Απορίες για την επί του όρους ομιλία

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Προκαταβολικά ζητώ συγνώμη που ανοίγω νέο θέμα -προσωρινό φαντάζομαι, ή που θα μεταφερθεί εκεί που ταιριάζει, ή που θα διαγραφεί- αλλά δε βρήκα κάποιο κατάλληλο τίτλο στα υπάρχοντα θέματα.

Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο σύντομος και σαφής μπορώ.
Έχω έναν καλό φίλο, γύρω στα 50. Από όσο ξέρω, δεν πιστεύει σε κάποιο θεό, τουλάχιστον σε προσωπικό.
Προχθές, σε κάποια συζήτηση έτυχε να μου αναφέρει κάτι για την "επί του ορους ομιλία", οτι ειναι ενα απο τα συγκλονιστικότερα κείμενα που έχει διαβάσει. Δε θυμάμαι λεπτομέριες, αλλά είπε οτι κάπου λέει ο ιησούς για "όλα τα αδέρφια" . . . το νόημα τελοσπάντων ήταν οτι όλοι είμαστε αδέρφια ή κάτι τέτοιο.
Αμέσως ρώτησα ποιούς εννοει ως "αδερφια", όλο τον κόσμο ή μόνο τους ομοίους του
[ θελω να πω, το λαο του]
Και του ανέφερα πρόχειρα το παράδειγμα με την ελληνίδα, που αρνήθηκε να βοηθήσει, όπου αποκαλεί τους έλληνες "σκυλια" [κυνάρια].
Δεν το έχει υπόψη και του υποσχέθηκα να του δώσω το σχετικό κείμενο, όχι όμως μεμονωμένο αλλά όσο γίνεται να περιλαμβάνει το πριν και το μετά [ο,τι βρω τελοσπαντων.]

Δεν ξέρω εαν και κατα πόσο έγινα κατανοητός... εσείς τί έχετε να πείτε για την επι του ορους ομιλία?
Ζητώ και πάλι συγνώμη για την κατάχρηση χώρου.
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Γενικότερα τη λέξη "αλληλους" ο Χριστος τη χρησιμοποιησε αναφερομενος στους μαθητες του.
Αυτή η φράση, ως έχει, εμφανίζεται μόνον στα εξής δύο κείμενα του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου όπου ο Χριστός εν μέσω «θεολογικών» λόγων λέγει: ΙΩΑΝΝΗΣ 13: 34-35, «εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους, καθώς ηγά­πη­σα υμάς ίνα και υμείς αγαπάτε αλλήλους. εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μα­θη­ταί έστε, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις.».
ΙΩΑΝΝΗΣ 15: 11-17, «Ταύτα λελάληκα υμίν ίνα η χαρά η εμή εν υμίν μείνη και η χαρά υμών πληρωθή. αύτη εστίν η εντολή η εμή, ίνα αγαπάτε αλλήλους καθώς ηγάπησα υμάς. μείζονα ταύτης αγάπην ουδείς έχει, ίνα τις την ψυχήν αυτού θή υπέρ των φίλων αυ­τού. υμείς φίλοι μου έστε, εάν ποιήτε όσα εγώ εντέλλομαι υμίν. ουκέτι υμάς λέγω δού­λους, ότι ο δούλος ουκ οίδε τι ποιεί αυτού ο κύριος· υμάς δε είρηκα φίλους, ότι πάν­τα ά ήκουσα παρά του πατρός μου εγνώρισα υμίν. ουχ υμείς με εξελέξασθε, αλλ’ εγώ εξελεξάμην υμάς, καί έθηκα υμάς ίνα υμείς υπάγητε και καρπόν φέρητε, καί ο καρ­πός υμών μένη, ίνα ό,τι αν αιτήσητε τόν πατέρα εν τω ονόματί μου, δω υμίν. Ταύ­τα εντέλλομαι υμίν, ίνα αγαπάτε αλλήλους.».

