Re: οικονομικό - φορολογικό καθεστώς εκκλησίας
Δημοσιεύτηκε: 15 Ιουν 2013 09:14
Διαφωνώ. Νομίζω ότι αργά ή γρήγορα θα γίνει και το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και ο Τζερόνιμο για αυτό και έκανε αυτήν την εταιρεία αξιοποίησης της ακίνητης εκκλησιαστικής περιουσίας. (Έχω την εντύπωση πως θεωρεί ότι τα έσοδα της Αρχ. Αθηνών είναι αρκετά για να λειτουργεί αυτόνομα αρκεί να ξέρει η κεντρική διοίκηση της Αρχιεπισκοπής τι μπαίνει στο ταμείο και τι βγαίνει από αυτό. Προφανώς τώρα, όπως είναι εύλογα υποψιάζεται ο οποιοσδήποτε, επικρατεί ένα μπάχαλο και δε γίνεται κανένας έλεγχος).xarxar έγραψε:Neven gonna happen...
Αόρατη Μελάνη
Εάν κλείσανε την ΕΡΤ για κακοδιαχείριση... τι πρέπει να κάνουν με την Εκκλησία της Ελλάδας; Δημόσια υπηρεσία δεν είναι και αυτή;
Όλοι στους Δρόμους
Ναι, αλλά με συνθήκη Διεθνούς Δικαίου, οπότε αν τη κλείσουν παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο.
Ithaca Atalanti
Σωστά το θέτεις αλλά είναι θέμα προτεραιοτήτων.
Αόρατη Μελάνη
Σε ποια συνθήκη αναφέρεσαι;
Όλοι στους Δρόμους
Πατριαρχικοί τόμοι του 1852 και του 1928.
Το Πατριαρχείο Κων/πολης έχει νομολογηθεί ως ίδρυμα Δημοσίυο Διεθνούς Δικαίου.
Συνεπώς μόνο μ' επανάσταση μπορεί να γίνει η όποια αλλαγή στο εκκλησιαστικό καθεστώς, καθώς η επανάσταση θεσπίζει πρωτογενές δίκαιο και να να κρίνει ποιες πρότερες δεσμεύσεις θα διατηρήσει και ποιες όχι.
Αόρατη Μελάνη
Μα η Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη βάσει του Συντάγματος, δεν υπάγεται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Είναι ΝΠΔΔ και οι υπάλληλοί του μισθοδοτούνται από το κράτος, γι' αυτό και έκανα τη σύγκριση με την ΕΡΤ (ως ευφυολόγημα βασικά, αλλά και επί της ουσίας να το σκεφτεί κανείς, έχει μια βάση).
Ψάχνοντας πληροφορίες βρήκα αυτό εδώ το άρθρο του Κονιδάρη: Ο Τόμος (1850), η Πράξη (1928) και το Σύνταγμα
Ο κ. Ι. Μ. Κονιδάρης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κι εδώ ενδιαφέρον άρθρο για το διεθνές νομικό καθεστώς του Πατριαρχείου Κων/πόλεως:
Το Διεθνές Νομικό Καθεστώς του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Michael Karat
Όλοι στους Δρόμους: "Σίγουρα ένας νομικός θα τα θέσει καλύτερα, αλλά καμία επανάσταση σε μια χώρα δεν ...θεσπίζει "διεθνές δίκαιο". Ο ίδιος ο όρος διεθνές δίκαιο είναι λίγο αποπροσανατολιστικός διότι δεν υπάρχει ένα ....υπερκράτος με έναν υπερκρατικό νομοθέτη που να επιβάλει το διεθνές δίκαιο αυτόματα με καθολική ισχύ: Κάθε κράτος που υπογράφει διεθνείς συνθήκες και συμμετέχει σε οργανισμούς δεσμεύεται οικειοθελώς και φυσικά ψηφίζει με ισχύ εσωτερικού νόμου την αναγνώριση της εκάστοτε συνθήκης.
Π.χ. Για την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τη δικαιοδοσία του Ευρ, Δικ. για τα Δικ. του Ανθρώπου για να την επιβάλλει, ή τη Σύμβαση για την Προστασία των Προσφύγων - Γενεύης (που βολικά ξεχνούν οι δεξιοί πολιτικοί μας να αναφέρουν, βαφτίζοντας όλους τους πρόσφυγες "λαθρομετανάστες") υπάρχουν νόμοι που ψήφισε η Βουλή μας και κύρωσε τις εν λόγω συνθήκες. π.χ. [η συγκεκριμένη κυρώθηκε με το ν.δ. 3989 της 19/26 Σ/βρίου 1959 : περί κυρώσεως της πολυμερούς Συμβάσεως περί της Νομικής Καταστάσεως των Προσφύγων (ΦΕΚ Α' 201)]
Μόνο τότε αποκτούν ισχύ εσωτερικού δικαίου-νόμου οι εν λόγω δεσμεύσεις-συνθήκες. Άρα καμία δραματική...επανάσταση δε χρειάζεται, εκτός από την επανάσταση, φυσικά, στα μυαλά των πολιτικών και των ψηφοφόρων. Κατά τα λοιπά, όπως τα λέει η ΑΜ νομίζω είναι τα πράματα. Αυτοδιοικούμενο ΝΠΔΔ η Εκκλησία της Ελλάδος (όπως τα πανεπιστήμια π.χ.) και μια χαρά μπορούν να ελεγχθούν για κακοδιαχείριση και ό,τι άλλο θέλουμε (όπως ελέγχονται και οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων π.χ.).
