ISIS - ελληνικό Κράτος

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Άβαταρ μέλους
Ali al-Yunani
Δημοσιεύσεις: 270
Εγγραφή: 11 Οκτ 2014 18:58
Όνομα Ιστότοπου: Αλή αλ-Γιουνάνι
Επικοινωνία:

Arkana1900 έγραψε:Να ένα παράδειγμα ανεκτικότητας. Μουσουλμάνοι Παλαιστίνιοι μουσουλμάνοι (δε πρέπει να συγχέονται με τους Παλαιστινίους χριστιανούς που αποτελούν το ποίμνιο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων) ερωτουνται ποια πρέπει να είναι η ποινή για αποστασία.Τα αποτελέσματα εκπλησουν όσους δεν έχουν έρθει κοντά στους μουσουλμάνους:
Σημασία δεν έχει τί λένε αυτοί οι άνθρωποι αλλά τί λέει το Ισλάμ.

Υ.Γ.
Αξίζει πάντως να πούμε ότι ο τίτλος του βίντεο είναι παραπλανητικός. Στο βίντεο ο δημοσιογράφος δεν ρωτάει σχετικά με την αποστασία. Ρωτάει απλώς για κάποιον που δεν πιστεύει στο Κοράνι. Αυτό όμως δεν είναι αποστασία.
Άβαταρ μέλους
Ali al-Yunani
Δημοσιεύσεις: 270
Εγγραφή: 11 Οκτ 2014 18:58
Όνομα Ιστότοπου: Αλή αλ-Γιουνάνι
Επικοινωνία:

Arkana1900 έγραψε:...σε μεγάλο βαθμό ο πληθυσμός τους βασικά είναι κοσμικοί μουσουλμάνοι
Δεν υπάρχουν κοσμικοί μουσουλμάνοι. Ή θα είσαι μουσουλμάνος ή θα είσαι κοσμικός. Το Ισλάμ ΔΕΝ δέχεται τις εκπτώσεις. Το Κοράνι είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ:

«Και όποιος δεν δικάσει, με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν απ’ τον ΑΛΛΑΧ, αυτοί είναι οι Άπιστοι» Κοράνι, 5:44

«Αν όμως τους δικάσεις, τότε δίκασε τους με δικαιοσύνη. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ αγαπά τους δικαίους». Κοράνι, 5:42

«Κι αυτό (παραγγέλλει)’ δίκαζε ανάμεσα τους σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο ΑΛΛΑΧ» Κοράνι, 5:49

«Κι αν σ’ οποιοδήποτε πράγμα έχετε διαφορά, η απόφαση του βρίσκεται με τον ΑΛΛΑΧ. Αυτός είναι ο ΑΛΛΑΧ ο Κύριος μου, σ’ Αυτόν εμπιστεύομαι, και σ’ Αυτόν θα επιστρέψω» Κοράνι, 42:10

«Μήπως επιδιώκουν την δικαιοσύνη της εποχής της Άγνοιας (προϊσλαμικής εποχής). Ποιος όμως μπορεί να κρίνει, καλύτερα απ’ τον ΑΛΛΑΧ ένα λαό αναμφισβήτητης πίστης» Κοράνι, 5:50
Άβαταρ μέλους
Ali al-Yunani
Δημοσιεύσεις: 270
Εγγραφή: 11 Οκτ 2014 18:58
Όνομα Ιστότοπου: Αλή αλ-Γιουνάνι
Επικοινωνία:

Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Ali al-Yunani έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:Να ένα παράδειγμα ανεκτικότητας. Μουσουλμάνοι Παλαιστίνιοι μουσουλμάνοι (δε πρέπει να συγχέονται με τους Παλαιστινίους χριστιανούς που αποτελούν το ποίμνιο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων) ερωτουνται ποια πρέπει να είναι η ποινή για αποστασία.Τα αποτελέσματα εκπλησουν όσους δεν έχουν έρθει κοντά στους μουσουλμάνους:
Σημασία δεν έχει τί λένε αυτοί οι άνθρωποι αλλά τί λέει το Ισλάμ.

Υ.Γ.
Αξίζει πάντως να πούμε ότι ο τίτλος του βίντεο είναι παραπλανητικός. Στο βίντεο ο δημοσιογράφος δεν ρωτάει σχετικά με την αποστασία. Ρωτάει απλώς για κάποιον που δεν πιστεύει στο Κοράνι. Αυτό όμως δεν είναι αποστασία.
Ρωτάει ήδη από τον πρώτο άνθρωπο ππυ ρωτάει αν μπορεί κάποιος να είναι άθεος εκεί κι ο άλλος απαντάει ότι ναι μπορεί. Το Ισλάμ έχει διάφορες ερμηνείες, άλλη ερμηνεία δίνεις εσύ, άλλη ο αγαπητός Αχμάντ Ελντιν,άλλη ο Ελγαντουρ κτλ.Πρέπει να κοιτάμε το νόημα και να μην κολλάμε στον τύπο.
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Ali al-Yunani έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:...σε μεγάλο βαθμό ο πληθυσμός τους βασικά είναι κοσμικοί μουσουλμάνοι
Δεν υπάρχουν κοσμικοί μουσουλμάνοι. Ή θα είσαι μουσουλμάνος ή θα είσαι κοσμικός. Το Ισλάμ ΔΕΝ δέχεται τις εκπτώσεις. Το Κοράνι είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ:

«Και όποιος δεν δικάσει, με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν απ’ τον ΑΛΛΑΧ, αυτοί είναι οι Άπιστοι» Κοράνι, 5:44

«Αν όμως τους δικάσεις, τότε δίκασε τους με δικαιοσύνη. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ αγαπά τους δικαίους». Κοράνι, 5:42

«Κι αυτό (παραγγέλλει)’ δίκαζε ανάμεσα τους σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο ΑΛΛΑΧ» Κοράνι, 5:49

«Κι αν σ’ οποιοδήποτε πράγμα έχετε διαφορά, η απόφαση του βρίσκεται με τον ΑΛΛΑΧ. Αυτός είναι ο ΑΛΛΑΧ ο Κύριος μου, σ’ Αυτόν εμπιστεύομαι, και σ’ Αυτόν θα επιστρέψω» Κοράνι, 42:10

«Μήπως επιδιώκουν την δικαιοσύνη της εποχής της Άγνοιας (προϊσλαμικής εποχής). Ποιος όμως μπορεί να κρίνει, καλύτερα απ’ τον ΑΛΛΑΧ ένα λαό αναμφισβήτητης πίστης» Κοράνι, 5:50
Εννοώ μουσουλμάνους ππυ δεν είναι ιδιαίτερα θρήσκοι. Ζεις στην Αλβανία. Στην Αλβανία(που είναι και η πατρίδα μου φυσικά) η πλειοψηφία δηλώνουν μουσουλμάνοι. Ομως αρκετοί είναι κοσμικοί μουσουλμάνοι. Αυτούς εννοώ.
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε:Καμία πεποίθηση δεν υπάρχει που άτομα που την πρέσβευαν/ασπαζόταν δεν έκαναν κάτι κακό
Θες να μου πεις ενα παράδειγμα κακού που έγινε στο ονομα του κοσμικού ανθρωπισμού;
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:Καμία πεποίθηση δεν υπάρχει που άτομα που την πρέσβευαν/ασπαζόταν δεν έκαναν κάτι κακό
Θες να μου πεις ενα παράδειγμα κακού που έγινε στο ονομα του κοσμικού ανθρωπισμού;
Γαλλική επανάσταση, περίοδος τρομοκρατίας και γενοκτονία της Βανδεας...
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε:
Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:Καμία πεποίθηση δεν υπάρχει που άτομα που την πρέσβευαν/ασπαζόταν δεν έκαναν κάτι κακό
Θες να μου πεις ενα παράδειγμα κακού που έγινε στο ονομα του κοσμικού ανθρωπισμού;
Γαλλική επανάσταση, περίοδος τρομοκρατίας και γενοκτονία της Βανδεας...
Οκ μπερδεύεις τον κοσμικό ανθρωπισμό με τη φανατική υποστήριξη 2 εκ των αρχών του: της ισότητας (δημοκρατίας) και της κοσμικοποίησης.
(Επίσης θα πρέπει να με πείσεις ότι η γαλλική επανάσταση ήταν "κακό", αλλά και να ήταν είναι άσχετο με το θέμα) Τα κακά που ακολουθησαν τhν περίοδο της τρομοκρατίας έγιναν στο όνομα της κοσμικοποίησης και ισότητας, όπως και στον κομουνισμό, όχι του κοσμικού ανθρωπισμού.
Ομοίως ο πόλεμος της βανδέας (δεν ξέρω για ποιό "γένος" μιλάς) από την πλερά των δημοκρατικών έγινε στο όνομα των ίδιων ιδανικών.

