Ισλάμ

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Γιατρος Του Ικα έγραψε:
Μια σοβαρή μελέτη για το θέμα.
In Islam, there was no single religious authority that controlled the whole educational system, and this left the system free and not dominated by orthodoxy. The rise of scientists and the flourishing of the rational sciences in the Golden Age reflected the prosperity of the empire and its strength, and the large number of mathematicians, astronomers, physicians, engineers and other kinds of scientists was in response to the needs of society and of the empire in that period. It conformed to the law of supply and demand.
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που εξηγεί την άνθιση αυτού του πολιτισμού.
Είδαμε τι πολιτισμό παρήγαγαν κάποιοι άλλοι που είχαν πάνω από το κεφάλι τους αρχιεπισκόπους και ορθόδοξους μεντρεσέδες (ελληνικά σχολεία) . 8-)
Και βλέπουμε που κατέληξε σήμερα το Ισλάμ με τους διάφορους Αγιατολαχ
État de siège
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

In February 1258 Baghdad fell into their hands. The Abbasid caliph al-Musta`sim was killed and the caliphate was abolished. This marked the end of a remarkable era in Islamic civilization.

The most disastrous effect of the Mongol invasion was depopulation. The capture of Baghdad and several towns was followed by horrible mas­sacres. The number of inhabitants who were slaughtered in Baghdad after its conquest according to Arabic sources ranged between 800,000 and 2 million; non-Arabic sources give lower figures, but it probably exceeded 100,000. [24] There were massacres in every other city. It is beyond doubt that the conquest of Iraq by the Mongols was a demographic catastrophe. Many towns remained desolate, and there was carnage in the countryside too. According to Rashid al-Din, most of the towns on both sides of the Euphrates were devastated and destroyed.[25]

Under the Ilkhanids, there was a general and progressive decline of Iraq's population [26] The decrease of the population of Iraq and the consequences of the Mongol conquest were so catastrophic that Hamd Allah al-Qazwini ob­served that `there can be no doubt that even if for 1,000 years to come no evil befall the country, yet it will not be possible completely to repair the damage and bring back the land to the state in which it was formerly.[27] Modern research has revealed that the population of the province of Diyala, including Baghdad, had declined from 870,000 in AD 800 to 60,000 after 1258.

Immediately after the fall of Baghdad, the Mongols continued their march and overtook Syria and according to their plan, they were heading towards Egypt which was threatened also with annihilation and destruction. The Mamelukes realized the immensity of this danger, and they stood up to the challenge. In the battle of `Ayn Jālut in Palestine, in 1259, the Mongols were defeated decisively, and their tide was checked. The Mamelukes gradually wrested all of Syria from Hulāgu and his successors.

The last encounter in this era between the Mongols and the Mamelukes took place in 1304 when Ghazan, who was already converted to Islam, was defeated. The final expulsion of both the Crusaders and the Mongols from Syria was achieved at the same time.
Πάνω κάτω ότι κάνουν σήμερα σε εκείνες τις περιοχές οι Νεο-Μογγόλοι Αμερικάνοι , η Ιστορία επαναλαμβάνεται 8-)
État de siège
dpuxaras
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 29 Απρ 2014 00:33
Όνομα Ιστότοπου: http://katathesh.blogspot.gr/
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Σίμων Resurrected έγραψε:
dpuxaras έγραψε:
Σίμων Resurrected έγραψε:
svoin έγραψε:Αρα, σύμφωνα με την λογική σου, όταν εν τέλη δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα πανεπιστήμια στην σκοτεινή Ευρώπη, όταν συνέβη ο διαφωτισμός και η αναγέννηση, όταν εργάστηκε ο Νεύτωνας και πολύ άλλοι, όταν εν τέλη ήρθε η χρήση εποχή τις δύσης και ο μεσαίωνας τις ανατολής, αφού όλα αυτά εγιναν κάτω από έντονη χριστιανική επιρροή στον δυτικό πολιτισμό (αφού δεν έπαψαν ποτε να είναι Χριστιανοί, η θρησκευόμενοι η άνθρωποι), τότε όλα αυτά είναι επιτεύγματα του Χριστιανισμού.

