Ηθική και Αθεΐα

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Απάντηση
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Και εκεί που έλεγα τι χειρότερο μπορεί να μας βρεί απ'τους θεόπληκτους πλακώσανε οι μεταμοντέρνοι και επιβεβαιώσανε το του Νίτσε:"Όποιος θέλει να ξεφύγει από τους περιορισμούς της γλώσσας καταλήγει να μην σκέφτεται."
Ο Νίτσε ήταν "πνευματικός πατέρας" του "δικού" μου "πνευματικού πατέρα" Π. Κονδύλη (dot reader) που στο Ισχύς και απόφαση τελείωσε με το "...Ωστόσο τέτοιες παρατηρήσεις και σκέψεις μπορούν να χαρίσουν απολαύσεις μονάχα σε λεπτογεύστες και επαϊοντες του περιθωρίου. Και εν πάση περιπτώσει δεν αποτελούν πειθαναγκαστικά επιχειρήματα εναντίον της αυτοκτονίας απο πλήξη".

Αντε, το "χρήσιμος στον εαυτό μου και στη κοινωνία" ήταν το να βάλω το συρτάκι αντι για το "αυτοκτονία" και το ζαλάδα αντι της "πλήξης"
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Και εκεί που έλεγα τι χειρότερο μπορεί να μας βρεί απ'τους θεόπληκτους πλακώσανε οι μεταμοντέρνοι και επιβεβαιώσανε το του Νίτσε:"Όποιος θέλει να ξεφύγει από τους περιορισμούς της γλώσσας καταλήγει να μην σκέφτεται."
Το κειμενάκι του Λοξία παρουσιάζει τον παραλογισμό στον οποίο οδηγεί η άνευ σκέψης και η άνευ περιορισμών χρήση της γλώσσας. Τι σχέση έχει η ρήση του Νίτσε μ’ αυτό;
Αν δεν πάψεις να συγχύζεσαι με το παραμικρό, Γιατρέ, σύντομα τα μαλλιά σου θα γίνουν πιο άσπρα από τα δικά μου. Μην τα παίρνεις όλα τόσο στα σοβαρά (ιδιαιτέρως τους φιλοσόφους!!).
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

@Dtango.Eίμαι απόλυτα ήρεμος.Η γλωσσική επικοινωνία έχει κανόνες.Η περιφρόνησή τους οδηγεί είτε στην τέχνη είτε στην αφασία.Και εδώ τέχνη δεν βλέπω.
@Diabolicus.Τον Κονδύλη όμως τον καταλαβαίνω.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
earthian
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 06 Μάιος 2009 01:54
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

dtango έγραψε:Μην τα παίρνεις όλα τόσο στα σοβαρά (ιδιαιτέρως τους φιλοσόφους!!).
Εγω παντως ξεκιναω απο το να μην περνω καθολου στα σοβαρα τους λιακοπουλοσοφους.
Εικόνα
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

Το ρικάπειν εστίν φιλοσοφείν

Ή συμμετέχει κάποιος στο χορό προσπαθώντας να βγάλει "δέον" δλδ τι θα πρέπει να κάνει ο ίδιος τωρα που πληροφορείται "κατι καινούργιο", ή μπορεί να σκέφτεί (ακολουθέι τα ντοτς στην προκειμένη) και να συνδράμει, αδιάφορα για το άν αυτά που "ανακαλύπτει" μπορεί να σημαίνουν (δλδ στη "θεωρητική αντικειμενικότητα" στην έσχατη συνέπεια τους), οτι ολη τους τη ζωη όπως την αντιλαμβάνονταν και τη ζούσαν μεχρι σημερα ανατρέπεται πλήρως π.χ..

Εμεις διαβάζουμε για να δικαιωσουμε αυτα που μας συνέβησαν (με το να πολεμούμε αυτους που το αμφισβητούν), ή γιατι ψάχνουμε το "ντοτ" (όπου "ντοτ", βάλτε οτιδήποτε θέλετε)

Αναζητούμε τη συνέπεια του εαυτου μας στις πράξεις μας ή
Αναζητούμε τη συνέπεια του εαυτού μας στις σκέψεις μας.