Ακόμα κι αν αυτές είναι αρχές που ασπάζεται ο κοσμικός ανθρωπισμός, η ιδεολογία ΔΕΝ περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτές. Ένα μερικό σύνολο των αρχών του συνοψίζεται στη διακύρηξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων που σκοπό έχει ακριβώς την αποτροπή τέτοιων καταστάσεων.

Με απλά λόγια, ο κοσμικός ανθρωπισμός περιέχει κοσμικοποίηση και ισότητα.
Ό,τι περιέχει κοσμικοποίηση και ισότητα ΔΕΝ είναι κοσμικός ανθρωπισμός
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:
Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:Καμία πεποίθηση δεν υπάρχει που άτομα που την πρέσβευαν/ασπαζόταν δεν έκαναν κάτι κακό
Θες να μου πεις ενα παράδειγμα κακού που έγινε στο ονομα του κοσμικού ανθρωπισμού;
Γαλλική επανάσταση, περίοδος τρομοκρατίας και γενοκτονία της Βανδεας...
Οκ μπερδεύεις τον κοσμικό ανθρωπισμό με τη φανατική υποστήριξη 2 εκ των αρχών του: της ισότητας (δημοκρατίας) και της κοσμικοποίησης.
(Επίσης θα πρέπει να με πείσεις ότι η γαλλική επανάσταση ήταν "κακό", αλλά και να ήταν είναι άσχετο με το θέμα) Τα κακά που ακολουθησαν τhν περίοδο της τρομοκρατίας έγιναν στο όνομα της κοσμικοποίησης και ισότητας, όπως και στον κομουνισμό, όχι του κοσμικού ανθρωπισμού.
Ομοίως ο πόλεμος της βανδέας (δεν ξέρω για ποιό "γένος" μιλάς) από την πλερά των δημοκρατικών έγινε στο όνομα των ίδιων ιδανικών.

Ακόμα κι αν αυτές είναι αρχές που ασπάζεται ο κοσμικός ανθρωπισμός, η ιδεολογία ΔΕΝ περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτές. Ένα μερικό σύνολο των αρχών του συνοψίζεται στη διακύρηξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων που σκοπό έχει ακριβώς την αποτροπή τέτοιων καταστάσεων.

Με απλά λόγια, ο κοσμικός ανθρωπισμός περιέχει κοσμικοποίηση και ισότητα.
Ό,τι περιέχει κοσμικοποίηση και ισότητα ΔΕΝ είναι κοσμικός ανθρωπισμός
Δεν τα μπερδεύω καθόλου. Η περίοδος της Τρομοκρατίας,η γενοκτονία της Βανδεας(γιατί γενοκτονία ήταν κι αυτό έχει τεκμηριωθεί ιστορικά) κι άλλα παρόμοια έγιναν από άτομα που ήταν από τους βασικούς που ξεκίνησαν την Γαλλική επανάσταση ήσαν κατά κάποιον τρόπο εμπνευστές της δηλαδή.Με βάση τις βιβλιογραφίες τους και άλλες ιστορικές αναφορές σε αυτούς καταλαβαίνουμε πως η ιδεολογία που πρέσβευαν ήταν ο κοσμικός ανθρωπισμός.Συνεπώς ότι έπραξαν το έπραξαν στηριζόμενοι σε αυτήν την δικαιολογία.Η διακύρηξη των δικαιωμάτων των ανθρώπων δεν είναι μονάχα προϊόν του κοσμικού ανθρωπισμου(ευτυχώς). Πολλές από τις διακηρύξεις δικαιωμάτων των ανθρώπων έχουν την βάση τους στις 10 εντολές (απαγόρευση φόνου, κλοπής κτλ).Αυτό δεν είναι απλά κοσμικός ανθρωπισμός.
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε:Με βάση τις βιβλιογραφίες τους και άλλες ιστορικές αναφορές σε αυτούς καταλαβαίνουμε πως η ιδεολογία που πρέσβευαν ήταν ο κοσμικός ανθρωπισμός.Συνεπώς ότι έπραξαν το έπραξαν στηριζόμενοι σε αυτήν την δικαιολογία.Η διακύρηξη των δικαιωμάτων των ανθρώπων δεν είναι μονάχα προϊόν του κοσμικού ανθρωπισμου(ευτυχώς). Πολλές από τις διακηρύξεις δικαιωμάτων των ανθρώπων έχουν την βάση τους στις 10 εντολές (απαγόρευση φόνου, κλοπής κτλ).Αυτό δεν είναι απλά κοσμικός ανθρωπισμός.
Ο κοσμικός ανθρωπισμός καταρχάς είναι μεταγενέστερος της γαλλικής επανάστασης. Θα ήθελα πολύ να παραθεσεις τα στοιχεία που αναφέρεις απο τα οποια βγάζεις τα παραπάνω συμπεράσματα.

Οταν λες οτι τα ανθρώπινα δικαιώματα βασίζονται στις 10 εντολές μονο να γελάσει μπορεί κανείς. Το ου φονευσεις ηταν πανανθρώπινη αξία πολύ πριν τον ιουδαϊσμό (που δεν σέβεται και πολυ τη ζωή) και μάντεψε ποιά σταση ζωής σέβεται επίσης την ανθρώπινη ζωή και ελευθερία: ο κοσμικός ανθρωπισμός.
Ειναι προφανές οτι δεν γνωρίζεις τι ειναι ο κοσμικός ανθρωπισμός. Google search πρώτα και μετά ισχυρισμοί παρακαλώ.

Edit: επίσης μάλλον αγνοείς και το περιεχόμενο της διακήρυξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθως δεν αναφέρεται απαγόρευση κλοπής πουθενά απο οσο θυμάμαι. Καλή προσπαθεία να συνδέσεις μια ανήθικη θρησκεία με τα ανθρώπινα δικαιώματα πάντως
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Marvin την 21 Ιούλ 2018 07:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Απο τη βικιπεδια:
"Με τον όρο ανθρωπισμό εννοούμε τη στάση ζωής που βασίζεται στην επιστημονική μέθοδο για να κατανοήσει τη λειτουργία του σύμπαντος, απορρίπτει την ιδέα του υπερφυσικού και της μετά θάνατον ζωής και υπερασπίζεται την ικανότητα του ανθρώπου να λαμβάνει ηθικές αποφάσεις που βασίζονται στη λογική, την ενσυναίσθηση, στο ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο και στη φιλοδοξία του προς το γενικότερο καλό της ανθρωπότητας.[2][3] Η έννοια του ανθρωπισμού μπορεί ακόμα να οριστεί ως φιλοσοφική στάση η οποία θεωρεί τον άνθρωπο κέντρο του κόσμου και κεντρική αξία της, μια αντίληψη που πρεσβεύει ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινωνίας και του πολιτισμού και κριτήριο της προόδου σε κάθε τομέα οφείλει να είναι η ελευθερία του και η ποιότητα της ζωής του και οι τρόποι συμπεριφοράς που (πρέπει να) επιδεικνύει ο άνθρωπος στον συνάνθρωπό του."

Κοίτα πόσο εύκολο ήταν. Τωρα πες μου πώς κολλάει η περίοδος της τρομοκρατίας στον ανθρωπιστικό τρόπο ζωής που έχει σαν βαση τη λογική, την ενσυναίσθηση και το ενδιαφέρον για το συνάνθρωπο ή πότε μίλησε ο Ροβεσπιερος για ενσυναίσθηση ή για "κοσμικό ανθρωπισμό"!
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:Απο τη βικιπεδια:
"Με τον όρο ανθρωπισμό εννοούμε τη στάση ζωής που βασίζεται στην επιστημονική μέθοδο για να κατανοήσει τη λειτουργία του σύμπαντος, απορρίπτει την ιδέα του υπερφυσικού και της μετά θάνατον ζωής και υπερασπίζεται την ικανότητα του ανθρώπου να λαμβάνει ηθικές αποφάσεις που βασίζονται στη λογική, την ενσυναίσθηση, στο ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο και στη φιλοδοξία του προς το γενικότερο καλό της ανθρωπότητας.[2][3] Η έννοια του ανθρωπισμού μπορεί ακόμα να οριστεί ως φιλοσοφική στάση η οποία θεωρεί τον άνθρωπο κέντρο του κόσμου και κεντρική αξία της, μια αντίληψη που πρεσβεύει ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινωνίας και του πολιτισμού και κριτήριο της προόδου σε κάθε τομέα οφείλει να είναι η ελευθερία του και η ποιότητα της ζωής του και οι τρόποι συμπεριφοράς που (πρέπει να) επιδεικνύει ο άνθρωπος στον συνάνθρωπό του."