Και εαν όλα αυτά τα επιτεύγματα τις ανατολής οφείλονται στο Ισλαμ, τότε γιατί εφόσον ακόμα Ισλαμ έχουν έπαψαν τα επιτεύγματα ?

Η ανάπτυξη και τον τεχνών και τις σκέψης δεν οφείλεται στην εκάστοτε θρησκεία τις κάθε περιοχής αλλα του γενικού πολιτισμού και αντίληψης τον άνθρωπον τις.

Ολα αυτά δεν είναι επιτεύγματα του Ισλαμ, αλλα τον ανθρώπων και πολιτισμών γενικότερα, και τα επιτεύγματα σταμάτησαν επειδή άλλαξαν η άνθρωποι και η πολιτισμοί, το Ισλαμ ίδιο έμεινε τώρα με τότε αλλα επιτεύγματα δεν παράγει.

Εξακολουθείς να μην καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι δεν δημιουργούν εν κενώ και ότι η στάση των διαφόρων θρησκειών αλλάζει με τους αιώνες , άλλες φορές εξασκώντας θετική επίδραση στις κοινωνίες και άλλες φορές αρνητική.


Η ανάπτυξη των τεχνών και της σκέψης δεν γίνεται εν κενώ , οι φάσεις στις οποίες βρίσκονται η πολιτεία και η θρησκεία που επικρατούν παίζουν σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση των συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν αυτή την ανάπτυξη.
Πάντα ανάπτυξη τεχνών - φιλοσοφίας - θεάτρου κτλ είχαμε εν κενώ. και αυτό γιατί δεν γινόντουσαν από την μάζα αλλά από ξεχωριστές μονάδες. Αν εμείς ήμασταν μια φυλή, 1000 - 2000 ατόμων (ως μέσο όρο) με μέσο όρο ζωής τα 40 χρόνια και σταθερό δίκτη πληθυσμού, θα ήταν απολύτως φυσικό ότι ανάμεσα στους 1900 κολλημένους θα υπήρχαν και 100 που θα έκαναν κάτι διαφορετικό. Οι εξαιρέσεις σε κάθε κοινωνία είναι αυτές που την πήγαν μπροστά, που την άλλαξαν. όχι η "πολιτεία και η θρησκεία"
Αν είχαμε ανάπτυξη τεχνών - φιλοσοφίας - θεάτρου κτλ εν κενώ ,πώς εξηγείς το γεγονός ότι ορισμένοι πολιτισμοί ήταν στείροι στον ένα ή τον άλλον τομέα;

Γιατί το θέατρο, εφόσον γεννάται εν κενώ , γεννήθηκε στην αρχαία Ελλάδα και δεν γεννήθηκε στην αρχαία Αίγυπτο. Μήπως δεν πρόλαβαν κάτι χιλιετίες να το γεννήσουν ή μήπως ήταν τόσο μικροί οι πληθυσμοί τους που δεν είχαν τους απαραίτητους 100 που θα έκαναν την διαφορά;

Πως και δεν γεννήσανε φιλοσοφία οι Βίκινγκς.

Τις τέχνες , το θέατρο, την φιλοσοφία, την επιστήμη δεν τις δημιουργούν οι μάζες αλλά οι δημιουργοί τους . Την ευχέρεια όμως να δημιουργήσουν την επηρεάζουν κατά κόρον το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και οι συνθήκες της εποχής τους.