την εντολήν αυτή την δίνει ο Χριστός στους μαθητές του και για του τους μαθητές τους, και ότι είναι μια καινούργια εντολή: «Να αγαπάτε ο ένας τον άλλον όπως και εγώ αγάπησα εσάς. Έτσι θα γνω­ρίζουν όλοι ότι είστε μαθητές μου.» Δεν έχει τον καθολικό χαρακτήρα της γενικής αγάπης ως Πλατωνικής Ιδέας. Ούτε υπονοείται η αγάπη όλων των ανθρώπων για όλους τους ανθρώπους. Είναι κα­θαρά μια εσωτερική εντολή, δηλαδή εντολή διά τους εντός της ομάδος των μαθητών. Εκ των υστέρων και κατ’ επέ­κταση γίνεται εντολή και γι’ αυτούς που θέ­λησαν να γί­νουν μαθητές κατά τις επιταγές του Χριστιανισμού
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Ρίξε μια ματιά στο άρθρο O κήρυκας της αγάπης και θα βρεις πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία.
Φάνης Σέμπρος έγραψε:Αμέσως ρώτησα ποιούς εννοει ως "αδερφια", όλο τον κόσμο ή μόνο τους ομοίους του[ θελω να πω, το λαο του]
Πολλοί ισχυρίζονται ότι το "αγαπάτε αλλήλους" αναφερόταν μόνο στους μαθητές του, ή μόνο στους ακολούθους του, ή μόνο στο λαό του όπως λες κι εσύ (πάντως μόνο σε μια μερίδα "εκλεκτών"). Δεν έχω κάποια παραπομπή πρόχειρη αυτή τη στιγμή. Ο kapages παραπάνω το εξήγησε ωραία.
Φάνης Σέμπρος έγραψε:Και του ανέφερα πρόχειρα το παράδειγμα με την ελληνίδα, που αρνήθηκε να βοηθήσει, όπου αποκαλεί τους έλληνες "σκυλια" [κυνάρια].
Μήπως εννοείς την Χαναναία? Στο άρθρο που παρέθεσα παραπάνω αναφέρει το σχετικό απόσπασμα:
Spoiler: Εμφάνιση
Κατά Ματθαίο 15,21-24:
“Καὶ ἐξελθὼν ἐκεῖθεν ὁ Ἰησοῦς ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ ἰδοὺ γυνὴ Χαναναία ἀπὸ τῶν ὁρίων ἐκείνων ἐξελθοῦσα ἐκραύγασεν αὐτῷ λέγουσα· Ἐλέησόν με, Κύριε, υἱὲ Δαυῒδ· ἡ θυγάτηρ μου κακῶς δαιμονίζεται. ὁ δὲ οὐκ ἀπεκρίθη αὐτῇ λόγον. καὶ προσελθόντες οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἠρώτουν αὐτὸν λέγοντες· Ἀπόλυσον αὐτήν, ὅτι κράζει ὄπισθεν ἡμῶν. ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· Οὐκ ἀπεστάλην εἰ μὴ εἰς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου Ἰσραήλ. [...]Οὐκ ἔστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ βαλεῖν τοῖς κυναρίοις…”
... Mιά γυναίκα εκλιπαρεί τον Iησού να γιατρέψει την κόρη της. H γυναίκα αυτή, όμως, είναι φοινικικής καταγωγής. O Iησούς αδιαφορεί. Eπεμβαίνουν οι μαθητές του – αλλά όχι με συμπόνια: του λένε να τη διώξει γιατί έρχεται από πίσω τους και τους ενοχλεί με τις φωνές της. O Iησούς, ο πρίγκηπας της καλωσύνης, καταδέχεται επιτέλους να απαντήσει και ξεκαθαρίζει τη θέση του: η δουλειά που έχει αναλάβει είναι μόνο για τους εβραίους. Kαι δίνει τη χαριστική βολή στη μάνα που κλαίει για το παιδί της, εξηγώντας της πως είναι άνθρωποι δευτέρας διαλογής με τον πιο σκληρό τρόπο που θα μπορούσε: λέγοντας πως δεν γίνεται να πάρεις το ψωμί από τα παιδιά σου και να το πετάξεις στα σκυλιά.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

χμ...
-κι εδώ ομολογώ ακόμα μια φορά οτι είμαι καί αδιάβαστος...

σε κάποιο σάητ [σσ επιτρέπεται να το πω; αν ναι, θα κανω εντητ] διαβάζω:

Ας εξετάσουμε τώρα τι γνώμη είχε ο Ιησούς για τους αυθεντικούς Έλληνες. Ο Ματθαίος (ιε΄22-28) και o Μάρκος (ζ΄25-30) περιγράφουν μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Πρόκειται για την θεραπεία της κόρης μιας γυναίκας πού παρουσιάζεται ως κανονική Ελληνί­δα, όχι Εβραία που μιλούσε Ελληνικά, καθότι γίνεται σαφής διάκριση: Είναι «Ελληνίδα Συροφοινίκισσα στο γένος» («κατά Μάρκο» ζ΄ 26).
[ίσως ήθελε σπόιλερ αυτό..]

