Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 22 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο

 

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:27
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:27 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 12687
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Διάβασα αυτό και φρίκαρα: viewtopic.php?f=43&t=4715

Παιδιά, τι λέτε να ξεκινήσουμε μια "εκστρατεία βλασφημίας" ως Ένωση Άθεων; Να την κάνουμε σε εθνικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, κι όποιος τσιμπήσει.

Ένα εισαγωγικό κείμενο του στυλ "Η ελεύθερη έκφραση είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και δεν επιτρέπεται να ποινικοποιηθεί για να ικανοποιήσει τις ευαισθησίες ορισμένων εύθικτων. Το δικαίωμα ελευθερίας άσκησης των θρησκευτικών πεποιθήσεων δεν συνεπάγεται και δικαίωμα απαλλαγής από την κριτική και τον αντίλογο. Διαμαρτυρόμαστε ενάντια στο [τι ακριβώς...;] και προτείνουμε σε όλους τους ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους του πλανήτη να ασκήσουν συμβολικά το δικαίωμά τους στην ελεύθερη έκφραση ιδεών, βλασφημώντας κατά όλων των γνωστών θρησκειών, δηλαδή αμφισβητώντας τις πεποιθήσεις τους."

Και μετά ένα κείμενο που να βλασφημεί αλλά ευγενικά, δηλαδή όχι να βρίζει, απλώς να αμφισβητεί: "Δεν υπάρχει θεός, χριστός, άγιο πνεύμα, αλλάχ, ο μωάμεθ ήταν απλώς ένας φιλόδοξος πολέμαρχος,..." να το δουλέψουμε αυτό.

Έγραψα ό,τι μου κατέβηκε, βασικά, σκεφτείτε το και πείτε μου.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:33
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:33 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 19:12
Δημοσιεύσεις: 7106
Όνομα Ιστότοπου:
Απελευθέρωση από τα δεσμά!
που είναι το εικονίδιο με το σατανικό γέλιο;

μέσα.

αν και ίσως θα ήταν χρήσιμο να περιμένουμε να έχουμε οικονομική υπόσταση. κάτι τέτοιο, ενδεχομένως να τραβήξει τα φώτα πάνω μας από νομικής πλευράς και θα πρέπει να διαθέτουμε την νομική υπόσταση να πληρώνουμε δικηγόρους κλπ. Μπορούμε να τη συζητήσουμε την καμπάνια, να την ετοιμάσουμε, και όταν είμαστε έτοιμοι (σωματείο) την δημοσιεύουμε.

_________________
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
        ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:38
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 09:38 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 12687
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Μωρέ τώρα, στη βράση κολλάει το σίδερο. Θα τραβήξουμε και τα φώτα της δημοσιότητας, κι αυτό είναι πάντα καλό. Αν περιμένουμε το σωματείο, θα βγάλουμε ρίζες. [βασικά μετά τις εκλογές να δούμε τι θα κάνουμε και με αυτό, έχω κάποιες προτάσεις].

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:12
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:12 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 14:50
Δημοσιεύσεις: 2104
AoratiMelani έγραψε:
Και μετά ένα κείμενο που να βλασφημεί αλλά ευγενικά, δηλαδή όχι να βρίζει, απλώς να αμφισβητεί: "Δεν υπάρχει θεός, χριστός, άγιο πνεύμα, αλλάχ, ο μωάμεθ ήταν απλώς ένας φιλόδοξος πολέμαρχος,..."

Θα ήταν καλύτερο να βάζαμε αντί γι αυτό, αποσπάσματα από τα ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών που με αυτήν την λογική, αποτελούν βλασφημία για τις υπόλοιπες, πχ
Παράθεση:
Στο Κοράνιο γίνεται λόγος για τον Ιησού, (4:154-156), (5:79), (111) αλλά απορρίπτεται η Θεότητά του (4:169), (5:19), (9:30).

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%83%CE%BB%CE%AC%CE%BC#.CE.9F_.CE.99.CE.B7.CF.83.CE.BF.CF.8D.CF.82_.CF.83.CF.84.CE.BF_.CE.9A.CE.BF.CF.81.CE.AC.CE.BD.CE.B9.CE.BF

και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι αν θέλουμε να ποινικοποιηθεί η βλασφημία, πρέπει να ποινικοποιηθεί, η έκδοση, η κυκλοφορία και η διδασκαλία αυτών των βιβλίων, δείχνοντας έτσι την βλακεία της πρότασης.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:13
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:13 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 19:12
Δημοσιεύσεις: 7106
Όνομα Ιστότοπου:
Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Εικόνα

_________________
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
        ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:40
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 10:40 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 19:12
Δημοσιεύσεις: 7106
Όνομα Ιστότοπου:
Απελευθέρωση από τα δεσμά!
η
αυτό;
Εικόνα

_________________
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
        ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 13:46
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 13:46 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 16:59
Δημοσιεύσεις: 6646
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Κατ' αρχάς, ενημερώνω.

Από τον Παναγιώτη Δημητρά και την Ενω.Ουμ.Ε.:
Spoiler: Εμφάνιση
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ΜΕ ΡΟΥΠΑΚΙΩΤΗ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ!

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΗ΄
Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012
http://www.hellenicparliament.gr/UserFi ... 120917.doc
(…)

