Μαθημα Θρησκευτικων και Ευρωπαικες χωρες

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Με ποιον τροπο γινεται το μαθημα αυτο στις υπολοιπες χωρες της Ευρωπης;
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

France

In France, the state recognizes no religion and does not fund religious education. However, the state subsidizes private teaching establishments, including religious ones, under strict conditions of not forcing religion courses on students and not discriminating against students according to religion. An exception is the area of Alsace-Moselle where, for historical reasons (it was ruled by Germany when this system was instituted in the rest of France), the state supports public education in some religions mostly in accord with the German model.

Germany

Most of the federal states of Germany, which has a long history of almost even division between Roman Catholicism and Protestantism, have an arrangement where the religious bodies oversee the training of mainline Protestant, Catholic, and Jewish religious education teachers. In one of the federal states this includes Orthodox Christian teachers as well. The training is supposed to be conducted according to modern standards of the humanities, at mostly state-run colleges and universities. Those teachers teach religion in the public schools, paid by the state but answerable to the churches for the content of their teaching; however they must not teach behaviour that is against the law. Children who don't belong to a mainstream religion or wish to opt out for another reason must usually attend neutral classes in "Ethics" or "Philosophy" instead. From the age of 14, children may decide on their own if they want to attend classes and which. For younger children it is the decision of the parents. The state also subsidizes religious schools by paying up to 90% of their expenses. These schools have to follow the same curricula as the public schools of their federal state, however.

Currently there is an ongoing controversy about the introduction of Islamic religious education in Germany. While there are around three million Muslims, mostly of Turkish origin, now in the country, many of them are not members of large religious bodies with whom the states could arrange such matters. Some religious bodies are publicly suspected to further anti-constitutional values, such as inequality of men and women before the law. However, proponents of Islamic religious education in public schools say that it is better than having the children go to sometimes fundamentalist and always completely uncontrolled native-language "Qur'an Schools" in the afternoon, with which even many of the children's parents are not too happy.

Austria

Because of Austria's history as a multinational empire that included the largely Islamic Bosnia, Sunni Islam has been taught side by side with Roman Catholic, Protestant or Orthodox classes since the 19th century. However, children belonging to minority religions, like Jewish, Buddhist and Latter Day Saints also study religious education in their various denominations. At many schools, secular classes in Ethics can be attended alternatively.

United Kingdom

In the United Kingdom, Catholic, Church of England (in England) and Jewish schools have long been supported within the state system with all other schools having a duty to provide compulsory religious education.[3] The Church of Scotland does not have schools, although they often have a presence in Scottish non-denominational institutions. There is no National Curriculum for Religious Education in England. In England and Wales, the content of the Syllabus is agreed by Local Authorities, with the ratification of a Standing Advisory Council on Religious Education (SACRE) comprising members of different religious groups, teachers and local councillors.

ότι βρήκα στην wikipedia
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Θρησκευτικά πολλών... διδασκαλιών

της Μπούτση Μυρτώ



ΠΗΓΗ: Eurydice


Από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»

13.09.08

Mάθημα υποχρεωτικής διδασκαλίας είναι τα Θρησκευτικά στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, όμως ο τρόπος που διδάσκονται και επιλέγονται από τους μαθητές παρουσιάζει σημαντικές διαφορές σε σχέση με την Ελλάδα. Όπως έδειξε η έρευνα του ΕΤ και αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, ο χρόνος που αφιερώνουν στα Θρησκευτικά τα ελληνικά σχολεία δεν είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μάλιστα η χώρα μας έρχεται 13η μεταξύ 21 χωρών στην κατάταξη με τις χώρες εκείνες που προσφέρουν τις περισσότερες ώρες Θρησκευτικών σε όλα τα χρόνια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.


Οσον αφορά όμως τη διδακτική μεθοδολογία, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εμφανίζεται από τα λιγότερο ευέλικτα - τουλάχιστον στη Δυτική Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό (και σχετικό με το ζήτημα που έχει ανακύψει πρόσφατα μεταξύ υπουργείου Παιδείας και Εκκλησίας) ότι στην Ισπανία, στη Γερμανία, στη Βρετανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι γονείς και –από κάποια ηλικία - και οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να απέχουν από το μάθημα.


