Η λέξη "άθεος" - σημασία κι επάρκεια

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:Φίλε Raspk ηρέμησε. Δεν καταλαβαίνω γιατί είσαι τόσο επιθετικός.
Φίλο σε θεωρώ κι εγώ, οπότε ως φίλος στα λέω έξω από τα δόντια, ειδικά σε θέματα γλωσσολογικής βαρύτητας.
Αναρχος έγραψε:Εξέφρασα την προσωπική μου άποψι, όχι ως προς την έννοια του αθέου, αλλά ως προς την "λογική" συμπεριφορά και σκέψι του αθέου. Βεβαίως το γνωρίζω ότι η λέξις εννοιολογικώς περιορίζεται στην εξέτασι της υπάρξεως θεού/ών και μόνον. Αλλά όπως σαφώς εξήγησα, θεωρώ παράλογη την "απιστία" σε θεούς με παράλληλη πίστη σε ψυχές και πνεύματα, με δεδομένη την ιδία έλλειψι αποδείξεων και επιχειρημάτων.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει λεξιλογική απαίτηση να υπάρχει λογική συνέπεια στα πιστεύω κάποιου για να πληρεί τον εκάστοτε ορισμό, εκτός εάν αυτός απαιτεί λογική συνέπεια με τη σειρά του· η έλλειψη πίστης σε θεούς δεν απαιτεί τέτοιες βάσεις, οπότε και το όλο πρόβλημα.

Υ.Γ.: Γι' άλλη μια φορά συγχαίρω τη Μελάνη για την προσωπική της στάση και τοποθέτηση. :text-goodpost:
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

Ναι βρε φίλε... έτσι έχουν τα πράγματα. Αυτό το οποίο εξέφρασα είναι ότι θεωρώ αστεία την θέσι ενός αθέου υπέρ ψυχών και πνευμάτων, όπως θα θεωρούσα αστεία την θέσι ενός θρήσκου ορθοδόξου ο οποίος θα απέρριπτε την ύπαρξι ψυχής. Προσωπική άποψις και κρίνοντας εξ ιδίων...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν είναι ακριβώς το ίδιο: η ύπαρξη ψυχής πηγάζει άμεσα στα πλαίσια της χριστιανορθόδοξης θεολογίας· ο άθεος που πιστεύει σε ψυχές μπορεί να είναι απολύτως συνεπής (έστω και παράλογος), ενώ ο Ορθόδοξος Χριστιανός δεν μπορεί να πει ότι είναι συνεπής.

Η όλη διαφωνία μας πηγάζει μόνο από το γεγονός ότι πρόκειται για θέμα σημασιολογίας. :shifty:
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Αναρχος έγραψε:Αυτό το οποίο εξέφρασα είναι ότι θεωρώ αστεία την θέσι ενός αθέου υπέρ ψυχών και πνευμάτων
Αστεία δε λες τίποτα.... οι άνθρωποι γενικώς είναι πολύ αστείοι.
Spoiler: Εμφάνιση
Θυμήθηκα μια αγαπημένη μου σκηνή από επιθεώρηση με τον Θανάση Παπαγεωργίου, πριν 2 ή 3 δεκαετίες: βγαίνει στη σκηνή με δυο τεράστιες μαύρες φουσκωμένες σακούλες σκουπιδιών στα χέρια, προχωράει προς τον κάδο που περιστοιχίζεται από ένα βουνό σακούλες πεταμένες τριγύρω εική και ως έτυχε, κουνάει το κεφάλι του επιτιμητικά, φωνάζει αγανακτισμένος "α τα ζώα, όπου βρούνε τα πετάνε!" και πετάει κι εκείνος από πάνω τα δικά του.
Οι άνθρωποι είναι η επιτομή της ασυνέπειας.
Off Topic
RaspK έγραψε:Υ.Γ.: Γι' άλλη μια φορά συγχαίρω τη Μελάνη για την προσωπική της στάση και τοποθέτηση.
Μ' αρέσει ο τροπος που σκέφτεσαι. :mrgreen:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Δε μου αρέσει η προστακτική πίσω από το πληκτρολόγιο γιατί αν μη τι άλλο από κοντά μπορείς να την υπερασπιστείς. Θα κάνω μια εξαίρεση. RaspK μίλα καλύτερα και άσε τις βλακειούλες περί προβλήματος κατανόησης και την κατάχρηση του facepalm. Αυτό και δε θα επανέλθω για να μη δημιουργήσω πρόβλημα στο χώρο, το πολύ πολύ να σε αγνοήσω και να σε αφήσω να μιλάς μόνος σου ή με όσους μπορούν να ανεχτούν τη συμπεριφορά σου.
Μπερδεύεις τις έννοιες και μάλλον αρκετά προβληματικά: κατ' ουσίαν, ο Τζενταϊσμός παρουσιάζεται στο Star Wars όντως ως θρησκεία, παρότι πολλοί άθρησκοι και άθεοι κάνουν χαβαλέ με το θέμα για διάφορους κοινωνικοπολιτικούς λόγους...

Επίσης, πέραν του ότι περιέγραψες έναν πιθανό θρήσκο άθεο, η έννοια του θεού δεν είναι υποχρεωτικά προσωπική!

(Προς αποφυγή κλασσικότατης παρανοήσεως: «προσωπική θεότητα» σημαίνει «θεότητα με την ιδιότητα προσώπου.»)
Κόλλησες στο χαζοπαράδειγμα που έδωσα... Κατά τα άλλα η επισήμανσή σου ενισχύει το επιχείρημά μου ότι δεν μπορεί η λέξη άθεος να εννοεί μόνο αυτόν που απορρίπτει την ύπαρξη θεού - πρόσωπο: υπάρχουν ορισμοί της λέξης "θεός" που δεν περιλαμβάνουν το χαρακτηριστικό "πρόσωπο".
Κάποιοι των είναι· είναι εντύπωσή μου ή έχετε κάποιο πρόβλημα με την αντίληψη των μερικώς αλληλοεπικαλυπτομένων συνόλων;
Και κάποιοι χριστιανοί είναι άθεοι. Και κάποιοι άθεοι χριστιανοί. Και μερικά φασόλια είναι φακές. Υπάρχουν και τα ασυμβίβαστα σύνολα. Δεν υπάρχουν άθεοι βουδιστές. Άθεοι που μπορεί να ακολουθούν την ηθική διδασκαλία αυτής ή της άλλης θρησκείας ναι.
Γιατί όχι; Επειδή μας βολεύει η εικόνα του «λογικού άθεου» μόνο; Σοβαρολογείτε, ρε παιδιά;!
Και ποιος είπε ότι παράλογος άθεος σημαίνει άθεο που πιστεύει στα ζώδια; Υπάρχουν πολλοί τρόποι να είναι κανείς παράλογος.
Εγώ βλέπω ότι κανένας σας δε λέει ότι ουσιαστικά πάτε να επανακαθορίσετε τον «άθεο» από «άπιστο» σε «λογικό.»