Νομίζεις ότι θα υπήρχε η ζωγραφική της αναγέννησης χωρίς την υποστήριξη των πατρόνων τραπεζιτών, των συντεχνιών και της εκκλησίας ;

Γιατί έναν Botticelli, έναν Leonardo, έναν Μιχαήλ Άγγελο, έναν Donatello τους συναντάς στην Φλωρεντία και δεν συναντάς κανέναν όμοιον τους στην βόρεια Ευρώπη;
ο κάθε λαός - φυλή, είχε στην αρχαιότητα και τον δικό του τρόπο έκφρασης, λ.χ άλλος έκτισε τετράγωνα κτίσματα, άλλος κυκλικά και άλλος τρίγωνα..
Δεν μπορεί να υπάρξει μέτρο σύγκρισης ανάμεσα σε διαφορετικούς λαούς, σε διαφορετικές συνθήκες κλιματικές - κοινωνικές.
Πυξαράς Δημήτρης
http://katathesh.blogspot.gr/
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

dpuxaras έγραψε:
ο κάθε λαός - φυλή, είχε στην αρχαιότητα και τον δικό του τρόπο έκφρασης, λ.χ άλλος έκτισε τετράγωνα κτίσματα, άλλος κυκλικά και άλλος τρίγωνα..
Δεν μπορεί να υπάρξει μέτρο σύγκρισης ανάμεσα σε διαφορετικούς λαούς, σε διαφορετικές συνθήκες κλιματικές - κοινωνικές.
Εκτός του ότι υπάρχουν πάμπολλα μέτρα σύγκρισης μεταξύ των πολιτισμών, ο ισχυρισμός σου σε τίποτα δεν στηρίζει την εξωφρενική θέση ότι "Πάντα ανάπτυξη τεχνών - φιλοσοφίας - θεάτρου κτλ είχαμε εν κενώ".


Τα κτίσματα των δύο λαών του παραδείγματός σου αυτομάτως καθορίζουν ένα μέτρο σύγκρισης μεταξύ τους , σύγκριση που εσύ ο ίδιος έκανες στην συνέχεια (ο ένας έκτισε κυκλικά και ο άλλος τετράγωνα κτίσματα)

Υπάρχουν και στοιχεία που ΔΕΝ μπορείς να χρησιμοποιείς όταν συγκρίνεις δύο πολιτισμούς, κυρίως στοιχεία που η χρήση τους θα οδηγούσε σε αναχρονισμούς .
Αυτό όμως δεν αποκλείει την ύπαρξη μυρίων άλλων στοιχείων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να κάνεις συγκρίσεις.
État de siège
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

η θρησκεια ειναι ενα απο αυτα λοιπον; Και ειναι τοσο σημαντικη ωστε να καπελωνει τα υπολοιπα;
Γιατι αποδιδεις στον μουσουλμανισμο τα καλα χρονια της αυτοκρατοριας των ουτεξερωπωςτουςλενε, και δεν τα αποδιδεις στην παιδεια και στο κοινωνικο τους κρατος πχ;

Γιατι να βλεπουμε το κοσμο μεσα απο το πρισμα των θρησκειων;
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Μας αρέσουν δεν μας αρέσουν οι θρησκείες διαμόρφωναν τους πολιτισμούς των οποίων αποτελούσαν μέρος.

Σήμερα ζούμε σε μια κοσμική (secular) εποχή, που η επιρροή της θρησκείας είναι πολύ μικρότερη ( ή ελπίζουμε ότι είναι). τότε όμως τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά.

Δεν υπήρχαν τότε όπως υπάρχουν σήμερα σαφείς διαχωρισμοί μεταξύ κοσμικής εξουσίας και θρησκείας . Η πολιτική και η λειτουργία της κοινωνία στρέφονταν γύρω από τις επικρατούσες θρησκείες. Έτσι είμαστε εν μέρει υποχρεωμένοι να δούμε εκείνες τις εποχές μέσα από το πρίσμα των θρησκειών.

Το χαλιφάτο ήταν πολιτικό-θρησκευτικό κράτος, είχαν σαρία δεν είχαν ρωμαϊκό δίκαιο.

Αντίστοιχα στο Βυζάντιο ναι μεν δεν είχαν σαρία αλλά η εκκλησία ήταν παντοδύναμη. Μια πανίσχυρη εξουσία που στον λατινικό χριστιανισμό της Δύσης ήταν ταυτόσημη με την κοσμική εξουσία .

