Επειδή εδώ και πολύ καιρό, μέσα απο τα θεματά μου προσπαθώ να προβάλλω μαζί με την έννοια του αθεισμού, και τις ανθρώπινες αξίες, πολλοί θεώρησαν οτι μπερδεύω τα πράγματα. αλλοι πάλι θεώρησαν πως πέρα απο τον αθεισμό, είναι δικαίωμα του καθενός να επιλέγει τις δικές του αξίες, όποιες και αν είναι αυτές.
Ως προς το πρώτο, ίσως να ήταν λάθος μου η παραίνεση να προβάλλονται με κάθε ευκαιρία οι θέσεις του ουμανισμού μαζί με αυτές του αθεισμού. Ως προς το δεύτερο, είναι αυτονόητο να επιλέγει ελεύθερα ο καθένας για το πως θα σκέπτεται και θα πράτει.
Ο σκοπός μου ήταν να εμπλουτίσω την συζήτηση, πέρα απο το κύριο θέμα πού είναι ο αθεισμός. έστω με τις διάφορες αποχρώσεις που προβάλλονται απο το κάθε μέλος. Στο θέμα που θέτω προς συζήτηση ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ ΑΘΕΙΣΜΟΣ δίχνει την διαφορά στην αντίληψη περί αθειας απο άτομα που αποδέχονται τον πρακτικό, και τον θεωρητικό, αθεισμό,κατά τη γνώμη σας ποια απο τις παρακάτω κατηγορίες του νομίζεται οτι θα σας εκπροσωπούσαν;
Ο πρακτικός αθεισμός, θεωρεί ότι ο άνθρωπος αδιαφορεί ή αγνοεί οποιαδήποτε αναφορά των πραξεών του προς οποιονδήποτε θεό. με αποτέλεσμα να προσανατολίζει τους ανθρώπους αποκλειστικά προς εγκόσμιους στόχους.
Ο θεωρητικός αθεισμός χωρίζεται στον αρνητικό, και θετικό, αθεισμό. Ο αρνητικός θεωρητικός αθεισμός, αναφέρεται σ'αυτούς που αρνούνται κατηγορηματικά την ύπαρξη θεού και αποκλείουν την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής πρώτης αρχής, και κατά συνέπεια και την αθανασία της ψυχής.
Ο θετικός θεωρητικός αθεισμός,που είναι και ο πιο αποδεκτός απο την πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας, αντικαθιστά την υπερβατική αρχή με την αυτονομία του υποκειμενικού νοητικού στοιχείου στον άνθρωπο, και τον οδηγεί στην ταύτιση της γνώσης με την πραγματικότητα, της σοφίας με την πράξη,και την ελευθερία με την αναγκαιότητα.υποκαθιστά την υπερβατικότητα του θεού και την αθανασία της ψυχής με την προβολή του ανθρώπου στον κόσμο.
Ο θεωρητικός αθεϊσμός ,όταν υποστηρίζει την αυτονομία του ανθρώπου και την ελευθερία του,ονομάζεται και αξιωματικός αθεϊσμός με την έννοια πως ο Θεός δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρχει , αν ο άνθρωπος είναι ο ίδιος εγγυητής για την ελευθερία και την υπευθυνότητά των πράξεών του .Ο θετικός αθεϊσμός είναι λοιπόν ένας ανθρωπολογικός αθεϊσμός, στον οποίο ο Θεός έχει αντικατασταθεί από τον άνθρωπο. Ελπίζω να μην θεωρηθεί πως με τον όρο ανθρωπολογικός αθεισμός μπερδεύονται μήλα με πορτοκάλια.
ορθόδοξος αθειστής tyxkatmal
Πρακτικός και θεωρητικός αθεϊσμός
Έχεις ξεσκιστεί να φτιάχνεις θέματα...
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
Ο πρακτικός αθεισμός με εκπροσωπει διοτι συμπιπτει με την πραγματικοτητα
Εγω αποκλείω την αθανασία της ψυχής αλλα οχι την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής αιρετης αρχής.
κατα τα αλλα βρες εσυ τί ταμπελα θελεις για μενα για να τακτοποιησεις την ραφιέρα της κατανοησης σου.
αυτονομία, υποκειμενικο νοητικού στοιχείου στον άνθρωπο, γνώση, πραγματικότητα, σοφία , πράξη, ελευθερία ,αναγκαιότητα , προβολή του ανθρώπου στον κόσμο.
ο άνθρωπος είναι ο ίδιος εγγυητής για την ελευθερία και την υπευθυνότητά των πράξεών του και αυτο δεν εχει να πει ή να κανει τίποτα με θεόυς, κανενα πρεπει, καμμια ταυτιση, καμμια αντικατασταση
σε θεωρητικο επιπεδο διατηρω το δικαιωμα
να εναλλασομαι και κατα καιρους να απεχω
Εγω αποκλείω την αθανασία της ψυχής αλλα οχι την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής αιρετης αρχής.
κατα τα αλλα βρες εσυ τί ταμπελα θελεις για μενα για να τακτοποιησεις την ραφιέρα της κατανοησης σου.
αυτονομία, υποκειμενικο νοητικού στοιχείου στον άνθρωπο, γνώση, πραγματικότητα, σοφία , πράξη, ελευθερία ,αναγκαιότητα , προβολή του ανθρώπου στον κόσμο.
ο άνθρωπος είναι ο ίδιος εγγυητής για την ελευθερία και την υπευθυνότητά των πράξεών του και αυτο δεν εχει να πει ή να κανει τίποτα με θεόυς, κανενα πρεπει, καμμια ταυτιση, καμμια αντικατασταση
σε θεωρητικο επιπεδο διατηρω το δικαιωμα
να εναλλασομαι και κατα καιρους να απεχω
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Εξ ορισμού, βασικά, αυτό ακριβώς κάνεις, αλλά τι να γίνει: στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα...tyxkatmal έγραψε:Επειδή εδώ και πολύ καιρό, μέσα απο τα θεματά μου προσπαθώ να προβάλλω μαζί με την έννοια του αθεισμού, και τις ανθρώπινες αξίες, πολλοί θεώρησαν οτι μπερδεύω τα πράγματα.