Κοίτα πόσο εύκολο ήταν. Τωρα πες μου πώς κολλάει η περίοδος της τρομοκρατίας στον ανθρωπιστικό τρόπο ζωής που έχει σαν βαση τη λογική, την ενσυναίσθηση και το ενδιαφέρον για το συνάνθρωπο ή πότε μίλησε ο Ροβεσπιερος για ενσυναίσθηση ή για "κοσμικό ανθρωπισμό"!
Ο κοσμικός ανθρωπισμό βρίσκει τους προδρόμους του στον Διαφωτισμό και την Γαλλική επανάσταση. Ο ορισμός του κοσμικού ανθρωπισμού που παραθέτεις ήταν ιδέες που αρχικά καταγράφηκαν κι εκφράστηκαν από Διαφωτιστές και ορισμένους επικεφαλής της Γαλλικής επανάστασης(της οποίας ασφαλώς ο Ροβεσπιέρος δεν ήταν ο μαναδικός ηγέτης).Οσον αφορά την απαγόρευση της κλοπής δεν ξέρω αν αναφέρεται στην διακύρηξη των δικαιωμάτων των ανθρώπων(κακώς αν δεν αναφέρεται κατά τη γνώμη μου) όμως δεν αλλάζει ότι είναι θεσμοθετημενο στη νομοθεσία όλων των κρατών ακόμα και του τρίτου κόσμου.Τέλος οι δέκα εντολές είναι κάτι αποδεκτό όχι μόνο από τον Ιουδαϊσμό αλλά από όλες τις Αβρααμικές θρησκείες (που έχουν ωεμς γενάρχη τον Αβραάμ). Δεν ξέρω αν έχεις ακουστα τον ελληνοεβραιο Φριζη (που τσακώνεται με τον Ζαν Κοεν επίσης ελληνοεβραίο που ανεβάζουν και οι δύο σχετικά βίντεο στο youtibe στα ελληνικά) αλλά να είσαι κάπως προσεκτικός γιατί με την αναφορά μονάχα στον Ιουδαϊσμό κινδυνευεις να σε εντοπίσει (είτε αυτός είτε κάποιος άλλος ελληνοεβραίος) και να σε κατηγορούν για αντισημιτισμό.
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμό βρίσκει τους προδρόμους του στον Διαφωτισμό και την Γαλλική επανάσταση. Ο ορισμός του κοσμικού ανθρωπισμού που παραθέτεις ήταν ιδέες που αρχικά καταγράφηκαν κι εκφράστηκαν από Διαφωτιστές και ορισμένους επικεφαλής της Γαλλικής επανάστασης(της οποίας ασφαλώς ο Ροβεσπιέρος δεν ήταν ο μαναδικός ηγέτης).
Ναι, ο κοσμικός ανθρωπισμός βρίσκει τους προδρόμους του στο Διαφωτισμό, καμία διαφωνία. Το λάθος σου είναι ότι τον ταυτίζεις. Το φανάρι είναι πρόδρομος του φακού,αλλά ειναι δύο εντελώς διαφορετικά αντικείμενα. Από τα τέλη του 18ου αιώνα έχουν πράσει πάνω από 2 αιώνες και οι αξίες του διαφωτισμού εξελίχθκαν ώστε να μην έχουμε αιμοτοκυλίσματα στο όνομά τους.
Εξ ορισμου ο κοσμικός ανθρωπισμός δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για περιόδους τρομοκρατίας όπως εξήγησα παραπάνω.
Arkana1900 έγραψε:Οσον αφορά την απαγόρευση της κλοπής δεν ξέρω αν αναφέρεται στην διακύρηξη των δικαιωμάτων των ανθρώπων(κακώς αν δεν αναφέρεται κατά τη γνώμη μου) όμως δεν αλλάζει ότι είναι θεσμοθετημενο στη νομοθεσία όλων των κρατών ακόμα και του τρίτου κόσμου.
Η διακύρηξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου ασχολείται μόνο... με τα δικαιώματα του ανθρώπου. Και είναι καθολική και αδιαπραγμάτευτη. Η κλοπή δεν είναι ανήθικη υπό κάθε συνθήκη και ως εκ τούτου είναι διαπαγματεύσιμη (ακόμα και από την ελληνική νομοθεσια π.χ.). Δεν έχει να κάνει τόσο με τόσο με τα δικαιώματα του ανθρωπου στη ζωή όσο με νομικές ρυθμίσεις περί ιδιοκτησίας, γιαυτό και δεν εχει θέση στη διακύρηξη.
Arkana1900 έγραψε:Τέλος οι δέκα εντολές είναι κάτι αποδεκτό όχι μόνο από τον Ιουδαϊσμό αλλά από όλες τις Αβρααμικές θρησκείες (που έχουν ωεμς γενάρχη τον Αβραάμ). Δεν ξέρω αν έχεις ακουστα τον ελληνοεβραιο Φριζη (που τσακώνεται με τον Ζαν Κοεν επίσης ελληνοεβραίο που ανεβάζουν και οι δύο σχετικά βίντεο στο youtibe στα ελληνικά) αλλά να είσαι κάπως προσεκτικός γιατί με την αναφορά μονάχα στον Ιουδαϊσμό κινδυνευεις να σε εντοπίσει (είτε αυτός είτε κάποιος άλλος ελληνοεβραίος) και να σε κατηγορούν για αντισημιτισμό.
Οι 10 εντολές είναι εντελώς άχρηστες αφού προσφέρουν πολύ λίγες ηθικές αρχές, οι οποίες παρεμπιπτόντως προϋπήρχαν. Δεν γνωρίζω για τις άλλες αβρααμικές θρησκείες αλλά ο ιουδαϊσμός τις 2 εντολές που μπορούμε να δεχτούμε ηθικά: ου κλέψεις και ου φονεύσεις τις παρβιάζει αμέτρητες φορές στην παλαιά διαθήκη κατ' εντολή του Γιαχβέ.

Δεν καταφέρθηκα κατά κανενός λαού για να κατηγορηθώ για αντισημιτισμό, ούτε ασχολούμαι με τον κύριο Φριζή, ούτε πιστεύω ότι θα ασχοληθεί αυτός μαζι μου. Εσύ περίμενες σε ένα site αθέων να χαϊδεύουμε αυτές τις ρυπαρές δικαιολογίες ηθικής που είναι ο ιουδαϊσμός και ο χριστιανισμός;
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμό βρίσκει τους προδρόμους του στον Διαφωτισμό και την Γαλλική επανάσταση. Ο ορισμός του κοσμικού ανθρωπισμού που παραθέτεις ήταν ιδέες που αρχικά καταγράφηκαν κι εκφράστηκαν από Διαφωτιστές και ορισμένους επικεφαλής της Γαλλικής επανάστασης(της οποίας ασφαλώς ο Ροβεσπιέρος δεν ήταν ο μαναδικός ηγέτης).
Ναι, ο κοσμικός ανθρωπισμός βρίσκει τους προδρόμους του στο Διαφωτισμό, καμία διαφωνία. Το λάθος σου είναι ότι τον ταυτίζεις. Το φανάρι είναι πρόδρομος του φακού,αλλά ειναι δύο εντελώς διαφορετικά αντικείμενα. Από τα τέλη του 18ου αιώνα έχουν πράσει πάνω από 2 αιώνες και οι αξίες του διαφωτισμού εξελίχθκαν ώστε να μην έχουμε αιμοτοκυλίσματα στο όνομά τους.
Εξ ορισμου ο κοσμικός ανθρωπισμός δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για περιόδους τρομοκρατίας όπως εξήγησα παραπάνω.
Arkana1900 έγραψε:Οσον αφορά την απαγόρευση της κλοπής δεν ξέρω αν αναφέρεται στην διακύρηξη των δικαιωμάτων των ανθρώπων(κακώς αν δεν αναφέρεται κατά τη γνώμη μου) όμως δεν αλλάζει ότι είναι θεσμοθετημενο στη νομοθεσία όλων των κρατών ακόμα και του τρίτου κόσμου.
Η διακύρηξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου ασχολείται μόνο... με τα δικαιώματα του ανθρώπου. Και είναι καθολική και αδιαπραγμάτευτη. Η κλοπή δεν είναι ανήθικη υπό κάθε συνθήκη και ως εκ τούτου είναι διαπαγματεύσιμη (ακόμα και από την ελληνική νομοθεσια π.χ.). Δεν έχει να κάνει τόσο με τόσο με τα δικαιώματα του ανθρωπου στη ζωή όσο με νομικές ρυθμίσεις περί ιδιοκτησίας, γιαυτό και δεν εχει θέση στη διακύρηξη.
Arkana1900 έγραψε:Τέλος οι δέκα εντολές είναι κάτι αποδεκτό όχι μόνο από τον Ιουδαϊσμό αλλά από όλες τις Αβρααμικές θρησκείες (που έχουν ωεμς γενάρχη τον Αβραάμ). Δεν ξέρω αν έχεις ακουστα τον ελληνοεβραιο Φριζη (που τσακώνεται με τον Ζαν Κοεν επίσης ελληνοεβραίο που ανεβάζουν και οι δύο σχετικά βίντεο στο youtibe στα ελληνικά) αλλά να είσαι κάπως προσεκτικός γιατί με την αναφορά μονάχα στον Ιουδαϊσμό κινδυνευεις να σε εντοπίσει (είτε αυτός είτε κάποιος άλλος ελληνοεβραίος) και να σε κατηγορούν για αντισημιτισμό.
Οι 10 εντολές είναι εντελώς άχρηστες αφού προσφέρουν πολύ λίγες ηθικές αρχές, οι οποίες παρεμπιπτόντως προϋπήρχαν. Δεν γνωρίζω για τις άλλες αβρααμικές θρησκείες αλλά ο ιουδαϊσμός τις 2 εντολές που μπορούμε να δεχτούμε ηθικά: ου κλέψεις και ου φονεύσεις τις παρβιάζει αμέτρητες φορές στην παλαιά διαθήκη κατ' εντολή του Γιαχβέ.

