Θα επιστρέψουν τα υποχρεωτικά θρησκευτικά στα σχολεία;

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Αριθμός: 4145
Τύπος: Ερωτήσεις
Συνοδος / Περίοδος:
Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ημερομηνία: 20/11/2012
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 26/11/2012
Off Topic
[ενημερώθηκε]

Καταθέτοντες: Ξουλίδου Ιωάννη Σταυρούλα
Υπουργεία: Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

csar έγραψε:Περίληψη ερώτησης:
Σε κάποια σχολεία εφαρμόζεται πιλοτικά νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά με στόχους την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού (και «θα μετατρέψει [...] το μάθημα των Θρησκευτικών από χριστιανικό σε θρησκειολογικό»). Το νέο πρόγραμμα σπουδών δεν πρόκειται να εφαρμοστεί στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης (όπου θα διδάσκεται το Ισλάμ) και συνεπώς η Ξουλίδου συμπεραίνει ότι μόνον η ορθοδοξία είναι στόχος της εκάστοτε εξουσίας (διότι δημιουργεί πρόβλημα στη νέα τάξη πραγμάτων και την παγκοσμιοποίηση). Σχετικά με αυτό το πρόγραμμα σπουδών κατατίθενται συγκεκριμένες αντιδράσεις της «θρησκευτικής» κοινότητας (σημ.: εννοεί «ορθόδοξης»)
Ο Υπουργός ρωτάται αν γνωρίζει τις σχετικές αντιδράσεις, πότε θα γενικευθεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών ή αν υπάρχει ενδεχόμενο να αποσυρθεί και αν έχει ανατεθεί η αξιολόγηση του Προγράμματος Σπουδών σε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες.

Περίληψη απάντησης (Υφ. Θεόδωρος Π. Παπαθεοδώρου)
Υπάρχει Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που παρακολουθεί την εφαρμογή του προγράμματος σπουδών στα 99 σχολεία στα οποία εφαρμόζεται πιλοτικά. Επίσης τα Θρησκευτικά διδάσκονται 2 ώρες/εβδομάδα από την Γ’ ως την ΣΤ’ Δημοτικού. (Σημ: κατά τ’ άλλα δεν απαντάει στις υπόλοιπες ερωτήσεις αλλά τουλάχιστον δίνει μερικές σχετικές ΥΑ).

Σχετικές ΥΑ:
YA 113714/Γ2 (ΦΕΚ 2335/2011, τ. Β)
YA 97911/Γ1/31-08-2012 (ΦΕΚ 2121/2011 τ. Β)
YA Φ.12/819/104706/Γ1/13-9-2011 (ΦΕΚ 2156/2011 τ. Β)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Δεκ 2012 16:32, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Λόγος: ενημέρωση απάντησης
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Ωραίο το πιλοτικό πρόγραμμα! Μακάρι να υλοποιηθεί σιγά-σιγά! Αλλά σε όλα τα σχολεία, όχι να μείνουν τρύπες όπου θα διδάσκεται το ισλάμ ή η ορθοδοξία ή οποιοδήποτε δόγμα. Για να δούμε.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Αριθμός: 4576
Τύπος: Ερωτήσεις
Συνοδος / Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Πολλά τα κενά των καθηγητών Θεολογίας στα σχολεία της Κρήτης
Κόμμα: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ημερομηνία: 30/11/2012
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 21/12/2012 [ενημερώθηκε]
Καταθέτων: Κεγκέρογλου Αλεξάνδρου Βασίλειος
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