Μπορούν να ταυτιστούν αυτά; και άντε ταυτίστηκαν, μετά; γίναμε "ο να ένας σοφός;" τον οποίο μετά τον αγαλματώνουμε ζωντανό και τον κάνουμε τοτεμ σε διάφορα σχέδια και χρώματα για να ταιριάζει στις ν "αισθητικές" όλων;
Οι οποίοι μετά θα έχουν "έμπνευση" όταν θα προσπαθούν να κάνουν το ίδιο; δλδ να ταυτίσουν τη συνέπεια σε σκέψη και πράξη; Ε και; γιατί αν δεν το κάνουμε και ζούμε ο καθένας με την ασυνέπεια του τι έγινε δλδ;

Δεν είναι θέμα "γούστου" όλα τελικά;(οπότε ψάχνεις "το γούστο") Γιατί αν δεν, τοτε είναι "αναπόφευκτα" δλδ να μας τραβά η "βαρύτητα" του να "ψάχνουμε να βρούμε" την απόλυτη συνέπεια αδιαφορώντας για το αν αυτη υπάρχει ή οχι, γιατι έτσι είναι. Οσο ψάχνεις το γιατι έτσι είναι θα σε οδηγει σε ενα απειρο αριθμό απαντήσεων του "γιατι έτσι είναι".

Οπότε γιατί οχι να μην πούμε, "που να ψάχνουμε τώρα το άπειρο" και παπαριές, δεν χωριζόμαστε σε δυο ομάδες λεω εγω, να παίξουμε καμια μπαλίτσα; να ρίξουμε κλωτσιές και να σπρωχτούμε; να λερωθούμε και να τραυματιστούμε και μετά να κάνουμε το ντουσάκι μας και να σχεδιάσουμε πως θα νικήσουμε τους "άλλους" στην επόμενη φορά που θα παίξουμε;

Μπορεί κανείς να μην σκέφτεται το "put your money where your mouth is" κάθε φορά που χρησιμοποιεί τη λέξη "συνέπεια" είτε στη σκέψη του είτε στην πράξη του;
Εκτος αν δεν τον ενδιαφέρει η "συνέπεια" απο την αρχή βεβαίως βεβαίως
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

Diabolicus έγραψε:"...Ωστόσο τέτοιες παρατηρήσεις και σκέψεις μπορούν να χαρίσουν απολαύσεις μονάχα σε λεπτογεύστες και επαϊοντες του περιθωρίου. Και εν πάση περιπτώσει δεν αποτελούν πειθαναγκαστικά επιχειρήματα εναντίον της αυτοκτονίας απο πλήξη".

Αντε, το "χρήσιμος στον εαυτό μου και στη κοινωνία" ήταν το να βάλω το συρτάκι αντι για το "αυτοκτονία" και το ζαλάδα αντι της "πλήξης"
Ή "καταρίπτουμε" το "έτσι είναι τα πράγματα" που βγαίνει απο το dot reading του Κονδύλη οτι δλδ ο καθένας διαβάζει οτι γουσταρει στη σκακιέρα του "θεού του", παίρνοντας μαζί του αυτούς που διαβάζουν το ίδιο και το χρησιμοποιούν ως "το όνομα του παιχνιδιού" για να παίξουν με αυτούς που ΔΕΝ διαβάζουν το ίδιο, Ή ασχολούνται με το τί μπορεί να είναι τα "πειθαναγκαστικά" και το "εναντίον". Αν δεν υπάρξει απόλυτη ταυτιση του τελευταίου απο όλους τότε "δικαιώνουμε" το "έτσι είναι" του Κονδύλη.

Όποιος λοιπόν "επιθυμεί" να καταρίψει τα "έτσι είναι" οχι μονο του Κονδύλη αλλά όλων των "έτσι είναι", είναι υποχρεωμένος να αναζητά να συλλάβει με προβληματολυτική συλλογιστική (ή οποιαδήποτε άλλη "μέθοδο" γουστάρει) πως και αν μπορεί να ταυτίσει την "πειθώ" με το "εναντίον".

ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΩΝ ΤΟ ΣΥΛΛΑΒΕΙ, μετά πρέπει να συλλάβει και τη δυνατότητα εφαρμογής αυτού που συνέλαβε.
Αν ΔΕΝ το συλλάβει ή καταλήξει βεβαιωμένα lock stock, οτι δεν έχει δυνατότητα εφαρμογής τότε και μονο τότε μπορούμε να πουμε ανεπιφύλακτα οτι δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να "ξεφύγουμε" απο το "έτσι είναι τα πράγματα και δεν μπορούν να γίνουν αλλιώς" (οτι και να βάλουμε στα "πράγματα").

Ή κοιτάμε το παραπάνω statement (να συνδράμω και γω με ενα απο δαύτο) ως "τέχνη" είτε θαυμάζοντας το είτε μισώντας το, ή κάνουμε κατι για αυτό, το αντιμετωπίζουμε ως πρόβλημα προς λύση, διανοητικά φυσικά.
Οχι δλδ να "νομίσουμε" κάπου στην πορεία οτι τωρα "αρχίζει να βγάζει νόημα" και να ξεκινήσουμε την εφαρμογή του, βεβαιωμένοι οτι μέχρι να "το εφαρμόσουμε πλήρως" θα έχει σίγουρα επιβεβαιωθεί.

Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ στα μάτια μου σημαίνει οτι συλλαμβάνω και καταλήγω πλήρως ΚΑΙ μετα εφαρμόζω χωρίς ντοτ παρέκλισης απο αυτό που συνέλαβα. Αλλιώς σημαίνει οτι έψαχνα για τσαμπουκάδες και βρήκα λόγο στο οτι με κοίταξε "στραβά", Ο ΑΛΛΟΣ (που μπορεί να είμαι και ο ίδιος εγω).

Αν η συνέπεια είναι Το Ακλόνητο Ον του Αρίστου, τότε αυτό που ψάχνουμε δεν μπορεί παρα να διατυπωθεί καθαρότερα απο "Μπορούμε να ξεφορτωθούμε ποτέ την Υποκειμενικότητα;" Μπορούμε να βρούμε το απόλυτο σημείο ταυτισης των οπτικών; όλοι να βλέπουμε το ιδιο παντου και πάντα ταυτόχρονα και νυν και αεί;
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

earthian έγραψε:
dtango έγραψε:Μην τα παίρνεις όλα τόσο στα σοβαρά (ιδιαιτέρως τους φιλοσόφους!!).
Εγω παντως ξεκιναω απο το να μην περνω καθολου στα σοβαρα τους λιακοπουλοσοφους.
Νάτα τα ευχάριστα!!! Νάτα!
Περήφανα παραδίδω (η χρησιμότητα μου που λέγαμε) ενα νεο και πιο ενδιαφέρον παιχνιδι να παίξουν όλοι.
Ειναι και ποσο "Λιακοπουλικα" (του οποίου παρεπιπτόντως, δεν εχω διαβάσει λέξη τι λέει ακριβως παρα μονο με ζάππινγκ και απο αναφορές άλλων μου έχουν μείνει τα "ντιβάνια") τα γραπτά του διαβολικού;
Θα χωριστείτε σε δυο ομάδες η μια θα φορά τυρκουάζ, η άλλη σομόν και θα πετάτε την μπάλλα μια στον ένα και μια στον άλλον και θα γουστάρετε.

Το "θειο δωρο" που θα μου κάνετε είναι η Βεβαιότητα οτι Πράγματι η Παγκόσμια Κοιτίδα της Ασυνέπειας (όλοι μας άλλα λεμε και άλλα εννούμε και άλλα κάνουμε, παντού και πάντα ταυτόχρονα) ΔΕΝ μπορεί ούτε το Ντοτ το ίδιο να την "συνεπιάσει".

