Η Παγίδα

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.

Διαλέξτε αυτό που σας περιγράφει πιό πιστά

Θέλω να έχω το εργαλείο της πίστης/ αυτο-ύπνωσης ενεργό, περιστασιακά, με όσο το δυνατόν δικό μου έλεγχο και κρίση και να εχω την συναισθηματική εμβάθυνση και το δέος για ό, τι έχουν να προσφέρουν
5
21%
Δεν θέλω να έχω το εργαλείο της πίστης/ αυτο-ύπνωσης ενεργό,προτιμώ συναισθηματική εμβάθυνση και το δέος όσο απορρέουν μόνο μετά από «ξερή» ορθολογική ανάλυση της ελάχιστης συμφωνηθείσας αντικειμενικής πραγματικότητας.
19
79%
 
Σύνολο ψήφων: 24
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Κάποιες υπαρκτές ανθρώπινες αντιδράσεις βασίζονται και ορίζονται σε υποκειμενική εκτίμηση και αυτο-ενισχυμένη ανταπόκριση σε αντιληπτά φαινόμενα τα οποία μόνο εν μέρει αντιστοιχούν σε υλικές μετρήσεις.
Η παγίδα είναι να απορρίπτεις κάθε τέτοια αντίδραση λόγω της δυσκολίας που έχει η διαλεύκανσή της.

Πέφτεις σε τέτοια παγίδα συχνότερα όταν υπάρχει άρνηση, αηδία και κατάθλιψη.

Πχ
Μουσική, Αγάπη, Φιλία και τί μπορούν να επιφέρουν

Έλλειψη , Άγχος, Απομόνωση και τί μπορούν να επιφέρουν

Το πώς υπάρχει το Χρώμα και η Αυτοσυνειδητότητα

Ως τώρα η θέση μου υπήρξε ότι κάθε ανθρώπινη εμπειρία βασίζεται σε κάποια χημική αντίδραση. Τα φάρμακα λειτουργούν ΕΠΕΙΔΗ προ-υπάρχουν ενδογενείς υποδοχείς, μεμβράνες και ηλεκτροχημικά δυναμικά.

Επομένως
Ή καταπίνεις το κατάλληλο χάπι

Ή διαμορφώνεις την κατάλληλη μίξη (υποκειμενικής) συμπεριφοράς / (αντικειμενικών) ερεθισμάτων

Και Γνωρίζεις , Νιώθεις, την Ακούς
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Ψηφισα το α) γιατι θεωρω το β) ανεφικτο.
Καθε ορθολογικη αναλυση αποκλειει την δυνατοτητα να νιωσεις δεος η να εμβαθυνεις συναισθηματικα, αφου στην ουσια απομυθοποιει το αντικειμενο το οποιο εξεταζεις (πχ ενα μουσικο εργο).
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Η μη αποδοχή των μεταφυσικών αναφορών του Requiem του Mozart αφαιρεί την αίσθηση του δέους ή της έκστασης που βιώνεις στο άκουσμά του;
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Η μη αποδοχή των μεταφυσικών αναφορών του Requiem του Mozart αφαιρεί την αίσθηση του δέους ή της έκστασης που βιώνεις στο άκουσμά του;
Καμία σχέση, δεν εννοώ αυτό. Η ανάλυση του έργου (δηλ. η ανάλυση των αναφορών του, της μελωδίας, των συγχορδιών, του ρυθμού, των ηχοχρωμάτων κτλ) κατα την ώρα της ακρόασής του, είναι που αφαιρεί την αίσθηση του δέους ή της έκστασης.
KickAndSnare
Δημοσιεύσεις: 650
Εγγραφή: 29 Ιουν 2011 16:35
Όνομα Ιστότοπου: http://theSurrealSanctuary.blogspot.com

Το α προφανως, απερισκεπτα
The past inside the present ....
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid δεν ισχυει παντα αυτο. Εναν πινακα ζωγραφικης αν τον δεις εχοντας υποψιν και 5 πραγματα για να κανεις αναφορες, θα τον απολαυσεις πολυ καλυτερα απο οτι αν εισαι ντιπ ασχετος. Στη πραγματικοτητα, δεν μπορω να φανταστω πολλα πραγματα που θα με εκαναν να αισθανθω δεος χωρις να χρησιμοποιησω καθολου ορθολογισμο. Καθολου σκεψη.
θα πρεπει να απευθυνθουν σε πολυ πρωτογονα ενστικτα, αταβιστικες αντιδρασεις για να το καταφερουν.