csar έγραψε:Περίληψη ερώτησης:
Είναι συνέχεια των αναφορών 860, 1128 και των ερωτήσεων 3038, 3433. Παρά το ότι συνταξιοδοτήθηκαν 101 Θεολόγοι το 2012, δεν διορίστηκε κανένας μόνιμος παρά μόνο 10 αναπληρωτές (σημ: σύμφωνα με την απάντηση στην αναφορά 1128). Ειδικά στην Κρήτη ο αριθμός των σχολείων που χρειάζονται καθηγητές Θεολογίας είναι 40 (24 κενές θέσεις). Ο Υπουργός ερωτάται τι θα κάνει για τις κενές θέσεις αν θα προβούν σε πρόσληψη κι άλλων αναπληρωτών κ.λπ.
csar έγραψε:Περίληψη απάντησης:
Η απάντηση είναι παρόμοια με τις προηγούμενες με τη διαφορά ότι αναφέρει τα εξής: έχει εγκριθεί η πρόσληψη περίπου 12600 (αναπληρωτών) εκπαιδευτικών για Α’βάθμια και Β’ βάθμια για το σχολικό έτος 2012-13 και από αυτές έχουν κατανεμηθεί περίπου 3800 θέσεις σε διάφορα σχολεία, οι 10 από τις οποίες είναι θεολόγων.

Σημειώνεται ότι συχνά το πρόβλημα είναι ότι μερικοί από τους προσληφθέντες αναπληρωτές δεν εμφανίζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις περιοχές όπου προσλήφθηκαν (ή εμφανίζονται και παραιτούνται) και περνά μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να αντικατασταθούν.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 31 Δεκ 2012 10:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: ενημέρωση απάντησης
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Απαντήθηκε η αμέσως πιο πάνω.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 5792
Τύπος: Ερωτήσεις
Συνοδος / Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Το μάθημα των θρησκευτικών μετατρέπεται σε θρησκειολογικό
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 14/01/2013
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 14/01/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Τα τρία σημαντικότερα σημεία είναι:
α. Στο «νέο» μάθημα των Θρησκευτικών αντί να διδάσκεται η Ορθοδοξία και παράλληλα κάποιες άλλες θρησκείες, αντίθετα η Ορθοδοξία εξετάζεται παράλληλα με τα άλλα θρησκεύματα.
β. Στον Οδηγό του Εκπαιδευτικού αναφέρεται ότι ένας άθρησκος ή αγνωστικιστής μπορεί να διδάξει με επιτυχία τα Θρησκευτικά αντίθετα με ένα ζηλωτή θρησκευόμενο.
γ. Τα παιδιά δε διδάσκονται ότι ο Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός αλλά τον αναγνωρίζουν και αξιολογούν μόνο ως δάσκαλο παράλληλα με τους άλλους «μεγάλους δασκάλους, Μωάμεθ, Κομφούκιος, Βούδα»

Γίνεται αναφορά και στην απόφαση του Διοικητικού Εφετείου των Χανίων για την υποχρεωτική διδασκαλία των Θρησκευτικών.

Ο Υπουργός ερωτάται:
1. Ποια είναι η θέση του Υπ. Παιδείας όσον αφορά τον ομολογιακό (όπως είναι τώρα) ή γνωστικιστικό (εισάγεται τώρα) χαρακτήρα του μαθήματος;
2. Υπήρξε συζήτηση και διαβούλευση με την Εκκλησία πριν την εισαγωγή του νέου μαθήματος;
3. Γιατί το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών δεν εφαρμόζεται και στα μειονοτικά
σχολεία της Θράκης, όπου φοιτούν οι Έλληνες μουσουλμάνοι μαθητές;
4. Γιατί οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης θα συνεχίσουν να διδάσκονται μόνο το Ισλάμ;
5. Προτίθεται το Υπ Παιδείας να επανεξετάσει το συγκεκριμένο ζήτημα;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

αν.ελ. έγραψε:α. Στο «νέο» μάθημα των Θρησκευτικών αντί να διδάσκεται η Ορθοδοξία και παράλληλα κάποιες άλλες θρησκείες, αντίθετα η Ορθοδοξία εξετάζεται παράλληλα με τα άλλα θρησκεύματα.
Μιλάμε για τραγωδία.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Τα ίδια και στην Κύπρο. Ωραίο άρθρο, τεκμηριωμένο, νηφάλιο, σοβαρό.

Εδώ Κυπριστάν; Της Ρένας Χόπλαρου

Δεκάλογος υπέρ των αξιών του πλουραλισμού, της εκκοσμικευμένης εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων των παιδιών.