Στην περίπτωση της Σουηδίας, της Γερμανίας, της Σκοτίας, τα Θρησκευτικά διδάσκονται μαζί με το μάθημα της Ηθικής, της Φιλοσοφίας και των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Και σε όλο και περισσότερες χώρες τα σχολικά συμβούλια αποκτούν σταδιακά το δικαίωμα να αποφασίζουν για τον τρόπο και το χρόνο διδασκαλίας, ενώ τα αντίστοιχα υπουργεία Παιδείας περιορίζονται στην έκδοση εγκυκλίων που δίνουν μόνο γενικές κατευθυντήριες γραμμές. Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από την πιο πρόσφατη καταγραφή του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου Eurydice της Ε.Ε. για εκπαιδευτικά θέματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που επιτρέπει η διαδικτυακή πύλη του προγράμματος, περισσότερες ώρες Θρησκευτικών από τους Ελληνες διδάσκονται οι μαθητές στη Σκοτία, στην Ιρλανδία, στη Μάλτα, στη Νορβηγία, στο Λουξεμβούργο, στο Βέλγιο, στην Αυστρία, στην Ισπανία, στην Πολωνία, στην Ιταλία και την Κύπρο.


Μία δεύτερη μέτρηση, ειδικά για τις ώρες διδασκαλίας κατά έτος στα γυμνασιακά χρόνια, θέλει την Ελλάδα στην 6η υψηλότερη θέση μαζί με την Ισπανία. Υπολογίζεται ότι στη διάρκεια του διδακτικού έτους ένας μαθητής της 1ης Γυμνασίου παρακολουθεί 52 ώρες Θρησκευτικών, όταν στην Ιρλανδία τα παιδιά της ίδιας ηλικίας διδάσκονται 69 ώρες, στη Νορβηγία 62, στο Βέλγιο (γαλλικό και γερμανικό) 61, στην Αυστρία, στο Λιχτενστάιν και το Λουξεμβούργο 60 και στην Πολωνία 56 ώρες Θρησκευτικών το χρόνο. Τις λιγότερες ώρες στο μάθημα των Θρησκευτικών προσφέρουν τα σχολεία στη Λετονία και τη Βόρεια Ιρλανδία, ενώ περιορισμένες είναι οι ώρες των Θρησκευτικών στην Ισλανδία, στη Σλοβακία, στην Πορτογαλία και την Ουγγαρία.
Στην Ολλανδία, τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν μεταξύ Θρησκευτικών και Φιλοσοφίας, στη Σλοβενία είναι μάθημα επιλογής και στη Σουηδία περιλαμβάνεται στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Η Γαλλία, από την άλλη, είναι μία χώρα όπου παραδοσιακά το μάθημα των Θρησκευτικών δεν διδάσκεται στα σχολεία, κατ’ εφαρμογή νομοθεσίας του 1886. Μάλιστα ο διαχωρισμός της θρησκευτικής εκπαίδευσης από τη γενική παιδεία προηγείται χρονικά του διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Εσθονία, η Τσεχία και η γειτονική Βουλγαρία.
Τι ισχύει σε κάθε χώρα


Ιρλανδία
Στην ιδιοκτησία της Καθολικής Εκκλησίας βρίσκεται το 94% των δημοτικών σχολείων της χώρας (τα υπόλοιπα ανήκουν στους μεθοδιστές και τους πρεσβυτεριανούς). Από τη δεκαετία του ’70, δημιουργήθηκαν διαθρησκευτικά σχολεία (multi-denominational), τα οποία μέχρι σήμερα φτάνουν μόλις τα 35. Στο Δημοτικό, το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται 92 ώρες το χρόνο, στο Γυμνάσιο διδάσκεται αλλά δεν περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη για τις τελικές εξετάσεις.


Γαλλία
Μόνο στα ιδιωτικά καθολικά σχολεία και σε σχολεία άλλων δογμάτων μπορεί κανείς να διδαχθεί το μάθημα των Θρησκευτικών στη Γαλλία. Από τη δημόσια εκπαίδευση καταργήθηκε το 1882-6 με νόμο, με βάση τον οποίο η Παιδεία θεσπιζόταν στο εξής ως «λαϊκή» και όχι πια εκκλησιαστική (lois de laïcisation). Την ίδια ώρα, στη σημερινή γαλλική μέση εκπαίδευση είναι υποχρεωτική η διδασκαλία των Καλών Τεχνών (εικαστικά και μουσική εκπαίδευση), το μάθημα Ιστορίας-γεωγραφίας-εκπαίδευσης του πολίτη και στην τελευταία τάξη του Λυκείου υποχρεωτικό είναι (ανεξαρτήτως κατεύθυνσης) το μάθημα της Φιλοσοφίας.


