Ο φόβος του θανάτου και οι άθεοι

Συζητήσεις γύρω απ' την αθεΐα, και γενικά τη ζωή χωρίς θρησκεία, θεούς, και δεισιδαιμονίες.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ενα απο τα λιγοστα βιβλια που υπαρχουν εκει εξω για το ακανθωδες θεμα και που διαβασα

Στον κήπο του Επίκουρου: αφήνοντας πίσω τον τρόμο του θανάτου. Yalom, Irvin D.
http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=5308804

οι ψυχολογοι το αποφευγουν διοτι προκειται για μια δίνη ( Ω ΧΑΡΕ)

περισσοτερα σε λιγο
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ευθύμης την 25 Νοέμ 2010 12:46, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Μικρά στον τίτλο
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Επισης
για μια αλλη προσεγγιση στο οριο αυτοθρησκευτικοτητας και στοχευμενης ενημερωμενης ημι-εθελοτυφλιας
του τυπου "ο σκοπος αγιαζει τα μεσα"

ειναι μια σειρα κοινοτυπων διαπιστωσεων μεν, αλλα οχι επιπλεον δογμα, πολυ δημοφιλης
δοκιμαστε το σε στιγμες προσωπικης απογνωσης, τοτε "γραφει"
οταν αποτυγχανει "η χαρη του θεου" αυτα δουλευουν
http://www.amazon.com/Stillness-Speaks- ... 157731400X
δυστυχως οχι στα ελληνικα κεφαλαιο 9 : death and the eternal

http://en.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle
http://www.stillnessspeaks.com/

πχ

Ανοιξτε
και παραμεινετε δεκτικοι
στον καταρρακτη των στιγμων
που μας πλενει σε αυτο το ομαδικο μπανιο
εδω και τωρα

απο το "νησι του χαξλευ" εως την "δυναμη του τωρα" η συμβουλη ειναι η ιδια
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

η λογικη τοποθετηση του επικουρου ως ατοπη ανησυχια, που δεν γνωριζουμε αλλα φανταζομαστε, δηλαδη επικεντρωθειτε στο υπαρκτο παρον! , ειχε καποιες λογικες διατυπωσεις, καποια τεχνικη προσεγγιση που θα "επειθε" τον νεοαφιχθεντα στην θεωρια με την δικη του δυναμη εκλογικευσης.
Αυτη η ακριβης τεχνικη εχει επιμελως διαγραφει.
θα την αναστησουμε, ανασυνταξουμε, αναπαραγουμε με τον ενα ή αλλο τροπο
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Σωστός ο Επίκουρος, αλλά θα σημειώσω ότι από την εμπειρία μου τουλάχιστον οι περισσότεροι φοβούνται τη διαδικασία του θνήσκειν και λιγότερο τη στιγμή του θανάτου. Εξ ου και οι κλασσικές φράσεις "θέλω να πεθάνω στα ποδάρια μου" (=όχι κλινήρης) και "στον ύπνο μου" (=να μην το καταλάβω ότι πεθαίνω).
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango έγραψε: Το θέμα του φόβου του θανάτου, θα πρέπει κάποτε να το συζητήσουμε σοβαρά.
Εμείς σήμερα όχι μόνο δεν μπαίνουμε σε νεκροταφείο την νύχτα, αλλά αν τύχει να είναι απομακρυσμένο δεν περνάμε ούτε απ΄ έξω. Οι πρόγονοί μας για χιλιάδες χρόνια έθαβαν τους νεκρούς τους μέσα στα σπίτια τους, ούτε καν στην αυλή. Για ποιο φόβο του θανάτου συζητάμε;
Και οι προγονοι των προγονων πριν απο εκατομυρια χρονια αφηναν τους νεκρους να σαπισουν /να φαγωθουν εκει που επεφταν. Η αφηρημενη συνειδητοποιηση της υπαρξης και διαφοροποιησης του εαυτου απο το περιβαλλον ωριμασε οπως καθε φρουτο. Επισης υπαρχουν ζητηματα υγειινης με την αποσυνθεση κοντα στην κατοικια.

Προσωπικα εχω φαει, πιει, καπνισει, γαμηθει και κοιμηθει σε νεκροταφειο. Εχω παρακολουθησει πολλαπλες νεκροτομικες εξετασεις. Τα ανθρωπινα οστα φτιαχνουν φιλοσοφημενα χρηστικα αντικειμενα καθημερινης χρησης.