Spoiler: Εμφάνιση
Εάν η προσέγγιση της Διευθύντριας Μέσης, κ.Πουλλή και η κόντρα της με τις δύο Επιτρόπους, σχετικά με τα πρακτικά ζητήματα που προέκυψαν ύστερα από την εφαρμογή του δικαιώματος της απαλλαγής μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών δείχνουν κάτι για τη «δημοκρατική ποιότητα» της κυπριακής εκπαίδευσης, τότε θα πρέπει να τα συζητήσουμε όλα από την αρχή. Γιατί η φτωχή «ποιότητα» και η λειψή «δημοκρατικότητα» ευνοούν τον σκοταδισμό. Δουλειά εξάλλου των δημόσιων λειτουργών, ειδικά αυτών που βρίσκονται στις ανώτερες ιεραρχικά θέσεις, είναι να σκέφτονται δημιουργικές λύσεις και να επιλύουν προβλήματα.

Πάμε λοιπόν σήμερα ξανά να συζητήσουμε τα αυτονόητα. Ότι το σχολείο δεν πρέπει θρησκεύεται. Ότι οφείλει να αναγνωρίζει ως ισότιμες με την επικρατούσα θρησκεία τη θρησκευτική ετερότητα ή/και την απουσία θρησκευτικότητας. Και ότι οι μαθητές δεν πρέπει να υφίστανται καμία ευμενή ή δυσμενή διάκριση λόγω θρησκεύματος.




1) Πώς διδάσκεται το μάθημα σήμερα; Δεν ιστορικοποιεί, ούτε αναλύει το θρησκευτικό φαινόμενο. Παρά τον κατ’ επίφαση εκσυγχρονισμό του περιεχομένου και την πρόσφατη αλλαγή των διδακτικών εγχειριδίων, το μάθημα διατηρεί ουσιαστικά τον παραδοσιακό κατηχητικό του χαρακτήρα. Το ίδιο κάνει όλη η σχολική κουλτούρα με τους καθιερωμένους εκκλησιασμούς, προσευχές, χρήση επίσημων θρησκευτικών συμβόλων και ονομασίες (π.χ. Δημοτικό Σχολείο Αποστόλου Ανδρέα).

2) Τι κάνει ένας γονιός που θέλει να απαλλάξει το παιδί του από το μάθημα των θρησκευτικών; Σε όλα τα κράτη –μέλη της Ε.Ε όπου το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό, προβλέπεται η δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών κατόπιν σχετικού αιτήματος των γονέων. Μετά την ένταξή μας στην Ε.Ε το μάθημα ορίζεται τυπικά τουλάχιστον ως προαιρετικό. Μόνο που στην Κύπρο απαιτείται ταυτόχρονη δήλωση της θρησκευτικής ταυτότητας των γονέων, κάτι που παραβιάζει τα προσωπικά τους δεδομένα. Το τελευταίο ελπίζω να αναδείξουν περισσότερο οι δύο Επίτροποί μας και επιτέλους να δεχτεί να πράξει το Υπουργείου μας. Η διαδικασία θα μπορούσε να απλουστευθεί περαιτέρω και να γίνεται με μια απλή δήλωση από πλευράς γονέων.

3) Να ξεκαθαρίσουμε ωστόσο ότι ο σεβασμός δια του αποκλεισμού δεν αποτελεί σεβασμό της ταυτότητας. Όχι μόνο δεν υφίσταται σχέση ισοτιμίας και ενιαία μεταχείριση μεταξύ των θρησκευτικών ταυτοτήτων στο ελληνοκυπριακό σχολείο αλλά αντίθετα η θρησκευτική ετερότητα απαξιώνεται. Πολίτες που ενδεχομένως να μη θρησκεύονται ή είναι αλλόθρησκοι δεν απολαμβάνουν ισότιμης αναγνώρισης στο πλαίσιο του σχολείου. Η κουλτούρα τους τοποθετείται εκτός της σχολικής γνώσης και εκτός των πρακτικών του σχολείου. Εξίσου απαξιωτική είναι και η στάση του επίσημου σχολείου προς την αθεΐα. Για αυτό άλλωστε, συχνά βλέπουμε αλλόθρησκα παιδιά να ζητάνε κλαίγοντας να κοινωνήσουν ή να εκκλησιαστούν ή να σταυροκοπιούνται με φανατισμό. Η βασική στρατηγική που φαίνεται να αναπτύσσουν τα παιδιά αυτά για να μη στιγματιστούν είναι να γίνονται «βασιλικότεροι του βασιλέως». Κάποια άλλα απλώς αποτραβιούνται, χάνοντας τη φωνή τους.

