Re: Βάπτιση ≠ Ονοματοδοσία
Δημοσιεύτηκε: 05 Απρ 2011 16:05
Παράβαση καθήκοντος, μάλλον. Κι αναφορά να έκανες...
Αυτό σηκώνει καταγγελία. Αλλά πρέπει να έχει όρεξη ο φίλος σου να την κάνει επώνυμα.Φάνης Σέμπρος έγραψε:Στο πανόραμα όμως, που ειναι και το θέμα μας, δεν του ειπε η υπάλληλος
"πρέπει να φέρετε και τη γυναίκα σας"
αλλά, ξεκάθαρα
"όνομα δεν μπαίνει τώρα. Πρώτα το χαρτί βάφτισης από τον παπά."
Ναι.RaspK έγραψε:Αλήθεια, στην περίπτωση που θα γίνει βάπτιση, όπως στην περίπτωση του εν λόγω φίλου, η ονοματοδοσία γίνεται όντως νωρίτερα χωρίς πρόβλημα;
Καλή σκέψη! ακόμη καλύτερο θα ήταν να μπορούσαμε να αποδείξουμε ότι δίνουν λάθος πληροφορίες (αν π.χ. η συζήτηση καταγραφόταν επίσημα από εκείνους... αλλά δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο).Βέρα έγραψε:Αύριο θα καλέσω και εγώ στο Ληξιαρχείο προφασιζόμενη πως ζητώ πληροφορίες.
Πρόσεξε, στο συγκεκριμένο αναφερόμαστε αποκλειστικά στη βάπτιση. Οποιοσδήποτε, μέχρι τρίτου βαθμού συγγένειας μπορεί να τη δηλώσει, ή και οι νονοί, χωρίς την παρουσία των γονέων και χωρίς να είναι απαραίτητη κάποια εξουσιοδότηση.Φάνης Σέμπρος έγραψε:Πάει δηλαδή ο οποιοσδήποτε και δηλώνει όνομα στο παιδί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων?
ΒΕΒΑΙΩΣ και είναι λανθασμένη!! πόσες φορές χρειάζεται να το επαναλάβουμε? (συγγνώμη Φάνη δεν το λέω για σένα, με τους υπαλλήλους των ληξιαρχείων συγχίζομαι).Φάνης Σέμπρος έγραψε:Μα και η δήλωσή της: "Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα.", δεν είναι λανθασμένη?
Πάει δηλαδή ο οποιοσδήποτε και δηλώνει όνομα στο παιδί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων?
Κάποιος πρέπει να πει στην κυρία αυτή, καθώς και σε όλους τους άλλους "καλοπροαίρετους" υπαλλήλους ληξιαρχείων, ότι δεν επιτρέπεται να καταχωρίζουν τη δήλωση της βάπτισης ως δήλωση ονοματοδοσίας.οι ληξιαρχικές καταχωρίσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης είναι εντελώς ανεξάρτητες και άσχετες μεταξύ τους. Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού, απαιτείται ακόμη και επί ήδη δηλωμένης ή ταυτοχρόνως δηλούμενης βαπτίσεως, και προϋποθέτει παρουσία και των δύο γονέων ή εξουσιοδότηση του απόντος γονέως. Αντίθετα, η καταχώριση βάπτισης έχει ως αποκλειστικό αποτέλεσμα την αναγραφή θρησκεύματος και ουδόλως επιδρά στο ήδη δηλωθέν ή ταυτοχρόνως δηλούμενο όνομα, ενώ μπορεί να γίνει και χωρίς εξουσιοδότηση του απόντος γονέως ή ακόμη και με πρωτοβουλία άλλων προσώπων.
ΟΧΙ, ονοματοδοσία πρέπει να γίνεται ΠΑΝΤΑ. Με τη δήλωση βάπτισης ΔΕΝ παίρνει όνομα το παιδί, ασχέτως αν πολύ βολεύει όλους να το κάνουν έτσι (και κυρίως τους παπάδες, που έτσι εξακολουθούν να έχουν το κύρος ότι ντεμέκ "δίνουν το όνομα" με τη βάπτιση)."Ονοματοδοσία γίνεται στις περιπτώσεις που οι γονείς δεν είναι Χ.Ο., ή όταν το παιδί πρόκειται να ταξιδέψει. Διαφορετικά, και αφού το παιδί πρόκειται να βαπτιστεί, γιατί να ταλαιπωρείται η μητέρα, λεχώνα γυναίκα, να τρέχει στα Ληξιαρχεία; Όταν με το καλό το παιδί βαπτισθεί, έρχεται και τρίτος, δεν είναι απαραίτητο να είναι οι γονείς, δηλώνει τη βάπτιση και παίρνει το παιδί το όνομα."