Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους. Τι εννοούμε με αυτό.

Συζητήσεις σχετικά με τις διάφορες θρησκείες και τις εκκλησίες τους
skam
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 19:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Συχνά συναντώ για απάντηση στο αίτημα διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους, ότι δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος. Υπάρχει ελευθερία θρησκευτικής επιλογής, οι αλλόθρησκοι ή οι άπιστοι δεν διώκονται και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι περισσότερο. Άντε να φορολογηθεί η εκκλησιαστική περιουσία.
Οπότε αναρωτιέμαι πια είναι τα υπόλοιπα σημεία που πρέπει να εστιαστεί κανείς για τον διαχωρισμό.
Και προσοχή ίσως υπάρχουν και σημεία που πρέπει το κράτος να διασφαλίσει τους πιστούς, από την στιγμή που διαχωρίζεται από την εκκλησία.

Να προτείνω οι συντονιστές να τα παραθέσουν στο πρώτο post κατά την εξέλιξη της συζήτησης αριθμημένα και συνοπτικά ώστε να είναι διαθέσιμα στους άπιστους "απολογητές". (Εννοείται ότι μπορείτε ελεύθερα να επεξεργαστείτε το post μου ή και τον τίτλο).
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9867
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

Εγώ όταν ακούω για διαχωρισμό, καταλαβαίνω την πλήρη και απόλυτη αποστασιοποίηση του κράτους από οποιαδήποτε θρησκεία. Αναλυτικότερα αυτά που μου έρχονται στο μυαλό με την πρώτη
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
  • Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
  • Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
  • Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
  • Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
Globetrotter
Δημοσιεύσεις: 236
Εγγραφή: 27 Αύγ 2010 23:32
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Συμφωνώ με τα παραπάνω. Νομίζω θα ήταν μια καλή αρχή αν εφαρμόζονταν.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

skam έγραψε:δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος.
Ο Αρχιεπίσκοπος στο Υπουργικό Συμβούλιο
skam έγραψε:Υπάρχει ελευθερία θρησκευτικής επιλογής,
αλήθεια πόση ελευθερία υπάρχει όταν βαπτιζόμαστε νήπια, καταγράφεται το γεγονός αυτό στα ληξιαρχεία (παρανόμως και με την συνενοχή των υπαλλήλων), διδασκόμαστε θρησκευτικά στο σχολείο υπό μορφή κατήχησης, συμμετέχουμε σε προσευχές και αγιασμούς, μας ζητιέται να δηλώσουμε θρήσκευμα στο στρατό ("για το δικό μας καλό" και ξέρουμε όλοι πόσο καλά θα περάσουμε αν δεν δηλώσουμε ΧΟ) και για να απέχουμε από όλα αυτά χρειάζεται συνειδητή προσπάθεια, κόπος, χρόνος και ορισμένες φορές και αγώνας?
skam έγραψε:οι αλλόθρησκοι ή οι άπιστοι δεν διώκονται
Αυτό έλειπε δα να διώκονται! Αυτό είναι το κριτήριο του διαχωρισμού? Το να μην σφάζονται όσοι δεν ανήκουν στην επικρατούσα θρησκεία?
Και μόνο το γεγονός ότι μιλάς για "αλλόθρησκους" ή "άπιστους" (όπως άλλωστε μιλά και το κράτος στα επίσημα έγγραφά του) δείχνει ότι η θρησκεία βρίσκεται ακόμη βαθιά ριζωμένη στην κοινωνική και πολιτική συνείδηση του τόπου.
skam έγραψε:και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι περισσότερο.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι δεν ισχύει η εξίσωση "Έλλην=Χριστιανός Ορθόδοξος" και ότι δεν συντρέχει λόγος να την κάνουμε να ισχύσει.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχουν "αλλόθρησκοι" ούτε "άπιστοι" ούτε "ετερόδοξοι" - υπάρχουν συμπολίτες και συνάνθρωποι.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι ένα δημοκρατικό κι ελεύθερο κράτος ιδρύεται στο όνομα των πολιτών του, και όχι στο όνομα της Αγίας Τριάδος και άλλων φανταστικών όντων.
Χρειάζεται να απεμπλακούν οι κρατικές λειτουργίες και υπηρεσίες από θρησκευτικές παρεμβολές.