Εισερχόμαστε στην με αριθμό 238/11-9-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Αθήνας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς-Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου κ. Πέτρου Τατσόπουλου προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σχετικά με την κατάργηση των άρθρων του Ποινικού Κώδικα περί βλασφημίας.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, η Ελλάδα, η Πολωνία και η Ιρλανδία είναι οι τρεις χώρες από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση που προβλέπουν νόμους περί βλασφημίας με ποινικές διώξεις. Υπάρχουν ακόμα τρεις-τέσσερις χώρες που έχουν σχετικές διατάξεις, αλλά χωρίς καμμία ποινική δίωξη.
Ποια είναι αυτά τα συγκεκριμένα διαβόητα άρθρα; Είναι το άρθρο 198 για την κακόβουλη βλασφημία, που προβλέπει ποινές έως τρεις μήνες και το άρθρο 199 για την καθύβριση θρησκευμάτων, που προβλέπει ποινές έως και δύο χρόνια.
Πρέπει ευθύς εξ αρχής να σας πω, κύριε Υφυπουργέ, ότι πρόκειται για ένα νόμο ανενεργό στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, διότι δεν πιστεύω ότι είναι, βεβαίως, πρόθεση της πολιτείας ούτε την κτηριακή υποδομή έχει για να φυλακίσει τα εκατομμύρια των Ελλήνων που βλασφημούν καθημερινά κακοβούλως, καλοβούλως, παντοιοτρόπως.
Άρα, είναι ένας νόμος που μπορεί να του κάνεις μόνο επιλεκτική χρήση. Αυτή η επιλεκτική χρήση μπορεί να γίνει από ομάδες που θέλουν να στοχοποιήσουν πολλές φορές ανθρώπους της τέχνης είτε για να τους λογοκρίνουν εκ των υστέρων είτε για να δημιουργήσουν εκείνο το κλίμα τρομοκρατίας το οποίο θα οδηγήσει στην αυτολογοκρισία, οι ίδιοι θα αυτολογοκριθούν.
Πιο πρόσφατη ήταν η περίπτωση με τη σύλληψη των ηθοποιών στο θεατρικό έργο «Corpus Christi». Δεν θα επεκταθώ, όμως, σε αυτό, γιατί δεν έχει σημασία το συγκεκριμένο παράδειγμα.
Θα πω μόνο στην πρωτολογία μου ότι τα μηνύματα, οι παραινέσεις που μας έρχονται από το εξωτερικό είναι τριών ειδών. Είναι από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπου η ελευθερία της έκφρασης θεωρείται και είναι βασικό συστατικό, βασικό θεμέλιο της δημοκρατίας. Από την άλλη μεριά, είναι από την Επιτροπή της Βενετίας, η οποία είναι το συμβουλευτικό όργανο του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η Επιτροπή της Βενετίας έχει προτείνει να καταργηθεί η βλασφημία σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να μην επανέλθει στη νομοθεσία τους. Είναι, φυσικά και το Ψήφισμα του ΟΗΕ το Μάρτιο του 2011 για την καταπολέμηση της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα αναλύσετε στη δευτερολογία σας, κύριε συνάδελφε.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Ενώ δεν κάνει καμμία ρητή αναφορά στη δυσφήμηση των θρησκειών, εντούτοις μιλά για εκπαίδευση και ανεκτικότητα στις θρησκείες. Με άλλα λόγια, μας καλεί να μάθουμε τη θρησκεία των άλλων και να την ανεχόμαστε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά, για να απαντήσετε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ (Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Όντως, κύριε συνάδελφε, η επίκαιρη ερώτηση που καταθέσατε έχει ένα ιδιαίτερο κοινωνικό ενδιαφέρον. Θα έλεγα ότι αγγίζει πολλές χορδές ένθεν και ένθεν, όπως και να το δει κανείς, με οποιοδήποτε πρίσμα και να δει κανείς αυτήν τη στιγμή τη βλασφημία.
Θα ήθελα και εγώ να ξετυλίξω το νομικό κουβάρι και θα έχουμε στη δευτερολογία περισσότερο χρόνο να πούμε αρκετά πράγματα και γι’ αυτά που θίξατε.
Όντως, έχετε δίκιο, προβλέπεται η βλασφημία στο άρθρο 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα, όπου με φυλάκιση μέχρι δύο έτη τιμωρείται όποιος δημόσια και κακόβουλα βρίζει καθ’ οιονδήποτε τρόπο τα θεία, ενώ στην παράγραφο 2 του ίδιου ως άνω άρθρου όποιος εκτός από την περίπτωση της παραγράφου 1 εκδηλώνει δημόσια με βλασφημία έλλειψη σεβασμού προς τα θεία, τιμωρείται και κράτηση έξι μηνών ή με πρόστιμο 6.000 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και κατά το άρθρο 199, δηλαδή όποιος δημόσια ή κακόβουλα καθυβρίζει την ανατολική ορθόδοξη ή οποιαδήποτε άλλη θρησκεία τιμωρείται με φυλάκιση δύο ετών.
Αυτές οι διατάξεις, όπως προκύπτει από τη διατύπωσή τους, αλλά και σύμφωνα με τη νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων –υπάρχει η 1298/2002 σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου- αποσκοπούν στην απόκρουση της τελούμενης δημοσίως κακόβουλης και καθοιονδήποτε τρόπο υβρίσεως του Θεού και της ανατολικής ορθόδοξης θρησκείας ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας που είναι ανεκτή στην Ελλάδα προς εξασφάλιση της θρησκευτικής ειρήνης των πολιτών και την προστασία αυτής, η οποία εκδηλούται από την Πολιτεία γιατί είναι μέλημά της.
Οφείλω να επισημάνω, κύριε συνάδελφε, ότι ήδη με το ν. 4055/2012 και ειδικότερα με την παράγραφο 3 του άρθρου 24, υποβιβάστηκαν σε πταίσματα αξιόποινες πράξεις, οι οποίες κρίθηκε ότι δεν εμφανίζουν ουσιαστικό εγκληματικό δίκαιο και εν τούτοις, όπως είπατε και εσείς, κατακλύζουν τα ποινικά ακροατήρια, μεταξύ των οποίων και οι πράξεις της μη κακόβουλης βλασφημίας. Γνωρίζετε, επίσης, το τι ορίζεται στο άρθρο 3 του Συντάγματος για την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα.
Πράγματι, η ελευθερία της τέχνης παγίως διακηρύσσεται στα διεθνή κείμενα. Όμως, η άσκησή της συνεπάγεται καθήκοντα και ευθύνες, όπως αναφέρεται στο άρθρο 10, παράγραφος 2, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Εκεί αναφέρει, βέβαια, «η άρση των ελευθεριών τούτων συνεπαγόμενων καθήκοντα και ευθύνες, δύναται να υπαχθεί σε ορισμένες διατυπώσεις, όρους, περιορισμούς ή κυρώσεις, προβλεπομένων από του νόμου και αποτελούντων αναγκαία μέτρα εν δημοκρατική κοινωνία για την εθνική ασφάλεια, την εδαφική ακεραιότητα ή τη δημοσία ασφάλεια, την προάσπιση της τάξεως και την πρόληψη του εγκλήματος».
