μυλωνά του Βασιλείου, Εκπροσώπου ΟΛΚΕ

ΚΑΤΑ

Κωνσταντίνου Πλεύρη, Δικηγόρου,

Προς τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών

Ο πρώτος εγκαλών είμαι νόμιμος εκπρόσωπος της Εταιρείας Επικοινωνιακής και Πολιτικής Έρευνας (ΕΤΕΠΕ)/Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ), Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης (ΜΚΟ) ανθρώπινων δικαιωμάτων -με στόχο τη συμβολή με κάθε νόμιμο μέσο στη διασφάλιση της τήρησης της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξάρτητα από φυλετική, εθνοτική ή εθνική καταγωγή, θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις, αναπηρία, ηλικία ή «γενετήσιο» προσανατολισμό και με βάση το Ν. 3304/2005- που είναι μέλος (με αριθμό μητρώου Μ83) της Ομοσπονδίας Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων Ελλάδος (ΟΕΜΚΟ) με έδρα την Αθήνα, και είναι εγγεγραμμένη ως ΜΚΟ στα μητρώα της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών με α/α 306, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 3 του Ν 2731/1999.

Οι λοιποί τέσσερις εγκαλούντες και εγκαλούσες είμαστε δημόσια γνωστά στελέχη των αναφερόμενων ομοερωτικών φορέων, των ΜΚΟ «Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας - Athens Pride (Άθενς Πράιντ)» και ΟΛΚΕ (Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας). Η δεύτερη εγκαλούσα είμαι ειδικότερα νόμιμη εκπρόσωπος της Athens Pride και εγκαλώ και με την ιδιότητα αυτή, ενώ ο πέμπτος εγκαλών είμαι πρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος της ΟΛΚΕ και εγκαλώ και με την ιδιότητα αυτή.

Οι δεύτερη έως πέμπτος εγκαλούντες και εγκαλούσες πληροφορηθήκαμε στις 18 Οκτωβρίου 2008 πως δημοσιεύτηκε σε διάφορα ιστολόγια (blogs) «Δήλωσις ενώπιον του κ. Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Αθηνών» του εγκαλουμένου δικηγόρου Κωνσταντίνου Πλεύρη, στην οποία αναφέρεται στη δεύτερη εγκαλούσα ως «αντικοινωνικό στοιχείο» και ως «καυχωμένη ότι εκπροσωπεί τας ομοφυλοφίλους γυναίκας, δηλαδή πρόκειται περί ψυχανωμάλου γενετησίου διεστραμμένου προσώπου, τον οποίον αφού δεν σέβεται την γυναικείαν φύσιν του δεν σέβεται και την αλήθειαν».

Με το κείμενο αυτό είναι εμφανές πως ο εγκαλούμενος αποκαλεί κάθε ομοερωτικό (ομοφυλόφιλο) άτομο (άρα και τη δεύτερη εγκαλούσα έως τον πέμπτο εγκαλούντα) άτομα «αντικοινωνικά», «ψυχανώμαλα», «γενετήσια διεστραμμένα», που «δεν σέβονται τη φύση τους» άρα «δεν σέβονται την αλήθεια». Όλοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί είναι προδήλως εξυβριστικοί, δυσφημιστικοί και συκοφαντικοί για το κάθε ομοερωτικό (ομοφυλόφιλο) άτομο άρα και για τον καθένα και την καθεμία από τη δεύτερη εγκαλούσα έως τον πέμπτο εγκαλούντα. Για το λόγο αυτό, ζητήσαμε από τον πρώτο εγκαλούντα, με την ιδιότητά του ως εκπροσώπου φορέα που προβλέπει το Άρθρο 13 του Ν. 3304/2005 και στα πλαίσια του νόμου αυτού, να μας αντιπροσωπεύσει ενώπιον των δικαστηρίων υποβάλλοντας την παρούσα έγκληση με παράσταση πολιτικής αγωγής.

Ο Ν 3304/2005 προβλέπει συγκεκριμένα τα ακόλουθα:

«Άρθρο: 1. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η θέσπιση του γενικού πλαισίου ρυθμίσεως για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής καθώς και για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού στον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας, σύμφωνα με τις Οδηγίες 2000/43/ΕΚ του Συμβουλίου της 29ης Ιουνίου 2000 και 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2000, ώστε να διασφαλίζεται η εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης.

Άρθρο: 2. 1. Απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση διάκριση για έναν από τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 1. 2. Ως διάκριση νοείται και η παρενόχληση, η οποία εκδηλώνεται με ανεπιθύμητη συμπεριφορά που σχετίζεται με έναν από τους λόγους του άρθρου 1 και έχει ως σκοπό ή αποτέλεσμα την προσβολή της αξιοπρέπειας προσώπου και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος.»