Σου αποτείνω το ύστατο χαίρε, σύνταξη της ελληνικής γλώσσας!tyxkatmal έγραψε:Στο θέμα που θέτω προς συζήτηση ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ ΑΘΕΙΣΜΟΣ δίχνει την διαφορά στην αντίληψη περί αθειας απο άτομα που αποδέχονται τον πρακτικό, και τον θεωρητικό, αθεισμό,κατά τη γνώμη σας ποια απο τις παρακάτω κατηγορίες του νομίζεται οτι θα σας εκπροσωπούσαν;
Kidding aside, για να δούμε τι θα δούμε...
Ό,τι και να λέμε, πάλι από την αρχή θα τα λέμε στο τέλος...tyxkatmal έγραψε:Ο πρακτικός αθεισμός, θεωρεί ότι ο άνθρωπος αδιαφορεί ή αγνοεί οποιαδήποτε αναφορά των πραξεών του προς οποιονδήποτε θεό. με αποτέλεσμα να προσανατολίζει τους ανθρώπους αποκλειστικά προς εγκόσμιους στόχους.
Εφόσον μιλάμε για «πρακτική,» αυτό που θα μπορούσαμε, φαντάζομαι, να αποκαλέσουμε μεθοδολογικό αθεϊσμό δεν είναι παρά το να ζει κανείς σα να μην υπήρχαν θεοί, ανεξαρτήτως το αν πιστεύει κανείς ότι υπάρχουν ή όχι. Είναι δε σημαντικό να πούμε ότι, ουσιαστικά, πρόκειται για συγκεκριμένη στάση, όπου το άτομο δεν προσπαθεί να λάβει πολύ ισχυρή, φιλοσοφικά και λογικά, θέση. Ο τυπικός αγνωστικιστής είναι μάλλον αυτής της στάσης ζωής.
Τρέχα γύρευε...tyxkatmal έγραψε:Ο θεωρητικός αθεισμός χωρίζεται στον αρνητικό, και θετικό, αθεισμό. Ο αρνητικός θεωρητικός αθεισμός, αναφέρεται σ'αυτούς που αρνούνται κατηγορηματικά την ύπαρξη θεού και αποκλείουν την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής πρώτης αρχής, και κατά συνέπεια και την αθανασία της ψυχής.
Πρώτον, η λέξη «αρνητικός» δε χρησιμοποιείται στη φιλοσοφία και τη λογική για να αποδώσει αρνητισμό· χρησιμοποιείται για να προσδώσει την έννοια της μη λήψης κάποιας θέσης ή στάσης, οπότε «αρνητικός άθεος» λέγεται αυτός που ορίζεις λανθασμένα παρακάτω, δηλαδή αυτός που δεν παίρνει τη στάση ότι υπάρχουν θεοί:
Πού είναι τα λάθη που κάνεις και στα δύο σημεία; Ας τα ξαναδούμε (οι διορθώσεις [όρων] βρίσκονται εντός αγκυλών):tyxkatmal έγραψε:Ο θετικός θεωρητικός αθεισμός,που είναι και ο πιο αποδεκτός απο την πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας, αντικαθιστά την υπερβατική αρχή με την αυτονομία του υποκειμενικού νοητικού στοιχείου στον άνθρωπο, και τον οδηγεί στην ταύτιση της γνώσης με την πραγματικότητα, της σοφίας με την πράξη,και την ελευθερία με την αναγκαιότητα.υποκαθιστά την υπερβατικότητα του θεού και την αθανασία της ψυχής με την προβολή του ανθρώπου στον κόσμο.
Το πρώτο σφάλμα είναι ότι δεν αποκλείουν την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής πρώτης αρχής σώνει και καλά: πέραν του ότι μπορεί να πιστεύουν σε άλλα πράγματα, τα οποία μπορεί να είναι υπερβατικά, αλλά να μην είναι θεοί, η πρώτη αιτία μπορεί να είναι υπερβατική, και αποδεκτή συνάμα από κάποιους άθεους, ακόμα και θετικούς.tyxkatmal έγραψε:Ο [θετικός] αθεισμός, αναφέρεται σ'αυτούς που αρνούνται κατηγορηματικά την ύπαρξη θεού και αποκλείουν την αναγκαιότητα μιας υπερβατικής πρώτης αρχής, και κατά συνέπεια και την αθανασία της ψυχής.
Δεύτερον και κυριότερον, ούτως ή άλλως, αυτό δεν οδηγεί στο περί «αθανασίας της ψυχής.» Ήταν τελείως άσχετο...
Πρώτον, το πόσο αποδεκτό είναι κάτι από κάποιους είναι άσχετο.tyxkatmal έγραψε:Ο [αρνητικός] αθεισμός,που είναι και ο πιο αποδεκτός απο την πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας, αντικαθιστά την υπερβατική αρχή με την αυτονομία του υποκειμενικού νοητικού στοιχείου στον άνθρωπο, και τον οδηγεί στην ταύτιση της γνώσης με την πραγματικότητα, της σοφίας με την πράξη,και την ελευθερία με την αναγκαιότητα.υποκαθιστά την υπερβατικότητα του θεού και την αθανασία της ψυχής με την προβολή του ανθρώπου στον κόσμο.
Δεύτερον, πουθενά δε γίνεται αυτή η αντικατάσταση που λες. Μόνος σου το σκαρφίστηκες κι αυτό. Το ίδιο και τις ταυτίσεις.