Μια χαρά είναι το άπιστος. Είμαι άπιστος ως προς τον ΝΤΑΛΑΣ, επειδή δεν έχω λόγο να πιστεύω στον ΝΤΑΛΑΣ. Γιατί να προσπαθήσω να κάνω τη δική έλλογη έλλειψη πίστης, όμως, σημαία και σημαδούρα και δεν ξέρω εγώ τι άλλο ως σήμα σχετικά με το τι σημαίνει μία λέξη;

Αν ήταν έτσι τα πράγματα, θα είχαν δίκιο και οι Χριστιανοί, που λένε ότι άθεος είναι αυτός που εγωιστικά θέλει να μην υπήρχε θεός.
Δεν πάμε να κάνουμε τίποτα εδώ πέρα από κουβέντα, ένα φόρουμ είναι εδώ και άνοιξα αυτό το νήμα για να γίνει συζήτηση και όχι για να πείσω, να επανακαθορίσω ή να ειρωνευτώ. Εγώ δέχομαι ευχαρίστως τον όρο "άπιστος". Είναι ο μη έχων πίστη, αυτός που δε νομίζει ότι υπάρχει κάτι μόνο και μόνο επειδή "του το λέει η καρδιά του" ή επειδή έτσι του είπανε. Μια χαρά ταιριάζει με το δεύτερο ορισμό της λέξης "άθεος".
Έλεος... Η λέξη δεν είναι χριστιανοκεντρική και προϋπήρχε κατά αιώνες του Χριστιανισμού.
Και η λέξη "ανακαλύψεις" υπήρχε πριν το 15ο αιώνα αλλά πλέον θεωρείται ευρωκεντρικός τρόπος αντίληψης των εξερευνήσεων του 15ου και 16ου αιώνα. Η λέξη "θρύλος" υπήρχε πριν τον Ολυμπιακό κτλ. . Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τον όρο όπως το χρησιμοποιούν οι χριστιανοί. Στην παρούσα φάση ναι, σε μεγάλο βαθμό είναι χριστιανοκεντρικός. Αυτό δεν ίσχυε πάντα ούτε υπάρχει εγγύηση ότι θα ισχύει για πάντα.
Μόνον που δεν εξηγείτε που είναι το πρόβλημα, απλά... «υπάρχει.»

Συγγνώμην: είναι απαράδεκτον... Εδώ επανακαθορίζεται τη λέξη «θεός» να συμπεριλαμβάνει ακόμα και άσχετες έννοιες λανθασμένα!
Το εξήγησα παραπάνω, δε χρειάζεται να επανέλθω. Κατ' εμέ, ο πρώτος ορισμός είναι ανεπαρκής. Η λέξη "θεός" μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνεκδοχικά - αντιπροσωπευτικά για να εννοεί το "μεταφυσικό", όπως η λέξη "Μέρκελ" χρησιμοποιείται συνεκδοχικά για να εννοήσει τη Γερμανία, η λέξη "Σκόπια" την ΠΓΔΜ, η φράση "ο Τούρκος" πχ "ο Τούρκος δεν έχει μπέσα" τους Τούρκους και η λέξη "Αθήνα" την ελληνική κυβέρνηση. Για να μην πω ότι δεν υπάρχει καθολικά αποδεκτός ορισμός της έννοιας "θεός" οπότε και να μπορούσα, δε θα είχα τι να επανακαθορίσω.

Υπάρχει ο όρος "άθρησκος" γι' αυτόν που έχει κάποιο προσωπικό σύστημα πίστης αλλά απορρίπτει τις γνωστές θρησκείες. Ψυχές, ζώδια και άλλα παραμυθάκια μπορούν να είναι εδώ.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:Η προσωπική μου θεώρησις της εννοίας "άθεος":
Θεωρώ αποκυήματα φαντασίας το κάθε τι ανα-δια-κατά-από-υπό-αμφι-υπερ-μετά-φυσικό, κάθε τι το οποίο θεωρείται πέραν της φύσεως (θεοί, ψυχές, πνεύματα, φαντάσματα και ξωτικά). Ό,τι δεν είμαι σε θέσι να ερμηνεύσω σήμερα θα το ερμηνεύση η επιστήμη αύριο.
ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ


ΑΝ δεν θεωρειται πέραν της φύσεως, αλλά εντός αυτής.
Ό,τι δεν είμαστε σε θέσι να ερμηνεύσουμε σήμερα ( και μάλλον το ερμηνεύει σιγα σιγα η επιστήμη αύριο).
Αλλά όχι σημερα, όχι στο τώρα που παίζει.

Αντιλαμβάνεσαι (ή όχι) κάτι πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης σου?
Κάτι σαν ηχώ? Κατί σαν να σε παρατηρει, και ταυτοχρονα να ειναι εσυ που παρατηρεις την σκέψη σου?

τα κοινοτυπα γνωρισματα= θνητο, εγκεφαλικη ενεργεια που χρειαζεται υγειες μυαλο, που αναδυεται καθως φτιαχνεις νευρικες συνδεσεις στα πρωτα χρονια της ζωης και και που αρρωσταινει και σβηνει αδιαμφισβητητα στο τελος.

τα όχι και τόσο κοινοτυπα γνωρισματα= σε οσους το εχουν νιωσει, εν ζωη, παρουσιαζεται με ακριβως τον ιδιο τροπο, που δεν αλλαζει με την ηλικια, την ωριμανση και γνωση


ολα τα λεφτα ειναι στο να δεχθεις οτι δεν συμπιπτεις παντα μόνο με την φωνη που διαρκως μιλαει στο κεφαλι σου. και δεν ειναι ενα ασχετο φαινομενο
self-transendence

ακουσα οτι η πιστη για μια υπερβαση του εγωικου εαυτου ειναι θεμελιωδης για πνευματικη ευημερια και δεν βρισκω πρακτικα παραδειγματα να το αμφισβητω. Αυτη η πεποιθηση για φαινομενα ή γνωρισματα εαυτου που ειναι αυτο-υπερβατικα, ελλατωνεται σε τερματικες αρρωστειες και καταθλιπτικους και ψυχικα ανισσοροπους.
υπαρχουν οι σχετικες μελετες.