Οι χαρακτηρισμοί του εγκαλουμένου είναι προφανές πως προσβάλλουν την αξιοπρέπεια γενικά των ομοερωτικών ατόμων και ειδικότερα της δεύτερης εγκαλούσας έως τον πέμπτο εγκαλούντα λόγω του «γενετήσιου» προσανατολισμού μας και συμβάλλουν παράλληλα στη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος για εμάς και γενικότερα για τα ομοερωτικά άτομα.

Επίσης, στον πολύ πρόσφατο Ν. 3719/2008 προβλέπεται και το ακόλουθο:

«Άρθρο 23. 1. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 79 του Ποινικού Κώδικα (π.δ. 283/1985, ΦΕΚ 106 Α') προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η τέλεση της πράξης από μίσος εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό ή μίσος λόγω διαφορετικού γενετήσιου προσανατολισμού κατά του παθόντος συνιστά επιβαρυντική περίσταση.»

Με τη νεοεισαχθείσα διάταξη η νομοθεσία καθιστά το ρατσιστικό κίνητρο κατά τη διάπραξη ποινικά κολάσιμης πράξης επιβαρυντικό κριτήριο στη δικαστική επιμέτρηση της ποινής και διευρύνει το περιεχόμενο του Ν. 927/79 προσθέτοντας το «γενετήσιο προσανατολισμό» στα άλλα κριτήρια προστασίας από φυλετικής διακρίσεις (εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό). Η διάταξη αυτή βέβαια δεν ίσχυε όταν ο εγκαλούμενος συνέταξε την επίμαχη δήλωσή του, αλλά η νομοθετική ρύθμιση αντικατοπτρίζει τη βούληση του νομοθετικού σώματος να τιμωρεί το μίσος και κατά των ομοερωτικών ατόμων, όπως άλλωστε από το 2005 έχει περιλάβει στη νομοθεσία (Ν. 3304/2005) την απαγόρευση των διακρίσεων και κατά των ομοερωτικών ατόμων. Το επίδικο κείμενο είναι χαρακτηριστικό κείμενο μίσους κατά των ομοερωτικών ατόμων γενικά.

Τέλος, με την Απόφαση 3490/2006, το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει αποφανθεί ότι η ομοερωτική κοινωνική ομάδα προστατεύεται από το Σύνταγμα:

«[Η] ομοφυλόφιλη ερωτική επιθυμία [είναι] υπαρκτή κοινωνική πραγματικότητα, η οποία σχετίζεται με μία κοινωνική ομάδα, μεταξύ των πολλών, οι οποίες συνθέτουν μία ανοικτή και σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, οι ερωτικές επιλογές της οποίας, όχι μόνο δεν αποδοκιμάζονται από την συνταγματική τάξη της χώρας, αλλά τουναντίον επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 (σεβασμός και προστασία της αξίας του ανθρώπου) και 5 παρ. 1 (προστασία της προσωπικής ελευθερίας), ως εκδήλωση ελεύθερης επιλογής των αποτελούντων αυτή, να γίνονται απολύτως σεβαστές.»

Με βάση δε την ισχύουσα νομοθεσία και νομολογία, το επίδικο κείμενο αποτελεί εξύβριση, δυσφήμηση και συκοφαντική δυσφήμηση με ομαδικό χαρακτηρισμό, αφού ο εγκαλούμενος μετήλθε κατ’ αντικειμενική κρίση την ομαδική καταφρονητική εκδήλωση, ώστε να εκφέρει έμμεσα αλλά εξίσου αποδοτικά κρίση περιφρονητική για καθένα από τα μέλη της ομάδας, υπό τη δική του ατομικότητα και μοναδικότητα νοούμενο, και ειδικότερα για τη δεύτερη εγκαλούσα έως τον πέμπτο εγκαλούντα και που είναι μέλη της ομάδας των ομοερωτικών ατόμων (η δεύτερη μάλιστα κατονομάζεται ρητά).

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΕΓΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΗΝΥΟΥΜΕ

Ενώπιον Σας τις προαναφερθείσες ενέργειες του Κωνσταντίνου Πλεύρη, που αποτελούν εξύβριση, δυσφήμηση και συκοφαντική δυσφήμηση των εγκαλούντων και εγκαλουσών, αφού ισχυρίστηκε γεγονότα που μπορούν να βλάψουν τη φήμη μας και την τιμή και υπόληψή μας.

Δηλώνουμε ότι παριστάμεθα ως πολιτικώς ενάγοντες και ενάγουσες για την ηθική βλάβη που υπέστημεν ο καθένας και η καθεμία ατομικά από τις παράνομες πράξεις του εγκαλούμενου και ζητούμε χρηματική ικανοποίηση 30 ευρώ με επιφύλαξη για κάθε εγκαλούντα και εγκαλούσα.

Αθήνα, 13 Ιανουαρίου 2009

Οι εγκαλούντες και εγκαλούσες
Απάντηση