+ 1000 στον aqyn.
Μας τα έχουν κάνει τσουρέκια με το "αγαπάτε αλλήλους", σιγά τη σοφία πια, όπως είπει και κάποιος προλαλήσας κάθε μαστουρωμένος χίπυ τα ίδια λέει.
Και όπως λέω συχνά, αφού κρίνουμε τον Ιησού ως αξιόλογο επειδή είπε το "αγαπάτε αλλήλους", αυτό σημαίνει ότι είχαμε την αγάπη ως αξία ήδη πριν το πει αυτό ο Ιησούς, αλλιώς δεν θα τη χρησιμοποιούσαμε ως μέτρο αξίας για εκείνον.
Απορίες για την επί του όρους ομιλία
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- Αναρχος
- Δημοσιεύσεις: 4450
- Εγγραφή: 26 Φεβ 2011 10:45
- Όνομα Ιστότοπου: www.dalani.blogspot.com
Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα λένε πολύ περισσότερα...
- Spoiler: Εμφάνιση
No gods, no masters
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
Είμαστε εμείς που ζυμώνουμε και δεν έχουμε ψωμί Εμείς που βγάζουμε το κάρβουνο και κρυώνουμε Είμαστε εμείς που δεν έχουμε τίποτα κι ερχόμαστε να πάρουμε τον κόσμο. Τάσος Λειβαδίτης
Ἄφοβον ὁ θεός, ἀνύποπτον ὁ θάνατος· καὶ τ’ ἀγαθὸν μὲν εὔκτητον, τὸ δὲ δεινὸν εὐκαρτέρητον.
-
- Δημοσιεύσεις: 1315
- Εγγραφή: 08 Δεκ 2010 21:50
- Όνομα Ιστότοπου: -den exw
- Τοποθεσία: ΓΛΥΦΑΔΑ
ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΡΕ ΑΝΑΡΧΕ!
Ε! θλιμένε μπούφε ?
Δεν συμφωνείς?
Ε! θλιμένε μπούφε ?
Δεν συμφωνείς?
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Βαλε μέσα και το "νήφε και μέμνησο απιστείν" και είμαστε κομπλέ.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Σχετικά με το "αγαπάτε αλλήλους" και τη θέση ότι ο λεγόμενος Ιησούς εννοούσε μόνο τους μαθητές του, αυτό δεν είναι ακριβές, τουλάχιστον όπως προκύπτει από την "επί του όρους ομιλία". Συγκεκριμένα φέρεται να λέει: "Ηκούσατε ότι ερρέθη, αγαπήσεις τον πλησίον σου και μισήσεις τον εχθρόν σου. Εγώ δε λέγω υμίν, αγαπάτε τους εχθρούς υμών,...". (Κατά Ματθαίον Ε΄43-45).
Αυτά για να μην δίνουμε δικαίωμα στους θρήσκους να μας κατηγορούν ότι διαστρεβλώνουμε ή παραποιούμε κείμενά τους.
Αυτά για να μην δίνουμε δικαίωμα στους θρήσκους να μας κατηγορούν ότι διαστρεβλώνουμε ή παραποιούμε κείμενά τους.
- Θλιμμένος Μπούφος
- Δημοσιεύσεις: 76
- Εγγραφή: 01 Φεβ 2011 17:34
- Όνομα Ιστότοπου: -
Ένα γρήγορο πέρασμα αλλά δεν άντεξα, μπήκα στον πειρασμό ενός σχολιασμού...
Λοιπόν, πραγματικά ΟΛΟΙ μας έχουμε δίκιο.
Πράγματι, και η γραφή ερμηνεύεται διαφορετικά από τον καθένα, όπως άλλωστε και η έννοια της αγάπης.
Πολύ σωστά, δεν χρειαζότανε κανένας Ιησούς για να μάθει στον άνθρωπο το τι είναι αγάπη.
Το είπανε πάρα πολλοί, πρίν από αυτόν.
Ακόμα και να μην ερχότανε, πάλι θα γράφονταν μυριάδες κείμενα για αυτήν, ακόμα και σήμερα.
Και παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις της, (η αγάπη του φίλου, της μάνας, του ..άνθιμου κ.λ.π), πάλι ο καθένας μας θα έβρισκε αυτήν την έκφανσή της, η οποία τον αναπαύει.
Όμως, επιτρέψτε μου δύο διαφοροποιήσεις:
Η πρώτη αφορά την "δήθεν αξιοπιστία" των κειμένων της γραφής.
