Θα επιστρέψουν τα υποχρεωτικά θρησκευτικά στα σχολεία;

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
Άβαταρ μέλους
Σίμων Resurrected
Δημοσιεύσεις: 3230
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2010 09:49
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Λυκαβηττός

Τους θεολόγους ας τους βοηθήσει ο θεός :mrgreen:

Για τους υπόλοιπους θα βάλουμε και εμείς κανένα χεράκι.
État de siège
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

csar έγραψε:Η μέθοδος της διαθρησκειακής διδασκαλίας του ΝΠΣ είναι βέβαιο ότι οδηγεί τα παιδιά στη θρησκευτική σύγχυση, το συγκρητισμό και τον αγνωστικισμό που στη συνέχεια θα καταλήξει σε δικαιολογημένη απέχθεια, μηδενισμό και αθεϊσμό.
βρε λέτε; από το στόμα τους, παιδιά μου, και στου θεού το αυτί! :lol: :lol: :lol:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

csar έγραψε: ε. Η βασική επιδίωξη του ΝΠΣ να «χειραφετήσει το μαθητή από ό,τι ονομάζεται πρόσδεση στο παρελθόν» και να «οικοδομήσει λογικά τη θρησκευτική αγωγή των παιδιών και εφήβων» είναι άστοχη αφού φτάνει στο σημείο να παραλληλίσει το Χριστό ισότιμα και ισάξια με τους μεγάλους δασκάλους των θρησκειών του κόσμου (Μωάμεθ, Κομφούκιο και Βούδα) αποδομώντας τον ως Θεάνθρωπο.
O υπουργός άδικα φοβάται. γιατί η θρησκευτική παιδεία ξεκινά από το σπίτι και συμπληρώνεται αργότερα στο σχολείο. υπάρχουν παιδιά που θα σκεφθούν πως ίσως ο χριστός είναι ακόμη ένας φωτισμένος διδάσκαλος όπως ο κουμφούκιος η ο βούδας, και ίσως ακόμη ένας προφήτης όπως ο μωάμεθ, και άλλα ίσως να ακολουθήσουν όσα τους έχουν διδάξει οι γονείς τους, το πιο σπουδαίο είναι πώς θα μάθουν πράγματα σωστά, ανεξάρτητα ποιος τα έχει πει. επίσης πιστεύω πως με το Ν.Π.Σ. τα παιδιά θα μάθουν να σέβονται τους αλλόθρησκους ακόμη και όσους δεν ασχολούνται με την θρησκεία.
όσο για το τραγούδι ΚΕΜΑΛ του νίκου γκάτσου που μελοποιήθηκε απο τον χατζηδάκη είναι ένα υπέροχο κομμάτι τόσο σε νόημα όσο και σε μουσική.μιλά για την οργή ενός νέου απέναντι στο άδικο, τελικά παρόλο του θάρρος του συλλαμβάνεται και θανατώνεται. ο ποιητής μας λέει πως οι καιροί δεν αλλάζουν τόσο εύκολα, παρά μόνο με φωτιά και με μαχαίρι ο κόσμος προχωρά εμπρός.
οι στίχοι που αναφέρονται στον αλλάχ να κάθεται στον ψηλό του θρόνο δεν λέει τιποτα παραπάνω από τη έννοια του Θεού άσχετα απο την ονομασία του που είναι ίδιος για όλους τους πιστούς. και δέχεται στους κόλπους του ανθρώπους σαν τον ΚΕΜΑΛ γιατί έπραξαν το σωστό.
συγχαρητήρια στην δασκάλα που μαθαίνει στους μαθητές με αυτόν τον τρόπο πραγματα σπουδαία όπως ο αγώνας απέναντι στο άδικο. η διευθύντρια και κύριος που την κατήγγειλαν απλώς δεν κατάλαβαν το βάθος της κουλτούρας που προσπαθεί να μεταδώσει στα παιδιά. το οποίο υπάρχει στο Ν.Π,Σ,
Άβαταρ μέλους
FarEarth
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 18 Αύγ 2012 23:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Θεόφιλος έγραψε: O υπουργός άδικα φοβάται. γιατί η θρησκευτική παιδεία ξεκινά από το σπίτι και συμπληρώνεται αργότερα στο σχολείο. υπάρχουν παιδιά που θα σκεφθούν πως ίσως ο χριστός είναι ακόμη ένας φωτισμένος διδάσκαλος όπως ο κουμφούκιος η ο βούδας, και ίσως ακόμη ένας προφήτης όπως ο μωάμεθ, και άλλα ίσως να ακολουθήσουν όσα τους έχουν διδάξει οι γονείς τους, το πιο σπουδαίο είναι πώς θα μάθουν πράγματα σωστά, ανεξάρτητα ποιος τα έχει πει. επίσης πιστεύω πως με το Ν.Π.Σ. τα παιδιά θα μάθουν να σέβονται τους αλλόθρησκους ακόμη και όσους δεν ασχολούνται με την θρησκεία.
όσο για το τραγούδι ΚΕΜΑΛ του νίκου γκάτσου που μελοποιήθηκε απο τον χατζηδάκη είναι ένα υπέροχο κομμάτι τόσο σε νόημα όσο και σε μουσική.μιλά για την οργή ενός νέου απέναντι στο άδικο, τελικά παρόλο του θάρρος του συλλαμβάνεται και θανατώνεται. ο ποιητής μας λέει πως οι καιροί δεν αλλάζουν τόσο εύκολα, παρά μόνο με φωτιά και με μαχαίρι ο κόσμος προχωρά εμπρός.
οι στίχοι που αναφέρονται στον αλλάχ να κάθεται στον ψηλό του θρόνο δεν λέει τιποτα παραπάνω από τη έννοια του Θεού άσχετα απο την ονομασία του που είναι ίδιος για όλους τους πιστούς. και δέχεται στους κόλπους του ανθρώπους σαν τον ΚΕΜΑΛ γιατί έπραξαν το σωστό.
συγχαρητήρια στην δασκάλα που μαθαίνει στους μαθητές με αυτόν τον τρόπο πραγματα σπουδαία όπως ο αγώνας απέναντι στο άδικο. η διευθύντρια και κύριος που την κατήγγειλαν απλώς δεν κατάλαβαν το βάθος της κουλτούρας που προσπαθεί να μεταδώσει στα παιδιά. το οποίο υπάρχει στο Ν.Π,Σ,