4) Αφού η συντριπτική πλειονότητα των ΕΚ είναι χριστιανοί ορθόδοξοι θα αφήσουμε απροστάτευτο το δικαίωμα της πλειονότητας για να ικανοποιήσουμε το δικαίωμα της μειονότητας; Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν υπολογίζονται με όρους πλειονότητας/μειονότητας. Η πολιτεία οφείλει να καλύπτει με όρους καθολικότητας τα ανθρώπινα δικαιώματα για όλους τους πολίτες της. Οι μειονότητες εξάλλου είναι αυτές που χρήζουν προστασίας. Η ποιότητα της δημοκρατίας μας αξιολογείται κάθε φορά που πρέπει να πάρει θέση απέναντι στα διάφορα μειονοτικά ζητήματα. Κάθε φορά που οι θεσμοί πρέπει να επιδείξουν ουδετερότητα, να πάνε κόντρα στο ρεύμα. Το δικαίωμα μιας ομάδας για τη μετάδοση της κουλτούρας της μέσω του σχολείου, ακόμα κι αν αυτή αναγνωρίζεται ως πλειονότητα, δεν μπορεί να θεωρείται υπέρτερο του δικαιώματος οποιασδήποτε μειονοτικής ομάδας, για ισότιμη αντιμετώπιση/παρουσία/συμμετοχή στην εκπαίδευση.

5) Μα δεν πρέπει το σχολείο να διδάσκει την ηθική και να καλλιεργεί αξίες και πνευματικότητα στα παιδιά μας; Ναι, μόνο που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η θρησκεία δεν είναι το μόνο μέσο που έχουμε στα χέρια μας για να καλλιεργήσουμε τις ηθικές αξίες και για να δώσουμε απαντήσεις στα διάφορα ηθικά, επιστημονικά και πολιτικά ερωτήματα. Υπάρχει και το μάθημα της πρακτικής ηθικής φιλοσοφίας που, όπως θα δούμε παρακάτω, αρχίζει να χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό μάθημα σε ορισμένες χώρες. Ο δογματικός χαρακτήρας της θρησκείας εξάλλου και η διεκδίκηση της απόλυτης αλήθειας συγκρούονται με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις που επιδιώκουν τη διερεύνηση, το πείραμα, την τεκμηρίωση, το διάλογο και την κριτική αντιπαράθεση επιχειρημάτων.

6) Υπάρχουν συναινετικές λύσεις; Ναι, υπάρχουν. Πολλές και διαφορετικές. Αρνούμαστε ωστόσο να τις συζητήσουμε με ειλικρίνεια, φοβόμαστε να πάρουμε αποφάσεις για το είδος των αλλαγών που απαιτούνται, πόσο μάλλον να τις εφαρμόσουμε Για παράδειγμα, η Γερμανία, το Βέλγιο, και το Λουξεμβούργο, εφαρμόζουν μια πιο σύνθετη πολιτική από τη δική μας. Προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ ενός μαθήματος θρησκευτικών, το οποίο έχει κατηχητικό χαρακτήρα και ενός εναλλακτικού μαθήματος το οποίο δεν έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά έχει ως αντικείμενο την πρακτική ηθική φιλοσοφία. Πρόκειται για ένα μοντέλο που σέβεται τη θρησκευτική ή μη θρησκευτική ταυτότητα των μαθητών ενώ διαθέτει τη δυνατότητα αποφυγής του κατηχητισμού. Η πολιτική άλλωστε της εναλλακτικότητας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη διαδικασία εκκοσμίκευσης της εκπαίδευσης διότι δεν αντιλαμβάνεται τη θρησκευτικότητα ως αναγκαίο συστατικό στοιχείο της ηθικής διαπαιδαγώγησης του ατόμου. Άλλες χώρες, όπως η Αγγλία, η Ολλανδία, η Αυστρία ή οι σκανδιναβικές, παρά τις επιμέρους διαφορές τους, έχουν αμβλύνει το υποχρεωτικό – κατηχητικό μοντέλο του θρησκευτικού μαθήματος με στοιχεία ενημέρωσης για τα άλλα κύρια θρησκεύματα που εκπροσωπούνται στον μαθητικό πληθυσμού. Ο πλουραλισμός που εισάγεται στο σχετικό μάθημα δείχνει τη σταθερή τάση που υπάρχει στις χώρες αυτές ως προς την υιοθέτηση ενός θρησκειολογικού μοντέλου (στοιχεία «Δίκτυο Ευρυδίκη»).