Η πολυ στενη προσκολληση σε ορισμο προιδεαζει τον αθεο ως καταθλιπτικο,
Off Topic
(ενω ειναι πηγη χαρας και ζωντανιας)
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

patroklos έγραψε:Αντιλαμβάνεσαι (ή όχι) κάτι πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης σου?
Κάτι σαν ηχώ? Κατί σαν να σε παρατηρει, και ταυτοχρονα να ειναι εσυ που παρατηρεις την σκέψη σου?
Κατηγορηματικά ΟΧΙ.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

patroklos έγραψε:...άκουσα οτι η πιστη για μια υπερβαση του εγωικου εαυτου ειναι θεμελιωδης για πνευματικη ευημερία...
Και πώς αυτή η πίστις μετατρέπεται σε πίστι σε όντα αποκυήματα φαντασίας;
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Αν και καταλαβαίνω ότι κάποιες λέξεις δεν αρέσουν, οι αντιδράσεις που διακρίνω στην κριτική είναι ασυνεπείς λογικής.
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Μπερδεύεις τις έννοιες και μάλλον αρκετά προβληματικά: κατ' ουσίαν, ο Τζενταϊσμός παρουσιάζεται στο Star Wars όντως ως θρησκεία, παρότι πολλοί άθρησκοι και άθεοι κάνουν χαβαλέ με το θέμα για διάφορους κοινωνικοπολιτικούς λόγους...

Επίσης, πέραν του ότι περιέγραψες έναν πιθανό θρήσκο άθεο, η έννοια του θεού δεν είναι υποχρεωτικά προσωπική!

(Προς αποφυγή κλασσικότατης παρανοήσεως: «προσωπική θεότητα» σημαίνει «θεότητα με την ιδιότητα προσώπου.»)
Κόλλησες στο χαζοπαράδειγμα που έδωσα...
«Κόλλησα στο χαζοπαράδειγμα που έδωσες» επειδή κάπως πρέπει να βασιστώ για το πώς εννοείς τη λέξη άθρησκος.

Όπως διακρίνεται και αργότερα, πάντως, έχω σθεναρή ένσταση και ως προς τη χρήση αυτής της λέξης: ο άθρησκος δεν είναι, όπως λες, το άτομο με δικό του σύστημα πίστης, αλλά χωρίς ανταπόκριση στις «γνωστές θρησκείες» (όποιες κι αν είναι αυτές πάντα, αναλόγως κράτους κ.ά.):
Ευθύμης έγραψε:Υπάρχει ο όρος "άθρησκος" γι' αυτόν που έχει κάποιο προσωπικό σύστημα πίστης αλλά απορρίπτει τις γνωστές θρησκείες. Ψυχές, ζώδια και άλλα παραμυθάκια μπορούν να είναι εδώ.
Δες το ευρύτερα, βάσει των ορισμών που δίνεις και των φιλοσοφικών:
Άθεος:Δεν πιστεύει σε μεταφυσικές έννοιες.Δεν πιστεύει στην ύπαρξη θεών.
Άθρησκος:Έχει προσωπικά πιστεύω, όχι κάποιας γνωστής θρησκείας.Δεν έχει κανένα θρησκευτικό πιστεύω.
Σε αυτό το σημείο, έχεις δώσει στον άθεο την ιδιότητα που φιλοσοφικά δίνουμε στους άθρησκους κατά κύριο λόγο, ενώ δίνεις στους άθρησκους μία εντελώς άσχετη του όρου έννοια (έλλειψη θρησκείας δε σημαίνει απουσία πίστης σε κάποιες θρησκείες που θεωρούμε γνωστές, ειδάλλως θα έπρεπε κατ' αναλογίαν, άλλωστε, να λέμε κι άθεον εκείνον που έχει μεν πιστεύω σε θεούς, απλώς όχι «γνωστούς»).

Τουναντίον, δε συνάδει με κανέναν τρόπο με τη σύγχρονη ή χρησιμοποιούμενη έννοια, ποσώς δε με την ετυμολογία των λέξεων και την κατανόησή τους, οπότε δεν υπάρχει καμμία απολύτως βάση στην οποία μπορείς να στηριχθείς ως προς αυτήν σου τη θέση.
Ευθύμης έγραψε:Κατά τα άλλα η επισήμανσή σου ενισχύει το επιχείρημά μου ότι δεν μπορεί η λέξη άθεος να εννοεί μόνο αυτόν που απορρίπτει την ύπαρξη θεού - πρόσωπο: υπάρχουν ορισμοί της λέξης "θεός" που δεν περιλαμβάνουν το χαρακτηριστικό "πρόσωπο".
Προφανέστατα συμφωνώ με τη σημείωση· οιαδήποτε άλλη άποψη δείχνει σημαντική άγνοια σε θέματα θεολογικών τοποθετήσεων.

Το θέμα είναι ότι αυτό δεν επαρκεί για να προκύψει αυτό που λες. Πρώτον, επειδή συμπεριλαμβάνεις πολλά περισσότερα, πέραν του θεού (και είναι σημαντικό να εντυπωθεί εδώ ότι δεν είναι διόλου σπάνιο να πιστεύει κάποιος ότι δεν υπάρχουν θεοί ή να μην πιστεύει ότι υπάρχουν, κι όμως να πιστεύει σε άλλες μεταφυσικές ή υπερφυσικές ιδέες)· δεύτερον, επειδή, όπως είπα και στον Άναρχο, κάνεις αναφορά σε αυτόν τον ιδεώδη και ακόμη περισσότερο ιδεατό «τρόπο σκέψης που έχεις ένας άθεος.» Πέραν ενός ιδιότυπου ρεύματος που θέλει να ταυτίσει την αθεΐα με τον ορθολογισμό, κάτι τέτοιο δεν έχει βάση, ειδικά δε μη σαθρή στήριξη...
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Κάποιοι των είναι· είναι εντύπωσή μου ή έχετε κάποιο πρόβλημα με την αντίληψη των μερικώς αλληλοεπικαλυπτομένων συνόλων;
Και κάποιοι χριστιανοί είναι άθεοι. Και κάποιοι άθεοι χριστιανοί. Και μερικά φασόλια είναι φακές. Υπάρχουν και τα ασυμβίβαστα σύνολα. Δεν υπάρχουν άθεοι βουδιστές. Άθεοι που μπορεί να ακολουθούν την ηθική διδασκαλία αυτής ή της άλλης θρησκείας ναι.
Πέραν από τα εντελώς τραγελαφικά με τους αυτοαποκαλούμενους Χριστιανούς που δηλώνουν και άθεοι, που έχει να κάνει περισσότερο με το γεγονός ότι δύο διαφορετικές ομάδες χρησιμοποιούν τις ίδιες λέξεις με άλλο νόημα, οπότε «μιλάνε άλλη γλώσσα» κιόλας, αυτό που λες δε στέκει εν προκειμένω. Αν μη τι άλλο, θρησκευόμενος άθεος είναι από κάθε άποψη δυνατό, ενώ υπάρχουν και Βουδδιστικά ρεύματα που διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος της μεταφυσικής θεωρήσεως του πρότερου Βουδδισμού, πέραν των θεϊστικών του στοιχείων, οπότε μπορούν να είναι και άθεοι, τυπικά.