Οι θρησκείες διδάσκουν τη βια μέσω των υποδειγμάτων τους, γιατί καταστρέφουν κάθε ελευθερο μυαλό απο το να μπορεί να παρατηρεί να κοιτάζει ελέυθερα, αλλά τον προετοιμάζουν απο πρίν,απο τα μαθητικά χρόνια , αυτό είναι το καλό ,αυτό είναι το σωστό ,αυτό είπαν οι προφήτες, αυτό είπε ο κάθε φωτισμένος, άρα αυτός είναι ο δρόμος ,αλλά είναι αυτός ο δρόμος άραγε ;;;Και κάθε φορά που θα σκέφτεται μετά ποιό είναι το καλό , το έτοιμο υπόδειγμα θα επισκιάζει την άμεση παρατήρηση και ο νούς θα προβάλει τα λόγια άλλων και τις υποδείξεις αυτών !
Όταν δεν υπάρχει κατανόηση των εννοιών, όπως ο πόλεμος, η ειρήνη, η βία, το να επαναλαμβάνουμε λεκτικά , ό,τι αυτά δεν είναι καλά , δεν έχει καμία αξία απολύτως ... Το να διεγείρεις τη νοημοσύνη και να προκαλέσεις προβληματισμό, είναι ο καλύτερος δρόμος, αν θες χωρίς ιδιοτέλεια ,να συνεισφέρεις κάτι στο κόσμο...Οι θρησκείες μεταξύ τους μάχονται για την γνησιότητα των δογμάτων τους και σκορπούν την αβεβαιότητα μεταξύ των πιστών τους!Μπορεί ποτέ ο νόμος της βαρύτητας ή ο νόμος της ελλειπτικής τροχιάς των πλανητών να μας οδηγήσει ποτέ στη φανατισμένη βια και στο θάνατο αδελφών μας...;;;Στη χριστιανική θρησκεία και όχι μόνο, βασίζουν ακόμα και σήμερα,τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, στο φόβο του θεού ! Χρησιμοποιούν το φόβο ως εργαλείο πρός τη συμμόρφωση τους και αυτό το ονομάζουν Αγάπη !!!Λοιπόν πια θρησκέια τελικά διδάσκει την αγάπη, γιατί απο όσο βλέπεις όσο η θρησκεία βάζει μπάρες στη γνώση και στην απελευθέρωση του μυαλού απο τα υποδείγματα ,τόσο η βια, η άγνοια θα κυριαρχούν στο κόσμο και όλοι θα είμαστε σκλάβοι, άλλων ιδεολογιών και μυαλών !! Και πόσοι είναι αυτοί, που αρέσκονται στο να δίνουν εντολές και να μας εξουσιάζουν, αλλά είναι αυτό αποτέλεσμα γνώσης ή άγνοιας των όσων πράττουν, αναρωτιέται αυτός που γράφει ...Είναι δυνατό ποτέ η αγάπη, η ελευθερία,η εμπιστοσύνη και ο φόβος να συνυπάρχουν κάτω απο μια ιδεολογία και γιατί αυτή η χριστιανοποιήση της αγάπης και του χριστού του ίδιου ; μήπως κάθε φορά που κάτι γίνεται χωρίς ιδιοτέλεια, στη προσπάθειά μας να το οργανώσουμε το καταστρέφουμε;;;Θα μπορούσες να Προβληματιστείς πάνω σε αυτό Θεόφιλε ...
Όποιος τύχει και κουβαλάει την Αλήθεια , θα υποφέρει από το φορτίο, ενώ οι άλλοι θα τον νομίσουν για κακόβουλο.Λίγοι θα καταλάβουν τι κουβαλάει αλλά θα φοβηθούν να πάνε δίπλα του, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να τον διώξουν μακρυά γιατί ενοχλούνται από Αυτή ...
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