Δεν καταφέρθηκα κατά κανενός λαού για να κατηγορηθώ για αντισημιτισμό, ούτε ασχολούμαι με τον κύριο Φριζή, ούτε πιστεύω ότι θα ασχοληθεί αυτός μαζι μου. Εσύ περίμενες σε ένα site αθέων να χαϊδεύουμε αυτές τις ρυπαρές δικαιολογίες ηθικής που είναι ο ιουδαϊσμός και ο χριστιανισμός;
Ο κοσμικός ανθρωπισμός δεν βρήκε μόνο τον πρόδρομο του στη Γαλλική επανάσταση και στον Διαφωτισμό αλλά βρήκε εκεί και την πρώτη ιστορική πραγμάτωση του.Συνεπώς είναι ασφαλές να πούμε ότι ο κοσμικός ανθρωπισμός πριν εξελιχθεί είχε ένα άσχημο παρελθόν. Αναφέρθηκες προηγουμένως υποτιμητικά μονάχα για τον Ιουδαϊσμό και αυτά ο Φριζης και κάποιοι άλλοι Εβραίοι τα θεωρουν ως αντισημιτισμο αφού κατά αυτούς γίνεται επίθεση σε ένα βασικότατο κομμάτι του εβραϊκού λαού (της θρησκείας του δηλαδή).Ως προς αυτό είχε τσακωθεί και με τον ΖανΚοεν κι ένα διάστημα είχαν κάνει βιντεακια και απαντούσαν ο ένας στον άλλο. Δεν ξέρω αν έχεις δει βιντεακια από Φριζη ή Ζαν Κοέν(ο Κοέν είναι άθεος από όσα είπε) για να καταλάβεις για τι πράγμα μιλώ.... Τέλος όσον αφορά εμένα προτιμώ να εμπιστεύομαι περισσότερο την θρησκευτική ηθική από τον κοσμικό ανθρωπισμό. Εσύ δηλαδή έχεις τον κοσμικό ανθρωπισμό κατι σαν θρησκεία σου...
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμός δεν βρήκε μόνο τον πρόδρομο του στη Γαλλική επανάσταση και στον Διαφωτισμό αλλά βρήκε εκεί και την πρώτη ιστορική πραγμάτωση του.Συνεπώς είναι ασφαλές να πούμε ότι ο κοσμικός ανθρωπισμός πριν εξελιχθεί είχε ένα άσχημο παρελθόν.
Όχι, ό κοσμικος ανθρωπισμός δεν βρήκε καμία πραγμάτωση στη Γαλλική επανάσταση. Εξακολουθείς να μπερδεύεις επιμέρους αξίες με τη συνολική στάση ζωής, που περιλαμβανει και άλλες σημαντικοτερες αξίες με σκοπό το ευ ζειν. Το εξήγησα ήδη. Πως μπορείς να υποστηρίζεις οτι μία στάση ζωής που έχει ως κύριο μέλημα την ευημερία των ανθρώπων βρήκε πραγμάτωση στην περίοδο της τρομοκρατίας; Δεν βλέπεις την αντίθεση;
Arkana1900 έγραψε:Τέλος όσον αφορά εμένα προτιμώ να εμπιστεύομαι περισσότερο την θρησκευτική ηθική από τον κοσμικό ανθρωπισμό. Εσύ δηλαδή έχεις τον κοσμικό ανθρωπισμό κατι σαν θρησκεία σου...
Όχι δεν έχω τον ανθρωπισμό σαν θρησκεία μου. Δεν ακολουθώ τίποτα "σαν θρησκεία", δηλαδή άκριτα και βασιζόμενος στην πίστη. Τυχαίνει να συμφωνώ με τι αξίες του τις οποίες έκρινα μία-μία με τη λογική πρώτα και θεώρησα ότι με αυτές θα οικοδομηθεί ένας κόσμος στον οποιό θα ήθελα να ζήσω με όποιο status και αν γεννιόμουν.

Η "θρησκευτική ηθική" σου δίνει παράλογες "αξίες" γιατί ο είπε ο αόρατος φίλος σου στον ουρανό. Με τον ίδιο τρόπο, μέσω της θησκευτικής ηθικής οι αεροπειρατές της 11/9 θεώρησαν ηθικό να σπείρουν τον όλεθρο.
Αν βγάζαμε το Θεό από τη μεση και θεωρούσαμε ηθικό μόνο ό,τι προωθεί την ευημερία των ανθρώπων και όχι ό,τι λέει ο εκάστοτε "θεός" ότι είναι ηθικό, τέτοιες πράξεις θα ήταν από πολύ δύσκολο εως αδύνατο να δικαιολογηθούν.
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμός δεν βρήκε μόνο τον πρόδρομο του στη Γαλλική επανάσταση και στον Διαφωτισμό αλλά βρήκε εκεί και την πρώτη ιστορική πραγμάτωση του.Συνεπώς είναι ασφαλές να πούμε ότι ο κοσμικός ανθρωπισμός πριν εξελιχθεί είχε ένα άσχημο παρελθόν.
Όχι, ό κοσμικος ανθρωπισμός δεν βρήκε καμία πραγμάτωση στη Γαλλική επανάσταση. Εξακολουθείς να μπερδεύεις επιμέρους αξίες με τη συνολική στάση ζωής, που περιλαμβανει και άλλες σημαντικοτερες αξίες με σκοπό το ευ ζειν. Το εξήγησα ήδη. Πως μπορείς να υποστηρίζεις οτι μία στάση ζωής που έχει ως κύριο μέλημα την ευημερία των ανθρώπων βρήκε πραγμάτωση στην περίοδο της τρομοκρατίας; Δεν βλέπεις την αντίθεση;
Arkana1900 έγραψε:Τέλος όσον αφορά εμένα προτιμώ να εμπιστεύομαι περισσότερο την θρησκευτική ηθική από τον κοσμικό ανθρωπισμό. Εσύ δηλαδή έχεις τον κοσμικό ανθρωπισμό κατι σαν θρησκεία σου...
Όχι δεν έχω τον ανθρωπισμό σαν θρησκεία μου. Δεν ακολουθώ τίποτα "σαν θρησκεία", δηλαδή άκριτα και βασιζόμενος στην πίστη. Τυχαίνει να συμφωνώ με τι αξίες του τις οποίες έκρινα μία-μία με τη λογική πρώτα και θεώρησα ότι με αυτές θα οικοδομηθεί ένας κόσμος στον οποιό θα ήθελα να ζήσω με όποιο status και αν γεννιόμουν.

