Δηλαδή το Κράτος θεωρεί ότι το μηνιαίο εισόδημα των €750 (€750x12 = €9000) είναι «ιδιαίτερα χαμηλό». Αλλά όχι για αυτούς που έχουν να συντηρήσουν οικογένειες. Μόνο για τους μοναχούς, που αφενός δεν έχουν οικογένειες, αφετέρου μετά από τόσα χρόνια μοναστικής ζωής έχουν συνηθίσει να ζουν με τα λίγα και με στερήσεις). Και όλα αυτά χωρίς καν να υποβάλουν φορολογική δήλωση, άρα και χωρίς συλλογή αποδείξεων. Δηλαδή όλα τα μέτρα που ισχύουν για όλους τους άλλους δεν ισχύουν για τους μοναχούς. Έχω και μία απορία: ξέρει κανείς από πού δικαιούνται σύνταξη οι μοναχοί; πλήρωναν συνταξιοδοτικές εισφορές;αφορολόγητο για εισοδήματα μέχρι του ποσού των 9.500 ευρώ για τους μοναχούς που οι συντάξεις τους είναι ιδιαίτερα χαμηλές και [αυτούς που] χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για επισκευαστικές εργασίες σε κελιά, αλλά και λόγω της μοναχικής τους ιδιότητας
Αλλά στην τροπολογία αυτή (σύμφωνα με το Βήμα, δεν την έχω βρει) εκτός από τη σκανδαλώδη εύνοια στους μοναχούς όσον αφορά τη φορολόγησή τους υπάρχουν και άλλα δύο σημεία που τα περισσότερα μέσα τα περνάνε στο ντούκου:
- Όταν κάποιος νοικιάζει ένα ακίνητο που ανήκει σε Μονή του Αγ. Όρους, τότε ο ενοικιαστής θα πληρώνει το χαρτόσημο (0,36%) απευθείας στο κράτος και δε θα το πληρώνει στον ιδιοκτήτη και μετά ο ιδιοκτήτης στο κράτος (όπως γίνεται για όλους τους άλλους ιδιοκτήτες). Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά (αν και όχι τυπικά) μετακυλίουν το κόστος του τέλους χαρτοσήμου στους ενοικιαστές.
- Όταν κάποια Μονή προσλαμβάνει κάποιον για κάποια εργασία, τότε δε θα παρακρατά το 20% για να το αποδώσει στο κράτος, όπως κάνει κάθε εργοδότης αλλά θα το δίνει στο μισθωτό και αυτός θα υποχρεούται να αποδώσει τον φόρο. Η παρακράτηση του φόρου είναι ένα μέτρο με το οποίο το Κράτος εξασφαλίζει το έσοδο ενός ελάχιστου φόρου 20% ακόμα κι αν ο μισθωτός δεν το δηλώσει (επειδή φορολογείται στην πηγή). Με αυτήν την τροπολογία το Κράτος απορρίπτει αυτήν την εξασφάλιση.
Αυτό που εγώ βλέπω ότι γίνεται είναι ότι επειδή οι Μονές και οι μοναχοί δεν πληρούν καμία από τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, με αυτήν την τροπολογία τους καθιστούν νόμιμους.
- Spoiler: Εμφάνιση
- «Άρθρο 6 - Διαδικασία εξομοίωσης αποφοίτων της ΕΠΑΘ με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΕΙ.
Με απόφαση του ΥΠΑΙΘ καθορίζονται οι όροι, διαδικασίες, προϋποθέσεις και κάθε άλλο συναφές θέμα σχετικά με την εξομοίωση των αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) προς τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΕΙ.»
Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι/ήταν η ΕΠΑΘ (http://www.epath.edu.gr/) αλλά φαίνεται ότι ήταν ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα που προετοίμαζε Έλληνες μουσουλμάνους δασκάλους για τη Θράκη (ιεροδιδασκάλους). Όμως η εξομοίωσή τους με πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων ΑΕΙ ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, αφού με αφορμή αυτήν την εξοιμοίωση θα ζητήσουν (δίκαια κατά τη γνώμη μου) την εξοιμοίωσή τους με τους πτυχιούχους δασκάλους ΑΕΙ π.χ. και οι απόφοιτοι των «Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών» (βλ. σχετικό θέμα σε αυτήν την ανάρτηση).
- «Άρθρο 8 - Ρύθμιση θεμάτων ΓΓ Θρησκευμάτων
Η παρ. 1 του άρθρου 68 του Ν. 4235/2014 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
"Οι διορισμοί κληρικών των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδας, της Εκκλησίας της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, οι οποίοι έλαβαν χώρα μέχρι το 2010 και δε δημοισεύτηκαν εκ παραδρομής στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, παρότι οι κληρικοί ανέλαβαν καθήκοντα και μισθοδοτούνται, επιτρέπεται να δημοσιευτούν με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας μέχρι την 31-12-2014.»
Για να δούμε τι ακριβώς θα αναφέρει αυτός ο Νόμος στην τελική του μορφή.