Σελίδα 1 από 1

Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2014 08:14
από AoratiMelani
Από το facebook σήμερα:
Evangelos Tsakirakis έγραψε:Σήμερα ο γιος μου, 6 χρονών, έφερε απο το νηπιαγωγείο υλικό που του δόθηκε από τη δασκάλα του για το Πάσχα, μάλλον προελεύσεως κατηχητικου. Ετσι, το παιδί μπορεί να διδαχθεί οτι: "ο Χριστός πέρασε φρικτά βασανιστήρια, δοκιμασίες και εξευτελισμούς", "ο Ιούδας πρόδωσε το Δάσκαλό του για τριάκοντα αργύρια", "οι στρατιώτες περιγελουσαν τον Ιησού, τον χτυπούσαν, τον έφτυναν και τον έσυραν στο δικαστήριο, που τον καταδίκασε σε σταυρικο θάνατο", και μετα "τον μαστιγωσαν, του φόρεσαν στεφάνι με αγκάθια, του φόρτωσαν ενα βαρύ σταυρό, τον σταυρωσαν ανάμεσα σε 2 ληστές, του εδωσαν ξύδι οταν ζήτησε νερό, του τρυπησαν το πλευρό με λογχη". Ελλάδα του ορθοδοξου φονταμενταλισμου, έτος 2014...

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 15 Απρ 2014 12:50
από Γιατρος Του Ικα
Πάλι καλά που δεν του έκλεισαν και το gameboy (του χριστού). Αυτό θα ήταν πραγματική σκληρότητα...

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 15 Απρ 2014 20:47
από kapages
υπαρχουν και χειροτερα. Πχ παιδια στο ελληνικο νηπιαγωγειο 4 χρονων...

http://www.moec.gov.cy/analytika_progra ... idefsi.pdf

"Αναγνωρίζοντας ότι η θρησκεία αποτελεί μέρος της κοινωνικής
μάθησης των παιδιών κατά την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία,
θα πρέπει να αξιοποιείται με τρόπο που να βοηθά το παιδί να
κατανοεί τον κόσμο μέσα από τις καταστάσεις της ζωής και τους
προβληματισμούς του (π.χ. που πήγε ο παππούς μου που πέθανε, ή
σωστή συμπεριφορά, λύση μιας σύγκρουσης). Ένα δημοκρατικό
σχολείο που σέβεται και προωθεί την αυτονομία του παιδιού και
παρεμποδίζει την ανάπτυξη του δογματισμού προσφέρει ευκαιρίες για
σύνδεση βιωματικών καταστάσεων της ζωής των παιδιών με την
παράδοση και τον πολιτισμό. Ο θρησκευτικός πλουραλισμός μας
προτρέπει να αποδεχτούμε τα πιστεύω, τις συνήθειες και τις πρακτικές
των διαφορετικών θρησκειών των παιδιών που φοιτούν στο
νηπιαγωγείο. Μέσα από δραστηριότητες που ωθούν τα παιδιά να
έχουν ενεργό ρόλο στη διαδικασία διερεύνησης και κριτικής των
πληροφοριών και καταστάσεων ενισχύουμε την κοινωνική και ηθική
ανάπτυξη. Δραστηριότητες όπως η εξέταση εικόνων από διάφορους
ναούς, η επίσκεψη σε διάφορους ναούς, η ακρόαση και συζήτηση
ιστοριών ή μουσικής διαφόρων γιορτών καθώς και η δημιουργία
κατασκευών που σχετίζονται με διάφορες γιορτές αποτελούν
κατάλληλες δραστηριότητες μέσα στα πλαίσια του θρησκευτικού
πλουραλισμού"

στη πραξη ομως...τα ιδια παντελακη μου.
ΥΓ. ωπα, σορυ, αυτο ειναι κυπριακο κειμενο.
Ελληνικο δεν βρηκα.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 18 Απρ 2014 10:37
από Σίμων Resurrected
"Give me the children until they are seven and anyone may have them afterwards." - Francis Xavier

Francis Xavier ένας από τους 7 συνιδρυτές ( επικεφαλής των οποίων ήταν ο Ιγνάτιος Λογιόλα ) του τάγματος των Ιησουιτών.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2014 13:20
από Τεμπελόσκυλο
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/47850
Spoiler: Εμφάνιση
Θα ήθελα να παραθέσω την εμπειρία μου σαν αφορμή για να εκφράσω κάποιες απορίες και να δώσω τροφή για σκέψη στους νομοθέτες και στους Δημόσιους Λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας.