7) Μέχρι να προχωρήσουμε σε πιο δομικές αλλαγές, τι κάνουμε με τα περίπου διακόσια παιδιά που πήραν απαλλαγή από το μάθημα, ειδικά όσα δεν επιθυμούν να μείνουν μέσα στην τάξη την ώρα των θρησκευτικών; Επειδή ο αριθμός δεν είναι (ακόμα) τραγικά μεγάλος, γιατί κάνουμε τα εύκολα δύσκολα; Δεν μπορούν να βρεθούν απλές λύσεις εντός της σχολικής μονάδας; Το παιδί ή παιδιά να κάθονται στη βιβλιοθήκη διαβάζοντας λογοτεχνία, να παρακολουθούν μια ταινία ή να ασχοληθούν με εργασίες που σχετίζονται με ηθικά διλήμματα (γεμάτο το διαδίκτυο).

8) Η εμμονή σε παραδοσιακές μυθοπλασίες και ο φόβος ότι η ταυτότητα του έθνους κινδυνεύει αν αλλάξει το παραμικρό στο μάθημα των Θρησκευτικών αποτελούν χαρακτηριστικά μιας βαθιά συντηρητικής κοινωνίας. Το οπισθοδρομικό σχολείο που την χαρακτηρίζει αγνοεί την ουσιαστική εξέλιξη και στηρίζεται στις αξίες της εθνικής ομοιογένειας, των αποκλεισμικών ταυτοτήτων και των αδιάβατων συνόρων μεταξύ των διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων. Οι τελευταίες αξίες πολλές φορές χρησιμοποιούνται στα επίσημα έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας ως αποτέλεσμα των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν στην προσπάθεια τους να εξασφαλιστεί η ένταξη στην Ε.Ε. Δεν έχουν ακόμη καταφέρει να επηρεάσουν ουσιαστικά τη ζωή του σχολείου, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες μια μικρής ομάδας εκπαιδευτικών. Το σχολείο που χρειάζεται για να βγει από το τέλμα της η συντηρητική κοινωνία που περιγράψαμε είναι αυτό του πλουραλισμού, της ανοχής και της κοινωνικής κινητικότητας.

9) Πίσω από κάθε ιδεολογικοπολιτισμικό ζήτημα κρύβεται συνήθως και ένα πιο πεζό ζήτημα. Στη συγκεκριμένη περίσταση η «κρυφή αμαρτία» των θεολόγων και των συνδικαλιστών που τους υποστηρίζουν είναι ότι δεν παραδέχονται ανοιχτά ότι τυχόν αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών θα βάλει σε κίνδυνο τα κεκτημένα συμφέροντα τους (διορισμούς στο δημόσιο, συνήθειες, κύρος, κτλ).

10) Άλλο πράγμα ο α – θρησκευτικός χαρακτήρας της εκπαίδευση και άλλο πράγμα ο αντι –θρησκευτικός. Άλλο πράγμα να κρατάει η επίσημη κρατική εκπαίδευση μια ουδετερότητα απέναντι στα θρησκευτικά πιστεύω των μαθητών/τριών και άλλο πράγμα η μεταβολή ή η καταναγκαστική αποσιώπηση ή η απαγόρευση της έκφρασης των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Το κείμενο αυτό υποστηρίζει το πρώτο και όχι το δεύτερο. Το γράφω αυτό για να μην υπάρξουν οι συνηθισμένες και εκ του πονηρού κατηγορίες ότι αναλύσεις σαν την παραπάνω θέλουν να φιμώσουν τη θρησκευτική έκφραση των πιστών. Ας σταματήσουμε να μπερδεύουμε τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν μια φιλελεύθερη δημοκρατία με τις κουτοπονηριές των οπαδών του Κυπριστάν.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Off Topic
csar έγραψε:γ. Τα παιδιά δε διδάσκονται ότι ο Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός αλλά τον αναγνωρίζουν και αξιολογούν μόνο ως δάσκαλο παράλληλα με τους άλλους «μεγάλους δασκάλους, Μωάμεθ, Κομφούκιος, Βούδα»
ακούς εκεί πράγματα; α πα πα......