Μπαρδόν;! Πρώτα δημιουργείς εκ του μηδενός όρους και μετά θες να γίνονται και αποδεκτοί από όλους;!tyxkatmal έγραψε:Ο θεωρητικός αθεϊσμός ,όταν υποστηρίζει την αυτονομία του ανθρώπου και την ελευθερία του,ονομάζεται και αξιωματικός αθεϊσμός με την έννοια πως ο Θεός δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρχει , αν ο άνθρωπος είναι ο ίδιος εγγυητής για την ελευθερία και την υπευθυνότητά των πράξεών του .
Οπωρολαχανικά μαναβικής τουρλουμπούκι, δηλαδή, tyxkatmal... Άκους εκεί, «ορθόδοξος αθεϊστής» κιόλας...tyxkatmal έγραψε:Ο θετικός αθεϊσμός είναι λοιπόν ένας ανθρωπολογικός αθεϊσμός, στον οποίο ο Θεός έχει αντικατασταθεί από τον άνθρωπο. Ελπίζω να μην θεωρηθεί πως με τον όρο ανθρωπολογικός αθεισμός μπερδεύονται μήλα με πορτοκάλια.
ορθόδοξος αθειστής tyxkatmal
Μόνο αυτό;L3o ΧΞΣ έγραψε:Έχεις ξεσκιστεί να φτιάχνεις θέματα...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
φίλε tyxkatmal πόσα θες να μας τρελάνεις;;
Πώς κατάφερες να κάνεις τόσες φέτες την έννοια του αθεισμού;
Πρακτικός, θεωρητικός, σρηνητικός, θετικός, ανθρωπολογικός, με μπλε και πράσινους κόκκους.
Εμένα μ' έχασες δεν κατάλαβα τίποτα, σόρρυ.
Αλλά μου φαίνεται ότι το παρακάνεις και διυλιζεις τον κώνωπα.
Εγώ ξέρω έναν μόνο τύπο αθεισμού και αυτόν πρεσβεύω:
Δεν υπάρχει θεός.
Δεν χρειάζεται να υπάρχει θεός (ούτε κατ' επέκταση θρησκείες)
Δε χρειάζεται πίστη σε θεό και ένταξη σε θρησκείες για να είναι κανείς ηθικός.
Έχουμε τύχει του ανεπανάληπτου δώρου της ζωής σ' αυτόν τον κόσμο και πρέπει να το ζήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, χωρίς προσδοκίες για μετά θάνατον μεγαλεία κλπ
Να κάνουμε ότι μπορούμε για να μεταδώσουμε αυτό το μήνυμα της χαράς και του ορθολογισμού και να διαλύσουμε τα σκοτάδια και τα δεσμά των θρησκειών, του ανορθολογισμού και των προκαταλήψεων.
Εγώ αυτό τον αθεισμό ξέρω και δε τον βλέπω να κατατάσεται στις περίπλοκες και δυσνόητες κατηγορίες και υποκατηγορίες που αναφέρεις.
Πώς κατάφερες να κάνεις τόσες φέτες την έννοια του αθεισμού;
Πρακτικός, θεωρητικός, σρηνητικός, θετικός, ανθρωπολογικός, με μπλε και πράσινους κόκκους.
Εμένα μ' έχασες δεν κατάλαβα τίποτα, σόρρυ.
Αλλά μου φαίνεται ότι το παρακάνεις και διυλιζεις τον κώνωπα.
Εγώ ξέρω έναν μόνο τύπο αθεισμού και αυτόν πρεσβεύω:
Δεν υπάρχει θεός.
Δεν χρειάζεται να υπάρχει θεός (ούτε κατ' επέκταση θρησκείες)
Δε χρειάζεται πίστη σε θεό και ένταξη σε θρησκείες για να είναι κανείς ηθικός.
Έχουμε τύχει του ανεπανάληπτου δώρου της ζωής σ' αυτόν τον κόσμο και πρέπει να το ζήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, χωρίς προσδοκίες για μετά θάνατον μεγαλεία κλπ
Να κάνουμε ότι μπορούμε για να μεταδώσουμε αυτό το μήνυμα της χαράς και του ορθολογισμού και να διαλύσουμε τα σκοτάδια και τα δεσμά των θρησκειών, του ανορθολογισμού και των προκαταλήψεων.
Εγώ αυτό τον αθεισμό ξέρω και δε τον βλέπω να κατατάσεται στις περίπλοκες και δυσνόητες κατηγορίες και υποκατηγορίες που αναφέρεις.
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
:handgestures-thumbup:
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
ΧΑΙΡΕmandra έγραψε:Έχουμε τύχει του ανεπανάληπτου δώρου της ζωής σ' αυτόν τον κόσμο και πρέπει να το ζήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, χωρίς προσδοκίες για μετά θάνατον μεγαλεία κλπ
Να κάνουμε ότι μπορούμε για να μεταδώσουμε αυτό το μήνυμα της χαράς και του ορθολογισμού και να διαλύσουμε τα σκοτάδια και τα δεσμά των θρησκειών, του ανορθολογισμού και των προκαταλήψεων.
ΝΟΥ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ
ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΟΡΓΑΣΜΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Δεν ήταν ανάγκη να κουραστείς γράφοντας τόσα πράγματα για να ειρωνευτείς ένα κείμενο, που στην ουσία δεν είναι δικό μου αλλά είναι παρμένο απο την εγκυκλοπαίδεια παπυρος λαρούς. Απο οτι έχω καταλάβει υπαρχουν στο φόρουμ ευτυχώς λίγοι επιφανειακοί αθειστές και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να συμφωνεί ο άλλος παντα με τις απόψεις τους σε αντίθετη περίπτωση γίνεται αντικείμενο χλευασμού και ειρωνείας. σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και η αφεντιά σου.δεν θα πω τίποτα άλλο, εξάλλου τι να πείς στου κουφου την πόρτα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tyxkatmal την 19 Απρ 2011 21:06, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εγώ, από την άλλη, διαφωνώ: δεν είναι πρόβλημα της προσπάθειας ένταξης του «αθεϊσμού» στο όποιο πλαίσιο, αλλά ότι το κάνει κουτσά, στραβά, κι ανάποδα! Οι ανθρωπιστικές και λοιπές προεκτάσεις που παρατηρούνται στο ανωτέρω απόσπασμα, παρότι θετικές (όχι φιλοσοφικά, αλλά μάλλον «πνευματικά,» σαν ιδέες), δεν είναι αυτό που πρεσβεύει την έννοια του άθεου.patroklos έγραψε:ΧΑΙΡΕmandra έγραψε:Έχουμε τύχει του ανεπανάληπτου δώρου της ζωής σ' αυτόν τον κόσμο και πρέπει να το ζήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε, χωρίς προσδοκίες για μετά θάνατον μεγαλεία κλπ
Να κάνουμε ότι μπορούμε για να μεταδώσουμε αυτό το μήνυμα της χαράς και του ορθολογισμού και να διαλύσουμε τα σκοτάδια και τα δεσμά των θρησκειών, του ανορθολογισμού και των προκαταλήψεων.