FarEarth έγραψε:

Οι θρησκείες διδάσκουν τη βια μέσω των υποδειγμάτων τους, γιατί καταστρέφουν κάθε ελευθερο μυαλό απο το να μπορεί να παρατηρεί να κοιτάζει ελέυθερα, αλλά τον προετοιμάζουν απο πρίν,απο τα μαθητικά χρόνια , αυτό είναι το καλό ,αυτό είναι το σωστό ,αυτό είπαν οι προφήτες, αυτό είπε ο κάθε φωτισμένος, άρα αυτός είναι ο δρόμος ,αλλά είναι αυτός ο δρόμος άραγε ;;;Και κάθε φορά που θα σκέφτεται μετά ποιό είναι το καλό , το έτοιμο υπόδειγμα θα επισκιάζει την άμεση παρατήρηση και ο νούς θα προβάλει τα λόγια άλλων και τις υποδείξεις αυτών !
Δεν είναι υποδείξεις το να διδάσκεσαι το σωστό και το δίκαιο μέσα από την θρησκεία , αλλά κατεύθυνση που μπορείς στην πορεία να αυτοσχεδιάζεις χωρίς να βασίζεσαι σε δόγματα και στάνταρ υποδείγματα, όχι γιατί είναι κακό, αλλά γιατί δεν μπορείς να τα μιμηθείς, ποιός αλήθεια θα μπορούσε να μιμηθεί τον χριστό η τον κουμφούκιο; κανείς. το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να πάρει σαν βασικό παράδειγμα τις διδασκαλίες τους
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