Σε πρακτικό επίπεδο, όλα όσα είπε το Τεμπελόσκυλο προηγουμένως.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

skam έγραψε:δεν ζούμε και σε ένα θεοκρατικό κράτος.
με πολύ πίκρα γνώρισα ότι ζούμε σε ένα θεοκρατικό κράτος, αν και πίστευα ότι όχι.
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
  • Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
  • Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
  • Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
  • Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
  • Να μην προβάλλονται από κρατικά μέσα τηλεόρασης και να μην στηρίζονται σε κρατικες χορηγίες όλες οι θρησκευτικές τελετές εορτών, εθνικών και μή.
πχ. ενας θρησκευτικός γάμος ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
πχ. ΑΠΟΤΕΦΡΩΤΗΡΙΑ ΤΩΡΑ

οταν λέμε Διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους. Εννοούμε ακριβως αυτό
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -


γλαφυρή και συγκεκριμένη
:clap:
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
skam
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: 20 Απρ 2010 19:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Αόρατη μελάνη όπως έχεις κάνει τις παραθέσεις μοιάζει κάπως σαν να είναι αυτές οι απόψεις μου. Κάτι που σαφέστατα δεν ισχύει. Πρόκειται για τον αντίλογο που συχνά συναντώ όταν αναφέρομαι σε διαχωρισμό εκκλησίας κράτους.
Το διευκρινίζω μήπως και έχω δώσει κατά λάθος, κάπως λάθος εικόνα.

Πάντως θα προτιμούσα πιο αναλυτική τοποθέτηση.
Για παράδειγμα η νηπιοβάπτιση έχει δύο τουλάχιστον σημεία που μάλλον πρέπει να σταθεί η πολιτεία για την προστασία των πολιτών της. Την απόδοση του θρησκεύματος χωρίς την συγκατάθεση του βαπτιζόμενου, και την κακοποίηση του παιδιού, (που για μένα προσωπικά είναι πιο σημαντική).

Σε σχέση με το να μην υπάρχει αφορά στο σύνταγμα για θρησκεία που ειπώθηκε, νομίζω ότι αναφορά στο σύνταγμα της ανεξιθρησκίας είναι σκόπιμη. Εκείνο που πρέπει να διαγραφεί είναι η επικρατούσα (γιατί δίνει λαβή για παρεξηγήσεις ενώ δεν έχει και έννοια πέρα από την αναγνώριση μιας πλειοψηφίας ενδεχομένως προσωρινής) και κυρίως το "γνωστή" που περιορίζει στην πράξη την έννοια της θρησκευτικής προσέγγισης.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Όπως μου αρέσει να λέω, βασικά συμφωνούμε. :)
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Τεμπελόσκυλο έγραψε:Εγώ όταν ακούω για διαχωρισμό, καταλαβαίνω την πλήρη και απόλυτη αποστασιοποίηση του κράτους από οποιαδήποτε θρησκεία. Αναλυτικότερα αυτά που μου έρχονται στο μυαλό με την πρώτη
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική αναφορά στο Σύνταγμα, ούτε "επικρατούσα" θρησκεία.
  • Οι θρησκείες να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα (μισθοί, ανεγέρσεις κτιρίων, μεταφορά "αγίου φωτός" κλπ) με δικούς τους πόρους και όχι του κράτους. Επίσης να φορολογούνται κανονικά.
  • Να μην υπάρχει θρησκευτική χροιά και συμμετοχή στις επίσημες λειτουργίες του κράτους (ορκωμοσίες, εγκαίνια κλπ).
  • Να μην καταγράφεται το θρήσκευμα σε κανένα δημόσιο έγγραφο.
  • Να μην υπάρχει μάθημα κατήχησης στα σχολεία, ούτε προσευχές, εκκλησιαμοί κλπ.
  • Να αποποινικοποιηθεί η βλασφημία.
Κι εγώ επίσης πιστεύω ότι με κάλυψες πλήρως, χώρια που αν ισχύσουν αυτά, δεν έχει νόημα και το θέμα που έχω θέσει περί υποχρέωσης ένστολων σε θρησκευτικές τελετές.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα προσέθετα
* να απαγορευθεί κάθε δυνατότητα πρόσβασης της Εκκλησίας στην παιδεία
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Πυθαγόρας
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 14 Ιαν 2011 20:45
Όνομα Ιστότοπου: -

θα πρόσθετα :

α) να απαγορευθούν τελετουργικά οποιασδήποτε θρησκείας σε δημόσιους χώρους.