Το πρόβλημα με τους Χριστιανούς άθεους είναι ότι κατ' ουσίαν είναι «Χριστιανοί» μόνο ως προς μέρος της φιλοσοφικής θεωρήσεως που ταυτίζεται με τις δικές τους απόψεις, οπότε και η χρήση της λέξης έχει εντελώς άλλη σημασία. Ίσως να μπορεί να πει κανείς το ίδιο και για τους προαναφερθέντες Βουδδιστές, αλλά δεν έχει βασιστεί ικανοποιητικά αυτή η θέση.
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Γιατί όχι; Επειδή μας βολεύει η εικόνα του «λογικού άθεου» μόνο; Σοβαρολογείτε, ρε παιδιά;!
Και ποιος είπε ότι παράλογος άθεος σημαίνει άθεο που πιστεύει στα ζώδια;
Δεν είπα αυτό. Το θέμα είναι ότι έφερες ως παράδειγμα μη ορθολογιστή άθεου ακριβώς το υπερσύνολο που ανέφερες (και όχι τα ζώδια μόνο, οπότε μη βάζεις λέξεις στο στόμα μου).
Ευθύμης έγραψε:Υπάρχουν πολλοί τρόποι να είναι κανείς παράλογος.
Απολύτως, αλλά εσύ έκανες θέμα ώστε να βάζεις πακέτο το θεό με ό,τι άλλο μεταφυσικό και πάει λέγοντας.

Από τη στιγμή που ένας άθεος μπορεί να είναι εντελώς παράλογος σε κάποια θέματα (όπως τα ζώδια, το ouija board και πάει λέγοντας), ακόμα και να πιστεύει σε πνεύματα ή φαντάσματα, ακόμα και μετεμψυχώσεις (!) και τόσα πολλά άλλα, νομίζεις ότι μπορείς λογικά να στηρίξεις την ιδέα ότι ο άθεος δεν εμπίπτει σε αυτά τα πιστεύω;

Το να πεις ότι αυτός δεν είναι άθεος, επειδή πιστεύει σε αυτά, είναι κυκλικός συλλογισμός (είναι Α, επειδή Β, επειδή Α).
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Εγώ βλέπω ότι κανένας σας δε λέει ότι ουσιαστικά πάτε να επανακαθορίσετε τον «άθεο» από «άπιστο» σε «λογικό.»

Μια χαρά είναι το άπιστος. Είμαι άπιστος ως προς τον ΝΤΑΛΑΣ, επειδή δεν έχω λόγο να πιστεύω στον ΝΤΑΛΑΣ. Γιατί να προσπαθήσω να κάνω τη δική έλλογη έλλειψη πίστης, όμως, σημαία και σημαδούρα και δεν ξέρω εγώ τι άλλο ως σήμα σχετικά με το τι σημαίνει μία λέξη;

Αν ήταν έτσι τα πράγματα, θα είχαν δίκιο και οι Χριστιανοί, που λένε ότι άθεος είναι αυτός που εγωιστικά θέλει να μην υπήρχε θεός.
Δεν πάμε να κάνουμε τίποτα εδώ πέρα από κουβέντα, ένα φόρουμ είναι εδώ και άνοιξα αυτό το νήμα για να γίνει συζήτηση και όχι για να πείσω, να επανακαθορίσω ή να ειρωνευτώ. Εγώ δέχομαι ευχαρίστως τον όρο "άπιστος". Είναι ο μη έχων πίστη, αυτός που δε νομίζει ότι υπάρχει κάτι μόνο και μόνο επειδή "του το λέει η καρδιά του" ή επειδή έτσι του είπανε. Μια χαρά ταιριάζει με το δεύτερο ορισμό της λέξης "άθεος".
Άντε πάλι, δηλαδή... :facepalm:

Είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι, αυτό που μόλις έκανες ήταν να πάρεις τη λέξη «άπιστος» όπως τη χρησιμοποίησα και να διευρύνεις την εφαρμογή της στο υπερσύνολο των πεποιθήσεων που εσύ θέλεις να ταιριάξει...

Περιγράφεις τον υλιστή ή σκεπτικιστή, έναν ορθολογιστή. Όχι τον άθεο...
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Έλεος... Η λέξη δεν είναι χριστιανοκεντρική και προϋπήρχε κατά αιώνες του Χριστιανισμού.
Και η λέξη "ανακαλύψεις" υπήρχε πριν το 15ο αιώνα αλλά πλέον θεωρείται ευρωκεντρικός τρόπος αντίληψης των εξερευνήσεων του 15ου και 16ου αιώνα. Η λέξη "θρύλος" υπήρχε πριν τον Ολυμπιακό κτλ.
Άλλα αντί άλλων. :naughty: Άσε που διαφωνώ κάθετα με το πρώτο και το δεύτερο παράδειγμα είναι απλώς αστείον.
Ευθύμης έγραψε:Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τον όρο όπως το χρησιμοποιούν οι χριστιανοί. Στην παρούσα φάση ναι, σε μεγάλο βαθμό είναι χριστιανοκεντρικός. Αυτό δεν ίσχυε πάντα ούτε υπάρχει εγγύηση ότι θα ισχύει για πάντα.
Δεν υπάρχει τίποτα το χριστιανοκεντρικό στον ορισμό της αθεΐας ως η έλλειψη πίστης σε θεϊκές υπάρξεις.