Στην οποία περίπτωση διαπιστώνεται οτι πράγματι τζάμπα εκαιγε η λάμπα και είναι καιρός να πα να πλύνω και κανα πιάτο που είναι μια βδομάδα στο νεροχύτη και να ρίξω και καμια φάπα στον Νιόνιο.
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
earthian
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 06 Μάιος 2009 01:54
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

Diabolicus έγραψε:
earthian έγραψε:
dtango έγραψε:Μην τα παίρνεις όλα τόσο στα σοβαρά (ιδιαιτέρως τους φιλοσόφους!!).
Εγω παντως ξεκιναω απο το να μην περνω καθολου στα σοβαρα τους λιακοπουλοσοφους.
Νάτα τα ευχάριστα!!! Νάτα!
Περήφανα παραδίδω (η χρησιμότητα μου που λέγαμε) ενα νεο και πιο ενδιαφέρον παιχνιδι να παίξουν όλοι.
Ειναι και ποσο "Λιακοπουλικα" (του οποίου παρεπιπτόντως, δεν εχω διαβάσει λέξη τι λέει ακριβως παρα μονο με ζάππινγκ και απο αναφορές άλλων μου έχουν μείνει τα "ντιβάνια") τα γραπτά του διαβολικού;
Θα χωριστείτε σε δυο ομάδες η μια θα φορά τυρκουάζ, η άλλη σομόν και θα πετάτε την μπάλλα μια στον ένα και μια στον άλλον και θα γουστάρετε.

Το "θειο δωρο" που θα μου κάνετε είναι η Βεβαιότητα οτι Πράγματι η Παγκόσμια Κοιτίδα της Ασυνέπειας (όλοι μας άλλα λεμε και άλλα εννούμε και άλλα κάνουμε, παντού και πάντα ταυτόχρονα) ΔΕΝ μπορεί ούτε το Ντοτ το ίδιο να την "συνεπιάσει".

Στην οποία περίπτωση διαπιστώνεται οτι πράγματι τζάμπα εκαιγε η λάμπα και είναι καιρός να πα να πλύνω και κανα πιάτο που είναι μια βδομάδα στο νεροχύτη και να ρίξω και καμια φάπα στον Νιόνιο.
Αναφερομαι στα post του dtango οπου καταλαβαινω τι γραφει αλλα διαφωνω με την οπτικη του κοσμου του η οποια μου θυμιζει λιακοπουλο η rpg ηλεκτρονικα παιχνιδια.(Δεν προσβαλλω κανενα, προσωπικη αποψη)

Με τα δικα σου post ουτε συμφωνω ουτε διαφωνω απλα δεν καταλαβαινω τι γραφεις.

Γιατι δεν προσπαθεις να πεις τι σκεφτεσαι με πιο απλα λογια?
Εικόνα
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

earthian έγραψε:Εγω παντως ξεκιναω απο το να μην περνω καθολου στα σοβαρα τους λιακοπουλοσοφους.
Αγαπητέ Earthian,
O Λιακόπουλος έχει το αναγνωστικό του κοινό ενώ τα δικά μου γραπτά (έχω γράψει και ένα μυθιστόρημα πάνω στο θέμα που πραγματεύεται η μελέτη) δεν τα έχει διαβάσει κανείς. Η σύγκριση επομένως που κάνεις είναι ατυχής.
Πιθανόν έχεις διαβάσει βιβλία του Λιακόπουλου και σε απογοήτευσαν, αν και κρίνοντας από το γεγονός ότι καταλήγεις σε συμπεράσματα χωρίς να έχεις διαβάσει την δική μου μελέτη, δεν αποκλείεται να μην έχεις διαβάσει ούτε δικά του.
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι η κριτική σου δεν στηρίζεται πουθενά και ως εκ τούτου είναι άνευ αξίας.
Έχεις αντίρρηση πάνω στην λογική του συλλογισμού αυτού;
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Diabolicus έγραψε:...
Αν η συνέπεια είναι Το Ακλόνητο Ον του Αρίστου, τότε αυτό που ψάχνουμε δεν μπορεί παρα να διατυπωθεί καθαρότερα απο "Μπορούμε να ξεφορτωθούμε ποτέ την Υποκειμενικότητα;" Μπορούμε να βρούμε το απόλυτο σημείο ταυτισης των οπτικών; όλοι να βλέπουμε το ιδιο παντου και πάντα ταυτόχρονα και νυν και αεί;
Υπάρχει ζωή πριν τον θάνατο;
Κάνει να τρώμε με άδειο στομάχι;
Τα ερωτήματα πέφτουν βροχή αμείλικτα... :occasion-partyblower:
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

ηθικη ειναι να βοηθας καποιον οταν εχει προβλημα?
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

Μου επιτρέπετε να μπω στην κουβέντα;

Να ξεκινήσω λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει σχέση μεταξύ Diabolicus και Liakopulicus.
Διάβασα τις αναρτήσεις του με πολύ ενδιαφέρον, και ξέρω ότι έχει πολλά και ουσιαστικά να πει (και που ήδη έχει πει).