Ιταλία
Τα Θρησκευτικά είναι υποχρεωτικό μάθημα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ στο Λύκειο αποτελεί μάθημα επιλογής ανεξάρτητα με την κατεύθυνση που ακολουθεί ο μαθητής. Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας θεσπίστηκε από την κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, οπότε οι καθηγητές των Θρησκευτικών έπαψαν να θεωρούνται «εθελοντές» και έγιναν ισότιμοι με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους. Είχε προηγηθεί απόφαση του Συνταγματικού Συμβουλίου της Ιταλίας το 1989, η οποία βεβαίωνε την υποχρέωση του κράτους να προβλέψει το μάθημα των Θρησκευτικών κατά το ρωμαιοκαθολικό δόγμα.


Γερμανία
Παρά το γεγονός ότι το μάθημα των Θρησκευτικών προβλέπεται ως υποχρεωτικό από το βασικό νόμο του κράτους, τα δημόσια σχολεία μπορούν να επιλέξουν να δηλώσουν «ανεξίθρησκα» (οπότε δεν θα διδάξουν το μάθημα), οι γονείς έχουν το δικαίωμα να αποφασίσουν αν θα το παρακολουθήσει το παιδί τους και, μετά την ηλικία των 14 ετών, τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να πάρουν τα ίδια αυτή την απόφαση. Επίσης, το κάθε κρατίδιο εφαρμόζει με διαφορετικό τρόπο τη νομοθεσία, αποφασίζοντας τόσο για τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας όσο και για κάποια στοιχεία του περιεχομένου του μαθήματος. Για παράδειγμα, στο Βραδεμβούργο, το μάθημα ονομάζεται Βασικές ερωτήσεις για τη ζωή-ηθική-θρησκευτική εκπαίδευση, και η διδασκαλία του είναι απεξαρτημένη από τη διακήρυξη πίστης, ενώ στο Βερολίνο, το αντίστοιχο μάθημα είναι η Ηθική.


Βρετανία
Υποχρεωτικό είναι το μάθημα και στη Βρετανία, όπου όμως οι γονείς έχουν και εδώ το δικαίωμα επιλογής αν τα παιδιά τους θα το παρακολουθήσουν ή όχι- αντίστοιχο δικαίωμα που έχουν και οι ίδιοι οι μαθητές όταν φτάσουν στην 6η βαθμίδα σπουδών (Λύκειο). Στο πλαίσιο της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης στη Βρετανία, τα σχολεία είναι εκείνα που θα αποφασίσουν για το πρόγραμμα των μαθημάτων ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές του «εθνικού πλαισίου για τη θρησκευτική εκπαίδευση». Αυτό ενίοτε γίνεται σε συνεργασία με τις τοπικές θρησκευτικές κοινότητες. Ιδιάζουσα, όσον αφορά το μάθημα των Θρησκευτικών, είναι η περίπτωση της Σκοτίας, όπου η θρησκευτική εκπαίδευση (η οποία διδάσκεται μαζί με την Ηθική), είναι δυνατόν –αναλόγως με τις επιλογές του κάθε σχολείου - να φτάσει μέσα στα 11 έτη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως και τις 1.178 ώρες διδασκαλίας.


Ολλανδία
Η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτική και έχει χαρακτήρα θρησκειολογίας, αλλά οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στα Θρησκευτικά και το μάθημα της Φιλοσοφίας. Ο αριθμός των διδακτικών ωρών αποφασίζεται από τα σχολικά συμβούλια. Στο Δημοτικό, το μάθημα συνυπάρχει με τις «κοινωνικές και περιβαλλοντικές σπουδές», την «υγιεινή διαβίωση» και τη δημιουργική έκφραση (μουσική, ζωγραφική και χειροτεχνία).