Πάντως σας αυχαριστώ πολύ καί τους 2 για τις απαντήσεις σας!
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

εννοείται ότι επιτρέπεται :)
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Meh, εγώ θα θεωρούσα πολύ πιο συγκλονιστική τη θεωρία του Darwin, που στην ουσία λέει ότι όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί του πλανήτη είναι ξαδέρφια. Σιγά τη μαλακία που είπε ο Jesus, οποιοσδήποτε μαστουρωμένος hippie τα ίδια λέει σε κάθε άκρη του πλανήτη.
:think:
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

noxteryn έγραψε:Meh, εγώ θα θεωρούσα πολύ πιο συγκλονιστική τη θεωρία του Darwin, που στην ουσία λέει ότι όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί του πλανήτη είναι ξαδέρφια. Σιγά τη μαλακία που είπε ο Jesus, οποιοσδήποτε μαστουρωμένος hippie τα ίδια λέει σε κάθε άκρη του πλανήτη.
:think:
Συμφωνώ.

Υπάρχει ένα βιβλίο
η Επί του Όρους Ομιλία
ΕΜΜΕΤ ΦΟΞ
Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος

Δεν ξέρω αν είναι εμετική η ανάλυση γιατί μου μυρίζει μυστικισμό αλλά έχει πολλά σημεία που χρειάζονται σκέψη.
Η άποψη μου είναι ότι μιλαει για τους 12.

Αλλά δεν νομίζω να λέει κάτι καινούργιο στην ανθρωπότητα.

Για του εβραίους εκείνη την εποχή ? καλό είναι.
Πάντα οι δάσκαλοι του Ισραήλ προσπαθούσαν να επιβάλουν την αδελφοσύνη σε μια φυλή με αντιμαχόμενα στρατόπεδα και πολλά μίση.

Όπως λέμε σήμερα αφήστε τα μίση και πιάστε το ……………………..

Αλήθεια το Σέμπρος είναι παρατσούκλι ή είσαι κάπου σέμπρος?
Ενδιαφέρων.
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Επειδή δε βλέπω το κουμπί "εντιτ", το ως άνω αναφερθέν βρίσκεται εδώ: http://freeinquiry.gr/pro.php?id=162
στην παράγραφο με τίτλο : Ιησούς: Ένας μεγάλος ανθέλληνας .
Ευχαριστώ!
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Όχι, είναι το κανονικό μου όνομα:
(θεο)Φάνης Σέμπρος. Αλλά το "θεο" δεν μού αρέσει!
epicourosan
Δημοσιεύσεις: 1315
Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
Όνομα Ιστότοπου: -den exw
Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ

Μπράβο καμάρι μου!
Άλλος ένας που δεν κομπλάρει να βάλει τοναμα του.
Διχόνοια των πολιτών, ευημερία των πολιτικών!

http://www.videoman.gr/52856
Άβαταρ μέλους
Globetrotter
Δημοσιεύσεις: 236
Εγγραφή: 27 Αύγ 2010 23:32
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Έχω έναν φίλο που υποστηρίζει τον εθνικοσοσιαλισμό και υποστηρίζει πως ο ιησούς εννοούσε αγαπάτε όλους τους ίσους σας :doh: . Θέλω να πω πως ο καθένας δίνει δικιά του ερμηνεία και το επικίνδυνο είναι πως τα υοθετεί και τα κάνει στάση ζωής. :think:
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Φάνη, επεξεργασία δημοσίευσής σου μπορείς να κάνεις μόνο εντός μισής ώρας, κι εφόσον ΔΕΝ έχει ποσταριστεί άλλη μετά τη δική σου.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Φάνης Σέμπρος έγραψε:Ο Ματθαίος (ιε΄22-28) και o Μάρκος (ζ΄25-30) περιγράφουν μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Πρόκειται για την θεραπεία της κόρης μιας γυναίκας πού παρουσιάζεται ως κανονική Ελληνί­δα, όχι Εβραία που μιλούσε Ελληνικά, καθότι γίνεται σαφής διάκριση: Είναι «Ελληνίδα Συροφοινίκισσα στο γένος» («κατά Μάρκο» ζ΄ 26).
Όντως, βλέπω στο κατά Μάρκον Ζ' τα εξής:
Spoiler: Εμφάνιση
25 ἀκούσασα γὰρ γυνὴ περὶ αὐτοῦ, ἧς εἶχε τὸ θυγάτριον αὐτῆς πνεῦμα ἀκάθαρτον, ἐλθοῦσα προσέπεσε πρὸς τοὺς πόδας αὐτοῦ· 26 ἡ δὲ γυνὴ ἦν Ἑλληνίς, Συροφοινίκισσα τῷ γένει· καὶ ἠρώτα αὐτὸν ἵνα τὸ δαιμόνιον ἐκβάλῃ ἐκ τῆς θυγατρὸς αὐτῆς. 27 ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῇ· Ἄφες πρῶτον χορτασθῆναι τὰ τέκνα· οὐ γάρ ἐστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ τοῖς κυναρίοις βαλεῖν.
Τι στην ευχή θα πει "Ελληνίς Συροφοινίκισσα τώ γένει? :think: Ελληνίδα γεννημένη στη Συρία/Φοινίκη?
Off Topic
Α ναι και παρεμπιπτόντως, μπορούν παρακαλώ οι συντονιστές να αλλάξουν τον τίτλο σε "απορίες για την επί του όρους ομιλία" και να το μεταφέρουν στα "θρησκείες και εκκλησία"? Νομίζω ότι θα ήταν πολύ πιο ταιριαστό έτσι.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Αναρχος
Δημοσιεύσεις: 4450
Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com