Αργότερα επί οθωμανικής αυτοκρατορίας αποκτήσαμε Ορθόδοξη χριστιανική "σαρία" , ή καλύτερα στην περίπτωση "μας" τον διαχωρισμό σε μιλλέτ που τον επιδίωξε και τον πέτυχε το ορθόδοξο Οικουμενικό Πατριαρχείο! για να διασφαλίσει την εξουσία του πάνω σε όλους τους Ορθόδοξους υπηκόους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Το ορθόδοξο μιλλέτ, ουσιαστικά κάτω από την σκιά του οποίου ακόμα ζούμε !! ( από πού νομίζεις ότι αντλούν το θράσος όλοι αυτοί οι απερίγραπτοι τύποι της συμμορίας των μητροπολιτών)

Δεν αποδίδω τίποτα στον Ισλαμισμό σαν θρησκεία, αλλά αποδίδω στον Ισλαμισμό το βάρος που του αρμόζει για τον ρόλο που έπαιξε στην διαμόρφωση ενός πολιτισμού , που στο κάτω κάτω δεν φέρει τυχαία το όνομα Ισλαμικός.

Αν δεν δεις τον κόσμο και την Ιστορία μέσα από το πρίσμα της θρησκείας , δεν θα μπορέσεις ποτέ να την απομυθοποιήσεις αλλά ούτε και να την αντιμετωπίσεις.
État de siège
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Και η μουσουλμανική θρησκεία έπεξε σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός πολιτισμού και η χριστιανική ενός άλλου και οι παγανιστικές παλαιότερων και όλες. Το σημαντικό όμως είναι ότι οι επιστήμες, η φιλοσοφία, οι τέχνες κτλ αναπτύχθηκαν πολύ πιο έντονα σε περιόδους κατά τις οποίες η επιρροή της οποιασδήποτε θρησκείας στις ζωές των ανθρώπων (ή τουλάχιστον συγκεκριμένων κοινωνικών τάξεων) ήταν σχετικά μικρή.
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

vesid έγραψε:Και η μουσουλμανική θρησκεία έπεξε σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση ενός πολιτισμού και η χριστιανική ενός άλλου και οι παγανιστικές παλαιότερων και όλες. Το σημαντικό όμως είναι ότι οι επιστήμες, η φιλοσοφία, οι τέχνες κτλ αναπτύχθηκαν πολύ πιο έντονα σε περιόδους κατά τις οποίες η επιρροή της οποιασδήποτε θρησκείας στις ζωές των ανθρώπων (ή τουλάχιστον συγκεκριμένων κοινωνικών τάξεων) ήταν σχετικά μικρή.
Δεν θα διαφωνήσω.
Μάλιστα θα προσέθετα ότι αυτό συμβαίνει συνήθως όταν δεν υπάρχει ιερατείο ή όταν το ιερατείο είναι πολύ αδύναμο (ή μακριά από τα κέντρα των αποφάσεων).
Όσο υπάρχει ισχυρό Ιερατείο , δηλαδή μία ισχυρή παρασιτική τάξη που χρησιμοποιεί την θρησκεία για να ασκήσει εξουσία ή για να επιβληθεί, μπορούμε να ξεχάσουμε την ανάπτυξη κάθε έννοιας επιστήμης ή φιλοσοφίας.