Στην πολιτική βούληση και στο ποίμνιο κολλάει το θέμα. Όχι στα νομικά.
my 2 cents
http://www.refworld.org/cgi-bin/texis/v ... =4ba87af22
Όλοι στους Δρόμους
1. To Πατριαρχείο Κων/πολης κατά τη γνώμη των Βαβούσκου - Παπαστάθη θεωρείται υπό το υφιστάμενο διεθνές δίκαιο ως "νομικό πρόσωπο δημοσίου διεθνούς δικαίου". Ως τέτοιο μπορεί να παράγει δίκαιο και οι συμβάσεις που συνάπτει έχουν χαρακτήρια διεθνούς δικαίου, όμοιου με τα κονκορδάτα της Καθολικής Εκκλησίας.
2. Η Εκκλησία της Ελλάδος αποσχίστηκε μη νόμιμα από το Πατριαρχείο το 1833 και το 1852 εγκρίθηκε με τον Τόμο η σύσταση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος. Το γεγονός ότι στο εσωτερικό χαρακτηρίζεται ως ΝΠΔΔ είναι αδιάφορο για το Διεθνές Δίκαιο, καθώς η σύσταση και ύπαρξη της τότε Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους μέσω του Τόμου Αυτοκεφαλίας. Συνεπώς το ελλ. κράτος απαγορεύεται να βάλει χέρι στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος λόγω διεθνούς υποχρέωσής του.
3. Με τον Τόμο του 1928 η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος ανέλαβε επιτροπικώς "άχρι καιρού", δηλαδή μέχρι να αλλάξει η βούληση του Πατριαρχείου, και τη διοίκηση των λεγόμενων Νέων Χωρών. Έτσι συστάθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος που είναι η διοικητική συνένωση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος και των Νέων Χωρών. Παρότι ο Τόμος του 1928 δεν υπογράφηκε από εκπρόσωπο του ελληνικού κράτους, θεωρείται ότι είναι νόμος διεθνούς ισχύος καθόσον το ελλ. κράτος ζήτησε επίσημα από το Πατριαρχείο να κανονίσει το καθεστώς των Νέων Χωρών, αποδεχόμενο έτσι την μονομερή ρύθμιση και την αποδοχή αυτής από το ελλ. κράτος.
4. Επειδή ο Τόμος των Ν.Χ. δε βόλευμε ακριβώς στη διοίκηση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, ζητήθηκε από το κράτος να ψηφίσει νόμο κύρωσης, ο οποίος είχε ορισμένες διαφορετικές διατυπώσεις από τον Τόμο αλλά γενικά επικύρωνε την μη αναγκαία λόγω της πρότερης αίτησης διεθνή υποχρέωση του ελληνικού κράτους. Η κύρωση όμως του Τόμου ήταν απαραίτητη για τη λειτουργία του ως εσωτερικού δικαίου.
5. Επειδή, λοιπόν, η λειτουργία της Εκκλησίας είναι αποτέλεσμα διεθνούς σύμβασης, το ελλ. κράτος δεν μπορεί να την καταργήσει. Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί.
6. Η επανάσταση δημιουργεί πρωτογενές δίκαιο. Δηλαδή το νέο μετεπαναστατικό κράτος καταργεί όλες τις διεθνείς δεσμεύσεις του προηγούμενου καθεστώτος και κυριαρχικά επιλέγει ποιες θα διατηρήσει, αυτές που επιλέγει είναι συνήθως αυτές που είναι λιγότερο επιζήμιες για τη διεθνή θέση του. Η επανάσταση αποκόπτει την κρατική συνέχεια, όχι όμως και την εθνική (βλ. κραυγαλέα περίπτωση Κίνας - Φορμόζας). Γι' αυτό θεωρώ πως η κατάργηση οποιασδήποτε υποχρέωσης του κράτους προς την Εκκλησία της Ελλάδος περνά μόνο μέσα από την κυρίαρχη βούλση του μετεπαναστατικού κράτους να δηλώει τι αναγνωρίζει και τι όχι.
Αόρατη Μελάνη
"Είναι μάλιστα αμφίβολο κατά πόσο έχει το δικαίωμα να τη μετατρέψει σε ΝΠΙΔ, πάντως αναμφίβολα έχει το δικαίωμα να μη τη χρηματοδοτεί." Εμένα προσωπικά αυτό μου φτάνει.
Και για το 2014 € 1.450.000 όπως και πέρσι και πρόπερσι. (φβ)tasos_didymoteicho έγραψε:ΦΕΚ 167/2011 ετήσιας επιχορήγησης Αγίου Όρους ύψους 1.900.000 €.