Κριτική στην "Απόσυρση μύθων"

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Strider έγραψε:Απο τη στιγμη που και οι αθεοι εχουν ηθικες αναστολες, δεν υπαρχει σχεση ηθικης και θρησκειας. Μονος σου το ειπες οτι βασει της ηθικης σου κρινεις τη θρησκεια σου. Το οτι η θρησκεια ειναι κομματι της παραδοσης δε σημαινει οτι πρεπει να ειμαστε θρησκοι. Με αυτη τη λογικη εβαζαν τον κοσμο να γραφει καθαρευουσα ενω μιλουσε δημοτικη.
Όχι δεν λέω πώς η ηθική μου κρίνει την θρησκεία αλλά πώς η θρησκεία λίγο πολύ επηρέασε την διαμόρφωση της ηθικής μας, μόνο που πολλοί από την θρησκεία είδαν μόνο τα αρνητικά της και σταμάτησαν εκεί, άλλοι πάλι είδαν την θρησκεία στο σύνολο της σαν θετική χωρίς να ασκήσουν κριτική στα ξεπερασμένα από την επιστήμη , και την εποχή μας κείμενα και πρακτικές της. άλλοι πάλι υιοθετούν ότι μπορεί να παραμείνει αναλλοίωτο στον χρόνο σαν ηθική αξία.
με λίγα λόγια το ότι μπορεί να έχει ηθική κρίση ένας άνθρωπος δεν σημαίνει πώς η ηθική του είναι κάτι ανεξάρτητο από τις θρησκευτικές διδασκαλίες που πήρε από παιδί, απλώς οι πρακτικές των ηγετών της θρησκείας έρχονται σε σύγκρουση ακόμη και με την ίδια την χριστιανική ηθική περί ανθρωπισμού.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Andrameleh έγραψε:Θεόφιλε μια ερώτηση : Πιστεύεις ότι το περιεχόμενο της αγίας γραφής είναι θεόπεμπτο έστω εν μέρει ή όχι; Το ρωτάω γιατί από τα συμφραζόμενα διαφαίνεται ότι μάλλον θεωρείς ότι το εν λόγω περιεχόμενο είναι ανθρώπινο καθαρά έργο, ίσως επηρεασμένο (;) έμμεσα από την θεϊκή επιφοίτηση !
Αν ναι τότε επανέρχεται η συζήτηση στο ανυπέρβλητο ερώτημα με ποιό κριτήριο επιλέγεις τι κρατάς και τι απορρίπτεις από αυτό.
Αν όχι τότε είσαι ένας μείζων αιρετικός ο οποίος δεν αποδέχεται την αγία γραφή σαν λόγο του θεού.
ας ξεκινήσουμε από το τέλος, ο λόγος του Θεού είναι ο λόγος των ανθρώπων. η αγία γραφή και κάθε γραπτό κείμενο που έχει ηθικές αξίες και αρετές και υιοθετείται από τις κοινωνίες των ανθρώπων έχουν την ίδια αξία μόνο που ξεχωρίζουν στην αναφορά τους π.χ. το κοινωνικό συμβόλαιο του ρουσώ και η θεωρία της δικαιοσύνης του τζών ρώλς αναφέρονται στην κοινωνική δικαιοσύνη, η αγία γραφή επίσης αναφέρεται στο άτομο και την υποχρέωση του έναντι της κοινωνίας αλλά και πέρα από αυτήν σε ένα ανώτερο όν που τον οδηγεί στην εμβάθυνση της σκέψης του για κοινωνική συμπεριφορά. τα βιβλία που δεν έχουν κοινωνική εξωτερική αναφορά προτείνουν μια πιό δίκαιη κοινωνία ενώ τα βιβλία που έχουν εξωτερική κοινωνική αναφορά και έχουν θεσμοθετηθεί η μάλλον ιεροποιηθεί από τις κοινωνίες και την θρησκευτική παράδοση απαιτούν από το άτομο κοινωνική υπακοή για να είναι εντός αυτής της εξωκοινωνικής αναφοράς που δεν είναι άλλη από τον Θεό.
έτσι τα κείμενα της αγίας γραφής και όχι μόνον είναι Θεόπεμπτα όταν έχουν σαν σκοπό την κοινωνική ομόνοια και δικαιοσύνη, γιατί σαν αναφορά Θεϊκης επιταγής ξεφεύγουν από το τυπικό γράμμα του νόμου και ιεροποιούνται σαν άτυποι συνειδησιακοί κανόνες ξεχωριστά στον κάθε άνθρωπο που θέλει να πιστεύει πώς πέρα από το τυπικό υπάρχει και η ουσία, μια ουσία που διαποτίζει την ανθρωπότητα από την αυγή του πολιτισμού της μέχρι σήμερα και αυτήν δεν είναι άλλη από την σχέση ατόμου και κοινωνίας με το Θείον.
Άβαταρ μέλους
Andrameleh
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2009 23:45
Όνομα Ιστότοπου: -

Οκ υπεκφεύγεις για άλλη μια φορά! Ωραία όλα αυτά και θα μπορούσα λίγο πολύ να συμφωνήσω αν ήταν αυτό το θέμα το οποίο έθεσα! Στα ίσα λοιπόν για μια τελευταία φορά: Θεωρείς ότι το περιεχόμενο των "ιερών κειμένων" (ΠΔ, ΚΔ κλπ) έχει "υπαγορευθεί" απ' ευθείας από τον θεό στους ανθρώπους; (έστω και εν μέρει) ή (για να σε διευκολύνω) το περιεχόμενο αυτό αποτελεί μια "αποτύπωση" των "θείων" επιταγών έμμεσα μέσω της έμφυτης (;) ανθρώπινης ηθικής (ότι κι αν σημαίνει αυτό μιας και δεν έχω καταλάβει ακριβώς πως εννοείς την μηχανισμό αυτό). Γενικότερα το θέμα της ηθικής και της σχέσης της με το θείο καθώς και με τα "ιερά κείμενα" έτσι όπως προσπαθείς να το αναλύσεις από την δική σου οπτική γωνία ομολογώ ότι είναι αρκετά συγκεχυμένο και σκιώδες.
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. – Robert Pirsig

What can be asserted without proof can be dismissed without proof. - Christopher Hitchens

Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful. - Seneca the Younger

A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. F.Nietzsche
Άβαταρ μέλους
egore
Δημοσιεύσεις: 1666
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2009 04:24
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλε,