Με άλλα λόγια εγώ συνδέω την καθυστέρηση περισσότερο με την ύπαρξη μιας ισχυρής παρασιτικής τάξης ιερωμένων παρά με την ίδια την θρησκεία.
État de siège
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

αυτο το τελευταιο ηταν για πολλά :text-+1:
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Σίμων Resurrected έγραψε:Με άλλα λόγια εγώ συνδέω την καθυστέρηση περισσότερο με την ύπαρξη μιας ισχυρής παρασιτικής τάξης ιερωμένων παρά με την ίδια την θρησκεία.
Τη σήμερον ημέρα και εδώ και αιώνες : ισχυρή παρασιτική τάξης ιερωμένων = θρησκεία

ειδάλλως σχεδόν όλοι είμαστε quasi θρήσκοι, έχοντας όποια φιλοσοφία, στάση ή άποψη για τη ζωή. θεώρω ότι και μία άτακτη, αντιφάζουσα, ανήθικη και ευκαιριακή στάση, αποτελεί nevertheless στάση ζωής. επιλογή οπτικής γωνίας. θρησκέ ( όπως σκατέ)

δεν 'εχω διαβάσει το νήμα, αλλά έγω και φίλοι αποφεύγουμε να διαμένουμε στις γκετοσυνοικίες ( παρίσι, αμστερνταμ) όπου κυκλοφορούν μαντήλες και κουρτίνες για γυναίκες. μαυροι καραιβικής και κινέζοι πολύ προτιμότεροι

το ισλάμ είναι καταπίεση
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

dpuxaras έγραψε: Πάντα ανάπτυξη τεχνών - φιλοσοφίας - θεάτρου κτλ είχαμε εν κενώ. και αυτό γιατί δεν γινόντουσαν από την μάζα αλλά από ξεχωριστές μονάδες.
ο διόνυσος ήρθε αό την ανατολή
εκεί μεθούσαν και οργίαζαν. αυτοί οι άνθρωποι ήταν
εδω όταν ήρθε επίσης μεθούσαν και οργίαζαν γιατί ήταν επίσης άνθρωποι, αλλά σκέφτηκαν και ίδρυσαν και θέατρο, μουσική

δεν είναι τί κάνεις, αλλά πώς το κάνεις.

όσο το ιερατείο εξηγούσε το "τί" ειχε νόημα ως θρησκευτική έκφραση και βοηθούσε την έμπνευση
όταν άρχισε να ορίζει το πώς, άρχισε να βοηθά την εξουσία και κοινωνική διαστρωμάτευση, και εκεί ξύνισε το κρασι
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Εικόνα

Κάαμπα

Η Κάαμπα (στα αραβικά: الكعبة‎ ​) (αλ Κάμπα, που σημαίνει «ο κύβος») είναι ένα οικοδόμημα που βρίσκεται μέσα στο τζαμί που είναι γνωστό ως Μασγίντ αλ-Χαράμ στη Μέκκα.

Η Κάαμπα είναι ο ιερότερος τόπος του Ισλάμ. Η κίμπλα, η κατεύθυνση προς την οποία στρέφονται οι Μουσουλμάνοι όταν προσεύχονται, είναι η κατεύθυνση προς την Κάαμπα.

Σύμφωνα με το Κοράνι, πιστεύεται ότι οικοδομήθηκε από τον Ιμπραήμ (Αβραάμ) και τον γιο του Ισμαήλ. Είναι κυβοειδές οικοδόμημα φτιαγμένο από γρανίτη. Ο προς τα ανατολικά θεμέλιος λίθος της Κάαμπα περιλαμβάνει τον Μαύρο Λίθο (στα αραβικά, αλ Χατζαρού λ' Ασγουάντ) ο οποίος θεωρείται γενικά ότι είναι υπόλειμμα μετεωρίτη.

(περισσότερα στα αγγλικό άρθρα : http://en.wikipedia.org/wiki/Kaaba , http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Stone )


[youtube]lGykoUtHk0A[/youtube]
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σίμων Resurrected την 16 Μάιος 2014 23:26, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
État de siège
dpuxaras
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 29 Απρ 2014 00:33
Όνομα Ιστότοπου: http://katathesh.blogspot.gr/
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