Μιλάμε για τον φοβο οτι ο συγκεκριμενος ανθρωπος/φωνη που μιλαει θα πάψει να υπάρχει και
θα ξεχαστει σαν να μην υπήρχε. Φοβος της αποχωρησης, της μη-συμμετοχης. Οσο ισχυρη ειναι η προσωπικη εγωικη συνειδηση, τοσο αληθινη και ανθεκτικη σε κουκουλωματα ειναι αυτη η "κατα ολες τις ενδειξεις" προσδοκια.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Το ζήτημα μ' έχει απασχολήσει κι εμένα. Όντως είναι, μαζί με το ζήτημα του τι είναι και πώς απονέμεται η δικαιοσύνη, θέμα που για διάφορους λόγους δε συζητάμε συχνά και αφήνουμε τους θρήσκους να το μονοπωλούν.

Δε νομίζω ότι ένας άθεος έχει περισσότερους λόγους να φοβάται το θάνατο από ένα θρήσκο, αντίθετα έχει λιγότερους κατά τη γνώμη μου. Ο λόγος απλός: ο άθεος θεωρεί ότι στην άλλη ζωή δεν τον περιμένει με μεγάλη πιθανότητα η κόλαση ή η μετενσάρκωση σε κουνούπι. Ο φόβος του τι θα απογίνουν τα αγαπημένα πρόσωπα και ο φόβος του πόνου κατά τη διαδικασία είναι κοινά σε όλους. Μην ακούσω κάτι για τη θεία πρόνοια: "άγνωσται αι βουλαί του κυρίου" και στο κάτω κάτω γι' αυτό υπάρχουν οι γιατροί και οι ασφαλιστικές εταιρείες. Οι μεν φροντίζουν για τα πριν του θανάτου και οι δε για τα μετά....

Τα παραμύθια είναι η αλήθεια πάντως ότι προσφέρουν πιο άμεσα αντιληπτή παραμυθία (παρηγοριά). Αν τα ψάξεις όμως καλύτερα, θα δεις τα ψιλά γράμματα ή το ψέμα. Αντίθετα, η αθεΐα στο θέμα αυτό έχει λιγότερο φανταχτερή ρητορεία που πρέπει να την κοιτάξεις λίγο καλύτερα για να καταλάβεις ότι είναι όντως παρήγορη.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε: Δε νομίζω ότι ένας άθεος έχει περισσότερους λόγους να φοβάται το θάνατο από ένα θρήσκο, αντίθετα έχει λιγότερους κατά τη γνώμη μου. Ο λόγος απλός: ο άθεος θεωρεί ότι στην άλλη ζωή δεν τον περιμένει με μεγάλη πιθανότητα η κόλαση ή η μετενσάρκωση σε κουνούπι. Ο φόβος του τι θα απογίνουν τα αγαπημένα πρόσωπα και ο φόβος του πόνου κατά τη διαδικασία είναι κοινά σε όλους. Τα παραμύθια είναι η αλήθεια πάντως ότι προσφέρουν πιο άμεσα αντιληπτή παραμυθία (παρηγοριά). Αν τα ψάξεις όμως καλύτερα, θα δεις τα ψιλά γράμματα ή το ψέμα. Αντίθετα, η αθεΐα στο θέμα αυτό έχει λιγότερο φανταχτερή ρητορεία που πρέπει να την κοιτάξεις λίγο καλύτερα για να καταλάβεις ότι είναι όντως παρήγορη.
Δεν ξερω αν διαφωνω

-το παραμυθι της συνεχισης (σε κολαση /παραδεισο δεν εχει σημασια) ειναι αυτο που κανει το τρικ.
-οταν ξεσκεπαστει ως αβασιμο στον ενθεο, ειναι ξεκρεμαστος , απογυμνωμενος και τρομοκρατημενος
-η κλασσικη θεολογια με το καλημερα παρεχει ασφαλεια στην ιδιοκτησια του αιωνιου οντος

-Ο αθεος ξεκινα απογυμνωμενος , και χτιζει (με δυσκολια) μια αποτελεσματικη αληθινη σταση, μάλλον αντιπερισπασμος στο ρου της κοινης υπαρκτης εμπειριας

και η μετενσαρκωση υποθετει οτι το κουνουπι εχει συνειδηση. κατι τελος παντων δεν χανεται και εχει σχεση με μενα.

Η υλη , τα μορια δεν χανονται.
Αποτελουμαι απο χιλιαδες αλλους ανθρωπους και φυτα που προυπηρχαν στον συνεχη χορο των μορφων.