Σουηδία
Το μάθημα εντάσσεται στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και η διδασκαλία του δεν είναι δογματική, αλλά οι μαθητές μελετούν τις διαφορετικές θρησκείες σε κοινωνικό και γεωγραφικό πλαίσιο. Αν και το πρόγραμμα Eurydice δεν αναφέρεται στις ώρες διδασκαλίας – καθώς αυτές ορίζονται σε περιφερειακό επίπεδο από τα ίδια τα σχολεία- το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Σουηδίας προβλέπει συνολικό χρόνο διδασκαλίας σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης περίπου 885 ωρών! Το επίπεδο των μαθητών ελέγχεται μία φορά στην Ε΄ Δημοτικού και μία στη Γ’ Γυμνασίου οπότε η κατανομή των ωρών διδασκαλίας μπορεί να ποικίλλει από σχολείο σε σχολείο.


Βουλγαρία
Στη γειτονική χώρα τα Θρησκευτικά δεν διδάσκονται στη δημόσια εκπαίδευση -με την εξαίρεση ελάχιστων δημόσιων σχολείων.


Εσθονία
Το μάθημα των Θρησκευτικών καταργήθηκε με εντολή του υπουργείου Παιδείας το 1930. Τα παιδιά που επιθυμούν να λάβουν θρησκευτική εκπαίδευση μπορούν να παρακολουθήσουν το αντίστοιχο κατηχητικό της Εκκλησίας. Τα σχολεία έχουν ελευθερία στη διαμόρφωση του τελικού προγράμματος της διδακτέας ύλης.
Ωρες διδασκαλίας Θρησκευτικών
Υποχρεωτική εκπαίδευση
Ιρλανδία 759
Μάλτα 720
Νορβηγία 587
Λουξεμβούργο 564
Βέλγιο (γαλλόφωνο & γερμανόφωνο) 549
Αυστρία 540
Ισπανία 520
Λιχτενστάιν 510
Πολωνία 504
Ιταλία 459
Κύπρος 432
Βέλγιο (φλαμανδικό) 366
Ελλάδα 364
Δανία 300
Λιθουανία 266
Ρουμανία 232
Ισλανδία 192
Σλοβακία 168
Πορτογαλία 150
Ουγγαρία 106
Λετονία 23


Στο γυμνάσιο
Ιρλανδία 69
Νορβηγία 62
Βέλγιο (γαλλόφωνο & γερμανόφωνο) 61
Αυστρία/Λιχτενστάιν/
Λουξεμβούργο 60
Πολωνία 56
Ελλάδα/Ισπανία 52
Κύπρος 50
Μάλτα 48
Σκοτία (Βρετανία) 46
Βόρεια Ιρλανδία (Βρετανία) 43
Ουγγαρία 35,3
Ιταλία 31
Δανία 30
Πορτογαλία 30
Ρουμανία 29
Σλοβακία 28
Ισλανδία 24
Λετονία 23

Γερμανία: Ο χρόνος διδασκαλίας αποφασίζεται σε επίπεδο κρατιδίου και έτσι δεν υπάρχουν συγκεντρωτικά στοιχεία. Βρετανία, Ολλανδία, Σουηδία, Φινλανδία: Ο χρόνος διδασκαλίας αποφασίζεται από τα σχολικά συμβούλια και γι’ αυτό δεν αναφέρεται συνολικά.






.....η δικη σας αποψη για τον τροπο παραδοσης αυτου του μαθηματος, ποια ειναι;
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

pahar έγραψε:Ιρλανδία
Στην ιδιοκτησία της Καθολικής Εκκλησίας βρίσκεται το 94% των δημοτικών σχολείων της χώρας (τα υπόλοιπα ανήκουν στους μεθοδιστές και τους πρεσβυτεριανούς). Από τη δεκαετία του ’70, δημιουργήθηκαν διαθρησκευτικά σχολεία (multi-denominational), τα οποία μέχρι σήμερα φτάνουν μόλις τα 35. Στο Δημοτικό, το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται 92 ώρες το χρόνο, στο Γυμνάσιο διδάσκεται αλλά δεν περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη για τις τελικές εξετάσεις.

