Προσηλυτισμός & βάπτιση

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
Yianis έγραψε:Εάν δεν βρεθεί έστω και ένας να πει ότι ο ισχυρισμός αυτός είναι χοντράδα τότε αυτό θα είναι το δικό μου τελευταίο post.
Yianis έγραψε:Εάν ποστάρεις ξανά θα έχεις για μια ακόμα φορά ποδοπατήσει την αξιοπρέπεια σου.
Συ είπας... :violin:
Αυτό το post από την Μελάνη είναι η απάντηση στην ερώτηση μου πως είναι δυνατόν να κυβερνούν την ανθρωπότητα άνθρωποι που πιστεύουν στην κοκκινοσκουφίτσα.

Ο λόγος είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων είναι σε θέση να καταπατήσουν την νοημοσύνη τους προκειμένου να υπερασπιστούν τα μέλη της αγέλης τους.

Ο Άναρχος δικαίως είπε ότι χρειάζεται χρόνος για να τοποθετηθούν όλοι.

Επί πλέον πολλοί χρήστες ενεργοί σε αυτήν την συζήτηση, όπως εσύ η ίδια, το «Τεμπελόσκυλο» ο «tasos_didymoteicho» και λοιποί δεν είχαν τοποθετηθεί επί της ερώτησης μου άρα η δέσμευση μου να μην ποστάρω ξανά δεν ήταν ούτε και αυτήν την στιγμή είναι σε πλήρη ισχύ.

Για αυτό λοιπόν το post που έκανα δεν είναι σε αντίθεση με την υπόσχεση μου ότι δεν θα ξαναποστάρω εάν δεν βρεθεί έστω και ένας να καταδικάσει την χοντράδα ότι οι ανήλικοι δεν έχουν συνταγματικά δικαιώματα.

Άλλα επειδή μου είναι πλέον πολύ καθαρό ότι η αγέλη σας δεν έχει πρόβλημα να πατήσει την νοημοσύνη της προκειμένου να κρατήσει την «αναρχική της» ιεραρχία ακέραια, σας δηλώνω ότι εάν ξαναδείτε δικό μου post τότε εγώ θα είμαι πιο μαλάκας από τον kapages, πράγμα βέβαια αδύνατον.

Σας αποχαιρετώ και μπορείτε να έρθετε τώρα να ψεκάσετε ανενόχλητοι καθώς δεν θα απαντήσω ούτε ένα ψέκασμα…
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Yianis έγραψε: σας δηλώνω ότι εάν ξαναδείτε δικό μου post τότε εγώ θα είμαι πιο μαλάκας από τον kapages, πράγμα βέβαια αδύνατον.
:obscene-sexualspermblue: :obscene-sexualspermblue: :obscene-sexualspermblue:
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

εκτός θέματος - ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη - διαβάζετε με δική σας ευθύνη
Off Topic
...τον μαλάκα πολλοί εμίσησαν, την μαλακία ουδείς...

Κονφούζιος
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Ειδατε; Δεν θελει κοπο, θελει τροπο. Επιμενεις σε μια πρακτικη ερωτηση την οποια ο παπαρολογος δεν μπορει να απαντησει χωρις να ανατρεψει τις παπαρες του η χωρις να θεωρηθει τρελος και το θεμα τελειωνει συντομα με τον εναν η τον αλλον τροπο. :D
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

kapages έγραψε:
Yianis έγραψε: σας δηλώνω ότι εάν ξαναδείτε δικό μου post τότε εγώ θα είμαι πιο μαλάκας από τον kapages, πράγμα βέβαια αδύνατον.
:obscene-sexualspermblue: :obscene-sexualspermblue: :obscene-sexualspermblue:
:lol:
Άβαταρ μέλους
Stan
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2013 04:18
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναφορικά με το άρθρο 3 του συντάγματος, αποτελεί κατάλοιπο εκ των πρώτων συνταγματων μετά την επανάσταση του 1821.

Οι λόγοι της ύπαρξης του συγκεκριμένου άρθρου είναι πολλοί. Σκέψου το σύνταγμα απευθυνόταν σε ανθρώπους που πέρα της χριστιανικής τους πίστης δεν ειχαν πολλά κοινά και ήταν απαραίτητη η σύνθεση τους σε ένα έθνος και μια ιδέα.