Αυτό για το οποίο θα τον "κατηγορήσω" είναι ότι οι αναρτήσεις του είναι εξαιρετικά δυσανάγνωστες. Δεν γνωρίζω για πιο λόγο επιλέγει να γράφει έτσι, και δεν με απασχολεί. Απλώς θα ήθελα να τον παρακαλέσω, γιατί είμαι βέβαιος ότι έχει πολλά να συνεισφέρει στην κουβέντα, να είναι πιο σύντομος, πιο to the point, με λιγότερες παρενθέσεις, λιγότερες μεταφορές, λιγότερα εισαγωγικά και περισσότερες τελείες. Θα του πρότεινα επίσης να περιορίσει τη χρήση του ντοτ, του καρότου και λοιπών συμβολισμών, ή αν επιμένει να τους χρησιμοποιεί να φτιάξει ένα glossary για κάθε όρο. Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να σταματήσει να προκαλεί: αν υπάρχει ένα thread που η πρόκληση είναι χρήσιμη (λάθος: αναγκαία), είναι το παρόν.

Ας μην αναλωθούμε σε διαγωνισμούς pwnage . Εδώ δεν είναι το thread του Θεόδωρου.

Μιλάμε για την ηθική.

Τι είναι ηθική;
Με ποια κριτήρια θα επιλέξουμε το περιεχόμενό της;
Όταν θα φτιάξουμε τους κανόνες της δικής μας(;) ηθικής, η δουλειά μας τελειώνει; Αν όχι, τι ακολουθεί;

Τα παραπάνω ερωτήματα είναι ελάχιστα μόνο από αυτά που καλούμαστε να απαντήσουμε, και λειτουργούν ως Λερναία Ύδρα, πας να απαντήσεις σε ένα και απ' αυτό ξεπηδούν 10. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το thread μας έχει τίτλο Ηθική και Αθεΐα.

Η αθεϊστική προσέγγιση του θέματος είναι αναμφίβολα πολύ διαφορετική (και από πολλές απόψεις) από τη θεϊστική, και ιδίως τη χριστιανική.
Ποιος αμφισβητεί ότι ένας από τους λόγους που πολλοί από εμάς βρίσκονται σε αυτό εδώ το φόρουμ είναι η ασυνέπεια λόγων και πράξεων του χριστιανισμού;
Και ερωτώ: Και λοιπόν;

Η συνέπεια δίνει στις ηθικές αρχές αξία. Χωρίς αυτή, μας μένει μια λίστα με τσιτάτα που μπορούμε να κορνιζάρουμε και να δείχνουμε στους καλεσμένους μας, αλλά έχει αξία χρησιμοποιημένου κωλόχαρτου. Επομένως το ερώτημα είναι, θα ασχοληθούμε με τη Λερναία Ύδρα; Και πόσο; Αν είναι απλώς για να πούμε ότι εμείς τη δική μας ηθική δεν την παίρνουμε απ' τους θεούς, δεν λέμε τίποτα. Αν πάλι φτάσουμε στο "Βασικά εγώ αυτά πιστεύω περί ηθικής, βέβαια συχνά πυκνά τα παραβιάζω γιατί, ε, άνθρωποι είμαστε, κανείς δεν είναι τέλειος, δε γαμείς, πάνω να πιω μπάφους και να παίξω προ", τότε καλύτερα να μην ασχοληθούμε καθόλου.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

Πάει κάποιος σε κάτι και ρωτά:

-Τι μπορούμε να κάνουμε για να λύσουμε αυτό το πρόβλημα;

Και απαντά το κάτι: σκέψου τα ξύλινα τείχη.