η πίστη σε θεό προκαλεί κοινωνική συμπεριφορά μόνο αν η κοινωνική δομή περιλαμβάνει ιερατείο με εξουσίες.
Κάποτε οι ιερείς ήταν πιο μορφωμένοι από το λαό και μπορούσαν να τον εξουσιάζουν.
Δεν μπορούν πια.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Andrameleh έγραψε:Οκ υπεκφεύγεις για άλλη μια φορά! Ωραία όλα αυτά και θα μπορούσα λίγο πολύ να συμφωνήσω αν ήταν αυτό το θέμα το οποίο έθεσα! Στα ίσα λοιπόν για μια τελευταία φορά: Θεωρείς ότι το περιεχόμενο των "ιερών κειμένων" (ΠΔ, ΚΔ κλπ) έχει "υπαγορευθεί" απ' ευθείας από τον θεό στους ανθρώπους; (έστω και εν μέρει) ή (για να σε διευκολύνω) το περιεχόμενο αυτό αποτελεί μια "αποτύπωση" των "θείων" επιταγών έμμεσα μέσω της έμφυτης (;) ανθρώπινης ηθικής (ότι κι αν σημαίνει αυτό μιας και δεν έχω καταλάβει ακριβώς πως εννοείς την μηχανισμό αυτό). Γενικότερα το θέμα της ηθικής και της σχέσης της με το θείο καθώς και με τα "ιερά κείμενα" έτσι όπως προσπαθείς να το αναλύσεις από την δική σου οπτική γωνία ομολογώ ότι είναι αρκετά συγκεχυμένο και σκιώδες.
'Oxι δεν είναι απευθείας από τον Θεό, είναι καθαρά ανθρώπινα συγγράμματα που αναφέρονται στον Θεό. γιατί αυτός προσεγγίζεται από διαφορετικά θρησκευτικά βιβλία, και κανένας κατά την άποψη μου δεν έχει τα πρωτεία και τον ορθόδοξο τρόπο εκπροσώπησης του.είμαι χριστιανός ορθόδοξος αλλά δεν μπορώ να μην είμαι ταυτόχρονα και οικουμενιστής. όλοι οι άνθρωποι είναι παιδιά του Θεού, ακόμη και οι άθεοι, με την διαφορά πώς είναι πολύ περίεργα σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

egore έγραψε:Θεόφιλε,

η πίστη σε θεό προκαλεί κοινωνική συμπεριφορά μόνο αν η κοινωνική δομή περιλαμβάνει ιερατείο με εξουσίες.
Κάποτε οι ιερείς ήταν πιο μορφωμένοι από το λαό και μπορούσαν να τον εξουσιάζουν.
Δεν μπορούν πια.
σε τι εξουσία αναφέρεσαι, πολιτική η θρησκευτική;
Άβαταρ μέλους
egore
Δημοσιεύσεις: 1666
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2009 04:24
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:
egore έγραψε:Θεόφιλε,

η πίστη σε θεό προκαλεί κοινωνική συμπεριφορά μόνο αν η κοινωνική δομή περιλαμβάνει ιερατείο με εξουσίες.
Κάποτε οι ιερείς ήταν πιο μορφωμένοι από το λαό και μπορούσαν να τον εξουσιάζουν.
Δεν μπορούν πια.
σε τι εξουσία αναφέρεσαι, πολιτική η θρησκευτική;
Πολιτική εξουσία είναι η εξουσία της πολιτείας.
Θρησκευτική εξουσία είναι πάλι η εξουσία της πολιτείας - από το ιερατείο.
Η ουσιαστική εδώ διαφορά είναι πως το ιερατείο λειτουργεί όπως μια κλειστή αριστοκρατία με εσάνς από θυμιατήρι.
έξυπνος αυτός που βρίσκει την χαρά και σοφός αυτός που γνωρίζει την αξία της σιωπής
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

egore έγραψε:
Θεόφιλος έγραψε:
egore έγραψε:Θεόφιλε,

η πίστη σε θεό προκαλεί κοινωνική συμπεριφορά μόνο αν η κοινωνική δομή περιλαμβάνει ιερατείο με εξουσίες.
Κάποτε οι ιερείς ήταν πιο μορφωμένοι από το λαό και μπορούσαν να τον εξουσιάζουν.
Δεν μπορούν πια.
σε τι εξουσία αναφέρεσαι, πολιτική η θρησκευτική;
Πολιτική εξουσία είναι η εξουσία της πολιτείας.
Θρησκευτική εξουσία είναι πάλι η εξουσία της πολιτείας - από το ιερατείο.
Η ουσιαστική εδώ διαφορά είναι πως το ιερατείο λειτουργεί όπως μια κλειστή αριστοκρατία με εσάνς από θυμιατήρι.
με την διαφορά όμως πώς η θρησκευτική εξουσία στον δυτικό κόσμο, έχει πάψει εδώ και πάρα πολλά χρόνια να ασκεί εξουσία, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πώς προκαλεί κοινωνική συμπεριφορά από φόβο όπως συμβαίνει με την τήρηση των νόμων της πολιτικής εξουσίας αλλά με συνειδητό τρόπο και με πλήρη κατανόηση και σεβασμό πρός τους άλλους γιατί το Θεωρεί Θεϊκή επιταγή.
Strider
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 10 Δεκ 2012 17:02
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:Όχι δεν λέω πώς η ηθική μου κρίνει την θρησκεία αλλά πώς η θρησκεία λίγο πολύ επηρέασε την διαμόρφωση της ηθικής μας
Θεόφιλος έγραψε:
Strider έγραψε:Αν διαλεγεις πραγματα απο τα ευαγγελια, σημαινει πως εχεις ηδη ηθικη αρα δεν τα χρειαζεσαι.
τα διαλέγω, επειδή στερεώνουν καλύτερα τις ήδη ηθικές αρχές μου
Θεόφιλος έγραψε:, μόνο που πολλοί από την θρησκεία είδαν μόνο τα αρνητικά της και σταμάτησαν εκεί, άλλοι πάλι είδαν την θρησκεία στο σύνολο της σαν θετική χωρίς να ασκήσουν κριτική στα ξεπερασμένα από την επιστήμη , και την εποχή μας κείμενα και πρακτικές της. άλλοι πάλι υιοθετούν ότι μπορεί να παραμείνει αναλλοίωτο στον χρόνο σαν ηθική αξία.
Δεν υπαρχει αναλλοιωτη ηθικη γιατι οι ανθρωποι αλλαζουν. Απλοι κανονες πχ μη σκοτωσεις δε χρειαζεται πια να επιβληθουν απο ιερατεια. Υπαρχει η λαϊκη μορφωση και οι νομοι.
με λίγα λόγια το ότι μπορεί να έχει ηθική κρίση ένας άνθρωπος δεν σημαίνει πώς η ηθική του είναι κάτι ανεξάρτητο από τις θρησκευτικές διδασκαλίες που πήρε από παιδί, απλώς οι πρακτικές των ηγετών της θρησκείας έρχονται σε σύγκρουση ακόμη και με την ίδια την χριστιανική ηθική περί ανθρωπισμού
Η ηθικη δεν ειναι ανεξαρτητη απο τη θρησκεια αλλα μπορει να υπαρχει χωρις αυτην. Υπαρχουν καλοι ανθρωποι που δεν πιστευουν σε θεο και πνευματα. Ο ανθρωπισμος δεν ειναι της εκκλησιας. Η εκκλησια ειναι "θεανθρωπινη".
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Strider έγραψε:
Δεν υπαρχει αναλλοιωτη ηθικη γιατι οι ανθρωποι αλλαζουν. Απλοι κανονες πχ μη σκοτωσεις δε χρειαζεται πια να επιβληθουν απο ιερατεια. Υπαρχει η λαϊκη μορφωση και οι νομοι.
Πράγματι. οι ηθικές αξίες δεν τηρούνται πάντα. και οι άνθρωποι στο όνομα των ηθικών αξιών κάνουν πράγματα αντίθετα από αυτά που επικαλούνται.
αλλά εγώ αναφέρομαι στο αναλλοίωτο που ενώ το παραβαίνει κανείς ξέρει κατά βάθος πώς αυτό δεν έχει αλλοιωθεί αλλά ο ίδιος έχει αλλοιώσει τον ηθικό χαρακτήρα του.
οι απλοί κανόνες μην κλέψεις, μην σκοτώσεις ,μην αδικήσεις, δεν επιβάλλονται από κανένα ιερατείο τουλάχιστον εδώ στην ευρώπη,διδάσκονται από την οικογένεια την εκπαίδευση και γενικά μαθαίνεται μέσα από την κοινωνική συναναστροφή και την νομοθεσία..