δε πάνε καλά ρε οι Ιρλανδοί. Δώσανε την παιδεία στα χέρια της Εκκλησίας;;;
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

αντε τωρα να πεις κατι το διαφωρετικο εκει περα :D για αυτο ασ χερομαστε που στην ελλαδα ο καθε ενας μας λεει οτι θελει, τελικα η ιρλανδια εκτος απο το πρασινο τετραφυλο το χρυσο κατω απ το ουρανιο τοξο και το ποδοσφαιρο εχει και το χριστιανισμο να κυβερναει ολη την χωρα της,,,,,,,,,,,
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

pahar έγραψε:.....η δικη σας αποψη για τον τροπο παραδοσης αυτου του μαθηματος, ποια ειναι;
Πλήρης κατάργηση.Άμα θέλει η εκκλησία να κάνει προπαγάνδα έχει τα κατηχητικά.Δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να πληρώνω φόρους για να λένε στο παιδί μου ότι ο πατέρας του είναι πλανημένος,διαβολικός,ανήθικος,μηδενιστής κλπ.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Πλήρης κατάργηση.Άμα θέλει η εκκλησία να κάνει προπαγάνδα έχει τα κατηχητικά.Δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να πληρώνω φόρους για να λένε στο παιδί μου ότι ο πατέρας του είναι πλανημένος,διαβολικός,ανήθικος,μηδενιστής κλπ.

συμφωνω. αυτο ακριβως κανει η Γαλλια απ το 1882!!! Η πλειοψηφια ομως, θα πει " το μαθημα δεν ειναι υποχρεωτικο. Σε οποιον δεν αρεσει με τον τροπο που διδασκεται , ας παρει απαλλαγη για το παιδι του κι ας αναλαβει ο γονιος προσωπικα το τι και αν θα ακολουθησει καποιο θρησκευμα. "
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

αν δεν ηταν υποχρεοτικο απ τους 20 μαθητες οι 18 δεν θα σημετεχανε στο μαθημα
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
Λουκρητία
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 21:17
Όνομα Ιστότοπου: -

pahar έγραψε:αυτο ακριβως κανει η Γαλλια απ το 1882!!!
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν είχε και μεγάλη επίδραση ο Διαφωτισμός του "πνεύματος".

Είμαι υπέρ της πλήρους κατάργησης, σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Αν θέλει η εκκλησία προσήλυτους, να δρα εκτός σχολείου.
The world holds two classes of men,intelligent men without religion, and religious men without intelligence--Abu Ala Al-Ma'arri
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Λουκρητία έγραψε:Είμαι υπέρ της πλήρους κατάργησης, σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Αν θέλει η εκκλησία προσήλυτους, να δρα εκτός σχολείου.

ναι αλλα η πλειοψηφια θα σου πει να μεινει το μαθημα ετσι οπως ειναι και σε οποιον δεν αρεσει ας παρει απαλλαγη για το παιδι του κι ας αναλαβει ο ιδιος ο γονιος την γαλουχηση του σε καποιο αλλο θρησκευμα ή σε κανενα. Παιδια, το σχολειο ειναι χωρος παιδειας. Παιδεια ειναι ερευνα , ανοιχτη ενημερωση και γνωσεις για ολα. Δε θα ηταν καλυτερα να γινει ενα μαθημα που να μιλαει για ολες τις θρησκειες αλλα και για το οτι υπαρχουν ανθρωποι που δεν πιστευουν σε υπερφυσικα, χωρις προσηλυτισμο; Με αντικεινικο υφος... Και αν καποιος κηδεμονας δεν θελει το παιδι του να μαθει για ολες τις θρησκειες θα μπορει να παρει απαλλαγη. Δεν θα ηταν καλυτερο αυτο;
Άβαταρ μέλους
Αγησίας
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 11:11
Όνομα Ιστότοπου: Αγησίας
Τοποθεσία: Κως, Δωδεκάνησα
Επικοινωνία:

Δεν καταλαβαίνω με ποιά λογική το κράτος είναι υποχρεωμένο να αναλίσκει δημόσιους πόρους για την υποχρεωτική διδασκαλία των θρησκευτικών, δηλαδή την υποχρεωτική ενστάλαξη στον πληθυσμό του ορθοδόξου δόγματος. Πολύ περισσότερο δεν το καταλαβαίνω όταν το ίδιο κράτος δεν θεωρεί ευατό υποχρεωμένο να διδάξει τη θεωρία της εξέλιξης, δηλαδή τη σημαντικότερη επιστημονική διαπίστωση.