Η Γραφή δεν είναι επιστημονικό εγχειρίδιο.
Δεν αναλύει, δεν συσχετίζει, δεν χρησιμοποιεί ποσοτικές σχέσεις, ούτε υπόκειται στη λογική "παρατήρηση-πείραμα-θεωρία-έλεγχος".
Επομένως δεν έχει την αξιοπιστία που όλοι μας "συμβατικά" υπαινισόμαστε ή θα περιμέναμε.
Η δεύτερη αφορά την οντολογία του "αγαπάτε αλλήλους".
Εάν το δεί κανείς ως μια ρομαντική φιλοσοφική πρόταση, φοβάμαι πως δεν έχει καν υποπτευθεί τι διάβαζε στην Γραφή, και κακώς έχασε το χρόνο του διαβάζοντάς την.
Η Γραφή λοιπόν, προτείνει έναν άλλον τρόπο της υπάρξεως.
Το μήνυμά της (και εκεί εστιάζεται η διαφορά της από οποιαδήποτε άλλη θρησκεία ή φιλοσοφία) είναι το "Θανάτω θάνατον πατήσας".
Και το μήνυμα αυτό δεν το κομίζει θεωρητικά, αλλά εμπειρικά-βιωματικά: Το κομίζει με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο.
Δεν είναι λοιπόν το "αγαπάτε αλλήλους" μια ακόμα ιδέα, ή άποψη.
Είναι κάτι που ενσαρκώνεται, γίνεται εφικτό και άρα κοινωνείται σε όποιον το επιθυμεί.
Τώρα, το γιατί δεν ενσαρκώνεται σε όλους τους αυτοαποκαλούμενους "πιστούς" είναι και το μεγάλο ερώτημα.
Ίσως επειδή το να αυτοαποκαλείται κανείς "ένθεος" ή "άθεος", τελικά δεν έχει και τόση σημασία όση νομίζουμε...
Εάν θέλεις να βοηθήσεις έναν άθεο να αντιληφθεί το παράλογο της πίστεώς του,
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
Αυτό το τελευταίο σχόλιό σου μου άρεσε πολύ, Θλιμμένε.
καιΗ Γραφή δεν είναι επιστημονικό εγχειρίδιο.
Πολύ σωστά. Επομένως, καλά θα κάνουν οι διάφοροι ημεδαποί και αλλοδαποί θρησκευτικοί ηγέτες να πάψουν να την παρουσιάζουν ως ηθικό οδηγό και υπέρτατη αλήθεια. Όπως και σε κάθε λογοτεχνικό κείμενο, εκεί μέσα θα βρεις αυτό που έχεις ήδη μέσα σου.Επομένως δεν έχει την αξιοπιστία που όλοι μας "συμβατικά" υπαινισόμαστε ή θα περιμέναμε.
Κι αυτό ερμηνεία είναι, και για να την υιοθετήσει κανείς πρέπει να αναστείλει τη λογική του, επομένως κατ' εμέ είναι προβληματική ερμηνεία.Η Γραφή λοιπόν, προτείνει έναν άλλον τρόπο της υπάρξεως.
Το μήνυμά της (και εκεί εστιάζεται η διαφορά της από οποιαδήποτε άλλη θρησκεία ή φιλοσοφία) είναι το "Θανάτω θάνατον πατήσας".
Και το μήνυμα αυτό δεν το κομίζει θεωρητικά, αλλά εμπειρικά-βιωματικά: Το κομίζει με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο.
Πάρα πολύ σωστά. Καμμία σημασία δεν έχει. Το πρόβλημα ξεκινά από κάποιους "ένθεους" που θέλουν να επιβάλουν την πίστη τους σε όλους τους υπόλοιπους και έχουν πετύχει εδώ και αιώνες να γίνεται κρατικός προσηλυτισμός. Παλιά με τη βία και απροκάλυπτα, σήμερα με ψυχολογικό εκβιασμό και υπόγεια. Αν δεν υπήρχαν αυτοί, και αν είχαμε πραγματική ανεξιθρησκία, που σημαίνει κοσμικό κράτος, δεν θα υπήρχε κανένα αθεϊστικό κίνημα. Δεν θα υπήρχε λόγος.Ίσως επειδή το να αυτοαποκαλείται κανείς "ένθεος" ή "άθεος", τελικά δεν έχει και τόση σημασία όση νομίζουμε...
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
Εγώ θα θέσω τον ηθικό μου προβληματισμό και για τις δύο ερμηνείες που υπάρχουν...