Σκέφτηκαν ΟΛΟΙ τα ξύλινα τείχη και κατέληξαν. Άλλος πηγε και έφτιαξε ένα ξύλινο κλουβί και μπήκε μέσα, άλλος λίγο μεγαλύτερο για να μπεί και η οικογένεια του, άλλος είπε τι "ξύλινα και μαλακίες" και έφτιαξε ένα πέτρινο γυρω απο το σπίτι του (έλαβε την άρνηση του ξύλου ως απάντηση), άλλος πήρε κάποιους άλλους και φτιάξαν ξύλινα τείχη γύρω απο την πόλη τους και άλλος έφτιαξε ξύλινα καράβια τους έβαλε όλους τους υπόλοιπους μέσα, τα έστησε σε ένα στενό και έλυσε το πρόβλημα.

Ηθική: κώδικας αναζήτησης του πως να λύνω προβλήματα
Ποιανού προβλήματα όμως να συλλαμβάνω για να λύσω; τα δικά μου; της οικογένειας μου; της πόλης μου; της χώρας μου; ή όλων των ανθρώπων;

Η απάντηση δεν ξεκινά όταν δώσω την όποια λύση σκέφτηκα, που θα μπορώ να την ερμηνεύσω κατόπιν κατα το δοκούν. Ξεκινά απο τη σύλληψη στο νου πρώτα. Ποιόν και πόσους να συμπεριλάβω μεσα στη λύση του προβλήματος που προσπαθώ να συλλάβω;

Δεν μπορω να σκεφτώ κατι απλούστερο για την ηθική. Ενα απλό ντοτ κοννέκτιον των παραπάνω είναι νομίζω επαρκές.
Αλλά πάλι, τόσες παπαριές εχω πει γιατι και αυτο να μην είναι ΑΛΛΗ μια;
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

breadfan έγραψε: Η συνέπεια δίνει στις ηθικές αρχές αξία.
Αν η συνέπεια γίνεται πηγη παραγωγής "αξίας" τοτε γίνεται και αυτη εμπόρευμα και διαπραγματεύεται σε χρηματιστήρια "αξιών" ("εμένα που με βλέπεις είμαι συνεπής, ο λόγος μου συμβόλαιο")
Συνέπεια είναι απόλυτα ουδέτερη (δηλαδή εργαλειακή, προσανατολιστική) λέξη: Αν γνωρίζω οτι γίνοντας "παπί" απο την μπόρα θα κρυολογήσω (και θα χάσω πολύτιμα μεροκάματα που θα πλήρωναν τις υποχρεώσεις της οικογένειας μου κοκ) και βγαίνω εξω χωρίς να πάρω ομπρέλλα ή αδιαβροχο ενω μπορούσα να το κάνω τότε είμαι ασυνεπής-τόσο απλά.

Το πως εκλογίκευα πρώτον, το γιατί δεν την πήρα απο την αρχή ("έλα μωρέ σιγά τι θα πάθω") και το μετά, δηλαδή αφου έπαθα ("δεν περίμενα να βρέξει τόσο πολύ, λύσσσαξε ο ρημαδιασμένος", "η γρηά που έβηξε πάνω μου με κόλλησε"), με βοηθούν να τα βγάλω πέρα με την ασυνέπεια μου. Δεν λύνουν όμως το πρόβλημα του πως θα πληρώσω το φροντιστήριο του παιδιού αφου έχασα μεροκάματα. Ετσι μπαίνει κάποιος άλλος π.χ η μαμά που πάει να πλύνει σκάλες για μερικές μέρες να λύσει το πρόβλημα. Μπορεί βέβαια και αυτή απλά να προσευχηθεί περισσότερο απο οτι συνήθως και μονον αυτό, ελπίζοντας οτι ο όγκος της πίστης απο μονος του λύνει προβλήματα. Μπορεί να πάω στον παππού να δανειστώ απο τη σύνταξη του για το "καλό" του παιδιού (και τη καταπράϋνση της ασυνέπειας μου).

Ο ίδιος πάλι (εγω που δεν πήρα την ομπρέλλα ενω ήξερα και μπορούσα δλδ) θα παίρνω μπαρουτιασμένος τα κανάλια γιατί στο βιβλίο ιστορίας περιγράφει "συνωστισμούς" αντι να δίνει χολυγουντιανής εμπνεύσης "Independence Day", περιγραφές. Πάλι για το "καλό" του παιδιού μου βεβαίως.