Η συνειδηση ειναι το προβλημα, το Εγω

Ο φόβος του τι θα απογίνουν τα αγαπημένα πρόσωπα και ο φόβος του πόνου κατά τη διαδικασία είναι κοινά σε όλους,
αλλα δεν ειναι το αληθινο θεμα με το φοβο του θανατου. Σιγουρα αντιμετωπιζονται πολυ πιο ευκολα διοτι ειναι φοβος επι αβεβαιοτητας στην συνεχιση της ζωης (δεν μας αφορα-γι'αυτο περναμε γενετικες σκυταλες στα παιδια μας ) και υπαρχουν και παυσιπονα!
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

Ναι αλλά είναι δυνατό να σε παρηγορεί η προοπτική της αιώνιας τιμωρίας ή η προοπτική μιας επόμενης θλιβερής ζωής έναντι της ησυχίας του θανάτου; :think . Με μια πρώτη ανάγνωση πιθανόν, αν το σκεφτεί κανείς λιγάκι ίσως να μην του αρέσει και τόσο...
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Ευθύμης έγραψε:Ναι αλλά είναι δυνατό να σε παρηγορεί η προοπτική της αιώνιας τιμωρίας ή η προοπτική μιας επόμενης θλιβερής ζωής έναντι της ησυχίας του θανάτου;
Mονο στην περιπτωση που σφαδαζεις απο προχωρημενο μεταστατικο καρκινικο πονο και δεν ανταποκρινεσαι πια σε κοκταιλ μορφινης/κοκαινης δεν σε παρηγορει μια επιπονη συνεχεια.

Αλλες τετελεσμενες οδυνηρες καταστασεις επισης δεν θα σε αφηναν να βρεις "φιλοσοφικη" ανεση σε σεναρια συνεχισης.

Αλλα ο πονος ειναι ο τροπος που "καταγραφεται" η εμπειρια της ζωης. ο ανυποφορος πονος ειναι ο συνεχης, δεν εχει να κανει με ενταση. η ολη εκλογικευση και φιλοσοφια παιρνει σαρκα και οστα σε περιοδους παυσης του οποιου πονου.

Φιλοσοφικα ομως η προοπτικη, η συνεχιση ειναι η ιδια η ουσια της παρηγοριας
-------------------------------------------------------------------------
αλλωστε αυτη ειναι και η "κοινη λογικη" να απεγκλωβιστει κανεις απο το φοβο του/των θεων

ο φοβος του θεου τιμωριας προυποθετει και εισαγει την ιδεα της συνεχισης...
πρωτα σε ασφαλιζει καθησυχαστικά για να σε εκβιασει συναισθηματικα! σαν το τσιγαρο νικοτινης

η επικουρεια αντιμετωπιση ειναι= δεν υπαρχει συνεχιση! εμπρακτα το αναπαριστα ο λουκρητιος.
σβηνει λοιπον ο φοβος τιμωριας/πονου για μετα, επικεντρωθειτε στο τωρα, το μονο "τωρα" που εχουμε
κυριως το ιδιο "τωρα" που ειχαν και θα εχουν οι ανθρωποι....

μενει η τελικη διαδικαστικη πραξη στο μεγαλουργημα του επικουρου
την αποδεσμευση του ατομου απο την αγωνια της αποχωρησης, της μη-συνεχισης.

ξερετε οτι μετα τον θανατο του οι μαθητες του επικουρου καναν μνημοσυνο/γιορτη καθε χρονο στην επετειο για εκαντονταδες χρονια? να μην "σβησει" η μνηνη του?

μαλλον εχω λαθος τις λεπτομερειες, αλλα η ουσια ειναι οτι η αντιμετώπιση αυτης της ανησυχιας της μη-συνεχισης ηταν το τελικο και ανεπιστρεπτο σταδιο απελευθερωσης και χειραφετησης του ανθρωπινου πνευματος.

Το πώς ακριβώς μας συστηνει ο επικουρος χάθηκε. Το γιατί χαθηκε το ξερουν οι νικητές χριστιανοι.
το υποπτευθηκαμε και μεις, dear watson
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:Και οι προγονοι των προγονων πριν απο εκατομυρια χρονια αφηναν τους νεκρους να σαπισουν /να φαγωθουν εκει που επεφταν. Η αφηρημενη συνειδητοποιηση της υπαρξης και διαφοροποιησης του εαυτου απο το περιβαλλον ωριμασε οπως καθε φρουτο. Επισης υπαρχουν ζητηματα υγειινης με την αποσυνθεση κοντα στην κατοικια.
Πάτροκλε, οι πρόγονοι των προγόνων πριν από εκατομμύρια χρόνια, δεν είμαστε εμείς. Έτσι, το ποιοι είμαστε μπορούμε να το μάθουμε εξετάζοντας την συμπεριφορά μας μόνο τα τελευταία 100.000 χρόνια.