Το ότι ακόμα υφίσταται ακομα ως έχει είναι άλλου παπα ευαγγέλιο και δυστυχώς ντροπή για ένα δυτικό πολιτισμό.
"Εκείνοι που μπορούν να σας κάνουν να πιστεύετε σε παραλογισμούς, μπορούν να σας κάνουν να διαπράξετε ακρότητες" - Βολταίρος
"Για να γνωρίσεις ποιος σε κυβερνάει, απλά μάθε ποιον δεν επιτρέπεται να επικρίνεις" - Βολταίρος
"Η βία είναι το τελευταίο καταφύγιο των ανίκανων" -Ισαάκ Ασίμωφ
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

http://www.greeklaws.com/pubs/content.p ... ia&id=1861

Ρίξτε μια ματιά... Ίσως έχει άμεση σχέσι με την παρούσα συζήτησι... και ίσως μπορούν να αναθεωρηθούν κάποιες θεωρήσεις από νομικής πλευράς.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Περαιτέρω το τέκνο, έστω και ανήλικο,
εφόσον έχει βαπτιστεί κατά το Ορθόδοξο Δόγμα, έχει αποκτήσει τη
θρησκεία αυτή, κατά τους εφαρμοστέους, ως προς τα έννομα αποτελέσματα
της βάπτισης, Ιερούς Κανόνες. Αρα το έγκλημα του προσηλυτισμού νοείται
εις βάρος παιδιών νεαρής ηλικίας, εφόσον έχουν βαπτισθεί κατά το
Ορθόδοξο Δόγμα. Επομένως ο δεύτερος λόγος:

α) καθόσον μεν υποστηρίζει ότι μόνη η δεύτερη αναιρεσείουσα, ως
μητέρα των ανηλίκων Π., 4 ετών, και Α., 8 ετών, είχε δικαίωμα να
καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν,
είναι αβάσιμος,

β) καθόσον δεν πλήττει την ανέλεγκτη ουσιαστική κρίση του Εφετείου,
με αμφισβήτηση της τέλεσης του εγκλήματος, είναι απαράδεκτος.

:facepalm:

Αβάσιμος περαιτέρω είναι και ο τρίτος λόγος, με τον οποίο οι
αναιρεσείοντες υποστηρίζουν ότι οι ως άνω ανήλικοι δεν είχαν λόγω της
ηλικίας τους ορισμένο θρήσκευμα, αφετέρου δε απαραδέκτως ισχυρίζονται
ότι οι ανήλικοι αυτοί δεν είχαν διαμορφωμένη θρησκευτική συνείδηση.

:facepalm: :facepalm:


Δηλαδη συμφωνα με τον Αρειο Πάγο, η βαπτιση θεωρειται οτι δινει στο παιδι θρησκευτικη συνειδηση, την οποια ουτε καν ο ιδιος ο γονιος που έχει τη κηδεμονία δεν δικαιουται να αλλαξει;



=============
η δευτερη αποφαση ειναι ενα καταπτυστο εμεσμα, αλλα ευτυχως ειναι πρωτοδικειο καστοριας το 1988, δηλαδη οτι ναναι.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Το διάβασα κι εγώ όλο, είναι τραγικά τραγικό.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Ένα συμπέρασμα που βγαίνει από τις συγκεκριμένες αποφάσεις είναι ότι ο κηδεμόνας μπορεί να κάνει ότι γουστάρει όσον αφορά την θρησκευτική διαπαιδαγώγηση του παιδιού του, εκτός και αν διαφωνεί ο άλλος κηδεμόνας (αν υπάρχει). Σε αυτήν την περίπτωση υπερισχύει μάλλον αυτός που προωθεί την αρχική θρησκεία του παιδιού εκτός και αν αυτή θεωρηθεί επικίνδυνη από το δικαστήριο (?).