μια μικρή παρέμβαση μιας που δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε λόγο διαφορετικής οπτική γωνίας, δείτε λίγο και την Ινδία η την Κίνα σαν σχέση πολιτισμού - Θρησκείας.
ίσως μερικοί κατανοήσουν το σκεπτικό μου έτσι... και μιλάμε για πολιτισμούς - Πολιτισμούς όχι αστεία...
Πυξαράς Δημήτρης
http://katathesh.blogspot.gr/
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

patroklos έγραψε:
δεν 'εχω διαβάσει το νήμα, αλλά έγω και φίλοι αποφεύγουμε να διαμένουμε στις γκετοσυνοικίες ( παρίσι, αμστερνταμ) όπου κυκλοφορούν μαντήλες και κουρτίνες για γυναίκες. μαυροι καραιβικής και κινέζοι πολύ προτιμότεροι

το ισλάμ είναι καταπίεση
Δεν έχεις διαβάσει το νήμα , ίσως γι' αυτό δεν ξέρεις για τι πράγμα συζητάμε.

Βγάλε τα γυαλιά του πολιτισμικά ορθόδοξου μουτζαχεντίν και δες τους όλους για αυτό που είναι και όχι για αυτό που νομίζεις ότι είναι.
État de siège
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

dpuxaras έγραψε:δείτε λίγο και την Ινδία η την Κίνα σαν σχέση πολιτισμού - Θρησκείας.
ίσως μερικοί κατανοήσουν το σκεπτικό μου έτσι... και μιλάμε για πολιτισμούς - Πολιτισμούς όχι αστεία...
Ευχαρίστως να τις δούμε , αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που αυτό θα ενισχύσει το σκεπτικό σου που θέλει φιλοσοφία,θέατρο, τέχνη κλπ. να αναπτύσσονται εν κενώ.
Το σκεπτικό σου, σε σχέση με αυτούς τους πολιτισμούς, θα μας το εξηγήσεις εσύ.
État de siège
dpuxaras
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 29 Απρ 2014 00:33
Όνομα Ιστότοπου: http://katathesh.blogspot.gr/
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

δεν είναι θέμα σκεπτικού, απλά με την απλή παρατήρηση, βλέπεις πως σε κοινωνίες που χρονικά παρίκμαζαν είχαμε "παραγωγή" ιδεών από μεμονωμένα άτομα και μετά απλά εξέλιξη τους από τους υπόλοιπους. όλες οι νέες τάσεις στον πολιτισμό εν κενώ δημιουργούνται. Για αυτό και η εξέλιξη της κοινωνίας, είτε τότε είτε τώρα, έρχεται από μεμονωμένα άτομα. Η θρησκεία, έπαιζε και παίζει μηδενικό ρόλο. μάλλον είναι θέμα "παραδοχής"
Πυξαράς Δημήτρης
http://katathesh.blogspot.gr/
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

dpuxaras έγραψε:δεν είναι θέμα σκεπτικού, απλά με την απλή παρατήρηση, βλέπεις πως σε κοινωνίες που χρονικά παρίκμαζαν είχαμε "παραγωγή" ιδεών από μεμονωμένα άτομα και μετά απλά εξέλιξη τους από τους υπόλοιπους. όλες οι νέες τάσεις στον πολιτισμό εν κενώ δημιουργούνται. Για αυτό και η εξέλιξη της κοινωνίας, είτε τότε είτε τώρα, έρχεται από μεμονωμένα άτομα. Η θρησκεία, έπαιζε και παίζει μηδενικό ρόλο. μάλλον είναι θέμα "παραδοχής"
Θα σου επαναλάβω ότι δεν τίθεται σαν θέμα για την ίδια την θρησκεία αλλά για τους θεσμούς που δημιουργούνται, χάρις στους οποίους υπάρχει πολιτιστική άνθιση.
Η στάση της θρησκείας παίζει τεράστιο ρόλο στο πόσο γόνιμοι θα είναι αυτοί οι θεσμοί και προς πια κατεύθυνση θα στρέφουν τις πολιτιστικές δραστηριότητες .