Δυστυχώς εξετάζοντας την σημερινή συμπεριφορά δεν οδηγούμαστε σε σωστά συμπεράσματα διότι πλέον είμαστε αυτοί οι οποίοι διδαχτήκαμε ότι είμαστε.

Θέμα υγιεινής δεν υπήρχε με την ταφή στον χώρο της κατοικίας αλλιώς δεν θα την συνέχιζαν για δεκάδες χιλιάδες χρόνια (μην ξεχνάς ότι μερικοί έκαναν defleshing). Στην σπηλιά στο Απήδημα στην Μάνη μια γυναίκα Cro-Magnon (περίπου 30.000 χρόνια πριν) ήταν θαμμένη κάτω από τον κεντρικό διάδρομο της σπηλιάς και το σύστημα της ταφής στον χώρο της κατοικίας συνεχιζόταν μέχρι σχετικά πρόσφατα.

Ο φόβος για την μετά θάνατο κατάσταση, ο φόβος για μόλυνση από τον νεκρό και άλλες τέτοιες «ωραίες» ιδέες –μαζί φυσικά και ο φόβος αόρατων υπερφυσικών θεών- είναι ξένος προς την ανθρώπινη φύση. Μπορούμε κάλλιστα να βεβαιωθούμε γι αυτό σπουδάζοντας την συμπεριφορά των προγόνων μας και αναζητώντας τις απαρχές των σχετικών ιδεών και αντιλήψεων.

Η φιλοσοφία, η οποία και σένα σε γοητεύει, δεν προσφέρει τίποτα στο θέμα αυτό. Απλά θολώνει το τοπίο.

Ο Επίκουρος καλά τα έλεγε, αλλά εφόσον τα αυθεντικά λόγια του δεν υπάρχουν, έχω το δικαίωμα να θεωρώ ότι όσα του αποδίδουν πως έλεγε για τους θεούς δεν ισχύουν (τον θέλω πιο έξυπνο από τον Πλάτωνα ;) ).
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
Μας εβγαλες offside, αλλά μεχρι να σφυριξει θα τρεξω και γω
dtango έγραψε: Οι πρόγονοι των προγόνων δεν είμαστε εμείς. Το ποιοι είμαστε μπορούμε να το μάθουμε εξετάζοντας την συμπεριφορά μας μόνο τα τελευταία 100.000 χρόνια. Δυστυχώς εξετάζοντας την σημερινή συμπεριφορά δεν οδηγούμαστε σε σωστά συμπεράσματα διότι πλέον είμαστε αυτοί οι οποίοι διδαχτήκαμε ότι είμαστε.

Η αφηρημενη συνειδητοποιηση της υπαρξης και διαφοροποιησης του εαυτου απο το περιβαλλον ωριμασε οπως καθε φρουτο. Ο πολιτισμος ειναι μια σκυτάλη που βελτιωνεται(μετατρεπεται) σε καθε πάσα. Συγκριτική παγκόσμια ανθρωπολογία/εθνολογία. Ανεκαθεν τα ανθρωποειδη εν γένει ειναι αυτοί οι οποίοι διδαχτήκαν ότι είναι.
η σημερινη συμπεριφορα ειναι πιο αξιοπιστη απο ολες τις γραφές των νικητων.
αυτη ειναι και η κυρια διαφωνια μας
dtango έγραψε: Θέμα υγιεινής δεν υπήρχε με την ταφή στον χώρο της κατοικίας... μέχρι σχετικά πρόσφατα..
Αυτο σε συναρτηση του πλυθησμου? της πυκνοτητας ανθρωπων? την εκταση του υδροφορου οριζοντα? γιατι εχει χολερα η αιτη? γιατι καταστραφηκε η μεγαλουπολη των μαγια? μπορει το defleshing να ηταν αποτελεσμα της εμπειριας της μολυνσης απο αποσυνθεση, μπορει και ο καννιβαλισμος να ηταν μια αντιδραση σε αυτο, αλλωστε και εγω θα ηθελα να θαψω την οικογενεια στο κηπο μου. Ειναι πραγματι ασχετο ομως με το φοβο του προσωπικου θανατου και παρεμφερες με την προσκολληση σε αγαπημενα προσωπα συμβολικα σε λειψανα
dtango έγραψε: Ο φόβος για την μετά θάνατο κατάσταση, είναι ξένος προς την ανθρώπινη φύση.
Εγω τον συνδεω με την σχεση που εχουμε με το Εγω μας. Δεδομενη ανθρωπινη φυση. Ας περιμενουμε και καμια αλλη αποψη
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:Ανεκαθεν τα ανθρωποειδη εν γένει ειναι αυτοί οι οποίοι διδαχτήκαν ότι είναι.
Αν επομένως αφαιρέσουμε από τις αντιλήψεις τους εκείνες τις οποίες εσφαλμένα τους δίδαξαν, θα μπορέσουμε να καταλήξουμε στην πραγματική τους ταυτότητα.
patroklos έγραψε:…η σημερινη συμπεριφορα ειναι πιο αξιοπιστη απο ολες τις γραφές των νικητων. αυτη ειναι και η κυρια διαφωνια μας
Παραβλέπεις όμως το γεγονός ότι σήμερα όσα εσφαλμένα διδασκόμαστε έχουν συσσωρευτεί από όλες τις προηγούμενες εποχές και εφόσον ναοί συνεχίζουν να χτίζονται, δεν δικαιούμαστε να προβάλλουμε την υποτιθέμενη βελτιωμένη νοημοσύνη μας ως αντιστάθμισμα.