Η ηθικη δεν ειναι ανεξαρτητη απο τη θρησκεια αλλα μπορει να υπαρχει χωρις αυτην. Υπαρχουν καλοι ανθρωποι που δεν πιστευουν σε θεο και πνευματα. Ο ανθρωπισμος δεν ειναι της εκκλησιας. Η εκκλησια ειναι "θεανθρωπινη".
αν δεν το πίστευα αυτό δεν θα συζητούσα κάν σε αυτό το φόρουμ. οι καλοί άνθρωποι δεν χρειάζονται θρησκείες, ούτε να επικαλούνται τρείς την ώρα όπως κάνουν πολλοί υποκριτές τον Θεό.
μπορούν επίσης να τον αρνούνται σαν ύπαρξη με Θάρρος και ειλικρίνεια, και αυτό δεν το κάνουν γιατί τους βολεύει αλλά γιατί το πιστεύουν, από τη άλλη όμως υπάρχουν και πιστοί με καλή πρόθεση σε αυτό που πιστεύουν και βοηθούν πραγματικά τους άλλους και δεν αισθάνονται κανένα είδος αποτροπιασμού για αυτούς που δεν πιστεύουν, ίσα ίσα που τους αναγνωρίζουν πώς έχουν την πλήρη ελευθερία να σκέπτονται το σωστό με διαφορετικό τρόπο από αυτούς.
και ξέρεις κάτι έρχομαι τις περισσότερες φορές σε σύγκρουση με τους πιστούς για αυτές τις απόψεις μου, παρά με τους άθεους
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε:
Strider έγραψε:Αν διαλεγεις πραγματα απο τα ευαγγελια, σημαινει πως εχεις ηδη ηθικη αρα δεν τα χρειαζεσαι.
τα διαλέγω, επειδή στερεώνουν καλύτερα τις ήδη ηθικές αρχές μου, όπως λές και εσύ. μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό;
Μπορώ να σου το εξηγήσω εγώ. Ο αιτία είναι πως η θέσπιση της ηθικής σου δεν είναι αυτόνομη, αλλά ΕΤΕΡΟΝΟΜΗ. Που σημαίνει πως επειδή αισθάνεσαι την ανάγκη της "επικύρωσής" της από έναν εξωτερικό παράγοντα που θα σου δώσει τη σιγουριά που ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ως προς την ηθική σου, επαφίεσαι στην αυθεντία.
Και το ερώτημα είναι. Μία ετερόνομη ηθική γιατί ακριβώς θεωρείται ανώτερη, και "θεία" έναντι μίας ηθικής που είναι αυτόνομη και κατά το δυνατόν πιο ανεξάρτητη από εξωτερικούς παράγοντες, που της κοτσάρουν απλά μία σφραγίδα "Ενεκρίθη" από το Θεό, το Νόμο, το Κράτος, τον Άρχοντα, την ετερόνομα θεσπισμένη κοινωνία?

"Η ηθική, νοούμενη ως σύστημα αμοιβαίων απαιτήσεων, όπου όλοι λογοδοτούν σε όλους, δεν έχει ανάγκη από το κύρος μιας υψηλότερης, εξωτερικής αυθεντίας. Διαθέτει το κύρος που έχουμε όλοι να εγείρουμε απαιτήσεις ο ένας από τον άλλο. Η επίκληση της θείας αυθεντίας όχι μόνο δεν ενισχύει το κύρος της ηθικής αλλά το υπονομεύει¨"
El.Anderson

Που σημαίνει ότι το ηθικό σύστημά σου δεν έχει Intrinsic Value, δεν έχει την ποιότητα της αφεαυτού εσωτερικής αξίας, που είναι η αυτονομία του, είναι ένα σύστημα καθοδηγούμενο, από αυθεντίες και πλειοψηφίες.
Το γιατί εσύ προσδιορίζεις ένα "πλάνο ψήλωμα" ως θετικό είναι δικό σου θέμα. Τους στίχους αυτούς τους έχεις διαβάσει ποτέ? "δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα, σε ξέν'αναστηλώματα δεμένο. Θέλω να είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο, μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν'ανεβαίνω"

Η ηθική σου είναι παρασιτική στο σώμα μίας αυθεντίας. Έχει πατερίτσες, που εσύ περιγράφεις ως "στερέωμα της ηθικής σου", είναι λειψή, αλλά εσύ είσαι περήφανος για την έλλειψή της, είναι εξαρτημένη από το σώμα της αυθεντίας, οπότε και από την επιβίωση της αυθεντίας αυτής. Αλλά αν η αυθεντία αυτή, ο θεός, δεν επιβιώσει? Τι θα απογίνει η ετερόνομη ηθική?

Η αυτονομία της ηθικής σημαίνει αποδοχή προσωπικής ευθύνης. Η θειστική ηθική είναι μια ηθική που προάγει την ανευθυνότητα, και τον απεμπολισμό της προσωπικής ηθικής. Είναι μία τεμπέλικη, ευθυνόφοβη ηθική, που την επιλέγουν οι άνθρωποι από έλλειψη σιγουριάς στη δική τους προσωπική ηθική, από προπαγάνδα της οιαδήποτε αυθεντίας και ασυνείδητη αποδοχή της, από μάθηση, όχι από ελεύθερη επιλογή. Εσύ που είσαι υπέρ της Ελεύθερης Βούλησης, γιατί ανέχεσαι να μην επιλέγεις ελεύθερα, αυτόνομα την ηθική σου? Αντίφαση ακόμη και με αυτά τα οποία η ίδια η θρησκεία διδάσκει μέσω των λεγόμενων "αγίων" γραφών, ένα μάτσο ανοησίες για παιδάκια που φοβούνται το σκοτάδι.

Και το επόμενο ερώτημα είναι το εξής. Έγραψες πως το χεσμένο μωρό των γραφών, που μετά άξαφνα μετατράπηκε σε διαμάντι που πρέπει να καθαριστεί, δεν είναι αναγκαίο να πεταχτεί, αλλά να ξεδιαλεχτούν τα κομμάτια που είναι ηθικά. Και σε ρωτώ εδώ. Με ποια κριτήρια θα γίνει λες το ξεδιάλεγμα?

Με τα δικά σου, του Θεόφιλου, με του τάδε ή του δείνα, ή με προσαρμογή στην τρέχουσα ηθική της κοινωνίας στην οποία ζεις? Πάλι θα είναι μία ετερόνομη ηθική, αλλά απλά θα έχει τρέξει να προλάβει την εξέλιξη της ανθρώπινης ηθικής που συμβαίνει ούτως ή άλλως. Και αυτή είναι και η ιστορία της θρησκείας εξάλλου αν κάνουμε μία σούμα.
Την προσαρμογή την ΟΡΙΖΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Την απαιτεί μάλιστα. Και η θρησκεία ζορίζεται να ακολουθήσει, καθώς για να κρατήσει το ποίμνιο μέσα της, πρέπει να απορροφήσει ό,τι εκφράζει το ποίμνιο αυτό τον ιστορικό του καιρό.