βρε Θεοφιλε καλό να μιμηθεί κανείς τον Χριστό

αλλα αυτά που διδάσκει η εκκλησία και οι γραφές και τα λοιπα , δεν έχουν και πολύ σχέση με τον τρόπο ζωής του χριστού
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Άβαταρ μέλους
FarEarth
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 18 Αύγ 2012 23:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Το να πάρει κανείς σα βασικό παράδειγμα τις διδασκαλίες κάποιων άλλων, δεν είναι σα να προσπαθεί να ακολουθήσει αυτά που λένε ;και τι σημαίνει αυτό άραγε; Τι αποσκοπούμε με το να προσπαθούμε να ομοιάσουμε με κάτι - σε κάποιον άλλον - και τι μας συμβαίνει όταν το προσπαθούμε, γνωρίζουμε αληθινά; Είμαι οκνυρός και λέω ,θέλω να μοιάσω με εκείνον που είναι πολύ εργατικός...Η ζωή μου οδηγείται απο αδικία και θέλω να γίνω δίκαιος ...
Τι πρέπει να κάνω για να πάω στο Παράδεισο ...;
Ενδεχομένος μπορεί να έχετε διαβάσει ή κάνει ταξίδια για να γνωρίσετε απο κοντά κάποιον φωτισμένο, που θα σας δείξει το δρόμο και να επιδιώκετε την ολοκληρωτική συνταύτιση με τα όσα σας είπε...
Μπορεί να ψάχνετε μια ζωή για το σωστό δρόμο , για την Αλήθεια μέσω κάποιας θρησκείας ή μιας ιδεολογίας ή κάποιου οργανωμένου σχήματος που διαμέσω του ,θα εξασφαλίσετε την ειδική γνώση και ότι άλλο χρειάζεται για να φτάσετε σε Αυτή !
Τι πραγματικά μας συμβαίνει και θέλουμε να κάνουμε τα βήματα που λέει ότι κατάφερε κάποιος άλλος και που τον θεωρούμε τόσο σημαντικό ;
Αρχικά, είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε ό,τι έχουμε μας έχουν πει , έτσι δεν είναι ;
Ας πάρουμε το παράδειγμα οτι θέλουμε να ομοιάσουμε με τον Χριστό, το να κάνουμε ακριβώς ότι έχει πει, δηλαδή η αντιγραφή των όσων είπε , θα μας κάνει σοφούς και ενάρετους άραγε ; ή η κατανόηση και ο προβληματισμός των όσων είπε θα μας προσφέρουν ενα ταξίδι εξερεύνησης... ;
Υπάρχει ευχαρίστηση αρχικά όταν ξεκινήσουμε να ακολουθούμε ενα μονοπάτι ,νομίζουμε ό,τι θα γίνουμε όπως και η εικόνα που έχουμε στο μαυλό μας και αυτό μας δίνει δύναμη !Λατρέυουμε αυτό που θέλουμε να γίνουμε ,έτσι δεν είναι ;Αυτός ο ιδιοτελής δρόμος είναι δυνατό να μας οδηγήσει ποτέ στην Αλήθεια ;Αυτός ο ιδιοτελής σκοπός δεν τρέφει την ικανόποιηση ο,τι κάνουμε κάτι που είναι ξεχωριστό; Φυσικά μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει την αυθεντία του και την κοινωνική εικόνα του, ως κάτι εξαιρετικό, αλλά είναι αυτό αρετή ;Χωράει μέσα στην αρετή η ιδιοτέλεια άραγε... ;;;
Οι περισσότεροι που έχουν την επιθυμία να τρέχουν πίσω απο ιερείς , σοφούς , αυθεντίες , γκουρού, φωτισμένους και αγίους , πρέπει να αναρωτηθούν γιατί θέλουν να γίνουν όπως και αυτοί;; Θα φτάσει κανείς ποτέ κοντά στο θεό, ή θα πάει στο παράδεισο ή απλώς παρασύρετε απο την συσσώρευσή του ;;κανένας θεός δεν σε θέλει δίπλα του χωρίς νοημοσύνη και με ιδιοτελής σκοπούς που τρέφουν την εγωϊστική σου ικανοποιήση, μπορείτε να τρώτε σταφίδες και να ντύνεστε με ενα τρίχινο σάκο όπως έκαναν κάποιοι άγιοι αλλά αυτό δεν είναι απλότητα ούτε αρετή... ! Επειδή η κάθε στιγμή είναι μια εντύπωση που είναι διαφορετική και η εικόνα που έχουμε είναι ενα αποτέλεσμα , ενός νου που είναι πανούργος και ικανός να μεταχειρίζετε το μέτρο της σκέψης με απίστευτη δεξιότητα ,εύκολα μπορούμε να παγιδευτούμε σε μονοπάτια που είναι άνυδρα απο διάυγεια και νοημοσύνη...
Αντί να κοιτάξουμε τη διαμόρφωσή μας και να αναρρωτηθούμε γιατί είμαι βίαιος ; γιατί είμαι άπληστος ; επιζητούμε διαφυγές μέσα απο τις ζωές των άλλων , των φθασμένων και αυτό μας καταστρέφει, μας ισωπεδώνει γιατί ποτέ, δεν θα μπορέσουμε να γίνουμε κάποιος άλλος , πάντα θα είσαι η συσσωρευμένη πείρα σου που είναι η γνώση , πάντα θα είσαι το περιεχόμενό σου, και εσύ είσαι ο μοναδικός υπέυθυνος μεταξύ των 7,5 δισεκατομμυρίων, για αυτό που πραγματικά Είσαι, όταν είσαι Νοήμων και δεν ακολουθείς διδασκαλίες άλλων ... !Όλοι αυτοί λοιπόν οι φτασμένοι ποιών άραγε τις διδασκαλίες ακολούθησαν και φωτίστηκαν, μπορείς να αναρρωτηθείς ελεύθερα ...Ο μόνος αληθινός δρόμος που μπορείς να ακολουθήσεις είναι αυτός που θα χαράξεις εσύ και όχι άλλοι για εσένα , το ταξίδι είναι δικό σου και όχι των άλλων ,που σου λένε τι έκαναν και πως έζησαν ...!!!
Όποιος τύχει και κουβαλάει την Αλήθεια , θα υποφέρει από το φορτίο, ενώ οι άλλοι θα τον νομίσουν για κακόβουλο.Λίγοι θα καταλάβουν τι κουβαλάει αλλά θα φοβηθούν να πάνε δίπλα του, οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να τον διώξουν μακρυά γιατί ενοχλούνται από Αυτή ...
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 12363, 12364
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 28/06/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 01/07/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Σταμάτης Δημήτριος (Υπουργός Επικρατείας)
2. Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Μετά από μία εκτενή επιχερηματολογία (λέμε τώρα) κατά του Νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά και υπέρ της ορθόδοξης θεολογικής προσέγγισης του μαθήματος, καταλήγει (απευθυνόμενος στο Σαμαρά):
α. Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε την απ' αρχής πλήρη και ουσιαστική αναμόρφωση των νέων προγραμμάτων σπουδών ου μαθήματος των Θρησκευτικών;
β. Γιατί δεν έχετε κάνει τίποτα εδώ και ένα χρόνο;
γ. Πότε θα εφαρμόσετε όσα υποσχεθήκατε ενώπιον κλήρου και λαού για το μάθημα των Θρησκευτικών;

Περίληψη απάντησης
1. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιος.