β) να γκρεμιστούν όσες εκκλησίες έχουν χτιστεί πάνω σε αρχαιοελληνικά μνημεία και να πληρωθούν πρόστιμα για κάθε σφετερισμό αυτών.

γ) να κατασχεθεί και να μοιραστεί στους ντόπιους κάθε περιοχής οι εκτάσεις που καταλήφθηκαν από την εκκλησία κατά την περίοδο του Βυζαντίου και της οθωμανικής αυτοκρατορίας.

δ) να πληρωθούν πρόστιμα για τα κλεμμένα/κατεστραμμένα από τους μοναχούς αρχαιοελληνικά κείμενα.

ε) να παραδεχθεί η εκκλησία πως τα περισσότερα εδάφια των αγίων γραφών τους είναι δανεισμένα από αρχαιοελληνικούς και ινδικούς μύθους ειδάλλως να πληρωθούν πρόστιμα για λογοκλοπή.
Δίκαιον πράττειν

Between the cracks and hollows, the earth is good.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Τωρα θα κάνω λίγο το δικηγόρο του θεού (πώς λέμε του διαβόλου? :mrgreen: )

Βέρα, όταν λες πρόσβαση της εκκλησίας στα σχολεία, τι ακριβώς εννοείς? Κατάργηση αγιασμών και εκκλησιασμών ή κάτι άλλο? Αν εννοείς αυτό ΟΚ προφανώς συμφωνώ ότι είναι κομμάτι του διαχωρισμού. Αν εννοείς να μην έχουν λόγο οι ιερείς στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ήδη δεν έχουν (θεωρητικά), αλλά παρόλα αυτά λαμβάνονται υπόψη άτυπα οι επιθυμίες τους, κι αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.

Πυθαγόρα,
α) εννοείς μάλλον χώρους δημόσιων υπηρεσιών? γιατί δημόσιοι χώροι είναι οι οι πλατείες, οι δρόμοι, τα πάρκα - δεν θα συμφωνούσα να απαγορευτούν τα τελετουργικά εκεί.
ε) τα αρχαία κείμενα δεν υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα, επομένως δεν θεωρείται λογοκλοπή αυτό (καλώς ή κακώς).
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:Τωρα θα κάνω λίγο το δικηγόρο του θεού (πώς λέμε του διαβόλου? :mrgreen: )

Βέρα, όταν λες πρόσβαση της εκκλησίας στα σχολεία, τι ακριβώς εννοείς? Κατάργηση αγιασμών και εκκλησιασμών ή κάτι άλλο? Αν εννοείς αυτό ΟΚ προφανώς συμφωνώ ότι είναι κομμάτι του διαχωρισμού. Αν εννοείς να μην έχουν λόγο οι ιερείς στο περιεχόμενο των μαθημάτων, ήδη δεν έχουν (θεωρητικά), αλλά παρόλα αυτά λαμβάνονται υπόψη άτυπα οι επιθυμίες τους, κι αυτό δεν μπορούμε να το εμποδίσουμε.
Αγιασμούς και εκκλησιασμούς τους ανέφερε ήδη ο Τ.