Θέλει η Εκκλησία να διδάσκει το δόγμα της; Ας αναλάβει το κόστος της διδασκαλίας και "όσοι πιστοί προσέλθετε". Δεν έχει μάθει η Εκκλησία να ξοδεύει το δικό της τον παρά; Ας ξηλωθούν οι χριστιαναράδες, για να διδάσκονται τα παιδιά τους. ΜΟΝΟ τα δικά τους παιδιά. Εγώ δεν έχω την παραμικρή υποχρέωση να πληρώνω, για να διδάσκονται τα παιδιά μου ότι είμαι πλανημένος ή ότι δεν δέχομαι τον ένα και μοναδικό θεό τους, επειδή κάτι δεν πάει καλά στην ψυχοσύνθεσή μου.

Και γιατί να δω τι κάνουν οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και να μην ορίσω εγώ τα πρότυπα, που θα ακολουθήσουν οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες; Στο κάτω-κάτω, τας Ευρώπας τας ενθυμούνται, όταν θέλουν να μου θυμίσουν (λ.χ.) πόσο περισσότερο φορολογούνται εκεί τα καύσιμα. Όταν εγώ θέλω να τους θυμίσω πόσο μεγαλύτερο είναι εκεί το εισόδημα, πόσο καλύτερο το σύστημα της παιδείας, της υγείας, της φορολόγησης κλπ, τότε με φλομώνουνε με τις "ελληνικές ιδιαιτερότητες".
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Αγησίας έγραψε: Στο κάτω-κάτω, τας Ευρώπας τας ενθυμούνται, όταν θέλουν να μου θυμίσουν (λ.χ.) πόσο περισσότερο φορολογούνται εκεί τα καύσιμα. Όταν εγώ θέλω να τους θυμίσω πόσο μεγαλύτερο είναι εκεί το εισόδημα, πόσο καλύτερο το σύστημα της παιδείας, της υγείας, της φορολόγησης κλπ, τότε με φλομώνουνε με τις "ελληνικές ιδιαιτερότητες".


σωστοτατο. Ειχα διαβασει ενα αρθρο του Ν.Δημου, ισως τον γνωριζετε(www.nidimou.gr). Ελεγε οτι οσο η Ελλαδα ειναι μακρια απ την Ευρωπη ,τοσο ειναι μακρια κι απ τον ιδιο της τον εαυτο. Κι αυτο, αν λαβουμε υποψην οτι το ευρωπαικο πνευμα ειναι χτισμενο πανω στον Διαφωτισμο ο οποιος με την σειρα μιλησε για το αρχαιο ελληνικο πνευμα. Αρα οσο δεν γινομαστε Ευρωπαιοι τοσο δεν γινομαστε Ελληνες. Τι κι αν εφυγαν οι Οθωμανοι απο δω; Μεσα στο μυαλο μας ακομα Τουρκοκρατια επικρατει. Παιδια, ο Ελληνας ενα φοβισμενο ανθρωπακι ειναι, γι' αυτο φωναζει κι επιτιθεται διαρκως και νομιζει οτι εχει συνωμοτησει η ανθρωποτητα εναντιον του. Φοβαται να ανοιχτει , να μπει σε αλλαγες επειδη εχει βολευτει στην τοσο πολυαγαπημενη μιζερη θεση του θυματος. Στον Ελληνα αρεσει να κανει συγκρισει με τις ανατολικες χωρες κι αυτο επειδη αυτες ειναι αστα να πανε. Του αρεσει να ειναι "πρωτος στο χωριο". Ετσι ομως ,το μονο που καταφερνει ειναι ή να παραμενει σταθερος ή να κατρακυλαει. Την βελτιωση θα την καταφερεις μονο αν κανεις συγκρισεις και κοντραριστεις με τους προηγμενους. Η μαγκια ειναι να συγκρινεσαι με τους καλυτερους. Κι αυτοι δεν ειναι στην Ανατολη....
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Pahar οι ισχυρισμοί του τύπου "η πλειοψηφία αυτό και η πλειοψηφία εκείνο" δεν εφαρμόζεται στο θέμα της διδασκαλίας ων θρησκευτικών γιατί άπτεται του ζητήματος της ανεξιθρησκείας,που ανήκει στον χώρο των ανθρώπινων δικαιωμάτων.Δεν είναι δικαίωμα της πλειοψηφίας να καταπατά τα δικαιώματα,όχι της μειοψηφίας αλλά ακόμη και ενός ανθρώπου.Και παρεπιπτώντως το αντεπιχείρημα "και μπορεί η μειοψηφία να καταπατά τα δικαιώματα της πλειοψηφίας;" είναι έωλο διότι εκείνο που ζητάμε δεν είναι να διδάσκεται η αθεΐα, ζητάμε θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους ή αλλιώς το κράτος να τηρεί ίσες αποστάσεις απέναντι σε όλα τα θρησκευτικά δόγματα ή ακόμα καλύτερα να αδιαφορεί ως κράτος για τα θρησκευτικά πιστεύω των πολιτών.
Με ακόμη πιό απλά λόγια:Επειδή οι χριστιανοί είναι περισσότεροι δε σημαίνει ότι έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το κράτος σαν τσιφλίκι τους και να χρησιμοποιούν τους θεσμούς του για να κάνουν προπαγάνδα της ιδεολογίας τους.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