Η "θρησκευτική ηθική" σου δίνει παράλογες "αξίες" γιατί ο είπε ο αόρατος φίλος σου στον ουρανό. Με τον ίδιο τρόπο, μέσω της θησκευτικής ηθικής οι αεροπειρατές της 11/9 θεώρησαν ηθικό να σπείρουν τον όλεθρο.
Αν βγάζαμε το Θεό από τη μεση και θεωρούσαμε ηθικό μόνο ό,τι προωθεί την ευημερία των ανθρώπων και όχι ό,τι λέει ο εκάστοτε "θεός" ότι είναι ηθικό, τέτοιες πράξεις θα ήταν από πολύ δύσκολο εως αδύνατο να δικαιολογηθούν.
Ο κοσμικός ανθρωπισμός έχει διάφορες μορφές.Η αρχική του πηγή ήταν η χριστιανική διδασκαλία https://vardavas.wordpress.com/2011/10/10/john-gray/ .Στην πορεία κάποιες μορφές του εξελίχθηκαν σε κάτι άλλο.Οι εμπνευστές και οι αυτουργοι της περιόδου της τρομοκρατίας,της Βανδέας κτλ στόχο είχαν να βγάλουν από την μέση των διαφονοιύνταων με τον ανθρωπισμό που πρέσβευε η γαλλική επανάσταση ακριβώς για να φέρουν την ευημερία (την ευημερία στην οποία πίστευαν) στους ανθρώπους.Το «καλό» όπως είπαμε για έναν άθεο είναι κάτι ρευστό και υποκειμενικό. Δεν μπορούν να ορίσουν τι είναι το «καλό» χωρίς τον Δημιουργό αυτών των ιδεών. Τα πράγματα μπλέκουν όταν καλείς στην ηθική και στο «καλό» και δεν γνωρίζεις την προέλευση και τον ορισμό τους. Δεν ισχύει το ίδιο όμως όταν πιστεύεις σε μια ανώτερη δύναμη που δημιούργησε την ηθική για τους ανθρώπους και έχει ένα συγκεκριμένο σκελετό. Η ηθική έχει άμεση σχέση με την συμπεριφορά του ανθρώπου ακόμα και αν δεν βλάπτει σωματικά τον άλλον. Επηρεάζει τις αξίες της κοινωνίας και την ομαλή λειτουργία. Τα «κακά» παραδείγματα επηρεάζουν αρνητικά, άρα βλάπτουν έστω και μακροπρόθεσμα. Ένα παράδειγμα είναι η πορνογραφία. Επίσης, πρέπει να καταλάβει κάποιος ότι δεν παίζει ρόλο μόνο να μην βλάψεις τον συνάνθρωπο σου, αλλά να μην βλάψεις επίσης και τον ίδιο σου τον εαυτό, γιατί με τον έναν τρόπο η τον άλλον αυτό κάποτε θα επηρεάσει και τον συνάνθρωπο σου.Λες ότι ο κοσμικός ανθρωπισμός(όπως τον σκέφτεσαι εσύ) θέλει την ευτυχία των ανθρώπων. Θα πρέπει τότε να μας πει οποιος τα σκέφτεται αυτά από πού αντλεί την ηθική του. Μιας και ιστορικά οφείλει την ηθική που γνωρίζει και λογικά πράττει, σε αυτά τα ιερά βιβλία.Για παράδειγμα στις αρχαίες κοινωνίες(και στην Εβραική πριν την καθιέρωση του μονοθεισμού από τον Αβραάμ) θεωρούνταν ευρέως ηθικό να σκοτώνονται όσα παιδιά είχαν σωματικά ή άλλα προβλήματα.Και σήμερα βέβαια με τις εκτρώσεις(τις οποίες επίσημα ο ιουδαϊσμός,ο χριστιανισμός και το Ισλάμ απαγορεύουν) κάτι κοντινό σε αυτό γίνεται.
Αν δηλαδή η ευτυχία ενός η πολλών είναι αντίθετη προς την ευτυχία των άλλων; Αν η ευτυχία αυτή καλεί στο κακό των άλλων; Μια σειρά από σκέψεις ακυρώνουν αυτή την γενική άστοχη φράση μιας και πρέπει ο Άθεος να ορίσει τι είναι ευτυχία και πως ορίζει το «κακό» και το «καλό» γενικά.
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμός έχει διάφορες μορφές.Η αρχική του πηγή ήταν η χριστιανική διδασκαλία https://vardavas.wordpress.com/2011/10/10/john-gray/ .
O κοσμικός ανθρωπισμός είναι μία συγκεκρμένη στάση ζωής. Σου έδωσα και τον ορισμό. Αν επιμένεις να αλλάζεις τον όρο για να τον χρησιμοποιείςόπως σε βολεύει δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Αυτό που εσύ ορίζεις αυθαίρετα κοσμικό ανθρωπισμό δεν είναι κάτι που με αφορά.

Πέρα αυτού το link δεν έχει κανένα ισχυρό επιχείρημα ως προς το ότι ο ανθρωπισμός είναι θρησκεία. Ας τα πιασουμε ένα ένα (με bold+italic το κείμενο του link):

"Ο ανθρωπισμός δεν είναι επιστήμη αλλά θρησκεία – η μεταχριστιανική πίστη ότι οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν ένα κόσμο καλύτερο από κάθε άλλον στον οποίον έχουν ζήσει μέχρι στιγμής."


κάθε τι που πιστεύουμε δεν είναι "θρησκευτική πίστη". Εδώ έχουμε τη λογκή πλάνη της αμφιλογίας https://www.logicallyfallacious.com/too ... uivocation, όπου η λέξη "πίστη" χρησιμοποιείται με διαφορετική σημασία στις προκείμενες:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ:
Ό,τι βασίζεται στην "πίστη" είναι θρησκεία
Ο ανθρωπισμός βασίζεται στην "πίστη" ότι...
Άρα ο ανθρωπισμός είναι θρησκεία


"Στην προχριστιανική Ευρώπη θεωρούνταν δεδομένο ότι το μέλλον θα έμοιαζε με το παρελθόν. Η γνώση μπορεί να αυξανόταν και οι εφευρέσεις να πλήθαιναν, η ηθική όμως θα παρέμενε εν πολλοις η ιδία. Η ιστορία ήταν μια σειρά κύκλων δίχως συνολικό νόημα.
Ενάντια σε αυτήν την παγανιστική άποψη, οι χριστιανοί κατανοούσαν την ιστορία ως μια αφήγηση αμαρτίας και λύτρωσης. Ο ανθρωπισμός είναι ο μετασχηματισμός αυτού του χριστιανικού δόγματος της σωτηρίας σε ένα πρόγραμμα οικουμενικής ανθρώπινης χειραφέτησης."


ισχυρισμοί χωρίς αποδειξεις...

"Η ιδέα της προόδου είναι η κοσμική εκδοχή της χριστιανικής πίστης στη Θεία Πρόνοια. Για αυτό το λόγο η πρόοδος ήταν άγνωστη στους αρχαίους παγανιστές."


Ακόμα κι αν πιστέψουμε τις προκείμενες (για τις οποίες δεν δίνονται αποδείξεις) το παραπάνω αποτελεί κλασική "post hoc ergo propter hoc" λογική πλάνη https://el.wikipedia.org/wiki/Post_hoc_ergo_propter_hoc
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ:
η πρόοδος ήταν άγνωστη πριν το χριστιανισμό
η χριστιανική πίστη ήρθε πρίν την ιδέα της προόδου
Άρα η χριστιανική πίστη ήταν ο πρόδρομος της προόδου



Arkana1900 έγραψε: Το «καλό» όπως είπαμε για έναν άθεο είναι κάτι ρευστό και υποκειμενικό. Δεν μπορούν να ορίσουν τι είναι το «καλό» χωρίς τον Δημιουργό αυτών των ιδεών.
Καλό και ηθικό για έναν ανθρωπιστή είναι ό,τι προωθεί την ανθρώπινη ευημερία. Είμαι άθεος και μόλις σου το όρισα πολύ συγκεκριμένα, άρα κάνεις λάθος.

Arkana1900 έγραψε:Τα πράγματα μπλέκουν όταν καλείς στην ηθική και στο «καλό» και δεν γνωρίζεις την προέλευση και τον ορισμό τους.
Δεν υπάρχει προέλευση της ηθικής και του καλού. Είναι όροι που χρησιμοποιούμε για να ορίσουμε ό,τι προωθεί την ευημερία μας. Ο λόγος που τα υποστηρίζουμε, αν εννοείς αυτό ως προέλευση, είναι ότι μας συμφερει ως είδος!

Arkana1900 έγραψε: Δεν ισχύει το ίδιο όμως όταν πιστεύεις σε μια ανώτερη δύναμη που δημιούργησε την ηθική για τους ανθρώπους και έχει ένα συγκεκριμένο σκελετό. Η ηθική έχει άμεση σχέση με την συμπεριφορά του ανθρώπου ακόμα και αν δεν βλάπτει σωματικά τον άλλον. Επηρεάζει τις αξίες της κοινωνίας και την ομαλή λειτουργία. Τα «κακά» παραδείγματα επηρεάζουν αρνητικά, άρα βλάπτουν έστω και μακροπρόθεσμα.
Το ίδιο ισχύει και στην ανθρωπιστική ηθική εκ του ορισμού της. Το μονο που διαφέρει είναι το κριτήριο (ευημερία γι μένα, λόγος του θεού σου για σένα) με το οποίο κάτι ορίζεται ώς ηθικό - ανήθικο - άσχετο με την ηθική.
Εσύ ορίζεις ανήθικο να είναι κάποιος ομοφιλόφιλος γιατί δεν τον γουστάρει ο θεός σου (αυτός ο φάρος ηθικής που στα "αγια βιβλία" σου, μεταξύ άλλων, προκαλεί γενοκτονίες και προτρέπει στη διαιώνηση της δουλείας), ενώ εγώ θεωρώ ότι δεν επιβαρύνει την ευημερία των γύρω του όποτε είναι ασχέτο ηθικής γεγονός.
Arkana1900 έγραψε: Θα πρέπει τότε να μας πει οποιος τα σκέφτεται αυτά από πού αντλεί την ηθική του. Μιας και ιστορικά οφείλει την ηθική που γνωρίζει και λογικά πράττει, σε αυτά τα ιερά βιβλία.
Αν κάτι οφείλουμε στην παλαιά διαθήκη είναι η διατήρησή τη ως παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς η πλειοψηφία της είναι μία επίδειξη δύναμης ενός ανήθικου θεού.
Δεν ξέρω γιατί η ηθική πρέπει να "αντλείται" από κάπου ή τι σημαίνει αυτή η φράση. Αν εννοείς "πως κρίνουμε κάτι ως ηθικό" το εξήγησα παραπάνω:
Το ορίζεις (όπως έκανα) και κρίνεις αν αντιστοιχεί η πράξη στον ορισμό.