Τα "διαμάντια" λοιπόν, δεν είναι διαμάντια, παρά κάρβουνα, έχει μία διαφορά. Γιατί η προσαρμογή τους πάλι αποτελεί εξαναγκαστική πρόοδο, όχι θεληματική, αυτόνομη, υπεύθυνη.

Επίσης, είναι ήδη αντιφατικό να προσπαθείς να πείσεις πως αξίζει να κρατηθεί, όπως η αγία γραφή, ενώ ήδη, εδώ σε μια μεταξύ μας συζήτηση, δε θεωρείται πλέον έγκυρη πηγή ηθική, το ανάλογο θα ήταν να σου προσφέρω το Ο αγών μου, του Χίτλερ, και να σου πω πως ναι μεν προέρχεται από έναν ανήθικο στυγνό δολοφόνο και περιγράφει τα ψυχωσικά του παραληρήματα, αλλά έχει μέσα και ηθικά κομμάτια.
Προσωπικά δε θα ανέτρεχα σε μία μη έγκυρη πηγή για να αντλήσω σιγουριά για την ηθική μου ανέλιξη. Δυσπιστώ αφάνταστα για να αποδέχομαι να ξεδιαλύνω ανάμεσα στα σκατά μπας και βρω ένα τσιτάτο που έχω ήδη μέσα μου, άρα το ξεσκάτισμα είναι αχρείαστος κόπος.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

stratos έγραψε: Ίσως είναι η σοκολάτα που τους θέλγει . Κάποιοι τύποι θα έκαναν τα πάντα για λίγη μαστούρα
.
:lol: :obscene-smokingjoint: :occasion-santa:

όχι και τα πάντα!

-δεν ειναι ουτε κρακ ουτε και η ελληνικη αγάπη η ζουζού
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:

Μπορώ να σου το εξηγήσω εγώ. Ο αιτία είναι πως η θέσπιση της ηθικής σου δεν είναι αυτόνομη, αλλά ΕΤΕΡΟΝΟΜΗ. Που σημαίνει πως επειδή αισθάνεσαι την ανάγκη της "επικύρωσής" της από έναν εξωτερικό παράγοντα που θα σου δώσει τη σιγουριά που ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ως προς την ηθική σου, επαφίεσαι στην αυθεντία.


Aναμφισβήτητα αναφέρεσαι στην σπουδαία συμβολή του Καστοριάδη για τις ετερόνομες και αυτόνομες κοινωνίες μέσα από το κλασικό του έργο η φαντασιακή θέσμιση της κοινωνίας. μόνο που ο καστοριάδης αναφέρεται στην κοινωνία και εσύ σε ατομικό επίπεδο, παρόλα αυτά θα απαντήσω με την σειρά μου με την περίληψη του serge moscovici από το βιβλίο του <<η κοινωνία δημιουργός θεών>>


Υφίσταται σήμερα ένα δόγμα ευρέως αποδεκτό απο τις επιστήμες του ανθρώπου, τα κινήματα, οι κρίσεις και τα φαινόμενα που παράγονται μέσα στην κοινωνία πρέπει να εξηγούνται απο άιτια κοινωνικά και καθόλου ψυχικά. Ομως αυτό το δόγμα είναι ενα αλλοτινό ιδεώδες, που έχει καθηλωθεί ώς προκατάληψη.
Ασφαλώς τα ψυχικά αίτια διαφέρουν απο τα κοινωνικά αίτια. 'Ομως όλα κοινωνικά φαινόμενα είναι έργο των ανθρώπων. Τα πάθη των ανθρώπων είναι αυτά που δίνουν το ερέθισμα για τις μεγάλες πολιτικές, θρησκευτικές και πολιτιστικές δημιουργίες τους, και αυτά είναι πού, περισσότερο και απο ένα μείγμα συμφερόντων και σκέψεών,ορίζουν τους δεσμούς που κυριαρχούν κατ'αρχάς στην απο κοινού ζωή και δράση. Γιατί αυτό το κοινωνικό πάθος - όποια και αν είναι η μορφή του, χάρισμα,θυσία, έξαψη, κοινότητα η επανάσταση-ξεπροβάλλει, και μεταμορφώνει, με την δυναμική του, ένα συνονθύλευμα ατόμων σε μια αυθεντική συλλογικότητα.
Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά ο Serge Moscovici, αναγνωρίζοντας στις εξηγήσεις ψυχικής τάξης το μερίδιο που δικαιούνται. Η ρήση του Bloch οτι "τα ιστορικά γεγονότα είναι κατ' ουσία ψυχολογικά γεγονότα", λειτουργεί ως κεντρική υπόθεση, την οποία ελέγχει,ρίχνοντας ένα καινούργιο κοινωνιοψυχολογικό φώς στα έργα γνωστών κλασικών κοινωνιολόγων, Durkheim, Mauss, Weber, Simmel. Η ψυχολογία των μαζών, η δράση των ενεργών μειονοτήτων, η καινοτομία και οι κοινωνικές αναπαραστάσεις συνυφαίνονται με την πίστη, τη θρησκεία, την συλλογικότητα, τον ηγέτη, το χρήμα... Μόνο η αμοιβαία γονιμοποίηση της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας θα εμποδίσει αυτήν την τελευταία να είναι μια ανάπηρη γνώση και θα συμβάλλει στην κατανόηση της αναγκαιότητας της κοινωνίας να κατασκευάζει τους θεούς της και να προσωποποιείται σε αυτούς εξασφαλίζοντας την ύπαρξη και την συνοχή της.