Είμαι μητέρα δυο παιδιών. Μαζί με τον σύζυγό μου συνειδητά αποφασίσαμε να μην επιβάλουμε στα παιδιά μια πνευματική παράδοση και ετσι δεν βαφτίσαμε τα παιδιά μας. Θεωρούμε οτι η επιλογή του πνευματικού δρόμου είναι προσωπική υπόθεση και οτι σαν γονείς μόνο στα θέματα ηθικής και παιδείας θα νουθετήσουμε τα παιδιά. Κατόπιν εκείνα θα αποφασίσουν συνειδητα αν θέλουν να ακολουθήσουν κάποια θρησκεία. Σεβόμαστε όλες τις θρησκευτικές παραδόσεις και όλους τους τόπους που χαρακτηρίζονται ιεροί απο διάφορες κοινωνικές ομάδες.

Η Ελένη πηγαίνει στο Προνήπιο, σε ιδιωτικό σχολείο δημοσίου δικαίου. Το σχολείο έχει παράδοση άνω των 100 ετών σαν εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελληνική επικράτεια. Την προηγούμενη εβδομάδα λαβαμε ανακοίνωση οτι τα παιδιά θα παρακολουθούσαν εκκλησιασμό. Επείσης υπήρχε η σημείωση οτι «όσοι γονείς επιθυμούν να μήν κοινωνήσει το παιδί τους παρακαλούνται να στείλουν σημείωμα στο δάσκαλο». Εμείς δεν στειλαμε σημείωμα με το σκεπτικό οτι δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα αν το παιδί κοινωνούσε.

Η Ελένη επέστρεψε από το σχολείο λυπημένη και μας είπε οτι ζήτησε και εκείνη να κοινωνήσει και δεν την άφησαν. Για μέρες με ρωτούσε γιατί. Ολες οι απαντήσεις που θα μπορούσαν να καλύψουν ενα μεγαλύτερο παιδί δεν μπόρεσαν να γίνουν απόλυτα κατανοητές απο την Ελένη που είναι 5 ετών.

Κάλεσα την Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου / Προνηπίου προκειμένου να την ρωτήσω τι πραγματικά είχε συμβεί και μου απάντησε οτι πράγματι δεν άφησαν το παιδί να κοινωνήσει «γιατί ο ιερέας δεν κοινωνεί τα παιδιά που είναι αβάπτιστα».

Ρώτησα πώς είναι δυνατόν σε μια θρησκεία που ονομάζεται «Θρησκεία της Αγάπης» και ο ίδιος ο εμπνευστής της είχε πεί «Αφήστε τα παιδιά και μην τα εμποδίζετε να έρθουν προς εμένα, γιατί για τέτοιους είναι η βασιλεία των ουρανών», να μην αφήνουν το νήπιο να συμμετέχει στην κοινωνία;

Μου απάντησε η Διευθύντρια ότι έτσι προβλέπει το Δόγμα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας. Προφανώς το Δογμα είναι πιο σημαντικό απο τα λόγια του Δασκάλου Ιησού και πιο σημαντικο απο την συναισθηματική ισορροπία των νηπίων, την οποία σαν γονείς εμπιστευόμαστε στην εν λόγω εκπαιδευτικό/ Διευθύντρια...

Ρώτησα ύστερα γιατί εφ' όσον δεν αφήνουν τα παιδιά να συμμετέχουν στο σύνολο των όσων τελούνται στον εκκλησιασμό δεν έχουν ένα εναλλακτικό πρόγραμμα για όσα είναι «αβάπτιστα». Ένα προνήπιο/νήπιο δεν μπορεί να διαχειριστεί λογικά την απόρριψη και τον αποκλεισμό απο μια δραστηριότητα. Το ορθό θα ήταν το σχολείο να υποχρεούται να έχει μια εναλλακτική δραστηριότητα για οσα παιδιά οι «χριστιανικής ηθικής» Διευθυντές/ εκπαιδευτικοί/ ιερεις χαρακτηρίζουν σαν αβάπτιστα. Όταν ένα παιδί βλέπει να συμβαίνει κάτι όπου συμμετέχουν όλοι οι φίλοι και συνομηλικοί του, θέλει να συμμετέχει. Είναι αναμενόμενο και δεν χρειάζονται γνώσεις εκπαιδευτικού ή ψυχολόγου για να το καταλάβει κάποιος και να προγραμματίσει εκ των προτέρων. Χρειάζεται απλά ευαισθησία και ευσυνειδησία.