(Στο σημείο αυτό κτυπά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Σε επίπεδο εθνικού δικαίου και δη στο ισχύον Σύνταγμα –άρθρο 16, παράγραφος 1- η ελευθερία της τέχνης προστατεύεται απόλυτα. Εν τούτοις, η άσκησή της υπόκειται στους περιορισμούς του άρθρου 5, παράγραφος 1, του Συντάγματος, το οποίο αποτελεί τη συνισταμένη των επιμέρους ατομικών ελευθεριών, βάσει του οποίου κατοχυρώνεται το δικαίωμα όλων να αναπτύξουν ελεύθερα την προσωπικότητά τους και να συμμετέχουν στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφ’ όσον βέβαια δεν προσβάλλουν τα δικαιώματα των άλλων, το Σύνταγμα και τα χρηστά ήθη.
Κατόπιν της τελευταίας συνταγματικής αναθεώρησης, φορείς των υποχρεώσεων που αντιστοιχούν στα ατομικά δικαιώματα είναι πλέον και ιδιώτες, κατ’ άρθρο 25, παράγραφος 1, εδάφιο γ΄. Έκφραση της προσωπικότητας που πρέπει να προστατεύεται από κάθε προσβολή είναι και το θρησκευτικό συναίσθημα που έμμεσα προστατεύεται και με τις διατάξεις των άρθρων 198-200 του Ποινικού Κώδικα. Το αντικείμενο προστασίας τους εντοπίζεται στη θρησκευτική ειρήνη και έμμεσα στο θρησκευτικό συναίσθημα των πολιτών, δηλαδή στο ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Υπάρχει και σχετική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.
Παράλληλα, στα διεθνή κείμενα διακηρύσσεται και θρησκευτική ελευθερία, στο προστατευτικό πεδίο της οποίας υπάγεται και η αρνητική εκδήλωσή της, δηλαδή η μη προσβολή των θρησκευτικών πεποιθήσεων εκάστου. Σε ανάλογη υπόθεση –είναι η υπόθεση Müller και λοιποί κατά Ελβετίας, αριθμός απόφασης 107/37- το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων πράγματι έκρινε, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην ερώτηση, ότι η ελευθερία της έκφρασης συνιστά ακρογωνιαίο λίθο μίας δημοκρατικής κοινωνίας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, να πούμε και μερικά στη δευτερολογία;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ (Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Βεβαίως, κύριε Πρόεδρε.
Τελειώνω λέγοντας ότι στην αμέσως επόμενη παράγραφο αναφέρεται ότι όποιος ασκεί το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης υπόκειται στους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και έχει καθήκοντα και υποχρεώσεις. Εκεί, βέβαια, μπαίνουν και οι περιορισμοί που εδώ αναπτύσσετε και μας ενδιαφέρουν. Θα συνεχίσουμε στη δευτερολογία.
Με συγχωρείτε, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Τατσόπουλε, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Ελπίζω κι εγώ λίγο στην ανεκτικότητά σας, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Θα την έχετε, μιας και είναι λίγες οι εναπομείνασες για συζήτηση. Διαφορετικά να ξέρετε ότι εγώ δεν είμαι από εκείνους που δείχνουν μεγάλη ανοχή.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Το ξέρω και γι’ αυτό ευχαριστώ διπλά.
Κύριε Υφυπουργέ, δέχομαι ότι η πρόθεση της πολιτείας είναι η διασφάλιση της θρησκευτικής ειρήνης. Το δέχομαι αυτό καλόπιστα. Να δούμε τώρα αν τα συγκεκριμένα άρθρα βοηθάνε στη διατήρηση της θρησκευτικής ειρήνης ή υποβοηθούν, συδαυλίζουν τη θρησκευτική μισαλλοδοξία.
Πρέπει να σας πω ότι ακόμα και στο δικό μου χώρο -δεν το περιορίζω ιδεολογικά- είναι πολλοί αυτοί που το θεωρούν ως ένα ερώτημα πολυτελείας αυτό, ένα ερώτημα παντεσπάνι της Μαρίας Αντουανέτας. Δηλαδή, έχουμε τόσα προβλήματα, πνιγόμαστε, καιγόμαστε και θα ασχοληθούμε τώρα με τους νόμους περί βλασφημίας;
Η δική μου γνώμη, όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, είναι ότι ακριβώς τώρα πρέπει να ασχολούμαστε με εκείνα τα θέματα, τα οποία με έναν παράδοξο τρόπο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πυροκροτητές ερήμην του νομοθέτη, ερήμην των προθέσεων του νομοθέτη, που ούτως ή άλλως έγινε σε άλλες εποχές και με άλλα ήθη.
Η δική μου εμπειρία σε μία δίκη προ επταετίας περί βλασφημίας, όπου είχα κληθεί ως μάρτυρας υπεράσπισης του Αυστριακού σκιτσογράφου Γκέρχαρντ Χάντερερ μου κατέδειξε ότι στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις που φθάνουν στο ακροατήριο, ο δικαστής νιώθει αμήχανος. Τα περιθώρια ελευθερίας που του αφήνει η διατύπωση των άρθρων είναι τόσο μεγάλα όπου αυτό το «καλόβουλος» ή «κακόβουλος» είναι στη διακριτική του ευχέρεια να το κρίνει.
Έτσι σ’ αυτήν την περίπτωση είχαμε το τραγελαφικό –αν θέλετε- δικαστικό, πρωτοδίκως αποτέλεσμα τον μεν άτυχο Αυστριακό σκιτσογράφο να τον καταδικάσουν σε έξι μήνες φυλάκιση και τον Έλληνα εκδότη του και τους ακόμα πιο άτυχους βιβλιοπώλες που επιλεκτικά είχαν μαζέψει βιβλία, να τους αθωώσουν.
Δηλαδή, φανταστείτε, κύριε Υφυπουργέ, εσείς να είστε ένα διάσημος συγγραφέας, να μην έχετε καμία γνώση σε ποια χώρα εκδίδονται τα βιβλία σας -φροντίζει ο ατζέντης σας γι’ αυτά- και να μαθαίνετε ξαφνικά ότι αν πατήσετε το πόδι σας στην Ελλάδα, θα πρέπει να κάνετε έξι μήνες φυλακή και ο Έλληνας εκδότης που έβγαλε αυτό το βιβλίο και οι Έλληνες βιβλιοπώλες να είναι ελεύθεροι. Βεβαίως, γέλασε και το παρδαλό κατσίκι στην Ευρώπη και στο Εφετείο αυτή η καταδίκη κατέρρευσε.
Κύριε Υφυπουργέ, ξέρω ότι δεν έχετε χρόνο, αλλά πιστεύω ότι ζούμε σε άγριους καιρούς και η αγριότητα δεν είναι πάντοτε προφανής. Η αγριότητα είναι πολλές φορές κάτω από το δέρμα, είναι υποδόρια. Εάν περιηγηθείτε αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο θα δείτε παντού, θα σκοντάψετε παντού πάνω σε θύλακες μισαλλοδοξίας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Τατσόπουλε, είναι αυτόματο το κουδούνι. Δεν το χτυπώ εγώ. Το μεν προειδοποιητικό είναι μία φορά το δε της λήξης συνεχίζεται μέχρι να πατηθεί το κουμπί της διακοπής.
Συνεχίστε, παρακαλώ.

ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Η μισαλλοδοξία είναι μία τόσο όμορφη ελληνική λέξη για να αποτυπώσει κάτι τόσο αποκρουστικό: το μίσος για τον αλλόδοξο, το μίσος για τη δόξα του άλλου, το μίσος για την πίστη του άλλου. Βρίθει αυτή τη στιγμή το διαδίκτυο από φονταμενταλιστές κάθε είδους. Δεν έχει σημασία αν είναι χριστιανοί, αν είναι μουσουλμάνοι ή αν είναι εβραίοι. Είναι διαχειριστές οργής, είναι διαχειριστές μίσους και αυτοί οι άνθρωποι ψάχνουν, πέρα από το να οικοδομούν, να χαλκεύουν ολόκληρες συκοφαντικές κατηγορίες για ομάδες ανθρώπων με τις οποίες δεν συμφωνούν, προσπαθούν να βρουν κάθε χαραμάδα στο νομοθετικό πλαίσιο, ώστε από εκεί να μπορέσει να περάσει και η μισαλλοδοξία.
Τα παραδείγματα που μας λένε από την άλλη μεριά είναι προς αποφυγή. Δηλαδή, μας λένε: «Καλά εσείς θα καταργήσετε τους νόμους περί βλασφημίας, τη στιγμή που το Πακιστάν έχει τη θανατική ποινή για τη βλασφημία, τη στιγμή που το Κουβέιτ έχει τη θανατική ποινή;».
Μα, σε αυτούς θέλουμε να μοιάσουμε; Η ελληνική πολιτεία θέλει να μοιάσει στα χειρότερα παραδείγματα: στα παραδείγματα προς αποφυγή ή στα παραδείγματα προς μίμηση, στα παραδείγματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν αποποινικοποιήσει τη βλασφημία;
Τελειώνω με μια παρατήρηση. Η πολιτεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να συμμετάσχει σ’ αυτό το παιχνίδι της μισαλλοδοξίας από οποιαδήποτε πλευρά.
Πιστεύω ότι όπως ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες έτσι και ο εκφασισμός κρύβεται στις λεπτομέρειες και ότι αν αφήσουμε –δεν σας λέω ότι είναι το πιο επείγον, ότι πρέπει αύριο το πρωί να πάρουμε αυτό το μέτρο- αυτή τη νομοθετική κερκόπορτα ανοιχτή, αύριο μπορεί να βρεθούμε μπροστά σε δικαστικές αποφάσεις που δεν θα χαρακτηρίζονται ούτε από την ανεκτικότητά τους ούτε θα μας κάνουν περήφανους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ (Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, όντως αναφέρατε αρκετά ενδιαφέρουσες απόψεις που μπορούν όμως και από την άλλη πλευρά να εκληφθούν ότι έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα και θα εξηγήσω στη συνέχεια.
Βασικό θα έλεγα στοιχείο –και το αναφέρατε και έχετε δίκιο- είναι η θρησκευτική ειρήνευση για οποιαδήποτε διάθεση διαπραγμάτευσης.
Έχετε επίσης δίκιο ότι είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις κακόβουλης βλασφημίας που τιμωρούνται ποινικά ή φτάνουν τελικά στα ακροατήρια. Αυτό το γνωρίζω και εγώ από τη δικαστηριακή πρακτική. Ποια είναι όμως η αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος; Θα πρέπει να αποδειχθεί στο δικαστήριο –και είναι δύσκολο όπως είπατε και εσείς- ότι η κακόβουλη βλασφημία έγινε με τρόπο που στόχο έχει να ενοχλήσει τον άλλον, να του διαταράξει το θρησκευτικό του συναίσθημα, να του διαταράξει τη θρησκευτική του ειρήνη.
Νομίζω ότι ο ορθά ο νομοθέτης διαχωρίζει την κακόβουλη από τη μη κακόβουλη βλασφημία και για αυτό τιμωρείται διαφορετικά. Αυτό βέβαια καμία σχέση δεν έχει με την ελευθερία της τέχνης, η οποία καθ’ οιονδήποτε τρόπο δεν επηρεάζεται και δεν περιορίζεται.
Σε κάθε περίπτωση, όπως προανέφερα, με το ν.4055/2012 υποβιβάστηκαν σε πταίσματα οι πράξεις της μη κακόβουλης βλασφημίας. Και υπήρχαν περιπτώσεις -και εξακολουθούν να υπάρχουν- όπου προκαλούνταν κάποιος ή ελέγχονταν υπό μια έννοια η τέχνη –και δεν διαφωνώ καθόλου με ό,τι προείπατε- όπου αντιμετωπίζονταν με πλημμεληματικού χαρακτήρα ποινές. Τώρα όμως έχουν μετατραπεί σε πταίσματα και όπως αντιλαμβάνεστε η πταισματοποίηση έχει τα εξής αποτελέσματα: Πρώτα απ’ όλα οι ποινές είναι ασήμαντες και κατά δεύτερον ούτε εγγράφονται στο ποινικό μητρώο. Είναι ένα στοιχείο που το κρατάμε. Νομίζω ότι σε ένα βαθμό αντιμετωπίζονται και οι ανησυχίες τις οποίες εκφράσατε ευλόγως προηγουμένως.
Όσον αφορά τον Ποινικό μας Κώδικα και τα εγκλήματα κατά της θρησκευτικής ειρήνευσης, σκοπός του νομοθέτη είναι να υπάρξει μια ισορροπία, κατά την άποψή μου, μεταξύ της θρησκευτικής ειρήνευσης και της ελευθερίας της έκφρασης. Πρέπει να υπάρχει αυτή η ισορροπία και για να μη δημιουργούνται προβλήματα από την αντίθετη πλευρά και για να μη δημιουργούνται κοινωνικές συγκρούσεις ή άλλες καταστάσεις που διασαλεύουν την ειρήνευση στο βαθμό που ο καθένας μας τη δέχεται και την αξιολογεί.
Θεωρώ ότι σκοπός του δικαίου είναι να αναγνωρίζει δικαιώματα, να τα προστατεύει και να τα εξισορροπεί. Το απόλυτο δικαίωμα στο δικαιϊκό μας σύστημα, όπως γνωρίζετε κύριε συνάδελφε, είναι το δικαίωμα στη ζωή. Βέβαια σε άλλα νομικά καθεστώτα ούτε αυτό είναι απόλυτο γιατί υπάρχουν οι νόμοι περί ευθανασίας.
Είναι λογικό, λοιπόν, να υπάρχουν διατάξεις που θα προστατεύουν και την ελευθερία έκφρασης αλλά και αυτήν της θρησκευτικής ειρήνευσης. Και ο νομοθέτης μείωσε τη στάθμιση για την οποία μίλησα πριν, κάνοντας πταίσμα το πλημμέλημα της μη κακόβουλης βλασφημίας, αλλά από την άλλη κρατά τη στάθμιση του άλλου έννομου συμφέροντος που έχει να κάνει με τη θρησκευτική ειρήνευση.
Θεωρώ ότι δεν πρέπει να πιάσουμε τα άκρα σε καμία από τις δύο περιπτώσεις. Τα παραδείγματα είναι πλείστα όσα. Μπορεί να λοιδορείται ο Μωάμεθ και να ξεσηκώνεται πλήθος αντιδράσεων με άσχημα αποτελέσματα.
Δεν θεωρώ σε κάθε περίπτωση ότι υπάρχουν πολιτικές διώξεις ή οποιασδήποτε άλλης υφής διώξεις από τη στιγμή που υπάρχει αυτή η πταισματοποίηση. Μιλώ για τα δικά μας δεδομένα.
Νομίζω ότι ο νόμος τιμωρεί κάποιον που κακόβουλα βρίζει τη θρησκεία, όποια και αν είναι αυτή.
Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει αυτή η στάθμιση μεταξύ ειρήνευσης θρησκευτικής –και είπα ποια είναι τα αποτελέσματα που έχουμε κυρίως βέβαια στις ανατολικές χώρες- και του απολύτου δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Εγώ θα ήθελα να καταθέσω έναν άλλον προβληματισμό, όμως. Κατ’ αρχάς, κύριε συνάδελφε, ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η κοινωνία είναι εκείνη η οποία επιβάλλει είτε την αποποινικοποίηση, είτε την ποινικοποίηση συγκεκριμένων συμπεριφορών. Το βλέπουμε με την πάροδο των ετών. Θα πρέπει να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια ελάχιστες ήταν οι περιπτώσεις καταδίκης για βλασφημία. Συνήθως μετατρέπεται η κατηγορία σε εξύβριση.
Με δεδομένο ότι προστατεύεται, κύριε Υπουργέ, όχι μόνο η χριστιανική θρησκεία, αλλά όλες οι γνωστές θρησκείες, τα τελευταία χρόνια βλέπετε τι γίνεται όταν καθυβρίζεται η μουσουλμανική θρησκεία. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, αν μείνει τελείως ελεύθερο το πεδίο, τι μπορεί να προκύψει για μια κοινωνία σε μια άλλη χώρα, εξαιτίας μιας συμπεριφοράς που μπορεί να κριθεί από την κοινωνία εκείνη ως βλάσφημη ή καθύβριση θρησκευμάτων.
Βλέπετε, λοιπόν, ότι υπάρχουν προβλήματα. Σιγά-σιγά θα τα δούμε και θα επιλυθούν από τους κυρίους Υπουργούς.