Και το ερώτημα είναι. Μία ετερόνομη ηθική γιατί ακριβώς θεωρείται ανώτερη, και "θεία" έναντι μίας ηθικής που είναι αυτόνομη και κατά το δυνατόν πιο ανεξάρτητη από εξωτερικούς παράγοντες, που της κοτσάρουν απλά μία σφραγίδα "Ενεκρίθη" από το Θεό, το Νόμο, το Κράτος, τον Άρχοντα, την ετερόνομα θεσπισμένη κοινωνία?
άρα αυτός ο εξωτερικός παράγοντας όπως λές που για μένα δεν είναι και τόσο εξωτερικός είναι που πρέπει να κατανοήσουμε, γιατί σαν ψυχικό φαινόμενο επηρεάζει και διαπερνά τις θεσπισμένες κοινωνίες άρα και την επικρατούσα κοινωνική ηθική.
"Η ηθική, νοούμενη ως σύστημα αμοιβαίων απαιτήσεων, όπου όλοι λογοδοτούν σε όλους, δεν έχει ανάγκη από το κύρος μιας υψηλότερης, εξωτερικής αυθεντίας. Διαθέτει το κύρος που έχουμε όλοι να εγείρουμε απαιτήσεις ο ένας από τον άλλο. Η επίκληση της θείας αυθεντίας όχι μόνο δεν ενισχύει το κύρος της ηθικής αλλά το υπονομεύει¨"
El.Anderson
όταν λές ηθική σαν σύστημα αμοιβαίων απαιτήσεων πιθανόν αναφέρεσαι στην κοινωνική ηθική και έχει να κάνει με το τυπικό μέρος της, νόμοι, και κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς, που έχουν αναφορά και τάση επιστροφής πρός το Θείο αν και έχουν αποδεσμευθεί από αυτό, αλλά η ατομική ηθική διαφέρει από την κοινωνική και δεν είναι πάντα υποχρεωμένη να δέχεται προσταγές η να έχει απαιτήσεις, λειτουργεί πολύ διαφορετικά και πιό αυτόνομα από την κοινωνική ηθική, με κίνδυνο να ξεφύγει από τα όρια της κοινωνικής ηθικής όπου και πρέπει πάντα να της δίνει αναφορά.
Που σημαίνει ότι το ηθικό σύστημά σου δεν έχει Intrinsic Value, δεν έχει την ποιότητα της αφεαυτού εσωτερικής αξίας, που είναι η αυτονομία του, είναι ένα σύστημα καθοδηγούμενο, από αυθεντίες και πλειοψηφίες.
Το γιατί εσύ προσδιορίζεις ένα "πλάνο ψήλωμα" ως θετικό είναι δικό σου θέμα. Τους στίχους αυτούς τους έχεις διαβάσει ποτέ? "δε θέλω του κισσού το πλάνο ψήλωμα, σε ξέν'αναστηλώματα δεμένο. Θέλω να είμαι ένα καλάμι, ένα χαμόδεντρο, μα όσο ανεβαίνω, μόνος ν'ανεβαίνω"
αυτονομία από τι όμως; αν αναφέρεσαι στην κοινωνία δεν αισθάνομαι καθόλου αυτόνομος σαν άτομο έξω από αυτήν, αν αναφέρεσαι στην εξωκοινωνική απο την κοινωνία αξία, ναι, είμαι αυτόνομος ώς πρός την επιλογή μου να αναφέρομαι σε αυτήν την εξωκοινωνική αξία.
Η ηθική σου είναι παρασιτική στο σώμα μίας αυθεντίας. Έχει πατερίτσες, που εσύ περιγράφεις ως "στερέωμα της ηθικής σου", είναι λειψή, αλλά εσύ είσαι περήφανος για την έλλειψή της, είναι εξαρτημένη από το σώμα της αυθεντίας, οπότε και από την επιβίωση της αυθεντίας αυτής. Αλλά αν η αυθεντία αυτή, ο θεός, δεν επιβιώσει? Τι θα απογίνει η ετερόνομη ηθική?
αν είναι παρασιτική, τότε παρασιτική είναι και η κοινωνική ηθική τέτοια, γιατί προσπαθώ να εναρμονιστώ πάντα με αυτήν , θεωρώντας πώς έχει αναφορά σε μιαν εξωκοινωνική αξία. όμως με ποιά κριτήρια θεωρείς πώς δεν θα επιβιώσει αυτήν η εξωκοινωνική αξία πρός το Θείο; εκτός και αν μιλάς υποθετικά και ώς σχήμα λόγου,
Η αυτονομία της ηθικής σημαίνει αποδοχή προσωπικής ευθύνης. Η θειστική ηθική είναι μια ηθική που προάγει την ανευθυνότητα, και τον απεμπολισμό της προσωπικής ηθικής. Είναι μία τεμπέλικη, ευθυνόφοβη ηθική, που την επιλέγουν οι άνθρωποι από έλλειψη σιγουριάς στη δική τους προσωπική ηθική, από προπαγάνδα της οιαδήποτε αυθεντίας και ασυνείδητη αποδοχή της, από μάθηση, όχι από ελεύθερη επιλογή. Εσύ που είσαι υπέρ της Ελεύθερης Βούλησης, γιατί ανέχεσαι να μην επιλέγεις ελεύθερα, αυτόνομα την ηθική σου? Αντίφαση ακόμη και με αυτά τα οποία η ίδια η θρησκεία διδάσκει μέσω των λεγόμενων "αγίων" γραφών, ένα μάτσο ανοησίες για παιδάκια που φοβούνται το σκοτάδι.
το σκοτάδι το φοβούνται οι ανόητοι, η αγία γραφή ΄δεν διδάσκει τον φόβο αλλά την αγάπη, το μέτρο,τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.είναι οδηγός για να βγάζει κανείς συμπεράσματα με βαθύ νόημα, για το νόημα της ζωής του. απαντά σε ερωτήματα όπως το γιατί υπάρχω; ποιός είναι ο σκοπός μου; σε αντίθεση με την επιστήμη που περιορίζεται να εξηγεί τί είναι αυτό και τι είναι εκείνο.
και είναι αστείο να λέμε πώς οι θρήσκοι δεν έχουν αυτόνομη και προσωπική ηθική, το ερώτημα είναι αν προσπαθούν να την εναρμονίσουν με την κοινωνική ηθική αυτό είναι το ζητούμενο και όχι η αυτονομία της προσωπικής ηθικής.

Και το επόμενο ερώτημα είναι το εξής. Έγραψες πως το χεσμένο μωρό των γραφών, που μετά άξαφνα μετατράπηκε σε διαμάντι που πρέπει να καθαριστεί, δεν είναι αναγκαίο να πεταχτεί, αλλά να ξεδιαλεχτούν τα κομμάτια που είναι ηθικά. Και σε ρωτώ εδώ. Με ποια κριτήρια θα γίνει λες το ξεδιάλεγμα?
με την υπάρχουσα ηθική που έχει τις ρίζες της σε μεγάλο βαθμό στο παρελθόν και την παράδοση χωρίς τον πλήρη μηδενισμό της. σεβόμενοι πάντα τις όποιες νέες αλλαγές που βοηθούν στην βελτίωση της.
Με τα δικά σου, του Θεόφιλου, με του τάδε ή του δείνα, ή με προσαρμογή στην τρέχουσα ηθική της κοινωνίας στην οποία ζεις? Πάλι θα είναι μία ετερόνομη ηθική, αλλά απλά θα έχει τρέξει να προλάβει την εξέλιξη της ανθρώπινης ηθικής που συμβαίνει ούτως ή άλλως. Και αυτή είναι και η ιστορία της θρησκείας εξάλλου αν κάνουμε μία σούμα.
Την προσαρμογή την ΟΡΙΖΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Την απαιτεί μάλιστα. Και η θρησκεία ζορίζεται να ακολουθήσει, καθώς για να κρατήσει το ποίμνιο μέσα της, πρέπει να απορροφήσει ό,τι εκφράζει το ποίμνιο αυτό τον ιστορικό του καιρό.
το βάρος των κριτηρίων είναι πάντα κοινωνικά και σύγχρονα, αλλά δεν σημαίνει πώς δεν έχουν αναφορά και βάθος χρόνου στην παράδοση από όπου και προέρχεται αυτήν η τωρινή κοινωνία.δεν είναι γόρδιος δεσμός να μην λύνεται παρά μόνο δια του ξίφους. η θρησκεία οφείλει να προσαρμόζεται με τις σύγχρονες αντιλήψεις και επιταγές της κοινωνίας γιατί είναι κομμάτι της και όχι αντίθετα η κοινωνία δικό της.
Τα "διαμάντια" λοιπόν, δεν είναι διαμάντια, παρά κάρβουνα, έχει μία διαφορά. Γιατί η προσαρμογή τους πάλι αποτελεί εξαναγκαστική πρόοδο, όχι θεληματική, αυτόνομη, υπεύθυνη.
και τα διαμάντια από κάρβουνο προέρχονται μόνο που χρειάζονται πολύ χρόνο.κανένας δεν εξαναγκάζει κανέναν είναι προσωπική αντίληψη και ελεύθερη επιλογή να υιοθετήσει κανείς αυτό που πιστεύει.
Επίσης, είναι ήδη αντιφατικό να προσπαθείς να πείσεις πως αξίζει να κρατηθεί, όπως η αγία γραφή, ενώ ήδη, εδώ σε μια μεταξύ μας συζήτηση, δε θεωρείται πλέον έγκυρη πηγή ηθική, το ανάλογο θα ήταν να σου προσφέρω το Ο αγών μου, του Χίτλερ, και να σου πω πως ναι μεν προέρχεται από έναν ανήθικο στυγνό δολοφόνο και περιγράφει τα ψυχωσικά του παραληρήματα, αλλά έχει μέσα και ηθικά κομμάτια.
Προσωπικά δε θα ανέτρεχα σε μία μη έγκυρη πηγή για να αντλήσω σιγουριά για την ηθική μου ανέλιξη. Δυσπιστώ αφάνταστα για να αποδέχομαι να ξεδιαλύνω ανάμεσα στα σκατά μπας και βρω ένα τσιτάτο που έχω ήδη μέσα μου, άρα το ξεσκάτισμα είναι αχρείαστος κόπος.
η αγία γραφή δεν είναι ένα σύνολο που το δέχεσαι η το απορρίπτεις αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχαν και τόσες πολλές αιρέσεις και ερμηνείες, όπως και το βιβλίο του χίτλερ που ίσως όπως λές να περιέχει και ηθικές αρχές με μιά διαφορά όμως, το ένα έχει μια αναφορά που είναι αποδεκτή σε παγκόσμια κλίμακα σαν τρόπο σκέψης με καταβολές από την αυγή των πολιτισμών, δηλαδή στον Θεό ,και η άλλη σε μια χρονική στιγμή σε κάποιες προσωπικές απόψεις ενός προσώπου στιγματισμένου από την ιστορία σαν παράφρονας δικτάτορας.
καλώ η κακώς ανήκω σε μιά κοινωνία που θεωρεί πώς η αγία γραφή είναιμια έγκυρη πηγή ηθικής και βλέποντας την κοινωνική συμπεριφορά τους δεν έχω κανένα λόγο να απορρίψω αυτήν την άποψη τους όταν την επικαλούνται, αλλά δεν έχω και κανένα πρόβλημα να αποδεχθώ πώς η άποψη σου για το αντίθετο σε κάνει πιό ηθικό άτομο, σημασία έχει να υπάρχει μια λειτουργική ατομική ηθική με διαφορετικές αντιλήψεις και μια κοινή τους προσέγγιση στην κοινωνική ηθική αντίληψη.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