- Ιερείς είναι co-writers θρησκευτικών βιβλίων με αποτέλεσμα προσφυγές αλλόδοξων και δικαίωσή τους από το ΣτΠ.
Αναφέρομαι στους ΜτΙ και την επιτυχή διαβεσολάβηση του ΣτΠ που άλλαξε το βιβλίο των Θρησκευτικών της Α Λυκείου.
truth.freeforums.org/topic-t4232.html
http://www.synigoros.gr/pdfs/_diorthwse ... ytikwn.pdf

Εννοώ επίσης
- Εξομολογήσεις
- Βιντεοκασέτα "Σιωπηλή Κραυγή" για τις αμβλώσεις που έστειλε η Εκκλησία στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και την ενέκρινε για προβολή στα Λύκεια της χώρας.
Τα δύο τελευταία μια χαρά μπορούμε να τα εμποδίσουμε.
Τη συμμετοχή τους στην συγγραφή δεν θα ήταν λογικό να την εμποδίσουμε, ειδικά όσο το μάθημα είναι ομολογιακό, στο κάτω κάτω είναι οι πλέον ειδικοί μαζί με τους θεολόγους για να συγγράψουν θρησκευτικά βιβλία. Μπορούμε όμως να απαιτήσουμε να σέβονται τη διαφορετική πίστη ή την έλλειψή της και να μην περιγράφουν απαξιωτικά ό,τιδήποτε ξένο προς την Ορθόδοξη διδασκαλία. Σκέψου να έχουν ένα κεφάλαιο για εμάς, περιγράφοντάς μας ως ασύδοτους, ανήθικους και δεν ξέρω 'γω τι άλλο. Προσπάθησαν τόσα χρόνια να διαχύσουν αν όχι μίσος, τουλάχιστον φόβο και απέχθεια για τους μη Χ.Ο. Και πού; Σε μας όταν ήμασταν μαθητές και τώρα σειρά έχουν τα παιδιά μας.

Η παιδεία είναι κοινή για όλους τους μαθητές , όμως όλοι οι μαθητές δεν είναι πιστοί της "ορθοδοξίας". Δεν μπορεί η Εκκλησία να χρησιμοποιεί τα σχολεία ως όχημα για την προώθηση της προπαγάνδας και του προσηλυτισμού της. Με το διαχωρισμό, αυτό το "τυπικό" της μη παρέμβασης θα γίνει και ουσιαστικό.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
Πυθαγόρας
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: 14 Ιαν 2011 20:45
Όνομα Ιστότοπου: -

@ aorati melani

Εννοώ οποιονδήποτε δημόσιο χώρο, δηλαδή χώρο που να μην είναι ιδιωτικός.

Για το ε μάλλον έχεις δίκαιο. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
Δίκαιον πράττειν

Between the cracks and hollows, the earth is good.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Εικόνα

Εθνική κρίση και Εκκλησία

Κύριε διευθυντά

Είναι ιστορικά επιβεβαιωμένο ότι, οσάκις η πολιτική εξουσία παρουσιάζει συμπτώματα εξασθένησης, η Εκκλησία επωφελείται της ευκαιρίας για να υψώσει τη φωνή και να αρθρώσει απρόσφορο νομιζόμενο πολιτικό λόγο. Χαρακτηριστικό πρόσφατο προηγούμενο έχει αποτελέσει η διέλευση του αοιδίμου αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη από την ηγεσία της ελληνικής Εκκλησίας. Στα βήματά του έκρινε προφανώς σκόπιμο να κινηθεί προ ημερών η ελληνική ιεραρχία, με αμετροεπείς βολές κατά των προσπαθειών της Πολιτείας να αντιμετωπίσει με έκτακτα και επείγοντα μεταρρυθμιστικά μέτρα την εξελισσόμενη οικονομική κρίση. Το περιεχόμενο, η κατεύθυνση και το εθνικοπατερναλιστικό ήθος των δηλώσεων δεν χρήζουν, νομίζουμε, ουσιαστικού σχολιασμού. Επαναφέρουν, όμως, αυτομάτως στο προσκήνιο το από μακρού εκκρεμές μείζον ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, σε περίοδο μάλιστα γενικότερης ανασυγκρότησης της Πολιτείας και ευρειών οικονομικών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων.

Το ζήτημα είχε με σοβαρότητα τεθεί και επί αρχιεπισκοπικής θητείας Χριστοδούλου. Η πολιτική ηγεσία έκρινε τότε, μετά την επικράτηση των κυβερνητικών απόψεων επί του ζητήματος των ταυτοτήτων, ότι η συνολική αντιμετώπιση του θέματος μπορούσε να αναβληθεί. Κατά την μεταρρυθμιστική όμως φάση που σήμερα διανύουμε, η αναθεώρηση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας εμφανίζεται κατ’ εξοχήν επίκαιρη. Χωρίς ειδικότερες αναφορές στο ελληνικό «κονκορδάτο» που ρυθμίζει το νομικό καθεστώς των σχέσεων, η ελληνική Εκκλησία αποτελεί μέχρι σήμερα ΝΠΔΔ, με πλείστα ως εκ τούτου διασφαλιζόμενα προνόμια, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό.