2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Γενικά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (όλων των μαθημάτων) δεν είναι λίστα περιεχομένων διδακτέας ύλης αλλά πλαίσιο εκπαιδευτικών αρχών και διδακτικών προτάσεων που αποβλέπει στην εξυπηρέτηση του σχεδιασμού διδασκαλίας από το διδάσκοντα εκπαιδευτικό. (π.χ. για τα Θρησκευτικά χρησιμοποιούνται τα ίδια βιβλία με το προηγούμενο πρόγραμμα σπουδών).

Με λίγα λόγια αυτό το εκτενές κείμενο λέει ότι το μάθημα των θρησκευτικών έχει ως επίκεντρό του την Ορθόδοξη πίστη («και θεματικές ενότητες τη δογματική διδασκαλία, λατρεία, πίστη και οργάνωση της Εκκλησίας, τις κύριες εορτές, τους ιερούς τόπους, τα μνημεία και την τέχνη της Εκκλησίας, τους αγίους, τα κείμενα της Αγίας Γραφής, πατερικά και αγιολογογικά κείμενα» και και και).

Τα θρησκειολογικά στοιχεία και αναφορές δεν ξεπερνούν το 10% επί της συνολικής διαπραγματευόμενης ύλης κάθε θεματικής ενότητας και οι μαθητές δεν καλούνται να μελετήσουν σε βάθος άλλες θρησκείες αλλά να μάθουν κάποια στοιχεία για τις θρησκείες αυτές (και να μην πληροφορούνται για αυτές από TV-κινηματογράφο-internet συχνά με επιζήμιο τρόπο) «ενώ φυσικά στο θεματολόγιο είναι κυρίαρχη η παρουσία της Ορθοδοξίας (πίστη-θεολογία-λατρεία-ζωή-τέχνη)».

Πάντως το μάθημα οφείλει να διαχειριστεί τη γνωριμία με άλλες θρησκείες, να έχει άποψη για τη θρησκευτική ετερότητα και να ενθαρρύνει μία κριτική προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου και οι θεολόγοι καλούνται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση.

Επισημαίνεται ότι υπήρξε κοινή διαβούλευση της Επιτροπής εκπόνησης του ΝΠΣ με τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και τους Θεολόγους Σχολικούς Συμβούλους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 30 Ιούλ 2013 11:01, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