Πέραν του ότι υπάρχει ισχυρό ρεύμα που προτάσσει την αποκλειστικότητα του θεϊκού στοιχείου (exclusivity of the divine), δηλαδή την έννοια ότι ο εκάστοτε θεός ασχολείται με κάποιον άνθρωπο μόνον εφόσον αυτός πιστεύει σε αυτόν, οπότε και Ο Θεός σώζει μόνον τους πιστούς ([salvation] by faith alone — sola fide — κι αυτό επειδή πιστεύεται ότι η ανθρωπότητα είναι έκπτωτη και μόνον Ο Θεός σώζει, οπότε και η σωτηρία έρχεται μόνον εκ Θεού, οπότε οι πράξεις δεν αρκούν για να σωθεί κάποιος), δημιουργεί δύο λογικά προβλήματα:
1. Την αδικία της αποκλειστικής σωτηρίας.
2. Το ότι το δόγμα sola fide επιτρέπει τη σωτηρία αμαρτωλών και βδεληρών ανθρώπων και το χαμό καλών ανθρώπων (ειδικά χάρι στα Θανάσιμα Αμαρτήματα και τη συνεπακόλουθη θεολογική θεώρηση).
Στην περίπτωση της αγάπης για τον εχθρό, δε χρειάζεται να πω και πολλά:
1. Έχουμε την αδικία ακόμα και της σωτηρίας, και πάλι, των βδεληρών, τουλάχιστον σε κάποιους κλάδους.
2. Δημιουργείται λογικό κώλυμα σε σημεία που δεν πρέπει (ας πούμε, ο άνθρωπος που εξομολογείται σε παπά ότι βίασε και κατακρεούργησε από βρέφη μέχρι γερόντια και μετά τα έψησε δεσμεύει τον εν λόγω παπά να μην τον αναφέρει στην αστυνομία)...
Πέραν του ότι υπάρχει ισχυρό ρεύμα που προτάσσει την αποκλειστικότητα του θεϊκού στοιχείου (exclusivity of the divine), δηλαδή την έννοια ότι ο εκάστοτε θεός ασχολείται με κάποιον άνθρωπο μόνον εφόσον αυτός πιστεύει σε αυτόν, οπότε και Ο Θεός σώζει μόνον τους πιστούς ([salvation] by faith alone — sola fide — κι αυτό επειδή πιστεύεται ότι η ανθρωπότητα είναι έκπτωτη και μόνον Ο Θεός σώζει, οπότε και η σωτηρία έρχεται μόνον εκ Θεού, οπότε οι πράξεις δεν αρκούν για να σωθεί κάποιος), δημιουργεί δύο λογικά προβλήματα:
1. Την αδικία της αποκλειστικής σωτηρίας.
2. Το ότι το δόγμα sola fide επιτρέπει τη σωτηρία αμαρτωλών και βδεληρών ανθρώπων και το χαμό καλών ανθρώπων (ειδικά χάρι στα Θανάσιμα Αμαρτήματα και τη συνεπακόλουθη θεολογική θεώρηση).
Στην περίπτωση της αγάπης για τον εχθρό, δε χρειάζεται να πω και πολλά:
1. Έχουμε την αδικία ακόμα και της σωτηρίας, και πάλι, των βδεληρών, τουλάχιστον σε κάποιους κλάδους.
2. Δημιουργείται λογικό κώλυμα σε σημεία που δεν πρέπει (ας πούμε, ο άνθρωπος που εξομολογείται σε παπά ότι βίασε και κατακρεούργησε από βρέφη μέχρι γερόντια και μετά τα έψησε δεσμεύει τον εν λόγω παπά να μην τον αναφέρει στην αστυνομία)...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
...Εγώ φαντάζομαι δυό παιδεραστές ιερείς που εξομολογούνται ο ένας στον άλλον.RaspK έγραψε:2. Δημιουργείται λογικό κώλυμα σε σημεία που δεν πρέπει (ας πούμε, ο άνθρωπος που εξομολογείται σε παπά ότι βίασε και κατακρεούργησε από βρέφη μέχρι γερόντια και μετά τα έψησε δεσμεύει τον εν λόγω παπά να μην τον αναφέρει στην αστυνομία)...
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Εντάξει, δεν χρειάζεται ν' αναφερθεί το τελευταίο ως κώλυμα, αφού μπορεί να βρεθεί και σε άλλα επαγγέλματα που δεσμεύονται νομικά από απόρρητο (δικηγόροι, δημοσιογράφοι).