"Η αγία γραφή δε διδάσκει το φόβο"
Τον διδάσκει. Όπως και τη γενοκτονία και τη δολοφονία και την κοινωνική ανισότητα. Δώσε στοιχεία πως δεν το κάνει και τα λέμε. Έχεις απαλείψει οτιδήποτε δε σε συμφέρει και γενικολογείς.
Έχεις αφαιρέσει ό,τι δε συνάδει με αυτό για το οποίο επιχειρείς να πείσεις.
Αποκάλυψη. Λευιτικό. Δευτερονόμιο. Και πολλά πολλά άλλα.

Την εποχή που μεσουρανούσε πολιτικά ο Χίτλερ στη Γερμανία θα ήσουν ναζί? "Καλώς ή κακώς" η κοινωνία εκείνη αποδεχόταν ως ηθικό το περιεχόμενο του Ο Αγών μου.

Όσο για το επιχείρημα της ελεύθερης επιλογής. Το ερώτημά μου είναι. Η θρησκεία αυτή στην οποία αναφέρεσαι, με ποιους τρόπους γνωστοποιεί την ύπαρξή της στην κοινωνία στην οποία υπάγεται? Μήπως χρησιμοποιείται προπαγάνδα? Τι ηλικία έχουν οι άνθρωποι αυτοί? Υπάρχουν και παιδιά ανάμεσά τους. Θεωρείς ελεύθερη την επιλογή ενός παιδιού όταν του διδάσκεται στην ηλικία αυτή από άτομα "κύρους" ο θεισμός?

Η αγία γραφή λες πως διδάσκει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όχι. Τη διδάσκει σε άτομα με προνόμια κοινωνικά την αξιοπρέπεια αυτή. Στο ανδρικό φύλο, στους θεοσεβούμενους, στους ετεροφυλόφιλους και τα λοιπά. Σε όσες ομάδες τον καιρό που γράφτηκε συνέφερε να υποστηριζόταν η αξιοπρέπειά τους.
Και σε ρωτώ. Η αγία γραφή που προπαγανδίζει τα προνόμια σε κοινωνικές ομάδες έναντι άλλων, είναι ηθική?

Διδάσκει την αγάπη. Τα ίδια. Διδάσκει την αγάπη ΜΕ ΟΡΟΥΣ ισχύος κοινωνικής. Είναι ηθική η αγάπη με όρους κοινωνικής κυριαρχίας?

Αν θέλεις λοιπόν να αναφέρεσαι στη γραφή με αντικειμενικότητα, θα έπρεπε οι φράσεις σου να τροποποιηθούν ως εξής
Η αγία γραφή δε διδάσκει το φόβο.
Αντικειμενικό mode:
H αγία γραφή διδάσκει το φόβο σε αρκετά της σημεία, αλλά εγώ...insert τι τα κάνεις. Τα ξεχνώ, τα παραβλέπω, τα έχω χεσμένα, κάτι τελοσπάντων.

Η αγία γραφή διδάσκει το μέτρο.
Η αγία γραφή διδάσκει το μέτρο αλλού και αλλού όχι. Εγώ διαλέγω το μέτρο γιατί μου κάνει ωραία μέση.

Η αγία γραφή διδάσκει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Η αγία γραφή διδάσκει τη συμφεροντολογική ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Είσαι διανοητικά ανειλικρινής. Αλλιώς δε θα ήσουν και πιστός άλλωστε. Δίχως ένα "καλώς ή κακώς" σε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ δεν θα είχες και ετερόνομη ηθική.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:"Η αγία γραφή δε διδάσκει το φόβο"
Τον διδάσκει. Όπως και τη γενοκτονία και τη δολοφονία και την κοινωνική ανισότητα. Δώσε στοιχεία πως δεν το κάνει και τα λέμε. Έχεις απαλείψει οτιδήποτε δε σε συμφέρει και γενικολογείς.
Έχεις αφαιρέσει ό,τι δε συνάδει με αυτό για το οποίο επιχειρείς να πείσεις.
Αποκάλυψη. Λευιτικό. Δευτερονόμιο. Και πολλά πολλά άλλα.
Διδάσκει να φοβάσαι μόνο τον Θεό, και κανέναν άλλον. με το να φοβάται όμως κανείς τον Θεό, είναι σεβασμός πρός τον δημιουργό του και τον προστατεύει από τον κακό δρόμο. και τα μικρά παιδιά φοβούνται τους γονείς τους αλλά αυτό γίνεται τις πιο πολλές φορές για το δικό τους καλό.οπότε δεν είναι φόβος για τον φόβο, αλλά πίσω από αυτόν κρύβεται η απέραντη αγάπη των γονιών τους. ο άνθρωπος αυτό που θα έπρεπε να φοβάται όμως πιο πολύ είναι ο ίδιος του κακός του εαυτός. γιατί αυτός είναι η πραγματική αιτία του φόβου του και όχι ο Θεός.
Την εποχή που μεσουρανούσε πολιτικά ο Χίτλερ στη Γερμανία θα ήσουν ναζί? "Καλώς ή κακώς" η κοινωνία εκείνη αποδεχόταν ως ηθικό το περιεχόμενο του Ο Αγών μου.
είναι μεγάλη αδικία να τσουβαλιάζεις ένα ολόκληρο έθνος, ξέρεις πολύ καλά πώς οι ολοκληρωτισμοί επιβάλλονται από μειοψηφίες. και φυσικά δεν θα ήμουν ναζί στην εποχή του χίτλερ επειδή δεν μου το επιτρέπει η δική μου χριστιανική ηθική που δεν ξεχωρίζει τους ανθρώπους.
Όσο για το επιχείρημα της ελεύθερης επιλογής. Το ερώτημά μου είναι. Η θρησκεία αυτή στην οποία αναφέρεσαι, με ποιους τρόπους γνωστοποιεί την ύπαρξή της στην κοινωνία στην οποία υπάγεται? Μήπως χρησιμοποιείται προπαγάνδα? Τι ηλικία έχουν οι άνθρωποι αυτοί? Υπάρχουν και παιδιά ανάμεσά τους. Θεωρείς ελεύθερη την επιλογή ενός παιδιού όταν του διδάσκεται στην ηλικία αυτή από άτομα "κύρους" ο θεισμός?
αναφέρομαι πάντα σε ενήλικα άτομα που ανεξάρτητα των όσων έχουν διδαχθεί περί θρησκείας αποφασίζουν σαν υπεύθυνα ενήλικα άτομα να επιλέξουν την μια η την άλλη άποψη χωρίς καμία πίεση γιατί δεν μετρά αυτό που τους έχουν διδάξει, αλλά αυτό που έχουν αποφασίσει να κρατούν αυτοί μέσα τους.