Δεν υπάρχει, νομίζουμε, καταλληλότερη στιγμή για την οριστική επίλυση του χρονίζοντος ζητήματος του διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, τη μετάπτωση του εκκλησιαστικού νομικού καθεστώτος σε καθεστώς ΝΠΙΔ, όπως είναι και σε άλλες χριστιανικές χώρες ο κανών, και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των εκκλησιαστικών δράσεων. Συγκεκριμένα, ο προτεινόμενος διά του παρόντος χωρισμός Πολιτείας και Εκκλησίας επεκτείνεται, πέραν του τυπικού νομικού διαχωρισμού των σχέσεων, και στη διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό. Οι τρέχουσες, άλλωστε, δημοσιονομικές περιστάσεις παρέχουν επαρκή αιτιολογία και νομιμοποίηση. Σε αντιστάθμισμα όμως είναι σαφές ότι η Εκκλησία θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας, με οριστική εκκαθάριση υπέρ αυτής της φαιάς νομικά περιοχής των παρά πάσαν νομικήν δεοντολογίαν λεγομένων «διακατεχομένων» εκτάσεων ως και την πλήρη ευθύνη για την ελεύθερη αξιοποίησή τους.

Με τον τρόπο αυτόν παρέχεται, νομίζουμε, και ανανεωμένο κίνητρο για ευρύτερη κοινωνική κινητοποίηση και υπευθυνοποίηση της Εκκλησίας. Το δικαίωμα ελεύθερης ιδιωτικής δράσης ευλόγως θα επεκταθεί και στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης διά της συναφούς ανάληψης ευθύνης για τη λειτουργία θεολογικών και ιερατικών σχολών, των δημοσίων πανεπιστημίων απαλλασσομένων αντιστοίχως από την ευθύνη λειτουργίας θεολογικών τμημάτων. Αυτονόητο είναι ότι με το εύρος των συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων, η κοινωνία θα αναλάβει η ίδια το κόστος διατήρησης της θρησκείας και της πίστης της. Η χρηματοδότηση της Εκκλησίας στο σύνολό της θα ιδιωτικοποιηθεί, όπως συμβαίνει με τα κάθε είδους σωματεία. Με τον τρόπο αυτόν, θα συντελεστεί, για πρώτη φορά στην ιστορία της κρατικοδίαιτης ελληνικής ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η κοινωνική αξιολόγηση της πίστης. Επί πλέον, θα παρασχεθεί και σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες και χριστιανικά δόγματα η δυνατότητα να συνεισφέρουν στην ικανοποίηση των θρησκευτικών και μεταφυσικών αναγκών του ελληνικού λαού.

Παναγιώτης Γεννηματάς - Επίτιμος αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων

Πηγή Γράμματα αναγνωστών
Καθημερινή 13/1/2011
Φιλοξενείται και στους φίλους
Ροΐδης
sfrang
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
mirage
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011 21:09
Όνομα Ιστότοπου: -

Από το http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.kinhma-10&id=6268

Κίνημα των 10: Διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας

του Βασίλη Αλεξάκη 14/04/2011
Spoiler: Εμφάνιση
- Να φορολογηθεί η περιουσία της Εκκλησίας αναδρομικά από το 1821 μέχρι σήμερα.

- Να μετατραπεί η Μητρόπολη Αθηνών σε Ελεύθερο Πανεπιστήμιο.

- Να απολυθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που φορούν ράσα.

- Να καθιερωθεί ένα ελληνικό Νόμπελ για τη Φιλοσοφία.

- Να διαγραφούν οι άγιοι και μάρτυρες από τα ημερολόγια. Την ημέρα των Τριών Ιεραρχών θα εορτάζουμε στο εξής τους Τρείς Σωματοφύλακες.

- Να μετατραπεί η οδός Πανεπιστημίου σε λαχανόκηπο.

- Να ενημερωθούν τα ψάρια του Αιγαίου ότι περνάμε δύσκολα και ότι οφείλουν να προτιμούν τους Έλληνες αλιείς από τους Τούρκους συναδέλφους τους.

- Να δίδεται αυτόματα η ελληνική ιθαγένεια σε όσους γεννιούνται στην Ελλάδα.

- Η καθιέρωση της Δημοτικής ως επίσημης γλώσσας του κράτους να ισχύσει και για τα κύρια ονόματα: η ταυτότητα του Γιάννη να γράφει Γιάννης και όχι Ιωάννης, του Γιώργου Γιώργος και του Βασίλη Βασίλης.

- Και για να καταλήξω με κάτι ευχάριστο:

Αν οι απατεώνες ήταν αεροπλάνα, η Ελλάδα θα ήταν αεροδρόμιο.

*O Βασίλης Αλεξάκης είναι συγγραφέας και μοιράζει τη ζωή και τη γλωσσική του έκφραση ανάμεσα στη Γαλλία και την Ελλάδα. Δούλεψε επί σειρά ετών στον Monde des Livres. Τα σκίτσα τού αρέσουν σχεδόν όσο και οι λέξεις. Εξασκεί τη χάρη και την ειρωνία έχοντας ταυτόχρονα βαριές συγγραφικές αποσκευές. Το 2007 η Γαλλική Ακαδημία τον τίμησε με το Μεγάλο Βραβείο Μυθιστορήματος για το βιβλίο του "μ.Χ.". Το πιο πρόσφατο έργο του "Η πρώτη λέξη" κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις "Εξάντας".
svoin
Δημοσιεύσεις: 3074
Εγγραφή: 03 Μάιος 2009 21:55
Όνομα Ιστότοπου: -

Πυθαγόρας έγραψε:@ aorati melani

Εννοώ οποιονδήποτε δημόσιο χώρο, δηλαδή χώρο που να μην είναι ιδιωτικός.

Για το ε μάλλον έχεις δίκαιο. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
Θα διαφωνήσω μαζί σου. Εφόσον δεν παραβιάζουν κάποιον νομο μπορούν να κάνουν ότι θέλουν στον δημόσιο χορό. Άμα θέλουν να πάρουν τον επιτάφιο στον ωμο και να πηγαίνουν γύρο γύρο μαγκιά τους, εάν θέλουν να κάνουν όργιο στην πλατιά συντάγματος λυπάμαι όχι
Scifimom
Δημοσιεύσεις: 807
Εγγραφή: 27 Μάιος 2009 09:21
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Σάϊρ Μέση Γη

Να σταματήσουν να ανεγείρουν εκκλησίες όπου και όποτε γουστάρουν. Να μπορούν να κατεδαφίζονται εκκλησίες και να απαλλοτριώνονται κανονικά όταν συντρέχουν λόγοι επεκτασης δρόμων και δημιουργίας πάρκων.

(όσοι έχετε περάσει από το δρόμο της Περαίας με μέτωπο προς Θεσσαλονίκη θα καταλάβετε τον πόνο μου)
Praise his noodliness
AAAAARGHHHHHH!
Άβαταρ μέλους
kapages
Δημοσιεύσεις: 2911
Εγγραφή: 23 Δεκ 2010 05:10
Όνομα Ιστότοπου: -

Θα συμφωνησω με ολα οσα ειπε το Τεμπελοσκυλο.
στη πράξη ο διαχωρισμος αναμεσα στον αποχρωματισμο απο το θρησκευμα και τον αποχρωματισμο απο παραδοσεις με θρησκευτικα στοιχεια, που παραβιαζουν ατομικα δικαιωματα ή απλα ενοχλουν ) αφηνει πολλα περιθωρια συζητησης.
Σε καθε περιπτωση εγω σαν Αθεος θελω τον πληρη αποχρωματισμο, ειτε με επιχειρηματολογια προστασιας ατομικων δικαιωματων, ειτε οχι.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
Απάντηση