FarEarth έγραψε:Το να πάρει κανείς σα βασικό παράδειγμα τις διδασκαλίες κάποιων άλλων, δεν είναι σα να προσπαθεί να ακολουθήσει αυτά που λένε ;
Οχι παίρνει κάποιες ιδέες που του είναι χρήσιμες, στην συμπεριφορά του προς τους άλλους.
και τι σημαίνει αυτό άραγε; Τι αποσκοπούμε με το να προσπαθούμε να ομοιάσουμε με κάτι - σε κάποιον άλλον - και τι μας συμβαίνει όταν το προσπαθούμε, γνωρίζουμε αληθινά; Είμαι οκνυρός και λέω ,θέλω να μοιάσω με εκείνον που είναι πολύ εργατικός...Η ζωή μου οδηγείται απο αδικία και θέλω να γίνω δίκαιος ...
τα πρότυπα δεν έχουν σχέση με την γνώση. γνώση αποκτά κάποιος στην πορεία των πράξεων του. τώρα η προσπάθεια να είναι κάποιος καλός, δίκαιος, εργατικός, δεν εξαρτάται μόνο από το πρότυπο αλλά από τον ίδιο το πρότυπο απλώς υιοθετείται για λόγους αναφοράς σε κάτι που νιώθεις πολύ βαθιά χωρίς να μπορείς να το εκφράσεις.
Τι πρέπει να κάνω για να πάω στο Παράδεισο ...;
Ενδεχομένος μπορεί να έχετε διαβάσει ή κάνει ταξίδια για να γνωρίσετε απο κοντά κάποιον φωτισμένο, που θα σας δείξει το δρόμο και να επιδιώκετε την ολοκληρωτική συνταύτιση με τα όσα σας είπε...
Μπορεί να ψάχνετε μια ζωή για το σωστό δρόμο , για την Αλήθεια μέσω κάποιας θρησκείας ή μιας ιδεολογίας ή κάποιου οργανωμένου σχήματος που διαμέσω του ,θα εξασφαλίσετε την ειδική γνώση και ότι άλλο χρειάζεται για να φτάσετε σε Αυτή !
Τι πραγματικά μας συμβαίνει και θέλουμε να κάνουμε τα βήματα που λέει ότι κατάφερε κάποιος άλλος και που τον θεωρούμε τόσο σημαντικό ;
Αρχικά, είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε ό,τι έχουμε μας έχουν πει , έτσι δεν είναι ;
και πάλι όχι όταν κάνεις κατά γράμμα αυτό που σου λένε, ακολουθείς τον τύπο και όχι την ουσία, η οποία βρίσκεται μέσα σου και πρέπει να αναδυθεί αποκλειστικά με την δική σου σκέψη το πρότυπο απλώς σου δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις αλλά ποτέ δεν σου δείχνει το τέλος του.
Ας πάρουμε το παράδειγμα οτι θέλουμε να ομοιάσουμε με τον Χριστό, το να κάνουμε ακριβώς ότι έχει πει, δηλαδή η αντιγραφή των όσων είπε , θα μας κάνει σοφούς και ενάρετους άραγε ; ή η κατανόηση και ο προβληματισμός των όσων είπε θα μας προσφέρουν ενα ταξίδι εξερεύνησης... ;
η πιο μεγάλη εξερεύνηση είναι η αναζήτηση του ίδιου μας του εαυτού, αν δεν τον βρεί κανείς θα είναι για πάντα χαμένος μέσα στους λαβύρινθους της άσκοπης αναζήτησης του.
Υπάρχει ευχαρίστηση αρχικά όταν ξεκινήσουμε να ακολουθούμε ενα μονοπάτι ,νομίζουμε ό,τι θα γίνουμε όπως και η εικόνα που έχουμε στο μαυλό μας και αυτό μας δίνει δύναμη !Λατρέυουμε αυτό που θέλουμε να γίνουμε ,έτσι δεν είναι ;Αυτός ο ιδιοτελής δρόμος είναι δυνατό να μας οδηγήσει ποτέ στην Αλήθεια ;Αυτός ο ιδιοτελής σκοπός δεν τρέφει την ικανόποιηση ο,τι κάνουμε κάτι που είναι ξεχωριστό; Φυσικά μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει την αυθεντία του και την κοινωνική εικόνα του, ως κάτι εξαιρετικό, αλλά είναι αυτό αρετή ;Χωράει μέσα στην αρετή η ιδιοτέλεια άραγε... ;;;
όχι η ιδιοτέλεια δεν είναι αρετή. η ταπεινότητα όμως είναι. δεν κάνεις κάτι πάντα για ευχαρίστηση αλλά γιατί απλώς αυτό σε εκφράζει. η αν θέλεις, γιατί αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργείς σαν μονάδα. σαν άτομο.όταν ζητάς αντάλλαγμα έχεις χάσει εξαρχής την επαφή τουλάχιστον με κάτι βαθύ.
Οι περισσότεροι που έχουν την επιθυμία να τρέχουν πίσω απο ιερείς , σοφούς , αυθεντίες , γκουρού, φωτισμένους και αγίους , πρέπει να αναρωτηθούν γιατί θέλουν να γίνουν όπως και αυτοί;; Θα φτάσει κανείς ποτέ κοντά στο θεό, ή θα πάει στο παράδεισο ή απλώς παρασύρετε απο την συσσώρευσή του ;;κανένας θεός δεν σε θέλει δίπλα του χωρίς νοημοσύνη και με ιδιοτελής σκοπούς που τρέφουν την εγωϊστική σου ικανοποιήση, μπορείτε να τρώτε σταφίδες και να ντύνεστε με ενα τρίχινο σάκο όπως έκαναν κάποιοι άγιοι αλλά αυτό δεν είναι απλότητα ούτε αρετή... !
δεν είναι απλότητα, αλλά είναι θρησκευτικό συναίσθημα που φτιάχνει πονηρούς, που εκμεταλλεύονται αδαείς , όπως επίσης φτιάχνει και ανθρώπους έτοιμοι να θυσιάσουν τα πάντα για αυτό το συναίσθημα.
Επειδή η κάθε στιγμή είναι μια εντύπωση που είναι διαφορετική και η εικόνα που έχουμε είναι ενα αποτέλεσμα , ενός νου που είναι πανούργος και ικανός να μεταχειρίζετε το μέτρο της σκέψης με απίστευτη δεξιότητα ,εύκολα μπορούμε να παγιδευτούμε σε μονοπάτια που είναι άνυδρα απο διάυγεια και νοημοσύνη...
Αντί να κοιτάξουμε τη διαμόρφωσή μας και να αναρρωτηθούμε γιατί είμαι βίαιος ; γιατί είμαι άπληστος ; επιζητούμε διαφυγές μέσα απο τις ζωές των άλλων , των φθασμένων και αυτό μας καταστρέφει, μας ισωπεδώνει γιατί ποτέ, δεν θα μπορέσουμε να γίνουμε κάποιος άλλος , πάντα θα είσαι η συσσωρευμένη πείρα σου που είναι η γνώση , πάντα θα είσαι το περιεχόμενό σου, και εσύ είσαι ο μοναδικός υπέυθυνος μεταξύ των 7,5 δισεκατομμυρίων, για αυτό που πραγματικά Είσαι,όταν είσαι Νοήμων και δεν ακολουθείς διδασκαλίες άλλων ... !
δεν μπορούμε να πούμε σε κανένα τι πρότυπο θα επιλέξει. άλλωστε δεν έχει και τόση σημασία το πρότυπο αλλά το αποτέλεσμα στο οποίο θα παίξει τον ρόλο του.
επίσης όταν έχουμε να κάνουμε με ζητήματα ηθικής δεν παίζει μεγάλο ρόλο η λογική γιατί σε κάθε κοινωνία υπάρχουν διαφορετικά ηθικά κριτήρια.
όσο για την αποκλειστική ευθύνη το τι θα κάνει κάποιος σίγουρα βαρύνει τον ίδιο γιατί στην τελική αυτός θα αποφασίσει τι θα κάνει και όχι τα πρότυπα του που τους παραέδωσε σημασία.
Όλοι αυτοί λοιπόν οι φτασμένοι ποιών άραγε τις διδασκαλίες ακολούθησαν και φωτίστηκαν, μπορείς να αναρρωτηθείς ελεύθερα ...Ο μόνος αληθινός δρόμος που μπορείς να ακολουθήσεις είναι αυτός που θα χαράξεις εσύ και όχι άλλοι για εσένα , το ταξίδι είναι δικό σου και όχι των άλλων ,που σου λένε τι έκαναν και πως έζησαν ...!!!
πιθανόν κάποιων άλλων. αλλά δεν έχει και τόση σημασία αυτό, γιατί παίζουν μεσολαβητικό ρόλο ως καθαγιασμένα πρόσωπα η σαν ιδανικές ιδέες και σε γενικές γραμμές ως πρότυπα. μπορεί να είναι η θεοποίηση της λογικής η εκλογίκευση της θρησκείας, δεν έχει σημασία, σημασία έχει ο άνθρωπος που τα υιοθετεί να ισορροπεί σαν μονάδα η σαν μέρος που ανήκει στο σύνολο και όχι ξεκομένα από αυτό.
τότε μόνο θα μπορεί να αισθάνεται ολοκληρωμένος άνθρωπος με πλήρη νόημα και σκοπό στην ζωή του.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 14 Ιούλ 2013 10:21, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Λόγος: διόρθωση quotes
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Απαντήθηκε η "Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών".