Συγνώμη για το σεντόνι αλλά έθεσες πολλά θέματα και ήθελα να απαντήσω σε όλα
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε: Ο κοσμικός ανθρωπισμός έχει διάφορες μορφές.Η αρχική του πηγή ήταν η χριστιανική διδασκαλία https://vardavas.wordpress.com/2011/10/10/john-gray/ .
O κοσμικός ανθρωπισμός είναι μία συγκεκρμένη στάση ζωής. Σου έδωσα και τον ορισμό. Αν επιμένεις να αλλάζεις τον όρο για να τον χρησιμοποιείςόπως σε βολεύει δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Αυτό που εσύ ορίζεις αυθαίρετα κοσμικό ανθρωπισμό δεν είναι κάτι που με αφορά.

Πέρα αυτού το link δεν έχει κανένα ισχυρό επιχείρημα ως προς το ότι ο ανθρωπισμός είναι θρησκεία. Ας τα πιασουμε ένα ένα (με bold+italic το κείμενο του link):

"Ο ανθρωπισμός δεν είναι επιστήμη αλλά θρησκεία – η μεταχριστιανική πίστη ότι οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν ένα κόσμο καλύτερο από κάθε άλλον στον οποίον έχουν ζήσει μέχρι στιγμής."


κάθε τι που πιστεύουμε δεν είναι "θρησκευτική πίστη". Εδώ έχουμε τη λογκή πλάνη της αμφιλογίας https://www.logicallyfallacious.com/too ... uivocation, όπου η λέξη "πίστη" χρησιμοποιείται με διαφορετική σημασία στις προκείμενες:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ:
Ό,τι βασίζεται στην "πίστη" είναι θρησκεία
Ο ανθρωπισμός βασίζεται στην "πίστη" ότι...
Άρα ο ανθρωπισμός είναι θρησκεία


"Στην προχριστιανική Ευρώπη θεωρούνταν δεδομένο ότι το μέλλον θα έμοιαζε με το παρελθόν. Η γνώση μπορεί να αυξανόταν και οι εφευρέσεις να πλήθαιναν, η ηθική όμως θα παρέμενε εν πολλοις η ιδία. Η ιστορία ήταν μια σειρά κύκλων δίχως συνολικό νόημα.
Ενάντια σε αυτήν την παγανιστική άποψη, οι χριστιανοί κατανοούσαν την ιστορία ως μια αφήγηση αμαρτίας και λύτρωσης. Ο ανθρωπισμός είναι ο μετασχηματισμός αυτού του χριστιανικού δόγματος της σωτηρίας σε ένα πρόγραμμα οικουμενικής ανθρώπινης χειραφέτησης."


ισχυρισμοί χωρίς αποδειξεις...

"Η ιδέα της προόδου είναι η κοσμική εκδοχή της χριστιανικής πίστης στη Θεία Πρόνοια. Για αυτό το λόγο η πρόοδος ήταν άγνωστη στους αρχαίους παγανιστές."


Ακόμα κι αν πιστέψουμε τις προκείμενες (για τις οποίες δεν δίνονται αποδείξεις) το παραπάνω αποτελεί κλασική "post hoc ergo propter hoc" λογική πλάνη https://el.wikipedia.org/wiki/Post_hoc_ergo_propter_hoc
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ:
η πρόοδος ήταν άγνωστη πριν το χριστιανισμό
η χριστιανική πίστη ήρθε πρίν την ιδέα της προόδου
Άρα η χριστιανική πίστη ήταν ο πρόδρομος της προόδου



Arkana1900 έγραψε: Το «καλό» όπως είπαμε για έναν άθεο είναι κάτι ρευστό και υποκειμενικό. Δεν μπορούν να ορίσουν τι είναι το «καλό» χωρίς τον Δημιουργό αυτών των ιδεών.
Καλό και ηθικό για έναν ανθρωπιστή είναι ό,τι προωθεί την ανθρώπινη ευημερία. Είμαι άθεος και μόλις σου το όρισα πολύ συγκεκριμένα, άρα κάνεις λάθος.

Arkana1900 έγραψε:Τα πράγματα μπλέκουν όταν καλείς στην ηθική και στο «καλό» και δεν γνωρίζεις την προέλευση και τον ορισμό τους.
Δεν υπάρχει προέλευση της ηθικής και του καλού. Είναι όροι που χρησιμοποιούμε για να ορίσουμε ό,τι προωθεί την ευημερία μας. Ο λόγος που τα υποστηρίζουμε, αν εννοείς αυτό ως προέλευση, είναι ότι μας συμφερει ως είδος!

Arkana1900 έγραψε: Δεν ισχύει το ίδιο όμως όταν πιστεύεις σε μια ανώτερη δύναμη που δημιούργησε την ηθική για τους ανθρώπους και έχει ένα συγκεκριμένο σκελετό. Η ηθική έχει άμεση σχέση με την συμπεριφορά του ανθρώπου ακόμα και αν δεν βλάπτει σωματικά τον άλλον. Επηρεάζει τις αξίες της κοινωνίας και την ομαλή λειτουργία. Τα «κακά» παραδείγματα επηρεάζουν αρνητικά, άρα βλάπτουν έστω και μακροπρόθεσμα.
Το ίδιο ισχύει και στην ανθρωπιστική ηθική εκ του ορισμού της. Το μονο που διαφέρει είναι το κριτήριο (ευημερία γι μένα, λόγος του θεού σου για σένα) με το οποίο κάτι ορίζεται ώς ηθικό - ανήθικο - άσχετο με την ηθική.
Εσύ ορίζεις ανήθικο να είναι κάποιος ομοφιλόφιλος γιατί δεν τον γουστάρει ο θεός σου (αυτός ο φάρος ηθικής που στα "αγια βιβλία" σου, μεταξύ άλλων, προκαλεί γενοκτονίες και προτρέπει στη διαιώνηση της δουλείας), ενώ εγώ θεωρώ ότι δεν επιβαρύνει την ευημερία των γύρω του όποτε είναι ασχέτο ηθικής γεγονός.
Arkana1900 έγραψε: Θα πρέπει τότε να μας πει οποιος τα σκέφτεται αυτά από πού αντλεί την ηθική του. Μιας και ιστορικά οφείλει την ηθική που γνωρίζει και λογικά πράττει, σε αυτά τα ιερά βιβλία.
Αν κάτι οφείλουμε στην παλαιά διαθήκη είναι η διατήρησή τη ως παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς η πλειοψηφία της είναι μία επίδειξη δύναμης ενός ανήθικου θεού.
Δεν ξέρω γιατί η ηθική πρέπει να "αντλείται" από κάπου ή τι σημαίνει αυτή η φράση. Αν εννοείς "πως κρίνουμε κάτι ως ηθικό" το εξήγησα παραπάνω:
Το ορίζεις (όπως έκανα) και κρίνεις αν αντιστοιχεί η πράξη στον ορισμό.