Το όπλο που διαθέτουμε σήμερα είναι ότι μπορούμε να βρούμε την πηγή των εσφαλμένων πληροφοριών και να τις εξουδετερώσουμε. Όμως δεν μας το επιτρέπει αυτό μια εσφαλμένη πληροφορία που λέει ότι η σημερινη συμπεριφορα μας ειναι πιο αξιοπιστη απο ολες τις γραφές των νικητων και αυτό επειδή δεν λαμβάνουμε υπόψη μας το γεγονός ότι τις γραφές των ηττημένων τις καταστρέφουν μεν όταν μπορούν να το κάνουν και τις γελοιοποιούν, τις παραμορφώνουν και τις αχρηστεύουν όταν δεν μπορούν, αλλά αρκετές από τις γραφές αυτές διασώθηκαν και είναι στη διάθεσή μας.
patroklos έγραψε:
dtango έγραψε: Ο φόβος για την μετά θάνατο κατάσταση, είναι ξένος προς την ανθρώπινη φύση.
Εγω τον συνδεω με την σχεση που εχουμε με το Εγω μας. Δεδομενη ανθρωπινη φυση. Ας περιμενουμε και καμια αλλη αποψη
Καλή ιδέα. Να περιμένουμε!
Όσο όμως περιμένουμε θα σε ρωτήσω το εξής:
Γνωρίζεις ότι από την παράδοση είναι γνωστή η μόλυνση από νεκρό. Στην Αβέστα ο άνθρωπος θεωρείται ακάθαρτος όταν μολυνθεί από νεκρό. Η μόλυνση από νεκρό είναι γνωστή και από την Παλαιά Διαθήκη και επειδή δεν εννοείται μόλυνση εξ’ αιτίας κάποιας μολυσματικής ασθένειας, αφού ο εξαγνισμός που ακολουθεί είναι αυστηρά τελετουργικός και πάντα αποτελεσματικός, τι νομίζεις ότι αντιλαμβάνονταν ως μόλυνση εκείνοι που πίστευαν ότι μολύνθηκαν;
(μόλυνση = απώλεια αγνότητας, μια και ο εξαγνισμός που ακολουθεί αποκαθιστά την αγνότητα του μολυσμένου).

Θεωρούσαν ότι μολύνθηκαν από κάτι άυλο; Διότι αν αυτός είναι ο λόγος της πηγής αυτής της αντίληψης τότε μάλλον είναι στη φύση μας να παράγουμε τέτοιες ιδέες και τούτο είναι κάτι που οφείλουμε να ζητήσουμε να μάθουμε.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

dtango έγραψε: Αν επομένως αφαιρέσουμε από τις αντιλήψεις τους ...ταυτότητα.
Σε αυτους δεν γινεται να αφαιρεσουμε ή προσθεσουμε τίποτα. Το πολυ-πολυ να συνθεσουμε πιο ολοκληρωμενα την οπτικη τους γωνια για τότε και σε συναρτηση με το τοτε. Και γραφες και βιοχημεια και αρχαιολογια / γεωλογια, ολα χερια και ποδια της ερευνας του μοντερνου ανθρωπου
αλλα
dtango έγραψε: Παραβλέπεις όμως το γεγονός ότι σήμερα όσα εσφαλμένα διδασκόμαστε έχουν συσσωρευτεί από όλες τις προηγούμενες εποχές και εφόσον ναοί συνεχίζουν να χτίζονται, δεν δικαιούμαστε να προβάλλουμε την υποτιθέμενη βελτιωμένη νοημοσύνη μας ως αντιστάθμισμα.
μιλαμε για δικη μας βελτιωμενη ΑΝΤΙΛΗΨΗ και οχι απαραιτητα νοημοσυνη, μαλλον σίγουρα οχι νοημοσυνη (η εξελιξη δεν εχει προλαβει την τεχνολογια και η τεχνολογια ειναι αμφιβολο αν προωθει την IQ SAT νοημοσυνη...)