Η αγία γραφή λες πως διδάσκει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όχι. Τη διδάσκει σε άτομα με προνόμια κοινωνικά την αξιοπρέπεια αυτή. Στο ανδρικό φύλο, στους θεοσεβούμενους, στους ετεροφυλόφιλους και τα λοιπά. Σε όσες ομάδες τον καιρό που γράφτηκε συνέφερε να υποστηριζόταν η αξιοπρέπειά τους.
Και σε ρωτώ. Η αγία γραφή που προπαγανδίζει τα προνόμια σε κοινωνικές ομάδες έναντι άλλων, είναι ηθική?
αξιοπρεπής για μένα είναι όποιος έχει ταπεινοφροσύνη, και μιάς και ζητάς συγκεκριμένες αναφορές παραθέτω το παρακάτω λίνκ.
http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%A4%CE% ... E%BD%CE%B7

Διδάσκει την αγάπη. Τα ίδια. Διδάσκει την αγάπη ΜΕ ΟΡΟΥΣ ισχύος κοινωνικής. Είναι ηθική η αγάπη με όρους κοινωνικής κυριαρχίας?

για να αγαπά κανείς θα πρέπει να έχει υλικό η πνευματικό περίσσευμα, αυτός είναι ο μόνος όρος που γνωρίζω.





Αν θέλεις λοιπόν να αναφέρεσαι στη γραφή με αντικειμενικότητα, θα έπρεπε οι φράσεις σου να τροποποιηθούν ως εξής
Η αγία γραφή δε διδάσκει το φόβο.
Αντικειμενικό mode:
H αγία γραφή διδάσκει το φόβο σε αρκετά της σημεία, αλλά εγώ...insert τι τα κάνεις. Τα ξεχνώ, τα παραβλέπω, τα έχω χεσμένα, κάτι τελοσπάντων.

Η αγία γραφή διδάσκει το μέτρο.
Η αγία γραφή διδάσκει το μέτρο αλλού και αλλού όχι. Εγώ διαλέγω το μέτρο γιατί μου κάνει ωραία μέση.

Η αγία γραφή διδάσκει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Η αγία γραφή διδάσκει τη συμφεροντολογική ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
έχω πεί πώς διαφωνώ σε πολλές αναφορές της σε σχέση με το σήμερα, αλλά άσε να κρίνω και να προβάλλω από μόνος μου τις θετικές πλευρές της για την σημερινή κοινωνία.
Είσαι διανοητικά ανειλικρινής. Αλλιώς δε θα ήσουν και πιστός άλλωστε. Δίχως ένα "καλώς ή κακώς" σε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ δεν θα είχες και ετερόνομη ηθική.
το διανοητικά καθυστερημένος θα ήταν πιό τίμιο από μέρους σου σαν χαρακτηρισμός πρός εμένα παρά να αμφιβάλλεις για την ειλικρίνεια μου μόνο και μόνο επειδή πιστεύω, όσο για την ετερόνομη και αυτόνομη ηθική κάθισε και σκέψου πόσο αυτονομία μπορεί να υπάρξει πραγματικά ακόμη και στον τομέα της ηθικής και απάντησε μου εμπειρικά αν πρόκειται για ουτοπία..
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Μπορεί δηλαδή να σε κάνουν να τρομοκρατείσαι, αλλά είναι για το καλό σου βρε κουτό! Λες και είναι ένας ο δρόμος ρε παιδί μου. Άσε δλδ που είχες αναφέρει και την ψυχολογία και την κοινωνιολογία παραπάνω με στόμφο. Δεν ξέρω αν έχεις άραγε αναρωτηθεί τι θα σου έλεγε ψυχολόγος για την παιδαγωγική μέθοδο που υπεραμύνεσαι, αυτήν της χρήσης του φόβου ως μέσο συνετισμού και "καλυτέρευσης". Στα ολοκληρωτικά καθεστώτα αυτή ακριβώς η μέθοδος χρησιμοποιείται, αλλά και το γκοντ κόνσεπτ και η θρησκεία που υπερασπίζεται ακριβώς ολοκληρωτικά στοιχεία έχουν. Αλλά σε αυτά τα καθεστώτα λέγεται και "στρώσιμο". Γιατί λοιπόν δεν έχεις το θάρρος να το λες στρώσιμο και μας το κάνεις αμπαλάζ?

"ο κακός του εαυτός", "ο κακός ο δρόμος" λολ
Να σου πω, την κακιά μας ώρα την έχεις ακουστά? Το κακό συναπάντημα?

Φυσικά και αμφισβητώ και την ειλικρίνεια τη διανοητική σου και τώρα που μου το ξεκαθάρισες περισσότερο αμφισβητώ επίσης ΚΑΙ την ηθική σου, καθώς χρειάζεσαι ένα μπαμπούλα να σε κρατάει στα ίσα σου.

Άλλη βλακεία αυτό το επιχείρημα της ταπεινοφροσύνης. Τόσο βολικό όσο και το ότι η βασιλεία των ουρανών ανήκει στους απλούς, αμόρφωτους και αδαείς. Φυσικά, γιατί μόνο αυτοί θα δέχονται να είναι διανοητικά σκλάβοι προσκυνητές και χαρούμενοι γι αυτό. Θα ήταν λιγάκι ύποπτο το αφεντικό σου να σε ήθελε επικίνδυνα αυτοδύναμο ε?
Εξ ου και το δέντρο είχε εκείνον τον απαγορευμένο καρπό ε?
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:Μπορεί δηλαδή να σε κάνουν να τρομοκρατείσαι, αλλά είναι για το καλό σου βρε κουτό! Λες και είναι ένας ο δρόμος ρε παιδί μου. Άσε δλδ που είχες αναφέρει και την ψυχολογία και την κοινωνιολογία παραπάνω με στόμφο. Δεν ξέρω αν έχεις άραγε αναρωτηθεί τι θα σου έλεγε ψυχολόγος για την παιδαγωγική μέθοδο που υπεραμύνεσαι, αυτήν της χρήσης του φόβου ως μέσο συνετισμού και "καλυτέρευσης". Στα ολοκληρωτικά καθεστώτα αυτή ακριβώς η μέθοδος χρησιμοποιείται, αλλά και το γκοντ κόνσεπτ και η θρησκεία που υπερασπίζεται ακριβώς ολοκληρωτικά στοιχεία έχουν. Αλλά σε αυτά τα καθεστώτα λέγεται και "στρώσιμο". Γιατί λοιπόν δεν έχεις το θάρρος να το λες στρώσιμο και μας το κάνεις αμπαλάζ?