Χριστιανοκεντρικές οπτικές του όρου συμπεριλαμβάνουν έννοιες όπως «αλαζωνεία,» «απομάκρυνση από Τον Θεό,» κ.ά.
Ευθύμης έγραψε:
RaspK έγραψε:Μόνον που δεν εξηγείτε που είναι το πρόβλημα, απλά... «υπάρχει.»

Συγγνώμην: είναι απαράδεκτον... Εδώ επανακαθορίζεται τη λέξη «θεός» να συμπεριλαμβάνει ακόμα και άσχετες έννοιες λανθασμένα!
Το εξήγησα παραπάνω, δε χρειάζεται να επανέλθω. Κατ' εμέ, ο πρώτος ορισμός είναι ανεπαρκής. Η λέξη "θεός" μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνεκδοχικά - αντιπροσωπευτικά για να εννοεί το "μεταφυσικό",
Αμ δε, Ευθύμη! :naughty: Δεν υπάρχει απόλυτη ταύτιση των δύο, οπότε είναι σαθρό επιχείρημα αυτό.
Ευθύμης έγραψε:όπως η λέξη "Μέρκελ" χρησιμοποιείται συνεκδοχικά για να εννοήσει τη Γερμανία, η λέξη "Σκόπια" την ΠΓΔΜ, η φράση "ο Τούρκος" πχ "ο Τούρκος δεν έχει μπέσα" τους Τούρκους και η λέξη "Αθήνα" την ελληνική κυβέρνηση. Για να μην πω ότι δεν υπάρχει καθολικά αποδεκτός ορισμός της έννοιας "θεός" οπότε και να μπορούσα, δε θα είχα τι να επανακαθορίσω.
Προσπάθησε να καθορίσεις απόλυτα οτιδήποτε και θα δεις ότι το πρόβλημα αυτό είναι καθολικόν.

Στην περίπτωση του θεού, όμως, μπορούμε να πούμε με άνεση ότι τα ζώδια και η μαγεία, το ouija board και οι ψυχές, το σύνολο των πεποιθήσεων που δεν αλληλοεπικαλύπτεται απόλυτα, αλλά μόνο μερικώς με την πεποίθηση σε θεούς, κάνει, όπως και να το δεις, εντελώς ανυπόστατη την τοποθέτησή σου. Αφού υπάρχουν ήδη λέξεις γι' αυτά τα σύνολα των ανθρώπων που δεν πιστεύουν σε αυτά τα πράγματα, αναλόγως της συγκεκριμένης θέσης τους, γιατί πρέπει να βάλεις τον «άθεο,» μία εντελώς άλλη έννοια και η οποία επιτρέπει κάλλιστα και παραλογισμό, και μη υλισμό, και μη σκεπτικισμό ακόμα, επί παραδείγματι, να υπερκαλύψει όλ' αυτά; Δεν το έχεις στηρίξει, και η εμμονή στο ότι οι όροι είναι ανεπαρκής δεν έχει στηριχθεί ακόμα λογικά.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:
patroklos έγραψε:...άκουσα οτι η πιστη για μια υπερβαση του εγωικου εαυτου ειναι θεμελιωδης για πνευματικη ευημερία...
Και πώς αυτή η πίστις μετατρέπεται σε πίστι σε όντα αποκυήματα φαντασίας;
-οταν συνειδητοποιειται χωρις την απαραιτητη νοητικη ορθολογικη επάρκεια
-στην παρουσία πονου και απογνωσης
-οταν υπαρχει βασικη αδυναμια και ανασφαλεια


δεν ειμαι σιγουρος οτι αυτη ειναι που μετατρεπεται

η πιστη στην οποια αναφερομαι και σχετιζεται με αισιοδοξια και αντιαγχωτικη διαθεση
εχει να κανει με το αν πιστευεις ότι εισαι κατι παραπανω από μια μηχανη

η εικασια ότι αυτο το κατι παραπανω ειναι εκτος της θνητης φυσης ειναι μια προσθεση και οχι μετατροπη.

η πιστη στην επιπροσθετη "εξηγηση" (οπως θεος αυλο υπερπεραν κτλ) δεν ειναι απαραιτητη για αισιοδοξια και αντιαγχωτικη διαθεση

η βασικη λιθος ειναι το αν πιστευεις ότι εισαι κατι παραπανω από μια μηχανη
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:
patroklos έγραψε:Αντιλαμβάνεσαι (ή όχι) κάτι πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης σου?
Κάτι σαν ηχώ? Κατί σαν να σε παρατηρει, και ταυτοχρονα να ειναι εσυ που παρατηρεις την σκέψη σου?
Κατηγορηματικά ΟΧΙ.
εχεις γνωμη για τον διαλογισμο?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
ΟΚ θα σεβαστώ την προσωπική κατάστασή σου, που μπορεί να είναι και σοβαρή ή μη αναστρέψιμη, δείχνοντας κατανόηση για άλλη μια απάντηση. Μετά κάτσε μίλα με άλλους και απάντα μόνος σου να τα αποδομήσεις όλα λες κι έχεις κανέναν εχθρό απέναντι και να βάλεις όσα ηλίθια και άκαιρα εικονίδια θες. Κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις κιόλας πού ήταν η προσβολή, μπαίνεις σε ένα νήμα που εκτίθεται μια άποψη η οποία διαφέρει από τη δική σου και δε διεκδικεί το αλάθητο και αρχίζεις τα προσωπικά. Ορίστε, έγραψα κι εγώ μερικά, είναι πολύ εύκολο τελικά να κουνάς το δάχτυλο στους άλλους. Δασκαλάκος της κακιάς ώρας.
Όπως διακρίνεται και αργότερα, πάντως, έχω σθεναρή ένσταση και ως προς τη χρήση αυτής της λέξης: ο άθρησκος δεν είναι, όπως λες, το άτομο με δικό του σύστημα πίστης, αλλά χωρίς ανταπόκριση στις «γνωστές θρησκείες» (όποιες κι αν είναι αυτές πάντα, αναλόγως κράτους κ.ά.):
Δικαίωμά σου και θα χαιρόμουν να ακούσω περισσότερα υπό άλλες συνθήκες.

Άθρησκος: αυτός που έχει κάποιου είδους πίστη στο μεταφυσικό η οποία όμως δεν ταυτίζεται με τα δόγματα κάποιας θρησκείας.
Άθεος ή άπιστος: αυτός που δεν έχει κάποιου είδους πίστη στο μεταφυσικό.