και οσο για την φραση μεσου Ελληνα " Μα το θρησκευμα μας ειναι το μοναδικο πραγμα που μας ενωνει!! " , τι λετε;
Άβαταρ μέλους
EmilofCrete
Δημοσιεύσεις: 1037
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 03:24
Όνομα Ιστότοπου: Emilofcrete's Weblog
Τοποθεσία: Ρετιρέ ;-)
Επικοινωνία:

pahar έγραψε:και οσο για την φραση μεσου Ελληνα " Μα το θρησκευμα μας ειναι το μοναδικο πραγμα που μας ενωνει!! " , τι λετε;
Ένα είναι σίγουρο.
Το θρήσκευμα μας ενώνει στη ...φορολογία! :dance:
Γιατί, συν τοις άλλοις, πληρώνουμε τους (Δημόσιους Υπαλλήλους γαρ) παπάδες, λες και η πτωχή (τε και άτιμη) Εκκλησία δεν μπορεί... :snooty: :whistle:
Και πού να την φορολογήσουν κι όλας! :naughty:
Κάτι σαν την ΕΡΤ. Έχεις δεν έχεις τηλεόραση, θα πληρώσεις (ρε κερατά)! :doh:

Καλά, τόσο (μα τόόόσο) βλαμμένοι είμαστε πια; :roll: :shifty: :oops:
Το χρήμα, είναι Θεός!
Εικόνα

(Η δε βλακεία, ανίκητη...)
[για να μην ξεχνιόμαστε ;-) ]

"The saddest aspect of life right now is that science gathers knowledge faster than society gathers wisdom."
~Isaac Asimov
Άβαταρ μέλους
Αγησίας
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 11:11
Όνομα Ιστότοπου: Αγησίας
Τοποθεσία: Κως, Δωδεκάνησα
Επικοινωνία:

pahar έγραψε:και οσο για την φραση μεσου Ελληνα " Μα το θρησκευμα μας ειναι το μοναδικο πραγμα που μας ενωνει!! " , τι λετε;
Σαν τι μας ενώνει; και ποιά είναι τα άλλα πράγματα, που -προφανώς- ενώνουν άλλους, αλλά όχι εμάς;
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Κατι παρομοιο με το θεμα της διδασκαλιας ή αποσυρσης του μαθηματος των θρησκευτικων στα σχολεια:

να ρωτησω επειδη δεν ξερω ποια ειναι τα βασικα ανθρωπινα δικαιωματα, η γλωσσα υπαγεται σ' αυτα; Αν ναι, τοτε για παραδειγμα καποιοι γονεις μπορει να μην θελουν το παιδι τους να διδαχθει η ελληνικη γλωσσα. Μπορει να θελουν να διδαχθει η κινεζικη. Αρα, η πλειοψηφια που θελει την ελληνικη γλωσσα καταπατει το ανθρωπ. δικαιωμα αυτου του παιδιου (ή μαλλον των κηδεμονων του) να μαθει την κινεζικη. Δηλαδη, πρεπει να αποσυρθει η διδασκαλια καποιας γλωσσας στο σχολειο για να μην καταπατηθει η μειοψηφια;
Άβαταρ μέλους
Αγησίας
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 11:11
Όνομα Ιστότοπου: Αγησίας
Τοποθεσία: Κως, Δωδεκάνησα
Επικοινωνία:

Έλα, ρε pahar! Είναι δυνατόν να γίνονται διαρκώς τέτοιες ερωτήσεις; Δηλαδή, πόσο δυσνόητη μπορεί είναι η διαφορά μεταξύ κράτους και έθνους;!