ΝΟΥ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ
ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΟΡΓΑΣΜΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ
Αυτά μόνο, σα φιλολογία, έστω.
Να πω το ίδιο για τα τρία (!) απανωτά και μαζεμένα quotations; Όσο για το τι είναι ανάγκη, πάλι...tyxkatmal έγραψε:Δεν ήταν ανάγκη να κουραστείς γράφοντας τόσα πράγματα
Όχι να ειρωνευτώ απλά και χωρίς ουσία: σαρκάστηκα ένα κείμενο που ήταν απαράδεκτο και ανυπόστατο, χωρίς βάση.tyxkatmal έγραψε:για να ειρωνευτείς ένα κείμενο,
Το ότι δεν ακολουθείς την πεπατημένη είναι απλά πταίσμα· το ότι λες άλλα αντί άλλων και τελείως αφελώς είναι οδυνηρό.
Λέγε με "name dropper," δηλαδή. Δύο πράγματα: όχι μόνον αμφιβάλλω ότι έχεις μεταφέρει σωστά την ουσία, αλλά και το ότι κάτι λέγεται από κάποια πηγή δε λέει τίποτα μόνον του· μπορώ να σου παραθέσω αντίστοιχες αντιπηγές από μέρους μου...tyxkatmal έγραψε:που στην ουσία δεν είναι δικό μου αλλά είναι παρμένο απο την εγκυκλοπαίδεια παπυρος λαρούς.
Θετικός ή σθεναρός ή σκληρός αθεϊσμός λέγεται η κατηγορηματική θέση ενάντια στην ύπαρξη θεών, επειδή έχει θετική ή σθεναρή ή σκληρή, αντίστοιχα, λεγόμενη στάση, δηλαδή είναι δήλωση πίστης στο ότι δεν υπάρχουν θεοί. Αντίθετα, ο αρνητικός ή ήπιος ή μαλακός αθεϊσμός είναι η αρνητική αντιμετώπιση της πίστης στο ότι υπάρχουν θεοί, ή αντίστοιχα η ήπια ή μαλακή δήλωση μη πίστης σε θεούς. Όλα αυτά είναι τυπική ορολογία, και αμφιβάλλω ότι η εν λόγω εγκυκλοπαίδεια σφάλλει στη χρήση των προκειμένων όρων. Επίσης, θεωρώ αρκετά πιθανό ότι παρερμήνευσες ό,τι άλλο έγραφαν, αν και όχι υποχρεωτικόν. Τέλος, το ότι γράφει κάτι η εν λόγω εγκυκλοπαίδεια, η επίκληση, δηλαδή, σε όποια αυθεντία, δε λέει κάτι. Αυτό είναι στοιχειώδες αντικείμενο γνώσης!
Κάθε άλλο: όπως έχω δείξει και σε άλλες περιπτώσεις, έχω κάνει αρκετές υπαναχωρήσεις, αρκεί να υπάρχουν καλά επιχειρήματα. Επίσης, κατακρίνω άμεσα την αστόχαστη και άστοχη χλεύη, αν και κάποιοι καταλήγουν στόχοι καυστικών σχολίων μου τελικά...tyxkatmal έγραψε:Απο οτι έχω καταλάβει με μερικές εξαιρέσεις οι περισότεροι στο φόρουμ είναι επιφανειακοί αθειστές και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να συμφωνεί ο άλλος παντα με τις απόψεις τους σε αντίθετη περίπτωση γίνεται αντικείμενο χλευασμού και ειρωνείας. σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και η αφεντιά σου.
Όσο για επιφανειακότητα, εδώ μόνο να μειδιάσω μπορώ: δε θέλω να υπερηφανευτώ, αλλά δεν πλησιάζεις το βάθος σκέψης μου.
Να δώσεις κάποιο αντεπιχείρημα, ίσως; Κάτι που έκανα εγώ, ας πούμε, υποδεικνύοντας τα λάθη σου;tyxkatmal έγραψε:δεν θα πω τίποτα άλλο, εξάλλου τι να πείς στου κουφου την πόρτα.
Και τα διαβάζουμε και τζάμπα (ή, μάλλον, τελείως άδικα) γράφεις, παράλληλα...tyxkatmal έγραψε:Τουλάχιστον τα διαβάζεις ή τα γράφω τζάμπα;L3o ΧΞΣ έγραψε:Έχεις ξεσκιστεί να φτιάχνεις θέματα...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
πρώτον. δεν θέλω να βάζω ταμπέλες στούς άλλους. δεύτερον.ρώτησα, ποιό είδους αθεισμού κατά την γνώμη σας σας εκφράζει,οχι για να μπούν ταμπέλες αλλα για να ανοίξει η συζήτηση γύρω απο το θέμα του πρακτικού και του θεωρητικού αθεισμού.patroklos έγραψε:Ο πρακτικός αθεισμός με εκπροσωπει διοτι συμπιπτει με την πραγματικοτητα
κατα τα αλλα βρες εσυ τί ταμπελα θελεις για μενα για να τακτοποιησεις την ραφιέρα της κατανοησης σου.