Χωρίς εκπαιδευτικά ιδρύματα, χωρίς βιβλιοθήκες, χωρίς μουσεία, χωρίς θέατρα, χωρίς χορηγίες, χωρίς την υποστήριξη μιας ολόκληρης κοινωνικής ομάδας που ασχολείται ειδικά με θέματα επιστήμης φιλοσοφίας, τέχνης κλπ. Δεν έχεις ούτε νέες τάσεις στον πολιτισμό ούτε καν στοιχειώδη ψήγματα πολιτιστικής ανάπτυξης.

Άντε κάνε θέατρο με πλήθη που αλαλάζουν έξω από θέατρα και κινηματογραφικές αίθουσες και περιμένουν να βγεις εγώ να σε λιντσάρουν . Με εξαγριωμένους ιμάμηδες που εκδίδουν φετφάδες και ζητάνε την θανάτωση συγγραφέων και σκιτσογράφων.
Ασχολήσου με την ζωγραφική στην Ελλάδα αν σε παίρνει , να σε τρέχουν οι ορθόδοξοι χριστιανοί μουτζαχεντίν στα δικαστήρια κάθε τρεις και λίγο με την κατηγορία της "βλασφημίας" .

Και μετά έλα να μου πεις ότι η θρησκεία παίζει μηδενικό ρόλο.
État de siège
dpuxaras
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 29 Απρ 2014 00:33
Όνομα Ιστότοπου: http://katathesh.blogspot.gr/
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Σίμων Resurrected έγραψε:
dpuxaras έγραψε:δεν είναι θέμα σκεπτικού, απλά με την απλή παρατήρηση, βλέπεις πως σε κοινωνίες που χρονικά παρίκμαζαν είχαμε "παραγωγή" ιδεών από μεμονωμένα άτομα και μετά απλά εξέλιξη τους από τους υπόλοιπους. όλες οι νέες τάσεις στον πολιτισμό εν κενώ δημιουργούνται. Για αυτό και η εξέλιξη της κοινωνίας, είτε τότε είτε τώρα, έρχεται από μεμονωμένα άτομα. Η θρησκεία, έπαιζε και παίζει μηδενικό ρόλο. μάλλον είναι θέμα "παραδοχής"
Θα σου επαναλάβω ότι δεν τίθεται σαν θέμα για την ίδια την θρησκεία αλλά για τους θεσμούς που δημιουργούνται, χάρις στους οποίους υπάρχει πολιτιστική άνθιση.
Η στάση της θρησκείας παίζει τεράστιο ρόλο στο πόσο γόνιμοι θα είναι αυτοί οι θεσμοί και προς πια κατεύθυνση θα στρέφουν τις πολιτιστικές δραστηριότητες .

Χωρίς εκπαιδευτικά ιδρύματα, χωρίς βιβλιοθήκες, χωρίς μουσεία, χωρίς θέατρα, χωρίς χορηγίες, χωρίς την υποστήριξη μιας ολόκληρης κοινωνικής ομάδας που ασχολείται ειδικά με θέματα επιστήμης φιλοσοφίας, τέχνης κλπ. Δεν έχεις ούτε νέες τάσεις στον πολιτισμό ούτε καν στοιχειώδη ψήγματα πολιτιστικής ανάπτυξης.