Το σίγουρο είναι ότι το παιδί δεν το ρωτάει κανείς (όπως προείπα, το παιδί αντιμετωπίζεται ουσιαστικά σαν ιδιοκτησία).
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Ξεκίνησα αυτό το post στο forum της ένωσης άθεων και έτυχα χειρότερης αντιμετώπισης από ότι θα τύχαινα εάν το είχα ξεκινήσει στο forum της μητρόπολης.
kapages έγραψε: Δηλαδη συμφωνα με τον Αρειο Πάγο, η βαπτιση θεωρειται οτι δινει στο παιδι θρησκευτικη συνειδηση, την οποια ουτε καν ο ιδιος ο γονιος που έχει τη κηδεμονία δεν δικαιουται να αλλαξει;
Αυτή η παράθεση του Kapages, του κυριότερου πολεμιστή των θέσεων μου, είναι ολόσωστη.
Όντως αυτό ακριβώς λέει ο Άρειος Πάγος, Kapages.

Αλλά αντί να συνεχίσετε την συζήτηση χωρίς εμένα την σταματήσατε.
Αυτό δείχνει ότι δεν συμμετείχατε στην συζήτηση για να καταλήξετε σε ένα συμπέρασμα σχετικό με το θέμα αλλά για να τρολάρετε εναντίον μου.

Ο Άρειος Πάγος με την απόφαση του είπε αυτό ακριβώς που έλεγα από την αρχή:
    1. Η βάπτιση ορίζει την θρησκεία του πολίτη:
      «Περαιτέρω το τέκνο, έστω και ανήλικο, εφόσον έχει βαπτιστεί κατά το Ορθόδοξο Δόγμα, έχει αποκτήσει τη θρησκεία αυτή, κατά…»
    • Η βάπτιση ορίζει και διαμορφώνει την θρησκευτική συνείδηση του πολίτη:
      «…αφετέρου δε απαραδέκτως ισχυρίζονται ότι οι ανήλικοι αυτοί δεν είχαν διαμορφωμένη θρησκευτική συνείδηση (σ.σ. λόγω βάπτισης).»
    • Η βάπτιση έχει έννομα αποτελέσματα: (Αυτό είναι η αποδοχή του πιστοποιητικού βάπτισης από το κράτος, που είναι το επιχείρημα που τροποποίησα για να μην μείνουμε στην βάπτιση για την οποία με κοροϊδεύατε…)
      «… κατά τους εφαρμοστέους, ως προς τα έννομα αποτελέσματα της βάπτισης, Ιερούς Κανόνες.» «Άρα το έγκλημα του προσηλυτισμού νοείται εις βάρος παιδιών νεαρής ηλικίας (σ.σ. από την μητέρα των ανηλίκων), εφόσον έχουν βαπτισθεί κατά το Ορθόδοξο Δόγμα.»
    • Γονική μέριμνα
      Η γονική μέριμνα και το έννομο δικαίωμα του γονέα στην θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των παιδιών του σύμφωνα με τις δικές του αντιλήψεις δεν μπορεί να είναι αντίθετη με το Σύνταγμα και για αυτό καταδικάστηκε η μητέρα του τετράχρονου παιδιού. Για παράβαση του άρθρου 13.2 περί προσηλυτισμού. (Η αντίθεση σας σε αυτή μου την θέση ήταν ο λόγος που αποχώρησα από την συζήτηση καθώς μετά από τέτοια χοντράδα, ότι δηλαδή η γονική μέριμνα είναι υπεράνω Συντάγματος, δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσω.)
      «Επομένως ο δεύτερος λόγος: καθόσον μεν υποστηρίζει ότι μόνη η δεύτερη αναιρεσείουσα, ως μητέρα των ανηλίκων Π., 4 ετών, και Α., 8 ετών, είχε δικαίωμα να καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν, είναι αβάσιμος» (σ.σ. αβάσιμος γιατί παραβίασε το άρθρο 13.2 του Συντάγματος. Και για αυτό τελικά πήρε τον πούλο τόσο αυτή η μαμά όσο και πολλές άλλες εάν ψάξετε την νομολογία περί προσηλυτισμού!!!)
Από όλα τα παραπάνω είναι εύλογη η ερώτηση που έθεσα από το πρώτο μου post:
Για ποιο λόγο μπορεί ο γονέας στα πλαίσια της θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών του να παραβιάζει το άρθρο 13.1 που λέει ότι «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη.» και να προσδιορίζει με έννομα αποτελέσματα την θρησκεία και την θρησκευτική συνείδηση του βρέφους βαπτίζοντας το;;;;;;??????!!!!!!