συμβάλλοντας έτσι ο καθένας με μια προσωπική του θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα.
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Off Topic
Εγώ είμαι θεωρητικά... πρακτικός, αλλά πρακτικά... θεωρητικός!
Just kidding
Just kidding
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ξοδεύω τα αντεπιχειρηματά μου σε απάντηση ειρωνικών σχολίων δεν είναι του χαρακτήρα μου να μην σέβομαι την διαφορετική άποψη, και λυπούμαι πολύ για την τροπή που πήρε ο διάλογος, πάντως είναι πιο εύκολο να κάνεις μια κριτική σε μια άποψη απο το να προτείνεις κάποια δική σου, και το χειρότερο είναι να χρησιμοποιείς την κριτική για να εκφράσεις την κάκιστη πλευρά του εαυτού σου την ειρωνία. μην κανεις αυτό που δεν θα σου άρεσε να σου κάνουν. η ειρωνία σκοτώνει τον διάλογο.
Κανένας δε σου είπε να «ξοδέψεις αντεπιχειρήματα» (πάλι καλά αναγνωρίζεις με αυτήν τη λέξη ότι επιχειρηματολόγησα και πέραν της όποιας ειρωνίας στην οποία έχεις κολλήσει) «σε απάντηση ειρωνικών σχολίων:» έδωσα επιχειρήματα, όπως ότι το κείμενο που συνέταξες σφάλλει στην ορολογία και την κατανόησή της σε κάποια σημεία, τις παρατηρήσεις μου για τη λογική πλάνη της επίκλησης στην αυθεντία οποιουδήποτε, και τη λογική προέκταση κάποιων θεμάτων.tyxkatmal έγραψε:δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ξοδεύω τα αντεπιχειρηματά μου σε απάντηση ειρωνικών σχολίων
Δεν είσαι ο πρώτος που κυνηγάω να του εξηγώ ότι καθένας που δεν πιστεύει σε θεούς, και μόνον αυτό, είναι άθεος. Αν το είδος της απάντησης που έλαβε το σχόλιο για τον «αθεϊσμό» του μέλους mandra δε σε κάνει ικανό να δεις ότι ούτε με σένα μόνο και μόνο επειδή έχεις άλλην άποψη, ούτε με εκείνον, ούτε με οιονδήποτε, τα έχω βάλει είναι δικό σου πρόβλημα πάλι.
Έλα, τώρα, τακτικές συζήτησης Δημοτικού θα αρχίσεις τώρα;tyxkatmal έγραψε:δεν είναι του χαρακτήρα μου να μην σέβομαι την διαφορετική άποψη,
Πρωτίστως, έχεις δείξει πολλάκις πλήρην αδιαφορία για τις ενστάσεις που σου κάνουν άλλοι, και δεν ξέρω αν υπάρχει χειρότερη μορφή ασέβειας προς μία γνώμη από το να την αγνοήσεις τελείως, επειδή δε σου κάνει: δείχνει, μεν, όποια αφέλεια στην αντιμετώπιση του κόσμου μία κατ' εξακολούθησην τέτοια πρακτική, αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν έχει καμία αξιοπρεπή αντιμετώπιση των άλλων. Είναι ένδειξη ξιπασμού, κυρίως, προς τις άλλες γνώμες, χωρίς προσπάθεια διαλόγου, μόνον κηρύγματος (και δε χρειαζόμαστε άλλων έναν κήρυκα, απλά για να μας πει πώς να είμαστε άθεοι)...
Να λυπάσαι που δε διαλογίζεσαι, όχι που σου κάνει κανείς κριτική που δεν είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις ακόμα.tyxkatmal έγραψε:και λυπούμαι πολύ για την τροπή που πήρε ο διάλογος,
Όχι μόνο διακρίνει τραγική ειρωνία αυτό το σχόλιο, αφού επιμένεις να με χλευάζεις και να με κατηγορείς απρόσκοπτα, αλλά κάνεις και άλλα δύο λάθη εδώ πέρα: πρώτον, το κλασσικό ανέκδοτο με το θιγμένο καλλιτέχνη/φιλόσοφο που τον πείραξε η κριτική που έλαβε εύκολα τελειώνει, ως punch line, την κριτική ότι δεν μπορεί καθένας να κάνει αβγά, μπορεί άνετα, όμως, να κρίνει την ποιότητα μιας ομελέτας καλύτερα από μια κότα...tyxkatmal έγραψε:πάντως είναι πιο εύκολο να κάνεις μια κριτική σε μια άποψη απο το να προτείνεις κάποια δική σου, και το χειρότερο είναι να χρησιμοποιείς την κριτική για να εκφράσεις την κάκιστη πλευρά του εαυτού σου την ειρωνία.
Δεύτερον, έχω προτείνει δική μου άποψη, απλά εθελοτυφλείς σε αυτήν. Θα σου επαναλάβω:
1. Δεν υπάρχει ανάγκη κάλυψης ιδεωδών από τον αθεϊσμό ή το θεϊσμό: δεν είναι το προκείμενό τους.
2. Η κάλυψη ιδεωδών γίνεται από τη λοιπή κοσμοθεώρηση του ατόμου, είτε προσωπική είτε ομαδική...
3. Ο μηδενισμός δεν είναι η μαύρη-μαυρίλα και βαρβαρότητα την οποία εντοπίζεις πολύ λανθασμένα...
4. Η ιδέα ότι πρέπει να διακηρύττει κανείς «πακέτο ορθοδοξίας» για τον αθεϊσμό είναι παραπλανητική.
5. Ο σκεπτικισμός είναι μία στάση ζωής που καλύπτει πολλά θέματα, συνεχίζει να μην καλή για όλους.
6. Οφείλουμε να προτείνουμε μια στάση ζωής για όλον τον κόσμο; Τι ακριβώς επιζητούμε όλοι εμείς;
7. Διαφωνώ με την ιδέα ότι πρέπει να πατάξουμε τις θρησκείες: πρέπει να πατάξουμε την καταπίεση.