ομως η ενσταση μου στο συλλογισμο σου ειναι η αιτια! οι ναοι δεν χτιζονται επειδη συσσωρευτηκε λαθος αποψη αλλα , απλα,επειδη συσσωρευτηκε ε ξ ο υ σ ι α. 10% του πληθυσμου επέλεξαν την μαριονετα που υποκρινεται οτι κυβερναει! η εξουσια συσσωρευτηκε στις 50-100 οικονομικες οικογενειες. Λαθος απόψεις μπορεις ευκολα να διελευκανεις και η θεωρια σου εκει ειναι ευεργετικη προσφορα, αλλα, ακομα και αν μας κανει ολους εδω να συμφωνησουμε, δεν ξελασπωνει το κρατημα εξουσιας που εχουν οι οργανωσεις. Οσο για την ανάγκη του θεοπιστου ( που δεν ειμαστε εμεις) και να τον πεισεις δεν του προσφερεις ηθικη στηριξη ή αυτοπεποιθηση ή κουράγιο 'η τί άλλο βρισκουν μονο στην θρησκεια αυτοι οι ανθρωποι. Αλλο κοινωνικος αγωνας, αλλο μια πιο αντικειμενικη εξιστορηση θρησκευτικης ανθρωπολογιας και αλλο, τελικα, το ψυχονοητικο "χαπι" σιγουριας που χρειαζονται οι μοντερνοι σκλαβοι, για να αντεχουν.

Στην αναλυση ολου του φάσματος συμπεριφορας που υπάρχει στους ζωντες θα βρουμε την ειδοποιο διαφορα μεταξυ εσενα , εμενα και αυτων που δεν τολμουν να βγαλουν τα καλυπτρα της θεο-θρησκειας. Ενα χαπι δεν θα αποτυχει εκει που η ιστορια σου θα βρει κλειστα αυτια.
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
L3o ΧΞΣ
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2009 22:02
Όνομα Ιστότοπου: JudgeDred13
Επικοινωνία:

Πάτροκλε,πως και ξεκίνησες να βάζεις τελείες?
"Όσο θα έχουμε έναν αφέντη στον ουρανό,θα είμαστε δούλοι στη γη" (Michail Bakunin)
Άβαταρ μέλους
Comte de Toulouse
Δημοσιεύσεις: 3960
Εγγραφή: 11 Μαρ 2009 13:32
Όνομα Ιστότοπου: Comte de Toulouse
Τοποθεσία: 7-
Επικοινωνία:

Off Topic
L3o ΧΞΣ έγραψε:Πάτροκλε,πως και ξεκίνησες να βάζεις τελείες?
Και εγώ το παρατήρησα, είπα ότι χακέψανε το ακάουντ.
Εγώ από τότε που σταμάτησα να πιστεύω, φοβάμαι τον θάνατο πολύ λιγώτερο.
Pluralitas non est ponenda sine neccesitate
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Comte de Toulouse έγραψε:
Off Topic
L3o ΧΞΣ έγραψε:Πάτροκλε,πως και ξεκίνησες να βάζεις τελείες?
Και εγώ το παρατήρησα, είπα ότι χακέψανε το ακάουντ.
Off Topic
H ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ. Την δε ακοη την μοιραζομαστε με περισσοτερα ζωα, πλην καποιων ανθρωπων.Μια απο τις ταυτοτητες που εμφανιζεται σε επίλεκτες χρονικες στιγμες ειναι η "ψυχη" ενος ευκρατου μυκητα. Inflitrating below. To ακαουντ του μεγαλου αδερφιου εχει τοιχους με αυτια αλλα devoid of prospect. oi teleies sas maranane kale paidia?
Εγώ από τότε που σταμάτησα να πιστεύω, φοβάμαι τον θάνατο πολύ λιγώτερο.
Εγω ποτε δεν πιστεψα και τον γνωρισα σε οικογενεια, μαθητες, και φιλους απο τα 11, σε αγνωστους ανθρωπους απο τα 15. Δεν φοβαμαι τωρα και οταν ζω. Στις περιστασεις που σμικρανουν τις ευπλαστες ψυχες σε μικροψυχους αρουραιους , aka Bob Marley's Rat Race, ο φοβος καλα κρατει
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:ομως η ενσταση μου στο συλλογισμο σου ειναι η αιτια! οι ναοι δεν χτιζονται επειδη συσσωρευτηκε λαθος αποψη αλλα , απλα,επειδη συσσωρευτηκε ε ξ ο υ σ ι α. 10% του πληθυσμου επέλεξαν την μαριονετα που υποκρινεται οτι κυβερναει! η εξουσια συσσωρευτηκε στις 50-100 οικονομικες οικογενειες.
Είμαι αναγκασμένος να μην συμφωνήσω όσον αφορά την αιτία. Οι ναοί χτίζονται επειδή ο λαός πιστεύει.
Πιθανώς μπορείς να πείσεις έναν λαό ότι ένα υπερφυσικό ον δημιούργησε το σύμπαν αλλά δεν μπορείς να τον πείσεις να του κάνει δώρα, δεν μπορείς να του μάθεις να δωροδοκεί το υπερφυσικό αυτό ον. Πρέπει να υπάρχει ένα υπόβαθρο το οποίο θα το εκμεταλλευτείς. Δεν ήταν οι χριστιανοί που δίδαξαν στο λαό ότι μια γυναίκα που γέννησε παραμένει παρθένα. Ο λαός ήδη γνώριζε και πίστευε στις παρθένες μητέρες.