Συγνώμη για το σεντόνι αλλά έθεσες πολλά θέματα και ήθελα να απαντήσω σε όλα
''Αν δηλαδή η ευτυχία ενός η πολλών είναι αντίθετη προς την ευτυχία των άλλων; Αν η ευτυχία αυτή καλεί στο κακό των άλλων; Μια σειρά από σκέψεις ακυρώνουν αυτή την γενική άστοχη φράση'' αυτό είναι η ουσία όλων όσων έγραψα και δεν μου απάντησες.Οσοι έκαναν την γενοκτονία της Βανδέας θεωρούσαν ότι η εξόντωση των κατοίκων της Βανδέας θα έκανε καλό στην ανθρωπότητα και θα την απάλλαζε από άτομα σαν τους κατοίκους της Βανδέας που ήθελαν να την βλάψουν.Όσον αφορά την ηθική των δέκα εντολών νομίζω είναι η νομοθεσία που παραδόθηκε στους ανθρώπους και αυτή την νομθεσία δεν γνωρίζω κανέναν σόφρων άνθρωπο να την απορρίπτει.Αν διαφωνείς με κάτι από τις δέκα εντολές ή αντιπροτείνεις κάτι άλλο πρέπει να το παραθέσεις.Ενημερωτικά παραθέτω για ένα άλλο θέμα http://www.oodegr.com/oode/grafi/kd/douleia_croix_1.htm .Επιμένω...ο κοσμικός ανθρωπισμός τι παραπάνω όρισε;Δηλαδή πριν την Γαλλική επανάσταση και τον κοσμικό ανθρωπισμό οι άνθρωποι δεν ήθελαν η ανθρωπότητα να ευημερεί;Ήθελαν να καταστραφεί;Τι παραπάνω έφερε ο κοσμικός ανθρωπισμός;Πώς έκανε καλύτερο τον κόσμο(ΑΝ τον έκανε καλύτερο);
Άβαταρ μέλους
Marvin
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2018 07:57
Όνομα Ιστότοπου: -

Arkana1900 έγραψε: ''Αν δηλαδή η ευτυχία ενός η πολλών είναι αντίθετη προς την ευτυχία των άλλων; Αν η ευτυχία αυτή καλεί στο κακό των άλλων; Μια σειρά από σκέψεις ακυρώνουν αυτή την γενική άστοχη φράση'' αυτό είναι η ουσία όλων όσων έγραψα και δεν μου απάντησες.Οσοι έκαναν την γενοκτονία της Βανδέας θεωρούσαν ότι η εξόντωση των κατοίκων της Βανδέας θα έκανε καλό στην ανθρωπότητα και θα την απάλλαζε από άτομα σαν τους κατοίκους της Βανδέας που ήθελαν να την βλάψουν.
Απάντησα, αλλά ίσως να μην το έκανα ξεκάθαρα: Μιλάμε για τη συνολική ευημερία. Όλων των ανθρώπων που επηρεάζονται από μία πράξη με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι γενοκτονίες γενικά, δε συμβάλλουν και πολύ στην ευημερία των νεκρών και των οικογενειών τους. Το συνολικό κακό είναι τέτοιου μεγέθους που δύσκολα θα ισοσκελιστεί από κάποιο καλό που θα προκύψει από αυτό.

Από κει και πέρα καθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και πρέπει να κριθεί με ένα και μόνο κριτήριο: το κοινό καλό (τη μέγιστη κοινή ευημερία). Φυσικά η απάντηση δεν είναι πάντα εύκολη ή κόμα κι εφικτή σε πραγματικά ηθικά διλήμματα που οι συνέπειες των πράξεων ειναι δύσκολο να υπολογιστούν, αλλά δεν γνωρίζουμε καλύτερο τρόπο να ζούμε. Εσύ που διαφωνείς και που υπστηρίζεις τη θρησκευτική ηθική θα ήθελα να μου πεις ΓΙΑΤΙ είναι ανώτερη. Εγώ το εξήγησα.
Arkana1900 έγραψε: Όσον αφορά την ηθική των δέκα εντολών νομίζω είναι η νομοθεσία που παραδόθηκε στους ανθρώπους και αυτή την νομθεσία δεν γνωρίζω κανέναν σόφρων άνθρωπο να την απορρίπτει.Αν διαφωνείς με κάτι από τις δέκα εντολές ή αντιπροτείνεις κάτι άλλο πρέπει να το παραθέσεις.
Οι δέκα εντολές είναι το λιγότερο αστείες αλλά αφού επιμένεις...
Πάμε στις 4 εντελώς άχρηστες από άποψη ηθικής:

1. Ἐγώ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, οὐκ ἔσονται σοὶ θεοὶ ἕτεροι πλὴν ἑμοῦ.
2. Οὐ ποιήσεις σεαυτῷ εἴδωλον, οὐδὲ παντὸς ὁμοίωμα, ὅσα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ὅσα ἐν τῇ γῇ κάτω καὶ ὅσα ἐν τοῖς ὕδασιν ὑποκάτω τῆς γῆς.
3. Οὐ λήψει τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου ἐπὶ ματαίῳ.
4. Ἓξ ἡμέρας ἔργα καὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου. Τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου.

αν λέει κάτι "ηθικό", που κάνει τη ζωή μας καλύτερη δηλαδη, εδώ παρακαλώ να μου το υποδείξεις.

5. Τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου, ἵνα εὖ σοι γένηται καὶ ἵνα μακροχρόνιος γένῃ ἐπὶ τῆς γῆς.

Καλή οδηγία γενικά, αλλά τι γίνεται αν π.χ. ο πατέρας σου σε βιάζει; αν η μητέρα σου σε εκπορνεύει; Αυτό είναι το πρόβλημα της καντιανικής ηθικής. Οι πράξεις πρέπει να κρίνονται από τα αποτελέσμτα που αναμένουμε και όχι καθεαυτές.

6. Οὐ μοιχεύσεις.
7. Οὐ κλέψεις.
8. Οὐ φονεύσεις.

και πάλι καλές γενικές αρχές αλλά δεν είναι απόλυτες. Ειδικά το "ου κλεψεις" γνωρίζουμε περιστάσεις στος οποίες είναι ηθικότατο να κλέψεις.
Παράδειγμα: θύματα της πυρκαγιας που έχουν αφήσει τα πάντα πίσω τους συναντούν κλειστό περίπτρο. Σπάνε το ψυγείο και κλέβουν νερό.
Επίσης όταν είσαι σε αυτοάμυνα δικαιούσαι ηθικά και νομικά να σώσεις τη ζωη σου αφαιρώντας τη ζωή αυτού που σε απειλεί.

9. Οὐ ψευδομαρτυρήσεις κατὰ τοῦ πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδῆ.

Οι 5-9 αν δεν παρθούν σαν απόλυτοι ηθικοί κανόνες είναι καλές οδηγίες σε γενικές γραμμές. Αλλά σίγουρα δεν περιμέναμε τις εντολές για να μάθουμε ότι δεν είναι καό να σκοτώνεις και να είσαι άπιστος ή ανέντιμος.

10.Ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα τω πλησίον σου εστί, ουκ επιθυμήσεις την οικίαν του πλησίον σου, ούτε τον αγρόν αυτού, ούτε τον παίδα αυτού, ούτε την παιδίσκην αυτού, ούτε του βοός αυτού, ουτε του υποζυγίου αυτού, ούτε παντός κτήνους αυτού, ούτε όσα τω πλησίον σου εστίν.

Αααααα μάλιστα εντολή που ποινικοποιεί την επιθυμία. Δεν είμαστε υπεύθυνοι για τις επιθυμίες μας ούτε τις ελέγχουμε. Ελέγχουμε τις πράξεις μας οπότε αφού θες και αντιπροτάσεις πως θα σου φαινόταν το "επιθύμησε ό,τι γουστάρεις, αλλά μην κάνεις κακό στους άλους για να το αποκτήσεις";
Arkana1900 έγραψε: Επιμένω...ο κοσμικός ανθρωπισμός τι παραπάνω όρισε;Δηλαδή πριν την Γαλλική επανάσταση και τον κοσμικό ανθρωπισμό οι άνθρωποι δεν ήθελαν η ανθρωπότητα να ευημερεί;Ήθελαν να καταστραφεί;Τι παραπάνω έφερε ο κοσμικός ανθρωπισμός;Πώς έκανε καλύτερο τον κόσμο(ΑΝ τον έκανε καλύτερο);
Παλιότερα οι άνθρωποι έβαζαν την ευημερία των κοινωνικών τους ομάδων πάνω από το κοινό καλό. Δεν είχαν οικουμενική ανίληψη του ανθρώπινου είδους. Κατα τη θησκευτική ηθική οι άνθρωποι θεωρούσαν ηθικό ό,τι ικανοποιεί τον εκάστοτε θεό τους. Δεν τους ενδιεφερε τόσο η ευημερία του ανθρώπου σε αυτήν τη ζωή οσο μία μεταθανάτια "σωτηρία της ψυχής". Ο ανθρωπισμός εστίασε το ηθικό σε ό,τι συμβάλλει στη γενική ευημερία των ανθρώπων σε αυτή τη ζωή. Αυτό το καινούριο έφερε. Δεν είναι πλέον κριτήριο η θέληση ενός θεού "γιατί έτσι". Όλοι οι κανόνες περνάνε από λογικό φίλτρο με το προαναφερθέν κριτήριο.