Αν διαφωνούσες με αυτό, δεν ήταν ανάγκη να πας να το βγάλεις με το ζόρι ασαφές. Ας συμφωνούσαμε ότι διαφωνούμε να τελειώνει το ζήτημα.
Το θέμα είναι ότι αυτό δεν επαρκεί για να προκύψει αυτό που λες. Πρώτον, επειδή συμπεριλαμβάνεις πολλά περισσότερα, πέραν του θεού (και είναι σημαντικό να εντυπωθεί εδώ ότι δεν είναι διόλου σπάνιο να πιστεύει κάποιος ότι δεν υπάρχουν θεοί ή να μην πιστεύει ότι υπάρχουν, κι όμως να πιστεύει σε άλλες μεταφυσικές ή υπερφυσικές ιδέες)· δεύτερον, επειδή, όπως είπα και στον Άναρχο, κάνεις αναφορά σε αυτόν τον ιδεώδη και ακόμη περισσότερο ιδεατό «τρόπο σκέψης που έχεις ένας άθεος.» Πέραν ενός ιδιότυπου ρεύματος που θέλει να ταυτίσει την αθεΐα με τον ορθολογισμό, κάτι τέτοιο δεν έχει βάση, ειδικά δε μη σαθρή στήριξη...
Συμφωνώ ότι δεν είναι σπάνιο. Αυτοί είναι οι κατ' εμέ άθρησκοι.

Όσο για τον "τρόπο σκέψης", δεν ανέφερα πουθενά ότι οι άθεοι είναι ορθολογικοί, έξυπνοι ή κάτι παρόμοιο. Έχουν όμως μια διαφορά στον τρόπο σκέψης σε σχέση με όλους τους θρήσκους και τους άθρησκους: δε θεωρούν ότι υπάρχει κάτι μόνο και μόνο επειδή το δογματίζει μια θρησκεία ή επειδή οι ίδιοι έχουν κάποια συναισθηματική προσκόλληση: θέλουν πιο στέρεες αποδείξεις. Αυτό και τίποτε άλλο. Μπορεί οι "στέρεες αποδείξεις" να είναι χαλκευμένες ή ανακριβείς κι εκεί μπορεί όντως να υπάρξει παραλογισμός (αναφέρομαι και παρακάτω σε αυτό): το ψέμα και η απάτη υπάρχουν και θα υπάρχουν. Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Πέραν από τα εντελώς τραγελαφικά με τους αυτοαποκαλούμενους Χριστιανούς που δηλώνουν και άθεοι, που έχει να κάνει περισσότερο με το γεγονός ότι δύο διαφορετικές ομάδες χρησιμοποιούν τις ίδιες λέξεις με άλλο νόημα, οπότε «μιλάνε άλλη γλώσσα» κιόλας, αυτό που λες δε στέκει εν προκειμένω. Αν μη τι άλλο, θρησκευόμενος άθεος είναι από κάθε άποψη δυνατό, ενώ υπάρχουν και Βουδδιστικά ρεύματα που διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος της μεταφυσικής θεωρήσεως του πρότερου Βουδδισμού, πέραν των θεϊστικών του στοιχείων, οπότε μπορούν να είναι και άθεοι, τυπικά.

Το πρόβλημα με τους Χριστιανούς άθεους είναι ότι κατ' ουσίαν είναι «Χριστιανοί» μόνο ως προς μέρος της φιλοσοφικής θεωρήσεως που ταυτίζεται με τις δικές τους απόψεις, οπότε και η χρήση της λέξης έχει εντελώς άλλη σημασία. Ίσως να μπορεί να πει κανείς το ίδιο και για τους προαναφερθέντες Βουδδιστές, αλλά δεν έχει βασιστεί ικανοποιητικά αυτή η θέση.
Εξίσου "τραγελαφικά" είναι τα περί φασολιών που είναι φακές και τα περί βουδιστών που είναι άθεοι.
Μπορεί κάποιος να είναι άθεος και να ακολουθά τη βουδιστική, χριστιανική κτλ ηθική, ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Αυτό δεν τον κάνει βουδιστή ή χριστιανό.
Δεν είπα αυτό. Το θέμα είναι ότι έφερες ως παράδειγμα μη ορθολογιστή άθεου ακριβώς το υπερσύνολο που ανέφερες (και όχι τα ζώδια μόνο, οπότε μη βάζεις λέξεις στο στόμα μου).
Αδιαφορώ για το "στόμα" σου, αντίθετα εσύ αναφέρεις τη λέξη "ορθολογικός" την οποία δε χρησιμοποίησα ούτε μία φορά μέχρι αυτή τη δημοσίευση. Τα ζώδια είναι κλασικό παράδειγμα μη θρησκευτικού τύπου συναισθηματικής προσκόλλησης και βεβαιότητας ύπαρξης/ισχύος.
Από τη στιγμή που ένας άθεος μπορεί να είναι εντελώς παράλογος σε κάποια θέματα (όπως τα ζώδια, το ouija board και πάει λέγοντας), ακόμα και να πιστεύει σε πνεύματα ή φαντάσματα, ακόμα και μετεμψυχώσεις (!) και τόσα πολλά άλλα, νομίζεις ότι μπορείς λογικά να στηρίξεις την ιδέα ότι ο άθεος δεν εμπίπτει σε αυτά τα πιστεύω;
Ένας άθεος μπορεί να νομίζει εκείνη ή την άλλη φυλή εκ φύσεως ανώτερες. Μπορεί να νομίζει ότι εφηύρε την πανάκεια. Για τέτοιου είδους παραλογισμούς μιλάω. Να μην αρκείται μεν στις αποδείξεις αλλά οι αποδείξεις αυτές να είναι λάθος για κάποιο λόγο. Κανείς δεν είπε ότι μόνο οι άθεοι είναι έξυπνοι ή ορθολογικοί ή οι μόνοι που αξίζουν ή ο,τιδήποτε παρόμοιο.
αυτό που μόλις έκανες ήταν να πάρεις τη λέξη «άπιστος» όπως τη χρησιμοποίησα και να διευρύνεις την εφαρμογή της στο υπερσύνολο των πεποιθήσεων που εσύ θέλεις να ταιριάξει...