Επισης, μια νεα ιδεα, ενας καινουργιος συσχετισμος, ή μια απλη επιβεβαιωση μιας πληροφοριας που ηξερες επισης επιφερουν συναισθηματικες αντιδρασεις, και μαλιστα θετικοτατες. Ειμαστε εξελικτικα προδιαθετειμενοι να γουσταρουμε συναισθηματικα να ικανοποιουμε την περιεργεια μας. Δυστυχως οχι τοσο οσο θα χρειαζοταν για να γινουμε καλυτερος κοσμος, αλλα αρκετα..
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

kapages έγραψε:vesid δεν ισχυει παντα αυτο. Εναν πινακα ζωγραφικης αν τον δεις εχοντας υποψιν και 5 πραγματα για να κανεις αναφορες, θα τον απολαυσεις πολυ καλυτερα απο οτι αν εισαι ντιπ ασχετος. Στη πραγματικοτητα, δεν μπορω να φανταστω πολλα πραγματα που θα με εκαναν να αισθανθω δεος χωρις να χρησιμοποιησω καθολου ορθολογισμο. Καθολου σκεψη.
θα πρεπει να απευθυνθουν σε πολυ πρωτογονα ενστικτα, αταβιστικες αντιδρασεις για να το καταφερουν.

Επισης, μια νεα ιδεα, ενας καινουργιος συσχετισμος, ή μια απλη επιβεβαιωση μιας πληροφοριας που ηξερες επισης επιφερουν συναισθηματικες αντιδρασεις, και μαλιστα θετικοτατες. Ειμαστε εξελικτικα προδιαθετειμενοι να γουσταρουμε συναισθηματικα να ικανοποιουμε την περιεργεια μας. Δυστυχως οχι τοσο οσο θα χρειαζοταν για να γινουμε καλυτερος κοσμος, αλλα αρκετα..
Οπωσδήποτε η ικανοποίηση της περιέργειας είναι απόλαυση, γι αυτό άλλωστε είμαστε περίεργοι, όμως για να αισθανθείς δέος για ένα έργο τέχνης, για ενα τοπίο, για οτιδήποτε πρέπει να το αφήσεις να σε συνεπάρει. Την στιγμή της ορθολογικής ανάλυσης νιώθεις συναισθήματα προερχόμενα απ αυτήν (όπως ικανοποίηση της περιέργειας), αλλά είναι αδύνατο να νιώσεις συναισθήματα (όπως δέος, απέχθεια κ.α.) για το αντικείμενο της ανάλυσης. Φαντάσου για παράδειγμα πως θα ένιωθες αν κατα την διάρκεια του σεξ αντιλαμβανόσουν το γυναικείο σωμα σαν ενα σύνολο απο άτομα...
Συμφωνώ οτι οι προηγούμενες απόψεις μας για κάτι, καθορίζουν σε τεράστιο βαθμό την απόλαυσή του, την στιγμή όμως της απόλαυσης λειτουργούν ασυνείδητα.
Τέλος, η απουσία ορθολογικής ανάλυσης δεν συνεπάγεται απουσία σκέψης. Οσο έχουμε τις αισθήσεις μας σκεφτόμαστε...
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

KickAndSnare έγραψε:Το α προφανως, απερισκεπτα
"Προφανώς" και "απερίσκεπτα" δεν στέκουν μαζί...
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Darkchilde
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
Τοποθεσία: Lost in the Night
Επικοινωνία:

Ψήφισα το β, αν και θεωρώ ότι δεν είναι έτσι ακριβώς όπως άσπρο και μαύρο.