Ο μόνος σοβαρός λόγος είναι να πουν «γιατί έτσι γουστάρουμε», το οποίο βέβαια σε ένα δικαστήριο δεν στέκει και πολύ για επιχείρημα αλλά στην πραγματικότητα αυτό ακριβώς είναι!
Ένας άλλος λόγος είναι να πουν ότι το νεογνό αποφάσισε μόνο του να βαπτιστεί αλλά αυτό μάλλον κάθε άλλο πάρα σοβαρό είναι.

Είχα πει ότι εάν ξαναποστάρω θα είμαι μαλάκας.
Ξαναπόσταρα…

Πάρτε τα ψεκαστήρια και ελάτε να με ψεκάσετε…

Και πιο πολύ από όλους θέλω την Αόρατη Μελάνη να έρθει να ψεκάσει.

Το ηγετικό στέλεχος της ένωσης που θα πρέπει να δείξει το καλό παράδειγμα σε όλους τους άλλους για το τι ακριβώς πρέπει να κάνει κάποιος ηγέτης για να διώξει από την ένωση κάτι μαλάκες παπαρολόγους σαν και μένα που δεν έχουν αξιοπρέπεια…

Στον αντένα κυρία Αόρατη Μελάνη είπες ότι θες να είσαι ισότιμη με τους χριστιανούς, το οποίο και εξηγεί την συμπεριφορά σου σε αυτό την συζήτηση…
Ποιος θέλει να είναι ισότιμος με αυτούς που πιστεύουν στον Αη Βασίλη, όπως εσύ η ίδια είπες στο ξεκίνημα του τετράλεπτου;;
Εγώ πάντως όχι…

Και για αυτό ξεκίνησα αυτήν την συζήτηση… γιατί είδα ότι υπάρχει περίπτωση να γίνεται κάτι.
Και εσείς αντί να κάνετε κόσμια τον δικηγόρο του διάβολου, ώστε να εξελιχτεί η συζήτηση και να βγει τελικά κάποια άκρη, αποφασίσατε να πέσετε να με φάτε.

Ελάτε να ψεκάσετε τώρα… έχω την περιέργεια να δω τι θα ψεκάσετε τώρα που μάθατε ότι ο Άρειος Πάγος το 1992 είπε αυτά που έλεγα εγώ από το πρώτο μου post.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Το γεγονός ότι και και στις δύο περιπτώσεις ασχολούνται τόσο πολύ με το ποιός/ποιοί έχουν την γονική μέριμνα δεν σου κάνει καθόλου εντύπωση;
Ειλικρινά πιστεύεις ότι αν πχ η γιαγιά έκανε μήνυση στους γονείς που από χριστιανοί έγιναν βουδιστές, για προσηλυτισμό του χριστιανικά βαπτισμένου παιδιού τους, αυτοί θα καταδικάζονταν;
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid έγραψε: Ειλικρινά πιστεύεις ότι αν πχ η γιαγιά έκανε μήνυση στους γονείς που από χριστιανοί έγιναν βουδιστές, για προσηλυτισμό του χριστιανικά βαπτισμένου παιδιού τους, αυτοί θα καταδικάζονταν;
Φυσικά… αυτό ακριβώς έγινε στην περίπτωση αυτή. Απλά αντί να κάνει μήνυση η γιαγιά έκανε ο μπαμπάς (ακόμα χειρότερα δηλαδή απο αυτό που λες εσύ) και αντί να είναι βουδισμός ήταν η εκκλησία της πεντηκοστής. Και εάν ψάξεις την νομολογία, όπως έψαξα εγώ, θα βρεις και άλλες τέτοιες περιπτώσεις όπου και οι δύο γονείς εμπλέκονται.

Η απόφαση δεν ήταν ότι ο πατέρας έχει την γονική μέριμνα και άρα η μητέρα καταδικάζεται. Στην ουσία η μητέρα είχε την κηδεμονία, όπως συνήθως γίνεται. Πολύ σπάνια παίρνει την κηδεμονία ο πατέρας.