Περιγράφεις τον υλιστή ή σκεπτικιστή, έναν ορθολογιστή. Όχι τον άθεο...
Α + πίστη, καμία κατάχρηση.
Άλλα αντί άλλων. Άσε που διαφωνώ κάθετα με το πρώτο και το δεύτερο παράδειγμα είναι απλώς αστείον.
Με τα παραδείγματα (ανακαλύψεις, θρύλος) σού απέδειξα ότι μια λέξη μπορεί να προϋπάρχει και με το πέρασμα του χρόνου να αποκτήσει διαφορετική σημασία από την αρχική της. Στο δυτικό κόσμο η λέξη "άθεος" χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ακόμα πολλές φορές για να δείξει την έλλειψη πίστης στο χριστιανικό θεό ειδικά.
Δεν υπάρχει απόλυτη ταύτιση των δύο, οπότε είναι σαθρό επιχείρημα αυτό.
Η συνεκδοχή δεν προϋποθέτει ούτε συνεπάγεται ταύτιση.
Off Topic
Έχει πολλή πλάκα που στο τέλος με ψέγεις για έλλειψη επιχειρημάτων. Εγώ βλέπω επιχειρήματα εκατέρωθεν και όχι κάποια βεβαιότητα ή οριστικό συμπέρασμα. Αφού είσαι ανίκανος όμως να υπερασπιστείς την κατά τα άλλα σεβαστή άποψή σου χωρίς εικονίδια, ειρωνείες και λοιπές χαζομάρες, καλή συνέχεια στη συζήτηση με πιο υπομονετικά μέλη. Δεν έχω καμία διάθεση να ανέχομαι από μη φίλους τέτοια συμπεριφορά είτε στο χώρο αυτό είτε στην πραγματική ζωή, όπου με παίρνει έστω. Γι' αυτό δεν είμαι πια συντονιστής.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

patroklos έγραψε:...η πιστη στην οποια αναφερομαι και σχετιζεται με αισιοδοξια και αντιαγχωτικη διαθεση
εχει να κανει με το αν πιστευεις ότι εισαι κατι παραπανω από μια μηχανη
Είμαι υπερβολικά αισιόδοξος και έχω από καιρού καταφέρει να καταπολεμήσω το άγχος με μόνο όπλο την λογική (μου). Η θεώρησίς μου ότι είμαι θνητός (ψυχή τε και σώματι) είναι αυτή η οποία με οδηγεί στην αισιόδοξη (και όχι μοιρολατρική) θεώρησι των πραγμάτων και στην απαλλαγή από το άγχος. Το ότι γνωρίζω ότι θα χαθώ κάποια στιγμή από την ζωή είναι αυτό που με κάνει να ζω. Carpe diem - Άδραξε την ημέρα. Η ελπίς μεταθανατίου ζωής είναι μάλλον αποτρεπτική για την εκμετάλλευσι της καθημερινότητος.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

patroklos έγραψε:
Αναρχος έγραψε:
patroklos έγραψε:Αντιλαμβάνεσαι (ή όχι) κάτι πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης σου?
Κάτι σαν ηχώ? Κατί σαν να σε παρατηρει, και ταυτοχρονα να ειναι εσυ που παρατηρεις την σκέψη σου?
Κατηγορηματικά ΟΧΙ.
εχεις γνωμη για τον διαλογισμο?
Σαφώς... Αλλά τι σχέσι έχει με το "κάτι πέρα από εμένα"; Ό,τι "πέρα και πίσω απο την συνήθη φωνη της σκεψης μου" μπορεί να μη είναι σύνηθες αλλά είναι δικό μου... Και οι έσω και έξω "παρατηρητές" δικοί μου είναι...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
RaspK
Δημοσιεύσεις: 2314
Εγγραφή: 13 Ιαν 2010 14:06
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Ευθύμη, υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην αυστηρή κριτική και την προσωπική επίθεση... Προφανώς δεν το καταλαβαίνεις αυτό.
Ευθύμης έγραψε:Ας συμφωνούσαμε ότι διαφωνούμε να τελειώνει το ζήτημα.
Μόνο που ξεκίνησες το θέμα για το εάν διαφωνούμε με τις περιγραφές και λοιπά. Ε, ναι, διαφωνώ: ο δεύτερος είναι υλιστής...

Σημειώνω:
Ευθύμης έγραψε:Άθεος ή άπιστος: αυτός που δεν έχει κάποιου είδους πίστη στο μεταφυσικό.
Ευθύμης έγραψε:Α + πίστη, καμία κατάχρηση.
Διαφωνώ, επειδή το θέμα της «πίστης» ως προς τη λέξη άθεος αφορά, πρώτον, την ύπαρξη θεού, δεύτερον, όχι το μεταφυσικό. Το να υπερκεραστεί η έννοια του θείου με την έννοια του μεταφυσικού είναι λάθος, κι ας έχω γράψει, χαρακτηριστικά, άρθρο όπου κατηγορώ ευθέως όσους «φτύνουν» το χαρακτηρισμό "Magical Sky Fairy," μιας και τα διαφόρων μυθολογιών εξωτικά και άλλα θρυλικά πλάσματα είναι κατά περίσταση όντως ή παρομοίως με θεϊκά όντα.
Ευθύμης έγραψε: Έχουν όμως μια διαφορά στον τρόπο σκέψης σε σχέση με όλους τους θρήσκους και τους άθρησκους: δε θεωρούν ότι υπάρχει κάτι μόνο και μόνο επειδή το δογματίζει μια θρησκεία ή επειδή οι ίδιοι έχουν κάποια συναισθηματική προσκόλληση: θέλουν πιο στέρεες αποδείξεις.
Μόνο που τύποις περιορίζεται στο θέμα ύπαρξης θεών. Ένας άθεος μπορεί να είναι και υλιστής ή σκεπτικιστής, όχι όμως υποχρεωτικά.
Ευθύμης έγραψε:Η συνεκδοχή δεν προϋποθέτει ούτε συνεπάγεται ταύτιση.
Το ξέρω, αλλά δεν υπάρχει ανάγκη ή ιδιαίτερη χρηστικότητα στη συνεκδοχή που προτείνεις.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε: Είμαι υπερβολικά αισιόδοξος και έχω από καιρού καταφέρει να καταπολεμήσω το άγχος με μόνο όπλο την λογική (μου)..
δεν αμφιβαλλω, συμπιπτω και προσπαθω να επαυξησω.
Παραδειγμα,
" καταφερα την αναβαση του ορους με μονο εργαλειο την αξινα μου"
δεν ειναι όλη η αληθεια, χρειαστηκε και το ρουχο για το ψυχος και η γλυκοζη στο αιμα του για να αποφασιζει σωστα και γρηγορα