Δεν χρειάζεται η πίστη για να νοιώσεις δέος μπροστά σε φωτογραφίες του Hubble ή για ένα μουσικό κομμάτι. Μπορεί να ακούσεις το requiem, να νοιώσεις δέος, αλλά να μην γνωρίζεις για ποιό μουσικό κομμάτι πρόκειται. Η συναισθηματική εμβάθυνση γίνεται πολύ καλύτερα όταν έχεις ξεφύγει από την πίστη, τουλάχιστον για μένα. επειδή μπορώ να αισθανθώ ελεύθερα χωρίς τύψεις, για οτιδήποτε.
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net

Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευχαριστω την συμμετοχη σας

Οι α) τεινουν να πουν οτι οι β) εθελοτυφλουν

Οι β) τεινουν να πουν οτι οι α) ειναι φαντασιοπληκτοι

Η αναλυση καταστραφει την εμπειρια

Η εμπειρια αυξανεται σε ενταση και διαρκεια με καποια ελαχιστη απαραιτητη προεργασια γνωσης,κατι σαν εκπαιδευση «εκτιμησης» αλλα παντα στοχευει να εμβανθυνει το χρωμα και την αισθηση ( με το επιθυμητο και αβλαβες –γενικά- δεος) θολωνοντας την λεκτικη περιγραφη στην ταμπελα και την επεξεργαστικη σκεψη εν γένει-την ωρα κατα την διαρκεια της εμπειριας.

Ειναι μορφη πιστης /αυτουπνωσης, η προβολη σεναριου Ροής αφου υλοποιηθει μια προσδοκια με κομπαρσο τον εαυτο σου στο παρόν. Η πεποιθηση οτι υπαρχει πιθανοτητα να βρεθεις ετσι εσυ στον ιδεατο χωρο και περιβαλλον που φαντασιωνεις απο επιγνωση σκεψης-μνημης των στιγμων που σε ικανοποιησαν πρότεινος και συμπιπτουν με την τωρινη εμπειρια ενος πινακα ή ενος μουσικου κομματιου ή ενος easy rider ονειρου οδηγησης απο τις στιγμες του.

Η χαρα για τον μοζαρτ ή τον kirchner ή ενα πινακα του woelfli http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_W%C3%B6lfli

Διαρκει βραχυπροθεσμα στην συνειδητοποιηση της
Αλλα
Καθως φαντασιωνεις οτι το παιζουν μουσικα σε εσενα ειδικα καθως πετας και τριβεσαι χορευοντας χαρωπα με αλλα δελφινακια

ή φαντασιωνεις οτι βουτας στον κοσμο του πινακα, στα ματια που τον παρηγαγαν

ολοι κατασκευαζουμε βαγονετες για να βολταρουμε τις πιό εκλεκτες εμεπιριες μας, παντα ορθολογικά ελπιζουμε ισως, συνειδητα και ασυνεινηδητα όμως

η πίστη αναγεται στον ανθρωπο ακομα και αν τα data δεν μας πολυ-καλύπτουν

η μονη θεοποιηση ειναι η εμπειρια οσο και για ό,τι διαρκεί

οταν αισθανεσαι ελευθερα και πχ χορευεις, δεν πολυ-σκεφτεσαι notwhat?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

KickAndSnare έγραψε:Το α προφανως, απερισκεπτα
Αβάδιστα, αβασάνιστα, αβλεπί, ασκαρδαμυκτί, Άαχεν, ΑΑΑ. :mrgreen:
Κι εγώ το α ψήφισα.

Δε νομίζω ότι η ορθολογική ανάλυση μειώνει το εκστατικό βίωμα. Όπως ειπώθηκε ήδη, μπορεί και να το αυξάνει.
Θυμάμαι τον μαθηματικό μας στο σχολείο (καταπληκτικός καθηγητής παρεμπιπτόντως) μια φορά αφού λύσαμε μια εξίσωση και κάναμε το γράφημα στον πίνακα, καθόταν και το κοίταζε και έλεγε "μα τι ωραία καμπύλη! για δείτε αυτήν την καμπύλη!" την είχε καταβρεί.