"ο κακός του εαυτός", "ο κακός ο δρόμος" λολ
Να σου πω, την κακιά μας ώρα την έχεις ακουστά? Το κακό συναπάντημα?
Nομίζω πώς εξήγησα πώς εννοώ τον φόβο για τον Θεό, πιο πολύ τον βλέπω σαν σεβασμό παρά σαν φόβο και αυτό ισχύει για όσους πιστεύουν και για όσους δεν πιστεύουν, για τους πιστούς είναι σεβασμός για τον Θεό και για τον εαυτό τους, γιατί όποιος πιστεύει και δεν σέβεται τον Θεό δεν σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, και για τους μη πιστούς είναι σεβασμός στο δικαίωμα να επιλέγει και να εκφράζει ο καθένας τα θρησκευτικά του πιστεύω. υπάρχουν όμως είναι αλήθεια και αδαείς που πιστεύουν πώς ο Θεός τιμωρεί. εκεί ποντάρεις και εσύ για να κάνεις την κριτική σου προσπερνώντας πώς υπάρχουν και λογικοί που δεν φοβούνται αλλά αγαπούν και σέβονται τον Θεό.
άρα φόβος για τον Θεό είναι ο σεβασμός που πρέπει να έχει ο άνθρωπος για τους άλλους.
Φυσικά και αμφισβητώ και την ειλικρίνεια τη διανοητική σου και τώρα που μου το ξεκαθάρισες περισσότερο αμφισβητώ επίσης ΚΑΙ την ηθική σου, καθώς χρειάζεσαι ένα μπαμπούλα να σε κρατάει στα ίσα σου.
η ηθική και η ειλικρίνεια αποδεικνύονται στην πράξη δεν είναι μόνο θεωρία. οπότε δεν με ξέρεις τόσο καλά για να με αμφισβητείς για αυτά που λέω και υποστηρίζω, ελπίζω κάποτε να τα πούμε και από κοντά για να πάρεις μια ιδέα για τι άνθρωπος είμαι. αδιάφορο το τι πιστεύω.
Άλλη βλακεία αυτό το επιχείρημα της ταπεινοφροσύνης. Τόσο βολικό όσο και το ότι η βασιλεία των ουρανών ανήκει στους απλούς, αμόρφωτους και αδαείς. Φυσικά, γιατί μόνο αυτοί θα δέχονται να είναι διανοητικά σκλάβοι προσκυνητές και χαρούμενοι γι αυτό. Θα ήταν λιγάκι ύποπτο το αφεντικό σου να σε ήθελε επικίνδυνα αυτοδύναμο ε?
Εξ ου και το δέντρο είχε εκείνον τον απαγορευμένο καρπό ε?
η ταπεινότητα είναι το μέτρο για τον πιστό. ταπεινός δεν σημαίνει έλλειψη αξιοπρέπειας, αντιθέτως η ταπεινότητα σε εξυψώνει στα μάτια των άλλων αποσπώντας τον σεβασμό τους για σένα.
η ταπεινότητα είναι το αντίθετο της έπαρσης και της ψωροπερηφάνιας.
η ταπεινότητα δεν είναι δουλοπρέπεια γιατί για τον πιστό έχει αρχική αναφορά στον Θεό και μετά μέσα από αυτόν στους συνανθρώπους του.
Language_of_Reality
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 18 Οκτ 2012 10:17
Όνομα Ιστότοπου: -

Sorry, δε μ΄ενδιαφέρουν άνθρωποι που θέλουν να μείνω σκλάβα στον κόσμο αυτό γιατί αυτοί πιστεύουν σε μια θρησκεία που με θέλει σκλάβα. Ως άθεη γυναίκα έχω παραπάνω λόγους να πολεμάω εναντίον της θρησκείας που εσύ υπερασπίζεσαι τα βάρβαρα προνόμια που προτάσσει ως ηθικά. ΣΑΛΤΣΕΣ. Μείνε να φοβάσαι ό,τι θες. Εγώ θέλω να είμαι λεύτερη.
Do you want to know to what an extend we love the beautiful things that you revere?
Know then that we love them so much that we are both angry and tired at seeing them hanging,
out of reach, from your idealistic sky.
Mikhail Bakunin
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

Language_of_Reality έγραψε:Sorry, δε μ΄ενδιαφέρουν άνθρωποι που θέλουν να μείνω σκλάβα στον κόσμο αυτό γιατί αυτοί πιστεύουν σε μια θρησκεία που με θέλει σκλάβα. Ως άθεη γυναίκα έχω παραπάνω λόγους να πολεμάω εναντίον της θρησκείας που εσύ υπερασπίζεσαι τα βάρβαρα προνόμια που προτάσσει ως ηθικά. ΣΑΛΤΣΕΣ. Μείνε να φοβάσαι ό,τι θες. Εγώ θέλω να είμαι λεύτερη.
Kάνεις λάθος, κανένας σωστός χριστιανός δεν θα ήθελε τον συνάνθρωπο του σκλάβο, τώρα εσύ αν αισθάνεσαι καταπιεσμένη λόγω του φύλου σου δεν φταίει η θρησκεία, εξάλλου δεν σε αναγκάζει κανείς να κάνεις κάτι ενάντια στην θέληση σου,δεν γνωρίζω τι σε κάνει να έχεις τόσο μένος για τους θρήσκους και ούτε θέλω να μάθω, απλά θέλω να ξέρεις πώς κανένας πιστός με οποιονδήποτε πιστό είναι ίδιος όπως επίσης και για τους άθεους. όλοι άνθρωποι είμαστε με τα προσωπικά μας πιστεύω.
επίσης δεν φοβάμαι, αλλά σέβομαι. τον άνθρωπο την ελευθερία του, την ζωή, τον θάνατο, και κυρίως τον Θεό.
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

βρε θεόφιλε, με τις λέξεις παίζουμε; τι πα να πει "σέβομαι" στη θέση του "φοβάμαι"; μπορείς να «σέβεσαι» την πιθανότητα να καίγεσαι αιωνίως σε ένα καζάνι; Και οι πιστές (και μη) στη σαουδική αραβία «σέβονται» την πιθανότητα να λιθοβοληθούν δημόσια αν κάνουν κάτι με το οποίο δε συμφωνεί η θρησκευτική δικτατορία που έχουν!

Προφανώς η LoR (και η κάθε γυναίκα έχουσα σώας τα φρένας) επιλέγει να ΜΗ «σέβεται» το μισογυνίστικο κήρυγμα της αγρίας γραφής. ξέρεις, η γυναίκα πίστεψε τον όφι και έφαγε τον καρπό, και μετά έπεισε και τον αδαμ όντας διαβολική κλπ
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Απάντηση