8. Αν πρέπει να πατάξουμε την καταπίεση, η ιδέα ότι πρέπει να πατάξουμε κάθε θρησκεία δε στέκει...
9. Πρέπει, μάλλον, να βοηθούμε όσο μπορούμε, κυρίως εγείροντας σκέψεις, όχι κάνοντάς την δούλο.
Και όχι η αδιαφορία ουσιαστικής συμμετοχής και συνεννόησης;tyxkatmal έγραψε:μην κανεις αυτό που δεν θα σου άρεσε να σου κάνουν. η ειρωνία σκοτώνει τον διάλογο.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
1) Δεν εγραψα ειρωνικα. Συγκερκιμενα δηλωσα που και πως συνδεεται η δικη μου οπτικη γωνια με τα λεγομενά σουtyxkatmal έγραψε: πρώτον. δεν θέλω να βάζω ταμπέλες στούς άλλους. δεύτερον.ρώτησα, ποιό είδους αθεισμού κατά την γνώμη σας σας εκφράζει,οχι για να μπούν ταμπέλες αλλα για να ανοίξει η συζήτηση γύρω απο το θέμα του πρακτικού και του θεωρητικού αθεισμού.
συμβάλλοντας έτσι ο καθένας με μια προσωπική του θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. δεν ξοδεύω τα αντεπιχειρηματά μου σε απάντηση ειρωνικών σχολίων
2) Θελεις-Δεν θελεις εμφανιζεσαι να λειτουργεις με ταμπελες για σενα και τους αλλους. Δηλαδη η ανεξεταστη χρηση των ορισμων απο την εγκυκλοπεδια χωρις την εξεταση σε πρακτικο επιπεδο της συναφειας με την πραγματικη /πρακτικη εκφραση της αθειας
3) Δεν υπαρχει θεμα συζητησης μεταξυ πρακτικού και θεωρητικού αθεισμού, μόνο η εξατομικευμενη συνταγη του καθενος μεσα απο μια αθεη σκοπια για ενα πετυχημενο, ανθισμενο ευζειν. Τα στοιχεια που κανουν την επιτυχια και ευχαριστηση ειναι περα και κατω, διακριτα και αυτονομα απο την βαση της αθειας.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Για μένα ήταν αυτό το σχόλιο, βασικά.patroklos έγραψε:1) Δεν εγραψα ειρωνικα. Συγκερκιμενα δηλωσα που και πως συνδεεται η δικη μου οπτικη γωνια με τα λεγομενά σουtyxkatmal έγραψε: πρώτον. δεν θέλω να βάζω ταμπέλες στούς άλλους. δεύτερον.ρώτησα, ποιό είδους αθεισμού κατά την γνώμη σας σας εκφράζει,οχι για να μπούν ταμπέλες αλλα για να ανοίξει η συζήτηση γύρω απο το θέμα του πρακτικού και του θεωρητικού αθεισμού.
συμβάλλοντας έτσι ο καθένας με μια προσωπική του θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. δεν ξοδεύω τα αντεπιχειρηματά μου σε απάντηση ειρωνικών σχολίων
Και πολύ έντονα, μάλιστα· το όλο θέμα, ειδικά, είναι της μορφής: «Αυτές είναι οι ταμπέλες που έχω, διαλέχτε τη δική σας.» κιόλας!patroklos έγραψε:2) Θελεις-Δεν θελεις εμφανιζεσαι να λειτουργεις με ταμπελες για σενα και τους αλλους.
Θα συμφωνούσα απόλυτα, αν δεν είχε και το κακό να διαστρεβλώνει την υπάρχουσα και να δημιουργεί δική του ορολογία.patroklos έγραψε:Δηλαδη η ανεξεταστη χρηση των ορισμων απο την εγκυκλοπεδια χωρις την εξεταση σε πρακτικο επιπεδο της συναφειας με την πραγματικη /πρακτικη εκφραση της αθειας
Σωποδήποτε!patroklos έγραψε:3) Δεν υπαρχει θεμα συζητησης μεταξυ πρακτικού και θεωρητικού αθεισμού, μόνο η εξατομικευμενη συνταγη του καθενος μεσα απο μια αθεη σκοπια για ενα πετυχημενο, ανθισμενο ευζειν. Τα στοιχεια που κανουν την επιτυχια και ευχαριστηση ειναι περα και κατω, διακριτα και αυτονομα απο την βαση της αθειας.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Έπρεπε να μπω στην wikipedia για να δω τι είναι αυτός ο πρακτικός άθεος και κατάλαβα ότι εννοείς τον απαθειστι (τον γνώριζα από πριν ως ορο).
Ο απαθειστις λοιπόν δεν νοιάζεται για την ύπαρξη του θεού αλλα ζει την ζωή του σαν να μην υπάρχει θεός καθώς θεωρεί ότι δεν επηρεάζει κάπως την ανθρώπινη ζωή. Άρα αυτή η θέση δεν είναι μια "καθαρά" αθεϊστική θέση.
In practical or pragmatic atheism, also known as apatheism, individuals live as if there are no gods and explain natural phenomena without resorting to the divine. The existence of gods is not rejected, but may be designated unnecessary or useless; gods neither provide purpose to life, nor influence everyday life, according to this view.[55] A form of practical atheism with implications for the scientific community is methodological naturalism—the "tacit adoption or assumption of philosophical naturalism within scientific method with or without fully accepting or believing it
Ενώ ο θεωρητικός άθεος είναι αυτός που βασίζει την αθεΐα του στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν στοιχεια υπέρ τις ύπαρξης θεού,
Theoretical (or theoric) atheism explicitly posits arguments against the existence of gods, responding to common theistic arguments such as the argument from design or Pascal's Wager. Actually the theoretical atheism is mainly an ontology, precisely a physical ontology. If the theoretical reasons for rejecting gods can assume various forms besides ontological ones, i.e. gnoseological, epistemological, logical and also sometimes psychological and sociological, is only the physical ontology to give exhaustive answers.