Βροχή τα ερωτήματα που λέει και ο Κόμης.
Ποιό είναι τελικά το "καλό του παιδιού" στο παραπάνω; ποιός το σκέφτεται, πως, και τι κάνει για αυτό; ρωτήσαμε όμως και το παιδί καθόλου; ή είναι μονο για να "μαθαίνουν να ακούνε;" (Πως δλδ να τα βγάζουν πέρα με την ασυνέπεια τους και εκείνοι όταν μεγαλώσουν)

Ηθικό δίδαγμα: Την ομπρέλλα και τα μάτια μας
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
Άβαταρ μέλους
karakitsossecurity
Δημοσιεύσεις: 1407
Εγγραφή: 27 Απρ 2009 14:09
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Αν πάλι φτάσουμε στο "Βασικά εγώ αυτά πιστεύω περί ηθικής, βέβαια συχνά πυκνά τα παραβιάζω γιατί, ε, άνθρωποι είμαστε, κανείς δεν είναι τέλειος, δε γαμείς, πάνω να πιω μπάφους και να παίξω προ", τότε καλύτερα να μην ασχοληθούμε καθόλου.
O αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλβέρδε
Boards don't hit back "Bruce Lee, Enter The Dragon"
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

ξαναρωταο, ηθικη δεν ειναι να βοηθας καποιον που εχει ενα προβλημα? οτι και αν ειναι αυτο εκει θα φανεις ποσο καλος ανθροπος εισαι, φεριπιν οταν αδιαφωρεις για ολα δε μπορεις να την λες σε αλλους, οταν ομως εισαι σωστος και εκανες το χρεος σου σαν ανθροπος τοτε μπορεις να αραζεις και να αδιαφωρεις σε οτι και αν σε λενε,
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Diabolicus
Δημοσιεύσεις: 510
Εγγραφή: 11 Σεπ 2009 15:26
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: στο δεξί σου ώμο

aristotelis_1 έγραψε:ξαναρωταο, ηθικη δεν ειναι να βοηθας καποιον που εχει ενα προβλημα?... τοτε μπορεις να αραζεις και να αδιαφωρεις σε οτι και αν σε λενε,
Αν διαβάσουμε όλη τη φράση του αριστοτελη_1, θα μάθουμε και το πώς να βοηθάμε κάποιον, μας βοηθά να αράξουμε.
Όσοι επιθυμούν να αράζουν καλύτερα ας ρωτήσουν και τον αριστοτέλη_1 για further instructions.

Πως να "φανεις ποσο καλος ανθροπος εισαι", και να σου εξηγήσει και το "χρεος σου σαν ανθροπος", να το έχεις υπόψιν οταν οδηγείσαι προς το άραγμα. Ααα! Για λίγες μέρες μονο, θα υπάρχει και προσφορά εκπτωτικών κουπονιών για Pizza Hut.
“My legacy will be like cash, which is distributed to many heirs, each transforming his portion into a profit that conforms to his nature: this profit will no longer reveal its derivation from my legacy.” — Georg Simmel (1918)
earthian
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 06 Μάιος 2009 01:54
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

dtango έγραψε:
earthian έγραψε:Εγω παντως ξεκιναω απο το να μην περνω καθολου στα σοβαρα τους λιακοπουλοσοφους.
Αγαπητέ Earthian,
O Λιακόπουλος έχει το αναγνωστικό του κοινό ενώ τα δικά μου γραπτά (έχω γράψει και ένα μυθιστόρημα πάνω στο θέμα που πραγματεύεται η μελέτη) δεν τα έχει διαβάσει κανείς. Η σύγκριση επομένως που κάνεις είναι ατυχής.
Πιθανόν έχεις διαβάσει βιβλία του Λιακόπουλου και σε απογοήτευσαν, αν και κρίνοντας από το γεγονός ότι καταλήγεις σε συμπεράσματα χωρίς να έχεις διαβάσει την δική μου μελέτη, δεν αποκλείεται να μην έχεις διαβάσει ούτε δικά του.
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι η κριτική σου δεν στηρίζεται πουθενά και ως εκ τούτου είναι άνευ αξίας.
Έχεις αντίρρηση πάνω στην λογική του συλλογισμού αυτού;
Αγαπητε Delta tango,

Λιακοπουλο δεν εχω διαβασει ουτε χρειαζεται. :?