Σαν γονιός και συνεπής ως προς όλες τις υποχρεώσεις μου πολίτης του Ελληνικού κράτους, υπογράφω ονομαστικά το παρόν.

Πρακτικά ζητώ να καταλάβω ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το εναλλακτικό σχολικό πρόγραμμα σε όσα παιδιά δεν είναι Χριστιανοι Ορθόδοξοι.

Πώς διασφαλίζεται η αποφυγή διακρίσεων και αίσθησης αποκλεισμού των παιδιών μας στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος; Ποιος ελέγχει την ορθότητα όσων λέγονται από τους εκπαιδευτικούς στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης; Ποιος αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς; Με ποια κριτήρια; Τι τελικά είναι πολιτικά ορθό στην Ελλάδα του 2014 όπου ιερείς με δογματικά πιστεύω επιβάλλουν τις απόψεις τους σε εκπαιδευτικούς και δημόσιους λειτουργούς;

Η Ελλάδα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα είναι ένα κράτος με καθεστώς ανεξιθρησκείας. Είναι;

Μιλάμε στα παιδιά μας για αγάπη και συναδέλφωση και μεσα στο σχολικό περιβάλλον που οφείλει να τους παρέχει προστασία και στοργή δέχονται απο την προνηπιακή ηλικία την απόρριψη και τον αποκλεισμό; Μιλάμε στα παιδιά μας για σεβασμό στις ιδιαιτερότητες και τις διαφορετικές πεποιθήσεις και ταυτόχρονα τα χαρακτηρίζουμε «αβάπτιστα»;

Το Υπουργείο Παιδείας δεν θα έπρεπε να υποχρεώνει ολα τα σχολεία, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης να έχουν εναλλακτικό πρόγραμμα κάθε φορά που ακολουθείται μια θρησκευτική παράδοση ή ενα μάθημα θρησκευτικών; Σε αυτό το κράτος μόνο τα παιδιά που χαρακτηρίζονται σαν «Χριστιανοί Ορθόδοξοι» χαίρουν σεβασμού; Όλοι οι υπόλοιποι πολίτες που πληρώνουν τακτικά τους φόρους τους δεν έχουν δικαίωμα να στέλνουν τα παιδιά τους σε ένα σχολείο όπου θα τους συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευαισθησία;

Κύριοι, εδώ δεν μιλάμε για πολιτική. Δεν μιλάμε για συμφέροντα συντεχνιών και οργανώσεων ούτε για παρατάξεις. Δεν μιλάμε καν για ιδεολογίες.

Μιλάμε για τις συνειδήσεις των παιδιών μας.

Ελπίζω και εύχομαι οι ιθύνοντες να έχουν επίγνωση του τι σημαίνει αυτό σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο και να πράξουν ανάλογα. Είναι ήδη αργά.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2014 09:35
από apeleytheros
από πού έμαθε ο ιερέας της συγκεκριμένης εκκλησίας ότι το παιδί είναι αβάπτιστο;

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2014 10:26
από Τεμπελόσκυλο
Take a wild guess... : brrr :

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2014 12:09
από Αναρχος
Μπορώ να φαντασθώ το σκηνικό... Η ψιλοκουβέντα μεταξύ των δασκάλων ξεκίνησε με το που μπήκε το παιδί στη σειρά να πάη στην εκκλησιά. ...και όταν πήρε θέσι για μεταλαβιά, η θεούσα δασκάλα έβγαλε την μεγάλη κραυγή. Έτρεξε και έβγαλε την Ελενίτσα από την σειρά με δικαιολογίες που δεν θα έπειθαν ούτε μωρό, ίσως και να έριξε το σφάλμα στους γονείς της...

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2014 13:57
από AoratiMelani
Και πού ήξερε η δασκάλα ότι το παιδί ήταν αβάπτιστο; Αν υποθέσουμε ότι ισχύει το παραπάνω σκηνικό.