Epistemological atheism argues that people cannot know a God or determine the existence of a God. The foundation of epistemological atheism is agnosticism, which takes a variety of forms.
Τώρα αυτό που λες για θετικό και αρνητικό αθεϊσμό καταλαβαίνω ότι εννοείς το Weak και Strong atheism
Philosophers such as Antony Flew,[40] and Michael Martin,[33] have contrasted positive (strong/hard) atheism with negative (weak/soft) atheism. Positive atheism is the explicit affirmation that gods do not exist. Negative atheism includes all other forms of non-theism. According to this categorization, anyone who is not a theist is either a negative or a positive atheist.[41] The terms weak and strong are relatively recent, while the terms negative and positive atheism are of older origin, having been used (in slightly different ways) in the philosophical literature[40] and in Catholic apologetics.[42] Under this demarcation of atheism, most agnostics qualify as negative atheists
Definitions of atheism also vary in the degree of consideration a person must put to the idea of gods to be considered an atheist. Atheism has sometimes been defined to include the simple absence of belief that any deities exist. This broad definition would include newborns and other people who have not been exposed to theistic ideas. As far back as 1772, Baron d'Holbach said that "All children are born Atheists; they have no idea of God."[37] Similarly, George H. Smith (1979) suggested that: "The man who is unacquainted with theism is an atheist because he does not believe in a god. This category would also include the child with the conceptual capacity to grasp the issues involved, but who is still unaware of those issues. The fact that this child does not believe in god qualifies him as an atheist."[38] Smith coined the term implicit atheism to refer to "the absence of theistic belief without a conscious rejection of it" and explicit atheism to refer to the more common definition of conscious disbelief. Ernest Nagel contradicts Smith's definition of atheism as merely "absence of theism", acknowledging only explicit atheism as true "atheism".[39]
Νομίζω ότι έχει μπερδέψει κάπως αυτές τις έννοιες.
Αν όμως ζητάν να διευκρινίσουμε την αθεΐα μας προς όλες τις πτυχές τις, να εντάξουμε και άλλες φιλοσοφικές έννοιες και ορους γύρο από την διαφορετική "κατάσταση" τις αθεΐας του καθένα, τότε εγώ είμαι
1)explicit atheist
2)weak/strong atheist
3)Aπαθειστις ως προς την άποψη ότι ζω σαν να μην υπάρχει θεός και δεν με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού αλλα θεωρητικός από την άποψη ότι αναγκάζομαι να με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού και να περνώ θέση κατά τις καθώς η γύρο μου προσπαθούν να μου την επιβάλεις ως γεγονός
Ο απαθειστις λοιπόν δεν νοιάζεται για την ύπαρξη του θεού αλλα ζει την ζωή του σαν να μην υπάρχει θεός καθώς θεωρεί ότι δεν επηρεάζει κάπως την ανθρώπινη ζωή. Άρα αυτή η θέση δεν είναι μια "καθαρά" αθεϊστική θέση.
In practical or pragmatic atheism, also known as apatheism, individuals live as if there are no gods and explain natural phenomena without resorting to the divine. The existence of gods is not rejected, but may be designated unnecessary or useless; gods neither provide purpose to life, nor influence everyday life, according to this view.[55] A form of practical atheism with implications for the scientific community is methodological naturalism—the "tacit adoption or assumption of philosophical naturalism within scientific method with or without fully accepting or believing it
Ενώ ο θεωρητικός άθεος είναι αυτός που βασίζει την αθεΐα του στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν στοιχεια υπέρ τις ύπαρξης θεού,
Theoretical (or theoric) atheism explicitly posits arguments against the existence of gods, responding to common theistic arguments such as the argument from design or Pascal's Wager. Actually the theoretical atheism is mainly an ontology, precisely a physical ontology. If the theoretical reasons for rejecting gods can assume various forms besides ontological ones, i.e. gnoseological, epistemological, logical and also sometimes psychological and sociological, is only the physical ontology to give exhaustive answers.
Epistemological atheism argues that people cannot know a God or determine the existence of a God. The foundation of epistemological atheism is agnosticism, which takes a variety of forms.
Τώρα αυτό που λες για θετικό και αρνητικό αθεϊσμό καταλαβαίνω ότι εννοείς το Weak και Strong atheism
Philosophers such as Antony Flew,[40] and Michael Martin,[33] have contrasted positive (strong/hard) atheism with negative (weak/soft) atheism. Positive atheism is the explicit affirmation that gods do not exist. Negative atheism includes all other forms of non-theism. According to this categorization, anyone who is not a theist is either a negative or a positive atheist.[41] The terms weak and strong are relatively recent, while the terms negative and positive atheism are of older origin, having been used (in slightly different ways) in the philosophical literature[40] and in Catholic apologetics.[42] Under this demarcation of atheism, most agnostics qualify as negative atheists
Definitions of atheism also vary in the degree of consideration a person must put to the idea of gods to be considered an atheist. Atheism has sometimes been defined to include the simple absence of belief that any deities exist. This broad definition would include newborns and other people who have not been exposed to theistic ideas. As far back as 1772, Baron d'Holbach said that "All children are born Atheists; they have no idea of God."[37] Similarly, George H. Smith (1979) suggested that: "The man who is unacquainted with theism is an atheist because he does not believe in a god. This category would also include the child with the conceptual capacity to grasp the issues involved, but who is still unaware of those issues. The fact that this child does not believe in god qualifies him as an atheist."[38] Smith coined the term implicit atheism to refer to "the absence of theistic belief without a conscious rejection of it" and explicit atheism to refer to the more common definition of conscious disbelief. Ernest Nagel contradicts Smith's definition of atheism as merely "absence of theism", acknowledging only explicit atheism as true "atheism".[39]
Νομίζω ότι έχει μπερδέψει κάπως αυτές τις έννοιες.