Άντε κάνε θέατρο με πλήθη που αλαλάζουν έξω από θέατρα και κινηματογραφικές αίθουσες και περιμένουν να βγεις εγώ να σε λιντσάρουν . Με εξαγριωμένους ιμάμηδες που εκδίδουν φετφάδες και ζητάνε την θανάτωση συγγραφέων και σκιτσογράφων.
Ασχολήσου με την ζωγραφική στην Ελλάδα αν σε παίρνει , να σε τρέχουν οι ορθόδοξοι χριστιανοί μουτζαχεντίν στα δικαστήρια κάθε τρεις και λίγο με την κατηγορία της "βλασφημίας" .
μου ακούγετε λίγο θεόπνευστο όλο αυτό! πρέπει να δούμε πως δημιουργείται και πως εξελίσσετε μια θρησκεία. που αν θες την σύντομη γνώμη μου, μιας που δεν πιστεύω στην ύπαρξη κάποιου θεού, η θρησκεία είναι μια ακόμη έκφραση της κοινωνίας την συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Το τι θα πιστεύει μια θρησκεία, είτε στην δημιουργία της, είτε στην εξέλιξη της έχει να κάνει με το κοινωνικό κατεστημένο της εποχής.
Ακόμη ποιο απλά, η θρησκεία είναι η πολιτική ελέγχου ενός πλήθους χωρίς λογικά επιχειρήματα.
Οπότε δεν παίζει η στάση της θρησκείας ρόλο, παίζει η στάση της κοινωνίας. Αλλά για το πρόβλημα της θρησκείας έχουν γραφτεί πολλά βιβλία, δύσκολο να βρούμε εμείς λύση μέσα από ένα φόρουμ.
Πυξαράς Δημήτρης
http://katathesh.blogspot.gr/
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

dpuxaras έγραψε: Οπότε δεν παίζει η στάση της θρησκείας ρόλο, παίζει η στάση της κοινωνίας.
Έτσι που το διαχωρίζεις είναι σαν να μου λες ότι η στάση της κοινωνίας μένει ανεπηρέαστη από της επιταγές της θρησκείας, με άλλα λόγια μου λες ότι η θρησκεία παίζει μηδενικό ρόλο στην διαμόρφωση των αντιλήψεων μίας κοινωνίας.

που αν θες την σύντομη γνώμη μου, μιας που δεν πιστεύω στην ύπαρξη κάποιου θεού, η θρησκεία είναι μια ακόμη έκφραση της κοινωνίας την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ούτε εγώ πιστεύω σε κανένα θεό αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω τον ρόλο που παίζει η θρησκεία στην κοινωνία (μου αρέσει δεν μου αρέσει)

Βέβαια υπάρχει και αυτή η λύση :

Εικόνα
État de siège
dpuxaras
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 29 Απρ 2014 00:33
Όνομα Ιστότοπου: http://katathesh.blogspot.gr/
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Σίμων Resurrected έγραψε:
dpuxaras έγραψε: Οπότε δεν παίζει η στάση της θρησκείας ρόλο, παίζει η στάση της κοινωνίας.
Έτσι που το διαχωρίζεις είναι σαν να μου λες ότι η στάση της κοινωνίας μένει ανεπηρέαστη από της επιταγές της θρησκείας, με άλλα λόγια μου λες ότι η θρησκεία παίζει μηδενικό ρόλο στην διαμόρφωση των αντιλήψεων μίας κοινωνίας.

που αν θες την σύντομη γνώμη μου, μιας που δεν πιστεύω στην ύπαρξη κάποιου θεού, η θρησκεία είναι μια ακόμη έκφραση της κοινωνίας την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ούτε εγώ πιστεύω σε κανένα θεό άλλα δεν μπορώ να παραβλέψω τον ρόλο που παίζει η θρησκεία στην κοινωνία (μου αρέσει δεν μου αρέσει)

Βέβαια υπάρχει και αυτή η λύση :

Εικόνα
όχι σου λέω πως η κοινωνία (σε όποια της μορφή και αν είναι) γεννάει και καθορίζει την θρησκεία. Άρα η θρησκεία είναι έκφραση της κοινωνίας.
Από εκεί και πέρα όταν η θρησκεία αποκτά δυναμική σίγουρα επιδρά πάνω στην κοινωνία, μέσα από την οποία κοινωνία αποκτά ανατροφοδότηση τόσο ιδεών όσο και ανθρωπίνου δυναμικού. Βλέπε ποιο απλά θέματα με γάμους gay ζευγαριών κτλ, κάποτε και σήμερα όσον αφορά την στάση της εκάστοτε θρησκείας απέναντι τους
Πυξαράς Δημήτρης
http://katathesh.blogspot.gr/
Απάντηση