Αυτά παραμένουν εικασίες, μόνον η μητέρα θα μπορούσε να μας πει.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2014 11:31
από tasos_didymoteicho
Αφού ξέρεις ότι μας αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας. 8-)

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 11 Αύγ 2014 12:24
από tasos_didymoteicho
Από την ομάδα του φβ:
Xell Xamster
8 Αυγούστου στις 9:53 μ.μ.

Γιατί πολύ απλά τι είναι πιο σημαντικό; Να στελεχωθεί ένα σχολείο με ένα δάσκαλο που θα ανοίξει τα μάτια στους μαθητές ή να έχουμε τον επίσημο χαρτογιακά λιβανιστή του τάδε Μητροπολίτη;;;
08-08-14 Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2014-2015 σε Ιερές Μητροπόλεις και στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. για το σχολικό έτος 2014-2015 σε Ιερές Μητροπόλεις και στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών

ΕΔΙΤ
Δεν ξέρω αν χρήζει παρέμβασης μέσω κάποιας ανακοίνωσης ή/και επιστολής στον υπουργό προσηλυτισμού.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2014 09:49
από csar
Ο Λοβέρδος έχει σπάσει ρεκόρ. Ακόμα δεν έγινε υπουργός και έχει υπογράψει τρεις αβανταδόρικες για την Εκκλησία εγκυκλίους και επισκεφτηκε το Αγ. Όρος και μοίρασε κι εκεί τις υποσχέσεις του.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2014 18:38
από Ιοκάστη
Aorati Melani έγραψε:Και πού ήξερε η δασκάλα ότι το παιδί ήταν αβάπτιστο;
Αν είναι σε κάποιο πιο μικρό μέρος πάντως μπορεί να το ξέρουν. Έχω κάποιους γνωστούς εδώ που, αν και Χριστιανοί, είχαν παντρευτεί με πολιτικό γάμο κι ήθελαν να βαφτίσουν ένα παιδί κι ο παπάς του χωριού τους δεν το δέχτηκε. Μου είπαν ότι σχεδόν όλο το νησί ξέρει ότι δεν ήταν παντρεμένοι στην εκκλησία, αυτά μαθαίνονται γρήγορα :p Παντρεύτηκαν με θρησκευτικό γάμο στο Βέλγιο και του πήγαν το χαρτί.

Re: Σχολείο: θρησκευτικά θέματα κάθε είδους

Δημοσιεύτηκε: 13 Αύγ 2014 08:17
από AoratiMelani
Από πού να το πιάσω και πού να τ' αφήσω...

1. Ασχέτως αν η δασκάλα γνώριζε από προσωπική πληροφόρηση ότι το παιδί είναι αβάπτιστο, εάν δεν το γνώριζε τυπικά και επίσημα (βάσει κάποιου πιστοποιητικού που της είχε προσκομιστεί π.χ.) όφειλε να κάνει σαν να μην το ήξερε.
Είναι τραγική η πλήρης έλλειψη συναίσθησης ορίων προσωπικού / επαγγελματικού που έχουν οι δημόσιοι λειτουργοί.

2. Ο παπάς δεν είχε κανένα δικαίωμα να αρνηθεί τη βάπτιση ακόμη κι αν οι γονείς ήταν κυλισμένοι στο βούρκο της αμαρτίας.
Δεν βαπτίζονταν οι ίδιοι, το παιδί βαπτιζόταν, και το παιδί δεν φέρει την ευθύνη των γονεϊκών επιλογών.
Δεν το λέω από άποψη "δικαιοσύνης" αλλά από καθαρά πρακτική άποψη την οποία και η ίδια η εκκλησία στην πράξη συμμερίζετε.
Σκεφτείτε: αν του πήγαιναν ένα παιδί αγνώστου πατρός από άγαμη μητέρα, δεν θα το βάπτιζε; φυσικά ναι. Χιλιάδες τέτοια έχουν βαπτίσει κι ακόμη βαπτίζουν. Ποια η διαφορά λοιπόν με το άλλο παιδί, επίσης άγαμων γονέων; ΚΑΜΙΑ. Απλώς το χρησιμοποιεί ως μέσο εκβιασμού για να τους βάλει να παντρευτούν. Και, τονίζω ξανά, αυτό που έκανε είναι αντιφατικό, έρχεται σε αντίθεση με τις θέσεις της ίδιας της εκκλησίας.