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Ουδέν σχόλιον από εμένα για το τι συνέπειες έχει αυτό, βέβαια, αλλά το θέμα είναι ότι ηθικά, και δει υπό το πλαίσιο που σε τελική ανάλυση εκφράζει η Εκκλησία (σωτηρία, η ζωή εδώ προ θάνατο, και λοιπά), τι λογικές προεκτάσεις έχει κάτι τέτοιο.tasos_didymoteicho έγραψε:Εντάξει, δεν χρειάζεται ν' αναφερθεί το τελευταίο ως κώλυμα, αφού μπορεί να βρεθεί και σε άλλα επαγγέλματα που δεσμεύονται νομικά από απόρρητο (δικηγόροι, δημοσιογράφοι).
Δηλαδή, το θέμα μας είναι ότι, από ηθικής άποψης, ο Χριστιανισμός δε στέκει (υπόθαλψη/επιτροπή εγκλήματος μέσω σιωπής).
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Και η ίδια η έννοια της σωτηρίας είναι προβληματική. Δηλαδή ρε μεγάλε πρέπει να πιστέψω σε σένα για να με σώσεις από μια κόλαση την οποία ΕΣΥ δημιούργησες και η οποία με περιμένει αν δεν σε δεχτώ για σωτήρα μου διότι γεννήθηκα κουβαλώντας την αμαρτία που ΕΣΥ μου έβαλες μέσα μου επειδή κάποτε πήγες να παίξεις ένα παιχνιδάκι σε βάρος των πρωτόπλαστων και εκείνοι την πάτησαν και ΕΣΥ αποφάσισες να τους τιμωρήσεις χωρίς ουσιαστικά να φταίνε, αφού ΕΣΥ τους έστησες την παγίδα;
Ρε δεν πας στο διάολο;
Τόσο κακογραμμένο παραμυθάκι δεν νομίζω να έχω διαβάσει ποτέ. Ακόμα κι ο Αλχημιστής έρχεται δεύτερος και καταϊδρωμένος.
Ρε δεν πας στο διάολο;
Τόσο κακογραμμένο παραμυθάκι δεν νομίζω να έχω διαβάσει ποτέ. Ακόμα κι ο Αλχημιστής έρχεται δεύτερος και καταϊδρωμένος.
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
Γι' αυτό μίλησα για το πρόβλημα της sola fide σωτηριολογίας· γενικά, βάζοντας και τα άλλα, έχει και άλλα προβλήματα, όντως!aqyn έγραψε:Και η ίδια η έννοια της σωτηρίας είναι προβληματική. Δηλαδή ρε μεγάλε πρέπει να πιστέψω σε σένα [...]
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
- Θλιμμένος Μπούφος
- Δημοσιεύσεις: 76
- Εγγραφή: 01 Φεβ 2011 17:34
- Όνομα Ιστότοπου: -
Σ'εμένα πάλι, διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια, γεννιώνται δύο ερμηνείες:
Ή είμαστε ευθύς εξαρχής προκατελειμένοι αρνητικά απέναντι σε οτιδήποτε χριστιανικό, οπότε δικαίωμά μας να γράφουμε ότι γράφουμε και να το κάνουμε είτε ως εκτόνωση, είτε ως αγανάκτηση, είτε ως λοιδωρία,
ή προσπαθούμε ειλικρινά να καταλάβουμε τον χριστιανισμό και έπειτα τον κρίνουμε με βάση αυτό που καταλάβαμε από αυτόν.
Έχει μεγάλη σημασία η χρονική τοποθέτηση του αιτίου στις ερμηνείες μου.
Ποιό είναι το αρχικό αίτιο των σχολιασμών: Η προκατάληψη, ή η αναζήτηση;
Γιατί εάν είναι το πρώτο, πάω πάσο.
Εάν είναι το δεύτερο, μάλλον κάποιοι χρειάζονται φροντιστήριο.
Ή είμαστε ευθύς εξαρχής προκατελειμένοι αρνητικά απέναντι σε οτιδήποτε χριστιανικό, οπότε δικαίωμά μας να γράφουμε ότι γράφουμε και να το κάνουμε είτε ως εκτόνωση, είτε ως αγανάκτηση, είτε ως λοιδωρία,
ή προσπαθούμε ειλικρινά να καταλάβουμε τον χριστιανισμό και έπειτα τον κρίνουμε με βάση αυτό που καταλάβαμε από αυτόν.
Έχει μεγάλη σημασία η χρονική τοποθέτηση του αιτίου στις ερμηνείες μου.