(…)


Ο γνωστός μας φίλος απαντά.

Oι μηδενιστές του ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να βλασφημούν ελεύθερα τον Θεό
Επισκόπου Πειραιώς π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Spoiler: Εμφάνιση
Ὁ Βουλευτής τοῦ ΣΥΡΙΖΑ κ. Πέτρος Τατσόπουλος, γνωστός γιά τήν παρουσίαση τῆς τηλεοπτικῆς σειρᾶς τοῦ ΣΚΑΙ γιά τήν Ἐθνεγερσία τοῦ 1821, πού ἀνεκάλεσε στήν μνήμη τήν κυκλοφορηθείσα καί στήν πατρίδα μας τετράτομη ἱστορία τῶν Βαλκανίων τοῦ ἱδρύματος SOROS καί ὁ ὁποῖος ἀπορίας ἄξιον πού βρῆκε τήν «δύναμη» νά ἀποπειραθῇ νά ἀμαυρώσῃ τό αἰώνιο σύμβολο τοῦ Γένους, τῆς λεβεντιᾶς καί τῆς ψυχῆς τοῦ λαοῦ μας τόν Γέρο τοῦ Μωριᾶ, κατέθεσε ἐρώτηση στό Κοινοβούλιο ἀπηχῶν ἀσφαλῶς καί τήν σύμφωνη γνώμη τοῦ Κόμματός του γιά τήν κατάργηση τῶν ἄρθρων τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα 198-199 μέ προμετωπίδα «ἐπιβολή τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνης», πού ἀναφέρονται στήν κακόβουλη βλασφημία καί στήν καθύβριση θρησκευμάτων καί πού ἔχουν ὡς ἑξῆς: «Άρθρο 198, Κακόβουλη βλασφημία, Με φυλάκιση μέχρι δύο ετών τιμωρείται όποιος δημόσια και κακόβουλα βρίζει με οποιονδήποτε τρόπο το Θεό. Όποιος, εκτός από τη περίπτωση της παρ. 1, εκδηλώνει με βλασφημία έλλειψη σεβασμού προς τα θεία, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τριών μηνών. Άρθρο 199, Καθύβριση θρησκευμάτων, Όποιος δημόσια και κακόβουλα καθυβρίζει με οποιονδήποτε τρόπο την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού ή άλλη θρησκεία ανεκτή στην Ελλάδα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών», ἰσχυριζόμενος ὅτι μπορεῖ νά χρησιμοποιηθοῦν ὡς «πυροκροτητές ἀπό διάφορες ὁμάδες μισαλλοδοξίας, πού ἐλλοχεύουν παντοῦ» καί μέ πρόσχημα τήν δῆθεν «προστασία τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης τῆς τέχνης».



Ἡ ἀπάντηση τοῦ ἁρμοδίου Ὑφυπουργοῦ Δικαιοσύνης κ. Καραγκούνη «ἡ ἐλευθερία ἔκφρασης τῆς τέχνης προστατεύεται ἀπόλυτα στήν χώρα μας ἀπό τίς ρητές διατάξεις τοῦ Συντάγματος, τά δύο αὐτά ἄρθρα τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα στόχο ἔχουν νά ὑπάρχει μία ἐξισορρόπιση ἐναντίον ἐκείνου πού κακόβουλα βλασφημεῖ μέ στόχο τήν διασάλευση τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνευσης» ἔθεσε τό ζήτημα στήν ὀρθή του βάση, διότι ὁ ἄμοιρος νομικῶν γνώσεων, ὡς ἀποδεικνύεται, κ. Τατσόπουλος κινούμενος ἀπό συναισθηματική φόρτιση καί ὄχι ἀπό νομική γνώση καί κρίση ἀγνοεῖ ὅτι ὁ ποινικός νομοθέτης μέ τήν πρόβλεψη τῶν συγκεκριμένων ποινικῶν διατάξεων δέν πάσχει τόν μεγαλοϊδεατισμό τοῦ ὑπερασπίζοντος τόν Θεόν, διότι ὁ Θεός ὡς ἄπειρο καί αἰώνιο καί ἄφθιτο Πνεῦμα ἐκ τοῦ Ὁποίου πηγάζει ἡ ζωή καί ἡ προσωπικότητα δέν ἔχει ἀνάγκη νομικῆς προστασίας καί νομικῶν προβλέψεων οὔτε ὡαύτως πάσχει ἐκ φονταμενταλισμοῦ ἤ μισαλλοδοξίας.



Ἐάν εἶχε τήν νομική ἐμπειρία καί κρίση ὁ κ. Τατσόπουλος θά μποροῦσε νά κατανοήσῃ ὅτι τά δύο αὐτά ἄρθρα τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα τίθενται ἀπό τόν Ποινικό Νομοθέτη στό κεφάλαιο τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα «ἐπιβολή τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνης» πού σημαίνει ὅτι τά συγκεκριμένα ἄρθρα ἀκριβῶς σέ αὐτό στοχεύουν, στήν διατήρηση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνης μεταξύ τῶν πολιτῶν ἀδιακρίτως θρησκευτικῆς παραδοχῆς, διότι ἡ ποινική καταστολή ἀπειλεῖται γιά τήν κακόβουλη βλασφημία τοῦ θείου καί τήν καθύβριση τῶν γνωστῶν κατά τό Σύνταγμα ἐν Ἑλλάδι θρησκειῶν, δηλ. τῶν μή ἐχουσῶν «κρύφια δόγματα».