Η απόφαση ήταν ότι δύο χριστιανοί ορθόδοξοι, όπως έτσι ορίστηκαν από την βάπτιση, προσηλυτίζονται σε άλλο δόγμα. Αυτό είναι προσηλυτισμός και δεν έχει σημασία εάν το κάνει η μητέρα ή ο πατέρας ή ο γείτονας. Ούτε έχει σημασία, σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο εάν είναι ανήλικοι και μάλιστα τα ίδια τα παιδιά της. Η γονική μέριμνα δεν είναι υπεράνω Συντάγματος!!!!

Το λέει ξεκάθαρα στην απόφαση:
  • «Επομένως ο δεύτερος λόγος: καθόσον μεν υποστηρίζει ότι μόνη η δεύτερη αναιρεσείουσα, ως μητέρα των ανηλίκων Π., 4 ετών, και Α., 8 ετών, είχε δικαίωμα να καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν, είναι αβάσιμος» (σ.σ. αβάσιμος γιατί παραβίασε το άρθρο 13.2 του Συντάγματος. Και για αυτό τελικά πήρε τον πούλο τόσο η μαμά!!! Όχι επειδή η κηδεμονία ήταν θέμα του μπαμπά)
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν έχει σημασία vesid ο λογος. Ο Αρειος Παγος οντως εκρινε μια υποθεση, ανεξαρτητως ποια ειναι αυτη, με βαση καποιες παραδοχες.
Σε επομενη διαφορετικη υποθεση μπορει καλλιστα η Εκκλησια η αλλος θρησκοληπτος ενδιαφερομενος, να πατησει σε αυτες.

πχ μπορει καποιος να αμφισβητησει το δικαιωμα του γονιου να δηλωσει υπευθυνα στο ληξιαρχειο οτι αλλαξε τις πεποιθησεις του, και συνεπως δεν θελει το παιδι του να κατηχηθει θρησκευτικα.
Ευτυχως δεν εχει γινει εως σημερα.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Yianis έγραψε:
  • «Επομένως ο δεύτερος λόγος: καθόσον μεν υποστηρίζει ότι μόνη η δεύτερη αναιρεσείουσα, ως μητέρα των ανηλίκων Π., 4 ετών, και Α., 8 ετών, είχε δικαίωμα να καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν, είναι αβάσιμος» (σ.σ. αβάσιμος γιατί παραβίασε το άρθρο 13.2 του Συντάγματος. Και για αυτό τελικά πήρε τον πούλο τόσο η μαμά!!! Όχι επειδή η κηδεμονία ήταν θέμα του μπαμπά)
Το "μόνη" δεν το είδες; Ουσιαστικά σου λέει ότι από την στιγμή που διαφωνούν οι δύο κηδεμόνες, το δικαστήριο θα κρίνει με ποιά θρησκεία θα μεγαλώσουν τα παιδιά και όχι ο αυτός που ψευδώς υποστηρίζει ότι είναι ο μόνος κηδεμόνας.

Αν δεν μετρούσε το ποιός έχει την γονική μέριμνα τότε το παρακάτω δεν θα το ανέφεραν καν. Θα ήταν ΑΣΧΕΤΟ με την απόφαση.
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1510, 1512, 1518 ΑΚ
προκύπτει ότι η γονική μέριμνα, στην οποία περιλαμβάνεται και η
επιμέλεια του προσώπου του τέκνου, ανήκει καταρχήν (με την επιφύλαξη
των διατάξεων του ΑΚ 1516) και στους δύο γονείς και ασκείται από
αυτούς από κοινού, εκτός αν ο άλλος σύζυγος αδυνατεί να την ασκήσει
από λόγους πραγματικούς ή ως ανίκανος ή περιορισμένα ικανός για
δικαιοπραξία κλπ.
Η μόνη περίπτωση kapages να τιμωρηθούν οι γονείς ύστερα από μήνυση τρίτου για την θρησκεία που περνάνε στο παιδί τους, είναι η θρησκεία αυτή να θεωρηθεί επικίνδυνη από το δικαστήριο (πχ κάποια θρησκεία που είναι υπέρ των ανθρωποθυσιών). Σε αυτήν την περίπτωση θα τους πάρουν και την επιμέλεια.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