Ελπίζω να μην χρειαστεί να ξαναπώ τα ίδια
"It's part of the shape of the Universe. I only have to talk to somebody and they begin to hate me."
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Marvin έγραψε:
Arkana1900 έγραψε: ''Αν δηλαδή η ευτυχία ενός η πολλών είναι αντίθετη προς την ευτυχία των άλλων; Αν η ευτυχία αυτή καλεί στο κακό των άλλων; Μια σειρά από σκέψεις ακυρώνουν αυτή την γενική άστοχη φράση'' αυτό είναι η ουσία όλων όσων έγραψα και δεν μου απάντησες.Οσοι έκαναν την γενοκτονία της Βανδέας θεωρούσαν ότι η εξόντωση των κατοίκων της Βανδέας θα έκανε καλό στην ανθρωπότητα και θα την απάλλαζε από άτομα σαν τους κατοίκους της Βανδέας που ήθελαν να την βλάψουν.
Απάντησα, αλλά ίσως να μην το έκανα ξεκάθαρα: Μιλάμε για τη συνολική ευημερία. Όλων των ανθρώπων που επηρεάζονται από μία πράξη με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι γενοκτονίες γενικά, δε συμβάλλουν και πολύ στην ευημερία των νεκρών και των οικογενειών τους. Το συνολικό κακό είναι τέτοιου μεγέθους που δύσκολα θα ισοσκελιστεί από κάποιο καλό που θα προκύψει από αυτό.

Από κει και πέρα καθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και πρέπει να κριθεί με ένα και μόνο κριτήριο: το κοινό καλό (τη μέγιστη κοινή ευημερία). Φυσικά η απάντηση δεν είναι πάντα εύκολη ή κόμα κι εφικτή σε πραγματικά ηθικά διλήμματα που οι συνέπειες των πράξεων ειναι δύσκολο να υπολογιστούν, αλλά δεν γνωρίζουμε καλύτερο τρόπο να ζούμε. Εσύ που διαφωνείς και που υπστηρίζεις τη θρησκευτική ηθική θα ήθελα να μου πεις ΓΙΑΤΙ είναι ανώτερη. Εγώ το εξήγησα.
Arkana1900 έγραψε: Όσον αφορά την ηθική των δέκα εντολών νομίζω είναι η νομοθεσία που παραδόθηκε στους ανθρώπους και αυτή την νομθεσία δεν γνωρίζω κανέναν σόφρων άνθρωπο να την απορρίπτει.Αν διαφωνείς με κάτι από τις δέκα εντολές ή αντιπροτείνεις κάτι άλλο πρέπει να το παραθέσεις.
Οι δέκα εντολές είναι το λιγότερο αστείες αλλά αφού επιμένεις...
Πάμε στις 4 εντελώς άχρηστες από άποψη ηθικής:

1. Ἐγώ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, οὐκ ἔσονται σοὶ θεοὶ ἕτεροι πλὴν ἑμοῦ.
2. Οὐ ποιήσεις σεαυτῷ εἴδωλον, οὐδὲ παντὸς ὁμοίωμα, ὅσα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ὅσα ἐν τῇ γῇ κάτω καὶ ὅσα ἐν τοῖς ὕδασιν ὑποκάτω τῆς γῆς.
3. Οὐ λήψει τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου ἐπὶ ματαίῳ.
4. Ἓξ ἡμέρας ἔργα καὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου. Τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου.

αν λέει κάτι "ηθικό", που κάνει τη ζωή μας καλύτερη δηλαδη, εδώ παρακαλώ να μου το υποδείξεις.

5. Τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου, ἵνα εὖ σοι γένηται καὶ ἵνα μακροχρόνιος γένῃ ἐπὶ τῆς γῆς.

Καλή οδηγία γενικά, αλλά τι γίνεται αν π.χ. ο πατέρας σου σε βιάζει; αν η μητέρα σου σε εκπορνεύει; Αυτό είναι το πρόβλημα της καντιανικής ηθικής. Οι πράξεις πρέπει να κρίνονται από τα αποτελέσμτα που αναμένουμε και όχι καθεαυτές.

6. Οὐ μοιχεύσεις.
7. Οὐ κλέψεις.
8. Οὐ φονεύσεις.

και πάλι καλές γενικές αρχές αλλά δεν είναι απόλυτες. Ειδικά το "ου κλεψεις" γνωρίζουμε περιστάσεις στος οποίες είναι ηθικότατο να κλέψεις.
Παράδειγμα: θύματα της πυρκαγιας που έχουν αφήσει τα πάντα πίσω τους συναντούν κλειστό περίπτρο. Σπάνε το ψυγείο και κλέβουν νερό.
Επίσης όταν είσαι σε αυτοάμυνα δικαιούσαι ηθικά και νομικά να σώσεις τη ζωη σου αφαιρώντας τη ζωή αυτού που σε απειλεί.

9. Οὐ ψευδομαρτυρήσεις κατὰ τοῦ πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδῆ.

Οι 5-9 αν δεν παρθούν σαν απόλυτοι ηθικοί κανόνες είναι καλές οδηγίες σε γενικές γραμμές. Αλλά σίγουρα δεν περιμέναμε τις εντολές για να μάθουμε ότι δεν είναι καό να σκοτώνεις και να είσαι άπιστος ή ανέντιμος.

10.Ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα τω πλησίον σου εστί, ουκ επιθυμήσεις την οικίαν του πλησίον σου, ούτε τον αγρόν αυτού, ούτε τον παίδα αυτού, ούτε την παιδίσκην αυτού, ούτε του βοός αυτού, ουτε του υποζυγίου αυτού, ούτε παντός κτήνους αυτού, ούτε όσα τω πλησίον σου εστίν.

Αααααα μάλιστα εντολή που ποινικοποιεί την επιθυμία. Δεν είμαστε υπεύθυνοι για τις επιθυμίες μας ούτε τις ελέγχουμε. Ελέγχουμε τις πράξεις μας οπότε αφού θες και αντιπροτάσεις πως θα σου φαινόταν το "επιθύμησε ό,τι γουστάρεις, αλλά μην κάνεις κακό στους άλους για να το αποκτήσεις";
Arkana1900 έγραψε: Επιμένω...ο κοσμικός ανθρωπισμός τι παραπάνω όρισε;Δηλαδή πριν την Γαλλική επανάσταση και τον κοσμικό ανθρωπισμό οι άνθρωποι δεν ήθελαν η ανθρωπότητα να ευημερεί;Ήθελαν να καταστραφεί;Τι παραπάνω έφερε ο κοσμικός ανθρωπισμός;Πώς έκανε καλύτερο τον κόσμο(ΑΝ τον έκανε καλύτερο);
Παλιότερα οι άνθρωποι έβαζαν την ευημερία των κοινωνικών τους ομάδων πάνω από το κοινό καλό. Δεν είχαν οικουμενική ανίληψη του ανθρώπινου είδους. Κατα τη θησκευτική ηθική οι άνθρωποι θεωρούσαν ηθικό ό,τι ικανοποιεί τον εκάστοτε θεό τους. Δεν τους ενδιεφερε τόσο η ευημερία του ανθρώπου σε αυτήν τη ζωή οσο μία μεταθανάτια "σωτηρία της ψυχής". Ο ανθρωπισμός εστίασε το ηθικό σε ό,τι συμβάλλει στη γενική ευημερία των ανθρώπων σε αυτή τη ζωή. Αυτό το καινούριο έφερε. Δεν είναι πλέον κριτήριο η θέληση ενός θεού "γιατί έτσι". Όλοι οι κανόνες περνάνε από λογικό φίλτρο με το προαναφερθέν κριτήριο.

Ελπίζω να μην χρειαστεί να ξαναπώ τα ίδια
Οι 4 πρώτες εντολές είναι καθαρά πνευματικού χαρακτήρα.Οι επόμενες 6 είναι είτε γραμμένοι είτε άγραφοι κανόνες.Οι περιπτώσεις που αναφέρεις σχετικά με τον σεβασμό στους γονείς είναι ένα ακραίο σενάριο και θέλω να ελπίζω ότι ελάγχιστοι γονείς κάνουν αυτά που αναφέρεις.Όμως οι γονείς είναι αυτοί που σε φέρνουν σε αυτόν τον κόσμο,σε μεγαλώνουν.σου δίνουν αρχές και αξίες και σε κάποιον βαθμό οφείλεις να τους ακούς και να τους σέβεσαι.Το περιστατικό που αναφέρεις με την πυρκαγιά νομίζω είναι ξεκάθαρο ότι δεν αποτελεί κλοπή.Το ''ου κλεψεις'' δεν απευθύνεται σε άτομα που στην ανάγκη όπως λες στην πυρκαγιά σπάνε ένα ψυγείο να πάρουν νερό.Αυτό δεν είναι κλεψιά και ούτε το κράτος θα σε τιμωρήσει ούτε κανένας.Αυτή η εντολή απευθύνεται σε άτομα που κλέβουν κακόβουλα,ληστεύουν και γενικά διαπράτουν παρανομία σε βάρος συμπολιτών τους.Το ''όυ φονεύσεις΄' απεθύνεται σε άτομα τα οποία σκοτώνουν ένα άνθρωπο είτε πάνω στον θυμό,είτε εσκεμμένα.Θα επιμένω όμως και θα ρωτήσω..Θεωρείς ότι ο κόμσος έγινε καλύτερος,πιο ειρηνικός,πιο φιλάνθρωπος μετά την Γαλλική επανάσταση και τον κοσμικό ανθρωπισμό;
Απάντηση