Ποιό είναι το αρχικό αίτιο των σχολιασμών: Η προκατάληψη, ή η αναζήτηση;
Γιατί εάν είναι το πρώτο, πάω πάσο.
Εάν είναι το δεύτερο, μάλλον κάποιοι χρειάζονται φροντιστήριο.
Εάν θέλεις να βοηθήσεις έναν άθεο να αντιληφθεί το παράλογο της πίστεώς του,
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
δεν έχεις παρά να του παραθέσεις ένα πλούσιο γεύμα.
Και αμέσως μετά,
με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο,
να υποστηρίζεις ότι δεν υπήρξε μάγειρας.
- Comte de Toulouse
- Δημοσιεύσεις: 3960
- Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
- Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
- Τοποθεσία: 7-
- Επικοινωνία:
Θλιμμένε, να τα ξανα-ματα-πώ ανκόρ εν φουά, προς εμπέδωση:
Οι περισσότεροι εδώ είμαστε πρώην Χριστιανοί ορθόδοξοι και ξέρουμε το μαγαζί, τις ιδέες και τα τσιτάτα που προωθεί, καθώς και τα θεμελιώδη αναγνώσματα.
Αυτοί οι περισσότεροι, είδαν έστω και όχι εξαρχής την πλάνη που πλανάται πάνω από τα κεφάλια των πιστευόντων. Οι λοιποί είτε την είδαν εξαρχής είτε την είδαν οι γονείς τους για πάρτη τους.
Πίστεψέ μας, τον έχουμε καταλάβει τον χριστιανισμό.
Την ίδια πλάνη έχουμε δει και σε αυτούς που πάνε στις καφετζούδες. Βλέπεις να ωρυόμαστε για τις καφετζούδες; Οχι; Γιατί; Είναι θέμα προκατάληψης; Οχι. Απλα οι καφετζούδες δεν μας έχουν σβερκωθεί. Live and let live.
Αν οι καφετζούδες:
- Επέβαλλαν με κάθε μέσον στην Ελλάδα να είναι αποδεκτοί μόνο οι καφετζουδόμενοι,
- Πληρώναμε όλοι φόρους αλλά οι καφετζούδες όχι,
- Επέβαλλαν να διδασκόμαστε το διάβασμα καφέ στο σχολείο,
- Κοπάναγαν τα φλυτζανάκια κάθε τρεις και λίγο μέσα στα αυτιά μας,
- κλπ.κλπ.κλπ.
τότε να είσαι σίγουρος ότι θα ιδρύαμε την Ενωση Ακαφέδων και θα αφήναμε τους χριστιανούς στην ησυχία τους, αν ήταν τόσο διακριτικοί τουλάχιστον όσο οι καφετζούδες σήμερα.
Οι περισσότεροι εδώ είμαστε πρώην Χριστιανοί ορθόδοξοι και ξέρουμε το μαγαζί, τις ιδέες και τα τσιτάτα που προωθεί, καθώς και τα θεμελιώδη αναγνώσματα.
Αυτοί οι περισσότεροι, είδαν έστω και όχι εξαρχής την πλάνη που πλανάται
Off Topic
(σύστοιχο αντικείμενο )
Πίστεψέ μας, τον έχουμε καταλάβει τον χριστιανισμό.
Την ίδια πλάνη έχουμε δει και σε αυτούς που πάνε στις καφετζούδες. Βλέπεις να ωρυόμαστε για τις καφετζούδες; Οχι; Γιατί; Είναι θέμα προκατάληψης; Οχι. Απλα οι καφετζούδες δεν μας έχουν σβερκωθεί. Live and let live.
Αν οι καφετζούδες:
- Επέβαλλαν με κάθε μέσον στην Ελλάδα να είναι αποδεκτοί μόνο οι καφετζουδόμενοι,
- Πληρώναμε όλοι φόρους αλλά οι καφετζούδες όχι,
- Επέβαλλαν να διδασκόμαστε το διάβασμα καφέ στο σχολείο,
- Κοπάναγαν τα φλυτζανάκια κάθε τρεις και λίγο μέσα στα αυτιά μας,
- κλπ.κλπ.κλπ.
τότε να είσαι σίγουρος ότι θα ιδρύαμε την Ενωση Ακαφέδων και θα αφήναμε τους χριστιανούς στην ησυχία τους, αν ήταν τόσο διακριτικοί τουλάχιστον όσο οι καφετζούδες σήμερα.
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate