Συχνά συναντώ για απάντηση στο αίτημα διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους, ότι δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος. Υπάρχει ελευθερία θρησκευτικής επιλογής, οι αλλόθρησκοι ή οι άπιστοι δεν διώκονται και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι περισσότερο. Άντε να φορολογηθεί η εκκλησιαστική περιουσία.
Οπότε αναρωτιέμαι πια είναι τα υπόλοιπα σημεία που πρέπει να εστιαστεί κανείς για τον διαχωρισμό.
Και προσοχή ίσως υπάρχουν και σημεία που πρέπει το κράτος να διασφαλίσει τους πιστούς, από την στιγμή που διαχωρίζεται από την εκκλησία.
Να προτείνω οι συντονιστές να τα παραθέσουν στο πρώτο post κατά την εξέλιξη της συζήτησης αριθμημένα και συνοπτικά ώστε να είναι διαθέσιμα στους άπιστους "απολογητές". (Εννοείται ότι μπορείτε ελεύθερα να επεξεργαστείτε το post μου ή και τον τίτλο).
Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους. Τι εννοούμε με αυτό.
- Τεμπελόσκυλο
- Δημοσιεύσεις: 9867
- Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
- Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
- Τοποθεσία: Sun City
- Επικοινωνία:
Εγώ όταν ακούω για διαχωρισμό, καταλαβαίνω την πλήρη και απόλυτη αποστασιοποίηση του κράτους από οποιαδήποτε θρησκεία. Αναλυτικότερα αυτά που μου έρχονται στο μυαλό με την πρώτη
- Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
- Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
- Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
- Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
- Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
- Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
It is by will alone I set my mind in motion.
- Globetrotter
- Δημοσιεύσεις: 236
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2010 23:32
- Όνομα Ιστότοπου: -
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Συμφωνώ με τα παραπάνω. Νομίζω θα ήταν μια καλή αρχή αν εφαρμόζονταν.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Ο Αρχιεπίσκοπος στο Υπουργικό Συμβούλιοskam έγραψε:δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος.
αλήθεια πόση ελευθερία υπάρχει όταν βαπτιζόμαστε νήπια, καταγράφεται το γεγονός αυτό στα ληξιαρχεία (παρανόμως και με την συνενοχή των υπαλλήλων), διδασκόμαστε θρησκευτικά στο σχολείο υπό μορφή κατήχησης, συμμετέχουμε σε προσευχές και αγιασμούς, μας ζητιέται να δηλώσουμε θρήσκευμα στο στρατό ("για το δικό μας καλό" και ξέρουμε όλοι πόσο καλά θα περάσουμε αν δεν δηλώσουμε ΧΟ) και για να απέχουμε από όλα αυτά χρειάζεται συνειδητή προσπάθεια, κόπος, χρόνος και ορισμένες φορές και αγώνας?skam έγραψε:Υπάρχει ελευθερία θρησκευτικής επιλογής,
Αυτό έλειπε δα να διώκονται! Αυτό είναι το κριτήριο του διαχωρισμού? Το να μην σφάζονται όσοι δεν ανήκουν στην επικρατούσα θρησκεία?skam έγραψε:οι αλλόθρησκοι ή οι άπιστοι δεν διώκονται
Και μόνο το γεγονός ότι μιλάς για "αλλόθρησκους" ή "άπιστους" (όπως άλλωστε μιλά και το κράτος στα επίσημα έγγραφά του) δείχνει ότι η θρησκεία βρίσκεται ακόμη βαθιά ριζωμένη στην κοινωνική και πολιτική συνείδηση του τόπου.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι δεν ισχύει η εξίσωση "Έλλην=Χριστιανός Ορθόδοξος" και ότι δεν συντρέχει λόγος να την κάνουμε να ισχύσει.skam έγραψε:και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι περισσότερο.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχουν "αλλόθρησκοι" ούτε "άπιστοι" ούτε "ετερόδοξοι" - υπάρχουν συμπολίτες και συνάνθρωποι.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι ένα δημοκρατικό κι ελεύθερο κράτος ιδρύεται στο όνομα των πολιτών του, και όχι στο όνομα της Αγίας Τριάδος και άλλων φανταστικών όντων.
Χρειάζεται να απεμπλακούν οι κρατικές λειτουργίες και υπηρεσίες από θρησκευτικές παρεμβολές.
Σε πρακτικό επίπεδο, όλα όσα είπε το Τεμπελόσκυλο προηγουμένως.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
με πολύ πίκρα γνώρισα ότι ζούμε σε ένα θεοκρατικό κράτος, αν και πίστευα ότι όχι.skam έγραψε:δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος.
- Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
- Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
- Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
- Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
- Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
- Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
- Να μην προβάλλονται από κρατικά μέσα τηλεόρασης και να μην στηρίζονται σε κρατικες χορηγίες όλες οι θρησκευτικές τελετές εορτών, εθνικών και μή.
πχ. ΑΠΟΤΕΦΡΩΤΗΡΙΑ ΤΩΡΑ
οταν λέμε Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους. Εννοούμε ακριβως αυτό
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Αόρατη μελάνη όπως έχεις κάνει τις παραθέσεις μοιάζει κάπως σαν να είναι αυτές οι απόψεις μου. Κάτι που σαφέστατα δεν ισχύει. Πρόκειται για τον αντίλογο που συχνά συναντώ όταν αναφέρομαι σε διαχωρισμό εκκλησίας κράτους.
Το διευκρινίζω μήπως και έχω δώσει κατά λάθος, κάπως λάθος εικόνα.
Πάντως θα προτιμούσα πιο αναλυτική τοποθέτηση.
Για παράδειγμα η νηπιοβάπτιση έχει δύο τουλάχιστον σημεία που μάλλον πρέπει να σταθεί η πολιτεία για την προστασία των πολιτών της. Την απόδοση του θρησκεύματος χωρίς την συγκατάθεση του βαπτιζόμενου, και την κακοποίηση του παιδιού, (που για μένα προσωπικά είναι πιο σημαντική).
Σε σχέση με το να μην υπάρχει αφορά στο σύνταγμα για θρησκεία που ειπώθηκε, νομίζω ότι αναφορά στο σύνταγμα της ανεξιθρησκίας είναι σκόπιμη. Εκείνο που πρέπει να διαγραφεί είναι η επικρατούσα (γιατί δίνει λαβή για παρεξηγήσεις ενώ δεν έχει και έννοια πέρα από την αναγνώριση μιας πλειοψηφίας ενδεχομένως προσωρινής) και κυρίως το "γνωστή" που περιορίζει στην πράξη την έννοια της θρησκευτικής προσέγγισης.
Το διευκρινίζω μήπως και έχω δώσει κατά λάθος, κάπως λάθος εικόνα.
Πάντως θα προτιμούσα πιο αναλυτική τοποθέτηση.
Για παράδειγμα η νηπιοβάπτιση έχει δύο τουλάχιστον σημεία που μάλλον πρέπει να σταθεί η πολιτεία για την προστασία των πολιτών της. Την απόδοση του θρησκεύματος χωρίς την συγκατάθεση του βαπτιζόμενου, και την κακοποίηση του παιδιού, (που για μένα προσωπικά είναι πιο σημαντική).
Σε σχέση με το να μην υπάρχει αφορά στο σύνταγμα για θρησκεία που ειπώθηκε, νομίζω ότι αναφορά στο σύνταγμα της ανεξιθρησκίας είναι σκόπιμη. Εκείνο που πρέπει να διαγραφεί είναι η επικρατούσα (γιατί δίνει λαβή για παρεξηγήσεις ενώ δεν έχει και έννοια πέρα από την αναγνώριση μιας πλειοψηφίας ενδεχομένως προσωρινής) και κυρίως το "γνωστή" που περιορίζει στην πράξη την έννοια της θρησκευτικής προσέγγισης.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Όπως μου αρέσει να λέω, βασικά συμφωνούμε.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
Κι εγώ επίσης πιστεύω ότι με κάλυψες πλήρως, χώρια που αν ισχύσουν αυτά, δεν έχει νόημα και το θέμα που έχω θέσει περί υποχρέωσης ένστολων σε θρησκευτικές τελετές.Τεμπελόσκυλο έγραψε:Εγώ όταν ακούω για διαχωρισμό, καταλαβαίνω την πλήρη και απόλυτη αποστασιοποίηση του κράτους από οποιαδήποτε θρησκεία. Αναλυτικότερα αυτά που μου έρχονται στο μυαλό με την πρώτη
- Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
- Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
- Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
- Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
- Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
- Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Θα προσέθετα
* να απαγορευθεί κάθε δυνατότητα πρόσβασης της Εκκλησίας στην παιδεία
* να απαγορευθεί κάθε δυνατότητα πρόσβασης της Εκκλησίας στην παιδεία
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
θα πρόσθετα :
α) να απαγορευθούν τελετουργικά οποιασδήποτε θρησκείας σε δημόσιους χώρους.
β) να γκρεμιστούν όσες εκκλησίες έχουν χτιστεί πάνω σε αρχαιοελληνικά μνημεία και να πληρωθούν πρόστιμα για κάθε σφετερισμό αυτών.
γ) να κατασχεθεί και να μοιραστεί στους ντόπιους κάθε περιοχής οι εκτάσεις που καταλήφθηκαν από την εκκλησία κατά την περίοδο του Βυζαντίου και της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
δ) να πληρωθούν πρόστιμα για τα κλεμμένα/κατεστραμμένα από τους μοναχούς αρχαιοελληνικά κείμενα.
ε) να παραδεχθεί η εκκλησία πως τα περισσότερα εδάφια των αγίων γραφών τους είναι δανεισμένα από αρχαιοελληνικούς και ινδικούς μύθους ειδάλλως να πληρωθούν πρόστιμα για λογοκλοπή.
α) να απαγορευθούν τελετουργικά οποιασδήποτε θρησκείας σε δημόσιους χώρους.
β) να γκρεμιστούν όσες εκκλησίες έχουν χτιστεί πάνω σε αρχαιοελληνικά μνημεία και να πληρωθούν πρόστιμα για κάθε σφετερισμό αυτών.
γ) να κατασχεθεί και να μοιραστεί στους ντόπιους κάθε περιοχής οι εκτάσεις που καταλήφθηκαν από την εκκλησία κατά την περίοδο του Βυζαντίου και της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
δ) να πληρωθούν πρόστιμα για τα κλεμμένα/κατεστραμμένα από τους μοναχούς αρχαιοελληνικά κείμενα.
ε) να παραδεχθεί η εκκλησία πως τα περισσότερα εδάφια των αγίων γραφών τους είναι δανεισμένα από αρχαιοελληνικούς και ινδικούς μύθους ειδάλλως να πληρωθούν πρόστιμα για λογοκλοπή.
Δίκαιον πράττειν
Between the cracks and hollows, the earth is good.
Between the cracks and hollows, the earth is good.
- AoratiMelani
- Δημοσιεύσεις: 16164
- Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
- Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
- Επικοινωνία:
Τωρα θα κάνω λίγο το δικηγόρο του θεού (πώς λέμε του διαβόλου? )
Βέρα, όταν λες πρόσβαση της εκκλησίας στα σχολεία, τι ακριβώς εννοείς? Κατάργηση αγιασμών και εκκλησιασμών ή κάτι άλλο? Αν εννοείς αυτό ΟΚ προφανώς συμφωνώ ότι είναι κομμάτι του διαχωρισμού. Αν εννοείς να μην έχουν λόγο οι ιερείς στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ήδη δεν έχουν (θεωρητικά), αλλά παρόλα αυτά λαμβάνονται υπόψη άτυπα οι επιθυμίες τους, κι αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.
Πυθαγόρα,
α) εννοείς μάλλον χώρους δημόσιων υπηρεσιών? γιατί δημόσιοι χώροι είναι οι οι πλατείες, οι δρόμοι, τα πάρκα - δεν θα συμφωνούσα να απαγορευτούν τα τελετουργικά εκεί.
ε) τα αρχαία κείμενα δεν υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα, επομένως δεν θεωρείται λογοκλοπή αυτό (καλώς ή κακώς).
Βέρα, όταν λες πρόσβαση της εκκλησίας στα σχολεία, τι ακριβώς εννοείς? Κατάργηση αγιασμών και εκκλησιασμών ή κάτι άλλο? Αν εννοείς αυτό ΟΚ προφανώς συμφωνώ ότι είναι κομμάτι του διαχωρισμού. Αν εννοείς να μην έχουν λόγο οι ιερείς στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ήδη δεν έχουν (θεωρητικά), αλλά παρόλα αυτά λαμβάνονται υπόψη άτυπα οι επιθυμίες τους, κι αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.
Πυθαγόρα,
α) εννοείς μάλλον χώρους δημόσιων υπηρεσιών? γιατί δημόσιοι χώροι είναι οι οι πλατείες, οι δρόμοι, τα πάρκα - δεν θα συμφωνούσα να απαγορευτούν τα τελετουργικά εκεί.
ε) τα αρχαία κείμενα δεν υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα, επομένως δεν θεωρείται λογοκλοπή αυτό (καλώς ή κακώς).
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Αγιασμούς και εκκλησιασμούς τους ανέφερε ήδη ο Τ.AoratiMelani έγραψε:Τωρα θα κάνω λίγο το δικηγόρο του θεού (πώς λέμε του διαβόλου? )
Βέρα, όταν λες πρόσβαση της εκκλησίας στα σχολεία, τι ακριβώς εννοείς? Κατάργηση αγιασμών και εκκλησιασμών ή κάτι άλλο? Αν εννοείς αυτό ΟΚ προφανώς συμφωνώ ότι είναι κομμάτι του διαχωρισμού. Αν εννοείς να μην έχουν λόγο οι ιερείς στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ήδη δεν έχουν (θεωρητικά), αλλά παρόλα αυτά λαμβάνονται υπόψη άτυπα οι επιθυμίες τους, κι αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.
- Ιερείς είναι co-writers θρησκευτικών βιβλίων με αποτέλεσμα προσφυγές αλλόδοξων και δικαίωσή τους από το ΣτΠ.
Αναφέρομαι στους ΜτΙ και την επιτυχή διαβεσολάβηση του ΣτΠ που άλλαξε το βιβλίο των Θρησκευτικών της Α Λυκείου.
truth.freeforums.org/topic-t4232.html
http://www.synigoros.gr/pdfs/_diorthwse ... ytikwn.pdf
Εννοώ επίσης
- Εξομολογήσεις
- Βιντεοκασέτα "Σιωπηλή Κραυγή" για τις αμβλώσεις που έστειλε η Εκκλησία στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και την ενέκρινε για προβολή στα Λύκεια της χώρας.
Τα δύο τελευταία μια χαρά μπορούμε να τα εμποδίσουμε.
Τη συμμετοχή τους στην συγγραφή δεν θα ήταν λογικό να την εμποδίσουμε, ειδικά όσο το μάθημα είναι ομολογιακό, στο κάτω κάτω είναι οι πλέον ειδικοί μαζί με τους θεολόγους για να συγγράψουν θρησκευτικά βιβλία. Μπορούμε όμως να απαιτήσουμε να σέβονται τη διαφορετική πίστη ή την έλλειψή της και να μην περιγράφουν απαξιωτικά ό,τιδήποτε ξένο προς την Ορθόδοξη διδασκαλία. Σκέψου να έχουν ένα κεφάλαιο για εμάς, περιγράφοντάς μας ως ασύδοτους, ανήθικους και δεν ξέρω 'γω τι άλλο. Προσπάθησαν τόσα χρόνια να διαχύσουν αν όχι μίσος, τουλάχιστον φόβο και απέχθεια για τους μη Χ.Ο. Και πού; Σε μας όταν ήμασταν μαθητές και τώρα σειρά έχουν τα παιδιά μας.
Η παιδεία είναι κοινή για όλους τους μαθητές , όμως όλοι οι μαθητές δεν είναι πιστοί της "ορθοδοξίας". Δεν μπορεί η Εκκλησία να χρησιμοποιεί τα σχολεία ως όχημα για την προώθηση της προπαγάνδας και του προσηλυτισμού της. Με το διαχωρισμό, αυτό το "τυπικό" της μη παρέμβασης θα γίνει και ουσιαστικό.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Εθνική κρίση και Εκκλησία
Κύριε διευθυντά
Είναι ιστορικά επιβεβαιωμένο ότι, οσάκις η πολιτική εξουσία παρουσιάζει συμπτώματα εξασθένησης, η Εκκλησία επωφελείται της ευκαιρίας για να υψώσει τη φωνή και να αρθρώσει απρόσφορο νομιζόμενο πολιτικό λόγο. Χαρακτηριστικό πρόσφατο προηγούμενο έχει αποτελέσει η διέλευση του αοιδίμου αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη από την ηγεσία της ελληνικής Εκκλησίας. Στα βήματά του έκρινε προφανώς σκόπιμο να κινηθεί προ ημερών η ελληνική ιεραρχία, με αμετροεπείς βολές κατά των προσπαθειών της Πολιτείας να αντιμετωπίσει με έκτακτα και επείγοντα μεταρρυθμιστικά μέτρα την εξελισσόμενη οικονομική κρίση. Το περιεχόμενο, η κατεύθυνση και το εθνικοπατερναλιστικό ήθος των δηλώσεων δεν χρήζουν, νομίζουμε, ουσιαστικού σχολιασμού. Επαναφέρουν, όμως, αυτομάτως στο προσκήνιο το από μακρού εκκρεμές μείζον ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, σε περίοδο μάλιστα γενικότερης ανασυγκρότησης της Πολιτείας και ευρειών οικονομικών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων.
Το ζήτημα είχε με σοβαρότητα τεθεί και επί αρχιεπισκοπικής θητείας Χριστοδούλου. Η πολιτική ηγεσία έκρινε τότε, μετά την επικράτηση των κυβερνητικών απόψεων επί του ζητήματος των ταυτοτήτων, ότι η συνολική αντιμετώπιση του θέματος μπορούσε να αναβληθεί. Κατά την μεταρρυθμιστική όμως φάση που σήμερα διανύουμε, η αναθεώρηση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας εμφανίζεται κατ’ εξοχήν επίκαιρη. Χωρίς ειδικότερες αναφορές στο ελληνικό «κονκορδάτο» που ρυθμίζει το νομικό καθεστώς των σχέσεων, η ελληνική Εκκλησία αποτελεί μέχρι σήμερα ΝΠΔΔ, με πλείστα ως εκ τούτου διασφαλιζόμενα προνόμια, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό.
Δεν υπάρχει, νομίζουμε, καταλληλότερη στιγμή για την οριστική επίλυση του χρονίζοντος ζητήματος του διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, τη μετάπτωση του εκκλησιαστικού νομικού καθεστώτος σε καθεστώς ΝΠΙΔ, όπως είναι και σε άλλες χριστιανικές χώρες ο κανών, και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των εκκλησιαστικών δράσεων. Συγκεκριμένα, ο προτεινόμενος διά του παρόντος χωρισμός Πολιτείας και Εκκλησίας επεκτείνεται, πέραν του τυπικού νομικού διαχωρισμού των σχέσεων, και στη διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό. Οι τρέχουσες, άλλωστε, δημοσιονομικές περιστάσεις παρέχουν επαρκή αιτιολογία και νομιμοποίηση. Σε αντιστάθμισμα όμως είναι σαφές ότι η Εκκλησία θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας, με οριστική εκκαθάριση υπέρ αυτής της φαιάς νομικά περιοχής των παρά πάσαν νομικήν δεοντολογίαν λεγομένων «διακατεχομένων» εκτάσεων ως και την πλήρη ευθύνη για την ελεύθερη αξιοποίησή τους.
Με τον τρόπο αυτόν παρέχεται, νομίζουμε, και ανανεωμένο κίνητρο για ευρύτερη κοινωνική κινητοποίηση και υπευθυνοποίηση της Εκκλησίας. Το δικαίωμα ελεύθερης ιδιωτικής δράσης ευλόγως θα επεκταθεί και στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης διά της συναφούς ανάληψης ευθύνης για τη λειτουργία θεολογικών και ιερατικών σχολών, των δημοσίων πανεπιστημίων απαλλασσομένων αντιστοίχως από την ευθύνη λειτουργίας θεολογικών τμημάτων. Αυτονόητο είναι ότι με το εύρος των συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων, η κοινωνία θα αναλάβει η ίδια το κόστος διατήρησης της θρησκείας και της πίστης της. Η χρηματοδότηση της Εκκλησίας στο σύνολό της θα ιδιωτικοποιηθεί, όπως συμβαίνει με τα κάθε είδους σωματεία. Με τον τρόπο αυτόν, θα συντελεστεί, για πρώτη φορά στην ιστορία της κρατικοδίαιτης ελληνικής ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η κοινωνική αξιολόγηση της πίστης. Επί πλέον, θα παρασχεθεί και σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες και χριστιανικά δόγματα η δυνατότητα να συνεισφέρουν στην ικανοποίηση των θρησκευτικών και μεταφυσικών αναγκών του ελληνικού λαού.
Παναγιώτης Γεννηματάς - Επίτιμος αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Πηγή Γράμματα αναγνωστών
Καθημερινή 13/1/2011
Φιλοξενείται και στους φίλους
Ροΐδης
sfrang
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
- tasos_didymoteicho
- Δημοσιεύσεις: 9010
- Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
- Όνομα Ιστότοπου: -
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Από το http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.kinhma-10&id=6268
Κίνημα των 10: Διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας
του Βασίλη Αλεξάκη 14/04/2011
Κίνημα των 10: Διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας
του Βασίλη Αλεξάκη 14/04/2011
- Spoiler: Εμφάνιση
Θα διαφωνήσω μαζί σου. Εφόσον δεν παραβιάζουν κάποιον νομο μπορούν να κάνουν ότι θέλουν στον δημόσιο χορό. Άμα θέλουν να πάρουν τον επιτάφιο στον ωμο και να πηγαίνουν γύρο γύρο μαγκιά τους, εάν θέλουν να κάνουν όργιο στην πλατιά συντάγματος λυπάμαι όχιΠυθαγόρας έγραψε:@ aorati melani
Εννοώ οποιονδήποτε δημόσιο χώρο, δηλαδή χώρο που να μην είναι ιδιωτικός.
Για το ε μάλλον έχεις δίκαιο. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
Να σταματήσουν να ανεγείρουν εκκλησίες όπου και όποτε γουστάρουν. Να μπορούν να κατεδαφίζονται εκκλησίες και να απαλλοτριώνονται κανονικά όταν συντρέχουν λόγοι επεκτασης δρόμων και δημιουργίας πάρκων.
(όσοι έχετε περάσει από το δρόμο της Περαίας με μέτωπο προς Θεσσαλονίκη θα καταλάβετε τον πόνο μου)
(όσοι έχετε περάσει από το δρόμο της Περαίας με μέτωπο προς Θεσσαλονίκη θα καταλάβετε τον πόνο μου)
Praise his noodliness
AAAAARGHHHHHH!
AAAAARGHHHHHH!
Θα συμφωνησω με ολα οσα ειπε το Τεμπελοσκυλο.
στη πράξη ο διαχωρισμος αναμεσα στον αποχρωματισμο απο το θρησκευμα και τον αποχρωματισμο απο παραδοσεις με θρησκευτικα στοιχεια, που παραβιαζουν ατομικα δικαιωματα ή απλα ενοχλουν ) αφηνει πολλα περιθωρια συζητησης.
Σε καθε περιπτωση εγω σαν Αθεος θελω τον πληρη αποχρωματισμο, ειτε με επιχειρηματολογια προστασιας ατομικων δικαιωματων, ειτε οχι.
στη πράξη ο διαχωρισμος αναμεσα στον αποχρωματισμο απο το θρησκευμα και τον αποχρωματισμο απο παραδοσεις με θρησκευτικα στοιχεια, που παραβιαζουν ατομικα δικαιωματα ή απλα ενοχλουν ) αφηνει πολλα περιθωρια συζητησης.
Σε καθε περιπτωση εγω σαν Αθεος θελω τον πληρη αποχρωματισμο, ειτε με επιχειρηματολογια προστασιας ατομικων δικαιωματων, ειτε οχι.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...