Ἑπομένως δέν τιμωρεῖται ἡ ἀρνητική κριτική κατά τοῦ Θεοῦ ἤ ἡ ἄρνησις ἤ ἀμφισβήτησις τῆς ὑπάρξεως Του, ὡς καί ἡ κριτική τῶν ἐν Ἑλλάδι ἀνεκτῶν θρησκειῶν ἀλλά ἡ κακόβουλος βλασφημία ἡ δημοσίᾳ γενομένη, διότι ἀντιλαμβάνεται κάθε ἐχέφρων τήν διαλυτική γιά τήν κοινωνική συνοχή καί εἰρήνη τῶν πολιτῶν δυναμική μιᾶς τέτοιας ἀνιέρου πρακτικῆς, ἡ ὁποία μπορεῖ εὐκόλως νά ὁδηγήσῃ σέ ἀνεξέλεγκτες καταστάσεις βίας, ἐφ’ ὅσον ἡ κακόβουλος βλασφημία τοῦ Θεοῦ συμπαρασύρει ἀναποδράστως καί τούς πιστεύοντας καί λατρεύοντας Αὐτόν.



Συνεπῶς ἡ πρότασις τοῦ κ. Τατσόπουλου καί τοῦ κόμματος πού ἐκπροσωπεῖ ἀποδεικνύεται καί ἀνεπέρειστη καί κοινωνικά, συνταγματικά καί νομικά ἀβάσιμη καί ἐπικίνδυνη καί ἐπιβεβαιεῖ διά μία εἰσέτι φορά ὅτι οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ Ἔθνους στό Κοινοβούλιο δέν μπορεῖ νά εἶναι ἄμοιροι νομικῆς παιδείας καί γνώσεως.



Ὡστόσο θά μποροῦσα νά συμπαραταχθῶ μέ τήν ἄποψη τοῦ κ. Τατσόπουλου ὑπό μία αὐστηρά ἀδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, μαζί μέ τήν τυχόν ἀποποινικοποίηση τῆς κακόβουλης βλασφημίας τοῦ Θεοῦ καί τῶν Θρησκευμάτων νά ἀποποινικοποιηθῇ καί ἡ κακόβολη βλασφημία, ἐξύβριση, συκοφαντική δυσφήμηση τοῦ κ. Τατσόπουλου, τῶν γονέων του καί τῶν ἠγαπημένων προσώπων του. Ἀλλά ὁ δημοκράτης κ. Τατσόπουλος κάτι τέτοιο δέν ἐσκέφθη νά τό προβάλη.



Ὅσον ἀφορᾶ γιά τό ζήτημα τῆς πνευματικῆς τιμωρίας τοῦ κ. Τατσόπουλου γιά τήν προκλητική καί ἀσεβῆ πρότασή του πληροφορῶ καί τόν ἴδιο καί πάντας ὅτι μεγαλύτερος δήμιος καί τιμωρός γιά τόν κ. Τατσόπουλο ἀπό τόν ἑαυτό του δέν ὑπάρχει καί αὐτό βέβαια εἶναι ἀδύνατο νά μήν τό ἀντιλαμβάνεται σέ στιγμές νηνεμίας καί αὐτοσυγκέντρωσης καί ὁπωσδήποτε θά τό ἀντιληφθεῖ τήν «ὥρα μηδέν» πού ἀναπόδραστα ἔρχεται σέ κάθε ἄνθρωπο «ἵνα μή τό κακόν ἀθάνατον γένηται».



Φρικτό παράδειγμα πρός ἀποτροπήν τῆς ἀπαραδέκτου προτάσεως τοῦ ἰδίου καί τοῦ κόμματός του εἶναι τά ὅσα συμβαίνουν στόν Μουσουλμανικό κόσμο μέ τήν δημοσιοποίηση τῆς σαφῶς ἀπαραδέκτου καί ἐξυβριστικῆς γιά τήν θρησκευτική παραδοχή τοῦ Ἰσλάμ ταινίας τοῦ διαδικτύου μέ θέμα τήν ζωή τοῦ ἱδρυτοῦ του, διότι μπορεῖ ὡς ἔχω ἀποδείξει μέ κυκλοφορηθεῖσα στό διαδίκτυο συγκρητική μου μελέτη ὅτι τό Ἰσλάμ δέν ἀποτελεῖ ἀποκάλυψη τοῦ αἰωνίου Θεοῦ ἀλλά θρησκευτικο-πολιτικό στρατιωτικό ἀνθρωποπαθές κατασκεύσμα, ἀλλά οὐδείς ἔχει τό δικαίωμα νά χυδαιολογεῖ καί νά ἐξυβρίζει τά πιστεύματα τῶν συνανθρώπων του, διότι μέ τόν τρόπο αὐτό οὐσίᾳ ἐξυβρίζει καί χυδαιολογεῖ σέ βάρος τους.

Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Από κει και πέρα, και μέχρι να έχουμε επίσημη νομική υπόσταση, θα έλεγα να μην ανακατευτούμε σε κάτι το οποίο εν δυνάμει έχει πολλές προεκτάσεις, με πιθανότητα να κινηθεί οποιοσδήποτε νομικά εναντίον μας. Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που, όπως βλέπετε ξεκάθαρα παραπάνω, το ταλιμπάν κράτος μας απάντησε επίσημα εντός του κοινοβουλίου ευθέως αρνητικά στην κατάργηση της ποινικοποίησης της βλασφημίας.

Ίσως η πρόταση του vesid, αν είχε κάποιος εύκολα τα αντίστοιχα εδάφια (ΚΑΙ του κορανίου όμως), να ήταν καλή κίνηση, στην οποία κανείς δεν θα μπορούσε ούτε τολμούσε να μας πει κουβέντα.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:17
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:17 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 15 Απρ 2012 00:36
Δημοσιεύσεις: 1129
Δεν πολυσυμφωνώ με την παράθεση εδαφίων και θεολογικών αντιλήψεων περί θρησκειών, γιατί δεν αποτελούν βλασφημία. Κι εμείς δεν δεχόμαστε την θεότητα του Χριστού (και του Μωάμεθ και των άλλων της παλιοπαρέας), αλλά δεν είναι πράξη βλάσφημη. Αλλιώς θα ήμασταν όλοι μέσα. Το ίδιο κι ο Σεραφείμ, που γράφει παραπάνω ότι τό Ἰσλάμ δέν ἀποτελεῖ ἀποκάλυψη τοῦ αἰωνίου Θεοῦ ἀλλά θρησκευτικο-πολιτικό στρατιωτικό ἀνθρωποπαθές κατασκεύσμα. Είναι μόνο μία θρησκευτική άποψη.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:19
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:19 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 12687
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
truleysi έγραψε:
Κι εμείς δεν δεχόμαστε την θεότητα του Χριστού (και του Μωάμεθ και των άλλων της παλιοπαρέας), αλλά δεν είναι πράξη βλάσφημη. Αλλιώς θα ήμασταν όλοι μέσα.
Είναι βλασφημία.

Ο λόγος που δεν είμαστε μέσα είναι ότι 1) δεν υπάρχει υποδομή , και 2) ο νόμος ποινικοποιεί την κακόβουλη βλασφημία, όχι τη βλασφημία γενικώς. (τώρα το τι συνιστά κακόβουλη βλασφημία, έγκειται στην κρίση του εκάστοτε δικαστή).