AoratiMelani έγραψε:Τι στην ευχή θα πει "Ελληνίς Συροφοινίκισσα τώ γένει? :think: Ελληνίδα γεννημένη στη Συρία/Φοινίκη?
Ο όρος Έλλην δεν είχε την έννοια της καταγωγής αλλά εδήλωνε το θρήσκευμα. Έλλην ήτο ο οπαδός της θρησκείας των αρχαίων Ελλήνων.
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Άβαταρ μέλους
Αθεο-φοβος
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 19 Μαρ 2011 22:26
Όνομα Ιστότοπου: -

Ναι κι εγω ειμαι σιγουρος οτι αδερφια του αποκαλει μονο τους εβραιους αλλα αυτη τη στιγμ μου διαφευγει το εν λογο κειμενο.. (μπορει να φταινε και οι χθεσινες ρακιες...τρελλο hang over νιωθω αυτη τη στιγμη....)
Άβαταρ μέλους
Θλιμμένος Μπούφος
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 01 Φεβ 2011 17:34
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλοί μου φίλοι, όπως διαπιστώνετε, η γραφή ερμηνεύεται κατά την προαίρεση του κάθε αναγνώστη.

Εάν έχω θετική προαίρεση απέναντι στη διδασκαλία του Ιησού, τη φράση "αγαπάτε αλλήλους" θα την ερμηνεύσω με καθολική αναφορά: αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους.
Εάν έχω αρνητική προαίρεση, θα την ερμηνεύσω με αναφορά σέχτας: αγκαλιάζει μόνο τα μέλη της ομάδας Του.

Όλες οι ερμηνείες έχουν να κάνουν με τον τρόπο που εμείς θέλουμε να βλέπουμε τα κείμενα.
Με άλλα λόγια, οι ερμηνείες υπακούουν στο αυτεξούσιό μας..
Εάν θέλεις να βοηθήσεις έναν άθεο να αντιληφθεί το παράλογο της πίστεώς του,
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
Φάνης Σέμπρος
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 12 Φεβ 2010 00:44
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Καρδίτσα

Θα αναγκαστώ να αντιγράψω τον αγαπημένο Ρ Ντώκινς
-έστω και όχι "κατά λέξη" μιας και βαριέμαι να βρω τη φραση-

" ποιός αποφασίζει ποιά κομμάτια των γραφών θα ερμηνευτούν κατά λέξη και ποιά θεωρούνται "αλληγορικά"?? "

(ας με διορθώσει κάποιος αν θυμάμαι λάθος και αλλοίωσα το νόημα)
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Ε, μα!
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
aqyn
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 07 Οκτ 2010 00:32
Όνομα Ιστότοπου: -

Θλιμμένος Μπούφος έγραψε:Καλοί μου φίλοι, όπως διαπιστώνετε, η γραφή ερμηνεύεται κατά την προαίρεση του κάθε αναγνώστη.
Πράγμα που αποδεικνύει ότι ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ. Μπορούμε να τα αγνοήσουμε και να ζήσουμε τη ζωή μας σαν άνθρωποι, αγαπώντας τον πλησίον μας γιατί αυτό βοηθά και εμάς και εκείνον, όχι γιατί δήθεν το είπε κάποιος γκουρού πριν από 2.000 χρόνια.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Θλιμμένος Μπούφος έγραψε:Εάν έχω θετική προαίρεση απέναντι στη διδασκαλία του Ιησού, τη φράση "αγαπάτε αλλήλους" θα την ερμηνεύσω με καθολική αναφορά: αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους...
Τον Ανθιμο, που ξέρει περισσότερα από εσένα επί της Αγίας Γραφής, τον ρώτησες;
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Απάντηση