Άλλο πράγμα τα κρατικά σύμβολα και άλλο πράγμα τα θρησκευτικά. Η σημαία και η γλώσσα προσδιορίζονται από και προσδιορίζουν το κράτος. Η θρησκεία είναι προσωπικό ζήτημα του καθενός και, όταν επιβάλλεται από το κράτος, παραβιάζει ανθρώπινα δικαιώματα. Το ότι είναι προσωπικό ζήτημα του καθενός φαίνεται από τις πολλαπλές ερμηνείες, που έχουν δοθεί στο χριστιανισμό από διάφορες ομάδες, για διάφορους λόγους. Η κάθε μια από αυτές τις ομάδες θεωρεί τις υπόλοιπες αιρέσεις και τους οπαδούς τους πλανημένους.

Ξέρεις εσύ κάτι αντίστοιχο στη γλώσσα; Φυσικά το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει εκπαίδευση στη γλώσσα των γλωσσικών μειονοτήτων. Ανάλογα θα έπρεπε να προσφέρει εκπαίδευση στη θρησκεία των μειονοτήτων. Ή να μην προσφέρει καθόλου τέτοια εκπαίδευση και να γλιτώσει το κόστος.

Όσο για τη σημαία, που συχνά-πυκνά τη μηρυκάζουν κυρίως οι παπάδες, κανείς δεν έχει προβάλει αντίρρηση. Διότι οι χριστιανοί βλέπουν στο σταυρό το θρησκευτικό τους σύμβολο, οι δωδεκαθεϊστές την τετρακτύν, εγώ ο άθεος ένα από τα πρώτα σύμβολα, που χάραξε ο άνθρωπος (ευθεία, σταυρός, κύκλος) κλπ κλπ. Πρόβλημα θα προκύψει αναπόδραστα κάποια στιγμή με τις διάφορες πολεμικές σημείες, που έχουν σταμπαρισμένα πάνω τους διάφορα πρόσωπα της χριστιανικής μυθολογίας. Επίσης με τον σταυρό πάνω στο κοντάρι. Μόλις απομακρυνθούν αυτά, θα πάψει να υπάρχει και αυτό το πρόβλημα.

Όσο για τη μυθολογούμενη σχέση πατρίδας και θρησκείας, εγώ ο άθεος κάθε Κυριακή, βρέξει-χιονίσει, είμαι στο στρατόπεδο για εκπαίδευση. Αντίθετα, διάφοροι καλοί χριστιανοί με ανησυχίες, σαν αυτές που θέτεις, ξύνουν τ' αχαμνά τους στις καφετέριες. Και όταν τους έρθει ΦΑΠ, αρχίζουν τα μπινελίκια για τους φασίστες τους στρατιωτικούς. Επίσης, οι περισσότεροι δωδεκαθεϊστές είναι πολύ πιο καψωμένα εθνίκια από τους Ελλάς-Ελλήνων-χριστιανών.
pahar
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009 11:37
Όνομα Ιστότοπου: -

Αγησίας έγραψε:Έλα, ρε pahar! Είναι δυνατόν να γίνονται διαρκώς τέτοιες ερωτήσεις;
πιστεψε με , εχουν γινει και τετοιες ερωτησεις...
Άβαταρ μέλους
Λουκρητία
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 21:17
Όνομα Ιστότοπου: -

pahar έγραψε:Δε θα ηταν καλυτερα να γινει ενα μαθημα που να μιλαει για ολες τις θρησκειες αλλα και για το οτι υπαρχουν ανθρωποι που δεν πιστευουν σε υπερφυσικα, χωρις προσηλυτισμο; Με αντικεινικο υφος... Και αν καποιος κηδεμονας δεν θελει το παιδι του να μαθει για ολες τις θρησκειες θα μπορει να παρει απαλλαγη. Δεν θα ηταν καλυτερο αυτο;
Εδώ μιλάμε για θρησκειολογία, όχι για θρησκευτικά, σαφώς και είμαι υπέρ της θρησκειολογίας, με τη διαφορά ότι τέτοια μαθήματα δύσκολα γίνονται χωρίς να είναι προκατειλημμένος ο καθηγητής :|
The world holds two classes of men,intelligent men without religion, and religious men without intelligence--Abu Ala Al-Ma'arri
Απάντηση