ενα παραδειγμα εφερα.
Η ουσια ειναι οτι ενα απο τα επιχειρηματα μου ηταν οτι η βαπτιση δεν επιφερει θρησκευτικη συνειδηση, το οποιο δεν ισχυει συμφωνα με τον Αρειο παγο.
Αρα επιφερει θρησκευτικη συνειδηση.
Αρα ...; ειναι συνταγματικο;
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

kapages έγραψε:ενα παραδειγμα εφερα.
Η ουσια ειναι οτι ενα απο τα επιχειρηματα μου ηταν οτι η βαπτιση δεν επιφερει θρησκευτικη συνειδηση, το οποιο δεν ισχυει συμφωνα με τον Αρειο παγο.
Αρα επιφερει θρησκευτικη συνειδηση.
Αρα ...; ειναι συνταγματικο;
Η βάπτιση αποδίδει θρησκεία και θρησκευτική συνείδηση στο βρέφος με έννομα αποτελέσματα. Αυτά ακριβώς τα λόγια χρησιμοποιεί η απόφαση!
Και λόγω αυτών των έννομων αποτελεσμάτων που επιφέρει καταδικάστηκε η μητέρα.

Το "μόνη" που λέει ο vesid κολλάει στο γεγονός ότι η μητέρα ισχυρίστηκε ότι επειδή αυτή και «μόνη αυτή» είχε την κηδεμονία, δηλαδή όχι μαζί με τον πατέρα όπως πριν χωρίσουνε, είχε «μόνη» της το δικαίωμα να καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν και όχι μαζί με τον πατέρα και επομένως κακώς την μήνυσε.
Αυτό σημαίνει το «μόνη».

Δεν ήταν θέμα κηδεμονίας ούτε αυτή η υπόθεση ούτε δεκάδες άλλες παρόμοιες.
Η μαμά παραβίασε το άρθρο 13.2 του συντάγματος και η ερώτηση είναι γιατί όταν βάπτισε το παιδί χριστιανό ορθόδοξο, και συνεπώς σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο του όρισε την θρησκευτική συνείδηση, δεν παραβίασε το άρθρο 13.1 που λέει ότι είναι απαραβίαστη η ελευθερία να ορίσεις μόνος σου την θρησκευτική σου συνείδηση.

Επί πλέον θα πρέπει να προσέξετε ότι το άρθρο 13.1 δεν είναι αρθράκι αλλά ένα άρθρο το οποίο δεν μπορεί να αναθεωρηθεί!!

Δεν είναι δηλαδή κάτι που απλά το προσπερνάμε καθώς οι επόμενες γενεές των Ελλήνων δεν μπορούν να το αλλάξουν αυτό το άρθρο.
Το οποίο δείχνει πόσο σοβαρό είναι και πόσο σοβαρά πρέπει να το πάρουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Παρεμπιπτόντως να πούμε, χωρίς όμως να το ψειρίσουμε και βγούμε εκτός θέματος πάλι, ότι το άρθρο 13.1 έχει και την εξής συνέχεια:
«Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός

Δηλαδή το ότι ο Τσίπρας είναι άθεος δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει πρωθυπουργός!
Σημαίνει όμως ότι δεν μπορεί να γίνει Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, καθώς βάση του άρθρου 33.2 του Συντάγματος για να γίνει Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας πρέπει να ορκιστεί μόνο και αποκλειστικά μόνο στο όνομα της Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας, χωρίς την επιλογή να μπορέσει να ορκιστεί στο δικό του δόγμα ή θρησκεία όπως αυτό ορίζεται για τους βουλευτές στο άρθρο 59.2 του Συντάγματος;
Δηλαδή δεν είσαι χριστιανός δεν γίνεσαι Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας και άσε το αρθράκι να λέει ότι η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Yianis έγραψε: Το "μόνη" που λέει ο vesid κολλάει στο γεγονός ότι η μητέρα ισχυρίστηκε ότι επειδή αυτή και «μόνη αυτή» είχε την κηδεμονία, δηλαδή όχι μαζί με τον πατέρα όπως πριν χωρίσουνε, είχε «μόνη» της το δικαίωμα να καθορίζει τη θρησκεία ή το δόγμα στο οποίο τα τέκνα της θα κατηχηθούν και όχι μαζί με τον πατέρα και επομένως κακώς την μήνυσε.
Αυτό σημαίνει το «μόνη».
Ο προσηλυτιστής εν διαστάσει σύζυγος
Οπότε και κατά την διάρκεια της δίκης την κηδεμονία την είχαν και οι δύο (αφού δεν χώρισαν, σε διάσταση ήταν). Αυτός είναι και ο λόγος που αναφέρουν αυτό:
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1510, 1512, 1518 ΑΚ
προκύπτει ότι η γονική μέριμνα, στην οποία περιλαμβάνεται και η
επιμέλεια του προσώπου του τέκνου, ανήκει καταρχήν (με την επιφύλαξη
των διατάξεων του ΑΚ 1516) και στους δύο γονείς και ασκείται από
αυτούς από κοινού, εκτός αν ο άλλος σύζυγος αδυνατεί να την ασκήσει
από λόγους πραγματικούς ή ως ανίκανος ή περιορισμένα ικανός για
δικαιοπραξία κλπ. Σε περίπτωση διαφωνίας, αποφασίζει το δικαστήριο.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ (όσον αφορά την ουσία) είναι ότι για να υπάρξει θέμα προσηλυτισμού ανηλίκου πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μία από τις παρακάτω προυποθέσεις:
α) Κάποιος να προσπαθεί να αλλάξει την θρησκεία του παιδιού και ο κηδεμόνας/κηδεμόνες να διαφωνούν.
β) Ένας από τους δύο κηδεμόνες να προσπαθεί να αλλάξει την θρησκεία του παιδίου και ο άλλος να διαφωνεί.
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid έγραψε:Αυτό που καταλαβαίνω εγώ (όσον αφορά την ουσία) είναι ότι για να υπάρξει θέμα προσηλυτισμού ανηλίκου πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μία από τις παρακάτω προυποθέσεις:
α) Κάποιος να προσπαθεί να αλλάξει την θρησκεία του παιδιού και ο κηδεμόνας/κηδεμόνες να διαφωνούν.
β) Ένας από τους δύο κηδεμόνες να προσπαθεί να αλλάξει την θρησκεία του παιδίου και ο άλλος να διαφωνεί.
Οι γονείς ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι και βάπτισαν το παιδί επίσης χριστιανό ορθόδοξο και μετά από δύο χρόνια την είδαν ιεχωβάδες.
Η γιαγιά όμως καθότι θεούσα, όπως είπες πριν, τα παίρνει στο κρανίο και τους κάνει μήνυση για προσηλυτισμό καθώς δύο ιεχωβάδες πλέον προσπαθούν να μυήσουν έναν τετράχρονο χριστιανό ορθόδοξο, ο οποίος από την βάπτιση του είχε σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο διαμορφωμένη ορθόδοξη θρησκευτική συνείδηση.

Εσύ τι λες να αποφασίσει το δικαστήριο;

Γονείς είναι και κάνουν ότι θέλουν;
Ή ότι το άρθρο 13.2 του συντάγματος απαγορεύει τον προσηλυτισμό χωρίς να εξαιρεί τους γονείς και επομένως τους καταδικάζει;
Το άρθρο 13.2 λέει «Ο προσηλυτισμός απαγορεύεται.» δεν λέει τίποτα για γονείς.

Εάν οι γονείς ήταν υπεράνω Συντάγματος, όπως ισχυρίζεσαι, τότε στην υπόθεση αυτήν για την οποία μιλάμε, θα είχανε πάει στο δικαστήριο για διαιτησία, όπως πολύ σωστά είπες και εσύ. Σε περίπτωση διαφωνίας, αποφασίζει το δικαστήριο.
Δεν πήγαν όμως για να αποφασίσει το δικαστήριο για την διαφωνία.
Απάντηση