Πολύ ωραίο το άρθρο, Τάσο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 9649
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Προς κατάργηση το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία;
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 12/04/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 15/04/2013
Καταθέτων: Ηλιόπουλος Κωνσταντίνου Παναγιώτης
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Στη Γ' Λυκείου η μία ώρα καταργήθηκε, στη Β' Λυκείου οι 2 ώρες έγιναν μία και στις μικρότερες τάξεις το μάθημα των Θρησκευτικών ονομάζεται «Θρησκεία και κοινωνία» ή με άλλο παρόμοιο όνομα και οι ώρες διδασκαλίας μειώνονται σταθερά.
α. Υπάρχει κάποιο σχέδιο κατάργησης του μαθήματος;
β. Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν «χωρίς να σεβαστούν το θρησκευτικό συναίσθημα του Ελληνικού λαού» τη σταδιακή κατάργηση του μαθήματος;

Περίληψη απάντησης
Τα του ωρολογίου προγράμματος των Θρησκευτικών στις διάφορες τάξεις καθορίζονται από τις ΥΑ:
- ΥΑ 105954/Γ2/3-9-2009 (Γυμνασίου)
- ΥΑ 36797/Γ2/2-4-2012 (Α’ Γεν. Λυκείου)
- ΥΑ 36799/Γ2/2-4-2012 (Β’ Γεν. Λυκείου)
- ΥΑ 63447/Γ2/27-6-2005 (Γ’ Γεν. Λυκείου)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 23 Μάιος 2013 11:41, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Το βάζω σε αυτό το νήμα, διότι σ' αυτό υπάρχουν παρόμοιες ερωτήσεις.

Αριθμός: 9665
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Προβλήματα αναπληρωτών θεολόγων
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 15/04/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 15/04/2013
Καταθέτων: Κοντογιάννης Δημητρίου Γεώργιος
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Παρά τις συνεχόμενες αποχωρήσεις Θεολόγων (περίου 300 την τελευταία δεκαετία) φέτος δεν προσλήφθηκε κανένας μόνιμος Θεολόγος (μόνο 12 αναπληρωτές) παρά την ύπαρξη τουλάχιστον 130 κενών.

α. Ποιες οι προθέσεις της Κυβέρνησης σχετικά με την κάλυψη των κενών στο τρέχον και επόμενο σχολικό έτος;
β. Ποια τα ποσοστά πρόσληψης αναπληρωτών θεολόγων για το έτος 2012-13 σε σχέση με άλλες ειδικότητες;
γ. Γιατί ενώ υπάρχουν κενά δεν προσλαμβάνονται αναπληρωτές θεολόγοι;
δ. Ποια η θέση της Κυβέρνησης σχετικά με την ανάθεση της διδασκαλίας των Θρησκευτικών από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Κανονικά θα 'πρεπε να τους απαντήσουν «Έχει ο θεός.» :mrgreen:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Παρόμοια ερώτηση από τη ΧΑ (μάλλον είδαν ότι η ΝΔ με την ερώτηση της μπαίνει στα χωράφια τους και περνούν στην αντεπίθεση).

Αριθμός: 9888
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Στα αζήτητα οι αναπληρωτές καθηγητές θεολόγοι
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 18/04/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 19/04/2013
Καταθέτων: Ηλιόπουλος Κωνσταντίνου Παναγιώτης
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης
Παρά το ότι υπάρχουν 130 κενές θέσεις για θεολόγους, το Υπουργείο κάλυψε μόνον τις 12 και το μάθημα των θρησκευτικών διδάσκεται από καθηγητές άλλως ειδικοτήτων.