Πρέπει να ψάξεις πολύ βαθιά για να βρεις ποια είναι η αιτία της πνευματικής υποδούλωσης των λαών -υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν αποδίδεις τα πάντα στην έλλειψη νοημοσύνης από μέρους τους.

Για να επανέλθουμε στο θέμα μας και στα περί θανάτου θα σου πω ότι σχετικά με την δοξασία ότι μπορεί να υπάρξει άυλη μόλυνση από νεκρό, βρήκα πρόσφατα στο γερμανικό λεξικό της ιερογλυφικής την φράση «aAa n mt mtt» όπου aAa είναι ονομασία κάποιος ασθένειας του σώματος, όπως συμπεραίνεται από διάφορα κείμενα, ή σημαίνει evil influence όπως πιστεύουν οι πιο σύγχρονοι Άγγλοι αιγυπτιολόγοι μια και η έννοια της ασθένειας προφανώς δεν ταιριάζει με τα συμφραζόμενα. n σημαίνει «από», mt σημαίνει «νεκρός» και mtt σημαίνει «νεκρή». Η φράση δηλαδή μεταφράζεται ως «αρρώστια από νεκρό και νεκρή» ή «κακή επιρροή από νεκρό και νεκρή».

Κάπου στο βάθος της προϊστορίας, ο όρος mt (mtt το θηλυκό), ο οποίος ονόμαζε μια φυλή που θεωρείτο κατώτερη, κατάληξε να σημαίνει «νεκρός» όταν την φυλή αυτή την εξαφάνισαν εντελώς. Όσο λοιπόν η φυλή ήταν ακόμα εν ζωή, η σεξουαλική επαφή με μέλη της φυλής απαγορευόταν και φυσικά όποιος είχε λίγο από το αίμα της στις φλέβες του θεωρείτο μολυσμένος.

Ο λαός γνώριζε και πίστευε κάτι λογικό: όποιος έχει επαφή με mt χάνει την αγνότητά του. Αντίληψη δικαιολογημένη την οποία επέβαλλε ο χρόνος και οι καταστάσεις.

Είναι φανερό νομίζω που καταλήγουμε. Διδάσκεις στον λαό γιατί είναι λάθος η αντίληψή του και δεν γίνεται θύμα, όσο αυτό είναι δυνατόν, του εξουσιαστή του.
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Άβαταρ μέλους
patroklos
Δημοσιεύσεις: 1714
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2010 13:22
Όνομα Ιστότοπου: -