Την κλασσική μουσική ή την όπερα (μια που πιάσαμε και το ρέκβιεμ του Μότσαρτ) την απολαμβάνεις ακόμη περισσότερο όταν έχεις διδαχθεί κάποια πράγματα για τη σύνθεση, την ενορχήστρωση, τη δομή του έργου κλπ.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

vesid έγραψε:
kapages έγραψε:vesid δεν ισχυει παντα αυτο. Εναν πινακα ζωγραφικης αν τον δεις εχοντας υποψιν και 5 πραγματα για να κανεις αναφορες, θα τον απολαυσεις πολυ καλυτερα απο οτι αν εισαι ντιπ ασχετος. Στη πραγματικοτητα, δεν μπορω να φανταστω πολλα πραγματα που θα με εκαναν να αισθανθω δεος χωρις να χρησιμοποιησω καθολου ορθολογισμο. Καθολου σκεψη.
θα πρεπει να απευθυνθουν σε πολυ πρωτογονα ενστικτα, αταβιστικες αντιδρασεις για να το καταφερουν.

Επισης, μια νεα ιδεα, ενας καινουργιος συσχετισμος, ή μια απλη επιβεβαιωση μιας πληροφοριας που ηξερες επισης επιφερουν συναισθηματικες αντιδρασεις, και μαλιστα θετικοτατες. Ειμαστε εξελικτικα προδιαθετειμενοι να γουσταρουμε συναισθηματικα να ικανοποιουμε την περιεργεια μας. Δυστυχως οχι τοσο οσο θα χρειαζοταν για να γινουμε καλυτερος κοσμος, αλλα αρκετα..
Οπωσδήποτε η ικανοποίηση της περιέργειας είναι απόλαυση, γι αυτό άλλωστε είμαστε περίεργοι, όμως για να αισθανθείς δέος για ένα έργο τέχνης, για ενα τοπίο, για οτιδήποτε πρέπει να το αφήσεις να σε συνεπάρει. Την στιγμή της ορθολογικής ανάλυσης νιώθεις συναισθήματα προερχόμενα απ αυτήν (όπως ικανοποίηση της περιέργειας), αλλά είναι αδύνατο να νιώσεις συναισθήματα (όπως δέος, απέχθεια κ.α.) για το αντικείμενο της ανάλυσης. Φαντάσου για παράδειγμα πως θα ένιωθες αν κατα την διάρκεια του σεξ αντιλαμβανόσουν το γυναικείο σωμα σαν ενα σύνολο απο άτομα...
Συμφωνώ οτι οι προηγούμενες απόψεις μας για κάτι, καθορίζουν σε τεράστιο βαθμό την απόλαυσή του, την στιγμή όμως της απόλαυσης λειτουργούν ασυνείδητα.
Τέλος, η απουσία ορθολογικής ανάλυσης δεν συνεπάγεται απουσία σκέψης. Οσο έχουμε τις αισθήσεις μας σκεφτόμαστε...
Αυτό και αν είναι εκστατικό.
Ψήφησα το β.

Η παγίδα Πάτροκλε δεν είναι όπως το τοποθετείς μεταξύ των 2 καταστάσεων που πρέπει να επιλέξουμε.
Η παγίδα έγκειται στο πότε και σε ποια κατάσταση είμαστε κάθε φορά και αν το γνωρίζουμε.
Πολλά λέμε και πολλά νομίζουμε κάθε φορά ότι αντιπροσωπεύουμε.
Εξαρτιόμαστε ταυτόχρονα από ένα σωρό ηλεκτρικές εκκενώσεις.
Σε ποια κατάσταση θα επιλέξουμε να ξυπνήσουμε κάθε φορά, είναι ρουλέτα, σαν την φαινομενική τυχαιότητα των πρώτων, θέλει αρκετά ποσοστά ενέργειας για να επιλέξουμε τελικά εμείς
και ενεργεια=γνωση λένε κάποιοι.
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
spylab
Δημοσιεύσεις: 1600
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 13:14
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Γλυφαδα