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:23
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 15:23 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 15 Απρ 2012 00:36
Δημοσιεύσεις: 1129
Α, μπα; Δεν το ήξερα αυτό. Εγώ επηρεάστηκα από τον Σεραφείμ παραπάνω που έγραψε:

Ἑπομένως δέν τιμωρεῖται ἡ ἀρνητική κριτική κατά τοῦ Θεοῦ ἤ ἡ ἄρνησις ἤ ἀμφισβήτησις τῆς ὑπάρξεως Του, ὡς καί ἡ κριτική τῶν ἐν Ἑλλάδι ἀνεκτῶν θρησκειῶν ἀλλά ἡ κακόβουλος βλασφημία ἡ δημοσίᾳ γενομένη.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 16:00
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 16:00 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 12687
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Μα ναι, αυτό λέω κι εγώ, το ίδιο που λέει και ο Σεραφείμ.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 16:01
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 16:01 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 22:27
Δημοσιεύσεις: 5070
Τοποθεσία: Sun City
Όνομα Ιστότοπου:
Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τα μεγάλα πνεύματα... : brrr :

_________________
It is by will alone I set my mind in motion.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 21:28
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 21:28 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 14:50
Δημοσιεύσεις: 2104
Κάτι τέτοιο είχα στο μυαλό μου (μόνο τα bold)

Κοράνι
Παράθεση:
72. Βλαστημούν βέβαια όποιοι λένε ότι: ''Ο ΑΛΛΑΧ ειν' ο Χριστός ο γιος της Μαριάμ". Ο Χριστός είπε: "Ω! παιδιά του Ισραήλ! λατρεύετε τον ΑΛΛΑΧ, τον Κύριό Μου και Κύριό σας". Και σίγουρα όποιος συνδυάζει άλλους θεούς με τον ΑΛΛΑΧ, - τότε ο ΑΛΛΑΧ θα τους απαγορεύσει γι' αυτόν, τον Παράδεισο και σπίτι του θα είναι η Φωτιά. Κι εκεί δεν θα υπάρχει κανείς για να βοηθήσει τους κακοποιούς.

και μετά

Αγία Γραφή
Παράθεση:
Κατά Ιωάννην 10:30 "εγω και ο πατηρ εν εσμεν"


και


Κάτι από κάποιο χριστιανικό κείμενο που να λέει ότι είναι βλασφημία να αρνείσαι ότι ο Ιησούς ήταν θεάνθρωπος

και μετά

Κοράνι
Παράθεση:
75. Ο Μεσσίας ο γιος της Μαριάμ, δεν ήταν τίποτ' άλλο, παρά ένας Απόστολος. Τόσοι και τόσοι απόστολοι πέρασαν πριν απ' αυτόν. Η μητέρα του ήταν μια φιλαλήθης (κι ενάρετη) γυναίκα. Και οι δύο τους έτρωγαν το (καθημερινό φαγητό). Κοίταξε, πώς ο ΑΛΛΑΧ τους φανέρωσε τις Εντολές Του. Κι έπειτα δες με ποιους τρόπους (οι βλάστημοι) απομακρύνονται απ' την αλήθεια!


και ίσως κάτι αντίστοιχο με τον ιουδαισμό και μια από τις παραπάνω θρησκείες

http://d1.islamhouse.com/data/el/ih_books/single/el_To_iepo_Kopanio.pdf
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 22:40
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Σεπ 2012 22:40 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 19:12
Δημοσιεύσεις: 7106
Όνομα Ιστότοπου:
Απελευθέρωση από τα δεσμά!
πολύ καλή ιδέα, η αντιπαράθεση των δύο κειμένων με το σχόλιο ότι η ύπαρξη και των δύο (αναγνωρισμένων) είναι κακόβουλη βλασφημία.

_________________
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
        ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 10:01
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 10:01 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 17:19
Δημοσιεύσεις: 12687
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Είναι λίγο παρακινδυνευμένο να επισημάνουμε αποσπάσματα του Κορανίου, γιατί θα ξυπνήσουμε αντι-ισλαμικές αντιδράσεις, ή ακόμη χειρότερα θα κάνουμε ορισμένους να νομίσουν ότι είμαστε αντι-ισλαμιστές. Αν κάνουμε αυτό, πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε τα ίδια ή περισσότερα αποσπάσματα της Αγίας Γραφής, και ει δυνατόν να βρούμε και από άλλες θρησκείες πράγματα, και μεγάλη προσοχή στη διατύπωση του εισαγωγικού κειμένου. Επίσης, τα ιερά κείμενα οποιασδήποτε θρησκείας πολύ αμφιβάλλω ότι οποιοσδήποτε δικαστής θα τα χαρακτήριζε ποτέ "κακόβουλα" (εκτός κι αν ήταν η θρησκεία του σατανισμού...).

Ως προς τις νομικές επιπτώσεις, αμφιβάλλω αν θα έχουμε: ως τώρα κανείς δεν ασχολήθηκε μαζί μας, σιγά που θα ασχοληθούν τώρα. Ξέρουν πολύ καλά ότι αν ασχοληθούν μαζί μας θα μας δώσουν αξία, και γι' αυτό το αποφεύγουν.

Όπως και να έχει, πάντως, εγώ πρότεινα την εκστρατεία όχι ως διαμαρτυρία για τον ελληνικό νόμο περί κακόβουλης βλασφημίας (αν και παρεμπιπτόντως θα τον αναφέρουμε και αυτόν), αλλά ως αντίδραση στην πρόταση του ισλαμικού συμβουλίου ή όπως αλλιώς λέγεται, για ποινικοποίηση της βλασφημίας σε διεθνές επίπεδο.

Εκεί μιλάνε για σκέτη βλασφημία, δεν ανακατεύουν την έννοια του "κακόβουλου", και εκεί μπορούμε να πούμε ότι είναι καθαρή λογοκρισία.

Για τον ελληνικό νόμο, θα πρέπει να επιχειρηματολογήσουμε λίγο περισσότερο (ποιος και πώς θα κρίνει τι είναι "κακόβουλο" και τι όχι; τι χρειάζεται ένας νόμος ειδικά για βλασφημία, τη στιγμή που υπάρχει νόμος για εξύβριση και νόμος για πρόκληση σε πράξεις μίσους; σε τι διαφέρει η έννοια της "θρησκευτικής" ειρήνης από την ειρήνη γενικά ώστε να θέλει ειδική προστασία; τέτοια πράγματα).

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 11:09
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 11:09 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 14:50
Δημοσιεύσεις: 2104
AoratiMelani έγραψε:
Όπως και να έχει, πάντως, εγώ πρότεινα την εκστρατεία όχι ως διαμαρτυρία για τον ελληνικό νόμο περί κακόβουλης βλασφημίας (αν και παρεμπιπτόντως θα τον αναφέρουμε και αυτόν), αλλά ως αντίδραση στην πρόταση του ισλαμικού συμβουλίου ή όπως αλλιώς λέγεται, για ποινικοποίηση της βλασφημίας σε διεθνές επίπεδο.

Και γω σ αυτήν την πρόταση αναφέρομαι.

Παράθεση:
Είναι λίγο παρακινδυνευμένο να επισημάνουμε αποσπάσματα του Κορανίου, γιατί θα ξυπνήσουμε αντι-ισλαμικές αντιδράσεις, ή ακόμη χειρότερα θα κάνουμε ορισμένους να νομίσουν ότι είμαστε αντι-ισλαμιστές. Αν κάνουμε αυτό, πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε τα ίδια ή περισσότερα αποσπάσματα της Αγίας Γραφής, και ει δυνατόν να βρούμε και από άλλες θρησκείες πράγματα, και μεγάλη προσοχή στη διατύπωση του εισαγωγικού κειμένου.

Εννοείται ότι θα κάνουμε το ίδιο και για άλλες θρησκείες. Άλλωστε σύμφωνα με το πρώτο παράδειγμα που έδωσα, η αγία γραφή είναι βλάσφημη σύμφωνα με τους μουσουλμάνους και σύμφωνα με το δεύτερο, το κοράνι είναι βλάσφημο σύμφωνα με τους χριστιανούς.

Το καλύτερο κατά τη γνώμη μου θα ήταν κάτι κυκλικό. Πχ, η αγία γραφή είναι βλάσφημη σύμφωνα με τους μουσουλμάνους, το κοράνι είναι βλάσφημο σύμφωνα με τους εβραίους, ο πχ μωσαικός νόμος είναι βλάσφημος σύμφωνα με τους χριστιανούς.

Ουσιαστικά αυτό αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ποινικοποίηση της βλασφημίας (γενικά όπως προτείνουν) και ταυτόχρονα ανεξιθρησκεία, αφού αναγκαστικά θα έπρεπε να απαγορευτούν οι θρησκείες που υποτίθεται θα προστατεύονταν απο την βλασφημία. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, είναι ένα θεοκρατικό καθεστώς με φυσικά, μια μοναδική θρησκεία (και προφανώς αυτό δείχνει τις πραγματικές προθέσεις κάποιων).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 15:36
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 15:36 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 15 Απρ 2012 00:36
Δημοσιεύσεις: 1129
vesid έγραψε:
Το καλύτερο κατά τη γνώμη μου θα ήταν κάτι κυκλικό. Πχ, η αγία γραφή είναι βλάσφημη σύμφωνα με τους μουσουλμάνους, το κοράνι είναι βλάσφημο σύμφωνα με τους εβραίους, ο πχ μωσαικός νόμος είναι βλάσφημος σύμφωνα με τους χριστιανούς.

Χρειάζεται προσοχή και όχι τέτοια υπεραπλούστευση. Νομίζω πως μόνο ένας βαθιά καταρτισμένος θεολόγος ή ακόμα καλύτερα θρησκειολόγος θα μπορούσε να δώσει επαρκείς απαντήσεις σε τέτοια ζητήματα. Στις τρεις ιστορικές θρησκείες η μία διαδέχεται τρόπον τινά την άλλη, και η κάθε μία χρησιμοποιεί στοιχεία της προϋπάρχουσας (ο χριστιανισμός αποδέχεται εξ ολοκλήρου την εβραϊκή Παλαιά Διαθήκη και ο μουσουλμανισμός αποδέχεται ως προφήτες τόσο τον Χριστό, όσο και τον Μωυσή. Επιπρόσθετα, ο μουσουλμανισμός θεωρεί σεβάσμιο πρόσωπο την Παναγία). Σε μία φιλοσοφικότερη αντίληψη ορισμένων, και οι τρεις συμπεριλαμβάνουν στον σκληρό τους πυρήνα την ειδωλολατρεία.

Θα έλεγα ότι μεγαλύτερη «βλασφημία» θα μπορούσε να διακρίνει κανείς στα επιμέρους δόγματα των ίδιων θρησκειών. Π.χ. Σουνίτες - Σιίτες στον μουσουλμανικό κόσμο και όλα τα δόγματα στον χριστιανικό κόσμο, στα οποία το ένα σκυλοβρίζει το άλλο με τρόπο που εμένα προσωπικά με κάνει να σκάω στα γέλια.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 17:28
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 17:28 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 14:14
Δημοσιεύσεις: 1498
Τοποθεσία: Γλυφαδα
Αν υπαρχει σχετικη πληθωρα αναφορων απο την μια θρησκεια προς την αλλη καθως και απο τα
δογματα μεταξυ τους και μπορει να βγει ενα ευκολοδιαβαστο κειμενο η ιδεα του Vesid
ειναι εξαιρετικη !! :handgestures-thumbupleft:

_________________
Minds are like para-chutes. They only function when open.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 23:16
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Σεπ 2012 23:16 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 14:50
Δημοσιεύσεις: 2104
Thanks spylab! Όπως λες πρέπει να βρεθούν και άλλες τέτοιες αναφορές που καλό είναι να περιλαμβάνουν και τη λέξη βλασφημία.
truleysi, στο κυκλικό παράδειγμα που έδωσα αναφέρομαι στο συμπέρασμα που θα βγαίνει από τις σχετικές αναφορές. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα απόσπασμα από ένα κείμενο μιας θρησκείας που να λέει ότι το χ είναι βλάσφημο και ένα μιας άλλης που να λέει χ (στο παράδειγμά μου επί τρία).


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Μαρ 2013 15:07
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Μαρ 2013 15:07 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 25 Σεπ 2012 12:36
Δημοσιεύσεις: 4
Φρικτό παράδειγμα πρός ἀποτροπήν τῆς ἀπαραδέκτου προτάσεως τοῦ ἰδίου καί τοῦ κόμματός του εἶναι τά ὅσα συμβαίνουν στόν Μουσουλμανικό κόσμο μέ τήν δημοσιοποίηση τῆς σαφῶς ἀπαραδέκτου καί ἐξυβριστικῆς γιά τήν θρησκευτική παραδοχή τοῦ Ἰσλάμ ταινίας τοῦ διαδικτύου μέ θέμα τήν ζωή τοῦ ἱδρυτοῦ του, διότι μπορεῖ ὡς ἔχω ἀποδείξει μέ κυκλοφορηθεῖσα στό διαδίκτυο συγκρητική μου μελέτη ὅτι τό Ἰσλάμ δέν ἀποτελεῖ ἀποκάλυψη τοῦ αἰωνίου Θεοῦ ἀλλά θρησκευτικο-πολιτικό στρατιωτικό ἀνθρωποπαθές κατασκεύσμα, ἀλλά οὐδείς ἔχει τό δικαίωμα νά χυδαιολογεῖ καί νά ἐξυβρίζει τά πιστεύματα τῶν συνανθρώπων του, διότι μέ τόν τρόπο αὐτό οὐσίᾳ ἐξυβρίζει καί χυδαιολογεῖ σέ βάρος τους.

Χαχαχα δεν αντεξε, επρεπε να το πει!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 22 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα 1, 2  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Εγγεγραμμένα μέλη: Google [Bot]


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com