η λογικη ειναι η αξινα, το ειδικο εργαλειο
το πλαισιο εφαρμογης της το κανει πολυτιμο
Αναρχος έγραψε: Η θεώρησίς μου ότι είμαι θνητός ... με κάνει να ζω. Carpe diem - Άδραξε την ημέρα..
-με κανει να εκτιμω περισσοτερο/ πλουσιοτερα το ότι ζω
- ..και χείρα κίνει
Αναρχος έγραψε: Η ελπίς μεταθανατίου ζωής είναι μάλλον αποτρεπτική για την εκμετάλλευσι της καθημερινότητος.
δεν χρειαζεται να την επανεισαγεις σε συζητηση με εμε, την εχουμε αφησει προ πολλου.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
stratos
Δημοσιεύσεις: 1563
Εγγραφή: 14 Αύγ 2010 19:58
Όνομα Ιστότοπου: -

patroklos έγραψε:εχεις γνωμη για τον διαλογισμο?
Εσένα ποια είναι η γνώμη σου ?
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
patroklos έγραψε: η πιστη στην οποια αναφερομαι και σχετιζεται με αισιοδοξια και αντιαγχωτικη διαθεση
εχει να κανει με το αν πιστευεις ότι εισαι κατι παραπανω από μια μηχανη
Πιστεύω ότι είμαι μια μηχανή της οποίας κάθε λειτουργία καθορίζεται από την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τα δομικά της στοιχεία και της οποίας η απάντηση στο ερώτημα αν μπορεί να αισθανθεί το παραπάνω, θα είναι πάντα αρνητική.
Είτε το πιστεύεις είτε όχι, είσαι καταδικασμένος να νιώθεις πάντα κατι παραπάνω από μηχανή.
Άβαταρ μέλους
breadfan
Δημοσιεύσεις: 1722
Εγγραφή: 20 Ιουν 2009 03:16
Τοποθεσία: Πάτρα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ

Raspk, η συχνή χρήση των εικονιδίων :facepalm: και :naughty: στις αναρτήσεις σου δείχνει παντελή έλλειψη σεβασμού προς τους συνομιλητές σου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνεις, απεναντίας έχεις δείξει την ίδια ή παρόμοια απαξιωτική/ειρωνική/προσβλητική συμπεριφορά αρκετές φορές, σε διαφορετικά νήματα.

Η αρχή της εν λόγω ανάρτησης του Ευθύμη για την οποία υπέβαλες αναφορά, αποτελεί όντως προσωπική επίθεση. Το ότι προέρχεται από ένα μέλος με άψογη μέχρι στιγμής συμπεριφορά, την οποία έχει επιδείξει σε δύσκολα threads με σκληρές προσωπικές επιθέσεις εναντίον του, θα πρέπει να σε προβληματίσει. Αν δεν σου αρέσει ο τρόπος που σου απαντούν, προσπάθησε να μην προκαλείς. Ή, αν επιλέξεις να αγνοήσεις αυτή τη συμβουλή, μην περιμένεις από τη συντονιστική ομάδα να λογοκρίνει την αντίδραση των συνομιλητών σου, εκτός αν η απάντηση υπερβαίνει κατά πολύ την πρόκληση.

Ευθύμη, τα υπονοούμενα που άφησες για τον Raspk (περί "μη αναστρέψιμης κατάστασης") είναι απαράδεκτα. Η συντονιστική ομάδα θεωρεί ότι προκλήθηκες, αυτό όμως δεν δικαιολογεί την απάντησή σου. Έχεις πείρα απ' το συντονισμό, και έπρεπε να προβλέψεις ότι τέτοιες δηλώσεις ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Θα μπορούσες κάλλιστα να αποχωρήσεις από το διάλογο δηλώνοντας ότι αυτή είναι η τελευταία σου ανάρτηση επί του θέματος, χωρίς άλλα σχόλια. Θα σε παρακαλέσω να μην επαναληφθεί το θέμα.

Θα κλείσω αυτή την αναφορά, θεωρώντας ότι έχουν δοθεί εκατέρωθεν οι κατάλληλες προειδοποιήσεις. Οι όποιες τυχόν ενστάσεις σας να μη γίνουν σε αυτό το νήμα, αλλά με pm προς οποιοδήποτε μέλος της συντονιστικής ομάδας.
Οὐκ ἄρα τὸ θεοφιλὲς ὅσιόν ἐστιν, ὦ Εὐθύφρων, οὐδὲ τὸ ὅσιον θεοφιλές, ὡς σὺ λέγεις, ἀλλ᾽ ἕτερον τοῦτο τούτου.
Μάκης
Δημοσιεύσεις: 1219
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 02:38
Όνομα Ιστότοπου: -

Εγώ λέω απλώς ότι είμαι υλιστής, που δεν συσσωρεύει όμως υλικά αγαθά (γιατί αλλοιώς θα ήμουν ιδεαλιστής, ανεξάρτητα του τι έλεγα) και ο άλλος κομπλάρει αλλά καταλαβαίνει. Δεν τολμάει να με ρωτήσει αν πιστεύω σε θεό ή είμαι άθεος και τέτοια, γιατί ξέρει ότι θα γελάσω. Έτσι μ΄αυτό ξεμπερδεύω εύκολα.
Όταν με ρωτάει περί ψυχής του λέω να κάνει πιό συγκεκριμένη την ερώτηση και αυτή συνήθως είναι: πιστεύεις ότι υπάρχει ψυχή?
Ψυ Χή του λέω δεν πιστεύω ότι υπάρχει, αλλά για ΧΨ είμαι σίγουρος. Είναι το σύστημα συντεταγμένων. Και αυτό που εσύ νομίζεις ότι είναι ψυχή, τέτοιο σύστημα συντεταγμένων είναι. Μπορούμε λοιπόν να συμφωνήσουμε διαφωνώντας, αν βάλλουμε και τον άλλον άξονα και αναρωτηθούμε: ΖΨΧ ή ΧΨΖ? Ο άλλος αγαθεύει! Αν δε κουφαθεί και θέλει παραπέρα κουβέντα, τότε ψάχνουμε μαζί να βρούμε ένα τρισδιάστατο υλικό σύστημα που αυτοσυντονίζεται ή και μπορεί να συντονίσει υλικά μέρη του....κουβέντα δηλ. που ξεχνάς από πού ξεκίνησες!
Απάντηση