ξερά β ;)
Minds are like para-chutes. They only function when open.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

spylab έγραψε:ξερά β ;)
patroklos έγραψε: ολοι κατασκευαζουμε βαγονετες για να βολταρουμε τις πιό εκλεκτες εμεπιριες μας, παντα ορθολογικά ελπιζουμε ισως, συνειδητα και ασυνεινηδητα όμως


α)συνειδητα

β)ασυνειδητα

;)
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε: Δε νομίζω ότι η ορθολογική ανάλυση μειώνει το εκστατικό βίωμα. Όπως ειπώθηκε ήδη, μπορεί και να το αυξάνει.Θυμάμαι τον μαθηματικό μας στο σχολείο .....αφού λύσαμε μια εξίσωση και κάναμε το γράφημα ....., καθόταν και το κοίταζε και έλεγε "μα τι ωραία καμπύλη! για δείτε αυτήν την καμπύλη!"
Την κλασσική μουσική ή την όπερα την απολαμβάνεις ακόμη περισσότερο όταν έχεις διδαχθεί κάποια πράγματα ...
Περίμενε, Δεν τα συμπίπτεις, Πρωτα η αναλυση, εξισωση και λυση της, σχεδιασμος γραφήματος και μετα

α π ε μ π λ ο κ η του αναλυτικου μηχανισμου=καθόταν και το κοίταζε
τσουπ, αναβλυζει επι της μηχανοραφικης σκεπτομενης παυσης η εκτίμηση

Ειναι δεδομενο οτι οταν στραφει η προσοχη, η εστιαση απο την αντιληψη της παθητικης παρατηρησης στην επίλυση, εξηγηση και καταχωρίσιμη περιγραφη, μειωνεται το αντιληπτο δέος.

Αλλο καπέλο η καλλιεργεια για περισσοτερες "αρμονικες" στην εκαστοτε εμπειρια. Με την εκπαιδευση και την επαναληψη της επαφης, ευαισθητοποιεισαι (sensitisation) και αυξανει το αντιληπτο δεος. Ειναι προεργασια αναλυτικη, τοτε η αντιληψη, δεν συμπιπτουν.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
spylab
Δημοσιεύσεις: 1600
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 13:14
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Γλυφαδα

β)ασυνειδητα

οσο το ασυνειδητο ειναι απροσιτο στο συνειδητο λογικο μυαλο, χωρις τυψεις ;)

Αλλιως και α) και β) ειναι το ιδιο..

patroklos το avatar ειναι ebola?
Minds are like para-chutes. They only function when open.
vesid
Δημοσιεύσεις: 2797
Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Όνομα Ιστότοπου: -

patroklos έγραψε:...Πρωτα η αναλυση, εξισωση και λυση της, σχεδιασμος γραφήματος και μετα

α π ε μ π λ ο κ η του αναλυτικου μηχανισμου=καθόταν και το κοίταζε
τσουπ, αναβλυζει επι της μηχανοραφικης σκεπτομενης παυσης η εκτίμηση

Ειναι δεδομενο οτι οταν στραφει η προσοχη, η εστιαση απο την αντιληψη της παθητικης παρατηρησης στην επίλυση, εξηγηση και καταχωρίσιμη περιγραφη, μειωνεται το αντιληπτο δέος.
:text-yeahthat:
Κανένα δέος κατά τη διάρκεια της ανάλυσης. Δέος (διαφορετικό απο το αρχικό) μόνο μετά το τέλος της, και όχι για το αρχικό αντικείμενο αλλά για το νέο που προσδιορίζεται απο τα συστατικά του, τις σχέσεις του με τα άλλα αντικείμενα κτλ ανάλογα με το είδος της ανάλυσης.
Η ανάλυση μπορεί να συνεχιστεί ή να πάρει άλλη μορφή και ή αντίληψη του αντικειμένου να ξαναλλάξει.
patroklos έγραψε:Αλλο καπέλο η καλλιεργεια για περισσοτερες "αρμονικες" στην εκαστοτε εμπειρια. Με την εκπαιδευση και την επαναληψη της επαφης, ευαισθητοποιεισαι (sensitisation) και αυξανει το αντιληπτο δεος. Ειναι προεργασια αναλυτικη, τοτε η αντιληψη, δεν συμπιπτουν.
Και όχι μόνο η καλλιέργεια, ακόμη και η απλή γνώση οτι πχ ένας πίνακας είναι σπάνιος και περιζήτητος μπορεί να αυξήσει το δέος που αυτός προσφέρει.
http://www.ted.com/talks/paul_bloom_the ... asure.html
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