Αν όμως ζητάν να διευκρινίσουμε την αθεΐα μας προς όλες τις πτυχές τις, να εντάξουμε και άλλες φιλοσοφικές έννοιες και ορους γύρο από την διαφορετική "κατάσταση" τις αθεΐας του καθένα, τότε εγώ είμαι
1)explicit atheist
2)weak/strong atheist
3)Aπαθειστις ως προς την άποψη ότι ζω σαν να μην υπάρχει θεός και δεν με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού αλλα θεωρητικός από την άποψη ότι αναγκάζομαι να με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού και να περνώ θέση κατά τις καθώς η γύρο μου προσπαθούν να μου την επιβάλεις ως γεγονός
πρώτο πες μου που εχω μπερδέψει τις έννοιες. και δεύτερο νομίζω πως έχω παρεξηγηθεί, δεν ζήτησα απο κανένα να μου διευκρινίσει την αθεια του, απλώς ρώτησα ποιό είδος αθειας σας εκφράζει, προς χάριν του ανοίγματος μιάς συζήτησης, γύρω απο τον πρακτικό και τον θεωρητικό αθεισμό. έτσι ώστε μέσα απο την θέση των συνομιλητών να καταδειχτούν τα υπερ και τα κατά του ενός και του άλλου.και θα σε παρακαλούσα τα κειμενά σου στείλε τα μεταφρασμένα διότι είμαι του δημοτικού,Νομίζω ότι έχει μπερδέψει κάπως αυτές τις έννοιες.
Αν όμως ζητάν να διευκρινίσουμε την αθεΐα μας προς όλες τις πτυχές τις, να εντάξουμε και άλλες φιλοσοφικές έννοιες και ορους γύρο από την διαφορετική "κατάσταση" τις αθεΐας του καθένα, τότε εγώ είμαι
1)explicit atheist
2)weak/strong atheist
3)Aπαθειστις ως προς την άποψη ότι ζω σαν να μην υπάρχει θεός και δεν με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού αλλα θεωρητικός από την άποψη ότι αναγκάζομαι να με ενδιαφέρει η ύπαρξη του θεού και να περνώ θέση κατά τις καθώς η γύρο μου προσπαθούν να μου την επιβάλεις ως γεγονός
1]η αναφορά μου για ειρωνεία δεν θα μπορούσε να αφορά τουλάχιστον εσένα που έχεις προτείνει και τρία θέματα προς συζήτηση,γιατί όταν βάζεις κάποιο θέμα αυτό δίχνει το θάρρος το να λές την αποψή σου και να δέχεσαι την κριτική, ακόμα και τις παρατηρήσεις των άλλων, και όχι να κρύβεσαι πίσω απο την σιγουριά της κριτικής και το χειρότερο της ειρωνείας.patroklos έγραψε:1) Δεν εγραψα ειρωνικα. Συγκερκιμενα δηλωσα που και πως συνδεεται η δικη μου οπτικη γωνια με τα λεγομενά σουtyxkatmal έγραψε: πρώτον. δεν θέλω να βάζω ταμπέλες στούς άλλους. δεύτερον.ρώτησα, ποιό είδους αθεισμού κατά την γνώμη σας σας εκφράζει,οχι για να μπούν ταμπέλες αλλα για να ανοίξει η συζήτηση γύρω απο το θέμα του πρακτικού και του θεωρητικού αθεισμού.
συμβάλλοντας έτσι ο καθένας με μια προσωπική του θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. δεν ξοδεύω τα αντεπιχειρηματά μου σε απάντηση ειρωνικών σχολίων
2) Θελεις-Δεν θελεις εμφανιζεσαι να λειτουργεις με ταμπελες για σενα και τους αλλους. Δηλαδη η ανεξεταστη χρηση των ορισμων απο την εγκυκλοπεδια χωρις την εξεταση σε πρακτικο επιπεδο της συναφειας με την πραγματικη /πρακτικη εκφραση της αθειας
3) Δεν υπαρχει θεμα συζητησης μεταξυ πρακτικού και θεωρητικού αθεισμού, μόνο η εξατομικευμενη συνταγη του καθενος μεσα απο μια αθεη σκοπια για ενα πετυχημενο, ανθισμενο ευζειν. Τα στοιχεια που κανουν την επιτυχια και ευχαριστηση ειναι περα και κατω, διακριτα και αυτονομα απο την βαση της αθειας.
2] αν θεωρείς ακόμα οτι βάζω ταμπέλες βάζω το ερώτημα διαφορετικά. ποιά είναι η αποψή σου για τον πρακτικό και τον θεωρητικό αθεισμό;
3] αν το ξανακοιτάξεις θα δείς αρκετα που έχουν να συζητηθούν ανάμεσα σε αυτά τα δύο, αν πάλι νομίζεις πως δεν έχει να ειπωθεί τίποτα, τότε το θέμα τελειώνει εδώ.
πολύ βαθυστόχαστο.και έτσι είναι, χωρίς την καθοδήγηση της θεωρίας τίποτα δεν είναι εφικτό στην πράξη,παρα μόνο οτι ανήκει στο ενστικτό που χαρακτηρίζει τα ζώα, παρά τον άνθρωπο.tasos_didymoteicho έγραψε:Off TopicΕγώ είμαι θεωρητικά... πρακτικός, αλλά πρακτικά... θεωρητικός!
Just kidding
και χωρίς την πράξη δεν μπορείς να επιβεβαιώσεις την θεωρία,αν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα.
εδώ είναι και η ουσία του θέματος . δεν μπορεί κάποιος να ζει και να συμπεριφέρεται με πρακτικές που δεν έχουν αναφορά σε θεωρητικές, ηθικές αξίες.
και εδώ πρέπει να δώσει απάντηση ο θεωρητικός αθεισμός διαχωρίζοντας την θέση του απο τον πρακτικό αθεισμό κατά την γνώμη μου.