Το γεγονος οτι δεν συμφωνω με τις αποψεις σου δεν σημαινει οτι δεν τις εχω διαβασει. ;)

Διαφωνω με αυτα που γραφεις αλλα κυριως με τον αντι-επιστημονικο, δογματικο σχεδον θρησκευτικο τροπο σκεψης σου ο οποιος βασιζεται σε δικα σου μονοπλευρα συμπερασματα-ερμηνειες αρχαιων μυθικων κειμενων ανευ αποδειξεων.

"You are thinking with your guts" οπως ειχε πει ο Carl Sagan.
Εικόνα
tiresias eosforos
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: 09 Σεπ 2009 11:15
Όνομα Ιστότοπου: -

Comte de Toulouse έγραψε:
Diabolicus έγραψε:...
Αν η συνέπεια είναι Το Ακλόνητο Ον του Αρίστου, τότε αυτό που ψάχνουμε δεν μπορεί παρα να διατυπωθεί καθαρότερα απο "Μπορούμε να ξεφορτωθούμε ποτέ την Υποκειμενικότητα;" Μπορούμε να βρούμε το απόλυτο σημείο ταυτισης των οπτικών; όλοι να βλέπουμε το ιδιο παντου και πάντα ταυτόχρονα και νυν και αεί;
Υπάρχει ζωή πριν τον θάνατο;
Κάνει να τρώμε με άδειο στομάχι;
Τα ερωτήματα πέφτουν βροχή αμείλικτα... :occasion-partyblower:
Όταν χηρέψει η παπαδιά, ο παπάς ξαναπαντρεύεται;
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

Έχουμε λοιπόν κάποιους ορισμούς.

Ηθική: Κώδικας αναζήτησης του πως να λύνω προβλήματα
Συνέπεια: Η εφαρμογή εκείνου του κώδικα που παρέχει το ωφελιμιστικά βέλτιστο αποτέλεσμα.

Και η λερναία ύδρα ξεπετάει νέα κεφάλια:
Τίνος τα προβλήματα;
Πως ορίζουμε το ωφελιμιστικά βέλτιστο;
Πως μετράμε το βέλτιστο; Ποιους περιλαμβάνει η μέτρηση;

Υπάρχει και κάτι άλλο, που αξίζει σχολιασμού. Οι δύο λέξεις που γράφει ο Diabolicus: "Αν γνωρίζω". (στο "όχι ομπρέλα => κρυολόγημα").
Βλέπουμε λοιπόν (ή, αφήνεται σαφώς να εννοηθεί) ότι η ασυνέπεια μπορεί να είναι αποτέλεσμα και της άγνοιας.
Επομένως αν θέλουμε να καταπολεμήσουμε την ασυνέπεια, πρέπει να καταπολεμήσουμε μια απ' τις πιθανές της αιτίες, την άγνοια.
Και ο συνήγορος του διαβόλου ρωτά: Υπάρχει περίπτωση η ασυνέπεια να μην είναι αποτέλεσμα της άγνοιας;
Αν ναι, τότε ο ασυνεπής επιλέγει να είναι ασυνεπής.
Το να μην επιλέγει το βέλτιστο τρόπο επίλυσης του προβλήματος, ενώ τον γνωρίζει, τον κάνει (εκτός από ασυνεπή) και ανήθικο;
Αν όχι, αυτό σημαίνει ότι όποιος γνωρίζει, αποκλείεται να είναι ασυνεπής;

Όμως, προτρέχω.
Φυσικά, τα πάντα εξαρτώνται απ' το ποιος είναι το αντικείμενο της βελτιστοποίησης.

Θα βάλει κανείς ένα χεράκι;
(Μπορούμε πάντα να ευχηθούμε να το βάλει ο Θεός...)
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Απάντηση