Off Topic
dtango έγραψε:Οι ναοί χτίζονται επειδή ο λαός πιστεύει..
οσο κυβερναει το πασοκ επειδη το ψηφισε ο λαός...700 000 πιστοι εχουν συσσωρευθει. Ποιος Εχτισε Το Τζαμί? Ποια εργασιακη νομοθεσια θα ακολουθειται στην κινεζικη προβλητα? ποιος τελικα εκτελει και αποφασιζει? ΜΟΝΕΥ. Οι ναοι μπορουν να θεωρηθουν σαν δημοτικες πισινες, απλα κτηρια ειναι. Να βανδαλιζονται και να φρουρουνται απο ιδιωτικους φρουρους. Να εχουν εισητηριο. Και να φορολογουνται σαν προπατζιδικα!
dtango έγραψε:Πρέπει να ψάξεις πολύ βαθιά για να βρεις ποια είναι η αιτία της πνευματικής υποδούλωσης των λαών...
η αιτια με την οποια συμφωνω βρισκεται χαριν του blue dog στο http://www.antifono.gr, δες το νημα "ας μιλησουμε για την αθεια" για το λινκ
εμπεριεχει το τρεχον μικρομυστηριο της αυτοσυνειδητοτητας, την πιθανοτητα οτι η θρησκεια ξεπηδησε απο την αναγνωριστικη βρωση συγκεκριμενων φυτων και μανιταριων, και αποψεις που με χαροποιησαν ετσι συγκεντρωμενες και μεταφρασμενες
dtango έγραψε: περί θανάτου θα σου πω ότι σχετικά με την δοξασία ότι μπορεί να υπάρξει άυλη μόλυνση από νεκρό, νεκρή».
"Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη" ηλιας πετροπουλος
"οι αρχαιοι σουμεριοι? βαβυλωνιοι? εδεναν το θυμα γυμνο μαζι πλατη-πλατη με ενα φρεσκο πτωμα." Τον ταιζαν και του εδιναν νερο. Η σηψαιμια εντος 40 ημερων δεν ειναι αυλη. Σαπιζεις ζωντανος.
δεν ξερω για αυλα, για υλη που αποσυντιθεται την εχω μελετησει βιοχημικα και αναγνωρισα βακτηρια πρωτα, εντομα μετα και μυκητες επειτα, μικρος στα 19.Η μουμιοποιηση μεσω ξηρανσης διατηρει τα ενζυμα ανεπαφα για το 3μηνο της μελετης.
Off Topic
dtango έγραψε:Κάπου στο βάθος της προϊστορίας... όποιος έχει επαφή με mt χάνει την αγνότητά του. Αντίληψη δικαιολογημένη.....


εδω... δεν ξερω. Δεν βλεπω την συνδεση ξεκαθαρα, μεταξυ ενος προτιθεμενου πληθυσμιακου ξεκαθαρισματος και την αναγκη για μοντερνα πίστη στο α-λογο
Enjoy yourself. It's later than you think. / Διασκέδασε. Είναι πιό αργά από ό, τι νομίζεις

Chinese proverb /Κινεζική παροιμία
Άβαταρ μέλους
Ευθύμης
Δημοσιεύσεις: 3332
Εγγραφή: 18 Αύγ 2009 01:08
Όνομα Ιστότοπου: -

@patroklos

Γι' αυτό λέω ότι φαινομενικά η θρησκεία προσφέρει καλύτερη παρηγοριά. Αλλά ποιος και γιατί να μας βάλει στη διαδικασία να σκεφτούμε αυτά τα πράγματα; Όσοι το έκαναν το έκαναν μόνοι τους... Αυτός είναι ένας λόγος που οι παπάδες δε θέλουν θρησκειολογία.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
dtango
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 2117
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:56
Όνομα Ιστότοπου: Dispute of a man with his Ba
Τοποθεσία: Καλύβια (7ος όροφος!)
Επικοινωνία:

patroklos έγραψε:…δεν ξερω για αυλα, για υλη που αποσυντιθεται την εχω μελετησει βιοχημικα και αναγνωρισα βακτηρια πρωτα, εντομα μετα και μυκητες επειτα, μικρος στα 19.
Σ’αυτά που αναφέρεις δεν υπάρχει κάτι περίεργο που θα άξιζε να ερευνήσει κανείς. Ο λόγος ήταν για μόλυνση η οποία υπάρχει στην φαντασία των υποτιθέμενα μολυσμένων, η οποία θεραπεύεται πάντοτε και πάντα επιτυχώς αποκλειστικά δια της τελετουργικής οδού.

Είπε ο Κύριος στον Μωυσή. Δώσε εντολή στους γιους του Ισραήλ να διώχνουν από τον καταυλισμό κάθε λεπρό, και κάθε μολυσμένο με γυναικεία αρρώστια, και κάθε μολυσμένο από νεκρό. Όλους, αρσενικούς και θηλυκούς θα τους εκδιώξετε, θα τους βγάλετε έξω από την κατασκήνωση για να μην μολύνουν τα στρατόπεδα ανάμεσα στα οποία κατοικώ. (Αρ 5:1)

Λες να διώχνανε κάθε φορά τους συγγενείς του νεκρού και τους νεκροθάφτες που ήρθαν σε επαφή με τον νεκρό;
Εντολές της παράδοσης εκτελούσαν χωρίς να καταλαβαίνουν τον λόγο αλλά και χωρίς να τις αμφισβητούν.

Οι διωγμοί βεβαίως γίνονταν για να μην κινδυνέψει η αγνότητα του Κυρίου που κατοικούσε στα εν λόγω στρατόπεδα… και όχι πάνω στα σύννεφα!!

Που είσαι Ορθόδοξε;
"Culture is memory", Yuri Lotman, 1922 - 1993, Ρώσος Σημειολόγος και Κουλτουρολόγος
Απάντηση