spylab έγραψε:το avatar ειναι ebola
Απειλητικος δαιμονας για εναν θρησκοληπτο, δεν βρίσκεις?
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

vesid έγραψε:Ψηφισα το α) γιατι θεωρω το β) ανεφικτο.
Καθε ορθολογικη αναλυση αποκλειει την δυνατοτητα να νιωσεις δεος η να εμβαθυνεις συναισθηματικα, αφου στην ουσια απομυθοποιει το αντικειμενο το οποιο εξεταζεις (πχ ενα μουσικο εργο).
Δεν ειναι ανεφικτο αλλά απρόσιτο, εφόσον αποκλειεται ως ασυνειδητο

Το βιντεο με επεισε οτι ολοι ξεκινουν και βρισκονται στο β)

στο α) στραβωνει το πραγμα με οργανωμενες επιθεσεις απο ατάκες και κλισε

απαξ και γνωρισα το α) το β) μπορει να με καταθλιψει τερματικά
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Leo21
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2198
Εγγραφή: 25 Απρ 2011 18:53
Όνομα Ιστότοπου: -

ψήφισα το α)

αν και δε με εκφράζουν απόλυτα οι όροι "πίστη" και "αυτο-ύπνωση" , και θα προτιμούσα όρους όπως άμεση/υποκειμενική εμπειρία, βιωματικότητα, εκτίμηση, συναισθηματικό "αφουγκρασμα" κτλ

ψηφισα το α) γιατι με εμπνεει και με κινητοποιεί η άμεση εμπειρία . Μπορώ να πω πως ήμουν κάτι σαν β) για αρκετά χρόνια της ζωής μου.

ψήφισα το α) γιατι δε με φοβίζει η δυσκολία εξακρίβωσης/διακρίβωσης/επαλήθευσης της προσωπικής εκτίμησης, αντιθέτως αισθάνομαι πως αυτή το υποκειμενικό πάθος/πίστη/οπτική οδηγεί τη ζωή. Τώρα που έχω πιεί και είμαι ωραία το αισθάνομαι κι όλας, άλλες φορές απλά το 'πιστεύω' , αλλά είναι απλά μια εκτίμηση, μια υποκειμενική εκτίμηση.

ψηφισα το α) επειδή το β) με καταπιέζει

πολύ ωραία ιδεα πάτροκλε, κατάφερες να θίξεις ένα re-occuring [επανεμφανιζόμενο] και πολύ ενδιαφέρον για μένα ζήτημα και έβγαλες ωραία [=ενδιαφέροντα] ποσοστά.

αναρωτιέμαι πόσοι απο αυτούς που ψήφισαν το β)

το ψήφισαν απο
φοβο, τύψεις, ενοχή

προς το οτι κάποτε παραπλανήθηκαν απο το α)

δεν είναι [απαραίτητα] κακό να παραπλανηθείς απο το α) ή το β). Το καλύτερο είναι να συνειδητοποιείς

ένα απο τα σωστα που είπε ο μουρλάρας Terrence McKenna είναι οτι η ανθρωπότητα υποφέρει απο έλλειψη συνείδησης.

η συνείδηση αφορά πρισσότερο το α) παρά το β)

γεια χαρά σε όλους
"Θρησκεία είναι να μην λυπάσαι που δεν καταλαβαίνεις." ~ egore
Απάντηση