Μπορείτε ν' ανασάνετε με ανακούφιση. :roll: :mrgreen:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Vasiliki Dove
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 25 Ιούλ 2013 03:35
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

Ggentleman έγραψε:εγώ με τη σειρά μου θα πρότεινα,
παράλληλα με το μάθημα των θρησκευτικών
να διδάσκεται και το μάθημα της
«καταγωγής των ειδών»
τι λέτε?
Λεω οτι το λειψο κεφαλαιο που υπαρχει στην Βιολογια γενικης της 3ης Λυκειου ειναι εκτος υλης και παλι καλα δλδ γτ ειναι τιγκα στην ασαφεια.. Λεω επισης οτι με την καλυψη του "το μαθημα θα ειναι περισσοτερο θρησκειολογικο και λιγοτερο θεολογικο θα γεμισουν τα μυαλα των παιδιων με ντοπιες και εγχωριες θρησκευτικες παπαριες..
Adults with imaginary friends are stupid
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

Vasiliki Dove έγραψε:Λεω οτι το λειψο κεφαλαιο που υπαρχει στην Βιολογια γενικης της 3ης Λυκειου ειναι εκτος υλης και παλι καλα δλδ
δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό. Φέτος στις πανελλήνιες (βιολογία γενικής) ήταν 4ρτο θέμα.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 013_512547
...από τα συμφραζόμενα, τα θρησκευτικά θα εξετάζονται πανελλαδικά.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

πιθανότατα το σχέδιο στο οποιο αναφέρονται τα ΜΜΕ είναι αυτό
http://srv-ipeir.pde.sch.gr/downloads/n ... lykeio.pdf
Στην Α λυκείου ονομάζονται «θρησκευτικά»
στη Β και στη Γ λυκείου ονομάζονται «θρησκεία και κόσμος».
είναι υποχρεωτικά για όλους.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Vasiliki Dove
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 25 Ιούλ 2013 03:35
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