α. Γιατί υπάρχει αυτή η απαξίωση προς τους αναπληρωτές καθηγητές θεολόγους; Έχει να κάνει με σχέδιο ενδεχόμενης κατάργησης του μαθήματος των Θρησκευτικών;
β. Γιατί ενώ υπάρχουν κενές θέσεις, δεν καλύπτονται από αναπληρωτές καθηγητές;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
aqyn
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 07 Οκτ 2010 00:32
Όνομα Ιστότοπου: -

Ε, αφού δεν έχουμε τι να κάνουμε, δεν πετάμε, εκεί πέρα, μια συνωμοσία, να περάσει κι η ώρα ευχάριστα;
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
csar έγραψε:Παρόμοια ερώτηση από τη ΧΑ (μάλλον είδαν ότι η ΝΔ με την ερώτηση της μπαίνει στα χωράφια τους και περνούν στην αντεπίθεση).
Μπα, έχω καταλάβει ότι η συνήθης τακτική όσων (πολιτών) ζητάνε κάτι από τη βουλή είναι να προσφεύγουν σε διάφορα (ενδεχομένως φίλια προς τους ίδιους ή τους σκοπούς τους) κόμματα και βολευτές, ώστε είτε να επιτυγχάνουν την κινητοποίηση έστω ενός είτε περισσότερων για να γίνεται μεγαλύτερος τζερτζελές.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 10185
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Προβλήματα του κλάδου των Θεολόγων
Κόμμα: Ν.Δ.
Ημερομηνία: 24/04/2013
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 25/04/2013
Καταθέτουσα: Αραμπατζή Αθανασίου Φωτεινή
Υπουργός: Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Περίληψη ερώτησης:
Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες φέτος δεν διορίστηκε κανείς Θεολόγος, παρά μόνο 12 αναπληρωτές ενώ τα κενά είναι τουλάχιστον 100.
α. Ποια είναι τα πραγματικά κενά Θεολόγων και γιατί δεν καλύπτονται;
β. Ποια η μελλοντική πολιτική του Υπουργείου στο θέμα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών;
γ. Θα καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά του τρέχοντος και προσεχούς έτους από ικανό αριθμό αναπληρωτών;

Περίληψη απάντησης:
Για την κάλυψη των έκτακτων λειτουργικών αναγκών των σχολείων που προκύπτουν από άδειες εκπαιδευτικές, αναρρωτικές, κύησης-λοχείας κ.λπ., ακολουθούνται οι διαδικασίες των Ν. 3475/2006 (Αρθ. 21, παρ. 5) και Ν. 3848/2010 (Αρθ. 31, παρ. 3). Όσον αφορά ειδικότερα τις προσλήψεις αναπληρωτών Θεολόγων έχουν προσληφθεί μέχρι σήμερα 12 Θεολόγοι για το εκπ. έτος 2012-13.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 30 Μάιος 2013 10:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Σχετίζεται με το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών, για αυτό το βάζω εδώ

Αριθμός: 10967
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Επίσκεψη μαθητών του 4ου Λυκείου Αχαρνών σε ινδουιστικό ναό χωρίς προηγούμενη συναίνεση των γονέων
Κόμμα: ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Ημερομηνία: 23/05/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 24/05/2013
Καταθέτων: Γρέγος Βασιλείου Αντώνιος
Υπουργός: 1. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού)
2. Καράογλου Θεόδωρος (Υπουργός Μακεδονίας Θράκης)

Περίληψη ερώτησης
Καθηγητής-υποψήφιος του ΠΑΜΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία χωρίς να ζητήσει τη συναίνεση των γονέων για εκπαιδευτική επίσκεψη σε ινδουιστικό ναό στο πλαίσιο του μαθήματος της Θρησκειολογίας. Σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό […] την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης […]».
α. Με ποια λογική το μάθημα των Θρησκευτικών μετατρέπεται σε μάθημα Θρησκειολογίας;
β. Διατάχθηκε ΕΔΕ κατά του καθηγητή;
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Απάντηση