apeleytheros έγραψε:
Vasiliki Dove έγραψε:Λεω οτι το λειψο κεφαλαιο που υπαρχει στην Βιολογια γενικης της 3ης Λυκειου ειναι εκτος υλης και παλι καλα δλδ
δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό. Φέτος στις πανελλήνιες (βιολογία γενικής) ήταν 4ρτο θέμα.
ναι, το ξερω. Οπως και περσι ηταν εντος. Αλλα εχει τοσες αντιφασεις και ειναι το μπερδεμενο και κακογραμμενο που καλυτερα να ηταν εκτος οπως τα προηγουμενα χρονια...
Adults with imaginary friends are stupid
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 739
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: (Γ΄ Τμήμα Διακοπής Εργασιών Βουλής Θέρους 2013) ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει την αντίθεσή της στο νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 25/09/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 18/09/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Επικρατείας
2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σε επιστολή της η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διατυπώνει παρατηρήσεις πάνω στην απάντηση του Υφ. Παιδείας (Σ. Κεδίκογλου) σε προηγούμενο σχετικό ερώτημα:
- Δεν θα πρέπει να προσβλέπεται μόνον η παροχή γνώσεων αλλά και η καλλιέργεια της προσωπικότητας και του χαρακτήρα των μαθητών και η ανάπτυξη μεγάλων αξιών της ζωής, όπως η θρησκευτική πίστη.
- Ο Κεδίκογλου είχε πει ότι τα περιλαμβανόμενα στο Πρόγραμμα Σπουδών δεν πρέπει να θεωρούνται διαταγή για περιεχόμενο ύλης αλλά βοήθημα προς τον διδάσκοντα, κάτι που είναι παραπλανητικό (αντιφάσκει με την 113715/Γ2/3-10-2011 απόφαση της τότε Υφ. Παιδείας).
- Ζητήθηκαν από το Υπ. Παιδείας οι κριτικές παρατηρήσεις των συναδέλφων που δίδαξαν την πιλοτική εφαρμογή αλλά δεν έχει δοθεί καμία απάντηση.
- Το άνοιγμα σε άλλες θρησκείες ίσως δεν είναι κακό ούτε απορριπτέο. Το ανακάτωμα όμως των παραδόσεων και των στοιχείων της πίστης των μη χριστιανών και η παράλειψη των πιο σημαντικών στοιχείων της χριστιανικής πίστης (π.χ. Ανάσταση) είναι απαράδεκτα και δημιουργούν σύγχυση.

ΕΔΙΤ από tasos_didymoteicho
Ήδη τα έχουμε συζητήσει διεξοδικά εδώ.


Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων: Παρόμοια απάντηση με αυτήν στις ερωτήσεις 12363, 12364.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 27 Νοέμ 2013 11:32, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 1510
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Β' ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται στην διδαχή των θρησκευτικών στα σχολεία και στο ότι ο Υπουργός Παιδείας δεν μπορεί να αφαιρέσει το μάθημα των θρησκευτικών από την Γ΄Λυκείου επειδή διαφωνεί η κ. Ρεπούση
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 19/11/2013
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 18/11/2013
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Αναφέρεται σε άρθρο της Παναγιωταρέα στον Ελεύθερο Τύπο (11/9/2013) στο οποίο η συγγραφέας
- θεωρεί ότι το μάθημα των Θρησκευτικών ουσιαστικά έχει καταργηθεί (μία ώρα την εβδομάδα είναι σχεδόν τίποτα και επιπλέον όσοι γονείς επιθυμούν μπορούν με υπεύθυνη δήλωση να πετύχουν απαλλαγή)
- η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από τη διδαχή των Θρησκευτικών εφόσον η ελληνική οικογένεια σέβεται την παράδοσή της αλλά όχι και να αφαιρεθεί το μάθημα από την Γ' Λυκείου επειδή αυτό θέλει η Ρεπούση.

(csar: Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς ρωτάει)

Περίληψη απάντησης
Ο Κεδίκογλου (στην εμετική απάντησή του) μάλλον μπερδεύτηκε και προσπαθεί να αιτιολογήσει το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών. Σχετικά με τις ερωτήσεις λέει ότι με τον νέο Νόμο 4186/17-9-2013, οι ώρες ανά εβδομάδα είναι οι ίδιες όπως με τον προηγούμενο νόμο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 06 Μαρ 2014 12:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
sugoruyo
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2013 02:56
Όνομα Ιστότοπου: -

Εγώ ξέρω ότι η Πληροφορική είναι επιλογής και τα Θρησκευτικά υποχρεωτικά.
Γιατί όταν χρειαστείς να ψάξεις μια βάση δεδομένων μπορείς να προσευχηθείς στους Οσίους Νταταμπέισιο και Εσ-Κιου-Ελ-ιο για μια εκτύπωση στο γραφείο σου.
Επίσης αν χρειαστείς ένα ψιλο-αυτοματισμό υπάρχει πάντα ο Άγ. Κομπιουτέριος ο Προγραμματιστής.

Off Topic
Full disclosure: Είμαι πληροφορικάριος και «φανατικός» υπέρμαχος του να διδάσκεται σοβαρή πληροφορική όσο νωρίτερα γίνεται (τη θεωρώ πλέον το ίδιο βασική με τα μαθηματικά στο δημοτικό και περισσότερο βασική από τα μαθηματικά γεν. παιδείας του λυκείου).
“The fact that we live at the bottom of a deep gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be.” ― Douglas Adams.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Απάντηση